Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Moartea unei echipe

Actuala divizionară B Progresul Bucureşti, ex-FC Naţional, e ameninţată cu desfiinţarea. Întrucît nu şi-a plătit datoriile faţă de Banca Naţională, proprietarul bazei din Cotroceni, BNR pare hotărîtă s-o alunge din stadion. Cum n-are altă ieşire, Progresul riscă să moară. Generaţiile […]

luni, 18 februarie 2008, 6:31

Actuala divizionară B Progresul Bucureşti, ex-FC Naţional, e ameninţată cu desfiinţarea. Întrucît nu şi-a plătit datoriile faţă de Banca Naţională, proprietarul bazei din Cotroceni, BNR pare hotărîtă s-o alunge din stadion. Cum n-are altă ieşire, Progresul riscă să moară. Generaţiile mai tinere, care au auzit de clubul preşedinţilor Dinu şi Iorgulescu, unul şi acelaşi cu al antrenorilor Halagian, Olăroiu sau Bergodi, trebuie să afle că gruparea din Parcul cu Platani, care s-a chemat o perioadă chiar Finanţe Bănci, a colorat tabloul fotbalului nostru timp de peste jumătate de secol.

Excepînd sezoanele 1996-1997 şi 2001-2002, cînd a ratat titlul la mustaţă, ea a pus rareori probleme marilor puteri bucureştene. Iubită de actori şi de frizeri, din care motiv, ironic, unii au şi poreclit-o „Igiena”, a stat mereu în umbra Stelei, a lui Dinamo şi a Rapidului. Dovadă că n-a cîştigat nici un campionat şi a triumfat o singură dată în Cupă, pe care a cucerit-o în 1960 cu garnitura alcătuită din Mîndru – Smărăndescu II, Caricaş, Soare – Maior, N. Ioniţă – Oaidă, Smărăndescu I, Protopopescu, Mafteuţă, Marin. În ciuda faptului că a retrogradat în repetate rînduri, Progresul şi-a dobîndit simpatia tuturor adversarilor, ba şi respectul acestora. A apărut ca o echipă mică şi aşa a rămas. Dar a fost mereu demnă în sărăcia ei de mijloace şi de suporteri, mîndră şi capabilă să-şi apere culorile cu onestitate. În epoci diferite, i-au purtat tricoul legendarul Titus Ozon şi Mateianu, Dudu Georgescu şi Radu Niculescu, Raksi şi Mircea Sandu, „fachirul” Nichi Dumitriu şi Beldeanu, iar pe lista tehnicienilor săi au figurat, pe lîngă cei amintiţi, Drăguşin, Victor Stănculescu, Bondrea, Fl. Marin, spaniolul Alesanco, Stoichiţă, Lăcătuş şi italianul Zenga. Aici au lucrat regretaţii Kluge şi Gorgorin, maeştri în a descoperi şi a lansa talente. În fine, din Dr. Staicovici s-a retras, la capătul unei cariere fabuloase, jucătorul Dan Petrescu.

Fireşte, ar mai fi destule de spus despre echipa pentru care suferă de-o viaţă scriitorul Radu Cosaşu. Mă opresc, nu înainte de a face însă apel către Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naţionale, să găsească o soluţie ca să salveze Progresul. Deşi nu cunosc în detaliu de ce a ajuns clubul în sapă de lemn, cum, cui şi pe ce bani l-a vîndut sau l-a cedat Iacov, susţin însă, alături de alţii, că nu-i normal, şi nici fair, ca BNR, care a înfiinţat Progresul şi l-a scos din numeroase încurcături, să-l decapiteze acum. Adevărat, Banca a dat deunăzi publicităţii un comunicat prin care promite ferm că nu va schimba destinaţia complexului sportiv din Cotroceni. Lăudabil, însă insuficient. Asta în ideea că Progresul trebuie ajutat, nu lăsat să moară, fie şi deoarece, prin dispariţia lui, fotbalul nostru ar deveni mai sărac. N-ar pierde un nume mare, dar ar pierde ceva de preţ. Un capitol din istoria sa.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

el pibe d’oro (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 18:47

asta i capitalismul nene, n-ai bani -mori

Un progresist (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:02

…capitalismul a la Gigi Becali, da. Daca nu stii dedesubturile, mai bine taci. Caci tacerea este…d’oro, El Pibe!

el pibe d’oro (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:08

pai pune ne tu in tema cu dedesubturile sa mai invatam si noi cate ceva ca io atata stiu -in capitalism nu ai bani >>>MORI

