Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Inima lui Lucescu

Nu-i cel mai potrivit moment să scrii despre Mircea Lucescu deoarece Șahtior tocmai a pierdut, joi seara, finala Cupei Ucrainei, 1-2 cu Dinamo Kiev. Totuși, în ciuda fixurilor sale că toți arbitrii îi poartă sîmbetele și că el i-a descoperit […]

sâmbătă, 17 mai 2014, 9:38

Nu-i cel mai potrivit moment să scrii despre Mircea Lucescu deoarece Șahtior tocmai a pierdut, joi seara, finala Cupei Ucrainei, 1-2 cu Dinamo Kiev. Totuși, în ciuda fixurilor sale că toți arbitrii îi poartă sîmbetele și că el i-a descoperit pe toți jucătorii de top, Luce e cel mai titrat antrenor român din istorie, cel mai galonat. A cucerit două titluri naționale în România, două în Turcia și opt în Ucraina, ultimul trofeu urmînd să-i fie înmînat chiar duminică. Întrucît în acest palmares fără egal mai figurează, perlele coroanei, Supercupa Europei și Cupa UEFA, rezultă că pînă și cei care-l mai contestă sînt obligați să-i recunoască meritele și să se încline în fața lui. Reverență datorată unui mare campion.

Întîmplarea de mai jos s-a petrecut în vara lui 2009. Lucescu și Șahtior tocmai se întorseseră din stagiul de pregătire efectuat în Elveția, cînd românul a avut, pare-se că din pricina stresului, a tensiunii, probleme de sănătate. S-a zvonit c-ar fi făcut preinfarct, termen inexistent în limbajul de specialitate. Se va dovedi însă că nu inima a fost de vină, ci o arteră care, parțial înfundată, strangula circulația sîngelui și producea dureri. Medicii au decis să intervină de urgență, iar magnatul Rinat Ahmetov, patronul Șahtiorului, a chemat imediat la Donețk o echipă de cardiologi din Kiev.

După ce eu însumi am trecut în martie 2012 un hop infinit mai greu, operație pe cord deschis cu două by-pass-uri, ceea ce a trăit Luce nu m-ar mai impresiona în mod deosebit. Nici dacă i s-a montat, cum iarăși s-a auzit acasă, un stent coronarian, temă pe care nu-i place s-o dezvolte.

Acum, cînd o operație de genul celei în discuție a ajuns să fie considerată de rutină, deși nu-i o injecție ori o perfuzie, nu m-aș mai alerta. În urmă cu 5 ani, m-am speriat însă rău, din care motiv am sunat insistent la spital!

Abia după prînz, către ora 3, m-am conversat cu Neli. Asigurîndu-mă că intervenția a reușit, soția lui mi-a transmis că Mircea nu s-a trezit din anestezie și se află încă la reanimare. “Încearcă să revii pe la 6-7, a continuat, pentru că sper să-l aducă în rezervă și, dacă va putea, veți schimba cîteva cuvinte. În rest, medicii i-au cerut ca măcar o săptămînă, două să uite de fotbal. Să-l lase, să nu se mai agite, să se relaxeze, să ia o pauză mai lungă”.

Cred că era 8 seara cînd, în sfîrșit, mi-a răspuns chiar Mircea. N-am prea înțeles ce spunea și nu atît din pricina vocii stinse, venită parcă de la capătul lumii, ci din cauză că în telefonul celular se auzea un zgomot asemănător celui produs de public într-un stadion. “A mers bine, l-am auzit, e OK, iar acum mă uit la o casetă cu Metalist Harkov, cu care jucăm etapa viitoare!”. Simțind nevoia să fac pe moralistul, i-am amintit că abia a ieșit din operație și că trebuie să se odihnească. “Ei, a scurtat discuția, m-am odihnit destul vreo 3 ceasuri, ce Dumnezeu, nici tu nu înțelegi că meciul cu Metalist se anunță foarte greu?!”.

Comentarii (43)Adaugă comentariu

fanulumocanu (85 comentarii)  •  17 mai 2014, 10:01

Performantele la un CM sau in CCE sunt ca aurul la Olimpiada, valoreaza mai mult decat oricate medalii de argint sau bronz.Cel mai galonat, in epoca moderna, e Emerich Jenei castigator al CCE , apoi Anghel Iordanescu care are sfert de finala la un campionat mondial, doua calificari la CM si una la Europene, finala de CCE, semifinala de CCE, Supercupa Europei si vreo 5 titluri cu Steaua.

Profesor (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 10:20

Foarte bine ca a castigat atatea cupe, dar cel mai titrat e Stefan Covaci(2xCCE), apoi Emerich Jenei(1xCCE). Lucescu e, daca tineti neaaparat la o clasificare, cel mult pe locul 3. A castigat o cupa UEFA iar supercupa la cateva zile dupa instalare.

