Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Gîlceavă degeaba

Din păcate, istoria se repetă. Cum prinde “naţionala” un meci mai slab, reprezentanţiai Generaţiei de Aur se grăbesc s-o tragă de urechi. Oarecum logic, pentru că totdeauna e mai uşor să critici şi mai greu să lauzi. Concret, cu atît […]

duminică, 10 februarie 2008, 4:46

Din păcate, istoria se repetă. Cum prinde “naţionala” un meci mai slab, reprezentanţiai Generaţiei de Aur se grăbesc s-o tragă de urechi. Oarecum logic, pentru că totdeauna e mai uşor să critici şi mai greu să lauzi. Concret, cu atît mai uşor acum cu cît, de la înălţimea performanţelor lor, foştii colegi ai lui Hagi şi Popescu chiar au dreptul să-şi dea cu părerea. Dacă nu ei, cine? Să critice, da, nu însă şi să compare la nesfîrşit formaţia de la CM 1994 cu cea de la CE 2008, cum au procedat deunăzi Balint şi Răducioiu. În măsura în care primul ar fi zăbovit asupra unor deficienţe din jocul “tricolorilor”, i-am fi ţinut partea. Meciul amical cu Israelul a arătat că Mutu şi compania mai au atîtea de corijat, de retuşat. Aşa însă, ascultîndu-l pe Balint cum afirmă cu neascunsă trufie că “nici unul dintre fotbaliştii ‘naţionalei’ de azi n-ar fi avut loc în echipa noastră!”, trebuie să devenim circumspecţi. Pentru că, neexistînd un criteriu obiectiv de a cîntări, e imposibil să te pronunţi. Ca atare, unii îl susţin pe Balint, iar alţii îl contestă. Cu siguranţă însă că asemenea manieră de a discuta lucrurile, de a pune problema, noi într-o barcă, voi în alta, provoacă o adversitate care nu serveşte nimănui. Nici vechii şi cu atît mai puţin noii generaţii. De aici pînă la conflict, deşi creat artificial şi întreţinut la fel, rămîne un singur pas.

Dar nu-i de acceptat nici modul ţîfnos în care Contra a socotit de cuviinţă să intervină. Somaţia lui din Evenimentul, “Mai lăsaţi-mă cu Generaţia de Aur!”, precum şi argumentaţia care a însoţit-o, “mergea şi dansa în preliminarii cu Liechtenstein şi Luxemburg”, “n-avea meciuri ‘greucene’” etc., nu rezistă unei analize realiste. Deoarece nu poate invoca lipsa cunoaşterii, Contra are scuza de a fi răspuns atacului, nu de a-l fi început. Doar atît. În rest, judecăţile lui sînt partizane. Unde apreciez însă că fundaşul lui Getafe greşeşte şi mai grav e cînd îşi imaginează că “dacă vom juca (la Euro) cum am făcut-o în preliminarii, ne vom califica mai departe!”. Fals. Ca să iasă la CE dintr-o grupă infernală, “tricolorii” vor fi obligaţi să joace mai bine decît în ultimele partide cu Albania, cu Bulgaria şi chiar cu Olanda. Mult mai bine.

Să mă întorc însă de unde am plecat şi să insist că nu-şi are rostul o astfel de dispută, inutilă şi păgubitoare. Normal ar fi ca generaţia lui Hagi şi Popescu, din rîndul căreia, atenţie!, tocmai Hagi şi Popescu evită comparaţiile, s-o sprijine pe cea actuală. Să se simtă solidară cu ea şi s-o încurajeze. Iar aceasta să-i arate celei zise de aur mai mult respect. Pentru că-l merită cu prisosinţă. Iată însă că, din pricina unor orgolii exagerate, se întîmplă exact pe dos. Gîlceava continuă, ba se şi înteţeşte.

