Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Steaua 1986 chiar merită rentă viageră!

Spre lauda lui, Gică Hagi a redeschis su­biectul. Întîlnindu-se deunăzi cu ­doctorul Nicolae Bănicioiu, noul ministru al tine­retului și sportului, Hagi a adus în discuție faptul că, deși au cucerit în 1986 Cupa Campio­nilor Europeni, fotbaliștii Stelei n-au primit nicio­dată […]

duminică, 20 ianuarie 2013, 3:50

Spre lauda lui, Gică Hagi a redeschis su­biectul. Întîlnindu-se deunăzi cu ­doctorul Nicolae Bănicioiu, noul ministru al tine­retului și sportului, Hagi a adus în discuție faptul că, deși au cucerit în 1986 Cupa Campio­nilor Europeni, fotbaliștii Stelei n-au primit nicio­dată rente viagere . Simplu de ce, din pricină că triumful lor nu s-a încadrat în prevederile Legii 69/2000 conform căreia, la articolul 64 referitor la “Protecția socială a sportivilor de perfor­man­ță”, de rentele respective beneficiază, la cerere, medaliații JO, campionii de seniori mondiali și europeni din probele olimpice sau din cele ­care au figurat, și o singură oară, în programul JO.

Cum izbînda Stelei n-a intrat în nici una dintre categoriile de mai sus, învingătorii de la Sevilla n-au primit altă recompensă materială decît un autoturism ARO de teren, și acela folosit!

Plus, firește, niște felicitări.

Nicolae Bănicioiu, care declara recent pentru Gazetă că “finala de la Barcelona m-a marcat definitiv. Atunci am devenit fan (n.a. roș-albastru) și sînt mîndru de asta”, a reținut observația lui Hagi, dar a promis și că va încerca să repare ­ce-au stricat, ori măcar neglijat, predecesorii săi din Vasile Conta 16. Adică să le ofere steliștilor, deși cu vinovată întîrziere, ce-ar fi trebuit să li se acorde încă din 2000.

Firește că voința ministrului nu va fi suficientă. Acesta a făgăduit însă, și pînă la proba contrarie trebuie să-l credem, că va propune modificarea Legii educației fizice și sportului în așa fel încît ea să-i cuprindă la capitolul recompense și pe cei care au obținut cel mai mare succes din istoria fotbalului românesc. Unul nepereche, ­despre care afirm, iertați-mi pesimismul, că nu va fi egalat nicicînd și, cu atît mai puțin, depășit.

Tocmai de aceea, celor care l-au reușit li se cuvin nu doar flori în fiecare an de 7 mai, un articol elogios și o invitație la TV. Ei merită mai mult decît atît, inclusiv rente viagere pentru serviciile aduse țării, pentru bucuriile furnizate suporterilor.

Unii dintre ei fiind oameni realizați, sigur că nu toți jucătorii din Ghencea vor cere rente. Probabil că Iordănescu, Pițurcă, Bölöni, Balint ori Lăcătuș nu vor avea nevoie de ele. Ei se descurcă și ­fără cîteva sute de euro în plus pe lună. ­Lui ­Duckadam, lui Bumbescu, lui Iovan și lui Belodedici le-ar prinde însă de minune, în vreme ce pe L. Bălan, pe Pistol și pe Majearu chiar ­i-ar salva. Tocmai pentru că aceștia au tras lozuri necîștigătoare la loteria vieții, banii care ar veni de la MTS i-ar ajuta să mai scape de necazuri, să mai zîmbească. Întrucît bătrînețea, recunoașteți citatul, nu-i pentru fricoși, dar nici pentru săraci.

Aștept ca doctorul Bănicioiu să nu rămînă în ­faza declarațiilor de presă, ci să treacă la fapte, să se bată energic pentru cauza Stelei 1986. Să nu uite, valabil pentru toți, că dacă noi nu știm să ne prețuim și să ne răsplătim valorile cum și cît ar trebui, alții n-o vor face nici atît. E grav să comiți o greșeală, dar infinit mai grav să persiști în ea, să nu cauți s-o îndrepți.

Comentarii (94)Adaugă comentariu

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:48

@Daniel: Referitor la Nadia Comaneci, va propun sa facem un calcul. A inceput gimnastica de performanta pe la vreo 5 ani si s-a retra din activitate pe la vreo 24, deci ar insemna cam vreo 19 ani de munca, si ma refer la 7-8 ore pe zi in sala de sport, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca n-a avut copilarie si alte chestii pornind de la alimentatie si pina la viata sociala. Dupa 19 ani de munca asidua, nu credeti ca e normal sa aiba dreptul la o pensie? Esta valabil pentru toti sportivii de performanta indiferent unde si la ce cluburi au activat.
D-nul ioanitoaia nu a spus niciodata ca profesorii respectivi nu ar merita renta viagera, el a spus doar ca sportivii merita asta.
Daca tot ne indreptam spre civilizatie, asa ar fi normal, cum ama mai spus si anterior, toata lumea care si-a adus aportul la dezvoltare imaginii Romaniei, ar merita acest lucru, excluzind Guvernele bineinteles, mai ales ca in Romania ei fac asta in interes personal.

