Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Învingătorii tuturor

Ovidiu Ioaniţoaia comentează ancheta GSP, observînd că nimeni de la Dinamo nu l-a votat pe Nicolae Dică

Iniţiată în urmă cu exact 4 decenii, ancheta de sfîrşit de an a Gazetei Sporturilor, cea mai veche din presa românească, şi-a desemnat […]

vineri, 22 decembrie 2006, 6:17

Ovidiu Ioaniţoaia comentează ancheta GSP, observînd că nimeni de la Dinamo nu l-a votat pe Nicolae Dică

Iniţiată în urmă cu exact 4 decenii, ancheta de sfîrşit de an a Gazetei Sporturilor, cea mai veche din presa românească, şi-a desemnat laureaţii pe 2006, Nicolae Dică şi Cosmin Olăroiu. Tradiţia, continuitatea şi caracterul reprezentativ, ultimul exprimat de participarea a 94.000 de cititori, au conferit credibilitate acestui demers, deşi asemenea acţiuni sînt aproape totdeauna bănuite de partizanat sau măcar de simpatie. Nu-i de mirare că se întîmplă aşa cîtă vreme fiecare votează cum vrea. Practic, nu realizatorii sondajului ar trebui suspectaţi, ci subiecţii lui. Veţi gîndi astfel sesizînd că, de pildă, numele lui Dică n-a apărut în nici una dintre ierarhiile dinamoviştilor. Preşedintele Badea, antrenorul Rednic şi căpitanul Dănciulescu l-au ignorat complet pe atacantul Stelei. La capitolul surprize, fără a le epuiza, ar merita incluse şi opţiunile lui Panduru, în ideea că noul tehnician al Farului şi-a îndreptat preferinţele exclusiv spre jucătorii formaţiei sale. A deschis lista cu Guriţă şi a încheiat-o, plasîndu-i ex-aequo pe locul 5, cu Vlas şi cu Curcă. Mai moderat, craioveanul Ştefan Stoica a indicat în primii 5 numai 2 componenţi ai Universităţii, pe Bornescu şi pe Săceanu, dar şi el a început clasamentul cu propriul portar. Ca să nu rămînă dator, Bornescu l-a considerat pe Stoica tehnicianul numărul 1 al anului. Deşi exemple de acest gen mai există destule, preşedintele Pandurilor l-a adus pe tehnicianul Pandurilor în pole-position etc., n-am folosit pentru nici unul dintre ele semnul exclamării. Tocmai deoarece votanţii au ales pe cine au crezut ei de cuviinţă. Iar diversitatea răspunsurilor, chiar dacă unele neaşteptate, au dat anchetei substanţă şi, în egală măsură, farmec.

În ciuda unor extravaganţe, venite şi dinspre cititori, trebuie scos în evidenţă amănuntul că laureaţii lui 2006, Dică şi Olăroiu, au ieşit învingători în toate cele 5 secţiuni ale sondajului: la public, la preşedinţi, la antrenori, la căpitanii de echipe şi la jurnaliştii Gazetei. Menită să recompenseze anul bun al Stelei, campioana en titre calificîndu-se după un deceniu în Champions League şi a treia oară la rînd, premieră pentru fotbalul nostru, în primăvara europeană, această unanimitate de opinii a eliminat şansa oricărei manipulări. Şi dacă, să zicem, redactorii GSP şi-ar fi pus în minte să scoată alţi cîştigători, rezultatul final al anchetei nu s-ar fi modificat. Ba chiar e de observat că diferenţa cea mai mică dintre Nicolae Dică şi ocupantul locului 2 a fost în clasamentul Gazetei, numai 2,5 puncte faţă de 14 la preşedinţi şi 12 la antrenori. Evident, pe marginea sondajului se poate comenta la nesfîrşit, cu păreri pro şi contra. Sînteţi invitaţi s-o faceţi. Eu mă opresc aici, dar nu înainte de a vă ura un Crăciun fericit., să fiţi sănătoşi şi veseli!

Comentarii (270)Adaugă comentariu

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:19

@GA

la rapid cam asta a fost in toata era Copos… mai mult ciupeala…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:21

@Jucatoru

Oli trebuia sa joace si atat… nu sa mute autobaza in careu… chiar credea ca se poate apara la nesfarsit?

