Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Iar despre Pele și Messi 

După ce articolul meu de ieri a apărut pe blog, Marcel Pușcaș a ieșit până seara cu o replică. Fostul conducător al Stelei, acum la FC U Craiova 1948, a precizat din start că „Nu sunt de acord cu dl. […]

Permalink to Iar despre Pele și Messi 
marți, 15 ianuarie 2019, 4:01

După ce articolul meu de ieri a apărut pe blog, Marcel Pușcaș a ieșit până seara cu o replică. Fostul conducător al Stelei, acum la FC U Craiova 1948, a precizat din start că „Nu sunt de acord cu dl. Ioanițoaia! Pele the best!”. Apoi mi-a reproșat că am uzurpat calitatea de superstar a Perlei Negre. Că m-aș fi umplut de ridicol comparând echipele contra cărora Pele a înscris în campionatul statului Sao Paulo cu Girueta, Abator sau Laromet. Că județul (sâc!) Paulista nu-i mic. Că Pele e ditamai triplu campion mondial. Că formațiile europeane iau trofee mai ales datorită jucătorilor importați din Brazilia etc.

Nicio supărare, e dreptul prietenului Marcel Pușcaș să aibă păreri diferite de ale mele. Poate că eu n-am fost suficient de explicit sau cititorii n-au înțeles exact ce-am vrut să spun. Sunt posibile ambele variante. Înainte de a detalia, confirm că statul Paulista e întins și populat. Atât că Brazilia mai cuprinde alte 25 de state și un district federal.

Cât despre Pele tri-campeao do mundo, nu mai traduc, reamintesc că O Rei a contribuit puțin la cucerirea titlului suprem în Chile 1962. Lovit la genunchi în partida cu Cehoslovacia din grupă, Pele a jucat numai două meciuri și a înscris un singur gol. Atunci a strălucit Garrincha, „Diavolul șchiop”.

Practic, n-am contestat valoarea lui Pele și nici pe cea a fotbalului carioca. Am pus însă sub semnul întrebării recordul golurilor marcate de Pele, 1.281 în 1.364 de meciuri, pe care l-am considerat și-l consider forțat, artificial. Chiar tras de păr, un motiv fiind acela că Pele a jucat cu Santos în campionatul statului Sao Paulo vreme de 16 ani dintr-o carieră de 21. Cel național, Campeonato Brasileiro Serie A, s-a înființat abia în 1970.

Acolo a întâlnit, să mă scuze Pușcaș, Abatorul, Girueta și Laromet, pe seama cărora a înscris goluri într-o veselie! De aceea am îndrăznit să mă întreb dacă nu cumva cele 400 de goluri realizate de Messi cu Barcelona în LaLiga, contra Realului, a lui Atletico, a Valenciei etc, atârnă mai greu sau la fel de greu cu cele 1.281 trecute în contul lui Pele.

Concret, în Campeonato Brasileiro Serie A evoluează în prezent 20 de formații, dintre care doar Palmeiras, Santos, Sao Paulo și Corinthians provin din statul Sao Paulo. Înainte de 1970, Santos și Pele au avut probleme serioase cu ele. Dacă împotriva unor adversari obscuri, no name, gen Jabaquera, Noroeste, Londrina, Lavras, Sergipe, Ypiranga, Nitro Quimica, Prudentina (numărați până la 15!), alcătuite majoritar din amatori, O Rei a înscris pe bandă rulantă, și 8 goluri într-un meci!, cu Sao Paulo și cu Palmeiras nu prea i-a mers. Pe parcursul a 9 ani, a dat 7 goluri cu prima în 22 de confruntări și 11 cu a doua în 23! În așa ritm, n-ar fi stabilit niciun record.

Încă un exemplu grăitor despre cum aduna Pele golurile cu sacul. Pe post de Harlem Globetrotters, Santos a întreprins în 1970 un turneu în Hong Kong. A susținut 4 partide într-o săptămână, 3 în 4 zile!, iar Pele a marcat de 8 ori!

Dincolo de dubiile privind recordul său de eficacitate, repet că Pele rămâne unul dintre cei mai mari fotbaliști all time. Un gigant. O legendă. Un mit. Lângă el trebuie însă neapărat așezați Maradona, Messi și, opinia mea, Cristiano Ronaldo. A desemna pe unul dintre ei Number One e o încercare pentru naivi ori pentru glumeți.

