Lucescu a vorbit despre accident: “Vatmanul parcă a vrut să dea peste mine!”

Povestea celor 15 minute petrecute de Ovidiu Ioanițoaia în rezerva ocupată de Mircea Lucescu la Spitalul Universitar. Duminică dimineaţă, în jur de ora 8. Bucureștiul încă mai moţăie, dar la Spitalul Universitar arde. Ca de obicei, ambulanţele se ţin una după alta. La rezerva în care e internat Mircea Lucescu, ascunsă la capătul unui culoar de pe etajul 2, se ajunge anevoie. Îţi trebuie două aprobări pentru a-l vizita pe bolnav, din partea unui doctor de la Terapie Intensivă și de la un membru al familiei. Altfel, nu treci de bodyguarzii ce-ţi blochează drumul din 5 în 5 metri.

Soția în schimbul 3
Obţin amîndouă aprobările. De la medicul primar Andrei Geor gescu, șeful Unităţii de Primiri Urgenţe, care mă va marca om la om, și de la Neli Lucescu, ultima luată pe telefonul interior. Mobilul doamnei Lucescu, ca și celularele lui Mircea de Ucraina, sînt închise din ziua nefericitului accident.

Tocmai pentru că-i devreme, deschidem ușa camerei cu sfială. Observ însă că nu scrie nimic pe ea, n-are nici un număr, nici o tăbliţă. Neli ne întîmpină zîmbind, dar trasă la faţă. A fost schimbul 3, cum g lume ș t e , adică a petrecut noaptea într-un fotoliu la capătul patului în care se află, legat la o sumedenie de aparate, soţul său. Reputatul tehnician lasă impresia că doarme. Oricum, ţine ochii închiși. La rîndu-i, doamna se pregătește de plecare: “Pe la 9:30 va veni Răzvan, iar eu voi merge să trag un pui de somn. Mă voi întoarce spre seară”.

Ca un cosmonaut
Învelit doar cu un cearșaf și gol de la brîu în sus, Mircea Lucescu pare un cosmonaut. Senzorii care-i acoperă pieptul sugerează niște decoraţii. Respiră ușor, dar susţinut de oxigen. Doctorul Georgescu privește monitorul și zice “e bine, parametri normali, temperatură sub 37, tensiune 9 cu 6, puls 85. În plus, nu mai apare atîta sînge pe dren. Probabil totuși că se va recurge, pentru evacuarea lichidului strîns în cavitatea toracică, la o intervenţie chirurgicală”. Tubul e înfipt la subraţul stîng în locul în care coastele s-au rupt și au înţepat plămînul. Aduce cu un termometru ceva mai mare. Înţeleg că sînt probleme ca după orice accident de acest gen, dar nu deosebite. Surprinzător, nu se vede nicăieri vreo vînătaie. Dacă nu vor interveni complicaţii, ilustrul antrenor va putea părăsi spitalul într-o săptămînă și relua activitatea într-o lună.

Deși abia ne auzim între noi, Mircea se trezește. Vorbește greu, șoptit. Are dureri, însă cel mai tare îl deranjează faptul că i s-a interzis să se miște. E obligat să stea întins pe spate și numai pe spate, “ca o statuie!”. Referitor la momentul accidentului, crede că “tramvaiul putea evita coliziunea. L-am zărit la zeci de metri distanţă și mi-am imaginat că va frîna. Avea timp suficient. Să mă ierte Dumnezeu, dar vatmanul parcă a vrut să dea peste mine!”.

