Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Cine după Piţurcă?

Primul vizat e, fireşte, Mircea Lucescu, atît că acesta nu-i tentat să preia „naţionala”

Sub presiunea eşecurilor şi a opiniei publice, FRF i-a reziliat contractul lui Piţurcă înainte de termen. Mai rămîne de rezolvat problema despăgubirii fostului selecţioner, căruia Lupescu […]

vineri, 10 aprilie 2009, 6:01

Primul vizat e, fireşte, Mircea Lucescu, atît că acesta nu-i tentat să preia „naţionala”

Sub presiunea eşecurilor şi a opiniei publice, FRF i-a reziliat contractul lui Piţurcă înainte de termen. Mai rămîne de rezolvat problema despăgubirii fostului selecţioner, căruia Lupescu i-a sugerat să meargă în Justiţie în cazul în care „nu va accepta oferta noastră”, cu 50.000 de euro mai mică. Să nu insistăm asupra chestiunii banilor, mereu şi pretutindeni delicată. Să observăm însă că Federaţia şi-a schimbat brusc optica. Îi permite lui Piţurcă, ba îi şi recomandă, ceea ce le-a interzis tuturor celorlalţi, să se adreseze unei INSTANŢE CIVILE!

Comentînd divorţul de Piţurcă, împărtăşesc punctul de vedere exprimat de Chivu: „Ne pare rău că ne despărţim de un antrenor care a făcut lucruri importante”. Într-adevăr, contribuţiile lui Piţurcă, mai ales cele două calificări la CE, nu pot fi contestate. Din clipa în care pe acesta l-au trădat însă REZULTATELE, în lipsa cărora nici un tehnician nu rezistă, vechile lui merite s-au uitat. Deoarece fotbalul se joacă numai la timpul prezent, niciodată la trecut, de ele nu s-a mai ţinut cont.

Ex-selecţionerul mai e vulnerabil la un capitol. Din cauza orgoliului nemăsurat şi a excesului de autoîncredere, el A IZOLAT „naţionala” de marea masă a suporterilor, ba a şi rupt-o. A închis-o într-un turn de fildeş şi a exilat-o la Constanţa. Cu ceva timp în urmă, şi-a dat seama că a apucat pe un drum greşit. A început să vorbească, dar devenise tîrziu. Răul fusese deja făcut şi prăpastia prea adîncă. Clar, fără să fie unicul responsabil de ratarea Mondialelor 2010, căci vina principală le aparţine „tricolorilor”, mai plini de ifose decît de realizări, Piţurcă are MULTE SĂ-ŞI REPROŞEZE. Selecţie, atitudine etc. Ca atare, ar mai greşi o dată dacă s-ar socoti victimă.

Acum, cînd se caută un înlocuitor pentru Piţurcă, logic că primul vizat e Mircea Lucescu, căruia în vară îi expiră contractul cu Şahtior. Se ştie de ce, nu mai repet. Doar că, din cîte cunosc, acesta NU VA ACCEPTA o propunere pe care a aşteptat-o zadarnic ani în şir. Dacă va refuza, cum intuiesc, nu va fi din pricină că ar cîştiga la Bucureşti jumătate cît la Doneţk sau la Istanbul. Cum s-a găsit o soluţie în Rusia, unde sponsorii completează salariul olandezului Hiddink, probabil că s-ar găsi una şi în România. La 64 de ani, Lucescu senior apreciază însă că nu mai posedă energia şi entuziasmul necesare ca să ia de la capăt o construcţie nouă. Şi el consideră, l-am auzit chiar ieri, că „naţionalei” noastre îi trebuie un selecţioner MAI TÎNĂR, care să fie capabil şi să readucă echipa lîngă publicul larg, s-o reintegreze în circuitul iubirii.

Cine va fi acesta, e greu de spus. Pe lista candidaţilor figurează mai multe nume, între care, înaintea altora, cele ale lui Dan Petrescu, Ioan Andone, Cosmin Olăroiu şi Răzvan Lucescu. Recenta declaraţie a unui oficial federal, „Dacă-l avem pe Răzvan, îl avem şi pe Mircea”, pare să-i acorde lui Lucescu junior o şansă în plus. Dar despre asta vom mai vorbi.

Comentarii (57)Adaugă comentariu

cfrescu (24 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 18:51

Razvan e poate singurul om de caracter din fotbalul nostru. Ce sa mai vorbim de educatie, inteligenta, profesionalism… un exemplu pt orice roman. Trebuie sa ai mult tupeu si multa nesimtire sau rautate ca sa indraznesti sa-l compari cu cineva din jegul asta fotbal, sau chiar de tara. Mircea e desigur idealul, dar e cam tarziu, ne-am batut prea mult timp joc de cel mai mare antrenor roman ever, avem ce meritam, antrenori stelisti afoni…

catalin (5 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 19:45

lucescu senior nu mai are motivatia si energia necesare pentru a antrena ROMANIA

DAR POATE CA ARE STIINTA ,INTELIGENTA SI CLASA DE MARE ANTRENOR ,CALITATI PE CARE NICI UNUL DIN CEILALTI CANDIDATI SA FIM SINCERI NU LE AU , CA LE VOR CASTIGA INTR O ZI POATE FI ADEVARAT;.