Comentarii (50)Adaugă comentariu

Iuliu (8 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:18

Domnule Ioanitoaia , fiind amandoi cam de aceiasi varsta , cred ca am urmarit cam aceiasi jucatori . In lista gigantilor , eu as mai adauga un nume , Alfredo Di Stefano . El a fost sufletul marelui Real Madrid ai anilor 50-60 , era pe tot terenul , coordonator si marcator , a avut ghinionul sa joace intr-o perioada mai putin "televizata" . Sunt de acord cu ultima propozitie , nu se poate desemna "cel mai bun jucator din toate timpurile" , fiecare dintre Monstrii Sacrii a fost mare in fotbalul care se juca la timpul lui . Cred totusi ca cei vechi au avut de infruntat cu totul alte aparari , cei de astazi sunt mult mai menajati datorita sistemului de arbitraj . Stiu eu cateva nume de fundasi de atunci care daca ar fi jucat cu arbitrajele de astazi ar fi primit doua cartonase galbene inca la incalzirea dinaintea meciului .

Adi (97 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:27

Il priveste pe Marcel Puscas daca e fan Pele dar cred ca dreptatea e la dvs. Exemplele date astazi m-au convins.

Corneliu (3 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:38

Sunt de acord! Pele este unic.A fost si ramane. Dar,trebuie sa recunoastem ca in fotbalul zilelor noastre este MULT mai greu sa inscrii.Insutit mult mai greu. Atat.

Nick (275 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:48

Ma bucur ca nu l-ati uitat pe CR07. Cristiano pare cel mai atlet dintre toti cei pomeniti de Dv. Am inteles ca si munceste cel mai mult ca sa se mentina.

a dica (283 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:49

Maiestre, ca si-a dat Marcel Puscas cu parerea nu-i bai. Stai sa apara experto-postacii...

bogdan (15 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 16:57

Sa fim seriosi, in discutie despre cei mai mari fotbalisti ai tuturor timpurilor pe linga cei numiti de Ioanitoaia (Messi, Pele, Maradona, Ronaldo) NU pot lipsi nume ca si: Cruyff, Beckenbauer, Gerd Muller, Eusebio, Di Stefano, Ronaldo (virful Brazilian), Bobby Charlton, George Best, un Baggio, un Mazzola, poate chiar si Gullit, Van Basten. Posibil altii deasemenea. Este imposibil sa determine CEL mai bun fotbalist din toate timpurile, fotbalul s-a schimbat profund, valoarea individuala este un aspect iar numarul si calitatea trofeelor castigate este alta si ambele criterii sunt importante. Nu mai vorbim ca pozitiile diferite din teren afecteaza ierarhiile. Apropos, de ce nu ar fi si un portar printre cei mai mari din lumea? Un Dasaev, un Banks, un Preudhomme, un Neuer sau un DeGea nu sunt complet dominanti in vremea lor? Astfel de discutii nu se termina niciodata si nici nu au cum...e "fool's errand" sa incerci sa decizi daca Pele sau Messi sau Ronaldo sau Maradona sau altu a fost cel mai cel mai... vorbim discutii..

Nica fără frica (297 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:04

Tataie ce-i aia bre no name, all time etc. Scrie bah dreaqului ROMÂNEȘTE nu mai bate câmpii în engleză că scrii pentru români ***!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ali Baba (223 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:13

Sigur ca Pele si Messi apartin unor epoci diferite si unor conditii si mai diferite. Dar pentru Messi e mult mai greu sa inscrie la marcajul din fotbalul modern asa ca eu il pun inaintea lui Pele. Si pe Cristiano la fel.

Fane (53 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:43

@Nica fara frica. ***, daca nu intelegi ia abecedarul de toarta si invata. Dar la ce putina minte ai nu cred ca o sa pricepi vreodata ceva. Si daca nu iti place si nici nu comenta.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Mihai Coman (34 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:44

Oare nu se poate imparti pozitia 1 la doi jucatori? Mie, sincer, imi pare ca talentul e infinit in ambii jucatori. Nu se poate sa fim fanii amandoura in mod egal?

Cretu (32 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:46

Sunt foarte curios cum va comenta Marcel Puscas aceasta noua rafala. De data asta chiar ii va fi greu sa gaseasca in raspuns viabil.

Tyty (127 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 17:59

Aia cu Hong Kong e foarte tare daca e si adevarata. Dezvaluie diferenta dintre fotbalul lui Pele si al lui Messi si Cristiano pentru ca in ziua de astazi e de neconceput ca o echipa de top international sa strabata toata lumea si sa joace 3 meciuri, fie si amicale in decurs de numai 4 zile. Nu tu refacere, nu tu strategie si alte minuni.

