Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Invitaţie la răbdare

Nu cumva ne grăbim apelînd atît de devreme la arbitri de-afară?!

Borcea are perfectă dreptate de data asta. Şi dacă am văzut un lup mîncat de oaie, Dinamo A FOST  DEZAVANTAJATĂ de arbitraj la Craiova. “Centralul” Tudor n-a sancţionat cu […]

luni, 3 august 2009, 7:28

Nu cumva ne grăbim apelînd atît de devreme la arbitri de-afară?!

Borcea are perfectă dreptate de data asta. Şi dacă am văzut un lup mîncat de oaie, Dinamo A FOST  DEZAVANTAJATĂ de arbitraj la Craiova. “Centralul” Tudor n-a sancţionat cu 11 metri, ori măcar cu indirectă din careu, tackling-ul lui Dănănae la Dănciulescu, iar asistentul Nagy l-a oprit în prelungirile întîlnirii pe Cl. Niculescu, scăpat spre poarta Universităţii, pentru un ofsaid imaginar. EROARE FLAGRANTĂ, cu atît mai greu de explicat cu cît faza a fost uşoară. În spatele lui Cl. Niculescu se aflau, ba chiar cu cîţiva metri, 2 fundaşi craioveni. Mai departe însă, golul aceluiaşi Dănciulescu, şi el reclamat vehement de “cîini”, trebuia anulat, căci autorul lui se găsea în poziţie neregulamentară în momentul în care i s-a pasat. Ofsaid la limită, dar ofsaid.

Acuzînd vicierea rezultatului, Borcea nu s-a sfiit să ceară CCA, preşedintelui Huzu, să recurgă neîntîrziat la ARBITRI STRĂINI. Povestea nu-i nouă. Doar că, spre deosebire de ediţiile anterioare, cînd s-a apelat la aceştia spre finalul campionatului şi doar la partidele cu miză deosebită, acum se discută problema chemării lor încă din primele etape

În condiţiile în care FC Dinamo, Unirea Urziceni, CFR, Craiova şi, mai nou, Steaua par pornite contra CCA, implicit dispuse să suporte costurile legate de aducerea arbitrilor de peste hotare, chestiunea merită dezbătută. Plecînd de la faptul că ROAF NU INTERZICE o astfel de practică. Deoarece Comitetul Executiv s-a derobat recent de o asemenea sarcină, singura în măsură să hotărască a rămas CCA. Deşi la nivelul ei opiniile sînt împărţite, cea majoritară nu împărtășește ideea importurilor. Oricum, lesne de sesizat că opoziţia faţă de actuala conducere a CCA, instalată după reţinerea lui Ghe. Constantin şi a lui Lică, creşte precum aluatul pus la dospit. De aici, speculaţii şi presiune.

Fără să fie din principiu împotriva arbitrilor străini, destui consideră prematură aducerea lor. Subscriu. şi eu cred că n-ar strica să avem răbdare. C-ar trebui să nu ne pripim. Asta şi pentru că erorile comise de cavalerii fluierului în etapa inaugurală a Ligii I n-au fost totuşi, cu excepţia celor amintite mai sus, atît de numeroase şi de grave.

Pe de altă parte, să convenim că arbitrii noştri tineri, unii promovaţi chiar în această stagiune, au nevoie de meciuri, de cît mai multe meciuri, pentru a cîştiga AUTORITATE şi EXPERIENŢĂ. De exemplu, la Alba Iulia, sibianul Bordean le-a refuzat gazdelor, la 0-1 cu FC Braşov, un penalty clar. Reluările video au demonstrat că Bordean a greşit, însă nu se poate afirma că a făcut-o cu intenţie, din rea-voinţă. Cum sibianul e socotit o mare promisiune, s-ar cuveni ca el şi colegii lui de generaţie să fie traşi la răspundere, greşelile se plătesc, dar nu judecaţi la fel de aspru ca, să zicem, Tudor sau Balaj. Tocmai pentru că arbitrii din noul val TREBUIE ÎNCURAJAŢI, ca să înveţe şi să se călească, venirea străinilor le-ar bloca ascensiunea. Iată de ce, dînd prost şi la forurile internaţionale, la UEFA şi la FIFA, aducerea arbitrilor de-afară încă din startul sezonului reprezintă o armă cu două tăişuri.

Comentarii (70)Adaugă comentariu

neagu (1 comentarii)  •  3 august 2009, 19:39

Cine, domnule, ii considera pe astia o mare promisiune? De ce puneti verbele la impersonal? De ce nu dati nume domnule Ioanitoaia, va e rusine sa spuneti cine e referinta sibianului ? „sibianul e socotit o mare promisiune …” De catre cine, domnule? Referinta aceea este de incredere? Este o personalitate recunoscuta in domeniul arbitrajului? Poate ca rudele sale il considera o mare promisiune, sau poate colegii lui … Dar pentru noi nu e suficient! In vest referintele nu se ascund! Stiti ce cred eu: ca orice formulare ca cea folosita de dumneavoastra ascunde de fapt o minciuna!

