Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Săgeată contra Săgeată

Marius Niculae chiar a deranjat întrebînd public “cine o mai fi şi Pîrcălab ăsta?!”

Nu era cazul ca Ion Pîrcălab să se îndoiască de valoarea dinamovistului Marius Niculae şi să afirme că i se pare un jucător terminat. Nu era […]

miercuri, 12 noiembrie 2008, 7:42

Marius Niculae chiar a deranjat întrebînd public “cine o mai fi şi Pîrcălab ăsta?!”

Nu era cazul ca Ion Pîrcălab să se îndoiască de valoarea dinamovistului Marius Niculae şi să afirme că i se pare un jucător terminat. Nu era nici momentul, întrucît internaţionalul de odinioară a ieşit la atac exact înaintea derby-ului cu Steaua şi într-o perioadă în care cel supranumit Săgeată făcea eforturi să reintre în echipă după o suită de accidentări. Ca atare, cu tot respectul pentru persoana lui Pîrcălab, pentru cariera lui impresionantă şi pentru cei 67 de ani împliniţi recent, i-ar fi stat mai bine să tacă. Cînd cineva se află în impas, afirmaţie valabilă şi gîndind că Marius încă nu şi-a regăsit forma care l-a consacrat, normal e să-l susţii, nu să-l înfunzi.

În măsura în care declaraţia lui Pîrcălab a surprins, riposta lui Marius a deranjat. Socotit un băiat modest, în banca lui, acesta şi-a permis să întrebe public “cine mai e şi Pîrcălab ăsta?!”, dar şi să adauge că “nu şi-o fi luat tainul de la vreunul dintre conducătorii clubului!”

Măcar în calitate de dinamovist, avea datoria să ştie cine a fost cel pe care, seduşi de cursele lui irezistibile, comentatorii străini l-au botezat Săgeata Carpaţilor. Pe parcursul unui întreg deceniu, începînd din 1961, Pîrcălab a purtat tricoul echipei din ştefan cel Mare, cu care a cucerit de patru ori titlul şi de două Cupa României. Cu 38 de selecţii în reprezentativa A, adunate într-o epocă în care calendarul acesteia era sărac, el a rămas în memoria suporterilor şi, deopotrivă, în istoria fotbalului ca modelul încă neegalat de aripă rapidă şi inventivă, în stare să centreze din viteză la punct fix. Jucător legendar, s-a numărat printre primii noştri fotbalişti lăsaţi să plece peste hotare pînă în 1989. Din 1970 în 1973 a evoluat în Franţa, la Olympique Nîmes, de unde s-a şi retras.

Cînd Pîrcălab strălucea pe extrema dreaptă, fotbalul nu devenise afacerea care e în prezent şi de pe urma căreia destui, adesea nu atît de înzestraţi cum a fost Săgeata Carpaţilor, se umplu de glorie şi de bani. Se juca pe atunci cu mai mult entuziasm, dar se cîştiga infinit mai puţin. Lucrurile s-au schimbat şi se poate spune că Marius, născut în 1981, s-a realizat financiar în comparaţie cu predecesorul său. Asta-i o constatare, nu un reproş, căci fiecare generaţie îşi poartă crucea ei, iar Marius a muncit pentru banii adunaţi, nu i-au picat din cer. Numai că nici tinereţea, nici bogăţia lui nu justifică insolenţa cu care, ignorant, trufaş sau amîndouă, s-a repezit să-l pună la punct pe Pîrcălab, ba şi să-l jignească. Cine nu respectă trecutul riscă să n-aibă viitor.