Naidin (37 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:50

Dorele, sper ca nu esti cel din bancuri, dar gandesti ca el. GSP trebuie sa traiasca si Ioanitoaia nu poate face pe calugarul intr-o lume pacatoasa. Vezi ca el nu il cultiva pe Gigi Becali, interzis la Recurs de multi ani, dar nu a extins embargoul si la ziar. Poate esti prea tanar ca sa intelegi, dar ziarul trebuie sa tse vanda. Si site-ul la fel. Cine vrea acceseaza, cine nu, trece mai departe, pace tuturor.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:53

@ Alex: du-te bai si te culca, tu nu vezi ca debitezi prostii?
Aici nu e vorba de clubul Steaua, ci de sportivi care au activat in acest club. Nu Steaua primeste renta viagera, ci sportivii, acum ai inteles sau vrei sa-ti desenez, poate pricepi atunci.

Daniel (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:56

D-nule Florin, mea culpa! Nu e vorba de o discutie pe care am dus-o in alta directie, e vorba tot de oameni care au facut ceva pentru tara asta, despre faptul ca unii sunt sportivi si altii nu, iar eu nu ma mai adresez nimanui fiindca personalitatile respective au decedat! Eu am ales! Sunt de acord ca trebuie sa incepem de undeva, insa eu am obosit! Cei care sunteti mai tineri, e bine sa incercati. Eu nu ma impotrivesc, atrag numai atentia asupra unor aspecte deloc de neglijat si da, nu vreau nici eu sa se repete greseala. E bine insa, sa pastram proportiile! Un medic pe care o televiziune ca ProTv il judeca dupa spusele unei babe , are nevoie sa invete 25-28 de ani, uneori cu mari sacrificii, daca ii place meseria, pentru a face performanta! Scuze: la ce sacrificii au fost supusi fotbalistii? Nu sportivii in general, repet; fotbalistii! Sau o alta comparatie; Lavinia Milosovici care a fost chiar mama unuia dintre pacientii dr. Valeria Ene(se poate verifica), a fost gimnasta, da? A ajutat-o cineva cu ceva pentru a trata copilul chinuit de boala? Si un gimnast munceste, nu ca un fotbalist! A primit ceva acum, o renta viagera? Nu! Repet, iubesc fotbalul, am jucat fotbal, dar dati-mi voie sa o spun sus si tare; nu am intalnit prea multa munca si educatie in aceasta latura a sportului! Cu respect.

CLA (24 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:56

DA LA PENSIONARII CARE AU MUNCIT O VIATA INTREAGA PE 3 LEI CAND LE MARIM PENSIILE ? DUMNEAVOASTRA CAND VA RETRAGETI ?

dumitru (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:59

@florin: cred ca duceti discutia intr-o alta zona, nu cred ca trebuie sa generalizati. dl. ioanitoaia nu s-a referit la sportivii olimpici, s-a referit la fotbalistii echipei steaua. imi pastrez parerea personala, pt care nu trebuie sa ne faca cineva prosti, ca rezultatele unei echipe de club nu trebuie sa conduca la acordarea unei rente viagere. credeti ca suporterii realului se bucura cand castiga barca cce? le ofera statul spaniol renta viagera? statul roman nu a avut bani pt renta viagera a catorva veterani din armata regala din al 2-lea razboi mondial

Daniel (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:09

Va multumesc pentru raspuns, D-le Ioanitoaia. Am incercat sa-mi expun numai framantarea. De asemenea, sunt de acord ca in acest caz polemicile nu pot fi decat cordiale si ca acesta este secretul evolutiei noastre umane.Da, cred ca se poate pune semnul egal intre realizarile mentionate. Cu respect.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:11

@ Daniel: D-nule profesor, imi pare rau, dar iar nu m-ati inteles, era vorba despre fotbalistii care au cistigat un trofeu de care noi ne-am bucurat si ne-am mindrit cu el atita vreme. Trebuie tinut cont de faptul ca la vremea aia, ei nu aveau contracte la club, erau pur si simplu niste angajati, cluburile in Romania la vremea aceea fiind cluburi de fotbal amatori. Nu stiu cum vi se pare d-voastra, dar mie personal mi se pare o mare nedreptate. Ah, ca in ziua de azi au contracte foarte mari, asta e alta discutie, si daca vreti, putem sa polemizam pina miine pe tema asta.
Din pacate, si eu am renuntat la lupta cu sistemul de valori din Romania deoarece am emigrat inca din 1998 in USA, asa ca, si eu, ca si d-voastra de altfel, am obosit sa lupt. Din pacate la mine s-a intimplat la 31 de ani.
In rest, multa stima, si chiar nu a fost in intentia mea sa va contrazic sau altceva, a fost doar un punct de vedere.
S-auzim numai de bine.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:19

@dumitru: d-nule Dumitru, va rog sa cititi toate postarile mele si atunci veti intelege, nu vreau sa ma lansez in polemici cu d-voastra, nici macar nu faceti diferenta intre un club de fotbal amator si unul profesionist.
V-am dat exemplul cu AC Milan in 1989 cind au jucat finala impotriva Stelei, altceva ce vreti sa va spun?
Si repet, pentru ca vad ca nu se intelege, nu este vorba de clubul Steaua, ci de sportivii care au activat acolo, ei merita asta, ca au fost adusi acolo asa cum au fost adusi, asta e alta discutie care chiar nu-si are rostul.

