Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Nu suntem pregătiți. Vai, vai, dragă Edward! 

Continuă jelania contra regulii celor doi jucători sub 21 de ani. Bocitoarele adună la parastas tot felul de nume. Exclusiv oameni din fotbal, foarte important de spus

Permalink to Nu suntem pregătiți. Vai, vai, dragă Edward! 
duminică, 7 iulie 2019, 8:53

Ceilalți aplaudă, ce curios. Ceilalți suntem noi, fraierii. Publicul. Interesant, în timp ce publicul vede și simte că s-a schimbat ceva, ceva în bine, oamenii din fotbal cârâie și mârâie. Inclusiv oameni din fotbal care și-au construit un nume prin muncă și abnegație vecină cu obsesia.

Nu tu trebuia să fii acolo!

De exemplu Dan Petrescu, cel care se arată vexat că nu l-a ales pe el Chelsea în locul lui Frank Lampard. Pentru că de ce, ca să zicem așa. De-aia, Dane, că atunci când ai avut o portiță deschisă în Insulă ai ales China sau Rusia. Pentru bani mai mulți, să fie clar! Poate că dacă făceai alegerile corecte în carieră, avea rost să spui „Eu trebuia să fiu acolo”. Acum sună a frustrare. Și îl mai și sfătuiești pe Ianis să aleagă Spartak Moscova. Pușchea pe limbă! Și să sperăm că Ianis nu a citit site-urile de sport în ultimele două zile.

Surpriza neplăcută

Dar ne abatem de la subiect. Dan Petrescu și, surprinzător cumva, Edi (mai nou Edward) Iordănescu se manifestă contra dublei reglementări. Nu ne mai mirăm în cazul lui Petrescu, exponent ilustru al rezistenței la nou, la proaspăt, la schimbare, la progres și la fotbal generos. I s-au strepezit dinții că a trebuit să îl titularizeze pe Itu la Supercupă. Iar Itu, cât a jucat, nu a făcut-o rău. Mirarea (dezamăgirea?) vine citind declarațiile lui Edi-Edward Iordănescu, pe care îl știam o persoană permeabilă la noutate, antrenor pasionat de meserie, conectat la cuceririle tactice și tehnologice. Așadar, zice Edi-Edward, cluburile nu sunt pregătite pentru un asemenea șoc, nu au infrastructura necesară. Măi, măi! Și e o măsură greu de digerat pentru drăgălașele de ele.

Care ar fi prioritățile?

Pe bune? Dar cine le-a împiedicat ca de-a lungul anilor, în loc de artificii financiare și de matrapazlâcuri cu impresari dubioși, să crească și ele niște copii? Să își dezvolte sectorul juvenil, nu cel mercantil? Și care ar fi, dragă Edward, celelalte priorități? Să mai vindeți ceva ca să vă mai cârpiți? Să aduceți niște bătrânei la Mediaș, să întăriți echipa cu ei? Așa cum au făcut cam toate cluburile care țipă azi că sunt discriminate, că se încalcă drepturile fundamentale ale omului. Sunt nepregătite, săracele? O, sigur că da. Căci vorbim despre cluburile alea care au tremurat în plină vară că nu mai dau televiziunile banii.

Cine sunt „disidenții”?

Știți ce e mai rău? Că unii dintre cei care opun rezistență la regulile menite a înviora fotbalul românesc chiar cred că sunt victimele unor decizii abuzive. Au funcționat atâția ani în acest sistem infestat de necinste și incompetență încât acum boala li se pare o stare naturală. Există, desigur, și categoria domnilor care înțeleg și știu care este adevărul, dar care au un război de purtat cu federația. Pe care o înjură în speța respectivă, că impune legi, dar în același timp neagă (ignoră) efectele acestora, trimițând mereu și mereu doar către proiectul lui Gică Hagi. Minunat, exemplar, dar nu unicul furnizor de tinere talente.

Societate economică, nu agoră

Pentru cei care duc discuția în zona presupusei încălcări a libertăților fundamentale și a democrației. Fotbalul este o activitate lucrativă, nu o agoră. Mai mult sau mai puțin, fotbalul este (și) o activitate economică, nu o uzină furnizoare de democrație. În orice societate economică există reguli clare, restricții, norme. Cine își simte încălcate drepturile este liber să meargă în altă parte. Sau să acționeze în justiție firma la care lucrează.

Dați-i în judecată pe cei de la FRF, domnilor Petrescu și Iordănescu, dacă vi se pare că acționează în afara legii! Dar înainte, un exercițiu de imaginație. Gândiți-vă că aveți 17-18 ani, că sunteți talentați, ambițioși și că ardeți de nerăbdare să jucați fotbal la cel mai înalt nivel. Dar observați că la clubul vostru sunt niște flăcăi mai tomnatici ca Vinicius sau Culio care nu au de gând să se lase. Iar antrenorul le cântă în strună. Pe voi nici nu știe cum vă cheamă. Ăăă, Itu ziceai? E bine?

Exemplară poziția lui Ilie Dumitrescu în interminabila discuție despre oportunitatea legii celor doi jucători sub 21 de ani. Și asumarea acestei opinii favorabile impunerii jucătorilor tineri, deși știe că se plasează într-o minoritate confortabilă. E mare lucru să fii om liber!

Comentarii (64)Adaugă comentariu

Polilula (15 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:17

Mentalitatea românului este de a tăia copacul astăzi pentru că îi e puțin friguț, fără a ține cont că mâine se va prăji la soare, iar poimâine îi vor lua viiturile casa.

