Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ultima şansă

Acuzîndu-l pe Crăciunescu, Dinamo nu trebuie să uite de erorile făcute de Bonetti

Deşi foc şi pară, fanii dinamovişti ar trebui să admită că Teo Crăciunescu a avut ACOPERIRE REGULAMENTARĂ cînd i-a eliminat pe Dragoş Grigore şi pe Gabi Tamaş. […]

duminică, 9 august 2009, 4:54

Acuzîndu-l pe Crăciunescu, Dinamo nu trebuie să uite de erorile făcute de Bonetti

Deşi foc şi pară, fanii dinamovişti ar trebui să admită că Teo Crăciunescu a avut ACOPERIRE REGULAMENTARĂ cînd i-a eliminat pe Dragoş Grigore şi pe Gabi Tamaş. Totodată însă, e de judecat 
şi că arbitrul respectiv a făcut exces de zel. Că a vrut 
să impresioneze prin obiectivitate, spre a nu fi bănuit că le avantajează pe gazde. Un arbitru mare nu trage niciodată cu gazdele, nu-i aşa?

Întîi, pentru că Grigore, în ciuda intrării violente, 
a intervenit totuşi cu piciorul jos, lăsînd impresia că vizează balonul, nu glezna adversarului. Deoarece faza s-a petrecut în minutul 12, iar tînărul fundaş al “cîinilor” se afla la primul fault, putea fi sancționat numai cu cartonaş galben. În finalul primei reprize, Crăciunescu l-a pedepsit la fel de aspru, direct cu roşu, şi pe Tamaş, moment în care, reclamă dinamoviştii, 
a exagerat iarăşi . Practic, a ţinut cont de litera regulamentului, pe care a aplicat-o la sînge, nu şi de SPIRITUL JOCULUI. În ideea că dacă ai dat afară foarte repede şi uşor un jucător dintr-o echipă, nu te grăbeşti să-l dai şi pe al doilea! Chiar dacă nimeni nu neagă că Tamaş l-a călcat pe Stoianof, conducătorii roş-albilor pretind că, fiind dezechilibrat, în mişcare, Tamaş n-a avut cum să-şi evite adversarul. L-a călcat, dar fără intenție şi, ca atare, nu trebuia eliminat, afirmaţie cu care ne întoarcem la excesul de zel amintit.

Întrebarea e dacă, rămasă în 10 oameni, apoi în 9, Dinamo ar fi cedat în faţa nou-promovatei din Curtea de Argeş, altminteri bine organizată şi surprinzător de matură, în cazul în care Bonetti ar fi găsit soluţii să gestioneze inferioritatea numerică şi presiunea creată ca urmare a ei? Greu de răspuns, căci fotbalul trebuie judecat pe ce se joacă, nu pe ce se putea juca. Adevărul e însă că antrenorul dinamovist A PICAT EXAMENUL.

Cel mai simplu ar fi să spunem că, pierzîndu-şi capul, Bonetti a pierdut şi meciul. A mutat anapoda cînd l-a înlocuit pe Dănciulescu, capabil să asigure 
o legătură coerentă între compartimente, dar şi să marcheze, ca şi atunci cînd l-a introdus lîngă Moţi pe debutantul D. Kone, deşi avea varianta retragerii lui N’Doye sau a trecerii lui Scarlatache de pe bandă în zona centrală.

După cum s-ar fi cuvenit ca, apelînd la o ultimă schimbare, să forţeze egalarea cu încă un vîrf, cu 
A. Cristea, de pildă. Întrucît Bonetti a hotărît greşit 
de fiecare dată, Dinamo n-a mai pus probleme în ofensivă, de parcă şi-ar fi propus să apere cu dinţii 
un 0-1 cu care, dezastruos pentru ea, avea să se şi termine partida

Ziceam ce e mai simplu de spus. Mai departe însă, Dario Bonetti poate fi suspectat de ceva şi mai grav. 
De faptul că NU-ŞI CUNOAŞTE JUCĂTORII , că nu ştie 
de ce-i în stare fiecare. Sigur, a venit de curînd, dar 
asta nu-l fereşte de critici, din care motiv şi pare în pericol să fie mazilit.

În Ştefan cel Mare, indiferent de circumstanţe, nu se înghit înfrîngerile, cu atît mai puţin cele suferite acasă. Dar demiterea italianului ar însemna, părere mai largă, un act pripit, care ar denota neseriozitate 
şi lipsă de consecvenţă, adică exact ceea ce Borcea & Comp. nu doresc. Probabil că lui Bonetti i se va mai acorda o şansă. Atît însă, nu mai multe.