Nu-i e frică de operație
Altfel, nu-i e frică de operaţie: “Sînt pregătit pentru orice, doctorii noștri știu ce trebuie făcut, iar eu am deplină încredere în ei!”. Gata!, mă somează An drei Georgescu, am spus maximum 15 minute și s-au scurs! Îmi iau la revedere, urez multă sănătate, Mircea îmi răspunde mai de - grabă cu ochii și așteaptă sosirea lui Ahmetov. «Cea mai bună variantă a fost operația, ca să evităm alte riscuri. Cred că totul va fi bine, tatăl meu e un om puternic și este pe mîini bune. Nu va fi mutat la altă clinică, nici din țară, nici din străinătate. E un moment dificil, nu știu cît va dura recuperarea» Răzvan Lucescu

225 comments ↓

Pagini: [12] 11 10 9 81 » Afiseaza toate comentariile

# 225 Albusibiu on 10.01.12 at 3:49 pm

Cea mai faina a zis-o unul pe aici ca un vatman conducea agresiv si impulsiv. Sunt curios daca nu cumva acel vatman facea si depasiri. :)

# 224 Politia Rutiera on 10.01.12 at 12:26 pm

Bun, admitem cele doua puncte de vedere:
- Lucescu nu avea ce cauta pe linia de tramvai
- vatmanul putea sa opreasca
Nu conteaza.
Lucescu declara ca a vazut tramvaiul, si ca acesta avea timp sa frineze.
Pai, daca tu ai vazut tramvaiul, tu ce dracu’ ai facut, in timpul in care tramvaiul putea sa frineze? Nimic???

# 223 LIVIU on 10.01.12 at 11:11 am

Acum 1 an, LUCESCU a fost filmat in timp ce-si lasa nepotul MINOR (fiul lui Razvan) sa conduca in Bucuresti !

Va amintiti ?
S-a intamplat ceva dupa ? DA.
Familia Lucescu nu a invatat nimic din acea greseala. Pacat…

# 222 Tudor on 10.01.12 at 9:52 am

asta e problema la romani orice incalcare de regula e justificata dupa principiul “ce, voi n-ati gresit niciodata?” si asta absolut in orice situatie…
iar dupa aceea e de vina politia, parchetul, oricine altcineva…
situatia e clara: Lucescu nu avea ce cauta pe linia de tramvai, iar daca tot a facut-o, trebuia sa se asigure…restul sunt fabulatii…replica asta lansata de Lucescu nu-si avea rostul.
Pana vom fi in stare sa ne dam seama de niste chestii ramanem o tara de cocalari…

# 221 mihrp on 10.01.12 at 9:49 am

HA-HA-HA___________ ce-a mai tare e a lui Gica: ____ L-AU FURAT ARBITRII !!!

# 220 mihrp on 10.01.12 at 9:46 am

Dl Ioanitoaia, sa nu va suparati dar n-ati procedat corect. Explicatiile dvs de la televizor sunt pertinente (cum ca Lucescu doar a exprimat o opinie, fara sa acuze vatmanul); dar tot dvs ati titrat mare titlul articolului (probabil pentru audienta). Asta vine cam asa ATI DAT CU PIATRA si apoi SARITI SA LUATI APARAREA……..REPET: NU E CORECT !!!

# 219 Lucian on 10.01.12 at 9:36 am

Nea Ovidiu ti-a iesit ai facut un articol bani sau luat iar noi comentam PRO SI CONTRA asta e presa romaneasca
EU SUNT CONVINS CA IL LUCE NU A ZIS ASA CEVA

# 218 Tramway on 10.01.12 at 9:19 am

cfrescu - specialistului in accidente: tot nu poti intelege realitatea. Indiferent ca Lucescu intorcea sau doar vira a incalcat regulamentul! Cat despre timpul de reactie uiti ca soferita de pe sensul opus era la o distanta mai mare fata de jeep-ul care vireaza stanga comparativ cu tramvaiul fata de care Lucescu circula in paralel! Iar daca te poti concentra putin, te poti intreba ce greutate are o masina respectiv un tramvai?! Pe ce distanta opreste un tramvai chiar daca viteza de reactie a soferitei si vatmanului ar fi identica?

# 217 tramvaiul on 10.01.12 at 9:06 am

herr Ovidiu Ioanitoaie casca ochii bine ca te faci de ras cand redai aberatiile marelui tehnician. Poate el nu mai gandeste limpede dar pentru orice om intreg la cap este clar ca VINOVAT LEGAL SI MORAL este doar Mircea Lucescu. Daca folosesti ochelarii buni poti observa ca IMPACTUL este pe LATERALUL masinii ceea ce demonstreaza ca a fost lovit in timp ce a virat la stanga, brusc in fata tramvaiului. Doar daca impactul ar fi fost in spatele masinii se poate afirma ca vatmanul (putea) la limita sa evite ciocnirea. Asta zic legile fizicii pe care nici Einstein nu le calca in picioare!!