Bibi (26 comentarii)  •  17 mai 2014, 10:28

Nea Imi de ce n-ar fi cel mai bun ? Mi se pare ca a luat Cupa Campionilor is Supercupa Europei. Si este un domn.

cosmin (17 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:10

Jenei si Iordanescu au antrenat echipe gata formate nu au reusit niciodata sa preia o echipa de la 0 si sa o aduca la nivel inalt.Dovada e faptul ca cei doi nu prea au antrenat pe „afara”

Mielu (27 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:11

Fanii Stelei au ochelari de cal si uita cum au castigat CCE, din 4 meciuri si cu bulan. Saraci cu duhul.

Grozavu (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:15

Iubirea de fotbal e una din explicatiile succeselor lui Lucescu. Stelistii nu il vor iubi niciodata si nu din vina lui si din vina lor.

Un antrenor (214 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:18

Ca de obiecei foarte frumos. Astept amintirile lui Ioanitoaia cu mult interes si ele nu ma dezamagesc niciodata.

Franz (406 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:20

Doi maestri. Ma bucur si ca l-ati ciupit pe Luce cu obsesiile lui.

nu stiu (23 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:28

Oameni buni, nea Ovi vb despre cu totul alteceva, ce intelege-ti voi, deja vb pe alaturi.
Ati pornit o disputa , genul „care e mai smecher ?”. Aici este vorba de cu totul altceva, este, daca vreti o lectie de viata, nu conteaza cu ce echipa defilezi, intre toti domnii acestia, de care pomeniti, nu e nici o disputa, este SPORT IN SANGE. In fine..
Ma mandresc cu toti antrenorii si fotbalistii Romani ! Oriunde merg in lume, toata lumea pomeneste de aproape toti despre care vb voi, fiti mandri de ei, aici nu e rivalitate, este PROFESIONISM. Iar D-l Lucescu este un profesionist desavarsit, mentionez ca am fost stelist, pe parcurs am echilibrat, iubesc sportul, in general, am pierdut interesul ptr fotbalul de acasa. Mai toate echipele se zbat sa supravietuiasca, un lucru e bunicel, apar catava jucatori tineri.
O zi buna si va rog, vb despre articol „subiect” daca se poate.

Kornel (4 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:45

Terminati cu prostiile, Lucescu are 12 titluri luate in 3 tari diferite plus doua cupe europene, deci, e cel mai mare. Plus ca Kovacs si Ienei au castigat cu echipe facute de altii. Timisorean, nu sunt fanul lui Lucescu, dar ce e al lui nu poate fi contestat. O zi buna tuturor.

Michael (76 comentarii)  •  17 mai 2014, 11:48

Cel mai curios eram sa aflu ce va face Lucescu de acum inainte, daca ramane or daca pleaca. Ca prieten vechi Ioanitoaia trebuie ca stie si ma intreb de ce nu spune.

Didi (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 12:19

EMERIC IENEI. PUNCT.

doru (127 comentarii)  •  17 mai 2014, 13:19

nea Ovi, obsesia pentru Stra Luce Nthory de Nord nu e numai a ta, e a multor comentatori; Luce nu a stiut niciodata sa construiasca, ci numai sa temporizeze, sa distruga, sa se apere, sa traga de timp, sa se laude. Nu se poate compara cu marii antrenori romani: Imi, Iordanescu, Piturca, Olaroiu, Reghe, A. Niculescu, Boloni… El e primul la victimizari: arbitrii, ghinionul, tramvaiul !

Bocanci (15 comentarii)  •  17 mai 2014, 13:23

E bun nea Mircea, n-am ce zice, dar e drum lung pana la castigarea LC. El n-a ajuns nici in semifinale. Plus ca daca-l comparam cu Jenei ca om, unul e un domn si celalalt are un caracter specific natiei.

daniel (127 comentarii)  •  17 mai 2014, 13:25

Alta dezinformare marca Stra Luce: ,,Halagian i-a facut echipa lui Imi!” Halagian i-a adus la Steaua pe Barbulescu si pe Radu bara bara. Halagian nu a trecut niciodata de turul I al vreunei cupe europene ! Asta tine doar la amatori si la antistelisti! Cine a desfiintat Gheata de Aur, nea Ovi? Mateut, Camataru, Mateut sau invers !

Vasca (166 comentarii)  •  17 mai 2014, 13:58

@doru #13. Hai sa ne radem! Palmaresul lui Lucescu e peste al celorlalti oricat ar contesta stelistii. Nu discutam atitudinea, discutam palmaresul, unde nu e de discutat. Avantaj clar Lucescu. Dar gresesti si mai tare cand sustii aberatia ca Lucescu nu stie sa construiasca echipe cand el asta stie cel mai bine. Esti pe alaturi, complet gresit.

Vio (188 comentarii)  •  17 mai 2014, 14:03

Daniele, Lucescu Mircea nu a spus niciodata ca Halagian i-a facut echipa lui Ienei, de unde ai scos-o? Deci tu dezinformezi, nu Dl Ioanitoaia a carui pozitie e echilibrata in cazul asta. Esti dintre cei care se baga in seama degeaba, de aceea Dl Ioanitoaia nu va raspunde niciodata. nu are cui.

vb (18 comentarii)  •  17 mai 2014, 14:04

Domnule Ioanitoaia,la montarea de stenturi nu se face anestezie,inseamna ca la domnul Lucescu a fost altceva.