Geo (1 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:00

messi, Ronaldo(cr7) Sunt peste toti (avantajati de tehnologia moderna,medicamentatie...e.t.c Rest sunt povesti! Pt cel ce dadea un exemplu cu fundasii de atunci(2 galbene la incalzire) Crezi ca Pele ,contra rio ferdinad,maldini,gatuso.....srgio ramos SERGIO RAMOS!!! e.t.c ar fi inscris 1200+ ... am o mare Mare iindoiala . Maradona poate ar fi putut fi peste toti dar....a irosit jumatate de talent Punct. Ronaldinho maii fin si maj placut ca toti. Gasim si dribleouri mai buni...cu siguranta dar nimeni mai buni ca cei doi per total.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:06

...acest articol este neintersant pentru aproape toti cititorii gsp ...nea Ovi insa trebuie sa si faca norma sa incaseze maldarul de euroi de la caserie ...Hagi nu i in primii 1000 de jucatori ai lumii ...trebuie spus adevarul...

Iulian (190 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:17

@Nica. Cauta sa recuperezi timpul pierdut. Bun sfatul lui Fane dar a venit cam tirziu. E intuneric rau daca nu stii ce inseamna no name. Ori poate doar faci pe prostul. Te prinde de minune.

Andrei (1 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:48

Messi si Ronaldo sunt IMENSI deoarece de peste 10 ani domina fotbalul european la toate capitolele, dovada vie fiind cele 10 Baloane de Aur castigate frateste (5 Messi si 5 Cristiano). De acord cu @Iuliu cand spune ca Di Stefano era un jucator imens...eu nu l-am prins, mi-a povestit tata de el...se pare ca erau mari, mari de tot Ferenc Puskas si George Best....dar erau alte vremuri, mai putina mediatizare. Dintre cei vazuti de mine la TV (de prin 82), in afara lui Messi si Ronaldo, m-au mai impresionat: Zidane, Ronaldo brazilianul (ENORM), Alessandro del Piero, Francesco Totti, Gullit, van Basten si Raul Gonzales, ultimul o emblema a Realului !! Si sa nu uitam de marii fundasi ai vremii: Baresi, Cannavaro, Nesta, Bergomi, Zanetti si chiar Chiellini mai nou, majoritatea italieni, evident. E greu sa stabilesti "cel mai bun jucator al tuturor timpurilor", dar eu zic ca Messi si Ronaldo sunt in primii cinci din lume all-time, in ce ordine e discutabil.

pawn (64 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:55

nu obosesc sa rad cand citesc aiureala cu "fundasii blanzi de pe vremea lui di stefano, cruyff si maradona" si sa dau linkul: https://www.youtube.com/watch?v=cfuD282WiWM in rest (ca sa ma bag si io in seama): pe primele 5 locuri e maradona. dupa aia...cine vreti voi.

Angel&devil (1 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 18:58

Dar ce sa mai zicem de Ronaldo cu 3 goluri la ultimul campionat mondial date numai Spaniei cand fotbalul e la nivelul acesta!!! dar ce goluri!! Iar Mersi....,daca nu e ajutat la club de echipa sa alerge toți pt el nu mai străluceste asa,din cauza asta nici nu vrea sa plece de la Barcelona,vezi campionatul mondial unde nu aleargă toți pt el ce rezultate are.....,sa nu mai zicem de Ronaldo cu 450 de goluri în La liga.....,parerea mea e ca rezultatele si recordurile spun tot,mi as dori tare mult sa l vad pe Messi ce ar putea face in campionatul englez.....,pe Ronaldo l am vazut,nu degeaba a recunoscut Perez de Ronaldo al cui urmas este de la Real pt ca si a dat seama ce prostie a facut pt ca la lasat sa plece si își mananca unghiile acum,iar ca sa mai vedem ca omul e profi te uiti la fizicul lui la varsta care o are,seara frumoasă.

Observator (92 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 19:16

@ Corneliu Intre Messi si Pele nu exista comparatie pe plan atletic, iar brazilianul era ambidextru, cu o detenta formidabila si cu un sut mai puternic decat plapandul argentinian! Cum sa nu faca fata brazilianul in fotbalul actual de cel mai inalt nivel, cu pregatirea de astazi, cu sustinatoarele de efort, cu metodele de recuperare, daca pispiriul si introvertitul Messi a marcat atatea goluri in La Liga ? Cu alte cuvinte, un tanar obisnuit cu miscarea si asiduu practicant al fotbalului amator/de intretinere de acum 30 ani n-ar face fata unor indivizi de aceeasi varsta din prezent, obisnuiti cu PC-ul/laptopul/tableta/Ifon-ul? Comparatia se refera la persoane obisnuite, dar este in aceeasi masura valabila si daca ne raportam la fotbalistii profesionisti! Tonca, Paltinisanu, Dumitru, Dinu, R. Nunweiller, Augustin, I. Marin, Doru Popescu (isi mai aminteste cineva de el?), Ticleanu, Oblemenco, Cheran si multi altii n-ar fi facut fata in fotbalul romanesc actual? Si ce greu i-a fost lui Messi sa inscrie atatea goluri din careu, cu piciorul de baza, dupa pase geniale ale lui Xavi si Iniesta, contra unor adversari precum Alaves, Eibar, Getafe, Valladolid, Girona, care nu (mai) inseamna nimic pe plan european! O.