Vlad (26 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:18

Edi Bamboo să își aducă aminte că era cât pe ce să fie bătut de Kapetanos la Galați în anul în care a luat Oțelul titlul. A ajuns mare antrenor unul care rupea cluburile cu Poponeț și Laura Andreșan! Dacă era antrenor, făcea ceva la bulgari. Iar Dan Petrescu era mare dacă nu pleca prima oară în China.

?????? (278 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:22

Opinați totuși că FC Viitorul ar putea propune niște fundași la Valladolid, echipă obișnuită să se apere probabil și pentru că echipele fruntașe din campionatul spaniol transferă pe unii dintre cei mai eficienți atacanți, ?

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:25

...fotbalul romanesc o sa decada tot mai mult...

lengyel attila (4 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:43

comentariu tendentios, hotarirea FRF cu cei doi U21 este cam nedreapta si cei care o contesta au perfecta dreptate.Orice antrenor vrea sa faca performanta deci automat foloseste cei mai in forma jucatori indiferent de virsta , iar cei tineri daca sint buni sint folositi de antrenori fara vreo reglementare , este o restringere a dreptului de munca a unor jucatori buni

Lup (19 comentarii)  •  7 iulie 2019, 21:45

După ce au fost eliminați de luxemburghezi si au cheltuit 2 milioane cu Baptista, cei de la CFR ar trebuie sa conștientizeze penibilul asa-ziselor argumente privitoare la blocarea performanțelor.

Adi (12 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:00

Fraieri și prăpădiți sunteți doar voi de la GSP. Niciunul a condamnat blatul din direct. Rușine mondială și toți ***. Ruuusinica

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Bigbear (14 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:13

Și totuși amândoi au dreptate, regula cu doi jucători de 21 de ani nu are sens. Nu de alta dar nu am auzit sa existe reguli de genul asta in Anglia sau Spania și totuși echipele lor joacă mereu la nivel înalt. Unii antrenori promovează tineri iar alți antrenori prefera jucători mai bătrâni insa nu poți face reguli de genul asta - 2 tineri sub 21 de ani, maxim un străin, etc.

Bogdan C. (1 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:16

Excellent, Mr Geambașu!!!! Jelituri venite și după un CE senzațional, care ar trebui să le dea și mai mult de gândit lor, iar nouă, despre cât le pasă lor de viitorul fotbalului românesc! De Dan Petrescu sunt incredibil de uimit, antrenorul e exact opusul jucătorului: zgârcit în imaginație și în jocul de atac, un bătrân ce nu se mai gândește ce poate face pt ai lui. Uită cum ne scotea în stradă, tânăr fiind.

Andrei F (698 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:18

Deci,v- ati revenit!!! Il aparati pe Burleanu si Regula lui!!! Spuneti ca Regula inseamna progres!!! Asa o fi dar va rog in continuare sa spuneti ce jucator a jucat la ultimul Campionat European datorita acestei Reguli? Va spun eu,nici un jucator nu a jucat datorita Regulii deci unde este progresul ala?Daca FRF sau Burleanu descopereau ei ceva ,,progresist,,se vedea cel mai bine la nationalele mai mici...Nationala de sub 21 de ani a avut doar norocul unei generatii bune care din pacate nu este urmata de altele...Cand criticati jucatori ca Vinicius si Culio uitati ca astia au fost titularizati in ultimul an de patru antrenori!!! Patru....!!!!Uitati ca insasi GSP a pus succesul CFR si pe experienta unor astfel de jucatori...!!! Desigur ,GSP poate spune orice!Vorbiti usor de saracia cluburilor...Pai daca tinerii jucatori sunt impusi obligatoriu in echipa nu se pierde si criteriul sportiv dar si cel financiar? Dar nu ma mir.GSP exceleaza in a numara banii cluburilor ,niciodata insa nu vorbeste si de banii din presa sportiva sau a televiziunilor de sport...Desigur...saracele televiziuni de sport!!! Atat de sarace de se stia de anul trecut despre vanzarea drepturilor tv. de acum...Deci nu mai continuati sa induceti publicul in eroare.Va pot demonstra cu negocierea avuta cu brendul media pe care- l dadeati plecat din tara,negociere din decembrie 2018 inregistrata audio!!!Ce bine ar fi daca si pentru voi- presarii sportivi -ar exista reguli...E asa de rau pentru televiziunile sportive incat se tot inmultesc dar nu datorita unei Reguli impuse...

Andrei F (698 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:23

Si cand o sa aveti curajul sa scrieti ca Ianis este jucatorul roman care a a ajutat echipele adverse sa ne inscrie doua goluri? Sau si asta face parte din progres? De ce presa nu poate afisa aceasi obiectivitate de care ati facut exces in cazul lui Stanciu?

daniel (1 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:31

Placut ochilor acest articol.Si Federatia s-a miscat cam greu sa impuna niste reguli .Sa vedem cum le pune in practica.Licentele s-au tot luat ,de catre multe cluburi,fara sa indeplinesca cerintele(nu tu stadioane,nu tu salarii platite la jucatori,isolvente,..............).Sunt curios ce se va intampla mai departe.Cat de dure vor fi sanctiunile pe viitor.S-ar putea,daca se vor aplica cu strictete aceste reguli,sa se ajunga la o competitie cu 10 echipe .Ar trebui sa se gandeasca la un proiect si pentru o astfel de competitie.

Unu’ (71 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:39

@AndreiF Campionatul european de tineret a demonstrat ca avem potențial dacă acordam atenție juniorilor. Așa ca de ce sa ii plângem de mila lui Culio, in loc sa încercam promovarea cât mai multor jucatori tineri? Hagi a demonstrat ca se poate și a plecat de la 0.

