Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Acest succes obligatoriu

Egalul de sîmbătă cu bulgarii ne-a durut, dar ne-a şi costat, întrucît cele două puncte pierdute acasă, ba şi în faţa unui contracandidat direct, vor juca un rol important în socoteala finală. Ca atare, „tricolorilor” nu le mai e permis […]

marți, 5 septembrie 2006, 6:39

Egalul de sîmbătă cu bulgarii ne-a durut, dar ne-a şi costat, întrucît cele două puncte pierdute acasă, ba şi în faţa unui contracandidat direct, vor juca un rol important în socoteala finală. Ca atare, „tricolorilor” nu le mai e permis nici un pas greşit, asta vrînd să însemne că meciul de la Tirana trebuie neapărat cîştigat. Altă variantă nu există fie şi pentru că, dacă nu i-am bătut pe bulgari şi, Doamne fereşte!, nu-i vom bate nici pe albanezi, şansele noastre de calificare vor scădea dramatic. În măsura în care Mutu spunea că pentru echipa României, „redutabilă şi competitivă, a venit momentul să-şi demonstreze adevărata valoare”, atunci să convenim că acest moment chiar a venit. Tocmai deoarece succesul de diseară ne e necesar nu doar pentru moral, ci şi pentru clasament, el devine obligatoriu.

Ca şi Sampras, prietenul şi rivalul său, Agassi a ales să iasă din tenis la US Open. A visat, asemenea numeroşilor săi admiratori, să se retragă printr-un triumf, dar n-a reuşit. Uzura acumulată pe parcursul a 21 de ani, chit că glorioşi, şi-a spus cuvîntul. Învins de Becker în turul 3, dar nu de Boris, cu care şi-a încrucişat paşii cînd neamţul ajunsese la amurgul carierei, ci de cvasinecunoscutul Benjamin, 174 ATP, Agassi a făcut o ultimă plecăciune în faţa celor 20.000 de spectatori, nu mai puţin emoţionaţi, după care a izbucnit în plîns. A mulţumit tribunelor, apoi a părăsit terenul printre ovaţii ca să-şi ocupe locul arvunit în nemurire. Unii susţin că, o dată cu plecarea lui, s-a încheiat un capitol din istoria tenisului.

Afirmaţie discutabilă însă, deoarece fostul ceai de la ora 5, transformat astăzi în industrie şi în afacere, nu se va opri din mers. Va scoate din mînecă alte talente şi alţi campioni. Dar e cert că Agassi a marcat ca puţini alţii dezvoltarea tenisului, altfel n-ar fi stat 101 săptămîni în fruntea ierarhiei mondiale. Chiar dacă n-a avut forţa lui Becker, precizia lui Sampras sau eleganţa lui Federer, el a compensat printr-o voinţă de fier, printr-un caracter deosebit. Aşa se şi explică faptul că a revenit în top, avînd să cîştige la Roland Garros şi la Flushing Meadow în 1999, la Melbourne în 2000, 2001 şi 2003, după ce, îngrăşîndu-se 15 kilograme, căzuse pe locul 141 în lume.

Prin retragerea lui Agassi, tenisul a pierdut un campion şi a rămas mai sărac. Pe de altă parte însă, s-a îmbogăţit cu o poveste tulburătoare. Chiar cu o legendă.

Comentarii (33)Adaugă comentariu

dragomir dan (16 comentarii)  •  5 septembrie 2006, 20:31

In curind tenisul va arata asa cum arata acum NBA-ul. Dispar artistii, lasind loc fortei si incrincenarii. A ramas Federer, mai este Nadal dar e prea putin. Andre a fost unul din ultimii mohicani…si-mi pare bine ca Andrei al nostru a avut delicatetea de a nu fi calaul lui. Lacrimile lui Andre, pe care le-am prins live, au fost ultimul tribut pe care omul l-a platit acestui sport extrem de solicitant. Si pun pariu ca in tribuna, din cei 20.000 de spectatori, erau citeva mii bune care aveau ochii umezi. O imagine cu care Andre probabil va ramine toata viata….si cu banii cistigati si cu Steffi…merita tot pentru ca a dat tot. Un artist.