Comentarii (76)Adaugă comentariu

coman viorel (3 comentarii)  •  10 august 2009, 12:02

Prin maniera de arbitraj impusa, d-l Teo Craciunescu a incercat sa prezinte o lectie de arbitraj dupa spiritul si litera regulamentului de fotbal. Este un arbitru foarte curajos si cu tarie de caracter daca si-a propus sa prezinte aceasta lectie tocmai intr-o partida jucata de Dinamo .
Spiritul in fotbal inseamna printre altele sa-ti respecti adversarul ,lucru de care dinamovistii au uitat in timpul meciului.Personal consider ca principalul vinovat de eliminarea celor doi jucatori dinamovisti se face tocmai antrenorul Boneti care a uitat sa le spuna propriilor jucatori ca pot sa joace cu daruire dar fara sa primesca cartonase. Oricum rezultatele bune nu vor fi obtinute niciodata dind vina pe arbitri .Pentru binele fotbalului nostru a sosit momentul cind este necesar sa dam credit total arbitrilor romani cu o perioada de gratie de cel putin un an de zile.

luciu (1 comentarii)  •  10 august 2009, 12:22

„L-a călcat, dar fără intenție şi, ca atare, nu trebuia eliminat, afirmaţie cu care ne întoarcem la excesul de zel amintit.”…
Pai, sa nu ne intoarcem, pentru ca nu avem niciun motiv sa credem pe cuvant un indivit ca Tamas.

crinul negru (15 comentarii)  •  10 august 2009, 13:34

hai sa invatam regulamentul, s-au sa-l credem pe cel care-l cunoaste sa nu comentam ce putea arbitrul ci ce se putea intimpla daca il lovea grigore pe adversar si tamas la fel(culmea acelasi adversar),la supercupa s-a mers pe clementa, clujul a luat supercupa si arbitrul indepartat de la delegari, cu ce a incalzit-o pe urziceni ca au fost suspendati doi jucatori de la cluj de comisie,la meciul direct a mai fost eliminat un jucator de la cluj ,iar daca vedem numarul de galbene colectionat de clujeni in doua meciuri incepem sa ne luminam de ce manjii de la steaua au jucat cu teama.

Iurisid (5 comentarii)  •  10 august 2009, 13:39

Stimate Domnule IOANITOAIA,

Va admir ca si cronicar si realizator de emisiuni de fotbal inca din anii 1994 cand Procesul Etapei era Lunea de la 23:00. Si din nou v-am admirat pentru modul impartial in care ati tratat fazele de la meciul DINAMO cu INTER CURTEA de ARGES. Domnului craciunescu ar trebui sa-i explice cineva ca in plin fuleu un om nu-si poate calcula pasii sau nu poate ferii un calcat accidental decat prin cadere ori in cazul nostru TAMAS urmarea mingea si dorea sa o indeparteze. Domnule craciunescu ridicolul s-a produs atunci cand a-ti emis teorema cu iz de dogma ca si un animal de casa il feresti daca se baga intre piciore si mai bine cazi decat sa-l calci. Asta o faci pentru animalutul de casa il iubesti, dar eu nu cred ca TAMAS trebuia sa-l iubeasca pe STOIANOV. domnule craciunescu mai tii minte de ce l-ai eliminat pe MATEUT in anul 1995 ( la un meci DINAMO – NATIONAL )? I-ti aduc eu aminte pentru ca a avut neobrazarea sa-ti comunice ca a atacat mingea dar a alunecat ( fapt grav de ROSUUUU????).
Nu se indreapta un rau cu rau si mai mare ( stiu ca si DINAMO a avut arbitraje pro, dar acum sunt total anti).

Eu cred ca bine spune legionnaire ca craciunescu senior facea bine daca se abtinea sa comenteze arbitrajul lui teo ( cum este cu conflictul de interese??).

Traiasca fotbalul nostru din mocirla cu patroni gen becali, copos, borcea, mititelu dar mai ales penescu.