Comentarii (60)Adaugă comentariu

danut (1 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:14

de acord cu dumneavoastra , balint nu trebuia sa faca acea afirmatie. dar cum sa nu te apuce nervii cind ai nostri au jucat din virful bocancului, ati vazut ce determinati au fost israelienii? ai nostri numai figuri si fite. nimeni nu spune ca trebuie sa bata pe toata lumea. ne intereseaza sa vedem atitudine de invingatori, ca dai totul pe teren pentru victorie.

teo (4 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:19

in primul rand, parerea mea ca nu ar trebuii sa se numeasca generatia de aur, ci generatia lui Hagi. Dintre jucatorii de atunci si cei de acum nu este mare diferenta in 80% dintre ei. Singura mare diferenta este Hagi, ei „generatia de aur” l-au avut si cei de acum nu il au. Valoarea lor la echipa nationala a cresut cu 50% datorita lui. La ce echipe mari erau in aceea perioada jucatorii. La nici una si daca erau faceau tusa. Sa se faca o compratie intre aceste generatii dar fara Hagi.
Diferenta nu este mare.
Si daca au pierdut un meci amical gata pe ei. Pana la urma sa ne bucuram de calificare si sa nu visam cu adevarat la trofeu. Unii dintre jucatori au spus-o dar nici ei nu cred sincer cu adevarat. La europene avem de vazut trei finale pt noi si nu conteaza ce facem si ma multumesc cu asta. Daca o sa fie mai mult cu atat o sa fie bucuria si surpriza mai mare.
VOUA,” NATIONALA DE AZI”, VA MULTUMESC PT CALIFICARE .

Ana (133 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:34

http://www.lottodrawn.com – generare numere la loto,sansele de castig cresc!

Broscuta Oac (7 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:43

Cel mai amuzant e Vlădoiu, care fiindcă a fost eliminat la mondialul din 94 crede că face şi el parte din generaţia „de aur”. Nici Balint nu e mult mai breaz, a jucat câteva meciuri la începutul anilor 90 şi acum se crede mare de tot. E mare şi ca antrenor, dar numai la televizor.

Adrian (1 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:46

Aveti dreptate : nationala merita toate laudele , pentru performantele actuale , dar si critica pozitiva face parte din respectul pentru valoare .
Cei din generatia actuala ar trebui sa i-a exemplu de la cei din anii 90 , sa fie mai pragmatici si sa castige , cu oricine , sub orice forma , chiar daca spectacolul ar lipsi , pentru ca asta e , cred , dorinta suporterului roman actual , care stie ca pentru a vedea un fotbal placut ochiului trebuie sa ai jucatori dedicati mingii , cum erau unii din vechea formula Ienei – Iordanescu .
Le doresc succes baietilor si sper sa lase o buna impresie , de umili si luptatori , la Europene , chiar daca nu vor reusi adevarata performanta .

Garrincha (4 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:58

Desi sunt stelist, mi s-au parut deranjante afirmatile lui Balint si cred ca fara Hagi si Dumitrescu Romania 1994 nu ar fi avut loc. Totusi nu m-as arunca sa spun despre generatia de aur ca acolo erau doar Hagi, Dumitrescu si „altii” cum probabil ar fi spus Raducioiu daca n-ar fi facut parte din acea echipa.

redondo6 (20 comentarii)  •  10 februarie 2008, 17:59

TEO….eu cred ca nu stii ce e ala fotbal…LOL…hai sa facem comparatzia…..1STELEA-LOBONT=cam la fel,dar cu un mic avantaj pt STELEA cred eu;2DAN PETRESCU-CONTRA SAU OGARARU=diferenta astronomica in favoarea lui DAN PETRESCU;BELODEDICI-TAMAS?!=fara comentarii;GICA POPESCU-CHIVU=mai bun GICA POPESCU….cu toate ca si CHIVU da destul de bine din bascetzi;SELYMES-RAT=nu stie niciunu sa centreze…asa k sunt la fel de slabi;SABAU-NICOLITA=hai sa fim seriosi;LUPESCU-CODREA=nici o shansa;DORINEL MUNTEANU-nu am concurent…pt ca pitzurca joaca cu 3 inchizatori,iar acolo coboara MUTU sau cine vrea…sa zicem cine vretzi voi=nu are egal;HAGI-MUTU=nu se poate face o comparatzie cu HAGI…..ERA DE NEOPRIT MAI BOILOR;ILIE DUMITRESCU-iar nu are om pt comparatzie….spunetzi voi orice atacant vreti…nu are treaba cu el;RADUCIOIU-MARICA=nu zic nimic….BUUUN……DOMNUL TEO…..am uitat sa iti spun k in spatele la echipa asta mai erau urmatorii………PRUNEA,MIHALI,PRODAN,LUPU,MOLOVAN,LACATUS,ETC.ETC….i a si compara

