Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Money, Gianni, Money!

Anglia nu e un loc destul de sigur pentru fotbal. Spre deosebire de Mexic, crede FIFA

Permalink to Money, Gianni, Money!
luni, 18 iunie 2018, 10:17

Cupa Mondială din 2026 va fi organizată de Canada, Statele Unite şi Mexic. Asta înseamnă că vor fi trei cuvinte de deschidere, nu unul. Dac-ar fi avut umor, FIFA şi principalul ei agent de turism, Gianni Infantino, şi-ar fi amintit că, din punctul de vedere al geografiei fizice, Groenlanda aparţine tot Americii de Nord. Şi-atunci, de ce să n-o inviţi la balul coorganizării? Sigur, politic şi administrativ Groenlanda aparţine Danemarcei, dar ni se tot spune că fotbalul n-are legătură cu politica. Păcat, oricum. Nu poţi şti când i se va mai ivi Groenlandei ocazia să găzduiască meciuri la Cupa Mondială. Da, situaţia e absurdă. Dar ar fi putut fi şi mai şi. Dedulcit la somnul cu capul pe o pernă în formă de bancomat, Gianni Infantino ar fi putut deschide uşa coorganizării şi ţărişoarelor din America Centrală, despre care încă există dubii dacă reprezintă sudul nordului sau nordul sudului. Nu se făcea gaură în cer dacă erau escortaţi în loja oficială şi câţiva şefi de prin Belize, Guatemala, Panama, Honduras, Costa Rica, Nicaragaua sau El Salvador. Cam rigidă FIFA, niţeluş ţeapăn domnul Infantino. O festivitate de deschidere cu unsprezece discursuri ar fi dus, pe drumuri de mătase şi catifea, la izbânda următoare a mandatului Infantino: Cupa Mondială organizată de o emisferă.

Mexicul va organiza (de data asta în parteneriat) pentru a treia oară Cupa Mondială. Înfrânta la masa verde a candidaturilor pentru 2026 este Marocul, iar înfrânta de serviciu, Anglia, care nici măcar nu s-a mai obosit să-şi depună dosarul. Nu e clar de ce Mexicul binemerită trei ediţii în 56 de ani. Se ştie, în schimb, de ce Anglia nu e vrednică de niciuna din 1966 încoace. Problema nu e nici calitatea gazonului, nici siguranţa cetăţeanului. Grupările de tip Los Zetas, care răpesc oameni şi le trimit căpăţânile prin poştă familiilor, nu-şi au sediul la Manchester sau Birmingham. Însă congresul unde s-a luat decizia de atribuire s-a ţinut la Moscova, iar Anglia tocmai acuzase FIFA de corupţie pentru decizia de a dărui Rusiei organizarea Cupei Mondiale la care ne uităm acum. Scandalul organizării circulă însoţit de cel al obezităţii. La turneul final din 2026 vor participa 48 de formaţii, faţă de 32, câte iau parte acum. Gianni Infantino şi cercul lui de nobili dezinteresaţi vor atinge un nou prag al diluării prin dilatare – o operaţiune pe care Nicolae Ceauşescu a sintetizat-o în sloganul „Să facem din cantitate o nouă calitate”. Colac peste pupăză, se va schimba şi sistemul de desfăşurare a turneului final: cele 48 de echipe vor fi împărţite iniţial în 16 grupe a câte trei echipe fiecare, iar de acolo vom mai vedea. Numărul meciurilor va creşte de la 64 la 80, iar Cupa Mondială va ţine cu 32 de zile mai mult.

O ştire de presă recentă anunţă refacerea cvartetului ABBA. În cinstea ediţiei din 2026, suedezii vor face un turneu prin America de Nord şi vor cânta cu aplomb şi pasiune hitul preferat al FIFA: „Money, Gianni, Money”.

Comentarii (47)Adaugă comentariu

aciduzzo (101 comentarii)  •  18 iunie 2018, 10:46

Eu as propune 96 de echipe....dublul lui 48......poate asa se califica si Romania...dar nici atunci nu putem fi siguri! Restul....e o chestiune deja banala.....cum spuneti și dv. domnule Paraschivescu...MONEY...MONEY...MONEY.....un amanunt banal deja....bani !

