Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Puţin de la Maradona

Cel mai mare fotbalist din toate timpurile nu convinge deloc în postura de antrenor

U rmărind Uruguay – Argentina pînă la ora 3 dimineaţa, am pierdut noaptea degeaba. Nostalgic, am ţinut însă să-l văd în trening pe Maradona, pe care […]

joi, 15 octombrie 2009, 3:10

Cel mai mare fotbalist din toate timpurile nu convinge deloc în postura de antrenor

U rmărind Uruguay – Argentina pînă la ora 3 dimineaţa, am pierdut noaptea degeaba. Nostalgic, am ţinut însă să-l văd în trening pe Maradona, pe care continuu să-l consider cel mai mare fotbalist din istorie. N-am prea avut ce vedea, căci s-a jucat pe viaţă şi pe moarte, dar prost, cu multe greşeli de ambele părţi, unele de-a dreptul jenante. Oricît aş lua în discuţie miza şi tensiunea, nu găsesc suficiente explicaţii pentru a scuza mediocritatea partidei, din care motiv şi îndrăznesc să afirm că fotbalul din Europa, mai organizat, mai riguros, e superior celui din Sud America în momentul de faţă. Poate că Brazilia înseamnă excepţia de la regulă, însă nu m-aș grabi să bag mîna în foc. Ne vom lămuri abia la anul, în Africa de Sud.
Nici măcar Messi n-a ieşit în evidenţă. Cînd el captivează la Barcelona, dezamăgeşte cu fiecare ocazie în “naţională”, probabil că din cauza lui Maradona, care nu ştie unde să-l pună şi ce să-i ceară. Nici lui şi nici celorlalţi, echipa Argentinei aducînd cu un trup vînjos căruia îi lipseşte capul!

M-am necăjit citind în ziarele din Buenos Aires că fostul El Pibe d’Oro e praf ca antrenor. Nu-i exclus, dar pînă şi contestatarii lui ar trebui să-i recunoască superstarului de odinioară o calitate: nimereşte schimbările, le face la fix. L-a introdus pe Martin Palermo spre finalul întîlnirii cu Peru şi veteranul a reuşit golul victoriei în prelungiri, acum a recurs la Bolatti şi acesta a marcat după exact 5 minute! În ansamblu însă, nici elevii lui şi nici Maradona însuşi n-au impresionat. Aş zice chiar că n-am surprins vreo sclipire pe teren şi nici vreo idee pe banca tehnică. Într-adevăr, Veron & Comp. s-au luptat din răsputeri, conştienţi că se bat nu numai pentru onoarea şi pentru viitorul lor, ci şi pentru menţinerea lui Maradona, ameninţat cu demiterea, însă nu mai mult. Adică puţin, risipă de energie cu polonicul, dar fotbal cu linguriţa. Deşi a plăcut cîteodată, înverşunarea n-a putut salva spectacolul.

Întorcîndu-ne la oile noastre, vă veţi mira că nu comentez succesul obţinut miercuri seară de “tricolori” la Piatra-Neamţ, vai , unicul realizat în țară pe parcursul unei campanii de calificare evident ratate. Am decis să mă abţin, ca să le ofer cuvîntul blogger-ilor Popescu şi Paraipan, cu ale căror opinii, postate pe gsp.ro, mă declar de acord.

“Domnilor, băieţii ăştia, talentaţi ori nu, sînt ai noştri! E uşor să fii alături de «naţională» numai la bine. Bravo nemţenilor că au venit cu mic, cu mare să încurajeze România!”, nota primul. Reproducînd şi părerea celui de-al doilea, “Am ajuns să ne bucurăm la o victorie cu Feroe! Halal fotbal ce practică echipa României Eu speram într-un egal că poate aşa îl mişcam pe Naşu’ de pe tron!”, vă invit pe dumneavoastră să alegeţi care dintre ei are dreptate. Nu cumva au amîndoi?!