Dan (20 comentarii)  •  5 septembrie 2006, 21:51

V-am dat o idee aseara, domnule Ioanitoaia?!?! Spuneti drept!!!

Dan (20 comentarii)  •  5 septembrie 2006, 22:08

Dle Ioanitoaia,

Va rog, inlocuiti poza lui Mutu, din dreapta lui Agassi, cu una a lui Hagi! Din respect! Pentru Andre, pentru Gica! Sau pentru ce ar mai putea arata Mutu, daca nu s-ar simti deja echivalentul celui din dreapta… Nu?

ROSIN (35 comentarii)  •  5 septembrie 2006, 22:41

@Dan: Sa lasam istoria ca sa judece! Mutu , ca si Agassi , beneficiaza de acelasi talent incontestabil , fiind totusi mai putin extravagant decat americanul in tinerete. Mai are inca 10 ani in care ne poate convinge ca si-l poate valorifica prin ambitie si perseverenta. Unii mai credem in el , poate si pentru simplul fapt ca reprezinta viitorul si nu dorim sa traim numai din amintiri. Poate ca nu va ajunge o legenda precum Agassi sau Hagi dar trebuie sa-i dam sansa sa-ncerce. La varsta lui Mutu , Hagi de-abia se transferase la Real Madrid si nu apucase sa rupa gura targului.

Dan (20 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 0:19

@rosin: comparam ce nu e de comparat! Hagi, la varsta lui Mutu, trecuse pe la Steaua! Iar Steaua era pe atunci mult deasupra Realului (castigase o Cupa a Campionilor si, cu Hagi, o Supercupa a Europei)! Ca in momentul transferului la Real, Real era peste Steaua, e OK, dar anterior Hagi rupsese deja gura targului! Sa mai vorbim de talent?! Sa mai vorbim de seriozitate (muieri, tatuaje, etc…). Nu putem compara acele vremuri cu astea!

E ca si cum ai spune de Pele ca nu a fost cel mai mare jucator al tuturor timpurilor (sau nici al doilea, dupa Maradona) pentru ca, evident, o multime de fotbalisti bunicei de azi sunt mult mai buni, in valoare absoluta, decat a fost el atunci! Dobrin n-ar fi putut juca acum, cu maximum de potential si talent de atunci, nici la o divizionara B retroradanta! Nu putem compara! Daca vrei astfel de comparatii, ia-mi-l pe Mutu cu Federer! Iti da mana?!?!?!?!??!

Racul (10 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 1:06

Degeaba talent fara caracter.

ROSIN (35 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 1:42

@Dan: Daca Mutu era cu cativa ani mai tanar cu siguranta V.Ceausescu il „IMPRUMUTA” la Steaua pentru acel meci cu Dinamo Kiev si nu s-ar fi facut de ras. Din pacate a ajuns la Dinamo 10 ani mai tarziu , cand nu l-a mai gasit acolo pe M.Lucescu si in Romania nu se mai punea problema vreunei performante europene la nivel de club. Ca n-a beneficiat de ajutorul unor coechipieri la fel ca cei pe care i-a avut Hagi la Steaua sau la echipa nationala , asta tine de sansa fiecaruia dar care lui din pacate i-a lipsit. Sa nu uitam ca pana la momentul Galatasaray cand avea deja 32 de ani , Hagi facea tusa la Real si Barcelona unde n-a castigat nici un trofeu. A jucat la Brescia , unde M.Lucescu i-a dat increderea necesara pentru a face acel mondial fantastic din „94 , cu care insa a retrogradat jucand un an si in Serie B. Chelsea si Juventus sint echipe comparabile cu Real si Barcelona , iar Fiorentina nu se compara cu Brescia. Ca sa nu mai amintim de sezonul de exceptie facut la Parma. Asa ca nu-mi permit sa-l compar pe Mutu cu Federer insa nu mi-e deloc rusine sa afirm cu tarie ca este cel putin la fel de talentat ca Hagi. Bineinteles ca episodul „cocaina” nu-i face cinste dar haideti sa-l lasam sa ne demonstreze cu adevarat ce poate pe teren. Atat si nimic mai mult spuneam si in postarea anterioara dar a-ti tinut neaparat sa va detailez. Cu respectul cuvenit , Rosin.