Stefan.V (4 comentarii)  •  10 februarie 2008, 19:01

Daca ii luam individual, parerea mea este ca jucatorii din Generatia lui Hagi, Popescu & Co erau mai talentati, nu neaparat mai buni. Au totusi de partea lor turneele finale la care au participat. Actuala generatie se faleste cu aceasta calificare care nu va insemna decat o palida consolare daca vom pierde toate cele 3 meciuri din grupa.
Dar totusi, a compara echipele, este o misiune ingrata. Fotbalul s-a schimbat destul de mult in ultimii 10 ani, se joaca mai in viteza dar nu sunt nici de acord ca cei vechi nu ar fi facut fata.
Stelea inca face fata si, daca e sa dam crezare cifrelor, este cel mai bun din campionat.
Dan Petrescu, fara suparare, este cel mai bun fundas dreapta pe care l-am avut vreodata. Contra, cel din perioada Milan, se apropie.
Belodedici cel mai fin, elegant libero. Nu se mai joaca cu libero din pacate.
Prodan, puternic dat incet. Chivu e mai bun, mai complet. Tamas si Goian, cam acelasi calapod.
Selymesi puternic, luptator, fundas bun, dar in atac nu prea conta. Nu am sa uit totusi fuga sa pe langa Dumitrescu cand a tras 2 fundasi dupa el in meciul cu Argentina.
Lupescu elegant, stiinta jocului, facea din fotbal o stiinta exacta. Codrea mai are de invatat.
Popescu imperial, fara egal, fara comparatie.
Dorinel Munteanu omul furnica, omul bun la toate, muncitorul care probabil ca lipseste cel mai mult nationalei. Nu avem altul ca el.
Ilie Dumitrescu era bun, foarte bun, dar, aici Mutu este peste el. Chiar si peste Adi Ilie.
Hagi e Regele, nu ai cum sa-l compari cu nimeni. Daca Dorinel ne lipseste, dupa Hagi plangem.
Raducioiu cred ca a fost cel mai percutant varf pe care l-am avut in ultimii 20-30 de ani. Pacat ca s-a stins atat de repede cand mai avea inca varsta de a mai arata ceva in fotbalul mare.
Ce sa mai comparam ? Antrenorii ? Mircea Lucescu e Imparatul. Nea Puiu e Generalul. Domnul Piturca ? E antrenorul cel mai hulit dar singurul care ne-a calificat cu acesti jucatori noi pe care ii consideram mai slabi ca cei de aur.
Hai sa nu mai comparam. Hai sa ii incurajam pentru ca sunt ai nostrii. Pentru ca si eu ne-au facut fericiti. Pentru inca o pot face. Pentru ca trebuie sa o faca. Pentru ca reprezinta Romania.
HAI ROMANIA !

ste (4 comentarii)  •  10 februarie 2008, 19:07

Pai daca nu sunt asa valorosi ca cei din generatia de aur nici macarcu un jucator de ce sunt criticati si toata lumea asteapta rezultate macar la fel de mari ca ale celorlalti inseamna ca prin calificarea asta s-au autodepasit si nu mai avem ce comenta.

QWE (12 comentarii)  •  10 februarie 2008, 19:19

dar lupu,din ce generatie face parte?a alcoolicilor anonimi?

clujean (5 comentarii)  •  10 februarie 2008, 19:38

TRIC0LORII NU MERITA INJURATI INDIFERENT DIN CE GENERATIE FAC PARTE.CEI DIN 90 SI 94 96 PUTEAU FACE MAI MULT DAR S-AU CACAT PE EI IAR CEI DE ACUM S-AU AUTODEPASIT CUM ZICEA CINEVA.ORICE AR FI NATIONALA ESTE CLUBUL MEU FAVORIT.HAI ROMANIA!