Valentin (3 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:41

In sfarsit scrii un articol si pe placul meu,de obicei esti atat de temut ***,nu si acum...bravo!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

octavian (109 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:43

Numai intinerind echipele cu jucatori talentati putem progresa. De vreo citiva ani aducem din afara, in majoritate jucatori slabi.Iordanescu si Petrescu sunt pe nedrept supra evaluati. Corect d-le Cristian.

Durden (270 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:49

dle Geambasu, eu sunt de acord cu dvs. Dar de ce dati in "oamenii de fotbal" ca nu sunt de acord? Va rog din suflet cititi articolul colegului Buzarin si spuneti-mi ce credeti. Sincer, ce sens are sa platesti un om, formator de opinie care gandeste asa? Imi puteti explica?

patrutreitrei (15 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:50

Aiurea. Primul 11 la orice echipă care își propune rezultate, ar trebui stabilit pe criterii de performanță, nu de vârstă și alte idoțenii. ”Regula” lui pește reflectă exact mentalitatea neprofesionistă, ce domină FRF-ul și loturile naționale, unde selecția se face pe pile și interesele samsarilor. Orice e acceptabil, în afară de criteriul sportiv. Poate la anul se va impune regula cu o jucătoare în primul 11, lângă cei doi U21, că trebuie promovată și fotbalul feminin. Să se bage și unul de la futsal, că și ei merită atenție. E o gogomănie monumentală, nu strategie de dezvoltare.

Mike (2 comentarii)  •  7 iulie 2019, 22:54

Domnule Geambasu, Avand in vedere ca reprezentati un ziar important de sport, cu foarte multi cititori care vor sa afle adevarul , cand ati putea face, dumneavoastra sau colegii dumneavoastra, o interpelare catre FRF sa ne spuna si noua cum a fost posibil sa inscrie direct in liga 1 o echipa infiintata in 2003 care apoi ne-a fost livrata noua ca fiind Steaua Bucuresti! Va multumesc anticipat in speranta ca veti acorda atentie acestui subiect in articolele dumneavoastra viitoare.

?????? (278 comentarii)  •  7 iulie 2019, 23:21

Opinați totuși că obligativitatea de a avea doi jucători U21 în prima echipă impune totuși legitimarea a 3-4 jucători ,care să îndeplinească crieriul, în lot, ?

?????? (278 comentarii)  •  7 iulie 2019, 23:26

Regula nu este însă obligatorie și pentru competițiile europene intercluburi, ?

itu52 (288 comentarii)  •  7 iulie 2019, 23:46

Acum în iarna fotbalului o dăm pe dispute care biciuiesc logica bietului chibiț, inundată de șuvoiul de acțiuni și informații trăsnite. Ne întrecem în decizii juridice zise și contrazise, punem declarații dubioase în gura novicilor, lăudăm ca apoi să paralizăm inițiative și indivizi, etc, etc. Orice numai să avem circ și zbenguială socială. În capitalismul autentic, regula U21 nu are ce căuta. Contravine legii de bază a capitalismului, concurența. La noi Hagi, produce(fotbal, fotbaliști) și se descurcă bine. În mod normal în scurt timp va fi copiat, vor face și alții treaba aceasta, dacă este rentabilă. Inventarea de reguli și supervizarea draconică a unui domeniu de către organisme ale statului, frânează și lovesc în dezvoltarea naturală a acestuia. Strategii în fotbal prin federație, subvenții în domeniu, denotă neputință și nu va duce la nimic bun. Practic suntem tot unde am fost, singurul câștig fiind dat de multitudinea scandalurilor care au umplut țara. Dacă fotbalul nu se poate autofinanța și să asigure profit, atunci nu are nici o șansă de funcționare normală. În mod normal ar trebui ca LPF să preia multe atribuții de la FRF, imixtiunea acesteia în viața cluburilor să fie neglijabilă. Un lucru este sigur, climatul din jurul fotbalului, și nu numai, nu este propice performanței. Artificialul de altădată a devenit și mai artificial.

Aurel (75 comentarii)  •  8 iulie 2019, 0:49

Pentru cei care contestă regula. În campionatele puternice nu există o astfel de regulă, dar există un campionat under 23. Vă plângeti că nu avem echipă nationala bună, dar cum să progreseze jucătorii dacă aducem doar jucători bătrâni străini. Performanța se construiește în timp. Restul e o minciună servită de cei pe care îi interesează doar profitul. Si nu uitați că fotbalul e în primul rând sport nu afacere. Pt Cristian: continuă ce faci. Ești printre puținii care nu scriu la comanda.

JFM (151 comentarii)  •  8 iulie 2019, 2:21

Romanii n-au excelat niciodata in intelepciune, n-au stiut cand sa se opreasca. Daca la 1 jucator U21 in teren am inteles logica, la al doilea chiar n-o mai inteleg. OK, hai sa ne prefacem sa credem ca prima masura a dat acel rezultat la european. Automat inseamna ca dubland numarul se va imbunatati si acel loc in primele 4 ale continentului? Noi mereu aplicam regula de 3 simpla, asa credem ca putem gasi formula succesului in viata, atat de simplu. Campionatul va deveni si mai slab decat este, mai putin interesant, se vor pierde in continuare platitori, telespectatori adica audienta, adica bani, adica te indrepti spre dezinteres, spre faliment. Nu poti sa castigi chiar pe toate planurile aplicand doar regula de trei simpla.