Hash (18 comentarii)  •  3 august 2009, 19:41

un singur nume: Craciunescu. cat a fost presedinte la CCA, multi din arbitrii si-au vazut de treaba, i-a readus pe linia de plutire, dar interesele…nu se va schimba nimic in arbitraj, oricat de multe tinere talente avem, pentru ca ei nu gresesc datorita intereselor ci datorita faptului ca nu stiu. sunt slabi, sa le puna meciuri pe dvd sa urmareasca pana le iasa pe ochi, sa invete regulamentul si sa fie testati la 3 etape. sa vedem atunci cine va mai ramane. Tudor, dupa mine este un arbitru excelent, impartial, atent si merita o sansa si in Uefa.

mm (15 comentarii)  •  3 august 2009, 19:48

Nu mai putem astepta! Si asa s-a pierdut timp – arbitrajul romanesc a produs in ultimii cinci ani doar scandaluri pe banda rulanta! La fotbal, la femei si la agricultura se pricep toti! Presa isi da azi cu parerea despre X, dar dupa ce X o face lata si tranteste un meci, ziaristii care l-au aclamat ridica din umeri, isi iau mana si tac sau spun ca nu au nici o raspundere! Vreti sa aducem dovezi articolele elogioase publicate la adresa lui Tudor si Balaj si notele mari date de presa? Ce-ar fi sa-i judecati acum pe ziaristii care i-au ridicat in slavi, de-a lungul anilor, pe arbitrii anchetati la Pitesti?

Indiscretul (2 comentarii)  •  3 august 2009, 19:55

Domnule Ioanitoaia,
Arbitrii gresesc oriunde in lumea asta, de ce pierdeti timp si energie comentand prestatiile arbitrilor? De ce nu incercati sa lasati pentru o perioada arbitrii sa-si faca meseria? Inteleg ca romanii sunt suspiciosi in privinta a tot ceea ce-i inconjoara dar trebuie ca dvs, ca formator de opinie, sa incepeti sa da-ti o sansa arbitrilor. Numai noi, balcanicii ne facem singuri viata mai grea….hai sa-i lasam o perioada sa-si faca treaba apoi vom vedea….

Pintea (3 comentarii)  •  3 august 2009, 20:03

Ultimul argument la care ati recurs pentru a va sustine ideea de a mai astepta este si cel mai slab! Pe noi, spectatorii care citim articolul dumneavoastra, chiar nu ne intereseaza imaginea forurilor (LPF, FRF, CCA) „la forurile internaţionale, la UEFA şi la FIFA” ci CALITATEA JOCURILOR SI ATMOSFERA DE PE STADION care pot degenera datorita unor decizii gresite ale unor arbitri incepatori sau ale unor „versati”! Azi, cand fotbalul a devenit o industrie in care circula multi bani, criteriile de selectie a arbitrilor nu mai pot fi aceleasi cu cele de pe vremea lui Rainea, Craciunescu sau Porumboiu!

Coc3a (3 comentarii)  •  3 august 2009, 20:10

De ce se grabesc dinamovistii dle Ioanitoaia? Pentru ca au inceput actuala campania ca si pe precedenta, cand au fost nedreptatiti clar la Targu-Jiu, unde a fost anulat un gol valabil al lui Miranda??? (probabil singurul al atacantului – informatie de care nu sunt cert)
Si eu zic la fel. Sa mai asteptea pana ce vin alte meciuri in care vor fi penalty-uri neacordate cum a fost cel contra Unirii Urziceni. Sa nu ne miram ca fotbalul este in acest punct.
Tudor greseste la penalty unde nu sanctioneaza un atac cu ambele picioare inainte si in care nu atinge mingea ci aceasta ii trece printre ele iar tusierii gresesc la cel putin un off-side.
Ce mai este de spus? Asa vor ajunge altii sa rada din nou de Dinamo ca iese pe locul 2 cand alearga singura.
Nu mai fiti vulpoi dle Ioanitoaia. (n.r. vulpoi are sensul de intelept, insa cu o agenda ascunsa)

Pintea (3 comentarii)  •  3 august 2009, 20:10

Azi, in toate domeniile, exista simulatoare, de ce nu se antreneaza pe simulatoare? Experienta insa se castiga in ligile inferioare. Unui arbitru UEFA aflat la primul meci i se admit greseli ca cele semnalate de dumneavoastra in articol? Noi de ce sa le admitem in liga 1? Doar pentru ca-s ai nostri? Nu tine! Arbitrii care nu rezista presiunii tribunelor, presiunii banilor si presiunii comenzilor venite pe mobil, nu au ce cauta pe un stadion de liga 1.

Lucy (2 comentarii)  •  3 august 2009, 20:10

Cine vorbeste de arbitraje,BORCEA????
De ce nu a vorbit de arbitraj in meciul tur de la bucuresti din campionatul trcut Dinamo -Craiova cand le-a fost anulat un gol la olteni si cartonasul rosu eranat ,de ce nu a spus dupa meciul cu Gaz metan s.a.m.d sunt multe domnule Ioanitoia si vor mai veni ca campionatul acuma a inceput.
Borcea a-r trebui sa taca si sa-si vada de echipa pentru ca nu el face legea in arbitrj.
Domnule Ioanitoia ,faceti o propunere la Borcea sa arbitreze el un meci chiar pe Dinamo si atrunci o sa vedeti cam cum stau lucrulrile.