Comentarii (48)Adaugă comentariu

tigrisor (4 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 15:33

Si eu cred ca amindoi au dreptate.Bravo nemtenilor si … rusine celor de la federatie.Chestia cu suportarea cheltuielilor de Ceahlaul este incredibila.Banii economisiti ajung de citeva gratare la Casa Fotbalului.
Mircea Sandu este dintr-un aluat special. Inteligent fara discutie dar razbunator si plin de intrigi genul Pacepa pastrind proportiile.Nu va pleca niciodata de acolo decit probabil santajat cu ceva de cineva mai puternic.Nu vad cum o alegere democratica il poate da jos,cel putin in urmatorii ani. A facut „bine” la prea multi

raul (19 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 15:55

Buna ziua.Amandoi au dreptate insa acest lucru nu incalzeste cu nimic.Sanatate.

xyz… (84 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 15:58

Nea’ Ovi, aveti grija ca Maradona e rau cu ziaristii care il contesta, chiar colegii dumneavoastra ne-au informat.

2 cantare (82 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 16:19

Nu pot sa nu observ, si nu numai la dvs, d-le Ioanitoaia, ci si la colegii dvs din presa faptul ca judecati fotbalul cu 2 masuri : daca acelasi meci ar fi fost jucat de 2 echipe romanesti ati fi laudat cu siguranta angajamentul si efortul depus de cele 2 combatante, in ciuda lipsurilor valorice care s-ar fi regasit undeva in ultimele randuri ale articolului. Asa, cand este vorba de straini, recurgeti la expresii gen : ‘multe greşeli de ambele părţi, unele de-a dreptul jenante’ ( oare mai jenante decat ale noastre? ) sau ‘risipă de energie cu polonicul, dar fotbal cu linguriţa’ . Mai grav este ca acest articol vine la scurt timp dupa un altul care nu va face cinste : cel de dupa meciul Stelei cu Twente, cand ‘olandezii’ au fost cu 2, daca nu cumva cu 3 clase peste noi, iar dvs. va intrebati retoric cum de aceasta echipa a reusit sa invinga Fener-u. Lipsa de obiectivitate este scuzabila unei mame, nu si unui renumit ziarist. Care oricum nu protejeaza mare lucru : un fotbal ‘praf’ – ca sa va citez iar pe dvs.

gaga the third (3 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 16:22

n-au nici unul ! eu am dreptate ! baietii astia talentati ori nu, mai degraba nu, nu sunt ai mei. iar oamenii au tot fost langa ei ,dar cu o calificare la zece ani, cata rabdare sa tot ai ? iar cel care crede ca o infrangere sau un egal cu feroe il da jos de pe tron pe nas ,e naiv. pe sandu nu-l da jos de pe…sa zicem scaun ( tronul are si o interpretare negativa , wc sau car mortuar) , nici o combinata al qaeda-us army-kgb !

Emil_Calinescu (13 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 16:29

Domnu Ioanitoaia, uitati un aspect: Maradona stie sa motiveze jucatorii. E un idol printre ei si ii capaciteaza extraordinar.
Poate Messi e exceptia…dar la el e vb si de distanta. Vine la nationala dupa drumuri obositoare…nu observati ca marcheaza cu precadere jucatori care joaca acolo, in America de Sud? La mondiale va fi altfel!
Si pot baga mana-n foc ca echipa (cu Messi-n frunte) va juca altceva in Africa de Sud!

Ciolanus (8 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 16:32

Inca o dovada ca daca ai fost mare jucator nu inseamna ca vei fi si mare antrenor.
Voi, jurnalistilor, de ce nu va duceti voi sa antrenati?

razvan (6 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 16:40

lotul de care dispune maradona este fantastic si …totusi echipa nu joaca…maradona nu e facut pentru antrenorat…nu cred ca urmareste viitoarele adversarele, nu cred ca isi urmareste nici macar proprii jucatori…el e de design acolo!

Bogdan Anderko (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 17:14

http://blog.mysport.ro/anderko/2009/10/15/un-basm-numit-maradona/

gica (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 17:19

Unde ati vazut meciul domnule Ioanitoaia, ca nu stiu de vreo televiziune romaneasca, care sa fii anuntat ca transmite meciul ?

Ovidiu Ioaniţoaia (118 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 17:25

Pentru gica: Pe Boom Sport, transmisie directă de la ora 01:00, cu excelentul comentariu al lui Gafi Safta, plin de amănunte.