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:22

@almanahe

Ai dreptate cu linistea de sus, pentru ca pestele de la cap se impute. Dar un jucator de la noi are o instabilitate psihica inspaimintatoare, si asta este o alta mare lacuna. Ca este presat de Copos, sau de 50000 suporteri adversi, psihicul cedeaza cam repede …

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:23

Alma

Rednic vrea, dar nu are cum; Marius e stelist; nu uita de morisca Steaua-Vaslui; Porumboiu este seful arbitrilor nu Constantin

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:25

Olaroiu trebuia sa introduca un ATACANT sau mijocas OFENSIV nu alt fundas..

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:25

Pai in naivitatea/prostia lor chiar au crezut(si el si jucatorii) e suficient sa se apere. Asta imi spune ca nimeni de la Steaua nu a studiat lectia Basel, si aici cred ca este in primul rind greseala lui Olaroiu. O stie si el, ca nu e chiar asa de slab …

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:26

@GA

cum ai zis frica… multi antrenori de la noi sunt multumiti atunci cand un jucator advers e eliminat la scor egal… sperand sa scoata macar un egal… in loc sa mearga la victorie

cea mai tare echipa in astfel de momente de inferioritate mi se pare Juventus… imi aduc aminte de vreo 3-4 meciuri cand jucand minute bune in sir in inferioritate au reusit meciuri extraordinare si rasturnari de scor… asta fiind in era Lippi… asta da antrenor

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:29

@genial

Intr-un moment ca ala iti trebuie un mijlocas defensiv, dupa parerea mea, dar unul care sa stie aparare si faza de contraatac, sa foloseasca spatiile pe care atacantii deja le au dupa disparitia unui fundas advers.

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:29

# Jucatoru Says:
December 23rd, 2006 at 4:22 am

@almanahe

Ai dreptate cu linistea de sus, pentru ca pestele de la cap se impute. Dar un jucator de la noi are o instabilitate psihica inspaimintatoare, si asta este o alta mare lacuna. Ca este presat de Copos, sau de 50000 suporteri adversi, psihicul cedeaza cam repede …

de mult timp sustin ideea ca inainte si dupa fiecare meci jucatorii sa vb cu un psiholog dar… la noi e greu cu asa zisul profesionism al jucatorilor sa mearga la psiholog si sa nu ia in deradere vizita la acesta…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:30

# genial american Says:
December 23rd, 2006 at 4:25 am

Olaroiu trebuia sa introduca un ATACANT sau mijocas OFENSIV nu alt fundas..

mijlocas ofensiv era perfect pentru a tine jocul cat mai departe de poarta..

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:31

Nationala si jucatorii romani joaca-n haita. Rar putem penetra autobaza (echipe slabe dar care se apara la sacrificiu) deci facem meciuri slabe cu echipe slabe si meciuri bune cu echipe bune. De ce? Ei ataca, noi asteptam si ne jucam sansele pe contraatac;

avem nevoie de psihologi la echipele de club; vrei sa-mi spui ca vreun antrenor din Ro gandeste aceeasi faza diferit la 1-0, 2-0, 0-1, 0-2? nu cred

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:33

# Jucatoru Says:
December 23rd, 2006 at 4:29 am

@genial

Intr-un moment ca ala iti trebuie un mijlocas defensiv, dupa parerea mea, dar unul care sa stie aparare si faza de contraatac, sa foloseasca spatiile pe care atacantii deja le au dupa disparitia unui fundas advers.

are steaua asa ceva? mijlocas defensiv sa stie si aparare si contraatac?

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:35

@GA

in ro nu gandesc diferit pentru ca-s toti o apa si-un pamant…
poate doar in derbiuri sa zici ca mai au cate o sclipire… dar si acolo ff rar.

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:36

@almanahe

>mijlocas ofensiv era perfect pentru a tine jocul cat mai departe de poarta..

Aici te contrazic, ca sa tii departe de poarta ai nevoie de presing sus la centrul terenului, iar mijlocasii ofensivi sunt notorii pentru faptul ca nu sunt jucatori de presing. Uita-te la Ronaldinho, gindeste-te la Hagi, sau ca sa dam un exemplu la zi in Romania, discutam despre Dica, ca si lui tot asta i se reproseaza 🙂

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:37

Sant de alta parere. Aveam nevoie de un mijolcas ofensiv sau atacant tocmai pentru a avea posesia balonului. Daca nu aveau mingea nu puteau sa dea gol. Cam asta a facut Oli, a introdus numai fundasi si oameni defensivi, iar rezultatul s-a vazut. Si el stie asta.