Pintea (3 comentarii)  •  3 august 2009, 20:15

„Oricum, lesne de sesizat că opoziţia faţă de actuala conducere a CCA, instalată după reţinerea lui Ghe. Constantin şi a lui Lică, creşte precum aluatul pus la dospit. De aici, speculaţii şi presiune.” Constatare corecta. CCA este inca „in convalescenta”, inca „are febra” si pentru ca boala sa nu se intoarca TREBUIE SA ADUCEM URGENT ARBITRII STRAINI!

rokko (2 comentarii)  •  3 august 2009, 20:17

Articol doar de dragul de a scrie?Oricit de mult doreste dl Ioanitoaia sa fie impartial, se simte in ‘glas’ satisfactia suporterului care si-a vazut echipa de suflet ajutata.Daca arbitrul ar fi ajutat Dinamo , probabil discursul era altul.In arbitrajul romanesc nu avem nevoie de numele arbitrilor consacrati ci doar de arbitraj.Daca o sa aveti curiozitatea de a cauta in dex cuvintul arbitru, veti constata ca definitia este una simpla dar departe de ceea ce vedem la fiecare meci de fotbal.Arbitrul nu este actorul principal in jocul de fotbal…..este doar garantul spectacolului sportiv.
D-le Ioanitoaia, atita vreme cit in emisiunile dumneavoastra o sa fie prezent si dl.Craciunescu cred ca trebuie sa schimbati din Recursul etapei in Sentinta etapei, pentru ca ei,arbitrii si cei ce judeca arbitrajul AU HOTARIT!

Cosma (12 comentarii)  •  3 august 2009, 20:39

Arbitrii romani „cu experienta” au probleme de credibilitate! Asa vor avea si cei „din noul val” peste doi – trei ani dupa ce vor face greseli, nu neaparat aceleasi, dar in favoarea aceleiasi echipe!
Arbitrii straini, pe care ar trebui sa-i aducem cat mai urgent, au cateva avantaje:
1. nu cunosc limba romana deci nu pot raspunde pur si simplu la comenzi,
2. au alt standard de valori, pe care nu-si permit sa-l terfeleasca pentru 100 lei! – au deja casa si masina si nu crapa de invidie ca altul ca el din Romania are o una mai bengoasa!
3. nu locuiesc in aceeasi localitate sau pe aceeasi strada cu sefii de club sau cu managerii echipelor din liga 1.
4. lotul de selectie este cu mult mai mare decat in Romania – daca a gresit la un meci, cu sau fara intentie, la al doilea meci nu-l mai chemam in urmatorii 3 – 5 ani!
Puteti gasi 4 contra-argumente puternice pentru a folosi arbitrii romani?

gogu (8 comentarii)  •  3 august 2009, 20:41

In sfarsit ati reusit cu greu sa vedeti adevarul! Scoateti-i caciula din ochi lui Craciunescu ca de cat de ahtiat e sa ajunga din nou la conducerea CCA,nu mai stie cum sa-i gudure pe cei de la Steaua, discreditan echipe ca Dinamo!

neagu (1 comentarii)  •  3 august 2009, 20:46

Domnule Ioanitoaia, nu mai agitati apele inutil daca nu puteti face ordine si nu puteti separa binele de rau! Ati deschis discutia, conduceti-o spre o finalitate, nu mai abandonati temele la mijlocul drumului! Daca nu sunteti consecvent si dumneavoastra va pierdeti credibilitatea!

valy (1 comentarii)  •  3 august 2009, 20:59

ziceti ca ne-au ajutat arbitrii in campinatul trecut? au fost cateva meciuri cu greseli ..pro dinamo dar sa nu uitati ca in meciul decisiv de la urziceni ne-o facura spaniolul, cum zic oltenii, spaniolul …prieten cu alt oltean..gica popescu..nu vreau sa ne ajute nimeni dar nici sa fim furati in meciuri importante….d-nule ionitoaia, desi tineti cu craiova macar recunoasteti ca am fost furati ..cine ne da cele 2 puncte inapoi? tudor? fiecare sa plateasca dupa greseli indiferent de nume si de echipa pe care o ajuta..desi nu sunt de acord cu arbitrii straini dupa cum ne-au furat la urziceni…nu avem alta solutie daca ai nostri se :pierd”..in fata cui oare?/?/

stefan2do (5 comentarii)  •  3 august 2009, 21:02

Nu ne prea intereseaza imaginea arbitrilor la UEFA, mai ales ca fac parte dintr-o categorie privilegiata ce isi face singura imaginea,prin calitatea actului prestat.Arbitrezi prost esti vazut prost si nu e decat vina arbitrului.
In zilele noastre,trei puncte pt o echipa ce se bate pentru titlu,pot valora multe milioane de EURO,ce sunt furate cu un fluier sau un fanion.
Cred ca arbitrii tin cu arbitrii asa ca nu prea imi imaginez ca se va face curatenie, indiferent cine vine la CCA.
O masura binevenita ar fi ca judecarea ramanerii sau nu al unui arbitru in lotul A sa fie facuta de catre reprezentantii celor 18 cluburi ce „beneficiaza” de serviciile lor si le platesc , prin vot direct cu majoritatea de 2/3 din voturi.
CCA sa-i creasca ,sa-i promoveze , dar judecata sa fie a celor ce platesc si sunt arbitrati.

dinamovistul 51mi (2 comentarii)  •  3 august 2009, 21:09

aveti dreptate sa asteptam pote pierde si campionatul asta iar la sfarsitul campionatului sa le scrieti necrologul

dorel (9 comentarii)  •  3 august 2009, 21:15

tot l-am auzit pe craciunescu spunind:cind loveste dananae piciorul lui danciulescu?dara domnule fost mare arbitru cind loveste dananae balonul???