Alx (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 10:56

Fotbalul la nivel de nationala a ajuns jalnic. Pai astea sunt echipe??? A ajuns un habarnist de arbitru din Iran sa arbitreze Germania Mexic si majoritatea sunt colorați.. Cred ca si la arbitrii mafioții au zis sa facă economie

Dana (4 comentarii)  •  18 iunie 2018, 10:56

Îmi plac campionatele mondiale ținute în Europa, în țările cu tradiție și cu succes în fotbal: Franța, Spania, Italia, Anglia, Germania. Pe când o Coppa del Mondo, urmărind meciuri de la Napoli, Roma?...Cu gust de pizza, paste, Chianti și cu accent italian...Cu turiștii microbiști inundând străduțele orașelor superbe. Parcă e altceva...

daniel (17 comentarii)  •  18 iunie 2018, 11:00

in ce perioada se va disputa turneul final din QATAR? vara e ucigator de cald acolo...

Sile (13 comentarii)  •  18 iunie 2018, 11:01

Bre nea radule, cred ca ai incurcat un pic borcanele: nu poate sa dureze cu 32 de zile in plus cupa mondială, ar insemna sa tina mai bine de 2 luni! Mai degraba cred ca e vorba de 4_5 zile in plus...

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 iunie 2018, 12:18

@ Sile Sunt 80 de meciuri in loc de 64. Credeti ca ajung 4-5 zile? A nu se omite distantele si uzura. R.P.

TheDog (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 12:44

@daniel: nu prea conteaza perioada, stadioanele au AC

mg (227 comentarii)  •  18 iunie 2018, 12:59

@Dana - lui Gianni i s-a acrit de toate astea. Omul e un explorator neobosit. Poate următorul decor va fi jungla cu Baloo, Bagheera, Kaa şi Mowgli. Iar Infantino va cânta la trompetă precum King Louie...

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:06

@ mg The Jungle V.I.P., cum s-ar zice. R.P.

Obervator (243 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:23

@ Dana Italia a organizat editia din 1990, adica destul de recent; ca sa poata gazdui o noua editie, ar trebui sa investeasca foarte serios in stadioane, doar vreo 3-4 (San Siro/Meazza, Olimpico, Allianz/Juventus Stadium si Luigi Ferraris) fiind omologabile in prezent pentru o astfel de competitie! Cel din Napoli ar trebui reconstruit, la fel ca cele din Bologna, Firenze, Cagliari, Palermo; in fine, ce din Udine este destul de mic (25000 locuri doar)! Anglia merita cu prisosinta sa organizeze editia 2026, in loc de SUA (la 32 ani dupa cea din 1994), Canada si, mai ales, Mexic (care a mai gazduit 2 editii si nici nu straluceste prin bogatie)! Nu toate stadioanele din SUA si Canada sunt acoperite si noi, deci cele doua mari natiuni ar trebui sa investeasca destul de mult in infrastructura. In fine, Rusia are destule atractii turistice, fie si numai daca luam in calcul doar 2 orase - St. Petersburg si Moscova! Mi-ar fi placut sa fiu in orasul intemeiat de Petru cel Mare in aceste zile! O.

Observator (243 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:24

@ Dana Italia a organizat editia din 1990, adica destul de recent; ca sa poata gazdui o noua editie, ar trebui sa investeasca foarte serios in stadioane, doar vreo 3-4 (San Siro/Meazza, Olimpico, Allianz/Juventus Stadium si Luigi Ferraris) fiind omologabile in prezent pentru o astfel de competitie! Cel din Napoli ar trebui reconstruit, la fel ca cele din Bologna, Firenze, Cagliari, Palermo; in fine, ce din Udine este destul de mic (25000 locuri doar)! Anglia merita cu prisosinta sa organizeze editia 2026, in loc de SUA (la 32 ani dupa cea din 1994), Canada si, mai ales, Mexic (care a mai gazduit 2 editii si nici nu straluceste prin bogatie)! Nu toate stadioanele din SUA si Canada sunt acoperite si noi, deci cele doua mari natiuni ar trebui sa investeasca destul de mult in infrastructura. In fine, Rusia are destule atractii turistice, fie si numai daca luam in calcul doar 2 orase - St. Petersburg si Moscova! Mi-ar fi placut sa fiu in orasul intemeiat de Petru cel Mare in aceste zile! O.

mg (227 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:25

..cred totuşi că şeful FIFA e, mai degrabă, fanul celor cu piesa aia cu monede.. care cad ca stropii grăbiţi ai unei ploi de vară într-un portofel de tablă zincată.. Inspirat tot de ei şi ajutat de americani (că ruşii au cam lăsat-o baltă) s-ar putea să organizeze "Turneul turneelor finale" pe partea nevăzută a lunii. E mai discret, mai buţină bârfă şi nu bate nici vântul..