Arion GL (56 comentarii)  •  17 mai 2014, 14:07

Dorule, scuza-ma, dar esti dus cu caputul. Lucescu tocmai asta face, creaza echipe cum a facut la Dinamo si mai ales la Shaktar, iar tu tocmai asta negi. Fie ca nu stii, fie ca esti stelist orb, in niciun caz nu ai scuze.

paul (2 comentarii)  •  17 mai 2014, 14:44

Luce e un bun tactician, are ochi si la jucatori de valoare, are performante, pacat ca e antistelist, de inteles – ca junior mic a fost refuzat de Steaua, in general mari antrenori ajung mijlocasii de constructie, gen Boloni, Lucescu a fost si el un fel de extrema falsa, mai mult mijocas, Jenei a fost mijlocas alaturi de Bone, Iordanescu a fost tot varf retras, Covaci a luat Ajaxul in plina glorie care juca dirijat in teren de Cruiff, jucator total, Hagi nu va ajunge niciodata mare antrenor pentru ca nu a fost un jucator cerebral

simt enorm si vaz monstruos (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 14:51

Lucescu a fost si ramane foarte pasionat de munca lui, asta e clar.

Problema apare cand niste gazetari prieteni umfla statuia lui nea Mirce pana la proportii kitchoase.
Pisti Kovacs, cu adevarat cel mai important antrenor roman al tuturor timpurilor, n-a avut nici pe sfert atatea articole inchinate carierei si performantelor sale.

Lucescu a castigat doua trofeee europene dar multi uita ca primul e practic luat pe munca lui Terim pentru ca romanul a venit la Galata cu doar cateva zile inainte de finala Supercupei iar echipa era inca in inertia de joc impusa si antrenata de fostul tehnician.
Celalalt trofeu european face parte din categoria celor castigate in urma infuziei uriase de capital (si de influenta) a magnatilor ex-sovietici pentru ca Sahtior a repetat scenariul urmat anterior de Zenit St. Petersburg si TSKA Moscova.

Titlurile nationale sunt multe dar daca privim atent in ce campionate sunt castigate isi cam pierd din stralucire. Personal cred ca titlul obtinut de Boloni cu Sporting in anul in care le-a depasit pe Benfica si FC Porto e mai remarcabil decat zece sau douasprezece campionate castigate in tari in care influenta politica si jocurile de culise au fost sau sunt semnificative (si de multe ori decisiva) in stabilirea castigatoarei.
Fara sa vrea, chiar Lucescu ne-a aratat la un moment dat cata importanta acorda acestui detaliu atunci cand a cerut, in mod stupefiant pentru orice om care gandeste normal, interventia Parlamentului din Turcia pentru rezolvarea unor probleme legate de arbitraj.

Aceste aspecte mai putin pozitive din cariera antrenorului Mircea Lucescu poate ca ar fi trebuit relevate pentru ca sunt mai importante decat cele legate de marotele lui cu arbitrii, jucatori (re)descoperiti si/sau promovati, vatmani, fam. Ceausescu sau mai stiu eu care. Ele contribuie la formarea unei imagini complete si corecte despre un om care a lasat cate ceva in urma sa in fotbal.
Nea Ovidiule, am mai spus-o , Lucescu a fost un antrenor important, remarcabil pentru pasiunea cu care si-a facut meseria dar daca veti continua sa umflati proportiile unei cariere, altfel importante, pana la dimensiuni caricaturale veti obtine contrariul efectului pe care poate ca vi-l doriti.

cpt.ahab (71 comentarii)  •  17 mai 2014, 15:20

@simt enorm si vaz monstruos:
Bag de seama ca-i reprosezi autorului exact ceea ce faci si tu cu Stefan Kovacs! Zici tu ca el e „cel mai si cel mai”. Din toate timpurile. Si asta numai pentru ca o zici tu. Pisti Kovacs nu a luat, oare, trofee cu Ajax pe munca lui Michels? Pisti Kovacs nu e antrenorul care n-a facut cu nationala nici un „fromage”? N-a calificat-o pe nicaieri, adicatelea. Discutia poate continua la nesfarsit. Intotdeauna, clasificarile gen „cel mai bun din toate timpurile” contin o uriasa doza de subiectivism. Si pe deasupra, sunt si o clasificari fara nici o importanta. Cam cum e si cu Agassi, care-l socoteste pe Nadal cel mai bun. Parerea lui si atat. Sa-l lasam pe dl. Ioanitoaia sa situeze pe podiumul personal pe cine socoteste de cuviinta. Chiar daca al sau podium deranjeaza toata suflarea stelista.

marcel (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 15:26

Antrenorii pe care ii invocati au stralucit doar la o singura echipa, Lucescu a facut treaba peste tot.Covaci,.Jenei,Iordanescu, nu au luat niciodata o echipa de la zero si sa faca performanta cu acea echipa. Lucescu este contestat pentru ca este prea meserias. Covaci a antrenat o echipa care la vremea aceea se descurca si fara antrenor.Jenei, nu a stat prea mult la Craiova, iar Iordanescu a clacat la Rapid. Lucescu nu este perfect ,mai sare calul, arbitri sunt de vina la fiecare meci, dar ca si antrenor este cu mult peste ei, nu mai vorbesc despre continuitatea pe care o are in fotbal.