Niku (275 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:21

@CLA. Recidivezi in prostia ta. Cel mai bun lucru pe care il ai de facut e sa ii plictisesti pe altii. Nu iti place Ioanitoaia, dreptul tau, du-te pe alte bloguri ca nu se supara nimeni. Ba chiar se bucura multi.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:35

Si pentru toti oamenii care posteaza pe aici fara sa gindesca, lasindu-se indusi in eroare de tot felul de patimi pentru o echipa sau alta.
Cel mai bine era ca acei jucatori sa nu fie adusi la Steaua, nu s-ar fi cistigat niciodata Liga Campionilor, deci astazi nu mai vorbeam despre rente viagere.
S-a inselat Brucan, si-mi pare rau ca nu mai e in viata, ca ne-ar fi spus in ziua de azi ca ne trebuie 2000 de ani sa ne revenim ca mentalitate.

Ciolo (63 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:39

Cam multi prosti pe metru patrat pe aici! Stimate dle Ioanitoaia, nu va necajiti, astia de comenteaza aiurea nu au capacitatea de a intelege ceea ce citesc (ma mir ca stiu sa citeasca). Din pacate internetul este liber si prea ieftin, asa ca toti prostii si frustratii simt ca trebuie sa isi dea cu parerea, de cele mai multe ori facandu-se de ras. Eu va felicit pentru articol si salut initiativa, o tara care nu stie sa isi respecte valorile, nu exista. Iar fenomenul este rege in Romania, noi nu mai suntem demult un popor, suntem o populatie sufocata de ura si frustrare, plina de invidie si fara discernamant.

reddog (14 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:48

Ne curge praf din ccurr dar vrem sa dam bani la sport..
40% dintre romani inca se mai cacca in fundul curtii,nu avem apa curenta,n-avem drumuri,n-avem spitale,scoli..NU AVEM NIMIC…Dar vrem bani pt sportivi..

Dorel, Radu Naum (871 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:49

Doamne, Doamne, … OI, situatia e mult mai grava decit credeam. Pt prima oara l-as ierta pe Dorel. Numai Dorei! Culmea, toti stiu sa scrie, au probabil si o Diploma. Va meritati toti Jurnalistii, toti Ministrii.

Bre Daniele, de ce crezi matale ca o tara cu atitia culti, inteligenti, toti Somitati marcante, inclusiv femeia lu Salam, au avut mereu reprezentanti si conducatori de de marca? Nu din cauza unor Somitati ca voi?

Ce legatura are performanta unei echipe de jucatori din tara (Barca putea lua orice jucator din lume), cu Doamna Ene, cu scoala ta, cu posibilitatea acordarii de rente speciale tuturor sefilor de partid, profesorilor, pompierilor eroi, chirurgilor (KENT profesai nu te-a deranjat Dolanescu, unica Scanteia si unicul TVR).
Cind ai de ales intre 3 Antene si o mie de Posturi cu muzica, te supara Salam si pleci la Londra, ca tu esti prea inteligent. Orice s-ar discuta, voi aveti o singura placa.
Te asteapta Vanghelie in Ferentari sa faci bine. Pacat ca esti la Londra. Sper macar ca ceilalti Dorei scriu din Romania. Ca merita.

zicatorul (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:57

Eu cred ca ar trebui sa diferentiem sportivii profesionisti de restul sportivilor, este o diferenta uriasa.
Nu cred ca este normal sa punem semnul egal intre fotbalisti si sportivi de genul gimnastilor. Poate ma insel insa nu cred ca o gimnasta are contract cu un club, castiga o anumita suma de bani de la club lunar si daca nu este multumita pleaca la alt club, in alta tara unde castiga mai mult.
Daca luam in calcul ideea aceasta cu serviciul adus tarii ca sportiv de ce nu luam in calcul si deserviciul facut prin plecarea din tara? Cu jucatori de categoria lui Hagi si Popescu in tara nu am fi avut si noi cluburi mai puternice?

Cheetah (2118 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 21:59

Hai sa ne distram nitel: Intrebati-l pe Dl. Deputat Becali daca poate mijloci sau plati Domnia Sa aceste rente viagere la care faceti referire cu multa inspiratie in articolul de fata. Ia vedeti, ce zice?

