Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Mintea de pe urmă

CFR Cluj pare să fi ales varianta cea mai înţeleaptă, îl va ţine pe Trombetta

Mai întîi am scris că Trombetta nu trebuia promovat în locul lui Ando şi apoi că, dacă tot a fost pus, n-ar merita demis după […]

joi, 25 decembrie 2008, 5:42

CFR Cluj pare să fi ales varianta cea mai înţeleaptă, îl va ţine pe Trombetta

Mai întîi am scris că Trombetta nu trebuia promovat în locul lui Ando şi apoi că, dacă tot a fost pus, n-ar merita demis după doar jumătate de tur. De fiecare dată, deşi exprimam o părere, nu lansam un verdict, am primit semnale nervoase dinspre Ardeal. Ele susţineau că şefii CFR-ului ştiu ce fac, că managementul lor e modern şi fără cusur etc.

Iată însă că Iuliu Mureşan a întors-o ca la Cluj! Iniţial, a anunţat ca absolut sigură plecarea italianului, “Nu mai avem răbdare cu Trombetta, pînă sîmbătă vom numi un antrenor nou, un străin tînăr”, ca să-şi ia repede vorba înapoi. A declarat deunăzi, vezi Gazeta de luni, că  “noul antrenor al echipei va fi, în proporţie de 95 la sută, Maurizio Trombetta. S-au vehiculat multe nume, dar nimic n-a fost adevărat. Nu am discutat cu nimeni”.

Cu tot respectul pentru preşedintele Mureşan, căruia i se datorează ascensiunea formaţiei someşene, ba încă într-o proporţie covîrşitoare, lucrurile n-au stat aşa cum le prezintă. CFR a contactat cÎŢiva tehnicieni strĂini, fiind chiar foarte aproape, la un singur pas, sĂ batĂ palma cu Protasov. Există mărturii de necontestat în sensul respectiv. Dar n-a finalizat discuţiile întrucît n-a reuşit să satisfacă pretenţiile financiare ale ucraineanului.

Greu de spus dacă tratativele au eşuat din pricină că, resimţită pe plan mondial, criza economică a ajuns să-l afecteze şi pe Arpad Paszkany, determinîndu-l să fie mai atent cu banii după ce a investit cu atîta generozitate în Gruia. Poate că explicaţia e chiar mai simplă, Clujul a apreciat că Oleg Protasov cere prea mult, că exagerează. Oricum, negocieri s-au purtat şi unele surse afirmă că se mai poartă.

Conform unei opinii mai largi, inclusiv a selecţionerului Piţurcă, CFR ar proceda bine păstrîndu-l pe Trombetta. Ce i-a reproşat italianului într-un anumit moment, că “nu le-a dat şanse unor jucători ca Sanchez Prette, Alcantara şi Nuno Claro” (Mureşan), se poate îndrepta uşor. Ca atare, în măsura în care actuala decizie nu se va schimba, ceea ce e recomandabil, s-ar cuveni s-o salutăm. SĂ remarcĂm grija campioanei de a nu buscula inutil vestiarul. Pentru că nu te-apuci să strici ceva ce merge şi nu dărîmi cu o mînă ce-ai construit cu alta. Implicit, să subliniem faptul că lui Paszkany şi lui Mureşan, precum şi celorlalţi din anturajul lor, le-a venit mintea de pe urmă. E neplăcut să comiţi o greşeală, dar e infinit mai grav să persişti în ea.

Comentarii (25)Adaugă comentariu

Clujeanul (17 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 18:41

Insa Trombetta nu prea are experienta, s-a vazut foarte bine in mai multe meciuri din Liga1. Ce sa mai vorbim de faptul ca il tine in poarta pe gunoiul de stanCoiu.

ovidiu (1 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 19:13

Pina una-alta, Muresan nu a comis nici o greseala. Sint doar inventii ale jurnalistilor care nu au cu ce umple paginile ziarelor. Din moment ce Muresan a spus ca nu a contactat pe nimeni, iar Protasov chiar a negat orice contact cu CFR-ul, lucru pe care GSP l-a scris, de ce tot ii dati inainte cu schimbarea de antrenor? Va plictisiti inainte de Sarbatori? Chiar nu ati auzit de tactica numita „cacialma”?