suporterii au plecat (64 comentarii)  •  8 iulie 2019, 2:44

"...proiectul lui Gică Hagi. Minunat, exemplar ..."? Proiectul lui Gică Hagi e să ia juniori crescuți de alții și să-i folosească până-i poate vinde. Jumătate din echipă e luată din Transilvania, inclusiv de la Cluj unde Petrescu se plânge că nu are pe cine selecționa după extinderea regulii U21. E drept, sunt și greșelile conducerii de la Cluj, că a fost Paszkany sau că e papițoiul de acum, talentele reale din anii trecuți (Sergiu Buș debutant la 16 ani în prima echipă în Ch.L., Negruț, Szilard, Roșu, Tiuț) au fost alungate sistematic pe alte coclauri. A rămas doar Păun fiindcă l-a titularizat ungurul Miriuță. Care antrenor a fost scos pe ușa din dos după ce a salvat cu sacrificii personale și cu salariu minim sezonul de ultim an de insolvență și după ce i s-a promis că rămâne (și i s-a semnat că rămâne!), fiindcă s-a dorit aducerea celui care acum a pierdut meciul de Supercupă! Care meci de Supercupă ar fi fost cu siguranță cîștigat de Minteuan dacă rămânea antrenor, dar care și el a fost dat la o parte fiindcă s-a dorit aducerea din China, pe filiera Dubai (!), a celui de mai sus și de mai înainte... Toate astea fiindcă s-au vrut rezultate imediate, chiar și cu preț mare, cu impresia că anii și mărimea contractului jucătorilor și antrenorului sunt garanția perfomanței. Așa că au importat zeci de jucători, dintre care mulți au primit din start salarii de 20-30 000 de euro pe lună, unii ajungând până la urmă să joace totalizat 18 sau 37 de minute în echipă până la rezilierea contractului. Juniorii proprii i-ar fi costat de 10-15 ori mai puțin, și sunt sigur că ar fi scos aceleași performanțe. Acum îl au pe Costache cel de 700 000, total ineficient, mult mai slab decît Petrila sau Itu, dar care TREBUIE să joace fiindcă papițoiul vrea să-și recupereze la o eventuală vînzare banii dați la cumpărare. Politică în vigoare de mult timp și în cazurile lui Ioniță 2 și Omrani, alte catastrofe. Dar se spune în înțelepciunea boborală că nu te poți c..a pe "gusturile" și pe banii omului... Așa că suporterii au plecat de lângă echipă.

a dica (129 comentarii)  •  8 iulie 2019, 6:59

Am o intrebare: la ce varsta a inceput Petrescu sa joace la Steaua? Pe regula U 21 sau fiindca era valoros? Fiecare cu parerea lui... Vom vedea cati fotbalisti vor juca strict pentru ca trebuie respectata aceasta regula si ce se va alege de ei dupa. Dar sa nu-mi veniti cu exemplul Manea, produs al acestei reguli ca nu tine.

Andy Sorin Boerescu (18 comentarii)  •  8 iulie 2019, 7:13

Ilie Dumitrescu e antrenor Tv pe cand Edi sau Dan au echipe de condus...... cum si autorul acestui banal articol e antrenor pe hartie nu pe gazon.

Stefan Patriche (9 comentarii)  •  8 iulie 2019, 8:29

Stridenta observației lui Edi mi-a sărit și mie în ochi. Nu ma așteptam. Da, Cristi Geambașu, ai dreptate cam peste tot in acest articol. Dan Petrescu la Chelsea? Hahahaha. Stim cu totii cat de bun e fotbalul din Arabia si din China, "peste Liga intai" . De fapt, acea Liga cu care Dan Petrescu a incasat un 0-4 in finala Ligii Campionilor Europei, Dane nu a Asiei desertico-petroliere. Poate ne spune Adi Mutu cam cat de bun e capinatul ala de *** cu 12 echipe la un miliard plus de oameni al Indiei. Dane, hai ***!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F (698 comentarii)  •  8 iulie 2019, 8:32

@ Unu Ultimul Campionat de Tineret a demonstrat ca avem o echipa buna la aceasta categorie de varsta... Atat! Academia lui Hagi pentru ca este academie o sa scoata tineri jucatori cat timp o sa vrea sa tina Hagi proiectul...Daca vorbim de jucatorii de la Viitorul nu putem sa spunem ca Regula lui Burleanu a adus un minim de progres pentru ca academia lui Hagi functioneaza de 10 ani...Jucatori din strainatate - Vlad,Pascanu,Puscas,Ivan,Nedelcearu...- sigur nu au avut treaba cu Regula Burleano- gesepista...Man si Petre au fost produsi de UTA si vanduti indiferent de Regula...Daca adaugam ce a produs Viitorul- Ceocaldau,Baluta,Ianis,Coman,Boboc,Manea...- ce ne mai ramane? Rus cu tot cu Regula nu prea a jucat la Sepsy fiind preferati Vieira si co&... Stefan juca titular inainte de Sepsy....Deci ce jucatori au fost rodul Regulii? Stanciu fara regula a jucat la Steaua...A jucat cateva meciuri stralucitoare in Europa si a fost vandut pe o suma mare...Ivan s- a evidentiat in campionatul romanesc si a plecat afara...Deci cine este bun reuseste dincolo de Reguli impuse...Pana si cu ajutorul Academiei lui Hagi nationalele Romaniei mai mici decat cea de 21 de ani sau facut de ras...Numai ca burleano- gesepistii nu vad si progresul asta....La fel cum nu vad ca de cand s- a implementat Regula echipele romanesti au rezultate mai slabe in Europa...Cum altfel daca jucatori consacrati ca Viera,Tucudean,Nita sunt vanduti pe sume mai mici decat se investeste in vedete ca Costache,Morutan care nici nu au prins lotul nationalei...