Andrei (25 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 18:22

Martin Palermo a fost introdus la pauza in meciul cu Peru si a fost o greseala tactica pt ca a dat complet peste cap echipa, in consecinta Peru a dominat clar repriza a doua si a si reusit sa inscrie.
Maradona nu are stofa de antrenor.

japka (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 18:33

ai dreptate nea ovidiule,dar vezi tu , fostii mari jucatori nu vor sa inteleaga ca nu trebuie sa fii neaparat mare antrenor daca ai fost si mare jucator. ar trebui sa ii spuneti asta si lui gica hagi care inca in sinea lui crede ca poate ajunge un antrenor de senzatie. tocmai am vazut interviul de la gsptv cu el ,care spune ca nu e antrenor de barcelona dar vremea va demonstra valoarea lui ca antrenor.

emg (79 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 18:37

au dreptate amandoi

romeo (7 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 18:48

Si eu parca am vrut un agal cu Feroe, sa-l miscam pe Nasu de pe tron. Dar mi-a placut regia de la Piatra Neamt. Frumos, exact ca pe vremea raposatului. Tin minte de ziua recoltei, eram liceean, ne-au strans cu forta pe un stadion (nu dau nume) si dai cu rezultate la hectar, iar noi aplaudam la comanda, si vai burtile erau goale, poporul murea de foame. Cred ca ar fi bine ca frf si sediul ligii sa se mute la Piatra Neamt (repet nu am absolut nimic cu oamenii ce traiesc acolo) vad ca acolo Nasu si Mitica sunt iubiti si aplaudati de aparatcici, acolo pot sa faca toate ingineriile. Ar fii bine si ptr. ei nu ar mai fii contestati atat de mult si ar fii si departe de presa.

paraipan (17 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 18:49

Nasu navigheaza in ape tulburi. El e maestru la asa ceva. A rezistat pana acum fiindca stapaneste foarte bine tehnica manipularii, ca mai toti politicienii formati in epoca de aur. Cum echipa nationala scoate un rezultat prost cum imediat apare si un scandal, o paine alba ptr ziaristi si o barca de salvare ptr el.
Mai tineti minte cum dupa fiecare rezultat prost sub Piturca, mai apareau niste scandaluri, cum presa il porcaia si Nasu tacea? Tacea dar facea. Asa si acum cu Mutu, care e aruncat ca o fumigena ptr fraieri. Iar acestia imediat au inceput sa latre, in timp ce Nasu-si freaca mainile de fericire ca nu zice nimeni nimic de demiterea lui.

milici (440 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 19:14

Daca o fosta glorie autohtona , nomina odiosa, e praf (vorba d-lui Ovidiu) ca antrenor si cineva il descrie ca atare, respectivul poate fi acuzat ca ‘injura foste glorii’.
In Argentina, una din primele doua puteri mondiale ale fotbalului ce fac acum suporterii, dupa imensa solidaritate cu butoiasul atomic de mai deunazi?
Cateva concluzii:
_valoarea unui jucator, oricat de mare ar fi , nu garanteaza devenirea sa ca antrenor.
_de la sublim la ridicol in fotbal e un o singura pasa.
_ e greu sa faci o nationala competitiva cand nu prea ai jucatori buni dar si cand ai prea multi foarte buni.
_nu se poate pune baza pe gandirea colectiva anarhica a publicului/suporterilor

Ilie (369 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 19:32

Toate nasterile se fac cu durere, Dn-le Ioanitoaia.
Veti vedea ca Argentina va merge departe la Mondial. Potential are oricum sa fie campioni.

escu (3 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 19:48

Unde se pliaza mai bine cuvantul „catastrofal”,dupa meciul pierdut acasa(0-3) cu lituanienii ,atunci cand porneam o campanie de calificare cu sanse reale de reusita si am fost invinsi de o echipa mult mai slab cotata sau dupa infrangerea din Serbia cand am avut in fata o echipa valoroasa si super motivata.
Eu cred ca existau putine echipe din lume care sa poata face fata unei infrangeri in Serbia . Chiar daca proportile scorului sunt oarecum rusinoase ,cred ca se consuma prea multa cerneala neagra pe marginea acestei infrangeri.

un roman (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 19:50

In mare parte aveti dreptate.Intr-adevar Maradona a fost,este si va fii cel mai mare fotbalist.Genial ca jucator dar novice ca si tactician.Totusi,victoriile cu echipe europene,Scotia,Franta sau Rusia nu au fost intamplatoare.Ramane de vazut ce va face in Africa de Sud.Pt faptul ca a facut istorie ca jucator pt nationala Argentinei merita din plin sansa de a fii si antrenorul ei.