ROSIN (35 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 1:49

@Dan: Scuze! Vroiam sa spun in introducere „Daca Mutu era cu cativa ani mai batran…”

thedeadme (1 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 5:37

cine il idolatrizeaza pe hagi”? dar pe mutu? hagi a avut marea nesansa a statutului de jucator extracomunitar. mutu a avut marea nesansa a banilor multi veniti intr-o lume saraca fara pretentii intelectuale, dar nesimtita! nu e vorba de hagi sau mutu. e vorba de o natiune lasa, care se va multumi mereu cu ultimul loc in lumea a doua…

Nicicum,Nicicat,Nicigand (2 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 13:19

Am pierdut doua puncte cu bulgarii, dar am castigat un fotbalist adevarat Ciprian Marica, Mircea Lucescu demonstrand inca o data ca stie cum sa modeleze fotbalisti. Stim cu totii cine a ajuns Andrea Pirlo si de cine a fost promovat la inceput. Folosind aceeasi reteta, Marica, are sanse reale sa ajunga mai mare decat Adi Mutu, daca se tine de treaba. Spre binele sau si al nationalei sper ca Mircea Lucescu sa-l mai poata tina cel putin o vreme la Sahtior Donetk. Sa speram ca diseara va fi bine cu albanezii, desi cu siguranta nu va fi usor; teoretic nu avem voie sa ne punem iar singuri bete-n roade, chiar cdaca ce-i drept cam avem acest prost obicei. BAFTA!

eu (3 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 17:20

Daca nici pe astia nu ii batem, mai avem doua variante, sa batem Olanda macar la noi acasa, sau sa ne retragem pentru ca ne facem de ras.
A fost generatia de aur, este cea de bronz, ai ce urmeaza generatia juniorilor care au jucat ieri (daca putem spune ca au jucat). In concluzie urmeaza generatia de fier ruginit.

Gabi (91 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 18:13

Dle Ioanitoaia,

Poate ca ati face bine sa mai strecurati cate un comentariu la blogurile dvs., asa cum o face Catalin Tolontan. In alta ordine de idei, primul comentariu, cel al lui dragomir dan, mi se pare si cel mai potrivit. Odata cu retragerea lui Agassi a murit ceva in acest sport. Au mai ramas Federer si Nadal. Si nu in ultimul rand as mai face un comentariu. Agassi era febletea lui Nea Vanea, iar dvs stiti cu siguranta acest lucru. Daca mi-as fi dorit ceva in legatura cu acest eveniment, acesta ar fi un articol scris de marele maestru despre retragerea lui Agassi. Acest lucru, din pacate, nu este posibil.

PS Nu doresc sa pun in inferioritate pe nici-unul din gazetarii de azi, cu atat mai mult pe dvs, insa Nea Vanea era unic si aici stiu ca imi veti da dreptate

piturcatul (1 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 18:47

daca nu-i puneau prafuri in apa lui Pavel, iesea din primul tur!

Dan (20 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 20:58

@rosin: Pe undeva ai dreptate! Dar, asa cum Mutu a avut nesansele lui, la vremea asta, si Hagi le-a avut, la vremea lui! Sa nu uitam ca in tinerete, Hagi nu putea juca decat in ROmania! Sa nu uitam ca Mutu a eneficiat de ajutorul unor coechipieri la Chelsea (asa cum a beneficiat Hagi la Steaua) si a dat cu piciorul, cum Hagi n-a facut! Hagi facea tusa pentru ca pe postul lui jucau fotbalisti de exceptie (Laudrup, Stoichkov…), nu e cazul lui Mutu! Hagi a dat niste momente memorabile la Real, tot sezonul si daca mai ramanea, probabil ca ar fi ramas in staff-ul echipei, precum un Valdano! A facut prostia (n-a fost nevoit) sa plece dupa Lucescu, pe atunci un antrenor de mana a doua, altfel ar fi avut o cariera mai ceva!!!