cosma (12 comentarii)  •  3 august 2009, 21:18

Arbitrii romani „cu experienta” au probleme de credibilitate! Asa vor avea si cei „din noul val” peste doi – trei ani dupa ce vor face greseli, nu neaparat aceleasi, dar in favoarea aceleiasi echipe!
Arbitrii straini, pe care ar trebui sa-i aducem cat mai urgent, au cateva avantaje:
1. nu cunosc limba romana deci nu pot raspunde pur si simplu la comenzi,
2. au alt standard de valori, pe care nu-si permit sa-l terfeleasca pentru 100 lei! – au deja casa si masina si nu crapa de invidie ca altul ca el din Romania are o una mai bengoasa!
3. nu locuiesc in aceeasi localitate sau pe aceeasi strada cu sefii de club sau cu managerii echipelor din liga 1.
4. lotul de selectie este cu mult mai mare decat in Romania – daca a gresit la un meci, cu sau fara intentie, la al doilea meci nu-l mai chemam in urmatorii 3 – 5 ani! Puteti gasi 4 contra-argumente puternice pentru a folosi arbitrii romani?

aspar (7 comentarii)  •  3 august 2009, 21:21

o singura gresala ..in min 90 …nu a fost offside . Alte imagini nu le pot lua in consideratie .
Imaginea de la Alba Iulia …nu e relevanta …dar 11m dee la Sahtar al timisorei …NU A FOST RELUAT DE SMECHERII
de la tv Ukraina .In rest ..nu-i mai „pupa” ……..pe dinamovisti (nenea Ovidiu) , caci nu e cazu . Zero au fost si vor ramane …in europa 🙂 !

tin cu dinamo (6 comentarii)  •  3 august 2009, 21:24

1 tinand cont ca 100% la finalul campionatului se vor aduce arbitrii straini timpul bun de furat ar fi acum.

2 craciunescu e impotriva lui dinamo cu toata fiinta lui si nu stiu de ce. cred ca si in mormant s-ar rasuci daca dinamo ar primi un penalti corect acordat.

3 si arbitrii straini gresesc si inevitabil vor avantaja una din echipe insa actionarii isi vor face mai putin sange rau.

MB (14 comentarii)  •  3 august 2009, 21:27

Problema arbitrajelor s-ar putea rezolva intr-un timp relativ scurt , daca s-ar vrea. Trebuie insa actionat nu doar asupra arbitrilor ci si in directia patronilor, presedintilor de club, antrenori, etc. Nu vedeti ca, inca dinaintea unor meciuri, apare in presa cite un presedinte sau patron care stie el ca arbitrul cutare il va fura? Sau dupa meciuri incep sa urle in fata camerelor de luat vederi ca arbitrul a fost cumparat sau mai stiu eu ce? La toate astea baietii ar trebui intrebati : ai vreo dovada? , daca nu sa plateasca. Nimeni nu ar trebui sa isi permita sa acuze in stinga si in dreapta fara sa vina cu dovezi. Pe de alta parte , arbitrii trebuie pedepsiti atunci cind gresesc. Impartial si pe masura greselilor comise. Nimeni nu trebuie iertat cind greseste dar , in acelasi timp, nimeni nu trebuie pedepsit doar pentru un presedinte de club sau patron sare ca ars cind nu e multumit. Trebuie actionat la vedere , intr-o transparenta deplina. Aducerea de arbitri straini nu numai ca nu rezolva nimic pe termen lung, ducind, in opinia mea , la disparitia arbitrajului romanesc, dar nu mai are efect nici pe termen scurt. Aduceti-va aminte campionatul trecut , ce scandal au facut dinamovistii dupa meciul cu Urziceni si ce increngaturi sau mai inventat intre Dan Petrescu, Gica Popescu si nu stiu cine de la Barcelona.

h (2 comentarii)  •  3 august 2009, 21:28

Ma cam lasa rece problema arbitrilor romani .. nu cred ca romanii au vocatia de a fi arbitri, sunt prea emotionali. Chiar cu riscul de a distruge viitorul arbitrajului in Romania, trebuie sa avem un campionat curat, pe cat posibil fara suspiciuni

EToS (7 comentarii)  •  3 august 2009, 21:29

Atunci ce sa mai vorbim despre arbitrajul lui Avram din CFR – Unirea Urziceni ?! Avram „a gresit” intentionat, a venit cu lectiile facute.

sorin (4 comentarii)  •  3 august 2009, 21:38

Va salut domnule Ioanitoaia!
Sincer sa fiu de la bun inceput ma dezamageste atitudinea dv.ca nu puteti sa va debarasati de un complex tipic romanesc: ancorarea intr-un mai mult sau mai putin indepartat.
Domnule Ioanitoia a inceput UN NOU CAMPIONAT!Deci de la „0”!!!
Sa lasam ceea ce a fost anul trecut,acum doi ani acum nu stiu cit timp caci ATENTIE nu vom mai termina NICIODATA cu suspiciunile cu subintelesurile sau POATE CHIAR ASTA DORITI.(?)
Am fost unul dintre cei care va atras atentia ca Florentin Petre si altii fotbalisi de la nationala catalogati ca „terminati”si ca nu meritau tratati asa de o personalitate ca dv.ca apoi peste 3 zile sa declarati ca ati reciti ceea ce ati scris si ca ati descopert singur ca ati „exagerat”…
Fie cum ziceti dv.dar ar fi o rugaminte din partea mea sa nu mai discutam despre lucruri negative intimplate mai mult sau mai putin in trecutul apropiat sau mai indepartat.
Va felicit pt. tot ceea ce faceti dar mai trebuie sa tineti cont si de actualul PREZENT deci…
In ce calitate este invitat Ion Becali la emisiunile dv.?
Ca impresar -din cite se stie nu mai este-sau poate ca prieten apropiat?
Nu uitati ca trebuie sa tineti pasul cu vremurile deci…
Sper ca nu v-am ofensat dar oricum va cer „scuzele de rigoare anticipat”
Numai bine,sanatate si multa audienta la o noua calitate!
Un admirator al dv.din Canada

corleone (6 comentarii)  •  3 august 2009, 21:48

Borcea spune altceva! Cititi printre randuri! El spune ca lotul de la Pitesti nu va fi eliberat in acest sezon si ca aceasta decizie poate reduce substantial ajutorul pentru Dinamo in noul campionat!