Iobag (1 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 19:40

Corect articolul, cu o exceptie mare. Pele si-a demonstrat din plin valoarea si in fata Europei, cu Santos juca o gramada de turnee in fiecare an cu cele mai tari echipe europene si le dadea o caruta de goluri. Cine isi imagineaza ca meciurile respective erau tratate de adversari ca niste amicale probabil n-are habar ce echipa era Santos la vremea aia. Vorbim de echipele italiene in perioada Catenaccio, cu cea mai buna defensiva din lume la momentul acela, care primeau cate 2-3-4 goluri pe meci de la Pele . Vorbim de vedeta unei nationale care a dominat fotbalul mondial si a castigat in 12 ani 3 cupe mondiale din 4 cu aproape toti jucatorii luati doar din campionatul intern de care spun toti habarnistii ca era unul de amatori. Si vorbim de un jucator care reusea lucrurile astea jucand in conditiile de acum 50 de ani, cu ghete de 1 kg in picioare si minge din cauciuc vulcanizat, nu in conditiile de acum ca Messi, cu nutritie, vitaminizare si hormoni de crestere fara care poate acum nu depasea 1.50 in inaltime. Nu e nimeni obligat sa aprecieze asta daca nu vrea, dar Pele, Cruyff, Maradona, Ronaldo Nazario, Puskas si altii la vremea lor nu au fost cu nimic mai prejos, sunt mari cum si Messi e mare, diferenta e doar ca pe atunci fotbalistii mari nu erau fabricati in laborator.

Claudiu (343 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 19:55

@iobag. Care caruta de goluri????uita-te pe lista golurilor marcate de Pele si iti vei schimba discursul. Dar nostalgicii se intalnesc des.

Andrei (276 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 20:17

Polemici inventate de Ioanitoaia ca sa mai comita un articol. In rest, a compara jucatori din generatii despartite de jumatate de veac e o gogomanie. Indiferent de argumente. E ca si cum l-ai compara pe Schwarzenegger cu un culturist din 2019.

Draculea (17 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 20:23

Nu putem compara jucatorii din perioade sisteme de joc si viteze diferite ale jocului. De exemplu, pt tata cel mai mare a fost Pele, pt mine a fost Maradona.

Liviu 12 (24 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 20:37

Imi cam dau seama ca Dl. Ioanitoaia e fan Messi, pacat insa ca a ignorat multe pareri argumentate ale celor ce au comentat la primul articol, inclusiv ale mele. Exact cum spuneam in timpul Cupei Mondiale, stai sa treaca cateva luni si sa vezi cum Leo incinge din nou plasele pe bulevandele din Spania si iar e cel mai cel... de ce oare Domnul Ioanitoaia n-a scris un astfel de articol dupa Cupa Mondiala?!

Marcello (190 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 21:26

@Andrei. Ai ghicit. Domnul Ioanitoaia ( tu il tutuiesti ca ati facut armata impreuna) l-a mandatat pe Puscas sa il critice ca sa inventeze o polemica! Alo, ori glumesti sau esti fumat...

Rapunzel (12 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 21:29

@Observator. Schimba-ti numele, nu le prea vezi. Pispiriul Messi a marcat atatea goluri in La Liga - MAI MULT DECAT ORICINE INTR-O LIGA MAJORA - in ciuda handicapului fizic pentru ca e un jucator de geniu, unic, inegalabil si irepetabil. Articolul demonstreaza cu dovezi irefutabile ca "greutatea specifica" a celor 400 de glori ale lui Messi in La Liga e peste sutele de goluri marcate de Pele contra unor echipe, vreo doua duzini, de valoare indoielnica intr-o liga regionala sau in susanele internationale fara miza. Crezi prea usor in mituri si nu observi ce vezi: pasele geniale (de gol) ale lui Iniesta (altfel un artist diafan) in ultimele 4 sezoane la Barcelona au fost in total de 8 (OPT), nu stim cate lui Messi. Strategul genial Xavi a dat 115 pase de gol in 16 sezoane la Barcelona. Messi are 135 assists deocamdata, mai mult decat origine in istoria ligii. Astea sunt cifre, la indemana oricui, nu pareri din...cauciuc vulcanizat ca ale lui @iobag, care e un habarnist ca nu stie ca in perioada de glorie a lui Pele Brazilia nu a avut un campionat national intern ci doar campionate statale, iar colegii lui de nationala la cele 3 CM veneau de la echipele adevarate (Palmeiras, Botafogo, Vasco da Gama, Flamengo etc.), nu de la echipele modeste pe care le ciomagea in campeonato paulista.