Nu vreau sa te supar, nu te cunosc si imi cer scuze pentru ce urmeaza! De la toti care au alta opinie decat a mea! Nu am nimic cu tine, in afara de respect pentru cum scrii si de condescendenta pentru ce scrii! O fac inainte de a ma exprima, pentru ca ar parea o formulare necivilizata, dar mi-o asum, pentru ca, daca n-as face-o, mi-ar parea o nedreptate imensa la adresa lui Gica! Asadar, consider ca a spune ca Mutu si Hagi sunt la fel de talentati e o golanie fara margini, care ar trebui pedepsita, daca lipsa de respect sau discernamant ar mai mira pe cineva in Romania! Mutu nu se compara, dpdv al talentului, cu Ilie Dumitrescu, Adi Ilie, Danut Lupu sau Catalin Munteanu, dar’mite cu Hagi!

Dan (20 comentarii)  •  6 septembrie 2006, 21:00

Te rog sa ma contactezi peste 10 ani, Rosin! Daca Mutu va avea o evolutie asemanatoare cu a lui Hagi, promit ca imi cer iertare public, in orice loc iti doresti tu!

ROSIN (35 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 0:26

@Dan: Cu Mutu ramane de vazut , cum am mai spus , doar istoria va decide. Dar ca Mircea Lucescu este considerat de tine un antrenor de mana a doua in aceea perioada care dupa gandirea ta s-ar intinde pana la momentul Galatasaray , probabil , cand a castigat primul trofeu in afara granitelor tarii sau poate Besiktas ori Sahtior , cine stie ce viermi iti misuna prin creier?, cum spuneam acest lucru m-a edificat pe deplin asupra „incuiatului” cu care am de-a face! Faci parte din aceea categorie , destul de mare din pacate , care din cauza „ochelarilor de cal” nu vad decat un singur club in fata ochilor. Desi si eu sunt stelist , si inca din perioada cand Dinamo si mai ales Craiova dominau scena fotbalistica , nu pot sa nu apreciez ce a insemnat M.Lucescu ca antrenor. Si as incepe cu inceputul, Corvinul , o echipa de divizia B unde a debutat in postura de antrenor-jucator dupa ce a fost ani in sir capitan al echipei nationale(prima „generatie de aur” cea din Mexic’70) nu ca „altii” direct la prima reprezentativa. I-a dus pe hunedoreni pana in Cupa UEFA. A urmat echipa nationala pe care a calificat-o in premiera la un Campionat European in 1984 dintr-o grupa „de foc” cu Italia campioana mondiala „en titre” , Cehia finalista la zi a CE si Suedia o echipa de asemenea foarte puternica alcatuita pe scheletul lui IFK Goteborg , castigatoare a Cupei UEFA. Desi nu-mi face placere trebuie sa spun ca cei 4 ani petrecuti la Dinamo au fost cei mai importanti din cariera lui. Intr-o perioada de totala dominatie a Stelei a reusit sa creasca o intreaga generatie de superfotbalisti care in ’89-’90 se batea cu ros-albastrii de la egal la egal. Perioada petrecuta in Italia a fost una glorioasa nu doar pentru el , fiindu-i recunoscuta valoarea de majoritatea tehnicienilor din „il calcio”, ci si pentru fotbalul romanesc fie si pentru simplul motiv ca pana azi a ramas singurul roman care a antrenat in cel mai puternic campionat din lume. Desi a antrenat formatii mici – Pisa , Brescia , Reggiana – peste tot a lasat in urma sa ECHIPE si JUCATORI. Fiindca este un antrenor care promoveaza tinerii si CONSTRUIESTE ceva durabil oriunde activeaza. Asta face un antrenor de prima mana. Nu trofeele cucerite in Turcia si Ukraina , unde avea la dispozitie orice si oricat il definesc ca antrenor. Chiar si Rapidul , datorita perioadei in care nea Mircea i-a indrumat pasii lui Copos si a pus bazele unui cadru competitiv , a devenit astazi o forta prin apetitul pentru marea performanta deschis de el. Cam asta inseamna antrenor de „prima mana” si nu nr. trofeelor castigate. Dar nu ma astept sa pricepi si cu atat mai putin sa ne putem intalni vreodata. Ne despart prea multe.