Lauri (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:08

@Niku. Subscriu si observ ca Nea Ovi iar i-a bagat in sedinta pe toti. Ba a si raspuns profesorului, ceea ce e rara avis la el. Propunerea lui merita atentie, doar ca Banicioiu nu va face nimic. Ca orice politician promite si uita.

marian (145 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:13

ce tot o tineti cu rentele viagere mai oamenilor nu exista asa ceva nicaieri in lume .performanta se plateste atunci pe loc cu o anumita suma si la revedere(mai bine zis la munca).dati-mi exemplu o tara din vest care da asa ceva.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:16

@zicatorul: Am inteles ironia, dar oare putea nadia sa plece la un club din strainatate in 1970, sau 74, sau s.a.m.d., eu dupa cite imi amintesc a trecut granita fraudulos in noiembrie 1989.
D-nilor, va rog nu mai faceti comparatie intre ce e acum si perioada comunista, in acea perioada cam toti sportivii cistigau aproape la fel, poate cu mici exceptii.
despre asta vorbim.

Daniel (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:18

Dorele, sapa si vezi sa nu te curentezi. Profesez si acum, am numai 48 de ani, iar eu nu am prins perioada cu KENT-ul. Nu ai inteles nimic, asa ca te rog cauta alt loc pentru a te desfasura. Si eu nu m-am autointitulat somitate! De plecat, am plecat din tara pentru a putea face performanta in neurochirurgie, nu bani. Esti probabil unul dintre cei care nu merg la medic ci la ghicitoare, fiindca ai impresia ca toti medicii sunt incapabili si spagari. Erau exemple pe care le stiam domnule, nu e vorba numai de medici, comparan o gimnasta cu un fotbalist. Cred ca nu ai inteles decat tarziu cate ceva… Poporul nostru isi merita soarta. Ca si tine dealtfel, care te dezvalui asa cum esti…Nu am contrazis pe nimeni si ma adresam autorului articolului. Cu bine.

Daniel (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:21

Si apropo, Dorele; nu am votat in viata mea! Nu am avut pe cine! Nu suport politica. Voteaza-te singur!

MTS (5 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:25

D-nule Ioanitoaia, plecand chiar de la un reportaj al publicatiei d-voasta , respectiv http://www.gsp.ro/gsp-special/superreportaje/alaturi-de-alti-revolutionari-duckadam-pierde-renta-de-2-200-de-lei-pe-luna-revolutia-eroului-de-la-sevilla-280184.html , doresc sa va ridic un semn de intrebare legat de moralitatea unuia dintre acesti eroi, respectiv d-nul Helmut Duckadam. Acesta beneficiaza ilegal de numeroasele facilitati obtinute de pe urma acordarii unui certificat de revolutionar, neincadrandu-se nicidecat in conditiile Legii 341/2004 – aici avem un caz grav de fraudare a statului + beneficiaza de o pensie pe caz de boală in conditiile in care desfasoara o activitate lucrativa remunerata – aici avem o situatie care s-ar lasa cu minim amenda penala. In aceste conditii, d-voastra nu credeti ca acordarea acestuia si a unei pensii viagere de catre statul roman ar fi prea strigator la cer! Poate inainte de toate ar fi de dorit ca d-nul Duckadam sa primeasca o citatie de la Procuratura si apoi statul roman sa recupereze ceva din prejudiciul creat de acest sportiv si in aceste conditii, in mod normal, prin limitarea unor drepturi, nu ar putea beneficia de eventuala pensie viagera promovata de catre d-voastra! Desi exista o mare sansa de a nu imi publica cele scrise (acestea contravenind curentului general de presa care preaslaveste tot ceea ce este legat de clubul Steaua in incercarea de a crea o adevarata religie politizata), eu va readuc d-voastra (pt. ca eu d-voastra ma adresez in primul rand), in final, in atentie chestiunea de principiu, de caracter, incercand sa va misc cumva ca si formator de opinie, ceva de care societatea romaneasca este din ce in ce mai lipsita prin promovarea obsesiva a opusului – este vorba de MORALITATE. Sanatate!

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:42

@marian: sistemul de remunerare si apoi cel de integrare in societate in tarile din vest, este foarte bine pus la punct.
In Romania din pacate, nu exjsta asa ceva. E si normal atita timp cit MTS e intesat de politicieni, in loc sa fie intesat de sportivi de performanta.
N-are rost sa incep o discutie pe tema asta pentru ca ar fi prea lunga.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 22:47

D-nule Ioanitoaia, va rog sa-i scuzati pe aceia care posteaza pe aici aiurea, va rog sa-i intelegeti, n-au citit titlul articolului, din pacate este o meteahna mai veche a elevului din Romania, si se lovesc de ea si mai tirziu in societate.
Cu tot respectul.