Comentarii (76)Adaugă comentariu

dinudinudinu (6 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 12:33

Domnule gazetar, dacă o parere, chiar dura, aduna atata ura in replica, atunci suntem foarte jos. Parcalab si-a spus parerea, cred ca sincer. Si de aici atata venin…..Eu nu cred ca niculae va fi vreodata fotbalist, ci doar jucator de fotbal. Se straduieste, doreste, dar nu poate mai mult…..Parcalab are dreptate. Dar durerea mare este ca dv. nu l-ati aparat pe Parcalab. Este unul dintre cele mai mari simboluri ale lui Dinamo, un fotbalist pentru care, printre altii, am devenit dinamovist, intr-un oras unde UTA era un mit. Ma doare tratamentul dv. fata de Parcalab si-mi amintesc de faptul ca intr-o interventie la tv, un fost mare talent, Giuchici, fost la Poli, si-a exprimat parerea ca nu Hagi a fost numarul 1 in Romania, ci Dobrin sau Balaci, parere la care subscriu si eu. Am acest drept la aceasta parere pt. ca am vazut mult fotbal, începand cu ultimii ani de activitate ai lui Petchovschi si anii jucati de Parcalab la UTA, sub comanda fratelui sau, genialul Coco………Ei bine, Giuchici a fost desfiintat……Ma intreb, ca nu mai tin minte, era la emisiunea dv.?????

Mihai (14 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 12:43

@45 sile

Eugen Barbu a zis-o

pt nolo (4 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 12:51

Acum pe bune ,,cine e Haldan ?,,(la urma urmei avea 25-26 de ani si nu avea mari performante ca fotbalist ) Daca nu avea ghinionul sa moara pe teren probabil ca acum multi dintre dinamovisti il injurau asta daca nu ajungea pe la otopeni sau fc arges.

mike (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 13:02

@miki

Nu-l putem numii Dulapul caci l-am jigni pe Marcel Coras.
Pe de alta parte nerespectarea batriinilor este cronica peste tot in lume. De aia ne ducem cu capul in zid cu asa viteza.

Pentru Marius Niculae o sugestie. Intreaba in jur de poate cea mai celebra aripa a Romaniei Parcalab Varga. Asa o sa ai si tu posibilitatea sa stii ce a insemnat Dinamo in trecut si cine este Parcalab.

robert (8 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 13:13

un maimutoi. are in cap numai masini iar valoarea lui este de Liga lui Mitica. Incontestabil ae deci o valoare…numai ca nu foarte mare. la scotieni a facut ceva treaba dar nu prea tare ca daca era bun il luau granzii Celtic sau Glasgow, nu mai vorbil la campionatul englez, unde teoretic putea fata…dar a facut spate, ca nu l-a cautat nimeni. Noroc cu Borcea ca repatriaza orice, ca altfel….nu are viteza, nu are dribling, joc cu capul modest, sut normal….are travaliu, dar nu e pe tarla sa conteze numai asta.

Dux (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 13:23

„Dulapurile” astea de mai demult chiar jucau fotbal, nu mai vorbim de Parcalab… Cind vorbesti de Parcalab trebuie sa o faci cu emotie si cu recunostiinta. Dar nu i se poate cere asta unui fotbalist numai cu numele cum este acel Marius Niculae…

Tuculudusanu (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 14:19

Marius Nicolae nu l-a respectat nici pe tatal sau! Apoi, de vreo 5-6 ani se tot vorbeste de „forma care l-a consacrat”. Ce forma domnilor? Asta a fost un modest jucator de fotbal, care n-a dat satisfactie niciunde! Astazi este terminat! Cine se incurca cu el, ori nu se pricepe la fotbal, ori are interese obscure! Se poate compara asta cu Nelu Parcalab!?! Sa fim seriosi!

acalin (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 14:23

Niculae ar trebui sa vorbeasca pe teren, pentru ca de cand a venit de la ,, galacticii ” Inverness este dator pe teren. Iar sa pui intrebarea cine este Parcalab asta? ne arata ce intelect are…imediat o sa ajunga sa zica cine mai e si Hagi sau cine a fost Dobrin … mi-e greata cand ii vad ce declaratii dau acesti jucatori de 2 lei care singurul lor scop este sa isi burduseasca conturile si pe urma daca joaca fotbal bine daca nu pentru ei e tot bine pentru ca contractul merge inainte.