einur (2 comentarii)  •  10 august 2009, 13:53

TOT INCERCATI SA NU SUPARATI ..NICI PE AIA NICI PE AIA…vad ca va e frica uneori sa spuneti adevarul…fotbalul se joaca cu mingea…nu cu picioarelel adversarului..daca crezi ca te poti numi fotbalist…atunci in meciul de fotbal cauti sa lovesti mingea si nu sa calci pe picioare adversarii.restul prostiilor pe care le tot debitati cu acoperirea de regulament…si cand dezvoltati mai ca va contraziceti(se vede ca va pare rau)..sunt aberatii.fotbalul se joaca alergand dupa o minge…cei care alearga dupa corpul adversarului..sunt judoka,karateka..boxeri…etc.nu mai veniti cu presupuneri absurde:a-i lovit,a-i avut intentie sa lovesti…e rosu nene..nu albastru,nu galben..nu verde…ROSU!!am impresia ca scriind de atat timp despre fotbal…a-ti pierdut esenta!!nu joci ca sa ologesti pe unu…ci sa dai gol!!restul sunt tampenii !!sunt de acord sa ia rosu oricare…indiferent ca e stelist,oltean,rapidist,timisorean,clujean…otelar…etc..acel jucator care pune cariera in pericol a adversarului…i-l calci si-ipoti sa-i rupi tibia…si spui ca nu aveai unde calca?terenul are 100 metri…calci pe alaturi si-l feresti…sau te arunci..ca sa nu-l distrugi…terminati cu povestile ..o fi prieten Borcea cu d-ta…insa adevarul se vede de la o posta!!

Decebal (83 comentarii)  •  10 august 2009, 14:24

Tinand cont de starea arbitrajului de la noi, nu cred ca avem nevoie neaparata de arbitri care sa arbitreze „in spiritul jocului”, ci de arbitri corecti si obiectivi care sa fluiere tot ce vad. Cand vom ajunge macar aici, vom fi departe.

Circul de acum se datoreaza faptului ca Dinamo a luat 2 cartonase rosii acasa, chestie care probabil nu s-a mai intamplat de multi ani de zile, probabil de zeci de ani. Daca asta se intampla la Gaz Metan Medias sau Otelul Galati se dadea o stire si gata.

marius_yo (8 comentarii)  •  10 august 2009, 14:36

Iurisid,lasa chestiile astea de adormit copii,a fost voluntar ce a facut Tamas,nu-i mai lua apararea ca maine poimaine o sa faca la fel,nu mai incuraja lipsa fair play-ului,ca de asta suntem in lumea a 2 a a fotbalului,datorita voua,cei care aruncati cu bolovani in teren,care veniti la un meci de fotbal ca sa urmariti wrestling,etc Tamas isi merita soarta,el si-a asternut,el sa-si traga ponoasele!!

marius_yo (8 comentarii)  •  10 august 2009, 14:45

einur ai dreptate,il respect pt Dnul Ioanitoaia,dar se observa o lipsa de coerenta in ceea ce spune dansul…oare pana si presa si-a pierdut capul?! De ce presa incearca sa-l scoata pe Tamas nevinovat de ceva de care este vinovat fara dubii?! Dnule Ioanitoaia,chiar nu ati vazut meciul,oare Tamas e chiar asa de olog incat sa nu poata in 2 metri patrati decat sa ii nimereasca piciorul adeversarului??

marius_yo (8 comentarii)  •  10 august 2009, 14:57

ce sa mai discutam despre acest meci??…este un meci care trebuie uitat repede,tot ce s-a scos in evidenta in acest meci,e lipsa discernamantului jucatorilor dinamovisti,probabil s-au uitat la „terminatorul„ cu o zi inainte…daca arbitrul nu le dadea rosu la dinamovisti?..daca tamas reusea pana la urma si ii rupea piciorul unui adversar?..Eu zic ca e mai bine ca a procedat asa arbitrul,cine stie ce se intampla daca se continua cu intrarile alea!

MACARONE (170 comentarii)  •  10 august 2009, 15:13

Din moment ce Craciunescu a fost acoperit de regulament restul este poezie, toti cei de la Dinamo si nu numai ei, precum si autorul articolului de fata bat campii.
Masurile sunt aceleasi si in fotbal si pentru Dinamo si pentru Borcea si pentru Dinu si pentru Ioanitoaia…
Un articol -in serie, de altfel- de toata jena!
V-ati acoperit dinou de penibil…

Razvanica (16 comentarii)  •  10 august 2009, 16:03

Pai normal ca a fost acoperit de regulament, doar nu vrem sa se supere nea Ion pe noi si sa nu mai apara la Recurs. Daca am ajuns sa spunem ca albul e negru si vice versa doar ca sa facem pe plac unor mafioti e foarte grav. Toti isi dau cu parerea despre ce ar fi trebuit sa faca Bonetti cand juca cu 2 jucatori in minus. Chiar nu gandeste nimeni? Dinamo e o echipa mai buna decat International aia, dar nu sunt Barcelona sa bata cu 2 oameni mai putin pe teren. In loc sa spuneti clar „Craciunescu executa Dinamo”, pe voi va doare de ce nu a jucat Bonetti 1-1-6.