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 2:46

@rosin: Sa-ti fie rusine pentru cum mi te adresezi! Ultima fraza este corect formulata, n-avem ce, cand si unde discuta! Asta si pentru ca nu mi-as pierde timpul cu un om care, nestiind cu cine are de-a face, isi permite sa-l jigneasca gratuit dupa ce, pentru singura impolitete pe care mi-am permis-o fata de tine (cea cu golania, pe care n-o mai consider acum neindreptatita), mi-am cerut scuze cu cerul si cu pamantul!

Se pare ca stii numai ce iti place sa argumentezi! Lucescu era antrenor de mana a doua (faceai referire la faptul ca Mutu putea sa incapa pe mana unui antrenor de mana intai) comparativ cu aceia pe care-i avea Hagi la club (Real, Barca). Nu-ti place sa iti amintesti tocmai de Inter, antrenata de Lucescu si de excelentele rezultate pe care le-a avut acolo! Ce l-a impiedicat, impiedicatule?!

Te-ai uitat la Mutu in seara asta?! Cum iti permiti tu, mucosule (si la varsta la care ai amintirile astea, n-ar mai trebui sa ai nici congestie, dar’mite muci), sa consideri limitata o natiune care nu ti-ar da dreptate?! Cum iti permiti sa ne jignesti pe toti care vedem de la distanta ca Mutu nu stie fotbal?! Cum poti sa compari cu seninatate (si dandu-i castig de cauza) un golan infatuat cu un fotbalist din primii 3 mondiali in 1994?! Nu te intristeaza nimic din griul temporizator al lui Lucescu?! Orice antrenor lasa in urma unul- doi jucatori… Steaua n-a avut antrenor, ca doar n-o sa-mi spui de Jenei ca-i antrenor! Si, totusi, a facut o echipa! De legea seriilor ai auzit?! Asa s-au nascut vitezistii, asa au aparut hunedorenii, care au plecat in bloc la Dinamo… Altfel, si Jenei ar putea fi, dupa logica ta (in fine) considerat un antrenor mare! Nu, e un om plin de bun simt, atat! Da, acum Luce e un antrenor bun, in doua campionate in care romanii au facut diferenta… Fara Popescu, Hagi, Pancu, Ilie, Marica, Rat, etc…, mai esti atat de sigur ca ar fi facut ceva pe unde a mers?! Aaa, ca e cel mai bun antrenor roman, asta poate (mai gandeste-te, chiar si asa, la Boloni)! Dar a-l compara cu Mourinho, Capello etc comp e o indrazneala pe care numai un schizoid o poate avea! Astia sunt antrenori de prima mana, mestere!

Poate imi spui si mie ce ne desparte, s-ar putea sa ai mari surprize?! Cat despre intalnit, chiar asa, ce-am avea de discutat?! Prosti am mai vazut, vad la tot pasul, daca nu suntem din acelasi oras, ce sens are sa ma deplasez?!

Asa ar fi trebuit sa ma exprim de la inceput ca sa ai bunul simt sa nu ma jinesti?! Sau arzi in flacari acum, ca madam Lesko?!

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 2:49

Cu Mutu, nu e nevoie sa decida istoria! Numai Hagi a intrat in istorie, nu-ti face iluzii! Daca te intrebam in 94, probabil ca vedeai o mare apropiere intre Ilie DUmitrescu si Hagi! Haida-deh! Pentru Mutu, istoria, asa sumara cum e, s-a scris deja la Parma!