Alexandru (1 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 22:51

Și totuși....Messi e primus inter pares !

Romica (63 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 23:10

Nu am impresia ca Dl Ioanitoaia il simpatizeaza pe Messi cit cred ca nu il prea inghite pe Pele. Srticolul nu e o lauda a argentinianului si e o critica a brazilianului.

geo (199 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 23:21

ovidiu3ooo3, nu stiu al catelea fotbalist din istorie e Hagi. O fi or nu in primii 1000 insa tu esti sigur intre primii 10 prostanaci care isi dau cu parerea pe acest blog.

Jean de la Craiova (280 comentarii)  •  15 ianuarie 2019, 23:28

Il vad intiia oara pe acest Rapunzel care e pe aceiasi linie cu dl Ioanitoaia. Ori cei 2 sint frati de cruce dar s-ar putea sa fie o singura persoana. Prea sustine Rapunzel cu infocare tezele dlui Ioanitoaia despre cit de mult a smecherit Pele istoria fotbalului.

Fanitza (18 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 0:18

@Jean de la Craiova Pana si numele de Rapunzel are subinteles. "Fiecare cu ce isi doreste".

Marcel (80 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 1:59

Si eu pot spune ca am urmarit aceiasi fotbalisti precum dl Ioanitoaia, incepind cu Pele si pina in ziua de azi avind vie pe retina tot ceea ce faceau fiecare dintre ei si mai ales consecventa, constanta LA NIVEL SUPER INALT pe care le demonstrau de la meci la meci... Fara a lua in consideratie caracterul total '***' al "marelui" Pele care-si intimida adversarul injurindu-l ca ultima *** ***, LUCRU CONFIRMAT DE MAI MULTI FOTBALISTI ROMANI CARE AU JUCAT IMPOTRIVA LU LA GUADALAHARA, ei bine Pele A TRISAT FOTBALUL cum putini au facut-o... I-a trisat pe conationali si intreaga lume... I-am urmarit pe Pele si Maradona si pot spune ca daca "perla" braziliana NU A FOST NICI PE JUMATATEA ARGENTINIANULUI CARE A CISTIGAT UN CAMPIONAT MONDIAL, cel din Mexico, practic DE UNUL SINGUR avind niste evolutii atit de MAGNIFICE incit aproape ca nici nu se gasesc cuvinte care sa exprime ce se putea vedea PENTRU PRIMA OARA IN FOTBALUL MONDIAL... Driblingurile lui Maradona NU au putut fi egalate decit de Messi, un alt argentinian... Si pentru ca vorba de Messi, acesta din urma joaca la nivelul lui Maradona din Mexic NONSTOP ADUCINDU-SI FANII IN DELIR MECI DE MECI DE 15 ANI DECIND A DE VENIT TITULAR LA BARCELONA si cu asta cred ca e usor de banuit cine e preferatul meu pentru titlul de CEL MAI MARE FOTBALIST 'ALL TIME'.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Iobag (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 2:01

@ Claudiu M-ai facut curios si chiar m-am uitat. Dai pe google pele vs. european clubs si e primul rezultat. Stiam deja de cateva goluri cu Newcastle, Juventus, cateva meciuri cu Inter Milano unde i-a ciuruit, le-a dat vreo 4, stiam de meciul cu Benfica lui Eusebio in care a dat 3. Am mai gasit goluri in victorii de care nu stiam cu Real Madrid, Barcelona, Borussia Dortmund si multi altii. Poate o caruta inseamna altceva pentru tine, dar totusi cata statistica mai trebuie? :)) Nu e vorba de nici o nostalgie aici, e chiar atat de greu de conceput ca ca vorbim de alte vremuri in care toti jucatorii brazilieni jucau in campionatul intern, fotbalul european era cu o clasa sub cel brazilian si in fotbalul brazilian dumnezeul lor era Pele?

Vlad (13 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 2:50

E bine sa ne concentram si pe realizarile altora, sa privim statistici, etc... Dar daca "ne pasa (intr adevar) de sport", hai sa ne mai uitam si prin ograda nationala sa propunem ceva solutii pt iesirea din impas... sa promovam mai mult sportul la juniori, sa ne gandim cum naiba aducem inapoi oamenii pe stadioane, sa mai taiem din "can - can urile" de 2 lei si promovarea asidua a *** si puscariasilor. Asta as vrea sa citesc in gazeta, nu maruntisuri gen "cine i cel mai tare din parcare"!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 6:24

...sigur sunt singurul care cumpara ziarul ...