Razvanica (16 comentarii)  •  10 august 2009, 16:12

Incredibil cati oameni orbiti de ura pot sa existe. Cati oameni care vad acoperire regulamentara acolo unde nu este decat japca ordinara. Cum puteti spune ca Grigore i-ar fi rupt aluia piciorul, cand el a intrat cu piciorul jos? Cum puteti spune ca Tamas l-a calcat intentionat pe ala cand el era dezechilibrat? Va spun eu cum. La fel cum ati vazut off-side de 2m la meciul cu Iasi din retur, la fel cum ati vazut simulare la Simao in meciul cu Unirea, la fel cum ati vazut off-side la Niculescu cu Craiova, la fel cum ati vazut deposedare corecta la Dananae cand el a intrat cu saniuta. Si la toate astea voi nu aveti de raspuns decat cu un 11m si eliminare la un hent al lui Moti cu Gaz Metan. Dar va permiteti sa vorbiti de regulament si de corectitudine.

dmw (2 comentarii)  •  10 august 2009, 16:14

@Vasile-baia mare

asta e coeficientul pe ultimii 4 ani plus punctele de anul acesta:

32 Steaua Bucuresti Rom 44.531

45 Rapid Bucuresti Rom 36.031

69 Dinamo Bucuresti Rom 25.531

juanyto (2 comentarii)  •  10 august 2009, 16:21

PASTEL…DE OVIDIU IOANITOAIA…!!

rwe (2 comentarii)  •  10 august 2009, 16:21

D-le Ioanitoaia, inainte sa va pronuntati asupra justetii eliminarii lui D. Grigore si a argumentarii in favoarea jucatorului dinamovist, aduceti-va aminte de eliminarea lui Lovin in meciul Steaua-CFR Cluj in returul trecut : atac violent, din fata, cu amandoua picioarele dar direct pe minge! Atunci, toata presa a sustinut justetea eliminarii prin violenta atacului, netinindu-se cont de faptul ca Lovin lovise mingea ! Va aduceti aminte numele arbitrului? Daca nu, vi-l spun eu : Teo Craciunescu! Daca atunci eliminarea a fost considerata ca justificata cu toate ca jucatorul a lovit mingea, acum, cand jucatorul dinamovist nu loveste mingea, de ce e considerat exces de zel?
E doar un punct de unde se poate incepe discutia!

gabi red (2 comentarii)  •  10 august 2009, 16:49

pt rwe…nu se compara cele 2 cartonase si nici meciurile…daca Dinamo- Curtea de Ag era un meci considerat linistit celalalt era un derby…erau doua jocuri total diferite dpdv al incrancenarii, al ambitiilor…daca un derby trebuie tinut in frau, un meci pasnic nu trebuie tulburat…asta e spiritul jocului…Dl Ioanitoaia a avut un comentariu echilibrat, neasteptat chiar(a fost politician)…
Orice se poate spune, un fault ca al lui Grigore in minutele de inceput ale jocului nu se sanctioneaza direct cu rosu, pt ca s-a sarit direct peste 2 faze, averisment si galben si nu era cazul la un meci linistit ca acel din Groapa…sau la Tamas…e drept, l-a calcat, dar nu se vede din reluari intentia, orice s-ar spune, ori asta e esentiala…

costache (4 comentarii)  •  10 august 2009, 18:10

Stimabile domn Ionitoaia , la experienta dumitale ma asteptam sa nu incurci borcanele . Una este ce a patit Dinamo in aceste prime doua etape visavi de arbitraj si alta este tactica lui Bonetti , Borcea sau altcineva . Ma mirat lipsa de argumente si cavalerismul cu care a fost tratat craciunecsu (de catre Dinu )care dupa parerea mea este specialist la invartit dovleacul regulamentului , pronuntarile lui vadit anti dinamoviste si argumente chipurile dupa regulament care in nici el nu le crede .faptul ca a si discutate intimplator prin piata cu cei doi fotbalisti de la Dinamo mi sa parut cireasa de pe tortul tupeului . Este un personaj care am dori sa nu-l mai vedem asa des pe micile ecrane iar fasoanele lui de atotstiutor mi se par greu de digerat . Incercati sa invitati oameni de fotbal impartiali si pregatiti . In rest numai de bine si la multi .. arbitri straini .

costache (4 comentarii)  •  10 august 2009, 18:57

Pt cei care i-a gasit „spiritul regulamentului” v-as aproba cand s-ar judeca cu aceiasi masura peste tot . Deci cand la Craiova lasi jocul liber la Dananae si-i spui prin casaca lui Nagy sa ridice fanionul atunci nu mai crezi in coincidente la meciul urmator . Se pare ca acest Huzu este un papusar in mainile lui Porumboiu , Craciunescu – vechea legiune pro stelista. Nu fortati norocul domnilor si luati aminte de la cazul Constantin , Corpodean etcomp. nu stii cand iti cade ghiuleaua pe picior .. sincer aici vine un miros de bani murdari cu balegar de oaie pe ei plus vechile iubiri cand isi aplecau fundul acesti domni in fata lui Valentin .