Indiferent din ce tara vii ar trebui sa ai BUCURIA si MAREA PLACERE sa fii antrenorul acelei tari. eu asa gandesc ,iar faptul ca lucescu senior se gandeste ca lucescu junior va fi antrenor:parintii isi doresc binele copiilor dar oare stiu exact ce le face lor bine
cine o fi antrenor sa fie sa aiba succese si SA RESPECTE SUPORTERII CIVILIZATI ,DE BUN SIMT ., ROMANII CARE IUBESC :NATIONALA SI ……..
FARA A MAI LUNGI SUBIECTUL CRED CA SENIORUL LUCESCU POATE SCHIMBA NU NUMAI NATIONALA CI SI FOTBALUL NATIONAL

k pax commander (67 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 19:48

razvan nu are ce cauta la nationala!nu inca…locul lui este la brasov.mai bine cu dan petrescu sau chiar hagi.

un oltean (139 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 19:54

Corect! Si eu sunt de aceeasi parere…Mircea Lucescu este cel mai bun antrenor roman…dar la echipa nationala nu e acelasi lucru ca la o echipa de club…acum 10 ani sau mai mult, ar fi fost ideal sa-l avem la nationala…acum ma tem ca e prea tarziu…la nationala iti trebuie entuziasm si vitalitate, drumuri lungi pentru a urmari fiecare jucator in parte, pt a fi informat despre tot ce se intampla in celelalte campionate..ori Lucescu senior nu cred ca mai poate fi omul potrivit pentru asa ceva, chiar daca e un antrenor de clasa…
Din start, ideea ca daca vine Lucescu jr, il avem si pe senior, este un gresita…noi avem nevoie de un antrenor cu personalitate…nu de o marioneta..din pacate, Lucescu cel mic mai are mult pana sa-si ajunga tatal, in orice privinta..
Eu sper din tot sufletul sa i se mai acorde o sansa lui Gica Hagi, timp si rabdare, el a fost antrenorul din teren al generatiei de aur si al lui Galatasaray..si se cunosc rezultatele si jocul entuziasmant..un om care s-a pregatit pt cariera de antrenor inca de pe vremea cand era un mare jucator, nu poate sa nu demonstreze ceva…fotbal cunoaste din plin…conditia esentiala asta este…timp si rabdare, el n-a avut niciodata asa ceva pe unde a fost…

sandu (22 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 19:58

Sa vina olaroiu ca ii in somaj :))), sal lasam pe Il luce ca deocamdata are gura lui ce sa mananca:)).

Marketing în Sport (1 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:01

Lupescu face dovada amatorismului sau , excluzand din start varianta selectionerului strain!

USA (2 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:01

DAN PETRESCU.Cel mai bun dintre toti.A dovedit-o. Cu niste jucatori pana mai ieri aproape anonimi se bate la titlu cu echipe mult mai cotate.DAN PETRESCU singurul indreptatit sa preia nationala.

un stelist (1 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:13

Oricare dintre candidatii nominalizati in presa are o sansa de a antrena nationala.Prioritate au insa mai mult cei fara angajament in momentul actual respectiv Hagi si Olaroiu.Totul depinde de negocieri.Vom vedea cine e patriot si va accepta un salariu inte 400 mii si 1 milion de euro un salariu mic fata de cele din strainatate. Cu toate acestea nimeni nu garanteaza succesul. Rolul viitorului selectioner va fi sa descopere talente chiar si din ligile inferioare adica sa se plimbe cu folos prin ROMANIA si nu numai.
Sa speram ca nu ii uita pe Dananae, Gangioveanu,Ochirosii,Bicfalvi Sapunaru,Mardare, si Keseru.

Dragos C. (78 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:16

Dan Petrescu sau Olaroiu nu au nici pe departe anvergura si personalitatea unui antrenor care sa antreneze Nationala. Ce a castigat Dan Petrescu pana acum ca sa fie antrenorul Nationalei? Hai sa fim seriosi! A ajuns cu Urzicienul pe 2 in Liga I si acum hai la Nationala??…Il tine el in frau pe Mutu sau pe Radoi? Hai s-o lasam balta!
Singurii care pot sa fie antrenori ROMANI la nationala sunt Mircea Lucescu, Loti Boloni sau, in cel mai rau caz, Andone sau Rednic. Daca nu, mai bine luam un olandez: Rijkaard, Gulit, van Basten, van Gaal sau un altul. ii dam un milion pe an dar macar stim o treaba! Face selectiile pe bune si e profesionist! Ce sa facem cu Olaroiu, Petrescu sau Hagi? Mai bine ramane Piturca!

guri spurcate (2 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:21

sunt multi vizati, dar pana la urma FRF-ul va incerca sa se scoata cu Hagi, dupa parerea mea

marian -berceni (3 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:42

scuze , recursul etapei …..

polonezu (264 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 20:44

-Lucescu senior si Boloni ies din calcule, nu vor sa preia nationala; Lucescu jr. e prea tanar; asa ca mai raman ceilalti: Olaroiu, Petrescu, Sabau, Andone, Rednic, etc.

Alfa (138 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 22:06

PETRESCU! Punct!