# 216 gica on 10.01.12 at 3:25 am

L-au furat arbitrii !

# 215 nelu pritcoaie on 10.01.12 at 1:49 am

Nea Mircea ai umblat in multe locuri civilizate din Europa!dar cand te intorci in Romania fii cu ochii in pentru ca lumea acolo in Bucuresti e mult mai nebuna decat cat ai lasat-o acum cativa ani!fereste-te de perversi nea Mircea!

# 214 RADU POPA on 10.01.12 at 1:19 am

Domnule IOANITOAIA
In spiritul respectului care vi-l port ca comunic c am sufrit un accident SIMILAR cu cel al domnului LUCESCU.Difera doar locul si anul. Stateam pe loc si tramvaiaul a intrat pur si simplu in mine din reavoint unui vatman fara minte.Stau dovada procesul verbal al politiei sector 5 si cuvintele mele.Hotararea Politiei = CULPA COMUNA. Eu nu aveam ce cauta pe sinele de tramvai - El trebuia sa opreasca ! LUCESCU nu este vinovat, eu sunt dovada reala care confirma. Aveti adresa mea de email. Cu respect….

# 213 marian on 10.01.12 at 12:58 am

a fost un accident rutier care se putea intampla oricui….(nu si “pilotilor” de mai sus).

# 212 Bibanu on 10.01.12 at 12:37 am

Sa nu il privim ca o victima pe Lucescu, dar nici ca pe un criminal. E un mare antrenor aflat intr-un moment dificil si trebuie sustinut, nu condamnat.

# 211 Pongo on 10.01.12 at 12:30 am

S-au trezit toti ipocritii sa il faca praf pe Lucescu ca si cand ar fi primul care a calcat linia de tramvai. Tipa invidia si prostia in ei!

# 210 joy divison on 09.01.12 at 11:57 pm

cosmin: nesimntitul de hagii tine din banii lui o casa de copii in judetu constanta.ne-a ircea cel civilit incerca sa ne convinga (si pe uni cretini ca tine reuste) ca devina e vatmanul ca se alfa el pe trcerea de pietoni

# 209 nicu on 09.01.12 at 11:46 pm

asa e romanu frate nu isi poate asuma vina la nimic ,tot timpul e altcineva de vina……ganditi si voi logic acolo sunt 10 tone de fier nu e o masina apesi pedala si data te’ai oprit.Uitati’va in ce tara traim daca era o persoana de rand avea dosar si permisu suspendat,uitati’va si voi huidu a omorat 3 oameni nu pateste nimic daca era un om de rand era la puscarie acum vorba lui Radu …ne meritam soarta