theil (4 comentarii)  •  10 august 2009, 19:02

mie mi sa parut intrare lui dananae la danciulescu in careu mult mai grava,decit a lui dragos grigore si acolo nu sa dat nimic un 11 m mare cit roata carului.dar TUDOR & TEO= TONTI

d-usa-atlanta (2 comentarii)  •  10 august 2009, 19:05

Din ce vad in unele comentarii postate inclin sa cred ca Presedintele T.Basescu a avut dreptate cand s-a referit la eficienta scolii romanesti in a produce tampitei pe banda rulanta.
Vorba aceea de pe malurile Dambovitei,asta e !

aldrin (70 comentarii)  •  10 august 2009, 19:15

acordarea celui de-al 2-lea cartonas rosu n-are nici o justificare- frizeaza schizofrenia!!

suedezu (1 comentarii)  •  10 august 2009, 21:01

nu stiu de ce sunteti asa de partinitor dl ioanitoaia?cand e vorba de echipe din buc.plus craiova,aud niste aberatii in cor cand e vorba de echipele astea,de ce nu vorbiti asa si de gaz metan,iasi,poli cfr.

fair-play (2 comentarii)  •  10 august 2009, 22:01

Oare de ce vrem noi ca in Romania sa se joace mai dur decat in alte tari? De ce regulamentul si spiritul jocului trebuie sa fie diferite. Sunt sigur ca multi spectatori de fotbal si jucatori ar vrea sa vada un joc mai curat si mai sportiv. Daca ati fost vreodata calcati „intamplator” la fotbal ar trebui sa fiti de acord ca noile norme internationale sunt foarte bune si toti arbitrii ar trebui sa le aplice ca niste roboti. Dupa doua trei meciuri ar intelege repede jucatorii schimbarea si ar fi un castig pentru spectacolul sportiv.

marius_yo (8 comentarii)  •  10 august 2009, 23:06

gabi red deci doar la derby-uri se da ROSU????? tu te gandesti putin ce zici???? cum sa se dea numai la derby-uri cartonas rosu pt intrarile alea,ce daca nu e derby,echipa mai titrata(dinamo) nu are voie sa primeasca rosu?? fii serios nene si ia-o logic,nu o mai lua pe camp!!!

marius_yo (8 comentarii)  •  10 august 2009, 23:11

costache esti de pe alta planeta…aku gigi e implicat,nu??? =)))) frate trezeste-te,spala-te pe fata cu apa rece si da-ti doua palme…aku fa alt comentariu 😉 ma faci sa rad,dinamo e la pamant,s-a vazut in amicale,s-a vazut in liga 1 si o sa se vada si mai departe,dinamo are vreo 2 jucatori care se cred buricul pamantului,dar ei singuri o s-o bage la colt,o sa vedeti!!

Iurisid (5 comentarii)  •  11 august 2009, 15:23

Pentru marius_yo si einur.
o sa fim in lumea buna in fotbal cand vom juca precum Anglia, Germania etc iar acolo daca o sa aveti curiozitatea sa priviti o sa vedeti faulturi mai dure nesanctionate, iar din ce i-mi amintesc eu ei sunt pe primele locuri sau?
Sa fim seriosi daca vreti sa vedeti un joc fara lovituri sau inventat baschetul sau si mai bine voleiul.

Ptr Decebal s-a intamplat in 1995 daca citeai ce am scris la un meci DINAMO – NATIONAL in Stefan si atunci surpriza arbitra craciunescu. Oare intamplator sau prietenii cu ros-albastii stiu de ce. ( apropo campioana a iesit steaua ).
Nu sunt nici eu partizanul intrarilor gen Lacatus la Ardelean dar hai fiti seriosi Stioanov a continuat sa joace fara accidentare. Nu stiu daca va mai aduceti aminte de vestitul Crisan, probabil ca nu dar va amintesc eu cand Crisan cadea lovit de adversar aveaiu impresia ca este rupt si mai joaca dar se scula fara a avea nimic ( poate o sa intelegeti ca se mai simuleaza ).
Fie ca de acum incolo toate echipele sa joace fara intrari dure si sa ajungem mai sus in Europa macara atunci am avea o acoperire de regulament si un beneficiu, dar cred ca o sa cadem de unde am ajuns in Europa se joaca altceva.

Comentează