DIRIGINTELE (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:12

GOANA DUPA ORO NU SE VA IMPIEDICA DE UN CIOT PRCUM PROGRSUL

Un progresist (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:14

Un exemplu. BNR cere de la „fiul lui” 30 000 de euro chirie pe…luna. Compara chiria cu cea platita de Rapid MT, 750 de euro/luna. Cu acesti bani poti sa remunerezi o echipa de mijlocul clasamentului ligii 1, pe o perioada de…un an. Ca sa intelgi si altceva, BNR-ul a primit bazele inapoi, in 1991, de la MTS, cu conditia sa asigure desfasurarea activitatilor sportive de performanta pe terenurile retrocedate, Arenele Progresul si Stadionul Cotroceni, printre alte dependinte.

Un progresist (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:17

Diriginte, treci la loc in…BNR. Asta este valabil in High Chaparall si Wild, wild west, El Dorado-le!

DIRIGINTELE (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:21

STADIONUL COTROCENI PRECUM SI ARENELE PROGRESUL AR TREBUI DEMOLATE PT A FACE LOC UNUI COMPLEX ULTRA-MODERN DE BLOCURI SI VILE PT CA ACOLO SUNT BANII -ECHIPA PROGRESUL NU E O AFACERE PROFITABILA-LA ASTA M AM REFERIT MAI INAINTE

Un progresist (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:28

Diriginte, si eu ti-am rapuns. Acest lucru este valabil pentru capitalismul anilor 1880, in Vestul salbatic. In schimb, armonizarea terenurilor sportive, Arenele Progresul si Complexul Cotroceni, cu spatiile verzi, Parcul cu Platani, integrate intr-un proiect imobiliar care ia in consideratie cerintele arhitectonice, edilitare si ecologie moderne, asta da, este un capitalism de profit, facut cu cap, anno 2008.

john (14 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:39

beeeyyyy ..oameni buni ! TREZIREA !!! orice ban care e luat , printr-un mod sau altul de la buget …e platit tot de noi , cei care lucram ! pai de ce sa fie lasat „progresul” sau orice alta societate care e „pe duca” sa traiasca pe banii nostri ?? nu au bani …asta e …sa desfiinteza…pai daca eu sau voi maine nu mai avem nici un ban in buzunar si ne ameninta sa ne dea afara din acasa credeti ca vine cineva sa ne dea bani de la buget ??? nope ! bye…

vigdis finnbogadottir (1 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:41

cum zicea un mare om, cu logica dirigintelui ar trebui sa demolam muzeul de istorie si sa construim un mall

kosovo e al sarbilor !!! (14 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:47

Vesticii si americanii, mai ales, se tot plang de stresul din viata lor…

Isi poarta fetele lungi alaturi de kilogramele in plus si spun: “Of, stresul…”

Mentin si recreeaza constant acelasi sistem care-i streseaza…

Dar daca stai sa asculti cu atentie, iti dai seama ca nu-s decat niste rasfatati. Sunt stresati pentru ca pretuiesc munca mai mult decat orice.

Sunt stresati prentu ca-si complica viata cu tot soiul de stupiditati si lucruri de gestionat.

Sunt stresati pentru ca au fost invatati sa creada ca viata le e datoare lor, si ca au drepturi pur si simplu…

Sunt stresati pentru ca produc si mananca jafuri. Nu mai mancat toate prostiile si nu veti mai fi stresati…

Sunt stresati pentru ca stresul devine un mod de viata, le confera un motiv pentru a trai, pentru ca viata lor e golita de aproape orice…

Se grabesc la cursuri de yoga sau meditatii orientale pentru a scapa de stres. Muncesc precum drogatii si trag de fiare pentru a scapa de stres. Se implica in relatii de doi lei pentru ca se simt stresati ca sunt singuri. Isi fac rost de 20000 de lucruri de care n-au nevoie, doar pentru ca sunt stresati. Muncesc precum magarii ca sa produca mai mult pentru a avea cu ce cumpara mai mult.

Si totusi, nu vad lucrurile astea. Sunt o sleahta de plangaciosi.

Uite, va voi spune eu ce e stresul:

– stres e cand ai fost lipsit de apa si electricitate 5 ani. Asta-i stres.

– stres e cand n-ai unde munci pentru ca un fraier a venit si ti-a ocupat tara si a jefuit-o, lipsindu-te chiar si de bunurile elementare.

– stres e cand alergi de la un spital la altul, de la inchisoare la inchisoare, de la o circa de politie la alta cautandu-i pe cei dragi, ca sa-i recunosti mai tarziu la morga, dupa amprenta dentara. Asta da stres.