florin balas (2 comentarii)  •  3 august 2009, 21:57

nu mai aduceti in discutie problema arbitrajului atat de des , ocupati-va de sport mai intai !!!
problemele importante nu sunt legate de arbitri , ci de sport in general.
nu mai dati apa la moara presedintilor de cluburi !
nu intamplator s-a dovedit (deocamdata doar in cateva cazuri) ca cei care acuza arbitrii sunt cei care vor sa-i cumpere sau sa-i intimideze.
eventualele probleme legate de arbitraj nu dispar , ci sunt accentuate de „atentia” pe care le-o acordati.
si la televiziune si la presa scrisa aveti probleme in a stabili prioritatile sportului romanesc.
mi-as dori ca presa sa sprijine sportul.
si mai multa profunzime si seriozitate in comentarii.

Alex (53 comentarii)  •  3 august 2009, 21:58

Da, era nevoie de arbitri straini din primul minut! Se asteapta pana se rezolva „ploile”?!? Alba Iulia a fost nedreptatita, Dinamo la fel, Ceahlaul la fel, iar la Cluj Avram a arbitrat perfect… pentru Steaua!!! Si toate erorile par a fi premeditate. Se greseste intro singura directie. Cel putin, pe arbitri straini numeni nu ii banuieste de rea-intentie, chiar daca gresesc!

vlad (2 comentarii)  •  3 august 2009, 22:04

Este adevarat ca sunt probleme de arbitraj, dar pe de alta parte prea se exagereaza cu invinovatirea arbitrilor. Arbitrii au gresit si vor gresi in continuare atat in Romania cat si oriunde in lume. E usor sa dai cu barda dupa 20 de reluari, cand arbitrul trebuie sa ia o decizie in fractiuni de secunda, totul fiind in miscare. Se vor putea lua decizii corecte doar cand (si daca) se va accepta vreodata vizionarea video in timpul desfasurarii meciului. Acesti arbitrii nu vor creste niciodata daca le vom cauta tot timpul nod in papura. E drept ca o contributie mare in distrugerea arbitrajului romanesc o au si unii conducatori de cluburi si chiar unii antrenori. De asemenea si presa, dornica tot timpul de scandal. Nu mi se pare normal ca antrenorii care pierd sa-si justifice esecul prin neluarea unei decizii de eliminare (chiar daca au dreptate, totusi fotbalul s-a inventat sa se joace in 11) sau acordarea unui presupus penalty (si acestea se pot rata). De exemplu, la atat de discutatul meci din Supercupa, arbitrul, sa zicem ca n-a vazut faulturile lui Cadu si Culio dar si Maftei, caci Deac a fost eliminat. In rest n-am vazut ca Unirea sa fie superioara CFR-ului. Deci ar fi in plus un fault de rosu in favoarea CFR-ului. De aici pana la linsajul mediatic ce a urmat impotriva CFR-ului, facut inclusiv de unii ce declarau cu o zi in urma ca CFR are cea mai buna echipa,etc., mi se pare prea mult. Asa am putea zice si despre arbitrajul bun a lui Avram din meciul din campionat ca a fost pro Unirea daca am vazut ca jucatorii de la CFR au primit cartonasele, probabil meritate (nu stiu exact al doilea al lui Dani pt ce afost acordat) instantaneu cu producerea infractiunilor de joc , pe cand la cei de la Unirea parca se cauta prin buzunare un minut pana sa le scoata.
Eu zic sa fim un pic mai ingaduitor cu arbitrii, in general, altfel nu exista nicio sansa de progres! Cred ca si cei din presa scrisa, televiziunile cu invitatii lor (foarte interesati), ar trebui sa ie mai moderati.

Dingauanu (57 comentarii)  •  3 august 2009, 22:33

Toate doar din cauza ziaristilor si a unor conducatori de cluburi de fotbal romanesti gen iancu, prumboiu…

Oare voi ziaristii cat de buni sunteti? N-ar trebui oare sa aducem ziaristi si comentatori de fotbal din afara?
Tema-meditatie la acest subiect

prikindelu (6 comentarii)  •  3 august 2009, 22:41

da’ cand miklos nagy l-a eliminat pe thereau pt nimic, dupa o faza in care a vazut ca acvila de la 80 m un cot imaginar….. A FOST BINE?

senateo (17 comentarii)  •  3 august 2009, 22:43

Eu cred ca si arbitrii straini pot fi cumparati, dovada ca in finalul campionatului trecut au tras clar in directia Urziceni! Eu vin cu o propunere care va fi mai ieftina dar si muuuult mai sigura pentru corectitudine : 2 arbitri romani la centru !!!!! Astfel baremul a 2 romani va fi mai mic decat al unuia strain, iar corectitudinea unui tandem Tudor-Salomir nu poate fi pusa la indoiala.

cristian (139 comentarii)  •  3 august 2009, 22:53

A fost o singura greseala..cea din min 90 la Niculescu..in rest, Craciunescu a avut dreptate…Danciulescu a sutat mingea in piciorul lui Dananae, care nici macar nu l-a atins…apoi din elan, plus putin teatru..a cazut in careu….eu nu inteleg de ce il mai chemati pe Craciunescu ca si specialist la emisiune, daca nu bagati in seama ce spune??…Azi toata lumea comenta…ca ia uite ce a zis Iancu si Mimi…extraordinar…pai de cand sunt ei specialisti??..daca si-a schimbat Mimi look-ul, tre sa mi-l schimb si eu??…ca nu inteleg….