PIF (10 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 22:12

Parerea mea este ca trebuie schimbat un sistem, nu doar un antrenor. As aduce un strain si i-as da mana libera sa aleaga ce jucatori vrea. I-as acorda sprijin si o echipa de scouteri.
Dar noi cerem toate astea de la niste manageri amatori nu de la niste profesionisti. Asa ca astetati-va la o solutie de umplutura si rezultate pe masura.

Avi (6 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 22:35

Maestre,perfect de acord.Insa,in ceea ce-l priveste pe Piturca,cate dintre meciurile nationalei conduse de el vor aparea pe DVD peste 10-15 ani?

detzu (7 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 22:39

eu nu prea intzeleg , cum e lucescu junior prea tanar cand acum vreo 4-5 ani juca in uefa de mai sa ajuga in semifinala ? Cu ce poti compara asta la alti antrenori din lista in fara de olaroiu. Chiar si marele Boloni nu prea are rezultate colosale si a ajuns pe la 5x de ani. Ce face al mic la Brasov e de nota 10.

Mircea (14 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 22:48

Nea Ovidiu, nu e pacat ca l-am dat jos pe Piti?! Zau asa, era dragut…si a fost dat jos de carcotasii fotbalului cand nu mai avea rost.

jiji (166 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 23:25

lacatus e potrivit pt postul de selectioner,numai ca specialistii de la federatie nu au ochi pt el.:))) e un pamflet

dan (294 comentarii)  •  10 aprilie 2009, 23:46

D-le Ioanitoaia, imi permit sa afirm ca cunosc (scuzati cacofonia) fotbalul romanesc incepind cu anii 70′ !! fotbalul romanesc este in cadere libera !! numai o minune sa il mai salveze un antrenor priceput !! fotbalul merge mina in mina cu dezvoltarea economica, sociala, etc etc !! Ma credeti bine, nu ma credeti la fel de bine !! poate „sun” un pic arogant dar din pacate asta este adevarul . in plus aceasta este cea mai slaba generatie de fotbalisti din istoria romaniei de la sfirsitul anilor 60′ !! si inainte mai pierdeam calificari dar acum suntem „prastie” !! stiu ca „sun” pesimist si nu e frumos cum ma exprim dar asa vad eu lucrurile. sa de-a cel de „sus” sa ma insel !! chiar m-as bucura dar repet fotbalul e strins legat si de dezvoltarea celorlalte domenii de activitate iar Romania nu merge bine in nici un aspect . poate peste 10-15 ani daca se fac reforme cu „bisturiul” !! in incheiere nu mai ma repet odata, nu merge nimic in tara cu mici exceptii !! ce eram in rugby, handbal, atletism, chiar si gimnastica si priviti unde am ajuns !! nu va speriati nu sunt comunist si nu am fost vreodata !! din fericire pentru cei din media, ziarele se vor vinde in continuare pentru ca romanii sunt pasionati de sport. va urez succes in continuare si sa de-a cel de „sus” sa ma insel.

tzutzix (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 0:24

la actuala situatie in care se afla fotbalul nostru nu cred ca e indicat sa preia nationala un antrenor roman. daca se tine mortis la un antrenor roman, atunci cel mai indicat ar fi Boloni. pare cel mai rupt de toate ‘rudeniile’ si ‘prieteniile’ care s-au format in fotbalul dambovitean.

Che Guevara (363 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 0:25

Razvan Lucescu ar fi un antrenor care nu a reusit mare lucru in cariera sa pana acum. Nu a castigat nici macar o data un campionat. Chiar daca ar fi ajutat de tatal sau, consider ca nationala Romaniei are nevoie de un om bine pregatit care sa stie sa construiasca nu de un experient la nivel de antrenor. Eu l-as vedea pe Ilie Balaci in locul lui Piturca.

Paul (4 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 0:57

Nimeni nu are ce cauta la cirma nationalei inainte de a conduce o echipa de club la un titlu de campioana. Si nici beizadeaua Razvan…

booba (31 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 4:13

Mircea nu vine, Razvan nu e copt destul.
Dan Petrescu e cel mai bun, sint convins ca stie sa puna la punct or ce fitza, fie el Mutu sau altul. Dar el nu poate fi manipulat de FRF cum vor ei. Nu cred ca e spagar ca si Piturca sau Olaroiu.
Ma tem ca FRF nu-l vrea pe Dan, le e frica de el.
Hagi ar fi cel putin la fel de capabil, daca nu si mai capabil, dar e greu de inteles. Se exprima greu, nu se poate face inteles usor. Dar vede fotbalul mai bine ca oricine

timis . (5 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 4:16

e clar , PETRESCU , a jucat fotbal , la echipe mari , si ia mers mintea , a invatat pe unde a umblat , adica ca nu poti sa te minti singur , experienta , Anglia , ia prins bine , si se vede , cu o echipa de anonimi se bate la titlu , si respecta si e respectat , de cite ori ati auzit sa existe ceva intre el si Meme Stoica , mai alesc ! cind era Meme , la steaua , zilnic numai probleme , acum , la urziceni , liniste si performanta . Atit . Este un antrenor , hotarit si serios , si de viitor , luatil pina nu il ia alti .