Mihnea Pavel (1 comentarii)  •  8 iulie 2019, 9:03

Este clar ca preturile jucatorilor romani U21 au explodat in urma introducerii acestei reguli si totul este supraevaluat. Singura solutie pentru cluburile romanesti cu buget restrans ar fi sa se orienteze spre piata africana si sa inceapa sa transfere jucatori de 18-19 ani de acolo.

dan b (129 comentarii)  •  8 iulie 2019, 9:05

@suporterii au plecat. Plecatule, afla ca academiile serioase iau copii din Africa, America de Sud adica de peste tot. Hagi s-a oprit in Transilvania si Banat. Mai departe n-a ajuns ca-i lua si pe Man, Puscas, Pascanu... Ianis Hagi - Constanta, Taru - Constanta, Nedelcu - Istria/Ct., Cicaldau - Mircea Voda/Ct., Stoica - Baia/Tl. si or mai fi. E putin? Un copil, fotbalist de 12, 13 ani, e deja „crescut de altii”? S-o crezi tu.

Maxentiu (64 comentarii)  •  8 iulie 2019, 9:41

Asta e o discutie mai complexa, care nu poate fi transata de pe marginea fenomenului ca Geambasu prin replici de genul "bă, aici e societate comercială nu democrație, nu-ți convine - du-te în altă parte”. Nu-mi dau seama pînă unde merge comparația dintre fotbalul nostru și un sereleu. Este FRF patronul iar cluburile doar niște angajați pe tarla? Este FRF regulatorul guvernamental iar cluburile niște actori care joacă după regulile trasate? Care-i paradigma? A se lua în seamă că FRF e o alcătuire de cluburi, conducerea ei trebuie să reprezinte interesele și viziunea membrilor („acționarilor”) săi, alfel va fi schimbată. Intuitiv vorbind, regula U21 pare să fie benefică cluburilor, cine n-ar vrea să fie un mic Ajax care ia copii de pe tăpșan și îi vinde la Barcelona pe zeci de milioane? Dar în practică sînt o mulțime de obstacole, iar FRF nu pare să facă destul ca să le îndepărteze. Plus ideea de a impune, obsesia de a reglementa, de a obliga - dacă tot e o chestie bună pentru cluburi, las-o opțională, cei care văd că modelul Hagi funcționează îl vor adopta, ceilalți vor pieri în desuetudine.

unu_de_pe_net (11 comentarii)  •  8 iulie 2019, 10:00

Oameni cu mentalitati invechite sau, mai bine zis, cu mintea... inchisa sunt in toate domeniile, asa ca nu-i de mirare ca pana si Edi (Aaaaa, pardon! Edward (Asta sigur are ceva in comun cu... William Branza! xD)) a deceptionat. Dar, fie vorba-ntre noi, nu inteleg ce mari asteptari aveau unii de la el. Un articol de aici, de pe GSP, tocmai a dezvaluit, de curand, ca e singurul antrenor din Romania (Si, poate, chiar din lume?... Statisticienii categoric MERITA SA CERCETEZE! :)) care a castigat campionatul, cupa si supercupa disputand, in fiecare competie,... un singur meci! (RECORD ABSOLUT DE EFICIENTA, nu-i asa? ;)) Dar faptul ca "i s-au aliniat astrele" nu-l face, neaparat, competent ci pur si simplu... norocos. :) Cat despre regula U21, daca tot ne jucam de-a "democratia", ce-ar fi ca jucatorii U21 sa-si faca o asociatie si sa... dea in judecata FRF, solicitand daune morale? :O Pe motiv ca din 1990 pana de curand le-au fost incalcate, in mod barbar, drepturile "comunitatii" lor! xD xD xD

Sibelius (23 comentarii)  •  8 iulie 2019, 10:28

@lengyel attila: despre ce performanta vorbim? Castigi campionatul/te califici in cupele europene ca sa pierzi in prima dubla din tururile preliminare? Placa cu "orice om ii este teama" aaa scuze "orice antrenor vrea performanta" o poate pune unul care prinde macar sferturi de finala in cupele europene. Noi ne-am obisnuit sa aducem jucatori de 30+ ani din liga a III-a sau a IV-a din Franta in loc sa promovam tineri.

unu_de_pe_net (11 comentarii)  •  8 iulie 2019, 10:30

Erata: ...in fiecare COMPETITIE... :P

Gica Paunescu (30 comentarii)  •  8 iulie 2019, 10:31

Dle Geambasu, sunt corecte cele zise de dvs in cuprinsul articolului. De ce insistati ironic pe ,,Edward'' , omul a chiar declarat ca asa este trecut in documentul de nastere. S-auzim numai de bine !

Gica Paunescu (30 comentarii)  •  8 iulie 2019, 10:43

Iordanescu junior a chiar declarat ca prenumele sau este Edward. De ce atunci ironia ( dubla) din debutul articolului ? Opinia prezentata de dl. Geambasu este corecta, sustinuta chiar cu argumente. S-auzim numai de bine !