Corin (60 comentarii)  •  17 mai 2014, 15:38

Ma framanta o singura intrebare: ce au facut in viata lor cei care il judeca pe Lucescu ca pe hotii de cai? Plus aiureala ca Lucescu nu construieste echipe ci le cumpara. Calculul nu le da dreptate contestatarilor lui Lucescu deoarece Sahtior a cumparat mult dar a vandut si mai mult. Daca nici Lucescu nu are ochi la jucatori nu are nimeni. Deci, nu exagereazs presa cand il lauda pe Lucescu in schimb exagereaza cei care il contesta. Iar motivul e straveziu: Lucescu a fost mereu adversarul Stelei, echipa cu cei multi suporteri si cei mai multi postaci.

arabu (1 comentarii)  •  17 mai 2014, 15:39

The man who took Ajax to new heights and the brink of destruction
Stefan Kovacs is one of football’s forgotten men, even in his native Romania, but should be remembered as the coach who brought freedom to total football

The Guardian

Prof. Nica (125 comentarii)  •  17 mai 2014, 15:43

Dl. Ioanitoaia nu scrie nicaieri ca Mircea Lucescu e cel mai bun antrenor roman, scrie ca e cel mai titrat. Si nu e cand are 12 trofee importante, spuneti-mi un alt antrenor roman care a cucerit mai multe! Nu veti gasi, asa ca nu va mai incordati degeaba. Iar articolul e un exemplu excelent pentru pasiunea pe care trebuie sa o punem fiecare ca sa ne autodepasim.

Cheetah (2118 comentarii)  •  17 mai 2014, 16:12

Nea Mircea Lucescu poate da exemplu tuturor, pentru fiecare in domeniul in care lucreaza, de ce inseamna pasiunea adevarata pentru munca si sufletul pus in tot ceea ce faci in primul rind pentru cei multi.
Zicea actorul Morgan Freeman cu ocazia premierii lui pentru intreaga activitate: „Daca iti place cu adevarat ceea ce faci, atunci nu va trebui sa muncesti NICIODATA” – asta i se aplica deopotriva si lui Luce, dar si lui OVI.
Multumim pentru acest fromos articol!

xhthu (1 comentarii)  •  17 mai 2014, 16:39

@Kornel daca e vorba de proportii tari/titluri sa nu mai vorbim de recordurile marelui il muce din italia 3/4 echipe retrogradare cu hagi,sabau sau lupu disponibili in echipa si cel mai prost antrenor al lui inter din ultimii 30 de ani cu poate cel mai valoros lot al lui inter din ultimii aceiasi 30 ani.si multa , multa croncaneala.
maifrendule, ienei ,covaci,chiar si iordanescu sunt la un nivel la care il muce n-o sa ajunga in veci ,pentru ca desi n-au beneficiat de manevrele securitatii ,milioane de petrodolari si nici n-au fost asa darnici cu fomistii din presA care-ti fac PR si ode pentru o saorma,nu doar ca au reusit performante la care caldararul nici nu viseaza ,dar au fost si au ramas domni

Freddy RE (17 comentarii)  •  17 mai 2014, 16:54

@17 Nentori Tirana:
Chiar si in zile in care simti enorm, ai dreptate.
Acum să vedem dacă Nea Ovidiu e man enough să bată un vatman. Un arbitru? Un ospătar…?

17 Nentori Tirana (871 comentarii)  •  17 mai 2014, 17:10

Maeste, te iubim, dar daca mai ai din astea, te lasa secretara. Cumpar toata editia noii carti in pregatire, „intimplari cu unii ca comunistii“, si ii dau foc pe rind in piata principala, in toate marile metropole si orase monumentale, culturale si turistice, nu stiu inca ordinea, dar dupa Paris sigur metropola Duoniescc, c si pe urma Roma, Londra, Wiena …, cu incheiere la Vaslui, din stima pentru secretara.
Cu dedicatie pentru intelectualii din tei, pe care ii asteptam sa ni se alature la lupta impotriva comunismului, a elementelor, agenturilor, ramase si schimbate in bine, iata un nevinovat pamfletel:

Istoria neromantata, in forma cea mai blinda, a Luceafarului fotbalului mondial.

Luceafarul a jucat la Dinamo. Crrred ca, ca toti cei mai de vita nobila, avea intentia laudabila sa se culturalizeze, asa ca, nu numai ca a luat locul altora, dar a devenit si capitan la nationala. De, je moi. Marele Dobrin l-a dus in Mexic, unde a putut sa zburde cu piciorusele lui sprintene, dar pe Dobrin, comoara noastra, l-a ascuns securistii. Nu era multi, dar era acolo. Nu cumva sa-l vada cineva, sa ni-l cumpere.