Mihai (10 comentarii)  •  10 februarie 2008, 19:50

Are perfecta dreptate Redondo6 ! Poate ca Selymesi era ceva mai bun decat Rat. Singura egalitate as pune-o intre cei doi mari „atacanti” ANALFABETUL si Marica. Atat ! Eu zic ca si acum la ora actuala : HAGI, LUPESCU, ILIE DUMITRESCU, LACATUS, BELO, poate si altii ar mai putea face parte din lotul Romaniei. Daca s-ar disputa un meci intre generatia de AUR si generatia RATATILOR va dati seama si dv cine ar invinge si inca la scor !

pirlo (2 comentarii)  •  10 februarie 2008, 20:38

cei de acum sunt aroganti,asta e diferenta!

danciu_gol (6 comentarii)  •  10 februarie 2008, 21:38

Singura constanta de la lotul national e numarul stelistilor convocati …care e tot timpul unul f mare desi valoare lor e submediocra..va imaginati dak si Nesu a ajuns la nationala!!! ce rost are sa mai discutam

yo (1 comentarii)  •  10 februarie 2008, 21:56

bai mihai generatia ratatilor…dak ei is ratati de cenu joci tu la nationala…si dak trec de grupa ai sa zici ca esti fanul no 1 mai lasati comentariile de kkt canua veti voi treaba cu fotbalul..cei drept cam multi stelisti…oricum generatia de aur nu o porti compara cu cea de azi ptr ca altfel se juca fotbalul…dar nu mai ziceti ca-s o generatie de ratati…

tucashow (10 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:02

cred ca lectia de galceava ar trebui facuta voua ziaristilor ca tot voi cautati senzationalul chiar acolo unde nu este.voi puneti paie pe foc si strigatati sariti ca arde! cat despre generatia actuala :ei cred ca le stiu pe toate au raspuns pt toate dar nu si pe teren.si generatia de aur mai sarea calul cerand sa l-i sa faca statuidar pt cei de azi cuvantul cheie ar trebui sa fie modestie si seriozitate

Kidd (7 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:26

Ne place noua, romanilor, sa ne laudam cu tineretea noastra (vorba cantecului, ‘ce barbat eram odata!). Orice comparatie e hazardata. Fotbalul era altfel, jucatorii erau altfel, …pana si tv-ul meu era alb-negru….pe LCD lucrurile se vad alfel, se vede Champions League, se vad meciuri de campionat puternice si solicitatante si nu un etern Steaua-Dinamo, cine castiga lua Eventul. Pe dealta parte, in afara de Hagi si Popescu, cati jucatori din generatia de aur au prins primul 11 la echipe de top din Europa?

Alex (16 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:32

@Kidd

Gica Popescu la Barca a fost titular dar Hagi la ce mare echipa a jucat el titular?

La niciuna pentru ca avea un caracter infect ca doar de-aia se si intelege bine cu Stoichkov.

Generatia de Aur e una singura in fotbalul romanesc: Steaua 86 care a castigat ceva.

Restul e can-can.

redondo6 (20 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:38

KIDD…pai STELEA-prindea la salamanca…DAB PETRESCU-la chelsea,si ce meciuri facea prin champions,BELODEDICI-a luat champions de 2 ori,GICA POPESCU-capitanul barcelonei;),SELYMES-pe la unguri,neinteresant,SABAU-asa si asa…din cauza problemelor musculare,LUPESCU-o domnea in BUNDESLIGA,titular meci de meci,DORINEL-la fel ,era ciumeg la wolfsburg,HAGI-NO comment,ilie dumitrescu o ardea in anglia,iar RADUCIOIU-din cate imi aduc eu aminte prinsese AC MILAN…..APP..erau senatori de drept pe posturile lor….si acum pt frustratzii care spun k atunci se juca altfel fotbalul….da probabil erau alte sisteme….dar viteza era aceeasi….ca sa va datzi seama….ganditziva k intra in teren la EURO 2008 echipa de la WORLD CUP ’94…ce zicetzi….faceam pipi pe ITALIA,OLANDA SI FRANTA? eu cred ca pe OLANDA SI FRANTA SIGUARNTA….nu stiu cu ITALIA….dar bataie nu luam….si ala care zice k nu stim de fotbal e parerea lui…unii poate au facut sau inca fac de performantza

redondo6 (20 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:43

ALEX….cand HAGI dadea goluri de la centrul terenului,pe BERNABEU si pe CAMP NOU…cred ca tu dormeai k trebuia sa te duci la gradinitza a2a zi….si daca nu stii scandalurile care au fost la MADRID si BARCELONA facute de,si cu el nu mai comenta…..si vezi k HAGI a luat o cupa UEFA …si nu cu o echipa mare…a facut o el dupa ce a ajuns,in proportzie de 50-60 la suta….

Alex (16 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:48

@redondo

Vezi ca si Xabi Alonso da goluri de la 50 de m.