usa (3 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 5:04

DAN PETRESCU
1 CONDITIA SAI SCHIMBATI PE CEUSESTI MIRCEA SANDU SI PA ALA CARE SPUNE CA E LIGA LUI CUM IL CHIAMA jos cu acesti indivizi care frineaza fotbalu in rominiaaa pestele de la cappp

martzic (43 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 6:22

Imi este sila sa vad modul balcanic cum este tratat Piturca. Inca de la Europene sa vazut ca Piti trebuie schimbat. FRF-ul trebuia sa-i dea banii din clauza si sa puna pe altul. Dar nu! ei se tiganesc, ba ca-i da 300K. ba ca-i da 250K, si mai now il trimit la tribunal daca nu-i convine, Ce magarie josnica! Chiar nimeni in Ro nu mai are onoare?! Mi-ar placea ca Piti sa-i tirasca prin tribunale! Ha Ha! am avea un scandal misto si poate atunci cineva ii va schimba pe toti din FRF! Pe linga antrenor ar trebui schimbati TOTI din FRF! Trebuie sparta gasca de acolo altfel nu mai merge. Poate M. Lucescu ar accepta postul atunci. Dupa el Boloni ar fi mai indicat chiar daca inca n-a cistigat CL or UEFA Cup, dar este un antrenor bun, si mai mult el pare ca nu este „conectat” cu alde Bacali sau alti sacali. Si apoi este R. Lucescu. Baiatul asta a dus Rapidul in cupe, si a promovat Brasovul (asta e ca si cum ar fi castigat campionatul B), si acum in Liga I merge foarte bine. Lui Petrescu si Hagi inca le mai trebuie experienta.
Olaroiu si Andone sunt antrenori mediocrii, Rednic ar fi bun, dar nu e in stare sa stapineasca vestiarul… In rest, D-zeu cu mila!

arh. Gheorghe Petrescu (486 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 8:17

Bun articol. Am totusi o nedumerire : De ce noi Romanii traim din amintiri ? Ba frate, echipa „aia” din SUA, din 1994 a fost, gata. Ce facem acum ca am mai pierdut o CALIFICARE ? NIMIC ! Asta zic eu ca este important. Nu realizarile lui Piturca la echipa Nationala sant importante in momentul de fata ci, IESIREA DIN CRIZA A ECHIPEI NATIONALE ? Antrenori, sant o gramada, jucatori la fel. Ce nu avem noi este o FEDERATIE ROMANA DE FOTBAL, care sa stie sa coordoneze tactica, metodele si mecanismele de functionare a Echipei Nationale ? Daca membrii FRF, nu isi indeplinesc aportul de sfatuitor si coordonator al fotbalului Romanesc, sa lase d-le locul altora mai capabili ? Nenorocitii acestia care conduc ACUM FRF, trebuiesc dati afara, adica, sa se faca, CURATENIE. Ce ma incalzeste pe mine ca NASU este acolo sus la UEFA, cand el nu e capabil sa conduca OGRADA LUI FOTBALISTICA DIN ROMANA ? Pai, nu vedeti unde am ajuns ? Am pierdut iar aproape 5 (cinci)
milioane de EURO. Am pierdut o noua CALIFICARE. Dar cel mai trist este ca pentru EURO 2012, santem aruncati intr-o urna in care nu am fost NICIODATA. Ea se cheama urna # 3 (TREI). RUSINE DOMNILOR DIN FRF. CE AM AJUNS,…..AM AJUNS DE RASUL LUMII. Antrenor STRAIN DORIM NOI SPECTATORII DIN SUA, iar FRF, SA SCOATA BANII. HAI ROMANIA !

nicu (71 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 8:33

Piturca a fost un antrenor bun pentru nationala a dus Romania la 2 campionate Europene, si a facut ce a putut cu nationala, dar fara Chivu sau cu Mutu intrun picior nu am putut sa ne descurcam. La avut pe Max Nicu care cum a zis el la antrenamente nu era peste ceilalti dar el este un jucator foarte bun si muncitor si ascultator intrun meci, Max trebuia sa fie pe teren in ultimele 2 meciurii. Bye Piturca ai facut ce ai putut cu echipa pe care ai avuto.
Eu cred ca FRF ar trebuii sa angajeze cel putin 3 sau 4 scouteri care sa mearga la meciuri si sa vada jucatorii Romanii in meciuri oficiale, deci trebuie sa dea mai multi banii pentru acestii scouteri.
Dintre antrenori care ar veni sa antreneze nationala,
Razvan Lucescu , Dan Petrescu, Ioan Andone, Gica Hagi sau poate Rednic, eu cred ca pe primu loc eu as alege pe Razvan Lucescu ( este tanar dar lucreaza foarte bine cu jucatori, chiar si Mircea Lucescu i-ar mai da cate un sfat dupa meciurile Romaniei, are multi jucatorii la dispozitie si poate sa creeze o echipa puternica.)
Dan Petrescu ( are acum o echipa care foarte putini oameni au auzit de ea, Unirea Urziceni care poate sa castige campionatu in primul an, a facut foarte mult si a demonstrat ca poate ridica o echipa necunoscuta pe primu loc, asta este exact ce ne trebuie nou cu ROMANIA,)
Gica Hagi ( un om care are o viziune foarte buna ca fotbalist dar inca nu a putut sa faca tranzactia de la fotbalist la antrenor, are multa pasiune si vrea sa devina antrenor deci poate sa fie o solutie buna pentru Romania , trebuie sa fie mai deschis si la aparare nu numai pe faza de atac, dar eu cred ca ar putea conduce Romania si de pe banca asa cum a conduso si de pe teren)
Pentru ROMANIA acesti 3 antrenori poate sa contruiasca o echipa buna. HAI ROMANIA