Albu-Sibiu (95 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 19:18

Domnule Ioanitoaia, eu zic sa lasam meciurile viitoare sa vorbeasca. Aceiasi echipa a CFR-ului care a cunoscut o ascensiune valorica dupa plecarea lui Andone n-a fost in stare sa faca meciuri convingatoarea in unele din intalnirile din Divizia A. Meciurile cu Gaz Metan, cu Brasov, cu Sportul in Cupa si mai ales cu Pandurii Tg. Jiu au fost rusinoase dpdv al exprimarii in teren. Aici nu vorbesc despre rezultatele obtinute ci despre stilul de joc. Personal prefer o echipa a CFR-ului care pierde dar presteaza un fotbal convingator, asa cum a fost in dese randuri prin Liga Campionilor. Italianul Clujului a gresit enorm dpdv al unui antrenor bazandu-se prea mult pe anumiti jucatori. (vezi cazul Stancioiu, in primul rand). Tot el a imprimat echipei un stil prea precaut, facand campioana sa se apere imediat ce reusea sa marcheze. Ori, cu o aparare latina, formata din portughezi si sud americani acest lucru nu e tocmai recomandat. CFR-ul a castigat de o maniera convingatoare meciurile in care a presat din primul si pana in ultimul moment. Antrenorul ar fi trebuit sa gaseasca o cale mai buna de a lega jocul CFR-ului, momentan intre mijlocasii defensivi si cei ofensiv existand o prapastie destul de clara.
Mintea de pe urma de care vorbiti nu este decat urmarea faptului ca Paszkany nu a vrut sa se vare in niste investitii inutile. Un antrenor bun probabil l-ar fi costat cat salariile a 3-4 jucatori de la CFR. Asadar e mai bine sa-l lase tot pe Trombetta (care oricum e unul dintre cei mai buni antrenori din Romania), sa investeasca in jucatori, decat sa riste cu un antrenor cu nume, solutie care prezinta si ea un grad mare de risc.
Mintea de pe urma e mintea de la inceput din punct de vedere financiar. Criza ce urmeaza de la anul va matura echipele din campionatul nostru tot asa cum acum a tras pe linie moarta Rapidul. Vin si restul imediat. S-ar putea ca CFR-ul, prin bunurile pe care le detine (jucatori cu o cota buna de piata ce vor fi vanduti) sa reziste, sa se autofinanteze, cat sa ajunga la banii UEFA, de la finalul sezonului. Chiar daca sunt un fan al CFR-ului, ma intreb legitim oare cand voi vedea stiri in ziarul dumneavoastra si despre alte echipe din Liga?
In afara de Steaua, Dinamo, Rapid, CFR si Craiova, mai apare uneori Timisoara. Ei bine, restul? Daca voi cauta arhiva articolelor dumneavoastra pe ultimele doua luni nu cred ca va aparea o nominalizare a Gaz Metanului, a Politehnicii Iasi, a Otopeniului… In Romania daca un patron nu face scandal nu e vazut de presa deloc? Va rog, ca o rugaminte a mea pentru la anul, schimbati putin strategia de presa. Veti vedea ca nu e atat de paguboasa pe cum o recomanda expertii in marketing: lasati sportul sa primeze; lasati vorbele sa descrie fapte, nu sa creeze fapte; lasati un mic spatiu si pentru fair play…
Va doresc un Craciun Fericit si un An Nou cu impliniri!

alex (1 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 19:40

Acum e mai important sa isi pastreze jucatorii buni decat sa schimbe antrenorul.

CFRRR (15 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 19:51

Este foarte bine ca nu sa concretizat nimic cu Protasov,cum sa dai afara un antrenor dupa numai 3 luni,iar echipa joaca !!!

gaby (8 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:02

foarte bune editoriale,la obiect,reale si obiective.Nu am inteles inca un lucru in legatura cu o afirmatie de acum citiva ani la procesul etapei:fostul antrenor al angliei hoddle a spus ca oamenii handicapati au de platit o mai veche karma din alte vieti,iar d-ta te ai grabit sa l contrazici,ba chiar sa l condamni.Eu consider ca hoddle are dreptate,oricum d -ta nu ai absolut nici un argument logic sa sustii contrariul.

Adam (1 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:06

Trombetta nu e o solutie finala. Dar domnul Paszkany a dovedit ca stie mai mult despre a conduce o echipa de fotbal decit multi altii si nu vorbesc despre domnul Becali care ” stie si face tot”. Cei de la cluj au dovedit inca odata ca sunt intelepti findca n-au demis antrenorul de dragul demiterii.

redandblue (17 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:15

dar de ce nu va puneti intrebarea daca , chiar a bagat atatia bani in acesti jucatori…eu nu as baga mana in foc ca ei dau sume de peste 2 milioane de dolari , de exemplu la fabbiani se vehicula 2,3-2,5 milioane de dolari , zic eu suma exagerata