CE facem il proclamam cel mai bun mijlocas spaniol din istorie?

redondo6 (20 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:53

ALEX….tu ai zis k HAGI nu a jucat la nici o echipa mare…si tzi am spus k a jucat la poate cele mai mari echipe care exista acum….si tzi am spus printre altele k omu o intzepa de la centrul terenului….iar XABI ALONSO a dat 1….si ala cu mingea tzopaind pana in poarta,si fara portar…pt ca era in careu …se batea un corner….HAGI a dat si la BAERCELONA si la MADRID….cu portarul in 11m….ca sa nu mai zic cate a dat prin div A….

gabone (85 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:54

corect redondo si stefan.v.diferenta astronomica dintre gloabele de acum si generatia de aur o gasim la ca pitolul seriozitate,daruire,si bun simt.n-are nimeni pretentia ca astia de azi sa faca ca si aia de ieri.da mai dai in pielea mea de vedete:dica,ov.petre,fl.petre,contra,nicolita,marica.aia jucau,astia se fac ca joaca

doing (4 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:58

galceava pi cer

gabone (85 comentarii)  •  10 februarie 2008, 22:59

pai in 90 care mai tine minte,antrenoru care a fost a fentat fotbalul.a facut la ora aia o greseala capitala.nu la convocat pe ioan timofte,care era la poli,sau se transferase la boavisa,ca nu mai tin minte.aceeasi problema a antrenorilor sclavi

redondo6 (20 comentarii)  •  10 februarie 2008, 23:03

GABONE mi ai adus aminte de ceva, bravo……nu pot sa uit scandalul cu CRAIOVEANU si GICA POPESCU….la faza aia GICA POPESCU nu a procedat corect,cu toate ca poate toti faceam la fel….craioveanu ii freca femeia si s a auzit si nu l au m ai chemat la lot …cine nu stie…pt ca si el a facut parte din generatzia de aur…daca tzin minte echipa lui a fost ultima care a luat campionatul …echipa din provincie….ai dreaq olteni:P

gabone (85 comentarii)  •  10 februarie 2008, 23:21

aia cu craioveanu e frectie,mai redondo.e frectie la picioru de lemn a lu prigoana.antrenoru lu peste de la copa di mondo 90,nu la chemat pe ioan timofte.tine minte timofte asta,la ora aia era la fel de bun ca hagi.la ora aia.sa nu sariti pa mine ca va injur.dupa dobrin in 70 aia a fost o a doua mare magarie a antrenorilor impartiali.si nu-i vorba de timofte ala de la dinamo,daniel.ala era la 12 max 20 la suta din valoarea lu astalalt timofte.si va amintesc ca nici in 94 nu a fost,cu tot ca a carat in spate ani buni pe boavista porto,dupa care pe fc porto.

adi (6 comentarii)  •  10 februarie 2008, 23:56

GENERATIA DE AUR, LOCUL 5 IN LUME LA VREMEA ACEEA, A FOST CIUCA BATAII LA EURO 1996!!!!!!

adi (6 comentarii)  •  10 februarie 2008, 23:58

ASA CA SA MAI TACA DIN URA, CA INTR-ADEVAR, AVEAM CALIFICARI DOAR CU AZERBAIDJAN, LITUANIA, SI LICHTENSTEIN.

ionut (7 comentarii)  •  11 februarie 2008, 0:18

Vom trai si vom vedea. Parerea mea e ca la vara nu vom face nici macar un punct. Gura o avem mare, dar cand e vorba sa trecem la fapte… e mai greu.

skorin (10 comentarii)  •  11 februarie 2008, 0:21

hagi a jucat la real si barcelona! popescu la barcelona! pai cine se mai ridica la nivelul lor?! ca hagi nu va mai fi nimeni!!!! toate echipele mari au un jucator de referinta! mijlocas de obicei!1 care sa dea pase, sa marcheze, sa dribleze!!!!!!!1 mutu e varf.. trebuie ajutat.. Cristea e solutia!!! PITZURCA ESTI ORB?!!!!!!!!!!!! NU AI ALT MIJLOCAS MAI TEHNIC!!!