Unu (37 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 0:50

Daniele, ciudat limbaj pentru unul care se pretinde profesor universitar doctor…Cred ca nu duci cu presul…

Cinezan Vladimir (99 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 6:42

Am fost și sunt mândru de Steaua ACEEA, din anii 80. Pe atât de mult mi-e lehamite de ceea ce se întâmplă în jurul stelei de astăzi, o grupare de jucători puși pe un soclu mișcător, confecționat din propria megalomanie, din îngâmfare și dispreț pentru celelalte competitoare. Ne izbim zilnic prin presa obedientă, mereu ștergând trotuarul din fața „palatului”, de tot felul de declarații aiuristice, aruncate între două mulsori și o plimbare bățoasă printre parlamentari, de elucubrații manageriale și de afirmații ale unor jucători ai respectivei echipe care se preocupă de felul în care vor juca ei în finala aceea de prin Olanda. Ca să nu mai vorbim de telenovelele transferurilor răsunător afișate și penibil dezumflate, toate acestea susținute frenetic de un jurnalism în cărucior cu rotile și care nu se va putea ridica la verticală multă vreme de acum înainte, până ce echipa adulată și mereu coafată de condeieri nu va îngenunchea Europa. Cum asta e de domeniul unui vis abulic, ne rămâne să răbdăm cu stoicism avalanșa de știri și imagini cu stele postate pe cerul răbdării noastre. E bine să avem o echipă valoroasă, care să facă față rigorilor fotbalistice, dar mi-e teamă că toți acești circari vor rămâne cu privirile pierdute cruciș în căutarea lor disperată de a-și vedea lungul nasului. Despre renta viageră pentru adevărații steliști e bine să vorbim în șoaptă, poate e bine, poate nu, dar cred că despre acest subiect ar avea ceva de spus și handbaliștii din „era Birtalan” sau din alte ere de aur românesc apus. Sau să mergem și mai înainte, poate o vom acorda și post-mortem. Oricum, după cum ne este prezentată o actuală echipă, să sperăm că după finala și chiar câștigarea Euroligii va urma o altă finală mai titrată și, probabil, de pe acum se pregătesc deja actele pentru acordarea unor rente viajere. De abia așteptăm !

Ramon (127 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 8:29

D-le Ionitoaia, cat timp vom cersi tot felul de pensii pentru cei care au realizat candva, ceva ? Si apoi daca banii respectivi se irosesc pe afaceri falimentare sau pe la prieteni ratati, de ce trebuie romanul sa plateasca, din nou ? Duckadam a reusit un singur meci mare in cariera sa, asta a fost destinul lui, portar de divizia A, dar cu o singura zi iesita dn comun. Cat trebuie noi toti s aplatim pentru acea zi ? Nu-i plangeti ca au luat doar un ARO, in acei ani Victoria sau Flacara primea prime de 30-40.000 lei (pentru meciuri care meritau banii), in timp ce salariul minim era 2000. Este exclus ca stelistii sa nu fi primit tot astfel de bani. In plus, acel ARO amarat se vindes usor cu 100.000, deci nu-i de aruncat. Sa nu uitam facilitatile de ”bisnita” ale sportivilor: toti isi luau videouri, TV uri color eventual, care se revindeau aici pe bani frumosi. Cei care au devenit antrenori au din ce trai, dar este o discriminare sa dai unora si nu la toti. Apoi Helmuth a avut parte de o operatie cu doctori competenti, v-ati intrebat cati dintre noi (carora ne mor copiii in spitale judetene) avem sansa unor doctori competenti, sau cat este spaga ? Dati 300 E pe luna (adica un salariu pe care nu-l pupa vreo 1 mln romani ”angajati”) lui Balan sau Majearu si apoi vedeti ce va vor zice. In capitalism omul nu trebuie sa plateasca la infinit esecul in afaceri al unora ca ei, suedezul nu plateste pentru banii perduti de Bjorn Borg, nici americanii pentru Armstrong. Exista industria media care ii poate angajat comentatori, multe altele, de care oamenii normali nu au parte. Decat veninul varsat de CT Popescu la fiecare interventie, mai bine un L Balan odata pe luna, dar fara miorlaiala din asta: ce putin a facut statu pentru el.

alexu (46 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 9:49

Domnule Ioanitoaia am prins jucand marea echipa a Stelei din 87, i-am iubit si ii iubesc neconditionat pentru ce au facut in acea seara magica de 7 mai. DAR initiativa asta cu rentele mi se pare o prostie, din mai multe motive (ma astept sa-mi sara in cap toti puberii, ca de, asa suntem noi romanii)
1. Acesti jucatori au jucat pentru Steaua Bucuresti, nu pentru nationala Romaniei. Mi se pare nedrept ca un suporter al Craiovei sau Dinamo sa cotizeze (nu conteaza procentul, e vorba de principiu) la o asemenea renta din taxe. Daca reprezentau ROMANIA atunci da. Ca eram noi oropsiti si multi identificau Steaua cu Romania asta este altceva. Dar nu trebuie sa generalizam.
2. Este vina oamenilor de rand ca unii jucatori din echipa de aur au iubit mai mult bautura si jocurile de noroc? Mai are rost sa spunem ca aveau salarii la club mult peste ce castiga romanul de rand? De avantaje nu mai vorbim, ca toti aveau un acoperis deasupra capului plus multe altele. Deci clar erau mai privilegiati ca noi. Nu vi se pare cam ciudat ca au ajuns pe drumuri dupa ce jumatate din viata au trait-o in lux? (cat putea sa fie de lux pe vremea aia).
3. Lacatus, Loti, Iordanescu, Piturca etc de ce au facut averi? Ca sunt cei mai buni antrenori din lume? Nu, pentru ca au MUNCIT, cum au putut ei, nu au asteptat sa le pice din cer.