ROSIN (35 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 11:22

@Dan: Doar „prostia” ma face sa cedez primul , punand astfel punct unei dispute duse impotriva unui paranoic , si nu lipsa argumentelor pe care le-as detine. Te vei intrista si nu vei putea intelege vreodata gestul meu , insa consider suficient de clare raspunsurile anterioare pe care doar unul ca tine nu le-ar putea pricepe. Sunt un tip in general vesel , interesat de tot ceea ce inseamna sport , pe care l-am si practicat la nivel de mare performanta , dar crede-ma mai am si alte preocupari , nu-mi pot pierde timpul cu un adversar cu mult inferior , ca sa fiu totusi destul de indulgent. Pe viitor te rog ignora-ma , cum voi face si eu de altfel indiferent cate ineptii vei mai debita. Viziteaza anul viitor Sibiul , pentru a putea intelege ce ne desparte.

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 12:54

@rosin: Eu cedasem, dar hai sa nu ne batem in cine renunta primul! Pun pariu ca, pentru a-ti dovedi superioritatea, nu-mi vei raspunde si bine vei face! Iar daca ma insel, eu voi fi cel care a cedat primul, deci mai inteligent!

Nu vrei sa asculti, „dealtfel” se scrie asa, nu „de altfel”, poate ca si asta ne desparte!

Se vede, se simte ca esti vesel! Cat despre sport de inalta performanta, ti-as trimite o poza de-a mea, dar o sa-i faci mustati sau o sa te stergi la fund cu printul, ca atat te duce ganglionul (n-ai pretentii de creier, sper!)! Cum spuneam, „indulgent”, „inferior” sunt superlative, deci ar trebui sa-ti incluzi in preocupari niste manuale de la aia mici (banuiesc ca progenituri ai, caci astia se inmultesc cel mai repede)! Faptul ca, asa cum spui, ma crezi adversar, TE nu MA flateaza, nu te mai supraestima!

Anul trecut am fost in Sibiu, n-am auzit de tine! Pune un indicator, sa nu te ratez, cand mai trec!

Si, daca mai scrii, desi oricine de aici ti-ar arunca prosopul, vezi cum faci cu spatiul dintre de si altfel! Evita-l, e simplu!

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 12:55

Basca, disputele se duc „cu”, „intre”, nu „impotriva”! Se cam vede ca ai formatie de sportiv!

ROSIN (35 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 14:58

@Dan: Nu considera asta un raspuns fiindca n-are nici o legatura cu subiectul de la care a pornit totul. Nu sunt un literat , deci nu prea stiu sa scriu , recunosc. Insa citesc foarte mult si caut sa ma perfectionez. Explica-mi totusi ce ai vrut sa spui cu „…a-l compara cu Mourinho , Capello etc comp e o indrazneala…”? Si daca tot n-ai inteles nimic iti mai spun ca talentul e ceva cu care te nasti. Ca Hagi a stiut cum sa si-l valorifice prin ambitie , seriozitate si caracter n-am negat niciodata. Si ar mai trebui sa stii ca M.Lucescu , a recunoscut-o si Gica , a fost cel mai important antrenor din viata lui. L-a promovat la echipa nationala la o varsta frageda , cand poate n-ar fi meritat fiindca avea concurenti pe post incomparabili mai buni (Balaci), dandu-i si banderola de capitan responsabilizandu-l astfel mai mult , desi era un egoist care nu juca deloc pentru echipa in tinerete. Dar nea Mircea era inca de-atunci un antrenor de „prima mana” care a vazut in el inaintea tuturor marele fotbalist care avea sa devina peste cativa ani , si nu l-a lasat sa-si risipeasca in van talentul cu care l-a inzestrat natura. L-a invatat ce inseamna sa fii profesionist si cum sa-si puna talentul in slujba echipei. Iar Hagi l-a ascultat si a avut numai de castigat. In ’92 cand Lucescu l-a solicitat la Brescia , Hagi n-a ezitat nici o secunda. Avea 2 ani de cand era la Madrid si mai mult statea pe banca decat juca. Nu discut acum motivele , adaptarea sau concurenta. Nu mai mergea nici nationala , ratasem calificarea la Euro’92. Era distrus psihic. Ei bine, nici vorba de prostie, a facut cea mai inteleapta alegere cu putinta. I-a fost insuflata din nou aceea dorinta de victorie si i-a fost redata increderea in fortele proprii de care avea atata nevoie. Doar datorita lui Lucescu , Hagi a putut realiza in America acel turneu final de vis. Daca nu era momentul Brescia cu siguranta Hagi nu mai era cel de azi. Acum revenind la Mutu. Talentul nu inseamna niciodata neaparat si valoare. In tara asta au existat generatii intregi mai talentate decat Hagi dar care n-au ajuns nici la jumatatea valorii actuale a lui Mutu. Daca Mutu ar beneficia de sprijinul unui antrenor de „prima mana” asa cum Hagi a avut in Lucescu cu siguranta ar ajunge la performantele lui Gica. Deocamdata depinde de Prandelli. Fiindca talent are cel putin cat Hagi. Mai trebuie sa dea dovada de ambitia si perseverenta lui. Daca nici acum nu m-am facut inteles , si ma doare fundul cat am scris , am facut-o degeaba si renunt definitiv. Scuze pentru eventualele greseli gramaticale , si o zi buna!