Trigger (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 10:08

Mircea Lucescu sau Dan Petrescu.
Alti nu avem in Romania pentru Nationala, din pacate.
E ca si in politica, nu avem de unde alege.
Toate cele bune si tineti-o tot asa.

MuchMore (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 11:42

Petrescu. De ce? Cu posibilitati reduse (sume de transfer, valoarea jucatorilor) a construit echipe mari. A facut treaba excelenta in Polonia, a dat nastere unei „Gasti Nebune” destramata pentru bani (de patron), iar acum, a luat o alta echipa „vai de viata ei” si se bate la titlul… E cel mai capabil…

Cat despre celelalte variante, cum Dzeu se tot vehiculeaza numele lui Hagi… E vai de capu` lui ca si antrenor, pe unde a fost, a facut un mare nimic…

Aquadig (14 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 11:53

Lucescu jr? E devreme.. sa-l lasam sa ia macar un campionat. Petrescu? E un antrenor f bun, insa este coleric.. Si are becali trecere la el. Iar selectionam ca sa vindem. Boloni? Ar fi jenant. Hagi? Un risc… un nou esec i-ar inchide orice alta usa ca antrenor. Mie mi-ar placea Sabau. un tip cerebral si vertical. insa din pacate nu are performante notabile

Opiniard (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 12:39

Exista o diferenta foarte mare, uriasa, intre Mircea Lucescu si Razvan. Acesta dn urma nu a mostenit nici macar zece procente din inteligenta tatalui sau. De fapt i-a mostenit doar fizicul, si atit.
Nu se pune problema sa vina Dan Petrescu sau Olaroiu, pentru ca sint apropiatii unui cunoscut clan mafiot.

EU (3 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 12:49

De ce neaparat antrenor roman?
Suntem asa de valorosi? Sunt asa de buni antrenorii romani? E vorba de NATIONALA si doar un national poate intelege metehnele locale. Dar stie si sa le contracareze? Sau, ar fi mai bine un strain, care sa ii forteze pe baieti sa faca performanta, sa se ridice la nivelul fotbalistului mondial. Suntem mai ceva decat Rusia, care n’o fi gasit antrenor acolo si de aceea s-a orientat la un olandez? Suntem mai ceva ca Anglia, care, dupa ce a experimentat un suedez s-a decis sa aduca un mare italian? Sau Grecii, care si-au adus un german si au castigat neverosimil CE…
Dar aceste tari vor performanta. Nu se multumesc cu CEVA MAI BINE. Oare FRF vrea performanta sau doar o calificare smulsa cu sansa? In contextul fotbalului actual, daca se vrea performanta, luati un antrenor mare – ofertati-l pe Lippi, pe Benitez, pe Jaquet, chiar pe Van Basten sau Rijkaard. SUnt multi cei care au pus amprenta lor pe fotbalul mondial.
Sigur ca Lucescu e un bun antrenor si poate cel mai bun dintre romani dar, sa spunem ca are prea mult ghinion si nu e indicat un ghinionist. Asa cum spunea Boloni ca nu trebuie gandit cu sufletul cand mergem la piata, nu luati ceva ieftin dar cu suflet mare. Luati ceva valoros, care isi va juca competenta, valoarea, nu atasamentul sufletesc. Pentru ca altfel, nu are rost nici sa platiti atat de mult pentru un Lucesc, mai bine luati prin rotatie cel mai in forma antrenor roman al momentului, cel mai inspirat in perioada dintre 2 meciuri, si il puneti sa faca nationala. Astfel ii speriati pe toti adversarii ca nu vor sti la ce sa se astepte.

durden (338 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 13:37

dle ioanitoaia,cu parere de rau va spun ca,nu aveti dreptate…cititi articolul lui cristi geambasu,cred ca el a inteles mai bine ce se intampla pe la frf…

Negoro (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 14:11

Sper ca speculatiile cu revenirea lui Hagi, sa nu fie adevarate… altfel va fi vai de noi….
Hagi, Maradona, Pele, Ronaldo, Stoitchkov, etc.
Fotbalisti de exceptie, geniali, dar cu IQ-ul invers proportional talentului ce-l aveau pe teren.
Ei nu aveau (nu au) cum sa devina mari antrenori. Poate numai daca le dai o echipa ce joaca si singura, gen Barca, Chelsea, sau Steaua si Craiova anilor ’80.
Hagi si-a demonstrat de cateva ori pana acum incompetenta in acest domeniu. Din pacate nu are simtul ridicolului…

ff (1 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 14:23

Dl. Lucescu nu va prelua nationala nu din lipsa de entuziasm, ci din alte motive. Domnia sa este un antrenor mediu ca valoare, insa in Romania a stiut sa-si creeze o imagine de antrenor de super-clasa, de zici ca nici de-alde Hidink nu-i ajunge la nas, daca te iei dupa opinia publica. Si stie perfect ca daca ar prelua acum nationala s-ar alege praful de bunatate de imagine construita cu atita migala. Asta pentru ca in conditiile actuale nici daca s-ar aduna cei mai buni 10 antrenori din lume sa pregateasca nationala, tot nu cred ca in urmatorii 10-15 ani (cel putin) mai prindem vreun turneu final.

jan viola pitesti (254 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 16:11

ar trebuii sa vina cineva cu mentalitate occidentala si un mare patriot

chris (29 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 17:08

De accord!