Inainte de a fi suporter al Stelei, inainte de a iubi echipa asta neconditionat, sunt OM, sunt roman. Si daca vrem sa fim corecti, haideti sa fim pana la capat si sa nu ii cerem domnului ministru ceva ce nu este etic si corect. Si sa nu mai plangem pentru niste oameni care au beneficiat de o „tura” in fata dar au terminat cursa pe ultimul loc. Cum iti asterni, asa dormi. Oricat de mult doare…

abcde (206 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 11:27

Multi se invart aici in jurul cozii. Sa vada raspunsul dlui Ioanitoaia pentru profesorul Daniel si se pot lamuri. Valoreaza sau nu castigarea CCE la fotbal, performanta unica in istoria noastra, cat un bronz olimpic la judo sau la tir? Daca da sa le dam banii. Daca nu la revedere.

Vladone (69 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 11:30

Dupa mintea putina a unora fotbalistii ar trebui sa fie sfinti. Sa fie peste ce sunt ei si tot nu i-ar multumi pe unii.

Dorel, Radu Naum (871 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 11:33

nu prea meriti, dar am avut mereu o slabiciune pt romani

Vezi ca si un doctor mai are nevoie de doctor.
Spune cit mai putin despre tine, mai ales de bine. Prefera sa faci, nu sa vorbesti. Deja stim o gramada. In afara ca te pui singur sub presiune, acolo unde te afli, esti interesant pina poti fi pus intr-un sertar. Ai putintica rabdare si o sa apreciezi si unul care face performanta in meserie.
N-ai votat, n-ai avut nevoie de viza, pacat. Vezi sa urasti si la Londra politica, ca o sa fi apreciat cum se cuvine.
Nu-l cunosc, dar sint sigur, salutari de la Salam!
PS scoala nu se alege, scoala te alege

speedy (128 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 11:35

cred ca toate conflictele de aici au pornit de la o neintelegere. marturisesc ca nici eu nu am inteles prea bine.
Daca este vorba despre a pune egal intre castigarea unei competitii inter-cluburi (oricare ar fi ea) si castigarea unei medalii olimpice, mondiale sau europene, atunci discutia are sens. Are sens in conditiile in care legea asta se aplica in cazul tuturor sportivilor, nu doar fotbalistilor. Avem trofee la handbal, daca nu ma inseala memoria si pe la volei…nu doar la fotbal. Asta ar fi un amanunt. Si ar mai fi unul…o lege in acest sens ar trebui sa aibe in vedere si situatia in care CFR ar castiga CL (de exemplu). In acest caz, alde Bastos, Cadu si compania ar urma sa primeasca rente viagere de la statul roman. Nu mi se pare tocmai ok.
Nu mai insist asupra faptului ca, daca nu se generalizeaza la toate sporturile, o asemenea lege nu este numai o tampenie, ci si o discriminare si un abuz.
Parerea mea este ca aceste performante ar trebui rasplatite de catre club…fie printr-o prima substantiala la obtinerea performantei (asa cum se practica acum, in cele mai multe cazuri. Nu vad de ce clubul Steaua nu le-ar putea acorda o prima sau o renta retroactiv. Faptul ca e club privat acum nu este un motiv. Fara performanta lor, Steaua nu ar fi avut atatia fani, nu ar fi fost brand-ul care este, Paunescu si Becali nu ar fi fost atrasi sa investeasca, Becali nu ar fi avut notorietatea pe care o are…deci lucrurile se leaga).
Ca respectiva performanta a adus imagine si Romaniei, asta nu neaga nimeni. Dar a adus mai mult clubului, pana la urma.