Pasul spre antrenorat era normal, caci doar n-o sa stea Luceafarul la intersectie. Ca Doamna Lipa. Ce sa faca altceva ?

In anul de gratie 1986, dupa ce Steaua cistiga CCE, Luce aduce la Dinamo tot ce credeau ziaristii din presa de scandal ca ar fi mai bun in tara. Doar spre exemplu: de la Craiova vin Balaci si Camataru. Dinamo 1986 a fost multi ani la rind, grosul echipei nationale !!! Desigur nici Rednic, Andone, Raducioiu, …, n-au stat la intersectie, asa cum ar fi fost normal, ci au devenit antrenori.
Numai ca, in anul de gratie 1986, Dinamo lu Luce intilneste in calificarili la UEFA pe frizerii, soferii si chelnerii de linga Tirana, adica de undeva din Albania. Desi dormeau in autocar si mincau conserve, 17 Nentori Tirana a batut acasa si la Bucuresti nationala lu Luce. Inca de atunci au identificat unii ca comunistii talentul lui fara margini. Ajungea sa ste pe margine si deja se intimpau minuni.

Desigur ca comunistii l-au trimis apoi sa destabilizeze occidentul. Il gasim la Brescia, ultima oara terminind pe 18 din 18. Isi facu datoria fata de patrie si la Reggiana, tot pe 18, dar cu 19 !!! puncte in 34 de meciuri. Doar dupa un an, dau comunistii lovitura si-l … i n f i l t r e a z a …, chiar de 1 Decembrie, alta zi norocoasa, la ditamai Inter. Cine stie cit a costat ? Ori poate motanul Anghelache Behemoth, a pastrat legatura cu albanezii. Luce al nostru isi facea datoria si acolo, dar n-a apucat sa retrogradeze, caci l-au dat afara la timp. Arabii n-au fost pe faza cu fi-su si astfel a pierdut si Petrolul 12 puncte in primele 6 meciuri ale lui Il Muce. Trebuie insa recunoscut ca, aici, vina ii apartine unui anume analist DS, care cazind de pe un pod de linga Vaslui si avind desigur o trauma groaznica, in loc de altul la fel de bronzat, la vazut pe Muce, care in timpul cazaturii, i se arata ca mare antrenor. Speram sa-si revina, orice om are dreptul la o viata fara cosmaruri. Multa sanatate Domnule DS.

Intimplarea face ca Hagi, care era Rege la Galata si in toata Turcia din toata Lumea, sa-l aduca la Galata. La Galata, care cistigase competitia UEFA, pleca Imparatul facut de Hagi, un anume Teri nu stiu cum. Si venea pe bani multi Jardel, cel mai bun atacant din Lume. Asa ca un antrenor ieftin era ideal, oricum legea pe teren o facea Hagi. Asa se face ca Luce ajunge chiar la Supercupa cu un Real putin interesat de Supercupa. Jardel marcheaza, se apropie ultimul sfert de ora, Luce il scoate pe Hagi ca sa traga de timp. Real se enerveaza si marcheaza. Noroc ca Jardel era la ora aia cel mai bun atacant din lume si-l salveaza pe Luce. Datoria fata de Patria noastra scumpa si-a facut-o. Galata a fost apoi aproape de faliment. Aminteste si de Rapid. Agentii Vama si Muce l-au determinat pe nevinovatul Copos sa arunce cu bani, ca cica ei vor lua campionatul. De data asta nu stiu de DS (scuze DS daca totusi ti-ai bagat coada si felicitari), ci de ziaristii de scandal, carora unii ca comunistii le-au turnat prea mult in pahar, de confunda mustata lui Vama cu a mintuitorului.

De perioada Duoniescc nu mai are rost sa vorbim. I-a scos si Fulgeru Bragadiru. Cineva ii tot cumpara lu Luce brazilieni de nationala, care cistiga daca sint lasati sa joace singuri, asa cum stiu ei. Cind se mai implica Luce, se implica si arbitrii, ca de nu, vai de ei ! Probabil in Corea de Nord si-ar fi depasit performantele. Totusi. Au reusit greu sa bata doua echipe de-ale lor (? ? ceva rusnaci) si au mai apucat o finala, cea cu Werder Bremen. La Werder lipseau cei mai buni: Diego, Hugo Almeida, Per Mertesacker, … iar Naldo si Baumann, alti doi oameni de baza, au jucat accidentati. S-a jucat la Istambul !!! In alta parte nu avea curaj arbitrul sa anuleze golul de 2:2 din ultima secunda. Ultimul sfert de ora a intrat in anale, tactica a la Luce la asedii nemtesti, tot pe jos au fost, ii batea vintul si cadeau ca morti. Luce a gresit si acasa in Turcia tactica, a invatat portarul cum sa scape mingea printre miini, s-a facut de ris la asediul nemtilor din final. Dar cel mai mult mi-a placut cum se agita, ce nervos era, cind a batut tot in acel sezon, echipa a treia a Barcei si a prins locul trei in grupa CL, care i-a dat dreptul sa intilneasca ciumpalacii aia din vecini. De parca cistigase campionatul mondial. Saracu.