Dl Ionitoia, facusem si eu acest calcul, in Montreal, si ajunsesem la aceeasi conlcuzie: Lucesu este antrenor de termen mediu, nu lung, de cluburi. Motivul principal, varsta. ne trebuie un antrenor pe 7-10 ani.

Si gaisem si o solutie pentru salariul unui profesionist strain: o mica taxa aplicata la noul stadion national. Dar cel mai important este faptul ca daca nationala devine productiva, si ne calificam de cateva ori, FRF isi va primi echivalentul de salariu al antrenorului prin primele FIFA generoase!!! Deci succesele rasplatesc!!!

Daca Hidding se poate duce in demi finala, asa pote face si Romania.

O mica problema insa! echipele romanesti care evolueaza aproape fara romani… pai cum putem noi mntine fotbalul domestic pentru nationala, daca nu ii jucam pe potentialul viitor al nationalei? Ne putem baza numai pe pepinierele lui Steaua sau Dinamo sa culeaga toti jucatorri nevruti de Cluj sau Rapid?

chris

tricks (14 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 19:53

Bine punctat „Paul” si mie mi`se pare normal ca un antrenor care vine la echipa nationala sa fie obligatoriu un antrenor care a castigat un campionat national cu o echipa de club din postul de antrenor:D

adiplayer (6 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 20:06

primul vizat de dumneata… eu il vreau pe grigoras

benny (13 comentarii)  •  11 aprilie 2009, 21:12

mircea lucescu e cel mai potrivit……..sau de ce nu petrescu…a demonstrat ce poate!!

Nea Caisa (5 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 1:04

Dan Petrescu, desi nu ar fi bine sa se invete sa-si lase echipele pe drum; si cu Meme Stoica in locul lui Lupescu. De ce Dan Petrescu? Fiindca este unul dintre foarte putinii antrenori in stare sa o ia de la zero. Luata de la zero, toata echipa ar trebui revizuita, inclusiv Mutu si Chivu, poate ca ar trebui sa li se mai faca figura de a mai fi lasati acasa, in loc sa joace atunci cind le convine. Iar nationala trebuie luata pur si simplu de la zero, fara nici un jucator favorizat in selectie.

Tot Nea Caisa (222 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 1:14

Foarte interesant si cine a zis Grigoras, in principiu. Grigoras pare un tip care pune foarte mult accent pe spiritul jocului, adica exact ce lipseste nationalei acum si exact un lucru dorit de suporteri, ca sa nu mai auzim vaicareli ca nationala merita sa cistige fiindca a jucat…o repriza (de ce nu fiindca a jucat 5 minute?). Insa Grigoras vine de la echipe mici si il vor scuipa in cap ***** fotbalului cu salarii de peste 100K euro pe an si veniti de pe la echipe pe unde se umbla cu „valiza”. Grigoras ar avea viata grea cu ****** astea cu proptele la patroni, impresari si FRF. Cred ca Dan Petrescu s-ar putea face respectat mai bine.

fa echipa ROMANIEI (71 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 8:18

Lobont ,

Sapunaru, Goian, Chivu, Radu Stefan
Radoi

Torje, Max Nicu, Tanase

Mutu
Marica,

breitner (2 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 8:41

pai cel mai bine ar fi ori hagi ( sa avem unul care habar n-are ce spune si apoi se mira ca nu-l intelege nimeni) sau petrescu (sa creada strainii ca suntem si nebuni nu numai infractori) !!!

fifi (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 9:20

nu conteaza pe cine vrem noi ,intrebarea pe cine vreau ei?atata timp cat sunt sunt interese la echipa nationala nu cred ca alegerea este usoara,Piturca are(sau nu)merite dar aveti dreptate natioanala condusa de el a fost tinuta departe de public,promovarea jucatorilor noi a fost mai mult de ochii lumii si parca prea intentionat folositi aiurea-Nicolita,Codrea,Contra,Petre,Cocis,Marica,Niculae si inaca cativa au fost adusi degeaba la echipa.Chivu daca nu vrea sa vina asta este,Mutu se stie ca-i accidentat vine si pa,pa.Vina FRF este ca acceptand toate greselile si promovarea insistenta a jucatorilor unor anumiti impresari sa facut partasa la declinul rapid al Romaniei.Poate mai sunt si alte interese care ne depasesc prin necalificare poate se castiga pe alta parte ca daca ne uitam caderea dupa un european parca-i prea rapida cu aproape acelsi lot.Este greu indiferent cine-i numit ptr ca la FRF nu se schimba nimic si sa fim seriosi ,raspunderea e si a lor.