speedy (128 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 13:29

Dupa parerea mea, discutiile pe aceasta tema au sens, dar ar trebui purtate cu mare atentie.
De exemplu: sa presupunem, prin absurd, ca Romania ar fi integrata la rugby in turneul celor 6 natiuni (care ar deveni al celor 7) si, printr-un si mai mare absurd, l-am si castiga. Ar fi o performanta mai mare decat performanta stelei? eu zic ca da. Dar unde s-ar incadra intr-o astefel de lege? Nicaieri. nu este nici CE, nici CM, nici JO, dar nici competitie de club.
Revenind la discutia despre Steaua, performanta e performanta si numai frustratii o pot nega. In aceeasi perioada, Dinamo se duela cu 17 Nentori si pierdea, deci nu poti minimaliza castigarea unui cupe a campionilor.
Totusi, valoarea acelei performante e mult diminuata de urmatoarele aspecte: echipele engleze erau excluse din competitii; steaua a avut noroc de adversari facili (pana in semifinale cel putin); in finala este impropriu spus ca „au castigat”, de fapt au facut egal (toate statisticile oficiale retin acel rezultat drept egal, dar intrucat trebuia sa castige cineva s-au executat penalty-uri. la fel de bine se putea rejuca meciul sau se putea da cu banul – simpla chestiune de regulament).
Ca performanta, tinand cont de toti factorii si de context, mie mi se pare mult mai mare finala pierduta din 1989 decat cea castigata in 1986. Pt toate aceste motive, desi sunt stelist, nu sunt de acord cu acordarea acestei rente. Argumentele de tip umanitar adus in favoarea lui Balan, Pistol sau Majearu sunt induiosatoare, dar nu cred ca justifica un asemenea gest. Decat, eventual, din partea clubului. Jiji a ajutat multi sinistrati si saraci, de ce nu ii ajuta si pe ei? Fara performanta lor, el nu ar fi ajuns atat de cunoscut :).

Lucian Lipovan (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 15:01

domnule ioanitoaia ,
sunt vesti bune : creste punctul de pensie ! ar fi bine sa va hotarati odata ca ne-ati plictisit destul !

marian (145 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 15:08

@florin:prietene afara nu se uita nimeni la tine dupa ce ai castigat un titlu sau ceva de genul asta.te integreaza la balamuc doar ce tot vorbesti din carti.nu muncesti dormi pe cartoane ,furi sau omori te duci la puscarie ce tot o agiti atata .aaa poate vrei sa propunem sa le oferim un loc de munca dar nu renta viagera asta e altceva.iar afara domnul duckadam avea un loc cald la puscarie daca tot vrei sa spunem adevarul pana la capat.

Toni (138 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 16:53

Domnule Ioanitoaia,
Dar pe sportivii respectivi i-a intrebat cineva daca doresc o renta viagera ?
Ei vor doar sa dea sportului o parte din ce au primit, Steaua a facut un gest si a adus multi fosti sportivi ca antrenori, dar Gigi Becali i-a dat afara, terfelindu-le imaginea.

Daca ii intrebati, sunt convins ca fiecare dintre cei care au adus succes Stelei, ar fi mult mai incantati, de exemplu, sa afle ca fotbalul sa fie obligatoriu in scoli, asa cum e in Anglia, sa dau doar un exemplu.
Nu toata lumea vrea sa fie doctor, matematician, inginer, unii vor sa aleaga calea sportului si daca nu exista incurajare inca din clasele mici, asa cum Biserica face deja, dovada si numarul mare de inscrisi la Teologie in ultima vreme, vom vedea din ce in ce mai multi tineri, imbolnaviti inainte de 30-35 de ani.

Daca printre puterile Romaniei, presa are un cuvant, in afara de a terfeli, atunci e momentul ca Dvs. sa fiti initiatorul unei asemenea miscari.
Aveti calitatile necesare, sunteti un om de presa cunoscut si respectat, de ce nu va legati numele de o initiativa ca aceasta ?
Ar avea mult mai multi de castigat.
Chiar sunt curios ce raspundeti pe acest subiect.
Desigur, o sa aruncati pisica in curtea politicii, sau in curtea Ministerului Educatiei.

SDHC (2 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 17:53

Rente viagere ? Unde exista intr-o tzara democratica si cu performantza in domeniul sportiv acest lucru ?
In feudalismul tehnocrat romanesc ?
Duckadam ? In U.S.A stie ce putea face..nimeni nu stia de el.De aceea s-a intors era un zero si asta acolo unde totul este posibil.Dar depindea de el si era greu.
Romania a oferit acestor sportivi multe privilegii de care unii si-au batut joc.
Nici unul nu a facut un minut de instructzie militara dar au grade si unii diplome.De ce nu au continuat pe linie militara cariera ? De ce ?
Hagi are diploma de contabil de A.S.E. dar nu a calcat la cursuri ca si cumnatul G.Popescu care a facut I.E.F.S. la F.F. ca ..deh..era la Eindhoven dar era si student.
Nea Ovi continua cu aceste aberatzii.Nu e problema sa imi cenzurezi ce scriu.
Poate in lumea libera scanadalul i-a proportzii daca L’Equipe, La Gazzetta dello Sport,primesc informatzii mai exacte.Nume si altele.
Daca vrei o notita poate ajunge peste mal in U.S.A. lejer si puterea de penetrare a informatziei la nivel planetar e mare.
Si nu e problema numai in fotbal.
Cu banii astia s-ar dezvolat sportul de masa nu cel de performantza.Banii trebie indreptatzi catre masa populatazie sa se dezvolte sportul de masa nu de performantza.Educatzia fizica.
Ocaua mare si ocaua mica a lui Cuza nu a disparut ca fabula.Judeci in functzie de sentimente si nu de realitatzi.Boemie tipic balcanica.