Ady (25 comentarii)  •  8 iulie 2019, 11:01

Afirmatiile despre Dan Petrescu sunt cat se poate de adevarate, putea antrena Crystal Palace dar a ales Rusia pentru bani in detrimentul performantei, iar din Rusia , China sau CFR nu-l ia Chelsea. Insa regula asta cu 2 jucatori sub 21 de ani este o tampenie. O echipa profesionista se face pe criterii de valoare nu de varsta sau alte gaselnite burlanesti. Atunci hai sa-i dam afara pe CR7, Messi si altii peste 30 de ani pentru ca sunt prea batrani. Necesitatea ar fi infiintarea de urgenta a unui campionat Under 21 ca in toate tarile civilizate si nu (alt *** burlanesc) obligativitatea de a avea echipa feminina.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ioan Draia (1 comentarii)  •  8 iulie 2019, 11:13

Felicitari domnule Grambasu pentru articol ! -Referitor la Dan Petrescu -a fost un fotbalist foarte bun si foarte iubit in Anglia. In momentul cand a intrat in "Gasca BE KA LI" a fost infectat cu virusul becalist. Din pacate nu a avut sanse sa antreneze i Anglia datorita Virusului care il facea sa creada ca y se cuvine tot. -Referitor la regula U 21 in privinta lui Petrescu nu este o noutate. Ma mira insa faptul ca se considera desavantajat cand toate echipele au acelasi regulament Se pare ca de fapt a facut "TAM-TAM" ca sa-si pregateasca infrangerea din Kazakstan.A intarit si ieri aceasta ipoteze cand a spus cat de buni sunt adversarii ! Oare ce antrenor intreg la cap care merghe sa castige un meci isi pregateste echipa pentru infrangere in loc sa o motiveze pentru victorie? -Referitor la "EDY"A spus singur ca vorbeste cu JIJI aproape zilnic. A avut grija sa ne faca de ras dupa ce a scos echipa de pe teren la un meci amical. Asa a ajuns sa se scrie si despre el in presa din Anglia.. De fapt aschia nu sare departe de trunchi . Tatal sau a pus jucatorii sa-si vopseqasca parul in '98 ca ne-a facut de rasul lumii. - Despre alti indivizi tip "GURU arbitrajului nu ma mir El vede aceasi faza in functie de cine plateste iar cand este nevoie vede diferitv acesi faza schimband "VEDERA " in functie de spaga. (un fel de licitatie)

?????? (278 comentarii)  •  8 iulie 2019, 11:51

Ianis Hagi vă amintește și de Alin Stoica, jucător cam de același nivel la categoria de vârsă la care este acum Ianis Hagi, ?

?????? (278 comentarii)  •  8 iulie 2019, 12:06

Cu ați explica și despre faptul că Alin Stoica nu a jucat mai multe partide în mandatele lui Victor Pițurcă, deși Alin Stoica era printre jucătorii care în terenul de joc exprima mai bine ceea ce Victor Pițurcă solicita fotbaliștilor pe care îi convoca, ?

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  8 iulie 2019, 13:46

Edi vorbeste prea mult, asa ca cine stie ce-a spus, ce-a vrut sa spuna si ce-au inteles altii. Lumea traieste in suc propriu, peste jumate dintre romani ar trai la fel legati la ochi si dopuri in urechi, ei stiu totul dinainte, nu pot fi intorsi din convingeri. Edi a refuzat Steaua ori n-a reusit sa se intelega cu unul care poate fi usor pacalit, poate din prostie poate din orgoliu - nemasurat caci nu are nici o realizare, chiar ma bucur ca n-a ajuns azi la Steaua – dar mi-e greu sa cred ca ar putea fi unii impotriva regulii impusa de FRF, mai precis ca nu-i inteleg utilitatea si nevoia de la care a pornit – nevoia de fotbalisti, o specie care era in Romania pe cale de dispatitie. ------------------------ E vorba doar ca acesta regula poate dezavantaja pe moment pina si cluburi care au fost de acord cu ea. Astfel Steaua, prin domnul Argaseala, a fost primul club care a semnat si sustinut regula U21, a trebuit sa joace in campionat cu Man ori Vlad, dar pe bani multi in UEFA acestia nu erau inca pregatiti. Pe termen lung insa, Man este azi o certa valoare, un jucator care ar putea fi bine vindut, deci este si o afacere. Din pacate ramine cum am tot spus de ani buni, anume ca Steaua nici nu va lua campionatul nici nu va vinde, caci ai degeaba jucatori daca iti aduci finul, adjuncul finului doar ca-i baiat bun si frumos, o ruda si apoi pe cumnatul lui *** – toti fara experienta si realizari – doar ca sa aiba cuplul de antrenori gica si frumoasa mm pe cine controla. Gigi viseaza la Hagi, cred si eu ca Steaua ar fi cel mai potivit transfer pentru Hagi, poate o stie si regele dar, scuze, nu poate fi cazut in cap sa-si de fiul pe mina unui astfel de staf. ------------------------- Problema unui dezavantaj momentan ar putea exista intr-adevar la orice club, regula ar putea fi atacata caci avem democratie – nu-i asa ? - dar si FRF care se crede indreptatita sa planifice pe termen lung trebuie sa semnalizaze ca poate riposta dur, tot legal si democratic. CFR, Gazul, Astra … tocmai cluburi care an de an au probleme cu falimentul, nu mai primesc licenta si gata ! Face Gigi probleme, este impotriva fetelor pe gazon ? - il suspenzi pe 3 ani si gata. Ii amendezi pe toti cei care imprastie timpenii pe sticla, astfel face FRF un bine si romanilor, carora tocmai o astfel de educatie le mai lipseste. ------------------- PS stiu ca aduce audienta, dar si televiziunile ar trebui sa inteleaga ca ar bine sa le mai scurteze macaroana celor care fac doar caterinca, credeam ca am trecut de mult de nivelul "mioritic" lui mitica. Sintem europeni, mai bine zis vrem sa fim europeni, asta insemnind legi, cultura si democratie ? Ori nu ? - sintem manelisti sa ne cinte salam si parizer ce mari sintem. Daca nu, trebuie s-o faca FRF ! FRF are drept de replica, are drept sa ceara amendarea „Fotbal Club“ - spre exemplu. Alte tari au cazut de mult de acord ca prin sport se poate face educatie, cel mai bine cred eu in cazul Romaniei. Asa ca nivelul discutiei, tonul si tinuta trebuie sa fie cel putin egala cu cea a lui Ilie Dumitrescu – cel putin omul n-a jignit si n-a ridicat tonul niciodata, a stiut mereu si sa asculte, sa-si asume si greseli. Ar fi primul pas catre o societate civilizata.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