gabone (85 comentarii)  •  11 februarie 2008, 0:23

ba da! ov petre,codrea,nicolita

Vlad21 (3 comentarii)  •  11 februarie 2008, 0:32

Bravo adi, asa e.. Se kalifikau usor, pt ka erau si buni, dar aveau si norok in preliminarii.. Jukau numai ku irlanda, tara galilor, lituania si alte dastea d prin kaukaz si mai ştiu yo ce liliputane.. Si kand au jukat ku anglia si portugalia, le-au prins iesite din forma. In afara d kupa din 94, sau umplut si aia d atata ‘magiun’. Daka piti ar face selectie adevarata, astia d akum ar fi mai laudati, pt ka dupa parerea mea sunt f multi si talentati si seriosi. Doar ka n-au ajuns sa joace impreuna.

mutzake (4 comentarii)  •  11 februarie 2008, 2:04

haideti s-o luam altfel…… parerea mea e k s-au facut greseli in lant in ultimii 10 ani. daca retragerea li hagi era iminenta, trebia „crescut” un jucator langa hagi, cum ar fi fost la acea vreme rosu sau linkar. un mijloc dorinel munteanu-rosu-fl petre, cu adi ilie retras in spatele atacantilor (mijlocas ofensiv- cu radoi, dan petrescu, contra si chivu in defensiva si cu mutu si v moldovan in atac altfel ar fi aratat echipa de acum. echipa trebuia intinerita insa nu dintr-o data, nu asa peste noapte, nu renntand la jcatori de valoare peste noapte, nici introducand in teren jucatori care sa debuteze in meciuri importante. ganditi-va cat de mult a lipsit dan petrescu echipei nationale, cat de greu s-au gasit inlocuitori pentr cei din „generatia de aur”. e meritul lor ca au ajuns la nationala, e meritul lor ca au castigat meciuri grele, insa e meritul li piturca pentru ca a stiut sa faca o echipa care sa bata olanda si sa se califice de pe locul 1. oare cum s-ar fi simtit hagi, lacatus, raducioiu, popescu, dorinel, ilie dmitrescu, stelea, belodedici, sa li se faca aprecieri si comentarii de jucatorii care au participat la mondialul mexican din 70? se va crea un precedent, cand echipa aceasta va iesi „la pensie”, cum ar fi ca goian, mutu, chivu sau lobont sa faca aprecieri la adresa celor care le vor lua locul? nu se pot compara generatiile, nu se poate compara fotbalul de acum 20 de ani cu cel de acm. acum fotball este comercial, totul sta in bani, in prime fabuloase, in contracte ametitoare, pe cand acum 20-30 de ani se jca din placere si pe sume modice in comparatie cu ce e acum. nu uitati ca NICIODATA naionala nu va ajunge la 5 turnee finale in 10 ani. Sa le dam ocazia sa se exprime la euro si apoi sa vedem cat sunt de buni. HAI ROMANIA !!!

Vlad21 (3 comentarii)  •  11 februarie 2008, 3:40

Singurul komentariu pe kare l-as face e legat d partea d final: sa-i lasam sa se exprime la euro si vedem dupa kat d buni sunt.. Pai, daka tot judekam generatia ‘de aur’ vs generatia ‘ratata’ (ku niciuna din denumiri nu sunt d akord) si kum, d kand s-au retras hagi, popesku si dan petresku si pana akum nu a jukat la nationala dekat o singura generatie, nu inteleg ce trebuie sa mai arate astia frate.. N-au ratat dekat 3 kalifikari.. Sunt extraordinar d buni!!! Totusi, komparatiile intre generatii nu imi par foarte elocvente, mai ales ka ierarhiile nu se mentin konstante in niciun alt domeniu. Poate sunt la fel d talentati, dar au kreskut valorik adversarii si cei d akum nu mai kastiga atat d multe meciuri. Generatia lu’ figo si rui costa n-a ajuns in vreo finala d euro ( kiar daka ambii erau in lot in 2004, figo n-a kontat absolut delok.. a fakut figuratie, si suporterii kred ka si-l doreau afara), si totusi generatia lor a fost d aur in portugalia. Daka generatia lui ronaldo nar mai ajunge intr-o alta finala, sunt sigur ka tot aia ar ramane d aur si nu au avut performantele astora. De piţi depinde kat d bine mergem la euro. Ku kat skimba mai repede ekipa, ka sa o poata si testa, ku atat mai bine. Are d unde alege. Multi din astia d akum sunt praf !