George (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:27

@ Dana Italia a organizat editia din 1990, adica destul de recent; ca sa poata gazdui o noua editie, ar trebui sa investeasca foarte serios in stadioane, doar vreo 3-4 (San Siro/Meazza, Olimpico, Allianz/Juventus Stadium si Luigi Ferraris) fiind omologabile in prezent pentru o astfel de competitie! Cel din Napoli ar trebui reconstruit, la fel ca cele din Bologna, Firenze, Cagliari, Palermo; in fine, ce din Udine este destul de mic (25000 locuri doar)! Anglia merita cu prisosinta sa organizeze editia 2026, in loc de SUA (la 32 ani dupa cea din 1994), Canada si, mai ales, Mexic (care a mai gazduit 2 editii si nici nu straluceste prin bogatie)! Nu toate stadioanele din SUA si Canada sunt acoperite si noi, deci cele doua mari natiuni ar trebui sa investeasca destul de mult in infrastructura. In fine, Rusia are destule atractii turistice, fie si numai daca luam in calcul doar 2 orase - St. Petersburg si Moscova! Mi-ar fi placut sa fiu in orasul intemeiat de Petru cel Mare in aceste zile! O.

mg (227 comentarii)  •  18 iunie 2018, 13:53

@Radu Paraschivescu - într-o caricatură drăguţă, Moş Crăciun stă pe genunchii bancherului ( înconjurat de saci de bani) şi-i spune cu ochii plini de speranţă : "I want to be you !".. un fel de King Louie..

Observator (243 comentarii)  •  18 iunie 2018, 14:01

Scuze pentru mesajul cu repetitie: n-am fost sigur ca mi se publica, dupa o cenzurare de vreo 2 luni! O.

mg (227 comentarii)  •  18 iunie 2018, 14:12

@Observator - "La tăţ ni-i greu.."

adi_stelistul (19 comentarii)  •  18 iunie 2018, 15:23

Mie ideea de diluare a competitiei mi se pare nerelevanta. Corecta, dar fara relevanta. Daca vrem competitii nediluate sunt campionatele tarilor puternice plus UCL in fiecare an. Campionatul Mondial ar trebui sa fie o sarbatoare la care sa poata participa cat mai multi. Nu vor fi 32 de zile in plus, vor fi 4-5 si oricum acelasi numar de meciuri jucate de o echipa: campioana tot 7 meciuri va disputa, ca si pana acum, dar cu mai multe zile de pauza. Iar din fazele eliminatorii tot aceeasi competitie "nediluata" avem. Pana la urma cui nu-i place poate sa nu se uite la faza grupelor, la meciurile "diluate". Sa spuna ca vorbim doar de o extensie a preliminariilor, carevasazica nu il intereseaza. Sa priveasca doar ce-i convine. Sunt multi profani, insa, lipsiti de rafinamentul celor oripilati de "diluare" care se bucura pur si simplu ca echipa lor nationala ajunge la turneul final. Cand putea s-o faca Panama in sistemul cu 16 echipe? De ce nu le-ar oferi fotbalul aceasta satisfactie panamezilor? Sau celor din Bosnia acum 4 ani? Sau atator altora? Imaginati-va Jocurile Olimpice cu doar 6-10, hai 16 concurenti la fiecare proba. Ca sa n-o diluam. Nu vi se pare ca parca le-ar lipsi ceva din stralucire?

Dana (4 comentarii)  •  18 iunie 2018, 15:53

Of! Cu romantismul meu, cu nostalgia mea, nu eram, de fapt, decât o persoană lipsită de imaginație! Aveți dreptate! Haidem la o cupă mondială în Antarctica! Propun hoteluri de gheață pentru turiști și, bineînțeles, stadioane încălzite. Sau în Indonezia, combinat cu Malaezia și Papua Noua Guinee. Că doar și mie îmi place să călătoresc! Adio macaronari, adio golani din Albion! Fotbalul este și pentru papuaşi. Şi chiar și pentru pinguini!