17 nentori (9 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 20:57

da, maradona e cel mai mare jucator, ca antrenor pana acum pare mediocru in cea mai buna zi a lui, cu ce echipa are ar fi/ ar fi fost (nu stiu exact) jenant sa nu se califice, iar la mondiale sa nu ajunga in semifinala cel putin

hbk (43 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 21:42

Ca fan vechi al lui Napoli,al Argentinei si al unicului Maradona am stat cu emotii in ultimele meciuri,dar am fost sigur ca,indiferent de ce si cum ,Diego califica „pumele”.Am o neclaritate,de ce argentinienii joaca dezinvolt,spectaculos si eficace in amicaluri,demoland franta,scotia,rusia,ghana si oribil in oficiale,in campania sud americana…probabil e un complex capatat in bolivia,altfel nu se explica.e imposibil de crezut k diego nu stie sa antreneze,atata timp cat,in materie de schimbari este asul asilor(datolo,palermo,gutierrez,bolatti).in plus,jucatorii il adora,e un zeu pt ei si,e greu d crezut k nu ar juca pentru el.asa cum au sclipit in amicaluri,e imposibil sa uite in oficiale.e vorba de un soc dupa meciul cu bolivia,eu cred ca echipa va arata senzational la mondial.cu Maradona,ori va fi un trofeu,ori va fi un dezastru.as inclina,din calitatea de fan al argentinei spre o campanie victorioasa,atat pt diego si argentina,cat si pt contestatarii lui,care ,din ignoranta,prostie si incultura,aici ma refer la cei c posteaza comentarii cretine-il compara cu hagi,sau vorbesc d diego k de o nulitate.Va felicit,maestre,pentru articol si simpatiile comune napoletano-argentiniene si,sper ca,in vara Diego va castiga al 3-lea titlu de campion mondial cu Argentina(junior,seniori,antrenor:)

laziodin (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 21:42

Sunt fan argentina si abia am asteptat meciul.
Dupa doar 30 de minute m-a adormit. Nicio schema,nicio perspectiva,cativa jucatori absolut necunoscuti pentru mine,Tevez pe banca…
In continuare cred ca Argentina are o generatie foarte buna,pot sa spun oricand 11 jucatori argentinieni de la mari echipe…..
Pacat ca ii lipseste selectionerul…..
Ps:nici razvan lucescu nu e departe.Atunci cand joci cu 2 fundasi centrali de 1,75 m cand stii ca adversarul titularizeaza un atacant de 2,02m……trebuie sa fi ori naiv,ori limitat/sentimental. Si ma opresc aici.

Ams (3 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 22:17

Mare greseala sa il numesti cel mai mare fotbalist din toate timpurile.

Poate a fost cel mai mingicar, cel mai incantator pasator, cel mai bun sut din lovitura libera, insa un jucator care e surprins pe camere sarind in mijlocul unei lupte cu crampoanele in fata pe un adversar nu poate fi cel mai bun fotbalist din toate timpurile.

Pentru cei care nu stiu faza .. barcelona – at. bilbao, cupa regelui 1984 (sper ca nu ma insel)

corectorul (66 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 22:38

1.chiar daca e un antrenor de nivel mediu,Diego a fost un geniu ca jucator.2. Dar ce te faci cand la fotbal deja esti varza.Si nici la bautura nu cred ca e prea bun, daca se antreneaza intruna(e mereu prin baruri)!asa ca asta cu „baietii talentati” sa i-o spuneti lu´mutu!