aciduzzo (130 comentarii)  •  8 iulie 2019, 14:16

Doi antrenori cel mult de valoare medie, fara performante notabile, care mai mult vorbesc decat fac....mare afacere titlul cu CFR...Mare de tot! Pai ce sa cauti tu Petrescule la Chelsea????????????????????? Ce treaba ai tu sa antrenezi acolo Petrescule, cand acolo lista de asteptare pentru a antrena acest mare club britanic, nu numai ca e luuuuuunga dar e si plina de nume mari si meseriasi! Te duci tu acolo cu lunga si p-a doua...a treia...a cincea...a sispea.......stai in banca ta Danut, ca n-ai tu nicio treaba cu Premier League. Uite Danut...daca vrei (si chiar daca nu vrei), apropos de ce scrie Geambasu cu alegerea Rusiei dupa bani.....un individ nascut pe plaiurile mioritice acum muuuulti ani in urma si ajuns intre timp unul dintre cei mai bogati romani, daca nu cumva cel mai bogat, intr-o seara la televizor, la o emisiune anume nu-i dau numele, a spus exact asa.... ,, Domle.....in viata e foarte important sa ai un milion de euro.....dar e si mai important sa ai CREDIT un milion de euro!! '' Asta se aplica la englezi mai tare ca peste tot in lumea asta, maestre Danut!! Si probabil ca si din acest motiv nu antrenezi in insula si nici nu cred ca vei antrena curand! Cat despre acest Edward...intruchiparea leita a lui taica-su cașcheta si porneste ca favorite, n-are nicio sansa sa ajunga macar la nivelul lui Lucescu junior care intre noi fie vorba nici asta nu e mare pricopseala. Fratilor....sa fie clar...dupa Pisti Covaci nciun antrenor roman n-a mai facut p-afara cine stie ce performanta!! Nea Mircea dupa 5 luni, l-au expulzat ,,baietii '' de la Inter ca pe sa nu zic ce!! Iar finalul articolului este apoteotic!! Aici maestre Geambasu pe mine cel putin m-ai facut praf!! ,,E mare lucru să fii om liber!''.....adevarat ai grait maestre Geambasu.....dar chestia asta nu-si are aplicabilitate tocmai la voi la GSP. Si nu a trebuit sa-mi spuna cineva lucrul acesta. Mi-am data seama dupa cum m-ati cenzurat pe mine la niste postari...si nu indemnam nici la ura nici la violenta...scriam ceva tocmai in virtutea enuntului cu care tu ai incheiat articolul. Dar...hai sa trecem..traim doar in Romania...unde uneori democratia seamana cu personajul acela din Scufita Rosie ...care a mancat ...vreo doi iezi parca!!! Aa.....sa nu uit....Simona joaca azi.....sper sa nu se faca de basm sa fie eliminata de o pustoaica de 15 ani chiar daca arata ca de 30!!!! Si mai cred ca daca Simona lasa de-o parte acum in aceasta perioada, acest sentiment de suficienta, de suprasaturare materiala, de ,, la ce-o iesi'', ar avea o sansa chiar mare sa joace cel putin finala , daca nu cumva chiar s-o castige!! Deci........HAI SIMONA!!!

a dica (129 comentarii)  •  8 iulie 2019, 14:28

@ Andrei F. Orice-ar scrie jurnalistii astia nu e bine. Pot sa inteleg... Nu vad insa ce legatura are subiectul in cauza cu prestatia lui Ianis Hagi de la european. Esti unul din „haterii” anti-Hagi? Cu privire la golurile invocate ( desi nu era locul/momentul si despre care s-a scris/vorbit la timpul lor) pot sa-ti dau cateva „amanunte” scapate (voit sau nu?) din vedere. Astfel, la primul gol incriminat jucatorul Hagi, coborat cam mult pentru un decar, da o pasa moale care este interceptata de un adversar, fapt ce intr-un meci de fotbal se mai intampla, chiar si la case mai mari. Din acest moment si pana cand mingea, sutata din afara lui 16, poposeste in plasa, mai pot interveni 3-4 coechipieri sa repare eroarea si n-o fac. Al doilea caz, cel cu penalty, este urmare a unui gest reflex, necugetat, imputabil dar nerelevant pentru profilul unui jucator. Am putea arunca vina si pe antrenor? Cerandu-i unui jucator care are sarcina principala sa joace langa varf, care face incontinuu presing, uneori chiar la portar, sa faca si faza defensiva te cam risti. Specialistii si jurnalistii adevarati, in comentariile si analizele lor n-au prea pus mare accent pe aceste greseli de joc. Dovada ca ele palesc in fata realizarilor si a jocului practicat, in general. Sunt multe de spus pro si contra, dar daca tragem linie...