PS Daca vrei antrenor, oricind mai bine Sumudica. Macar te distreaza.

Freddy RE (17 comentarii)  •  17 mai 2014, 17:32

@17 Nentori:
Ah, ce le mai văd, in my thinking bubble!

Mielu (27 comentarii)  •  17 mai 2014, 17:39

@17 Nentori. Nu mai sunt paturi libere la Spitalul 9?

simt enorm si vaz monstruos (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 17:44

@ cpt.ahab

Am spus ca Stefan Kovacs e cel mai important antrenor roman al tuturor timpurilor si-mi mentin parerea indiferent daca unora n-o sa le convina sau ma eticheteaza „stelist”sau „lipsit de patriotism”.
Pentru afirmatia asta am un argument care nu poate fi demolat: e singurul roman care s-a impus in vestiarul si pe banca unei formatii de vedete adevarate, o trupa care a dominat la vremea aceea fotbalul european, ba chiar mondial.
Daca-mi dai inca un nume de antrenor care a pregatit – cu succes si pe o perioada suficient de lunga – o echipa mare, adica o formatie care sa fie cotata macar in top 5 in fotbalul care conteaza, atunci ar incape oarece loc de discutie.
Singurul care a trecut printr-un vestiar „greu” in afara lui Kovacs e intr-adevar Lucescu, cel care a fost pentru scurta vreme antrenorul lui Inter Milano. Stim cat timp a rezistat, cu ce rezultate si cum a plecat de acolo. Iar intamplarea asta nu face decat sa marcheze si mai bine diferenta intre cei doi.
Exista doua tipuri de antrenori: „constructorii de echipe”, adica oamenii care preiau formatii „mici” si reusesc sa le duca la un nivel superior dar care de regula nu reusesc sa urce pana in varful piramidei, adica sa castige sau macar sa joace in cateva finale pentru un trofeu suprem ( cum e CM sau CCE/Ch League) si se opresc la diferite nivele intermediare de performanta sau cel mult castiga o competitie „de categoria a doua”. In grupul asta intra si Lucescu. Numai ca astia sunt multi; cam fiecare tara are unul sau mai multi „Lucesti” mai mult sau mai putin importanti decat nea Mircea. De exemplu Ucraina, unde activeaza acum prietenul nostru, l-a avut pe Lobanovski care a fost mai „mare” decat „Il Luce”.
A doua categorie, mult mai rara si mai importanta, e formata din tehnicienii care stiu si pot sa conduca marile echipe, pline personalitati care „te pot ingropa de viu” daca te simt slab, daca nu stii sa te impui si sa le transmiti ca esti cu adevarat „mare”. Cineva care se pricepe la fotbal cum eu ma pricep la navete spatiale spunea ca e foarte simplu sa conduci o echipa mare si care e „gata formata”. L-as invita sa vada ce se petrece la CF Barcelona dupa plecarea lui Guardiola si pe viitor sa se gandeasca de doua ori inainte sa emita astfel de pareri.
Sunt cativa, ii numeri pe degete, care pot fi incadrati in ambele categorii aici ii intalnim pe Ferguson, Robert „Bob” Paisley, Mourinho, Helenio Herrera, Guardiola sau Arrigo Sacchi (ultimul are totusi ceva in comun cu Lucescu si Ionut Chirila in sensul ca a facut afaceri cu incaltaminte). Oamenii astia au reusit sa construiasca mari teamuri pe care le-au dus pana sus, pe ultima treapta a performantei. Au impus si consacrat conceptii noi de joc si sunt considerati revolutionari in dezvoltarea tehnico-tactica a jocului de fotbal. Din pacate nea Mircea si altii ca el raman la ani lumina distanta de nivelul asta.

observ (3 comentarii)  •  17 mai 2014, 17:59

@ 30 17 Nentori Tirana Plesneste fierea in tine croncane! Nu vezi in fata ochilor decat galeria lui Dinamo, sfertodoctule!

MZM (390 comentarii)  •  17 mai 2014, 19:12

Nea Ovi, amintirile astea iti aduc mai multe necazuri decat bucurii, pacat! Vezi, nu e bine sa-l tamaiezi pe Lucescu, pentru ca lumea imediat il demoleaza! Pentru ca este evident si enervant efortul presei noastre de sport de a-l ridica in slavi doar pe el!! Mai nou, se incearca ceva asemanator cu juniorul, ceea ce este de-a dreptul gretos! Iata, un coleg al dumitale (M. Brailescu), vorbind despre jocul Petrolul-Steaua, scrie urmatoarele ineptii: „Razvan versus Steaua. O confruntare intre doua branduri in fotbalul romanesc: Lucescu si Steaua”. Cum e posibil asa ceva, nea Ovi?!?! In primul rand ca nu se poate compara valoarea unui om cu a unei echipe. Sunt entitati necomparabile! Dar chiar daca ar fi comparabile, Steaua, ca echipa, a atins gloria suprema – Campioana Europei si castigatoarea Supercupei Europei, 25 de titluri nationale etc., etc., iar puradelul are performante zero ca jucator, zero ca antrenor. Ce brand este Razvan Lucescu??? (A scapat cu fuga de pe la arabi!!). Daca mai era lasat vreo jumatate de an la Natioala Romaniei, o retrograda pe locul 100 in lume! Dar colegul dumitale, marele gazetar Brailescu, mandria GSP, probabil, il pune sa tropaie alaturi de Steaua!? Adica soarecele langa elefant! Nea Ovi, daca nu-l dai afara pe acest scrib, o sa creada lumea ca dumneata l-ai pus sa scrie bazaconiile alea!