Silverro (6 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 22:43

Nenea Ovidiu,dupa parerea mea nici Pele nici Maradona nu sunt cei mai buni din lume,chiar dak in clasamentul FIFA all-time impart locul 1.dupa parerea,JOHANN CRUYFF este NOMBER ONE 4 EVER! S-a demonstrat inca odata k Maradona nu are nici un fel de caracter,nici un fel de bun-simtz,nici un fel de educatzie.Dar in primul rand CARACTERUL!Asta este cel mai important.Iar Maradona shi cu Pele amandoi la un loc shi pushi la patrat nu fac jumatate din caracterul lui Cruyff!Pele le stie pe toate shi critika in stanga shi in dreapta(el defapt nu stie exact cine e Michael Jordan shi cine e Michael Jackson shi ne povesteshte k China va lua Campionatu Mondial in 2002…..)iar Maradona……cred k lumea ii stia „caracterul”(am pus in ghilimele deoarece sa vorbeshti despre caracter la Maradona este k shi cum ii vorbi despre razboi in Elvetzia,sau de pace in Iraq….)inka de dinainte de acest moment.De aceea in sufletul meu CRUYFF va fi cel mai mare din toate timpurile!Maradona,also knowed as El Cocaina,a spus k da m…..ie(scuzatzi expresia) tuturor celor care il critica.Ce sa zic………TREABA ESTE RECIPROCA! Deci shi eu ii dau lui ce le da el lu contestatari!Shi nu sunt de-acord cu aceasta venerare a lui Maradona.Adika dupa ce face aceste declaratzii,peste tot vad „nebunul”,”shi-a ieshit din mintzi”,etc etc…….Domne,cum vine asta,asha nishte menajari?

Silverro (6 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 22:47

P.S.:Sunt fan Barca shi Argentina,dar am mai spus,un om fara caracter pentru mine nu este om,este cel mult animal,dak nu chiar o nulitate!Messi are caracter,el este demn de a fi un adevarat idol,nu Maradona!Deci Forza BARCA,Forza MESSI,Forza ARGENTINA,dar referitor la Maradona……………………………………………………………nu spun mai multe deoarece nu vreau sa fiu cenzurat.

jiji (166 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 22:49

Un singur lucru avem in comun cu maradona noi romanii,sa nu fie cu pacat,dar si cel mai mare fotbalist roman al tuturor timpurilor ca antrenor e praf.

realistu (21 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 23:02

Ce ziceti de diversiunea „cu Mutu, fara Mutu”? A fost dreacu destept, nu-i asa?

cris (25 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 23:15

pastrand proportiile, maradona=hagi. Doi tipi care cred ca, daca au stiut sa dea cu piciorul in minge, pot sa fie si antrenori. si distrug toate echipele pe la care trec doar pentru ca nu sunt in stare sa isi accepte neputinta si nestiinta.

kiki (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 23:20

Domnule Ioanitoaia , la un meci cu asemenea incarcatura psihologica (si financiara ) nu astepta nimeni o „fiesta” fotbalistica …calificare sau dezastru..astea sunt premizele unei partide ca Uruguay-Argentina.M-am saturat sa citesc comentariile dezastruoase ale unor ziaristi de fotbal , de exemplu: partidä slaba , nu au aratat nimic , fara idee etc.O calificare nu inseamna joc frumos pt. spectatori (cu toate ca ne-am dori toti asa ceva ) , o calificare e un drum lung pe care il strabati asa cum poti cistigind cit mai multe puncte posibile si fara a asculta parerile altora. Important e calificarea , nu jocul !.Exemple sunt destule in istoria fotbalului si noi , romanii , nu realizam niciodata lucrul asta , noi criticam , suntem nu stiu cite milioane de super antrenori , stim mai bine decit antrenorul cine si cum , dar uitam o zicala veche :ciinii latra , caravana trece !.Ce ar fi daca presa , publicul si toata suflarea romaneasca fotbalistica , nu ar face din tintar armasar si ar incuraja pozitiv fotbalul , fotbalistii , antrenorii si toti ceilalti implicati in fotbal ?..Am fost si suntem foarte emotionali cu o gindire negativa in general . Cred ca e timpul s-a invatam „civilizatia” !…s-a invatam ca nu tot ce zboara se maninca , ca nu suntem buricul pamintului , ca nu ajunge nicaieri privind inapoi si numai prin munca , respect si timp(noi vrem totul sau nimic in numai o zi ) realizam ceva !…Chestia referitoare la ziaristi nu are nici o legatura cu dv. cu toate ca nu intotdeauna sunt(suntem) de acord cu ce publicati (perfectiunea e o fata morgana , dar o necesitam ). Si inca ceva:Maradona a fost si este (cel putin pt. moment )cel mai bun fotbalist , dar antrenor ..??.Cu respect si optimism….numai bine.