milan6 (29 comentarii)  •  3 august 2009, 23:07

bre,nea ovi,ne dezamagesti.
deci,daca un arbitru greseste trebuie decapitat.
da’ cr7 cand a ratat un penalty la moscova,
da’ trezeguet la berlin,
da’ favoritu’ matale in iunie la firenze…
asadar,un arbitru nu are voie sa greseasca,dar cand atacantii rateaza cu poarta goala sau singuri cu portarii atunci ce se intampla?

adidas (36 comentarii)  •  3 august 2009, 23:18

sa vedem cata rabdare va avea borcea
venirea unor arbitrii straini este ideala in campionatul romanesc

milan6 (29 comentarii)  •  3 august 2009, 23:23

iunie 1990,scuze!

VIRGO (1 comentarii)  •  3 august 2009, 23:36

dar dece nu enumerati si multitudinea meciurilor unde sa gresit in favoarea lui dinamo…nu cred ca aveti atita spatiu…mie sila!!!

rant (1 comentarii)  •  3 august 2009, 23:44

Sunt dinamovist, dar oricum nu sunt de acord cu dl. Borcea care tipa ca si cum s-ar fi intamplat o mare tragedie. De ce nu a inscris Dinamo trei goluri pana in min.90? Asta ar trebui invatati mai toti fotbalistii romani si abia mai apoi sa sara la gatul arbitrilor la orice greseala. Dupa ce se va rezolva chestia asta apoi sa-i rezolvam si pe arbitri. Asa se castiga un campionat d-le Borcea nu aruncand motanul in gradina arbitrilor…
PS: Asta a fost si strategia lui Dan Petrescu+MM anul trecut. Au tipat cel mai mult ca sunt furati …..

vlad (13 comentarii)  •  4 august 2009, 0:07

treaba cu arbitrii este exagerata! in strainatate altfel se pune problema! la stadion venim sa vedem spectacol, nu o mascareala si cateva plonjari prin careu, trageri de timp s.a.m.d. slab articolul dvs, de data asta! O echipa trebuie sa si dovedeasca superioritatea inscriind din actiune, daca stam sa cersim penaltyuri sau offside uri, n ajungem departe! Cel mai bun exemplu este dinamo, ciuca batailor in europa, in ultima vreme…

Florin (3 comentarii)  •  4 august 2009, 0:21

un sfat aşa, ca între dinamovişti: când cere arbitri străini Borcea să facă bine să-şi aducă aminte de spaniolul de la meciul cu Urziceni; arbitrii greşesc în toate campionatele, şi până şi erorile de arbitraj tot din jocul de fotbal fac parte; interesant este că numai noi sărim să dăm toată vina pe arbitri…

montecristo (4 comentarii)  •  4 august 2009, 1:44

pentru ca noi suntem saraci, florin. si niciodata nu e vina noastra ci a vecinului. suntem atat de indobitociti de ideea de mita si mai ales de posibilitatea ei, incat suntem ca liliecii. si de ce nu am fi? cand marii idioti ai neamului si-au facut nume prin averi dubioase iar acum cred ca orice in lume e posibil daca misti din verzisori… sau ce culori mai are euro acum.