Vuca (2 comentarii)  •  17 mai 2014, 19:33

@simt enorm…#33. Da, nu vezi monstruos, ci complet gresit. Kovacs a ajuns la Ajax datorita faptului ca era evreu ungur si a luat de gata o echipa formidabila. Ca doar nu s-a desteptat dintr-o data dupa care la nationala Frantei a dat iar chix.

mdea (25 comentarii)  •  17 mai 2014, 21:59

Tot respectul pentru Mircea Lucescu, am vazut azi mesajele unor oameni uriasi din fotbal, toti au cuvinte de lauda si respect si cand vad niste neica nimeni ca il critica, ca ii injura familia, ca ii contesta performantele, imi vine sa bag capul in pamant de rusine, de rusine ca acei oameni sunt Romani ca mine. Cand va invata si romanul sa recunoasca performantele cuiva? cand vor renuntat la a mai arunca cu noroi in niste oameni care au realizat ceva la viata lor?

simt enorm si vaz monstruos (3 comentarii)  •  18 mai 2014, 0:57

# 36 Vuca

Haha, ca si cum Kovacs era singurul evreu antrenor in lume la ora aia ca sa-l ia Ajax (echipa evreilor, deh!)
Cica l-au adus pentru ca era evreu-ungur! Daca ar fi fost evreu-etiopian nu l-ar fi chemat sa antreneze echipa? Dar daca era indian sioux? Hmm, poate ca atunci l-ar fi sarit la numaratoare…
Omul a ajuns acolo din postura de antrenor al unei echipe necunoscute (pe atunci) din lagarul comunist care tocmai fusese eliminata de Bayern, fara sa cunoasca infrangerea, in sferturile de finala ale unei cupe europene. Da, e vorba de „acea” Bayern Munchen cu grupul de jucatori care avea sa domine Europa fotbalistica dupa 3-4 ani. Asta a cantarit decisiv in alegerea celor de la Ajax, nu etnia lui.

Mai citeste odata ce-am scris, poate ca a doua oara ai sa intelegi mai bine. Insinuezi ca Pisti Kovacs a luat de-a gata o echipa mare si chipurile n-avea mare lucru de facut mai departe decat sa se uite la aia cum joaca… pai tocmai asta e problema: sa antrenezi o echipa cu adevarat „mare”, s-o mentii mereu in priza, s-o feresti de blazarea care poate apare dupa un sir de succese importante si, mai ales, sa convingi toate vedetele alea sa se puna in slujba grupului pare simplu daca privesti dinafara… In realitate e al dracului de complicat si extrem de putini indivizi sunt capabili sa faca asta. In niciun caz un antrenor cu potentialul lui Lucescu Mircea sau al altora de acelasi nivel!
Daca nu ma crezi, intreaba-l pe Geraldo „Tata” Martino (asta e ultimul exemplu intre multe altele) si o sa-ti explice el ce simplu e sa antrenezi o mare echipa „gata construita”.

dan (56 comentarii)  •  18 mai 2014, 4:37

sunt fan U cv de vreo 35 de ani….si Dinamo e chiar cea mai urata echipa de craioveni. Dar va spun un lucru care e poate secretul lui polichinelle , Lucescu a a facut in 89 la Dinamo o echipa mai solida ca steaua 86….ca e laudaros, ca a facut blaturi, ca e mereu furat de arbitrii poate.Dar e indiscutabil cel mai valoros antrenor pe care l a avut Romania.Cand aud antrenorul secolului Iordanescu, un analfabet absolut , te umfla rasul…
in rest sanatate nea Ovidiu si nea Mircea.

the hanmocar (42 comentarii)  •  18 mai 2014, 7:37

A NEW STAR IS BORN ! ALSO SPRACH REGHETHUSTRA ! INVATATI , INVATATI , INVATATI !!!

17 Nentori Tirana (871 comentarii)  •  18 mai 2014, 9:35

#37, #34 si mai ales #32 nevinovatul Mielu

ce e lung, e greu. Asa ca pe scurt: datele sint exacte, doar putin interpretate mai altfel decit vi se baga de decenii pe git, de catre cei care se intorceau acasa cu sacosele pline de la toate meciurile cooperativei.
Poate asta va duce cu gandul la spitalul 9. Nu va condamn. Unii sustin ca nici „revolutia lor” n-ar fi fost posibila daca in 1989 ar fi existat doua posturi TV si doi ziaristi. Sinteti victime.
Acum putin mai lung, sper sa nu va extenuez:

1. Pamflet, dar datele sint exacte. Sinteti victimele propagandei. Nu ride lumea de el, nici de ciinele miliardarului rus, adica echipa aia de brazilieni, nici de minunatul oras in care a ales sa traiasca Luceafarul. Lumea e „civilizata“. In ghilimele caci nu exista o jignire mai mare, pentru asa unul, decit compatimirea: o ciudatenie. N-am vazut meci in care sa nu se prezinte si situatia economica si politica a suporterilor, pe care maestrul trebuie, sarcina de partid, sa o alinte cu victorii si trofee. El se jertfeste de fapt „lucrind“ acolo.