Observator (243 comentarii)  •  18 iunie 2018, 17:01

@ mg Ei, nu chiar la toti! Dvs. constat ca nu va e greu si chiar aveti feedback! N-am putut posta nimic vreo 2 luni pentru ca asa i s-a nazarit redactorului-sef! O.

mg (227 comentarii)  •  18 iunie 2018, 17:14

@adi_stelistul - păi tocmai asta e ideea, că turneele finale presupun un parcurs premergător de-a lungul căruia valorile se cern, astfel încât să nu avem parte de meciuri plictisitoare, cu echipe anonime. Nu sunt totuna cu olimpiadele, unde vine tot omul şi important e să participi. A fi la un turneu final e ca şi cum ţi-ai fi luat bac-ul. Dar cum la noi se avansează ideea unui bac diferenţiat, ca să aibă toată lumea diplomă.. Se va ajunge la o diplomă diluată, pe care nu va mai da nimeni doi bani.

cicero (13 comentarii)  •  18 iunie 2018, 17:31

Gianni be good!

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  18 iunie 2018, 18:34

...uite ca se poate face din cantitate ...o noua calitate ...meciurile sunt mai bune ca in trecut ...

Observator (243 comentarii)  •  18 iunie 2018, 19:04

@ mg Ferice de dvs., ca nu vi se cenzureaza mesajele si mai aveti si feedback! Pana acum vreo 7 zile mi s-au cenzurat mesajele pe toate blogurile, mai putin e unul... O.

adi_stelistul (19 comentarii)  •  18 iunie 2018, 19:22

@ mg Analogia cu bac-ul ... nu-i vad sensul. Ba, daca tii cu tot dinadinsul s-o faci, e impotriva a ceea ce sustii. In sala de examen sunt admisi toti, nu exista un filtru la intrare. Nu toti reusesc sa devina ulterior campioni in domeniile lor, asta-i alta poveste pentru ca sita cerne ulterior. Iar mai departe... ideea ca trebuie sa nu avem meciuri plictisitoare. Unde scrie? Pentru cine plictisitoare? De ce trebuie sa te uiti la meciurile plictisitoare? Etc. Foarte multe intrebari. Unul dintre cele mai ofertante meciuri de la ultimul campionat cu 16 echipe, Argentina-Brazilia in 1978, a fost o dezamagire cumplita pentru publicul neutru. Un 0-0 fara sare si piper. Numarul de echipe si renumele acestora nu asigura vreo spectaculozitate deosebita. Daca ne uitam si la ultimul turneu cand s-a intrat in fazele finale si asteptam spectacol am avut parte de meciuri slabute, ca sa fiu bland. Argentina si cu Belgia si cu Olanda a jucat, cu toata ei pleiada de valori, mai cinic decat era capabil Herrera, cred. Si de ce n-ar trebui mondialul sa fie ca olimpiada? De ce "nu sunt totuna"? Cine a decretat asta? De ce ar fi interesul tau egoist, de a nu vedea "meciuri plictisitoare", mai important decat interesul panamezului care vrea sa-si vada nationala la turneul final? in conditiile in care, sa ne intelegem, tu ai oricand alternativa sa ignori pur si simplu meciurile care nu te intereseaza. Cine stabileste principiul ca un campionat mondial trebuie sa fie o adunare doar a elitelor? Hai sa facem atunci un turneu final cu doar 4 echipe. Nici n-ar fi o noutate, campionatul european asa se disputa pana in 1976. 4 echipe, cele mai bune, desigur, cu 4 meciuri. Terminam in cateva zile, pleaca lumea in vacanta, nu mai obosesc jucatorii, nu mai obosesc spectatorii... Serios, lasati-i pe oameni sa se bucure.

adi_stelistul (19 comentarii)  •  18 iunie 2018, 19:48

Si mi-am mai amintit ceva, apropo si de ce spunea inclusiv domnul Paraschivescu si multi partizani ai turneelor "de elita", cu oboseala jucatorilor. Ultimele doua campionate mondiale cu 16 echipe, cele din 1974 si 1978, au programat pentru cele 4 echipe din varful ierarhiei un numar de 7 meciuri in 25 de zile. Adica, ma scuzati, parca mai obositor decat 7 meciuri in 35 de zile cum e proiectul turneului cu 48 de echipe la start. In sfarsit...