Gruita (22 comentarii)  •  4 august 2009, 2:42

Boceala lui Borcea
Cand l-am auzit pe Borcea cum se plangea pentru ca a fost furat mai ca m-ar fi cuprins mila de om, de suporter si de investitor, dar cand mi-am adus aminte la cate furtisaguri a luat parte am inceput sa simt indiferenta fata de investitor, compatimire fata de suporter si sila fata de om.
Cele trei faze incriminate de Borcea au fiecare o istorie aparte. As fi tentat sa le comentez in ordine cronologica sau in ordinea importantei lor, dar ma las orbit de subiectivism si am sa le comentez in detrimentul bocitorului.
Singura situatie in care bocea argumentat este cea in care Niculescu a scapat in minutul 89 singur spre poarta oltenilor si a fost oprit in mod intentionat gresit de asistentul clujean Nagy. Nu cred ca este strain de acea faza nici cuplul Muresan-Paszkany pe care ii suspectez cu argumente ca se ingereaza in activitatea CCA.
Faza in care Danciulescu a scapat spre poarta (minutul 56) si a inscris, fotbalistul a fost cat se poate de clar in pozitie de ofsaid, numai ca „bocitoarea” din Borcea frizeaza inteligenta noastra si crede ca doar gasca lui cu IQ sub 50 priveste la televizor. Atentie! Nu vorbesc despre dinamovistii adevarati, suporteri cu bunul simt dezvoltat, rezonabili, care s-au dumirit si ei asupra fazei.
In ceea ce priveste faza in care Danciulescu a sutat puternic de la marginea careului si a fost contrat perfect regulamentar de unul din fundasii olteni, cred ca Borcea nu este vinovat ca nu intelege fenomenul fotbal. Sa nu uitam ca el provine dintr-o galerie care a fost invatata ca echipa lor favorita trebuie sa castige in orice conditii, totul permitandu-li-se. Aici discutia se prelungeste si iese din sfera de cunostinte a suporterului obisnuit. Ba chiar depaseste si cunostintele celor care au studiat regulamentul de fotbal, dar nu au arbitrat niciodata, chiar daca au jucat fotbal o tinerete intreaga si se afla in cele mai inalte sfere ale fotbalului actual (ma refer aici la Meme Stoica). Doar arbitri de mare clasa pot discerne corect asupra unei astfel de faze, ceea ce arbitrul Tudor (nu este printre preferatii mei) s-a dovedit a fi. Daca urmariti cu atentie campionatul Angliei, veti vedea ca in multe faze arbitrul nu fluiera lovituri libere la contacte care in alte campionate (mai ales cele estice gen Romania, Ungaria, Turcia…) se fluiera fault. Totul pleaca de la mentalitatea jucatorului. Daca se produce un contact fizic din lupta cinstita pentru balon, fiecare sportiv dorind sa intre in posesia mingii prin metode regulamentare, se lasa jocul sa curga, acesta fiind si spiritul regulamentului. Daca se cauta contactul pentru a il impiedica pe adversar sa joace mingea (trageri, impingeri, piedici…, nu si interpunerea unei parti a corpului intre adversar si minge atunci cand esti cu fata la minge si mingea se afla la distanta de joc, adica ai sanse si doresti sa o joci) este normal sa se acorde lovitura libera directa.
Sa revenim la faza respectiva. Aparatorul ataca aparent periculos cu ambele talpi adversarul. De ce zic aparent? Daca priviti mai atent faza veti vedea ca piciorul drept al aparatorului trece la centimetri buni de stangul lui Dancio, iar stangul olteanului blocheaza sutul atacantului cu partea posterioara a pulpei, nicidecum cu talpa, cazatura lui Danciulescu fiind provocata atat de contra pusa la minge in conditii regulamentare cat si de dorinta dinamovistului de a nu se accidenta. S-ar simti si un parfum de accentuare a contrei in vederea obtinerii unui avantaj (11 m), dar asta este o alta meteahna a fotbalistului din estul Europei, meteahna predata, din pacate, si la antrenamente. Un arbitru mai putin versat ar fi putut sanctiona faza respectiva cu lovitura libera indirecta, considerand atacul craioveanului ca fiind un atac periculos. Nici intr-un caz nu se putea penaliza cu lovitura de la 11 m, neexistand un contact direct intre cei doi combatanti decat dupa ce Danciulescu a cazut peste adversarul sau.
Asta e! Intre Borcea si fotbalul dintre gentlemeni sunt mai multe grade de civilizatie. Fiecare il atinge pe cel care il intelege.
P.S. Dezvaluirile din GSP de marti in ceea ce priveste ceea ce s-a intamplat in vestiarul arbitrilor dupa meci il dezvinovateste pe Miklos Nagy doar de caracterul intentional al greselii. Ar fi trebuit sa ramana ferm pe pozitie (sa continue alergarea cu atacantul) si atunci Tudor si-ar fi dat seama ca el este in culpa. Eventual cu mana fara fanion sa fi aratat spre cealalta parte a terenului (ca la ofsaid pe extrema departata de arbitru). Era un pic hilar, dar jocul ar fi continuat in mod corect).
Gruita Ienasoiu
Satu Mare

ins oarecare (15 comentarii)  •  4 august 2009, 4:29

Cum spunea cineva mai jos, spectatorul plateste un bilet,si vine la stadion sa vada spectacol.De cele mai multe ori spectacolul „nu-si face banii”.Pentru ca un arbitru conduce o partida are un barem,nu stiu cat probabil substantial.Daca nu stiati stimate domnule redactor aflati ca daca un strungar greseste si intra cu cutitul mai mult decat trebuie intr-o piesa rebutul este facut si respectivul „bun de plata”.Nu luam cazul lui Dinamo ca vezi doamne a fost dezavantajata.Haideti sa luam pe cel de la Medias!Suporterii din Medias au platit un bilet cu bani obtinuti cu greu astazi,sa-si vada favoritii si nu cred ca s-au dus la stadion sa vada chipurile un invatacel.Si-mi aduc aminte ca si anul trecut au fost furati „pe rupte”.N-o spun din postura de suporter al lui Gaz Metan.Sunt un cetatean onest platitor de bilet,doritor de spectacol, dintr-o alta provincie istorica mai apropiata de rusi.Multumesc pe aceasta cale oamenilor care au decis nu neaparat retrogradarea Pitestilui,ci ramanerea lui Gaz Metan in A. A inceput campionatul …iarasi aceiasi tema…ARBITRII.Cred ca ce i s-a intamplat lui Ionica Serea ar trebui sa le fie exemplu.Cand nu mai avem pe cine exclude definitiv apelam la importuri.Ce sa facem daca-i mai buna (impartiala)carnea ,medicamentele,electronicele,etc. „de-afara”?Multi care-si „dau cu parerea” pe aici pe la dvs. (si nu numai)cred ca nu-s platitori de bilete…intra gratis la meci…dimpotriva sunt platiti sa stea cu spatele la gazon si sa strige „HUOOOO” sau alte obscenitati galeriilor oaspete.Si-apoi „chestia”spusa de dvs ,cum ca aducerea arbitrilor straini ar bloca calirea ori ascensiunea tinerilor si ca ar fi ceva cu „doua taiusuri” ,asta chiar ca este o copilarie,ori,daca vreti ,un alt fel de „NU NE VINDEM TARA”….Fi-ti si dumnevoastra macar odata de partea celor multi. „Prosti ,dar …multi” vorba lu’ Lapusneanu.Cu stima!