hbk (43 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 23:42

Pentru cei care il critica pe Maradona,2 chestiuni:1.habar nu aveti de fotbal,in general si de epoca cea mai buna in fotbalisti,anii 80,in care tehnica si epectacolul anilor 50,60,70 s-au impletit cu duritatea si catenaccio italian,adus pe culmile gloriei de claudio gentile,beppe bergomi sau alti fundasi de fier.aveti voi habar ca fiecare echipa avea 2,3 straini de superclasa,net superiori oricarui fotbalist actual?ati auzit de matthaus,gullit,principele francescoli,sau rummenigge?ca sa dau doar cateva exemple…acum sunt 2,3 jucatori foarte buni,care fac sau nu treaba dak au coechipieri gen iniesta,xavi,sau seedorf,in rest,mediocri k talent si inteligenta,pasatori,sau tehnicieni de marca.Si asta ma aduce la punctul 2:cine sunteti voi,nascuti in perioada counter strike si care va permiteti sa vorbiti si sa judecati ce face maradona,sau sa ii comentati valoarea?atata timp cat mai bine de jumatate din planeta,iar aici sunt foarte multi oameni trecuti de 35,40 de ani care il considera cel mai bun dintre cei mai buni,restul impartindu-se intre Di Stefano,Pele si J.Cruyff…e cazul sa va vedeti de treaba voastra.Cand oameni care se pricep la fotbal,si l-au vazut,considera ceva,chiar nu conteaza parerea voastra.De fapt,precis nu stiti ce campionate a luat cu Napoli,echipa de retrogradare in Italia,cum a luat Mondiala cu o echipa de mana a 2-a si,cum a dus resturile Argentinei intr-o alta finala.Ca s-a batut pe teren,este normal,knd te faulteaza oribil meci de meci si de o suta de ori intr-un meci cainii din bilbao,ce vreoiati sa faca?paremi-se ca si zidane s-a comportat k ultimul golan de cartier in finala cupei mondiale,frank rijkaard s-a scuipat cu rudi voller in optimea mondiala din 90 si exemple sunt destule,dar,desigur,multi nici nu se nascusera atunci…Fotbalistic vorbind,Diego a fost si va fi geniu absolut al fotbalului,restul,nu conteaza.Si,pentru fanul lui Johan Cruyff,probabil este number one pe europa,all time,dar asta numai daca il consideram pe Di Stefano argentinian si nu spaniol,deci european.Nu uita,Cruyff stralucea acasa,pe nou camp,dar era firav rau in deplasarile Barcei.Daca ar fi castigat un campionat mondial,sau european,avea sanse,dar asa…putini il considera cel mai bun ,dar,pareea ta este respectata in privinta olandezului,pentru ca vorbesti de un fotbalist mare din anii 70,spre 80 ,deci ai idee despre fotbalul acelor ani.

simy (1 comentarii)  •  15 octombrie 2009, 23:43

Unde sunt vremurile in care echipa Nationala defila in preliminarii si termina grupa fara infrangere?Unde sunt suporteriii din Piata Universitatii dupa victoriile de rasunet?Unde sunt noptile pierdute in timpul mondialului american pentru a vedea la lucru echipa Nationala?Unde sunt jucatorii romani care veneau la Natioanala cu inima ,cu sufletul ,care jucau pentru suporteri cu scopul de a face fericita lumea amarata de nivelul de trai?
O curiozitate :candva echipele de club nu treceau un tur preliminar in cupele europene.Eram ciuca batailor la acest nivel.Ne consolam ca aveam o Nationala cu care Brazilia si Argentina evitau sa joace meciuri amicale.
Astazi e invers.Avem echipe de club in Liga Campionilor,in grupele UEFA si nu mai avem Natioanala.

dan (1 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 1:19

dl. ovidiu de ce nu spuneti ca maradona a avut un lot de 36 de jucatori din care 29 chiar au jucat?!
de ce nu spuneti ca argentina poate trimite la mondiale
3 echipe(la fel si brazilia)? au cu ce dl.ovidiu.
hai sa lasam comparatiile si care a fost mai mare ca jucator sau antrenor. herera a jucat fotbal numai in curtea scolii.mourinho e profesor de… lb.engleza!
hai sa l angajam pe el.stiti ce o sa zica?
pe cine sa antrenez? niste oieri si plugari?
uitati va la lucescu batranu’.are 5(cinci)brazilieni in echipa
si o ‘trompeta'(rat).
miorita nene! ne spune oaia ce sa facem si noi ne asezam.
spor la treaba!