ROSIN (35 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 17:12

@Dan: Poate ai auzit de Romulus Gabor , facea parte alaturi de Rednic , Andone si Klein din echipa „cangurilor” , numita asa pentru locol 3 obtinut la Campionatul Mondial de juniori desfasurat in Australia in 1981. A fost recunoscut de FIFA drept cel mai bun jucator al acelui turneu final. Ei bine , Gabor a fost mai talentat decat Hagi si Mutu la un loc. A beneficiat si de sprijinul lui M.Lucescu atat la Corvinul cat si la nationala. N-a ajuns decat un jucator mediocru de divizia A. Si ca el au mai existat cateva sute. Mai citeste odata ce spuneam initial despre talentul lui Mutu: „Mai are inca 10 ani in care ne poate convinge ca si-l poate valorifica prin ambitie si perseverenta.” Si in incheiere , daca nu stiai , anul viitor Sibiul va fi Capitala Culturala Europeana. Daca il vei vizita cu siguranta nu ne vom intalni insa vei descoperi aici ce inseamna civilizatie si bunsimt.

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 18:45

@ ROSIN:
Am citit si, pentru ca sunt un om drept, pe care insa l-ai iritat la un moment dat, sau, ca sa nu ne dam dupa cires, l-ai jignit de-a dreptul, acum trebuie sa recunosc ca n-ai scris degeaba si sunt de acord cu multe dintrecele scrise de tine mai sus! Dar am si altceva de zis! Din bun simt (a propos de el) fata de cineva care ma asteapta in masina, n-o fac acum, dar am doua remarci care nu ma lasa sa cobor din casa, inainte de a le pune pe tapet:
1. Daca pui egalitate intre mingicareala, ca talent, si talentul adevarat, da, Gabor a fost o minune, iar Lacatus un zero barat! Pentru mine talent nu inseamna seriozitate, dar inseamna pricepere naturala, nedobandita decat genetic de a face ceva UTIL cu mingea, de a PRODUCE! Gabor nu producea nimic, sau a produs putin timp! De exemplu, talent inseamna sa stii, fara sa te invete cineva, sa tii mingea (cum facea Hagi), talent inseamna ce i-a facut Adi Ilie portarului columbian, pentru ca nu stia sa dea deloc cu stangul, etc…! Si mingicareala (gen Dobrin, etc) inseamna talent, dar nu la astfel de talent ma refeream
2. Nu am cum dovedi- si nici tu contrariul, ca NU am avut jucatori mai talentati decat Hagi! Mie, nu stiu de ce, Catalin Munteanu mi s-a parut, la un moment dat, cel care l-ar fi putut ajunge, iar baietasul asta nu duce lipsa de seriozitate!
3. Ca si la 2, fara dovezi, Mutu nu e mai talentat decat Hagi! Poate parea, pentru ca are un plus de robustete si castiga prin el ceea ce Hagi nu reusea decat prin finete…
4. Nici eu nu sunt literat, ci medic.
5. Sunt perfect de acord cu ce ai spus despre Sibiu, mi-as dori sa traiesc intr-un astfel de oras, prin comparatie cu cel in care traiesc acum!
6. Esti un tip destept si mi-ar parea rau ca eu sa iti par altfel! De aceea- si nu numai- mi-as dori sa imi accepti scuzele, daca crezi ca eu sunt cel care a gresit primul!