Campioana CFR (12 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:17

Faptul ca l-a demis pe Andone n-a fost o GRESEALA!! A fost foarte indicat ca sa mai salveze cineva echipa de la dezastru! Andone a trait de pe urma muncii lui Bergodi iar din iarna s-a vazut „mana” lui Andone: joc slab fara viziune…

Da, Trombetta merita pastrat macar pana in vara. Acum are timp de experimente, incercari, etc.

radu (27 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:23

nu inteleg, ce greseala au facut muresan si pascany ca sa persiste acum? schimbarea lui andone nu a fost o greseala. ce greseala s-a mai facut atunci?

numai U 21 (1 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:24

o chestiune simpla sau o intrebare pt d-ul ovidiu i.
jurnalisti cind scriu un articol se iau dupa radio sant sau dupa babele din sat de pe timpuri sau sint fff bine documentati sau dupa declaratiile unor oficiali din cluburi. merci- intrebarea este una generala si nu ma refer la articol
] multe bazaconi se scriu fara suport si-a tunci cinei responsabil…..

dan (2 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:26

CEA MAI INTELEAPTA DECIZIE… D=le Muresan daca citesti acest text sa sti ca ai reactionat extraordinar si l-ai mentiunut pe trombetta. Mi se pare cel mai bun atrenor din Romania si daca vrei ca o echipa sa fie omogena si sa joace un fotbal de calitate tine cativa ANI ECHIPA SI ANTRENORUL neschimbat si o sa vezi rezultate.
Sunt dinamovist fanatic si cu placere m-am uitat la toate meciurile CFR-lui din CL si am ramas placut impresionat, pot spune ca am avut emotii si am fost aproape de echipa pana la sfarsit. BRAVO CFR ..ghinionul a facut ca sa nu va calificati in primavara CL ….TINETI TOT ASA….

Decebal (83 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 20:27

Dupa declaratiile pe care le-a dat, Muresan a stirbit din prestanta antrenorului in fata jucatorilor, care il stiu acum pe picior de plecare.

Grigorescu (17 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 21:20

True!

adip (11 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 21:36

daca sursele de necontestat sunt colegii d-tale din presa sunt lamurit de adevarul stirei… pana acum ati dat ca siguri nu stiu cati antrenori, fiecare stire pornind de la surse sigure. cand un articol ar trebui verifcat din cel putin 2 surse voi folositi o jumatate si aia indoielnica.

jos_cenzura (102 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 21:44

bravo bun articol

om (1 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 22:19

piturca:suta aia(de mii) era pt altceva dupa ce becali a zis:pai le-am dat o suta de mii v-as ruga sa analizati chestia asta nu daca e sau nu functionar public fotbalistu’ goga

Un cititor (3 comentarii)  •  22 decembrie 2008, 22:26

parerea mea este ca trebuia adus alt antrenor in locul lui trombetta; cu italianul nu vad pe cfr cu sanse la titlu

Pityu (22 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 0:59

D-l din Sibiu are mare dreptate. De mult,sau poate nici odata ,nu am citit o analiza atat de reala in ziare,nu numai in GZP,care este recunoscut ca ziar al Stelei si al lui Dinamo. Mai scriu cate ceva despre echipele ce fac direct concurenta acestora.Nu se poate spune acelas lucru si despre ProSport.In ce priveste Trombetta,este decizia stafului CFR ce va face.Pmdvd ?, antrenorul,ca si dascalul, trebuie sa poata sa se facca ascultat si sa stie cum sa-si realizeze dorintele cu jucatorii pe care ii are. Depinde de talent,educatie si stiinta.Care din fosti fotbalisti,romani,se pot lauda cu aceste insusiri ?.In staful CFR-ului gasesti oameni cu aceste calitati,nu antrenori. Ei stiu sigur mai bine ce program isi fac si cun pot sa-l realizeze,in Liga lui Sandu,Dragomir,chiar si al Ioanitoaiei, care are o mare influenata in atmosfera din fotbalul din Romania. Este buna ?. Raspunde fiecare pentru el cum se pricepe.

rushdie (24 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 1:32

Da pitzurca trebuie pastrat?
Pentru continuitate in jocul „sublim” al nationalei?
Un comentator consensual deci fara forta, noapte buna Ovi.

Milici (440 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 1:42

@pityu
Amice esti tare de tot…Le zici adanc…
GSP e stelist si 90% din articole sunt anti Steaua si Gigi Becali…
Mare-i gradina domnului…
Stau si ma minunez ce enormitati pote sa scoata mintea omului….