– stres e cand iti faci bagajul in graba si pornesti spre cea mai apropiata granita, doar pentru a fi intors din drum, iar in urma ta, un american nenorocit ti-a transformat casa intr-un morman de pietre.

– stres e cand ii vezi pe cei dragi cum mor in fata ta, pentru ca nu-ti permiti sa le oferi nici cea mai mica ingrijire medicala. Si asta e tot stres.

– stres e cand ti se naste un copil ca Frankenstein pentru ca un american stresat ti-a bombardat tara cu arme nucleare.

– stres e cand te trezesti in miezul noptii ca te scot afara si iti pun un sac in cap si te duc.

– stres e cand cazi prizonier in propria tara, si ajungi pe mana unui american ticalos care poate n-a terminat nici liceul, care te violeaza si te sodomizeaza, te tortureaza si te numeste irakian imputit, chiar in tara ta. Asta-i stres!

Iata ce e stresul! Tocmai v-am spus. Iar daca azi sau maine inima voastra va inceta sa ticaie din cauza stresului, sa stiti c-ati meritat-o criminalilor!

Text scris de Layla Anwar, pentru informationliberation.com

ianuarie 20, 2008 Scris de sceptik | POLITICA | americani, bombe, razboi, stres, uraniu | 3 Comentarii

Un cunoscator (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:50

John, uite asa ti-ai pus semnatura pe desfiintarea echipei Steaua, care are cele mai mari datorii catre stat, 12 milioane de euro. A propos, cum stai cu chiria, ai platit-o la zi? Asta se intampla cu Progresul, nu-i cu plata chriei la zi. Cati romani ar ramane pe strada daca s-ar aplica…LEGEA?

DIRIGINTELE (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:53

OAMENI BUNI NU MA”INJURATI” CE AM SPUS MAI SUS E LOGICA PE CARE SE BAZEAZA UN SISTEM CAPITALIST DE TIP MAFIOT CARE STA LA BAZA SOCIETATII DE ASTAZI DIN RO.NU SUNT PARERILE MELE ,NICIDECUM,IO SUNT DE STANGA TOATA ZIUA

john (14 comentarii)  •  18 februarie 2008, 19:54

nu stiu frate ce s-ar intampla daca s-ar aplica LEGEA ..cum spui tu …dar stiu ce se intampla cand nu se respecta ..adica exact ce vezi in fiecare zi pe strada 🙁 .. sunt stelist din 1995 dar sunt de acord ca daca nu platesc daril ecatre stat sa se desfiinteze ..poate asa DOAMNEEE AJUTA scapam de oier ! te salut

Un cunoscator (6 comentarii)  •  18 februarie 2008, 20:08

Si eu. Diriginte, asculta ce spun si eu si islandezul, sa facem opozitie fata de capitalismul de…Amazon.

alin buzarin (7 comentarii)  •  18 februarie 2008, 20:54

vb numai prostii de unde amici cu bodu? si datoriile sant facute de paunescu a muls cat a mers cat nu?papa cand a venit oieru a luato sub alta societate si fara datoriile curente acele datorii au ramas la vechea steaua societatea lui paunescu .cine trebuie sa plateasca paunescu ca a rupto cu furaciunile s-au becali care a bagat bani?

Romeo Schifirnet (1338 comentarii)  •  18 februarie 2008, 22:16

Eu kiar pot sa zic ca sunt intre putinii suporteri FC National.

Argeshean (2 comentarii)  •  18 februarie 2008, 21:32

daca va pasa atat de mult de fotbal, de ce nu scrieti si despre ( de exemplu ) Inter Sibiu ? scrieti si despre alte echipe (sau faceti un documentar serios, cu majoritatea echipelor ajunse in situatii asemanatoare) , altfel articolele par dirijate. fara suparare !

Din Cotroceni (2 comentarii)  •  18 februarie 2008, 21:35

Aline, pai daca a luato sub, la Steaua, probabil ca a luat-o sub…o alta societate si la Progresul. Asta-i capitalismul la romani, de tip mioritic, ba, pardon, oieristic. Pai sa impacam si oaia si prazul, nu crezi? Gogule, na si tie una. Pastila, sa nu intri la…pareri, nu alta.

Din Cotroceni (2 comentarii)  •  18 februarie 2008, 21:38

Argheshean, ai dreptate, desi am vazut ca s-a scris si de Inter in Prosport, daca nu ma insel.