ion (1 comentarii)  •  4 august 2009, 6:37

Locuiesc in USA de ceva vreme….vreau sa vad si eu ceva stiri sportive din Romania golurile si rezultatele din etapele campionatului de fotbal…..dar cred ca e imposibil….chiar nu pricepeti ca nu ne intereseaza mizeriile si mondenitatiile pe care le prezentati,sau ce i-a spus GIGI lui PINALTY samd? VREM STIRI SPORTIVE…atletism,a fost campionatul modial de natatie ,alooooo…! SPORT NU INSEAMNA GIGI BECALI (SUNT SUPORTER AL STELEI) VREM SPORT LA STIRIILE SPORTIVE….CEREM PREA MULT SAU MUTAM LA PRO TV CA ORICUM SUNT PUTIN MAI BUNI….stiu,stiu, trasmite te rog mai departe la cine se ocupa (cred ca lucian balbuta)

ske (1 comentarii)  •  4 august 2009, 8:56

Sa fim seriosi…conducatorii cer arbitri straini pt ca macar aia straini nu prea poti sa ii banuiesti de rea intentie si pot sa doarma linistiti. Asa ceva numai in fotbalul asta ca un mar stricat poti sa vezi….astia tot insinta cu arbitrii straini ca sa ce ??? Sa castige campionatul ca ei sunt foarte valorosi si pregatiti dar nu ii lasa arbitrii ? Un campionat nu se rateaza din cauza arbitrilor…se rateaza din cauza ca se schimba 5 antrenori pe an , se rateaza pt ca se investesc bani in rebuturi , se rateaza pt ca acesti conducatori ai fotbalului si cluburilor sunt niste semiprofesionisti si nu stiu cum se gestioneaza afacerea numita fotbal profesionist. Eu nu inteleg dc tot se uita lumea in gura astora care sunt comparabili cu clasa politica actuala din romania…majoritatea isi vad de interesele lor personale.
Sper sa vina momentul in care martalogii astia din fotbal o sa dispara , momentul in care astepti sa vezi un meci si nu te intereseaza cine arbitreaza sau cine judeca arbitrii.

mereu neutru (15 comentarii)  •  4 august 2009, 10:19

Poate citeste si marele ex-arbitru Craciunescu.va sugerez trei variante:1. Nu mai comentati!2.Daca o faceti fi-ti impartial!3.Faceti la fel ca A.Porumboiu,”bagati-va malaiul”intr-o echipa si stati la mana „oamenilor negri” sa va recuperati investitia.Ori daca nici una dintre cele trei nu-i convenabila….o intelepciune populara spune cam asa….”daca iti spune unul ca esti beat ,contrazice-l!Daca-ti spun mai multi…cauta un santz…odihneste-te!”

omu rau (10 comentarii)  •  4 august 2009, 11:02

@gruita
esti** anticfr **
daca ai ajuns sa spui ca cfr este amestecat in meciul craiova dinamo esti dus rau copile. probabil ca si tudor la aceeasi faza avea indicatii de la gigi becali el fiind campionul greselilor pro steaua. cat de faza din marginea careului parerea mea e ca trebuia dat joc periculos. daca danciulescu dadea pe langa minge si nimerea piciorul adversarului patea ca si ala pe care l-a rupt lacatus. adica e fault, din punctul tau de vedere, doar daca jucatorul faultat pateste ceva? a fodt joc periculos si era de indirecta.

san (1 comentarii)  •  4 august 2009, 11:03

sa fim seriosi tot ce spun oameni de arbitri de la noi este perfect adevarat ,in conditiile in care o echipa este dezavantajata de arbitri e bine sa se faca o schimbare majora dar sincer pana nu o sa fie toti cei care conduc federatia schimbati nu o sa avem niciodata un campionat de care sa fie toata lumea multumita ,sa fim seriosi mai mult de jumatate din arbitri care am asistat la meciurile din campionatul nostru sunt la puscarie sau cercetati ce incredere sa mai aibe cineva in ei .

neghinita (2 comentarii)  •  4 august 2009, 11:11

gazeta si toti jurnsalistii trec sub tacere suspecta meciul lui poli cu sahtior. oare se razbuna pe timisoreni pt. conflictul personal???cred ca daca suporterii banateni la gradul lor de cultura si civilizatie se vor rezuma doar la sustinerea si incurajarea lui poli, energiile pozitive se vor rasfringe favorabil asupra jocului banatenilor.si rapid a jucat de 2 ori in B , dar lucesacxu a antrenat cu succes rapidul. sa nu confundam omul cu sistemul. nu/i momentul si nici cazul. dulcea razbunare e calificarea lui poli. bafta poli, rapidistii sunt de/o viata cu voi, pt. voi, pt fotbalul rominesc. lui mircea sa/i scandam numele…si sa ne bucuram de calificarea lui poli. hai poli, bravo mircea!

Tomis Travel (7 comentarii)  •  4 august 2009, 11:24

Antrenori straini exista, jucatori straini asemenea, arbitri straini vor veni din ce in ce mai multi . Cine a ramas sa mai vina ? Investitori straini la prima vedere .

Giusseppe Basilio (2 comentarii)  •  4 august 2009, 11:38

Pai nu cred ca-i vorba de rea-vointa. Chestia cu greseala e omeneasca e pe undeva adevarata dar hai sa incercam sa facem un exercitiu: Un muncitor are de facut o piesa la un strung. Greseste cotele si piesa e rebut. In cazul asta, daca patronul sau directorul nu-l da afara, ii imputa piesa si ii mai ia 20% pe trei luni sa se invete minte. Atunci cand arbitrii nostri vor plati primele unei echipe dezavantajate si baremele de arbitraj pentru etapele de eventuala suspendare sa vedeti atunci ce bine o sa caste ochii si n-or sa mai puna greselile pe vizibilitate, fanta, departare , apropiere etc.etc

Comentează