Mama Omida (20 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 4:33

De acord cu Paraipan, Mircea Sandu trebuie inlaturat macar acum, altfel nici meciurile cu Feroe nu le vom mai castiga. In locul lui Sandu, ar trebui invitat Gica Hagi, care prin independenta si caracterul sau se potriveste mult mai bine pentru postul de presedinte FRF decat pentru cel de antrenor! PS: Gica Popescu ar fi fost o alternativa excelenta daca nu s-ar fi inhaitat cu fratii Becali!

eugen (5 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 6:07

Maradona si-a indeplinit obiectivul. A calificat Argentina la Mondiale. E un antrenor bun daca a reusit asta. Nu toti antrenorii pot sa obtina rezultate, chiar si cu o echipa de vedete.

arm (1 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 6:40

imi pare rau ca jucatori precum messi, mascherano, higuain, aguerro, palermo, tevez nu vor putea juca la potentialul lor maxim in Africa de Sud. un asa lot are nevoie de un antrenor profesionist nu doar de un fost mare jucator. si la noi in Romania, Hagi si Lacatus nu au confirmat pe banca tehnica. asta arata ca poti fi un antrenor mediocru chiar daca ai fost un jucator extrordinar.
PS: nu o sa inteleg niciodata cum de Maradona a renuntat la Riquelme care, desi are o varsta, eu cred ca inca mai are de aratat. seamana cu hagi foarte mult la stil de joc.

bico (18 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 8:40

vad ca multi considera ca argentina va face ravagii la mondiale au niste jucatori extraordinari insa nu e de ajuns cu maradona antrenor nu cred ca trec de 8-imi pai orice echipa din primele 10 din europa ii bate sigur un capello ,low ,del bosque sau lippi si cu nationala bosniei (daca se califica ) ii elimina jucatorii joaca doar ce stiu ei maradona nu e antrenor . cred ca favorite la mondiale sunt spania brazilia anglia germania si normal squadra azzura in aceasta ordine

mtg (2 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 8:48

Cel mai mare fotbalist al tuturor timpurilor a fost Edson Arantes dos Nascimento -Pele.Scuze daca am gresit cumva si salutari.

RedTech (1 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 10:31

Ce va mai da mana sa scrieti asa despre Maradona… Acelasi lucru se poate spune si despre Maradona al nostru din Carpati, anume ca a fost un mare jucator dar ca antrenor tinde la -infinit. De ce nu spune nimeni acest lucru? De ce toata presa il minte si nimeni nu are curajul sa-i spuna asta in fata? Hagi nu va fi niciodata un antrenor… Cand este vorba despre un strain va este mult mai usor sa spuneti lucrurilor pe nume – Maradona nu va citi niciodata ceea ce ati scris si nici nu va poate refuza invitatia in studio(pentru ca nu veti ajunge niciodata sa-l invitati). Decat sa-l intrebati mereu pe Hagi despre viitorul nationalei, mai bine ii reamintiti ca el a fost antrenorul Romaniei la primul insucces major dupa o perioada de participari consecutive la turneele finale de CM sau CE. El, marele fost jucator Hagi, a fost pe banca la ratarea calificarii dar de vina a fost orice altceva(terenul mocirlos din Ghencea, vremea ploioasa etc.) doar el nu!!! In incheiere, as prefera sa nu mai apara Hagi cu sfaturi despre ce ar trebui facut pentru redresarea situatiei in care ne aflam. A avut pe mana o nationala bunicica pe care a „reusit” sa NU o califice, a avut cel mai mare buget de transferuri la Steaua si nu a reusit nimic. Doua nereusite care ma dor (fiind stelist si suporter al nationalei) din altele pe care le-a mai avut – vedeti performantele sale din Turcia sau de la Poli.
Va salut!