Calin (19 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 11:19

Trombetta a imprimat un stil mai liberal echipei. Pare sa se inteleaga cu jucatorii, ca de la strain la strain. Ando era o frana stresata de presiunea conducerii si de frica de eshec, dar care a avut si rezultate. „Frica pazeste bostanaria”. Daca Trombetta va fi pastrat va face o superechipa care va defila prin liga băţ.

cfrist din tatanfiu (1 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 21:45

Dusan Uhrin jr. va fi antrenorul CFR-lui, iar Trompetta va fi secund.Muresan nu a spus ca Trompetta va fi antrenor, a spus ca el va RAMANE la Cluj. E o diferenta.

Brady (7 comentarii)  •  23 decembrie 2008, 21:47

sunt de acord in mare proportie, doar cu partea ca Ando trebuia demis nu pot fi de acord. Dupa ce a facut intr-un an mai mult decat s-a facut in toti la Cluj, a fost dat afara dupa doar 6 etape ( daca nu ma insel .. ).
Sa vedem totusi acel 5% poate fi Protasov .. 🙂
Sarbatori Fericite si un An Nou fericit!

Silvan (2 comentarii)  •  24 decembrie 2008, 10:56

Subscriu si eu la cele dlui Albu:

„Domnule Ioanitoaia, eu zic sa lasam meciurile viitoare sa vorbeasca. Aceiasi echipa a CFR-ului care a cunoscut o ascensiune valorica dupa plecarea lui Andone n-a fost in stare sa faca meciuri convingatoarea in unele din intalnirile din Divizia A. Meciurile cu Gaz Metan, cu Brasov, cu Sportul in Cupa si mai ales cu Pandurii Tg. Jiu au fost rusinoase dpdv al exprimarii in teren. Aici nu vorbesc despre rezultatele obtinute ci despre stilul de joc. Personal prefer o echipa a CFR-ului care pierde dar presteaza un fotbal convingator, asa cum a fost in dese randuri prin Liga Campionilor. Italianul Clujului a gresit enorm dpdv al unui antrenor bazandu-se prea mult pe anumiti jucatori. (vezi cazul Stancioiu, in primul rand). Tot el a imprimat echipei un stil prea precaut, facand campioana sa se apere imediat ce reusea sa marcheze. Ori, cu o aparare latina, formata din portughezi si sud americani acest lucru nu e tocmai recomandat. CFR-ul a castigat de o maniera convingatoare meciurile in care a presat din primul si pana in ultimul moment. Antrenorul ar fi trebuit sa gaseasca o cale mai buna de a lega jocul CFR-ului, momentan intre mijlocasii defensivi si cei ofensiv existand o prapastie destul de clara.
Mintea de pe urma de care vorbiti nu este decat urmarea faptului ca Paszkany nu a vrut sa se vare in niste investitii inutile. Un antrenor bun probabil l-ar fi costat cat salariile a 3-4 jucatori de la CFR. Asadar e mai bine sa-l lase tot pe Trombetta (care oricum e unul dintre cei mai buni antrenori din Romania), sa investeasca in jucatori, decat sa riste cu un antrenor cu nume, solutie care prezinta si ea un grad mare de risc.
Mintea de pe urma e mintea de la inceput din punct de vedere financiar. Criza ce urmeaza de la anul va matura echipele din campionatul nostru tot asa cum acum a tras pe linie moarta Rapidul. Vin si restul imediat. S-ar putea ca CFR-ul, prin bunurile pe care le detine (jucatori cu o cota buna de piata ce vor fi vanduti) sa reziste, sa se autofinanteze, cat sa ajunga la banii UEFA, de la finalul sezonului. Chiar daca sunt un fan al CFR-ului, ma intreb legitim oare cand voi vedea stiri in ziarul dumneavoastra si despre alte echipe din Liga?
In afara de Steaua, Dinamo, Rapid, CFR si Craiova, mai apare uneori Timisoara. Ei bine, restul? Daca voi cauta arhiva articolelor dumneavoastra pe ultimele doua luni nu cred ca va aparea o nominalizare a Gaz Metanului, a Politehnicii Iasi, a Otopeniului… In Romania daca un patron nu face scandal nu e vazut de presa deloc? Va rog, ca o rugaminte a mea pentru la anul, schimbati putin strategia de presa. Veti vedea ca nu e atat de paguboasa pe cum o recomanda expertii in marketing: lasati sportul sa primeze; lasati vorbele sa descrie fapte, nu sa creeze fapte; lasati un mic spatiu si pentru fair play…
Va doresc un Craciun Fericit si un An Nou cu impliniri!”

Comentează