Relu (1 comentarii)  •  18 februarie 2008, 22:25

Nea OVI intat-o pe MANDRIES sa nu se mai injure cu blogarii ascunsa sub alte nick-uri! Pedepseste-o! Nu o mai tine pe genunchi!

alt_stelist (11 comentarii)  •  18 februarie 2008, 22:30

@DIRIGINTELE,

viata nu inseamna doar profit, si goana disperata dupa bani. viata inseamna sau ar trebui sa insemne si altceva.

messi (4 comentarii)  •  19 februarie 2008, 0:10

diriginte e fan sah ce sa stie el despre pasiunea pentru fotbal el ne ia cu politica loLOlOLOi vorbesti precum retardatii care ne conduc caricatura de tara loLololol

gogu (10 comentarii)  •  19 februarie 2008, 4:10

nea ovidiu am si eu o intrebare.
nu prea mai sunt la curent cu fotbalul din tara noastra dardin cand in cand mai rarfoiesc cate un ziar si-mi vad ochii numai atacanti de calibru care vor la nationala si tot asa.
Daaaaar tocmai azi fara sa vreau ma uit pe clasamentul golgeterilor si-l vad pe unul de la poli care conduce detasat parca bucur daca nu ma insel ….si atunci imi pica fisa : Cum se poate asa ca despre golgeterul la zi al campionatului sa nu se scrie mai nimic?
Cine face jocurile si de ce ?
sincer imi amintesc de el numa odata cand parca a fost vba sa-l cheme piturca la nationala sau ma rog cam asa ceva.

hauhau (16 comentarii)  •  19 februarie 2008, 6:59

duca-se! o echipa fara suporteri e condamnata sa dispara. trebuie tinuta sub perfuzii doar pentru ca a fost o pata de culoare in fotbalul romanesc?? sa fim seriosi! echipa e moarta de multi ani si a fost tinuta in viata artificial,fiind folosita doar pentru a justifica anumite manevre independente de fotbal. asa ca…plange dupa ea doar cate un personaj care a ramas cu nostalgia vremurilor trecute…e deja istorie,edecurilor!..pfui…istorie…m-am tampit si eu…Ripensia este o echipa de istorie, in niciun caz echipa frizerilor.

baba-oarba (2 comentarii)  •  19 februarie 2008, 7:04

ma mea ovi, da’ de ce nu prepui matale sa-i intrebe cineva ceva si pe iorgulescu, si pe iacov, si pe olaroiu ? ce zici de chestia asta? poate s-or gasi bani si pentru stadion, si pentru echipa, si pentru capitolul din fotbal ce l-am putea pierde, ca milioane de parai s-au adunat de pe unii jucatori. ori esti de parere ca banii trebuie sa-i ia patronul de la wc.natzional, iar bnr sa scoata progresul din rahat. adica unii cu malaiu’ si altii cu traiu’

Hau hau din Dr. Lister (1 comentarii)  •  19 februarie 2008, 9:36

Mai hau hau, rationamentul tau ar fi corect daca fotbalul romanesc ar fi corect, dar atata timp cat Steaua si Dinamo si-au facut palmares si public, nemeritat, la ordin, prin frauda, in timpul securistocomunistilor, iar echipei Progresul i se demonta tribunele ca sa fie montate pentru…Victoria socialismului, buldozarele Odiosului dramau Dealul Sprii, leganul progresistilor, iar echipa, cu o pepiniera foarte buna, era drenata de talente care au facut glorie altor echipe, este normal sa existe un mecanism de compensare, macar acum, prin aceste proteste. Tu nu vezi cine fac jocurile la noi, aceeasi mafioti de tip securistocomunist gen Mitica Dragomir si niste patroni sfertodocti care au becalizat si borcizat gazonul si tribunele. Macar Progresul a reprezentat o mica oaza, in comparatie cu balaurii de mai sus, ca sa nu mai vorbesc de fantomele Urziceni, Dacia Mioveni, Chiajna si altele, unde se spala bani negrii, la greu. Tu vrei sa omori traditia in detrimentul fotbalului mafiot? De aceea comparatia ta cu Ripensia este nefericita, caci Progresul impartaseste cam aceeasi soarta, chiar daca nu are palmaresul timisorenilor. In concluzie, Progresul a dat mai mult fotbalului romanesc decat a primit, de aceea protestele sunt meritate si bine venite. A propos, despre Fulgerul Bragadirul ce parere ai?