jan pit (254 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 13:54

nu toti fotbalistii buni pot fi si antrnori buni.la noi in romania trebuie sa avem un campiont bun ca sa avem si nationala buna

alex (2 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 14:39

in general, avem o idee gresita cand ne asteptam ca marii jucatori sa fie si mari antrenori si apoi suntem dezamagiti ca nu performeaza la fel.

ca si in orice alt domeniu, managementul are chestiile lui. nu orice inginer bun e bun sa fie promovat ca manager al companiei.

maradona, hagi, etc. sunt ca orice alti antrenori, insa pleaca cu un avantaj de imagine si de respect din partea jucatorilor, pe care ceilalti antrenori trebuie sa-l castige altfel.

in concluzie, maradona ca selectioner si-a atins obiectivul, echipa s-a calificat, ceea ce inseamna ca nu e chiar catastrofal. Ca nu l-a convocat pe unul sau pe altul, ca n-au jucat frumos, etc. sunt aiureli.

pregatirea, etc – nu putea sa vina antrenorul de la nationala sa faca minuni in 2-3 zile cu niste jucatori cu un picior in avion. europenii nu vin la fiecare meci de nationala dupa 14 ore prin avioane si zapaciti de fusul orar.

sa ne aducem aminte ca au fost ani in care Brazilia de-abia s-a calificat din preliminarii si pe urma au facut instructie la turneul final. acolo e altceva, au si timp de pregatire, macar cateva saptamani, se aduna si ei de pe drumuri.

alex (2 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 14:48

# 23 laziodin

re. razvan lucescu – asa e, nu-mi venea sa cred cand il vedeam pe chivu sau radoi care pareau de la echipa de copii pe langa sarbul ala de 2 m.

nu pricep de ce nu a jucat cu Goian, se mai reducea diferenta de la un cap jumate la juma’ de cap…

insa sa nu uitam ca ne-au dat o gramada de goluri si pe jos, prin centrul defensivei, asa ca Radoi si Chivu nici macar n-au scuza staturii.

sevcenco (2 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 15:01

Maradona a fost de departe cel mai bun fotbalist din toate timpurile.

Arnautovic (6 comentarii)  •  16 octombrie 2009, 20:53

Dupa parerea mea,favoritele la campionatul mondial din 2010 din Afrika de Sud sunt,in ordinea asta:
1.Bosnia I Herzegovina
2.Slovacia
3.Danemarca
4.Grecia
………………………………………………………………….
32.Spania.

Tudor (1 comentarii)  •  19 octombrie 2009, 8:15

Greseala pe care o facem noi, oamenii obisnuiti de fiecare data este sa masuram geniul, exceptionalul cu ocaua normalitatii. e firesc, traim cu totii ancorati in „normalul” cotidian. nu insa si maradona. el nu este normal. este eroul unui continent. este „zeul” care a ingenunchiat dusmanul (fac referire desigur la celebrul meci cu anglia, si mai ales la contextul politic premergator acestui meci).

maradona nu s-a oprit, el duce razboiul mai departe. in 2005 (poate nu era 2005, nu mai stiu sigur si nici nu e relevant) la Mar del Plata statea alaturi de Hugo Chavez si Fidel Castro declarand „razboi” Statelor Unite (ruperea acordului de schimb intre America de Nord si America de Sud). cine suntem noi sa judecam convingerile sale?
cine suntem noi sa ne dam cu parerea?
ma intereseaza putin spre deloc convingerile politice ale lui Maradona dar nu pot ramane indiferent in fata mesajului unui mare luptator.

noi, sclavi ai culturii pop importate din statele unite il vedeam in acelasi an 2005 pe marele Pele promovand adidasi la un eveniment FIFA (Puma, mai exact)

sa nu intelegem gresit, Pele a fost si va ramane un mare fotbalist, la fel ca Eusebio, Hagi, Dobrin, Gascoine, Maldini etc. Dar Maradona este mai mult decat atat. este purtatorul mesajului „SE POATE!”.
este mesajul pe care l-a preluat si un alt mare sportiv de pe meleaguri mioritice – ma refer la Marian Dragulescu, nu la Mutu sau Chivu.

Bravo Maradona, bravo Marian

Comentează