Observator (92 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 6:47

@ Rapunzel Ba le observ foarte bine, dupa cum am scris (cel mai bun marcator din lovituri libere, dribling exceptional, pase geniale, ce mai vreti?) in materialul anterior al domnului Ioanitoaia! In rest, doar statistica, prea buna pentru argentinian, fara prea multe calitati specifice unui adevarat golgheter! Si o statistica mai slaba fata de alti mari fotbalisti la CM! O.

alex (42 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 8:40

Axum cativa ani Romario a inscris golul 1000! Asa ca se dau si in zilele noastre 1000 de goluri. Dar daca faci media la Pele e cam 0,9 pe meci, cam ca Messi. Nu uita ca a jucat aproape 1400 de meciuri! Nu e bine sa compari jucatorii in timp, dar Pele avea calitati tehnice si atletice care sunt valabile in orice timp. Si atunci si acum si peste 1000 de ani. Nimeni nu a avut forta de patrundere si forta in solduri a lui Pele. Dupa logica dv. nici Maradona, nici Hagi, nici Zidane, nu ar face fata in fotbalul actual. Dar fac fata Di Maria, Teixeira de la Steaua, sau Andrei Cristea. Pai, sa il luam pe portughez, care are 38 de ani. Daca acum e cel mai bun de la echipa sa, ganditi-va ce facea acum 20 de ani! Hagi facea fata mai bine la nationala in anul 2000 (jocul cu Ungaria), decat in 1984, cand a fost penibil la CE din Franta. Maradona devenise campion mondial la tineret in 1979, dar juca la fel de bine, chiar mai bine in anii 90. Daca nu era suspendat in SUA, probabil ca Argentina ajungea in semifinale, sau lua si cupa! Atunci nu s-ar mai fi vorbit de "generatia de aur". Antrenamentele de azi nu sunr mai dure decat cele din anii 60-70, din contra. Brazilia din 1970 s-a antrenat dupa programul astronautilor care au ajuns pe luna in 1969! Echipa aia s-a reunit cu 3 luni inainte de campionatul mondial din Mexic si erau atat de antrenati, incat se gaseau prin pase la antrenamentele de miuta legati la ochi. Pregatirea Braziliei pentru acel mondial a costat 2 milioane de dolari, adica in jur de 30 de milioane in zilele noastre. Atunci fotbalistii erau mult mai dedicati, nu pierdeau vremea cu jocuri pe telefon, sau facebook. Brazilia din 1958 juca 4-3-3, ca si in 1970. Fundasii lor laterali, Djalma Santos si Alberto Carlos Tores deveneau extreme de temut in orice moment. Astazi 4-3-3 joaca doar echipele de top.Nu uitati ce viteza avea Interul, sau Milanul anilor 60, Ajax-ul, sau Bayern0ul anilor 70, care contraatacau ca fulgerul! Amititi-va cum alerga Argentina lui Kempes in 1978, sau chiar Anglia din 1966! Stiti ca Gento fugea mai repede ca Bale? Ca Pele facea suta in 12 secunde, ca dinamovistul Cheran, troi, sau Marcu alergau suta in 11 secunde? Stiti ca Pele avea detenta de 1 metru si lovea mingea cu caoul tinand ochii deschisi.? Stiti ca pentru fotbalistii acelor ani era o distractie sa dea cu mingea in bara de la 16 m la antrenamente si reuseau de 8-9 ori din 10? Stiti ca mingeaatunci era mai grea, mai dura si nu sarea precum cea de acum? Un jucator genial ramane genial si in anii 60 si in anii 70 si in anii 3100! Pele magnetiza balonul, il lipea de corp, de cap, de umeri, dadea asisturi, (a dat peste 1000), goluri cu capul, cu piprul, cu ambele picioare, chiar si cu partea dorsala a corpului. Nici Maradona nu a fost mai prejos. Messi e la fel de bun si azi, ca si acum 15 ani. Si va fi cam la fel si peste 5 ani. Adica a dominat 2 generatii de jucatori, ca si Pele si Maradona. Asadar: 1. Pele (nu pentreu palmares neaparat, ci pentru ceea ce facea in teren) 2. Maradona 3. Messi 4 Cruyff 5. Di Stefano Apoi sunt multi altii: marele Garrincha, Didi, Tostao (care la 25 de ani a pus ghetele in cui, ca sa nu ramana orb; uitati-va la golul-capodopera cu Anglia din Mexic, 1970, gol creat de el, desi pasa finala e a lui Pele, iar golul e marcat de Jairzinho) Eusebio, Beckenbauer, Zico, Ronaldo, Ronaldinho (pacat ca nu a fost serios), Romario, Muller, B. Charlton, Platini si chiar Cristiano Ronaldo, chiar daca nu stie prea multe cu mingea.