RAPIDIST92 (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 11:29

Mia parut rau atunci cand a retrogradat apoi sa se desfinteze este o echipa frumuasa si ar fi pacat sa se desfinteze

RONALDO (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 16:22

RONALDO (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 16:25

Dupa parerea mea progresul,una dintre cele mai importante echipe din romania nu trebuie sa dispara.ar fi pacat.mie mi-a parut rau cand au retrogradat.jucau un fotbal bun.

teo (1 comentarii)  •  19 februarie 2008, 16:16

Sunt unul dintre cei foarte putini care au inteles in timp ce a insemnat Clubul Progresul de-a lungul timpului. Am practicat la acest club scrima timp de 12 ani si cred ca am „dreptul” la o opinie. Progresul a reprezentat o rampa de lansare pentru foarte multi sportivi de performanta. Incepand cu tenisul de masa, de camp, scrima, fotbal, judo, volei, inot…. multi au plecat din Parcul cu Platani ( ajungand la Steaua, Dinamo ) sa faca performanta. Si au reusit. Progresul nu a avut niciodata foarte multi suporteri. Dar cei care au fost , se pot mandri -cred- ca sunt si acum , indiferent de varsta. Si este frumos. Consider ca este dureros ca s-a ajuns in aceasta situatie. S-au folosit prea multi de numele clubului si … se vede. Pacat. Ar trebui sa se faca o dezbatere publica pe tema : Clubul Progresul : a fost, este, dar mai merita sa fie ?

dado (1 comentarii)  •  19 februarie 2008, 16:43

Parcă a mai fost şi un club numit Metalul. Să-l bocim şi pe ăla?

Aurel2 (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 18:42

Nu se poate ca Progresul sa dispara.A fost una din cele mai bune echipe ale Romaniei.!!!

MIHAI869 (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 18:51

FC NATIONAL a fost una dintre marile puteri ale Bucurestiului.a fakut o vreme Igiena prin tara dar a imbatranit . Dar va ramane in memoria tuturor

Costi2008 (1338 comentarii)  •  19 februarie 2008, 19:06

Nu merita sa se desfinteze

Un progresist vechi (2 comentarii)  •  19 februarie 2008, 18:19

Teo, cata dreptate ai. Ana Ene-Pascu, Mihai Covaliu, Roxana Scarlat, Alexandru Chiculita, , Dorina Mihai, Catalina Gheorghitoaia, dintre scrimeri, Angelica Rozeanu, Maria Alexandru, la tenis de masa, Vasile Andrei, la lupte, Nicolae Puiu, la box, Victorita Dumitrescu, Carolina Carligeanu, handbal si multi altii/altele, tenismeni, atleti, halterofili, saritori in apa, poloisti, campioni europeni, mondiali sau/si olimpici au aparat culorile bleu-albastre sub semnul frunzei de platan. Domnul Isarescu ar trebui sa vada acesta lista de mari glorii ale sportului romanesc si sa roseasca de rusine caci o data cu inchidera portilor pentru sportivi clubului Progresul Bucuresti si al stadionului pe care joca echipa de fotbal cu acelasi nume dispare intrand in intunericul memoriei un club chic, frumos si cu o istorie decenta. Va permiteti acest lux, domnule Isarescu? Daca da, sa va fie rusine, interpretati gresit, in sensul primitiv al cuvantului, rolul de propietar al bazelor sportive BNR si al Parcului cu Platani. Nu uitati si faptul ca guvenatorii BNR trec, dar traditia si istoria Progresului ramane. Nu va acoperiti de rusinea de-a inchde portile unui simbol frumos si curat al sportului romanesc. A bon entendeur, salut!

Un progresist vechi (2 comentarii)  •  19 februarie 2008, 19:13

In graba condeiului le-am uitat pe tinerele mari sperante ale sahului romanesc: Vlad Jianu, Carmen Voicu, Cristina Calotescu sau Constantin Ionescu, actuali sau fosti componenti ai echipei de sah care poarta numele clubului. Ma intreb, oare, daca Conducerea BNR isi da seama oare de ce PR indirect aceste nume ar fi adus, aduce sau ar aduce BNR-ului? La modul de a gandi profitul ma indoiesc ca Domnul Isaresu et comp. inteleg asta. Pacat si rusine, in acelasi timp.

Mihai loop (1338 comentarii)  •  20 februarie 2008, 18:11

Eu cred c? e o glorie aceasta echip? si nu trebuie s� moara

Tudor (98 comentarii)  •  21 februarie 2008, 13:53

Progresul(fosta FC National)plateste pentru prostiile tembelului ala de Iacov,ca el i-a bagat in mai putin de 2 ani in B!Pacat de ei.

Comentează