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:39

>are steaua asa ceva? mijlocas defensiv sa stie si aparare si contraatac?

Nu prea, aici ai dreptate, dar asta este esential int-o echipa moderna. Daca echipele romanesti vor sa fie o prezenta constanta in Europa atunci sa bage mina in buzunar. Apropos, Croitoru asta il vedeti in stare sa joace pe un asemenea post ? Da daca nu, degeaba se bate toata lumea pe el …

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:40

@ alma, juca…
\
Ne putem califica vreodata ( la un turneu final de fotbal ) cu formula asta la mijoc: Fl. Petre, Dica, Codrea, Rosu?

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:40

@Jucatoru

ma refeream la faptul ca acel mijlocas trebuia sa tina mingea cand o prindea… eventual in momente bune sa fructifice o pasa decisiva pe contraatac…
presing puteau face si restul de 8 jucatori…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:43

@GA

de calificat… cred ca putem… dar ce facem acolo… e simplu de dedus…

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:44

Uite cum se pun intrebarea la JJ: Croitoru ma costa 550.000 + 100.000 salariu + bonusuri; poate jucatorul asta sa-mi aduca mai mult de 6 puncte? Pt ca cu 300.000/meci rezolv cu arbitrii/cealalta echipa de 6 pct sigur.

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:44

pe codrea sincer nu vad ce ii tot sufla piti in cur….
nu a facut nici un meci bun la nationala… ba mai mult a avut anumite meciuri dezastruase…

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:45

@ alma…

Really?

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:45

@GA

😀

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:47

@GA

surely!

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:47

Chestia cu posesia mingii este adevarata, dar exact asta face un mijlocas. Iar sa ai trei atacanti contra doi fundasi, asta nu face nici un antrenor. Deja aveai un atacant in plus, nu uita. Mai avea rost sa mai introduci inca unul ? Cineva trebuia sa ramina sa faca marcaj si la nou-intratul Maccarone …
Ma rog, ma dau cu parerea, nu vreau sa intelegeti ca trebuie sa fiu promovat in locul lui Piturca 😀

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:48

Fl. Petre este un sufletist dar nu poate duce un meci intreg nici la echipa de club

Dica joaca mai jos decat la Steaua si nu are randament

Codrea o enigma de’a lu’ pitzi

Rosu exact Fl petre dar pe partea opusa

Asta ca sa nu zic nimic de Contra…

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:50

Cit despre linia de mijloc a nationalei, e punctul nevralgic al echipei in clipa de fata. Sincer, nu ii vad in stare sa ne califice la un turneu final. Si cind te gindesti ca pe vremuri asta era punctul forte al echipelor romanesti …

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:52

@ juca…

efectiv jucatorii Stelei s-au incurcat unul pe altul asa de multi erau in careu. Au jucat cu 4 fundasi centrali, 2 laterali, 2 inchizatori + Dica+1 atacant
Incearca sa revezi repriza a 2 a, dupa conversatia din seara asta.

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:52

# Jucatoru Says:
December 23rd, 2006 at 4:47 am

Chestia cu posesia mingii este adevarata, dar exact asta face un mijlocas. Iar sa ai trei atacanti contra doi fundasi, asta nu face nici un antrenor. Deja aveai un atacant in plus, nu uita. Mai avea rost sa mai introduci inca unul ? Cineva trebuia sa ramina sa faca marcaj si la nou-intratul Maccarone …
Ma rog, ma dau cu parerea, nu vreau sa intelegeti ca trebuie sa fiu promovat in locul lui Piturca 😀

posesia mingii o face si un mijlocas defensiv???????
trebuia sacrificat un atacant pt un mijlocas ofensiv iar macarone nu cred ca necesita om special la marcaj trebuia marcat zonal si preluat eventual de fundasul stanga care trebuia sa stranga in centru…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:56

@GA

dica n-are cum sa joace ca la steaua pt ca e „Regele” care joaca pe acelasi post…

ce mijlocasi ai vedea tu in nationala?