anti GSP (81 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 9:43

Domnule Ioanitoaia

Macar in ziarul de azi, pe prima pagina trebuia sa apara articolul:

Eusebiu DiaconuHai Oltchim!
Semifinalele Ligii Campionilor.O performanta intangibila de 20 de ani pentru fotbalul romanesc,imposibila in mod realist in urmatorii multi ani,irealizabila pentru majoritatea sporturilor de echipa romanesti.Si totusi atinsa,aproape pe nesimtite,de o echipa de handbal,Oltchim Ramnicu Valcea.2000 de euro.Sau vreo 80 de milioane de lei vechi,ca sa vorbesc mai pe intelesul tuturor.Vreo 4-5 salarii decente in Romania.Sau cam cat incaseaza o vedeta de televiziune nu chiar de prim rang in vreo doua saptamani.Sau ca sa intelegeti si mai bine,o suma echivalenta cu o victorie a lui Dinamo,a Stelei sau a Cfr-ului intr-un meci din deplasare banal.Sau daca vrem sa mergem mai departe,salariul unui jucator de fotbal de liga a 2-a cam pe o luna…sau chiar pe mai putin de o luna…Aceeasi suma reprezinta prima pe care o va obtine fiecare din jucatoarele Oltchimului daca se va califica in finala Ligii Campionilor.Splendid,nu-i asa?Atentie,vorbim de vicecampioane mondiale la acest sport,vorbim de jucatoare care in urma cu doi ani au cucerit fara mari probleme Cupa Cupelor,necunoscand infrangerea,si care anul trecut au intrat intre primele opt echipe din Liga Campionilor,si doar printr-un incredibil ghinion si din cauza unei monstruoase aliante ruso-maghiare,au ramas pe langa semifinale.Semifinale pe care le-au atins anul acesta nu prin vreo intamplare,ci printr-un joc de mare clasa,un joc extrem de solid,modern,si cu ajutorul unei echipe construite cu migala in decursul ultimilor doi ani si ceva.N-o sa ma agat foarte tare in continuare de aspectul financiar,in ciuda faptului ca mi se pare absolut scandaloasa aceasta suma ridicola oferita ca”premiere” pentru o performanta care ar reprezenta cam cea mai importanta performanta a unei echipe de club din orice sport din ultimii 20 de ani.N-o sa mai detaliez si n-o sa ma mai cramponez de diferentele banesti existente intre niste CAMPIOANE si niste indivizi care sunt numiti in mod abuziv fotbalisti si sportivi.Nu inca.Nu este momentul.Nu cu 15 ore inainte de un meci cu mult mai important decat orice duel meschin din fotbalul romanesc al ultimilor 20 de ani.N-o sa ma refer nici macar la marea japca practicata in Valcea cu biletele la marile meciuri de mult timp deja.O sa revin si cu subiectul acesta mai pe larg.Nici macar n-o sa ma mai intreb de ce mama naibii cea mai buna echipa de club din Romania are la dispozitie o sala prapadita de doua mii si ceva de locuri in conditiile in care ar umple Ghencea fara probleme.N-o sa ma intreb,pentru ca m-as intreba degeaba.Nu intereseaza pe nimeni.O sa ma refer insa putin strict la meciul care urmeaza peste putin timp in Sala Sporturilor din Valcea.Sala in care ma simt onorat sa precizez ca voi fi si eu,ca de alte multe ori in ultimii ani.Asadar,avem in fata prima mansa a semifinalei de Liga Campionilor.Pe de o parte,Oltchim,de cealalta parte foarte redutabila echipa daneza Viborg,castigatoare a Ligii Campionilor in 2006 si a Cupei Ehf in 1994,1999 si 2004.Avantaj clar din punctul de vedere al palmaresului pentru daneze,Oltchimul nelaudandu-se decat cu o Cupa a Cupelor in 2007 si doua Cupe Ehf cucerite hat,hat inainte de 1990.Asadar,1-0 Viborg.Trecem la urmatorul criteriu de departajare intre cele doua echipe…Bugetul…Aici am atins calcaiul lui Ahile,iar decalajul de la trofee castigate nu era foarte mare in defavoarea echipei valcene,la acest capitol nici nu incape comparatie.290 de mii de euro cel mai mare salariu la Viborg,120 de mii la Oltchim.Uff,deja 2-0 Viborg.Trecem mai departe,nu cedam,ca doar ne tragem din Stefan cel Mare si Mihai Viteazul…Si ajungem la parcursul de anul acesta al celor doua echipe…Probleme mari si aici,din moment ce Viborg a terminat prima in grupa ei,pierzand un singur meci si depasind pe Hypo,in timp ce Oltchim a prins locul doi gafaind si pierzand nu mai putin de trei meciuri in faza a doua a grupelor.3-0 Viborg!Scor de neprezentare in fotbal…Si cu toate acestea o raza de speranta mai ramane…Nu intram intr-o analiza a loturilor pentru ca e clar pentru toata lumea ca la un asa nivel toate jucatoarele sunt 100% profesioniste si sunt niste campioane innascute.Ei le au pe Grit Jurack,Cristina Varzaru,Anja Althaus,Katrine si Kristine Lunde,Cristina Varzaru,Kovacsics sau Reiche.N-o au pe Bojana Popovici,o jucatoare cheie in angrenajul echipei daneze,dar e greu de crezut ca o echipa de talia lui Viborg sta intr-o singura jucatoare.Noi le avem la randul nostru pe Luminita Dinu,Steluta Luca,Narcisa Lecusanu,Adina Meirosu,Valentina Elisei,Ramona Maier.Asadar,si de o parte,si de cealalta jucatoare din crema handbalului,printre cele mai bune din lume pe posturile lor,jucatoare ce pot decide soarta unui meci si a unei calificari printr-o sclipire.Pai si atunci ce e de facut?Ce sanse avem daca,oricum am intoarce situatia pe o fata si pe cealalta,danezele ne sunt superioare?Mai are vreun rost sa speram,mai are sens sa ma mai agit sa ma duc in tribuna la meci,stiind ca va trebui sa indur conditii inumane in cutia de chibrituri care se numeste Sala Traian din Ramnicu Valcea?Bineinteles ca are…Si n-are nicio legatura nici cu bugetele celor doua echipe,nici cu cei 2000 de euroi promisi valcencelor in cazul victoriei.Putem sa castigam,si indraznesc sa spun,o sa castigam datorita foamei mai mari de performanta,datorita fortei pe care a capatat-o o echipa al carei schelet este format de doi ani,datorita ambitiei cu care vor musca din adversare jucatoare trecute de prima tinerete ca Steluta Luca si Luminita Dinu,aflate in fata probabil a ultimei mari performate din cariera.De asemenea,sunt convins de victorie si datorita tineretei si entuziasmului unor jucatoare ca Adina Meirosu si Oana Manea,dornice de obtinerea unor mari performnte.Nu pentru bani(2000 de euro sau oricati ar fi),nu pentru glorie,caci in Romania sa obtii glorie si recunoastere din handbal e o utopie.Asadar,nu pentru lucrurile acestea atat de efemere vor lupta fetele noastre.Ci pentru ca munca lor de ani si ani si ani sa fie incununata de laurii succesului.Inca un lucru…Un mesaj pentru Viborg…De la Valcea in ultimii 2 ani au plecat invinse toate echipele in fata carora am jucat partide cu miza.Partida de azi are cea mai mare miza,asa ca nu va vad foarte bine.Si nu uitati ca ne-am mai intalnit si sezonul trecut…Si erati mari favorite si atunci…Si totusi v-am dat clasa de doua ori…Ceea ce se va intampla din nou…Nu pentru ca-mi doresc eu cu ardoare sa se intample asta,nu pentru ca ar fi un bobarnac atat de meritat aplicat presei sportive din Romania,ci pentru ca fetele noastre chiar merita!Au muncit prea mult ca sa se opreasca aici…Asa ca hai sa credem cu totii si sa strigam in cor “Hai Oltchim!”