florin (25 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 18:05

@ marian: vorbesti prostii. De exemplu ar putea fi adusi in televiziune ca asistenti de platou, dar cum sa o lasi pe Crudu, Dragusanu sau Tonciu, fara slujbe ce dracului. Si asta e doar un exemplu, sint atitea chestii care se pot face pentru ei ca alternativa la renta viagera care e atit de hulita pe aici. Pina la urma era vorba doar de o pensie pe care sigur o meritau, macar pentru bucuria care ne-au adus-o. Dar asta-i lumea in Romania, platim pensii la niste revolutionari de carton, dar la sportivi, nu, ca nu merita.
Va fi ultima mea postare aici pentru ca n-am cu cine sa intretin o discutie civilizata in afara de 2-3 oameni.

Olteanu (478 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 18:45

@Lucian Lipovan. Pe unii ca tine Nea Ovidiu ii are la degetul mic, de aceea nici nu ii baga in seama. Ca sa poti dialoga cu Nea Ovidiu trebuie mai intai sa existi si nu e cazul tau. Si nici al multor altora pe pe aici.

Tautu (4 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 18:50

Chiar nu cutez sa contrazis armata de semidocti care se exprima pe blogul maestrului Ioanitoaia. Nereusitii astia chiar au dreptate, ar saraci Romanica daca vreo 5 necajiti, drept ca si din cauza lor, ar lua cateva mii de roni lunar. Ce s-ar mai simti jigniti de treaba asta cei 15 melteni care isi dau cu parerea.

utaaradan (75 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 22:32

RENTA LENEVERA
la veteranii de razboi, guvernul vrea sa la mareasca pensia cu 20-30 de lei, iar la cei care au fugit de munca cu mii de lei !
propun ca in urmatorul razboi(doamne fereste !), sa-i trimitem pe sportivi. sau poate de aceea sau pastrat cele doua cluburi departamentale.

SDHC.P.S.Acidutzu (2 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 7:03

Acuma daca tot ai pornit nea Ovi bulgarele, sa se faca mare:

Generali de Fotbal si de Handbal avem.
Unu nu stie ce e ala Irak,Afghanistan.
Iordanescule auzi ? Tactica militara ?

Renta pt. trafic de influentza nu se vrea ?
Ca ei sunt multzi propitzi prin nu stiu ce post in care nu fac nimica.Atita pot si dupa aia cu milogeala.
Dar statul are grija de ei nu..un ajutor social exista.

Bani,privilegii,au avut..dar ce au facut cu ?
Au stiut sa ii inmultzeasca ?La scoala calcau sa invetze si alte lucruri decat sport ?

Uita-te in alte sporturi din alte tzari..unii ajung antreprenori,au diplome un colegiu ceva si aia chiar au facut performantza.

Economia isi spune cuvantul.E bine a venit criza, legea economica isi spune cuvantul.Nu potzi trai mintzindu-te la infinit.

E vreun studiu in care se spune ca nivelul de trai a crescut datorita influentzei in economie a perfomantzelor sportive ?

Nea Ovi imi sare inima de bucrie ca in ’98 am refuzat oferta unuia ce era usa in usa cu mata.Cica sa fi scri ceva de sport.Ce scri mata numai sport nu poate fi ..e can can.
De aia am plecat.

Nedumeritu’ (161 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 10:45

De acord cu initiativa d-lui Banicioiu dar am o nedumerire, cum procedam cu ceilalti sportivi care au cucerit Cupa Campionilor Europeni ? N-ar fi clar o discriminare fata de cei de la handbal,volei, popice, si cati or mai fi castigat acest trofeu, pe care iata nefiind din fotbal lume nici nu si-i mai aminteste ? Complicata socoteala desi cred ca nu se poate compara performanta Stelei,o dovada in plus este si multimea celor care se exprima in fel si chip referitor la acest articol, cu un broz la cine stie ce sport obscur castigat mai ales in conditiile speciale in care s-au desfasurat Olimpiadela de la LA si Moscova. PS. Nu-mi vine sa cred ca Belodedici intra in categoria celor pentru care cateva sute de euro conteaza ? Si apropo, primeste vreo renta de la Statul sarb ori de la Steaua Rosie ?

GARDA VECHE,STIINTAe (38 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 11:20

Ovidiu,n-oi suntem romani totodata stapani,ecuatia steaua este insumata la acea data,cu infuzie obligata..ca se ori nu.
Avuram asta?????
La ora actuala se vorbeste de 13,clanuri de tigani ce conduc Capitala…
Inclusi !
M Sandu!?
M Dragomier?
Calai ce nu trebue sa poarte semnu intrebarii find conducatori.

Comentează