Gandalf (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 8:49

Si eu sunt fan Messi , dar ... Pele e Pele. Poate ca ar fi mai bine sa vedeti asemanarile dintre cei doi, nu diferentele. Eu zic ca ceeace ii aduce la acelasi numitor comun pe cei doi , este placerea de a juca si atat Pele cat si Messi au aceasta bucurie a fotbalului. Orice copil care a avut placerea de a juca pe maidan sau in curtea scolii, la un gol inscris acolo, s-a visat ca a inscris intr-o finala de campionat mondial. Unii chiar au ajuns s-o faca, dar tot de acolo au pornit. Stimabililor, fotbalul e placere. Doar ca azi, niste capete infierbantate, ajutate uneori de ”stimulente” nu mai vad asta, placerea aia a ajuns patima. Cu ani in urma se mergea la un meci de fotbal pentru placerea pura a fotbalului, nu auzeai injurii la adresa altora doar fiindca aia erau ”adversarii=dusmanii”, iar dupa meci, de multe ori jucatorii ambelor echipe mergeau la masa impreuna si glumeau impreuna dupa ce si-au scos sufletul pe teren. Azi... ce sa mai vorbim ? Azi se sparg capete... Cel mai bun al tuturor timpurilor ? NU exista asa ceva ! Un fotbalist e bun nu doar daca inscrie goluri multe sau daca joaca in nustiuce campionat supertare. Un fotbalist e bun, daca aduce lumea la stadion si aici pot sa va garantez ca lumea venea la stadion doar ca sa-l vada pe Dobrin jucand, nu conta scor, adversar sau altceva. Lumea venea sa vada finetea driblingului de ”Gascan” Restul e can-can.

daniel (223 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 11:17

complet de acord cu alexe..dar ce sa-i spui lui tataia Ovidiu....? fotbalistii de atunci erau mai tehnici, mai inteligenti..acum e multa reclama..oricine da o pasa cu calcaiul e considerat ,,genial".....si e foarte adevarat, ca marele echipe europene, sunt zero fara sud-americani....francezii fara africani-arabi, n-au nicio treaba in niciun sport.....recomand d-lui Ionitoaia, sa reciteasca ,,I se spunea profesorul" (cu referire la Gh. Constantin), carte in care ,,profesorul" , povesteste de un turneu intreprins de echipa nationala a Romaniei, in Brazilia, in iarna 1961-1962..turneu inceput in Olanda, cu un 0-4 cu ADAO Haga!!!!!!!!!!!!!!!!!!..In Brazilia, jucatorii din Romania (sub denumirea de ,,dinamo bukarest, campeon de Europa" - au fost plimbati la sosire prin Rio de Janeiro, cu un autobuz cu megafon, cu reclama asta, caraghioasa...); au intalnit echipe din alea, pomenite de Ioanitoaia, si s-a descurcat foarte greu..bine, in Brazilia era vara si foarte cald (dupa unele meciuri, nationalii nostri, intrau la dusuri imbracati cu echipament si ghete, erau terminati)..intr-un meci cu un ,,Laromet" brazilian, un jucator roman de nationala, a fost alergat de un atacant brazilian, Jair, (viitoarea vedeta a lui Inter), de s-a imbolnavit..l-a sufocat pur si simplu!!!!!!!!!!!!! asa ca nene Ovidiu, las-o balta cu larometii matale si amatorii brazilieni, ca te faci de ras...reciteste cartea te rog!!!!

Observator (92 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 16:56

@ alex O singura observatie as avea la comentatiul dvs. "generatia de aur" a fi stralucit chiar si cu un Maradona in plina forta a varstei in '94! Victoria noastra a fost mai clara decat o arata scurul, in conditiile in care noi am marcat 3 goluri foarte frumoase si am ratat alte cateva ocazii f. mari, in timp ce lovitura de la 11 m a argentinienilor a fost gratuit acordata, pentru un fault inexistent! In plus, acea generatie s-a calificat la alte 2 Cupe Mondiale (1990 si 1998) si la 2 turnee finale ale Euro (1996 si 2000)! O.

Nica fără frica (297 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:44

@fane @iulian bah fraierilor eu trăiesc de 23 de ani în America așa că nu se pune problema că nu înțeleg, ce mă deranjează e că voi ăștia mai fraieri din România vă credeți mai cool dacă folosiți cuvinte în engleză!!! Vorbiți bah și scrieți dreaqului ROMÂNEȘTE că doar trăiți în România că eu în America nu am văzut să scrie americanii ceva românește papagalilor!!!