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 4:56

Si nici nu e de mirare, ca si la nivel de echipe de club, tot mijlocasii sunt in discutie. Lui C Munteanu i se reproseaza ca e prea lent si ca joaca prea lateral (desi statistica spune altfel, ca doar are cele mai multe pase de gol din campionat – 9), Paraschiv si Radoi sunt ca Gatusso, rad tot, dar la constructie cam subtire. Lazar promite, desi nu stiu daca este gata sa faca pasul la nivel international.

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:00

@almanahe

Pai daca nu ma insel, Tiago joaca exact asta la portughezi, si daca nici el nu stie sa tina mingea … Orice mijlocas prin definitie trebuie sa stie sa tina mingea, mai cu seama ca in ziua de azi multe echipe joaca chiar cu doi in fata liniei de fundasi …

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:01

@ alma…

Intrebarea este urmatoarea: Piturca face o echipa, sau selectioneaza cei mai buni jucatori?

Raspunsul meu, depinde de ranspunsul la intrebarea de mai sus.

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:02

sincer… desi e pozitia mea preferata cand joc fotbal pe teren mare, mie mijlocasul defensiv nu mi se pare un post care are ce cauta la o echipa….
cica asezarea tactica e 4-4-2 si cand colo e 4-1-3-2… se sacrifica mijlocul si echipa devine din echilibrat una defensiva….

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:04

@GA

el incearca si una si alta si nu-i iese nici una…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:06

codrea e prafff
dica (cum ai spus si tu) pe postul ala e si el mortaciune mai mult…
petre e de bun augur si te contrazic ca nu-l tine benzina pana la final…
rosu e intr-o revenire de bun augur dar sigur nu va mai tine mult…

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:07

apropo… cu badoi ce are piti???

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:10

Fl petre face 31 ani in Ianuarie, iar Rosu ii are deja.

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:12

Badoi joaca intr-un sistem arhaic, pe un post arhaic. Altu’ care are 31 de ani.

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:12

pe cat ianuarie?

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:12

15 am gasit

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:13

io-s pe 10… de aia eram curios

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:18

@almanahe

Ciudat ce spui, daca pozitia de mijlocas defensiv nu are ce cauta la o echipa, atunci de ce e preferata ta ? Trebuia sa ai o explicatie de ce iti place sa joci acolo …

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:24

@ juca…

esti stelist?

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:24

@Jucatoru

acolo dau cel mai bun randament… asta e motivul nu neaparat ca-mi place acea pozitie sunt obiectiv… am o afinitate pt a recupera baloane si a incurca adversarii la constructie e simplu sa incurci constructia…
a fi atacant cere insa mai multa indemanare si e usor de jucat mijlocas defensiv dupa ce ai fost atacant (parerea mea)
am renuntat la pozitia de atacant pt ca m-am saturat de accidentari…

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:28

@ alma..

ce fel de nick e asta? vine de la Vanghelie?

Jucatoru (25 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:29

@Genial
Am ceva simpatie pt Steaua, pt ca am crescut la o statie de stadion (Tricodava), dar nu am fost niciodata un impatimit. De ce?

@almanahe
ok, inteleg, si eu am jucat atacant cit am jucat serios, acum la pleziristi joc fundas stinga din acelasi motiv ca si tine. Dar vezi, chiar tu ai explicat, ai nevoie de cineva sa recupereze baloane, sau macar sa dea timp echipei sa se replieze, de aici a aparut necesitatea din cite stiu …

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:29

nu… de la armanahe in spaniola(plural) 😀

Almanahe (250 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:31

# Jucatoru Says:
December 23rd, 2006 at 5:29 am

@almanahe
ok, inteleg, si eu am jucat atacant cit am jucat serios, acum la pleziristi joc fundas stinga din acelasi motiv ca si tine. Dar vezi, chiar tu ai explicat, ai nevoie de cineva sa recupereze baloane, sau macar sa dea timp echipei sa se replieze, de aici a aparut necesitatea din cite stiu …

totusi am explicat de ce mi se pare aberant… se slabeste mijlocul si se cedeaza teren…

genial american (327 comentarii)  •  23 decembrie 2006, 5:37

@ ju..

curios, atata tot.
_______________

Comentează