abrud (11 comentarii)  •  11 februarie 2008, 6:47

nu Timofte a ratat 11 m cu irlandezii in 90 ???

gabone (85 comentarii)  •  11 februarie 2008, 9:47

ba timofte!da nu ala de care zic eu!ca pe ala nu a vrut panarama de antrenor sa-l ia in lot1era alt timofte.era daniel timofte si juca la dinamo,mama voastra de dinamovisti!ala de care zic eu se chema ioan timofte,si era proaspat transferat de la poli timisoara la boavista porto sau fc porto,ca nu mai stiu

alex (11 comentarii)  •  11 februarie 2008, 10:26

oricum, echipa de azi se bazeaza pe mutu……dar, trebuie incurajata, desi nu are decat valoare de 20% din generatia de aur…..ca si campionatul…e destul de lipsit de valoare…..oricum are si grupa grea……dar macar sa lupte…..atat…chiar daca pierde….dar in israel…parca erau nu stiu ce vedete…..au dreptate cei din vechea echipa…ei ne incantau cu scoruri meciuri faine…si nationala si si steaua si dinamo si craiova….

Justitiarul (131 comentarii)  •  11 februarie 2008, 10:46

DATI SPERANTE DESARTE LA APROAPE 200.000 DE OAMENI CARE VA CUMPARA ZIARUL LUNEA! VA DAU DE ACUM NUMERELE CARE NU VOR IESI SAPTAMANA ASTA, CA SA NU MAI ASTEPTE LUMEA DEGEABA: 8, 19, 23, 17!!!!

DE DOUA SAPTAMANI APARE FIGURA ACELUIASI INDIVID PE PRIMA PAGINA DE TREI SAPTAMANI. ATI DAT 50 DE LEI IN TREI SAPTAMANI!!! HALAL CE MULTI BANI ATI DAT VOI OAMENILOR CARE VA CUMPARA ZIARUL!

CA SA NU MAI VORBIM CA IN AFARA DE FOTBAL NU MAI GASESTI NIMIC IN ZIAR. AR TREBUI SA SE NUMEASCA GAZETA FOTBALULUI, NU A SPORTURILOR!!!!

b@v@rezu (17 comentarii)  •  11 februarie 2008, 10:59

ce „generatie de aur”?
daca facem o comparatie o comparatie cu vecinele noastre(bulgaria,ungaria,ucraina, croatia) nu cu superputerile fotbalului, vom vedea ca aproape toate au depasit sau cel putin egalat cea mai buna performanta a generatiei de aur…
daca doriti cautati rezultatele generatiei de aur cu franta,italia… cred ca au luat mereu cel putin 2 goluri…
apropo, la calificarea din 2000 au participat si componenti din actuala „generatie ratata” cum le spuneti voi… la turneul final au dat goluri chivu si ganea
care nu fac parte din „generatia de aur”, asa ca mai taiati-le un turneu final din alea 5 pe care le tot dati ca s-au calificat la ele…

b@v@rezu (17 comentarii)  •  11 februarie 2008, 11:05

cine comenteaza?
raducioiu si balint?
a jucat raducioiu in 2000?
dar in 98?
dar balint?

Juan (1338 comentarii)  •  11 februarie 2008, 12:08

Ai dreptate Ovidiu

adrian (3 comentarii)  •  11 februarie 2008, 11:15

nationala nu joaca si nu a jucat nimic, nu are viteza si nu are luciditate in joc, am avut mare noroc cu calificarea sa recunoastem, nene Ovidiule mai scutestene cu comentariile fara logica nu avem si nu am avut fotbal niciodata , poate cu mici sclipiri uneori dar atat.

Juan (1338 comentarii)  •  11 februarie 2008, 12:17

Cei din generatia de aur au avut numai meciuri bune?DEi nu au avut meciuri slabe?Chiar sunt inegalabili?

ćoi (13 comentarii)  •  11 februarie 2008, 12:18

Se caça pe ei si unii si altii… Mereu am avut o nationala slaba, am mai reusit cate un rezultat bunicel, dar suntem sub Bulgaria, Cehoslovacia (fosta), Ungaria, Rusia. Daca prindeam si noi o semifinala sau finala de Euro sau CM nu ne mai ajungea nimeni la nas. Apropos de nas, generatia asta de drogati si curvari este cea mai ratata, in acelasi timp cea mai imfumurata. Nu va mai certati atat, ne zbatem in mediocritate, dar avem ambitii mari. Munca zero.