# 208 X™ on 09.01.12 at 11:41 pm

Cand am vazut aici cate pareri pro ideii “era pe linia de tramvai poate fi taiat in doua” sunt am crezut ca traiesc in Germania. ‘rati ai dreaq de moralizatori. Respectati cu totii legea pana-n varful unghiilor si acu puneti cu sarg benzina pe focul mediatic. Asta intr-o tara in care respectarea legii este optionala in toate paturile sociale.
Pt aia care fac pe desteptii ca Lucescu incearca sa iasa cu basma curata ar trebui sa citeasca legea. Pt ce-a facut, daca nu are nimeni mai mult de 30 de zile de spitalizare, o sa-i retina permisul pe 90 zile. In civil se pot cere daune dar acolo e alta poveste. Asa ca nu vad ce “risca” asa tare incat sa dea vina pe altii. Se pare ca majoritatea nu stiti nimic despre zona respectiva dar va dati cu parerea. Nu reiese de nicaieri ca nu trebuie sa intorci dar in mod normal te asiguri la tramvai. Probabil ca omul n-a fost atent. “OMORATI-L” ca-i bogat, ca-i faimos, ca-i Lucescu, etc.
Prietene din Sibiu poate ca acolo daca nu poti sa faci stanga intr-o intersectie nu te incurca prea tare, aici trebuie sa mergi aproape 1 km si sa te-ntorci alt km. In acest interval trebuie sa treci prin 6 (sase) semafoare care nu sunt sincronizate pentru tine pentru ca tu intorci si la cel putin 2 dintre ele trebuie sa stai cam 5-10 min.
Pentru desteptii cu calea ferata: inclusiv pe calea ferata mecanicul de locomotiva franeaza puternic si face orice sa nu OMOARE un om, indiferent cine e si cum il cheama.
RATB-ul a dat un comunicat cum ca vatmanul, in 19 ani, nu a avut nici-un accident DIN CULPA SA. De ce era nevoie de ultima precizare si in cate cazuri se constata culpa vatmanului ?
Sa fie clar, nu sutin aici faptul ca ar fi vina vatmanului. Saracul om o fi facut tot ce a putut sau nu. Ideea e ca in multe situatii accidentele s-ar putea evita dar unii au prioritate de tramvai. Poate ca nu e cazul aici si nici nu cred ca e. Omul are o fata onesta. Eu cred insa ca tramvaiul avea in zona aia (coborare de deal) o viteza mult mai mare decat ar fi trebuit si d’aia nici macar cu toate franele actionate nu s-a mai oprit.
Spunea cineva de o mana rupta in tramvai. Am fost si eu de multe ori in situatii asemanatoare ca pasager, dar in 90% din cazuri vatmanul conducea impulsiv si agresiv.

# 207 misu on 09.01.12 at 11:28 pm

pt cei ce spun ca stelistii i-l urasc pe nea mircea. nu este adevarat. eu sunt stelist de cand ma stiu dar imi plac dinamovisti ca : dinu, mircea lucescu, andone…..

# 206 ted on 09.01.12 at 11:26 pm

Sper sa nu fie aceeasi atitudine a lui Lucescu ca atunci cand ia bataie la fotbal si intotdeauna sunt de vina arbitrii, vremea, ghinionul etc. Un antrenor de succes dar care nu stie sa piarda! Si la fotbal si in viata tre sa stii sa “pierzi” si sa-ti asumi greselile ca esti om pina la urma si supus greselii. Admite ca ai gresit Mircea Lucescu cand ai intors masina pe linia continua si lumea te va respecta, nu acuza vatmanul cum acuzi arbitrii la forbal cand pierzi.

Pagini: [12] 11 10 9 81 » Afiseaza toate comentariile

Leave a Comment

Reguli :
1. Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect, nu folositi un limbaj necivilizat sau cuvinte care sa aduca o vatamare morala celorlalte persoane care posteaza mesaje.
        a. In comentariile dumneavoastra va rugam sa va referiti doar la articolul/editorialul in cauza si sa nu atacati autorul.
        b. Nu folositi un limbaj explicit sexual, vulgar sau care sa jigneasca.
        c. Fara comentarii discriminatorii cu tenta xenofoba, antisemita sau rasista.
2. Nu publicati sau solicitati in comentariile dumneavostra adrese de web, produse sau servicii.
3. Nu transformati acest blog intr-un "chat".
4. Pentru protectia dumneavostra nu folositi in comentarii informatii personale, adrese de email, numere de telefon sau URL.
5. In comentarii nu puteti folosi decit urmatoarele coduri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
6. Daca aveti vreo plangere in ceea ce priveste administrarea acestui blog puteti trimite un mesaj la adresa de mail: contact@gsp.ro.
7. Comentariile care intra in contradictie cu regulile de mai sus vor fi sterse fara a se afisa vreun motiv.
8. Daca veti continua sa sfidati aceste reguli nu veti mai putea sa postati mesaje.

Comentand pe acest blog, sunteti de acord cu regulile precizate, le intelegeti si va dati acordul ca le veti respecta. Va multumim.