Cu respect,

Ady

Rapi (26 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 11:14

As vrea sa cred ca Dvs. cititi comentariile trimise de noi,cei ce va citim. Nu voi scrie despre acest editorial. E la obiect! Am alta intrebare . De ce la emisiunea de asta seara il aveti invitat pe Giovani Becali? Nu e normal. L-ati vazut cum incita la violenta mai zilele trecute cand a venit la judecata varului Gigi? Ati uitat „manifestarile” din timpul altor emisiuni la care a participat? Vreti rating? O sa-l aveti…

ACM1899 (3 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 11:22

HAGI la Nationala este primul pas care trebuie facut pentru eliberarea fotbalului romanesc de sub regimul totalitarist al lui Sandu si Dragomir. Hagi ar avea suportul marii majoritati a publucului dar si al „omenilor de fotbal”.

In plus acum e un moment prielnic pentru el, doarece Hagi e genul de antrenor care are nevoie de o constructie solida a echipei, chiar el a spus ca are un plan care include echipele de la toate nivelele de varsta.
Campania actuala este ratata de aceea poate incepe constructia de la zero a unei noi echipe iar meciurile ramase pot fi folosite pentru a inchega un nucleu de jucatori.

In al 3-lea rand Hagi imi pare a fi urmasul lui Mircea Lucescu ca si gen de antrenor, pentru ca dintre toti antrenorii propusi la natioanal, el este singurul care indeiferent de echipa la care a antrenat s-a bazat pe tineri. Marea lui problema este ca nici la timisoara si nici la steaua nu a fost sprijinit si lasat sa isi duca proiectul pana la capat.

Acum vrand sau nu la nationala singurul lucru pe care il avem este timp pentru reconstruirea unei noi echipe.

adler (1 comentarii)  •  12 aprilie 2009, 11:46

d-le ioanitoaia,esti in aceasta bransa de 100 ani ,si ai ajuns la un nivel inalt!ai varsta apropiata de mircea lucescu!ai accepta o oferta de angajare la un ziar sau tv pe care ar trebui sa le aduci in top(practic sa le reconstruiesti)stiind ca vei avea conducatori care te vor manipula din culise??de ce sa-si pateze cineva munca de o viata pentru o himera??

Comentează