PELE (161 comentarii)  •  11 februarie 2008, 13:17

Baietii astia ,din anii 90 ,chiar cred ca au legatura cu metalul pretios ?Care aur ?Cat aur au adus Romaniei ?Voi ziaristii le-ati dat fumurile astea.Au avut niste rezultate bune ,si atat.Pai daca astia sunt de aur pe aia de la gimnastica,canotaj s.a ,care au umplut tara cu medalii de aur cum sa le zicem?Fotblistii n-au fost in stare sa aduca macar un bronz si se cred de aur.Pe Hagi l-ati facut Rege si oligofrenul asta chiar crede.Pai daca asta e rege Pele,Maradona,s.a fosti campioni mondiali, ce sunt ?N-aveti masura domnilor !

bogdan-m (42 comentarii)  •  11 februarie 2008, 13:59

Generatia de acum s-a calificat terminand inaintea Olandei si Bulgariei. Generatia lui Hagi s-a calificat la CM din 1994 trecand de Tara Galilor.
La CE 2008 avem adversare cu cel putin 30 de jucatori de valori apropiate, in timp ce noi nu avem de unde alege un fundas dreapta. Cred ca am avea nevoie de mai mult realism si puterea de a ne bucura de fiecare punc obtinut. Pentru ca intalnim echipe cu loturi mult mai bune decat noi. In timp de ei au jucatori de la Chelsea, Real Madrid sau Bayern Munchen, noi jucam cu fotbalisti de la Siena, Auxerre sau Stuttgart.
Incercati sa fiti relisti. Nu este Piturca de vina ca nu are de unde alege…

vasi (144 comentarii)  •  11 februarie 2008, 14:05

Ai dreptate Teo si restul diferentza nu e mare.
Doar si acum avem vreo 10 jucatori care sunt capitani la FC Barcelona cum e Gica Popescu atunci. 🙂
Sa fim seriosi Dan Petrescu facea furori la Chelsea.
Hagi a jucam 4 ani la Real Madrid si Barcelona, Popescu si el vreo 4 ani la FC Barcelona.
Raducioiul chiar daca nu a jucat mult a prins un seson la AC Milan in care a dat 7 goluri.
Doar ca in acceai perioada tot rezerva era si Papin francezul!!!
Stelea juca in Spania la echipe din prima liga.
Sabau, Ilie Dumitrescu , Dorinel Munteanu si altii jucau in Olanda, Anglia si Germania.
Hai sa zicem ca totusi generatia lui Hagi a fost mai buna si deocamdata numeric nu avem atatia jucatori la echipe in Europa cat aveam atunci.
Totusi eu le dau si o sansa jucatorilor de acum.
Mult success Romania la europene!!!

catalin (5 comentarii)  •  11 februarie 2008, 14:12

o sa invatam si noi oare sa ne dezvoltam sa crestem ca oamenii sa fim mai corecti cu noi insine sa nu ne mai dusmanim sa nu ne mai urim sa nu ne mai incredem atit(sa nu mai fim asa e plini de noi)sa fim crestini cu adevarat
o sa invatam sa nu mai fim pagini cu toata fiinta noastra.sa fim cu picioarele pe pamint sa fim muritori.
atunci cind vom invata sa traim atunci nici fotbalul nici tenisul nici matematica nu ne vor mai da afara din casa ne vor lua painea de la gur ne vor bate familia
o doamne ce ne am departat de viata de bucuriile ei
saracia asta ne face mai rai mai avari si mai prosti
desteapta te romane oriunde dracu ai fi!

b@v@rezu (17 comentarii)  •  11 februarie 2008, 15:34

nu a zis nimeni ca hagi, gica popescu, dan petrescu, ilie dumitrescu , dorinel munteanu, sabau au fost jucatori slabi, din contra au fost superjucatori… dar asta nu le da dreptu sa spuna (nr balint) ca nici un jucator din actuala generatie nu avea loc in echipa lor….
iar balint si raducioiu mi se par cei mai slabi jucatori din generatia de aur, sub hagi, popescu, petrescu, dumitrescu etc…
sa nu vorbeasca ei de mutu chivu si compania cand doar dadeau goluri din pasele geniale ale lui hagi care ii lasa singuri cu portarul ….

Comentează