Dilimache (657 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:55

Polemica isi are farmecul ei, felicitari ca ati raspuns, din pacate frumusetea dialogului dintre doi mari oameni de fotbal, un jurnalist si un om care a trait o viata in fenomen, este stirbit de comentariile unor neaveniti, departe de subiect si pusi parca de cineva sa scrie tot felul de aberatii.

alex (42 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 22:09

Domnule Observator ma refeream la faptul ca nu am fi batut Argentina atunci, cu Maradona in teren! Am castigat nu neaparat ca nu a jucat Diego, ci pentru ca Argentina a fost cu moralul la pamant. Nu uita ca in grupa spulberase Grecia si Nigeria, iar in ultimul meci a luat bataie cu 2-0 de la bulgari, la 2 zile dupa suspendarea lui Maradona. Apoi i-am batut noi pe contraatac, dupa ce ne-au dominat aproape tot meciul. Cu Columbia am castigat norocos, tot pe contre si cu suturi de exceptie. Elvetia ne-a dat 4-1 fara drept de apel. Bulgaria a batut Argentina in grupe, apoi Germania in sferturi, pierzand greu cu Italia(1-2) in semifibale. Astia pot sa spuna ca au fost generatie de aur, desi nici ei nu au luat niciun aur. Dar au fost in primele 4 din lume. Daca ne uitam in Europa de est, vedem ca noi nu avem nicio performanta la nivel de nationala, niciodata nu am ajuns in semifinala unei competitii. Ungurii au fost de doua ori vicecampioni mondiali si semifinala europeana in 1972, dupa ce ne-au invins pe noi la meci de baraj. Cehii de doua ori vicecampioni mondiali si o data campioni europeni si finalisti europeni (1996). Bulgarii semifinalisti mondiali, turcii, la fel, au luat chiar locul 3 in 2002. Grecii, campioni europeni in Portugalia (au batut pe portughezi de doua ori la Lisabona, cu Ronaldo in echipa). Iugoslavii semifinalisti mondiali si finalisti europeni cu Italia in 1968 si cu Rusia in 1960. Croatia, ce sa mai vorbim! Un loc 3 si un loc 2 la campionatul mondial. Polonezii doua locuri 3 la mondiale si campioni olimpici. Rusii, campioni europeni in 1960 si finalisti europeni de doua ori. Noi...hai sa nu ne mai laudam atata, ca am fost si suntem la periferie. O competitie trebuie sa o castigi, sau macar sa prinzi finala...in rest, nu conteaza!... P.S. Un alt machidon din Balcani, nu al nostru, a luar "Balonul de Aur" (ghici cine?) si atunci ce ne tot dam mari?!

Observator (92 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 7:02

@ alex Cu posesia nu se poate razbi intotdeauna; in acel meci, considerat unul dntre cele mai frumoase ale editiilor de CM, am marcat 3 goluri din situatii diferite: din faza fixa (I. Dumitrescu), in urma unui atac (recuperaseram mingea in terenul nostru, dar faza a fost de atac, cu cateva schimburi de pase si cu o "filtranta" de geniu a lui Hagi pentru Dumitrescu) si pe contraatac, fireste! Daca am fi eliminat acel gol din 11 m, scorul real ar fi fost 3-1; in plus, am mai ratat cateva ocazii favorabile! Cu tot cu Maradona in teren, tot noi am fi invins! In privinta palmaresului, sigur ca stam mai prost decat tarile enumerate; dar in acel an de gratie 1994 am fi meritat in mod clar mai mult, daca am fi negociat mai bine finalul de meci si/sau loviturile de departajare cu Suedia. Nu ne-am fi facut de ras in nicio finala, asa cum s-a intamplat cu Bulgaria (0-4 cu Suedia)! Iar Hagi ar fi castigat Balonul de Aur, fara discutie, mai ales ca doar europenii candidau pentru acest trofeu individual! O.

alex (42 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 20:03

Ce mai conta 0-4? Au jucat o finala. Chiar daca pe cea mica. Au fost pe locul 4 in lume!!!!! Steaua ce a facut cu Milan in 89? Tot o finala. Puteau sa ne dea 8. Dar s-au oprit!

Observator (92 comentarii)  •  19 ianuarie 2019, 15:01

@ alex Dincolo de rezultate si de evolutiile din SUA, acea echipa avea un mixt exceptional de valoare, constiinta valorii, siretenie, reactivitate si relaxare, mixt care ar fi putut insemna chiar un titlu mondial, pe care cativa dintre componentii ei (Hagi, Raducioiu, Dumitrescu, Belodedici si altii) l-ar fi meritat! O.

Comentează