Cris (99 comentarii)  •  8 iulie 2019, 14:52

Bre, dle jurnalist (si dragi „preteni comentatori”), Petrescu a glumit, bre, in legatura cu prezenta lui pe banca lui Chealsea. Este indubitabil ca era o gluma in contextul intrebarii venite de la jurnalist legat de numirea lui Lampard (a si precizat ca nu sunt sanse in mod real sa ajunga la echipa londoneza, intrucat ar trebui sa faca si el ceva in sensul asta). Iar glumita si-o permitea, avand in vedere atat faptul ca-l cunoaste bine pe Lampard, cat si faptul ca Petrescu a facut istorie la clubul londonez, fiind unul dintre cei mai buni jucatori ai acestei echipe, pe vremea respectiva. Chelsea, cu Petrescu jucator de baza, a castigat multe trofee in perioada respectiva, iar Lampard era un tanar jucator, care trebuie sa fi respectat jucatorii de baza din acea vreme. Prin urmare, fiti mai atenti atunci cand cititi, pt a si intelege mesajul (si mai ales fiti mai deschisi la umor, pareti prea „cainosi” asa!).

mickey13 (6 comentarii)  •  8 iulie 2019, 15:48

Sincer, si mie mi se pare putin fortata noua regula... Dar pana la un punct! As merge cu alte reglementari, in paralel. Se nasc intrebari pentru jucatorii care au indeplinit regula U21 sezonul trecut... Ce faci cu ei, incepand cu sezonul asta? Ii scoti din echipa? Ii joci in continuare? FRF-ul ar fi trebuit sa limiteze nr de jucatori straini in echipe, dar nu strict, ci pe criterii de performanta... Poti aduce cati straini vrei tu, cu conditia sa aiba un minim de CV... macar unul-doua titluri intr-un alt campionat, una-doua cupe, etc. In felul asta n-am mai fi vazut numai si numai jucatori de mana a II-a spre a III-a in campionatul nostru. Regula U21, as completa-o cu regula U23 si U25, respectiv U27: adica un jucator eligibil U21, minim 2 jucatori eligibili U23 (aici este inclus si cel de U21), trei U25 si patru U25. De asemenea, un jucator U21 eligibil pentru sezonul 2018-2019, sa poata fi in continuare numit tot U21 (chiar daca nu mai indeplineste criteriile de varsta) si in urmatoarele doua sezoane. In felul asta asiguri si continuitate, nu dai afara jucatorul U21 (din sezonul 2018-2019), pt a face loc unui alt jucator eligibil U21... O regula foarte buna, s-ar putea intoarce impotriva celor care au introdus-o, daca nu este implementata pana la capat! Si, nu in ultimul rand, infiintati bai, FRF-istilor, campionate de tineret! Nu mai persistati cu fotbalul feminin, nu ca n-ar fi spectaculos, dar, pentru moment, avem alte urgente!!! Campionate U21 si U23, cu conditii clare pt licenta echipei mari! Nu esti in primele 10 echipe, atat la U21, cat si la U23, atunci PA! Nu mai primesti licenta pt Europa! Ai retrogradat cu una dintre echipele de juniori, sezonul viitor vei fi plasat direct in play-out! Ce-i asa de greu???

Gaby (3 comentarii)  •  8 iulie 2019, 15:48

Peste tot, in lume, echipele lupta pentru puncte cu tot ceea ce au mai bun. Legea asta este si abuziva si ilegala, nu exista niciunde in lume. Deci, din nou...sintem originali. Restul este "proza scrisa". Ce credeti dle Geambasu, cu Astana, CFR trebuie sa joace cu Iti si Costache, sau cu jucatori de nadejdie ?

Cris (10 comentarii)  •  8 iulie 2019, 15:50

Bre, dle jurnalist (si dragi „preteni comentatori”), Petrescu a glumit, bre, in legatura cu prezenta lui pe banca lui Chealsea. Este indubitabil ca era o gluma in contextul intrebarii venite de la jurnalist legat de numirea lui Lampard (a si precizat ca nu sunt sanse in mod real sa ajunga la echipa londoneza, intrucat ar trebui sa faca si el ceva in sensul asta). Iar glumita si-o permitea, avand in vedere atat faptul ca-l cunoaste bine pe Lampard, cat si faptul ca Petrescu a facut istorie la clubul londonez, fiind unul dintre cei mai buni jucatori ai acestei echipe, pe vremea respectiva. Chelsea, cu Petrescu jucator de baza, a castigat multe trofee in perioada respectiva, iar Lampard era un tanar jucator, care trebuie sa fi respectat jucatorii de baza din acea vreme. Prin urmare, fiti mai atenti atunci cand cititi, pt a si intelege mesajul (si mai ales fiti mai deschisi la umor, pareti prea „cainosi” asa!).

Andrei F (698 comentarii)  •  8 iulie 2019, 16:05

@a dica (97 comentarii) • 8 iulie 2019, 14:28 Nu am nici o treaba cu Ianis,nici pro dar nici contra...Eu am spus ca Ianis este privit altfel decat alti jucatori de presa si am vorbit mai sus de Stanciu...Stanciu cand a gresit sau a jucat mai slab a fost tocat de presa...Ianis dupa faptele de glorie pe care le mentionezi mai are si meciul fantastic contra Maltei unde a recunoscut ca a facut un meci slab...Nu se cam aduna?----Dumneata vezi progres adus de celebra Regula?Daca da imi poti spune cati jucatori au fost in echipa Romaniei si datoreaza asta celebrei Reguli?Mie mi se pare ca la saracia din Liga 1 Regula mai aduce si alte costuri...urmeaza echipele feminine...Totul se face cu aceasi bani si este vorba doar de banii cluburilor si nu cu ajutorul FRF...Cand pierzi si banii proveniti din Europa chiar ca este de rau...

Andrei F (698 comentarii)  •  8 iulie 2019, 16:11

@a dica (97 comentarii) • 8 iulie 2019, 14:28 Pe dl. Buzarin l-ai ,,citit,,?Sau credeti ca se poate sa aiba dreptate si dl.Geambasu si dl.Buzarin in ce priveste Regula jucatorului sub 21 de ani?

Cosmo (70 comentarii)  •  8 iulie 2019, 16:20

Absolut de acord cu ideile din articol.

Comentează