stelistul (12 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 14:36

Caracterul lui Nicolae s-a vazut cand s-a certat cu tatal sau Estev o valoare care nu a confirmat si datorita caracterului Pe unde a fost a jucat mai mult pe banca sau la nunti si botezuri Poate pana la pensie confirma si nu iese ca tanara speranta Tot legat de caracter este si modul cum vorbeste de acest mare jucator al footbalului romanesc PARCALAB Ma mira faptul dlIoanitoaia ca ii tine-ti partea Nu merita

jiji (166 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 14:53

nea ovi te inseli de data asta.m niculae e un fotbalist terminat,daca avea valoare juca pe afara la un club purternic,a jucat afara la cluburi minuscule dar si acolo a facut mai mult tusa.la dinamo care devine cimitirul fotbalistilor terminati care nu au valoare afara, a fost primit pt ca este dinamovist.in afara de perioada sporting,in rest a pacalit fotbalul si a luat bani la greu.cred ca valoarea lui parcalab nu poate fi pusa la indoiala si are dreptul la o opinie care dupa parerea mea este o opinie obiectiva a unui om care iubeste dinamo(eu sunt stelist).m niculae ca si urmatorii jucatori:mitea,tamas,cl niculescu(care vrea sa se intoarca),moti,oarecum lobont,bratu,etc etc,daca aveau valoare reala,sunt sigur ca evoluau la o ekipa de afara.nea ovi cu acest comentariu mai dezamagit,daca legendele din fotbalul romanesc nu au voie sa si expuna o parere,e grav.m niculae o sa fie in forma actuala pana pune ghetele in cui

marius niculae (131 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 14:55

Pentru toti cei care ma irita am o vorba…….gura mica.Continuare bip bip respect BUG.

dark (164 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 15:05

D-le Ioanitoaia
daca si dv faceti comparatie intre Parcalab si „tanara speranta ” M niculae ,atunci ar fi bine sa va lasati de scris .Diferenta dintre Parcalab si niculae e cam aceeasi ca intre gsp si GAzzetta dello Sport !!

dark (164 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 15:05

D-le Ioanitoaia
daca si dv faceti comparatie intre Parcalab si „tanara speranta ” M niculae ,atunci ar fi bine sa va lasati de scris .Diferenta dintre Parcalab si niculae e cam aceeasi ca intre GAzzetta dello Sport si gsp !!

zsigodya (9 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 15:50

Niculae este un foarte glorios realizat financiar prin faptul ca a ocupat mult timp banca de rezerve a multor echipe de mana a doua si a treia ! La mai mare… !
In fata lui Parcalab sa taceti amandoi !

madflax (3 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 15:58

Rusine marius!Nea Nelu este unul dintre „nemuritorii” fotbalului dinamovist si nu numai!Nu ma asteptam la asa ceva din partea unuia care se considera dinamovist de mic!Sunt scarbit!

marian (160 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 16:05

pt. sile: comentatorul de care vorbesti dumneata era marele nostru scriitor eugen barbu. a scris, a vazut ca a gresit (nu chiar foarte mult), si-a recunoscut eroarea comisa. de la eugen barbu („unsprezece”, o carte superba „si” despre fotbal) pana la marius niculae … ce sa mai vorbim !

gogu (131 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 16:07

Sunt stelist dar ma asteptam cum zic si altii ca dl.profesor Ioanitoaia sa abordeze mai didactic acest caz dar de unde nu-i… O replica la zisele lui Marius Niculaie ar fi fost normal sa vina de la clubul Dinamo dar probabil ei cunosc mai bine situatia si comentariile noastre nu se mai justifica.
In alta ordine de idei Dinamo a avut valori deosebite intre care se numara fara discutie si Parcalab dar daca „noua generatie” le ignora e treaba ei caci nu poti sa o obligi sa invete ce nu o intereseaza chiar daca este vorba de propria familie; lumea s-a schimbat si din pacate nu tocmai in bine…

LUPU (47 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 16:19

si totusi, cine-i parcalab asta? ala care s-a retras de la olempyque nimes, in ’73? dar cine sunt olimpicii aia?