2. Pamfletel blind, sportiv, nu m-am legat de galeria Dinamo de azi. Din contra. Nu accidente, nu maturi bagate pe git, nu afaceri care au falimentat industria, nu securistul Anghelache, nu banci care dau milioane alesilor, nu datorii de milioane la stat. Deci nu de morti, someri, oameni distrusi, pentru ca fi-su sa vorbeasca azi, nu numai de fotbal, ci de toata societatea. Mi-am amintit azi de un film celebru: Pasarile. Se bucura familia de o zi frumoasa, mama, tata, bunica, pisica, scolarii, de te intrebi ce vrea filmul asta. Si apoi tabarasc Pasarile pe ei !!! Pasarile lui Hitchcock se drogasera cu alge toxice. Pasarile platite din bani publici, bani cu care ar putea fi macar deratizate spitale si scoli, astupate gropi pe sosele, Pasarile calatoare platite de primari si consilii locale, ataca campioana Romaniei, fara sa fie drogati. Hora bucuriei este considerata o manea jignitoare ! Bine, poate in instinctele lor animalice, s-au simtit provocati. Dar nu mai gasiti circumstante atenuante Pasarilor care sar atunci sa te omoare !!! Este ca si cum, tu ai fi chefuit toata noaptea, fugi spre Bucuresti si omori o fata care mergea la seviciu. Apoi spui ca a trecut strada, din fata casei ei, pe un loc nepermis, te-a provocat sa o calci cu bolidul tau. Alte Pasari ataca azi spitale, cu sabiile. Oare nu s-au simtit provocati cu ceva ? Ca nu ataca ele din senin !
Iata Mieilor care e problema mea: vine un Lucescu si spune ca societatea, arbitrii si tramvaele sint de vina, ne dau lectii de morala.

PS
Voua, care tot auziti de echipa lui Marica, Torje, Lobonz, Pantalimon, Cocis, Grozav, Alexe, …, fara sa vi se spuna cite MINUTE au jucat pe sezon, care in loc sa iesiti in strada, vedeti realitatea la Antene, voua carora vi s-a spus ca azi a jucat Lucescu contra Steaua ???, voua va mai dau de citit, de gandit, ca voi nu sinteti sfertodocti:

http://adevarul.ro/news/societate/lucescu-dorea-modernizeze-radiatoare-brasov-banii-copos-1_50ac194b7c42d5a66384ce07/index.html

ceva din Adevarul 2006:

Trimiterea în judecată a fostului vicepremier George Copos nu pare să afecteze lumea fotbalului. Copos este patronul clubului de fotbal „FC Rapid”. Paul Zaharia, ofiţer de presă al Federaţiei Române de Fotbal, ne-a declarat: „Nu avem de făcut niciun comentariu asupra acestui subiect, atât timp cât imaginea FRF sau sistemul competiţional nu sunt afectate. Este doar treaba lui Copos. Există organe abilitate care trebuie să facă lumină în acest caz”. Conform rechizitoriului se arată că Fundaţia ProRapid a primit de la Loteria Română o serie de sponsorizări. De asemenea, se precizează că vânzarea a 38 de spaţii comerciale de către „Ana Electronic” firma lui George Copos Loteriei Române s-a făcut prin intermediul unor interpuşi, printre care ar fi şi Ion Matei. Prietenia dintre Ioan Matei şi Mircea Lucescu ar fi motivul pentru care acesta i-a acordat un împrumut, fără dobândă, de miliarde de lei, lui Lucescu. Iniţial, Lucescu vroia să relanseze fabrica de Radiatoare Braşov, însă a făcut alte investiţii, în special în terenuri. Zece miliarde de lei i-a dat fiului său, Răzvan Lucescu, care a declarat în faţa anchetatorilor că banii i-a folosit pentru nevoi personale. George Copos a fost trimis marţi în judecată, fiind acuzat de evaziune fiscală de peste un milion de euro. (2006 !)

Mielule, tu poti intra in insolveta, sa dai faliment ? Nu. Asta e partea Leilor, a alesilor tai, care cistga milioane. Tu vezi sa-ti platesti intretinerea si medicamentele, sa traiesti bine si sa te civilizezi asa cum vrea Lucescu.

ALIN (626 comentarii)  •  18 mai 2014, 11:28

@simt enorm…#33. Fereasca Dumnezeu de cei care au numai certitudini, iar tu esti unul dintre ei.

varan2006 (42 comentarii)  •  18 mai 2014, 14:09

concediu placut in italia, nea ovi !
prietenii stiu de ce !

Comentează