Poate pe curand!

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 18:48

Au fost mai mult de 2 puncte, m-a luat valul! Ai multa dreptate si cu Lucescu, dar -si aici imi aduc bine aminte- Hagi a spus, cand a fost intrebat ce regreta din viata lui de fotbalist, ca nu crede ca a facut o miscare buna, plecand de la Real! Ca sa fiu din nou sincer, eu nu mai stiu cat a jucat acolo si cat a facut tusa! Dar tin minte reusita aia de la mijlocul terenului…

ROSIN (35 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 20:04

@Dan: Nimeni nu este detinatorul adevarului absolut , care se afla ca de obicei undeva la mijloc. Imi pare rau ca s-a ajuns la un moment dat la un limbaj degradant si iti accept scuzele. Te rog sa le primesti si tu pe cele venite din partea mea. Trecand peste unele momente realmente jenante , chiar mi-a facut placere acest dialog purtat de la distanta , de ce sa nu recunosc. Cu stima , Rosin.

Dan (20 comentarii)  •  7 septembrie 2006, 23:35

@rosin: Si mie! Putem continua maine, azi sunt istovit de ce-am facut peste zi! Noapte buna!

Nu inainte de inca o explicatie: pentru mine, Hagi e un monument de bun simt si imi pare extrem de rau ca nu are banii pe care-i va avea Mutu la sfarsitul carierei, chiar a celei pe care i-o prevad eu, deloc stralucita! Si imi pare rau ca n-o nimereste ca antrenor, probabil pentru ca, la talentul lui, ii e greu sa inteleaga gafele unor jucatori! Lui i se pare firesc un joc la jumatatea celui pe care-l practica el si nu intelege ca mai nimeni nu e capabil nici macar de aceasta performanta injumatatita!

Cam la polul opus se afla Mutu! Mi-e greu sa-i accept valoarea pentru ca e un golanas si tind sa i-o potentez pe-a lui Hagi, din motivul de mai sus! Poate e asa, sau poate chiar vad corect! Vorba ta, numai anii o vor hotari! Cred ca anul de glorie al lui Hagi a fost 94, iar al lui Mutu, cel in care a jucat la Parma! Daca ne luam dupa asta, atunci eu am dreptate! Daca Mutu va mai avea un varf, obligatoriu mai inalt, atunci e posibil sa ai tu dreptate!

Cele bune!

nelu fieraru (1 comentarii)  •  9 septembrie 2006, 19:22

un iz de imfatuare,cu iz de bordel razbate dintr-o” gasca” ce se comporta pe teren de parca si-ar purta in echipament banii castigati usor,pe dat cu piciorul in minge.nici mana unui antrenor profesionist nu se simte:un joc anost,lipsit de fantezie,cu multe pase la plezneala,intr-un cuvant un joc de placere,departe de un joc de daruire su culorile nationale.deceptie,deceptie,fara sperante!

Nene (15 comentarii)  •  2 mai 2007, 15:57

Rentacar Bucuresti

Nene (15 comentarii)  •  2 mai 2007, 15:58

Finala Dansez pentru tine

Nene (15 comentarii)  •  2 mai 2007, 15:59

Rentacar Bucuresti Rentcar

Nene (15 comentarii)  •  2 mai 2007, 16:00

(Mr Bean’s Holiday) Vacanta lui Mr Bean

Nene (15 comentarii)  •  2 mai 2007, 16:01

Mr Bean’s Holiday (Vacanta lui Mr Bean)

Comentează