Luca (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 18:05

Parcalab=1000 Nicolae, MN=0 caracter. Dle OI probabil ca pe vremea lui parcalab nu aveati tv la Giurgiu si nici bani sa mergeti la meci pe Dinamo Asta de la un SpSt
Eu va pot recita oricand echipe pt care nu am avut simpatie incapand cu anii 60 Dvs nu cred Istoria fotbalului romanesc va pomeni de un Gicu Dobrin, Petchovschi, Hagi, Lucescu, Balaci, Dinu, Dukadam, Dembo, Rica, Dumitriu II, I Ionescu, Nea Angelo, B Marian, si ma opresc. MN un nimeni cu piciorele in buzunar, un fabricat rebutat si repet caracter 0 de aici pornind toate: performanta, daruire, abnegatie, devotament etc fara de care nu poti fi un mare nume in sport.

karton (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 18:23

este adevarat ca dinamo a castigat de N ori campiontul si cupa dar sa nu uitam ca a fost echipa ministerului de interne si pe langa ca avea prima optiune a oricarui jucator mai de valoare din tara mai era si santajati acei conducatori de cluburi care se opuneau

andrei (1 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 19:12

Chiar da de ce ii spune lu’ Marius Niculae sageata.Aa stiu,fuge cu o asa viteza de dabia-l vezi 2-3 meciuri pe an

LUTA (7 comentarii)  •  13 noiembrie 2008, 21:14

Atit de MODEST este de intreaba de un fost mare Dinamovist,rusine mai ales ca e scos de la naftalina ,refuzat de echipe de afara,dar joaca34 de min.la an.in Romania, poate mai multe,dar nu are valoarea lui PIRCALAB.Mai bine il intreba pe tatasu,daca era modest.RUSINE

tucala (1 comentarii)  •  14 noiembrie 2008, 10:51

asemanarea lui Parcalab cu M.Niculae este ca cea dintre un scaun si un scaun electric

Popescu Victor (2 comentarii)  •  14 noiembrie 2008, 22:03

Domnul Parcalab este fotbalistul tineretii mele.
Desi tineam cu STIINTA Timisoara deh, sunt banatean,jos palaria in fata domnului Parcalab
Poate conducatorii clubului DINAMO nu stiu sa educe pe anumiti fofbalisti si sa le arate fostii mari jucatori care au trecut pe acolo.Domnule Marius Nicolae ar trebui sa va aplecati capul cand vorbeste domnul Parcalab, poate a gresit, si nu va apreciat, atunci cereti sfatul si incercati sa castigati experienta batranului fotbalist nu sa-l jigniti.
Cu stima Popescu Victor

mos craciun (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:29

Chiar asa, cine mai e si Niculae asta????abia pe 6 decembrie are voe sa vorbeasca

Patrick (6 comentarii)  •  19 noiembrie 2008, 7:36

Imi aduc aminte de Ionel Parcalab cand la un meci amical cu Ungaria (2-1) a avut o prestatie exceptionala pe aripa dreapta alaturi de Gheorghe Constantin. Cursele lui debordante, un-doi-urile cu Constantin, centrarile impecabile, driblingurile in viteza, i-au atras admiratia adversarilor care in acei ani erau printre marile forte europene. Marele fotbalist maghiar Florian Albert a apreciat dupa meci jocul modern , in viteza al echipei romane, din care a evidentiat prestatia aripii drepte, ce-si merita pe deplin numele de „Sageata Carpatilor”. Mai documenteaza-te, Marius Niculae, despre adevaratele valori ale sportului romanesc, inainte de a dovedi lipsa de respect si de educatie.

Comentează