17 Nentori Tirana (169 comentarii)  •  18 iunie 2018, 19:52

many-nemany fara viza m-au perdut ca n-o sa merg eu pa many la Torente si Miauami sa ma-ntilnesc cu Sadamu si alti mexicani care e contra Giani si liantei a trei tari pretene organizatoare ca pescuind lei la balta alba isi permite ca e departe de maciuca lu Trump-ete. 17Cicero.

gigi carabina (3 comentarii)  •  18 iunie 2018, 20:39

@Radu Paraschivescu: Cred ca @Sile are dreptate si sunteti usor in eroare. Facem un pic de matematica: in formatul actual, 8 grupe de cate 4 echipe => 6 meciuri / grupa => 6 x 8 = 48 meciuri in grupe. In noul format: 16 grupe de 3 echipe => 3 meciuri / grupa => 16 x 3 = 48 meciuri in faza grupelor. Acelasi numar. Diferenta de 16 meciuri per ansamblul turneului apare de la o faza eliminatorie in plus, adica 1/16-finala. La actuala editie se joaca, cam 3-4 meciuri pe zi, deci, asa cum spunea @Sile, astea 16 meciuri in plus ar lua exact 4-5 zile in plus. Apoi, nu stiu ce uzura se poate invoca comparand cu actualul format. O echipa care iese din grupe, joaca doar 2 meciuri (spre deosebire de 3 acum). De la optimi incolo, echipele vor juca tot atatea meciuri ca si acum. Iar finalistele vor juca tot 7 meciuri in total. Singurul lucru care se schimba e ca un meci din grupe e practic inlocuit cu unul eliminatoriu. A fost doar un comentariu legat de diferentele de structura ale celor 2 competitii. In rest, sunt intru totul de acord cu dvs!

gigi carabina (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 20:41

@Radu Paraschivescu: Cred ca @Sile are dreptate si sunteti usor in eroare. Facem un pic de matematica: in formatul actual, 8 grupe de cate 4 echipe => 6 meciuri / grupa => 6 x 8 = 48 meciuri in grupe. In noul format: 16 grupe de 3 echipe => 3 meciuri / grupa => 16 x 3 = 48 meciuri in faza grupelor. Acelasi numar. Diferenta de 16 meciuri per ansamblul turneului apare de la o faza eliminatorie in plus, adica 1/16-finala. La actuala editie se joaca, cam 3-4 meciuri pe zi, deci, asa cum spunea @Sile, astea 16 meciuri in plus ar lua exact 4-5 zile in plus. Apoi, nu stiu ce uzura se poate invoca comparand cu actualul format. O echipa care iese din grupe, joaca doar 2 meciuri (spre deosebire de 3 acum). De la optimi incolo, echipele vor juca tot atatea meciuri ca si acum. Iar finalistele vor juca tot 7 meciuri in total. Singurul lucru care se schimba e ca un meci din grupe e practic inlocuit cu unul eliminatoriu. A fost doar un comentariu legat de diferentele de structura ale celor 2 competitii. In rest, sunt intru totul de acord cu dvs!

itu52 (40 comentarii)  •  18 iunie 2018, 21:02

Degeaba ne lamentăm, banii sunt motorul capitalismului, noi am ales. La masa bogaților nu prea ajungem, poate pe la firimituri dacă nu ne-o iau alții înainte. Ei rămân pe veci, tot G7, indiferent de domeniu, aproape și în fotbal dacă facem din Brazilia și Argentina, steluțe în drapelul american. Au bani și vor tot mai mulți, nu-i putem condamna, că și noi am face la fel. Pentru cei mari problema supraîncărcării calendarelor competiționale nu va fi o problemă, au atâția bani să cumpere, la nevoie să naturalizeze, jucători pentru 2-3 echipe. Se vor descurca, problemele ca totdeauna, vor fi la căței, nu la ogari. Astea sunt cerințele vremurilor noi, cât mai mult fotbal. Timpul liber este din ce în ce mai mult, mulțimea trebuie să aibă o preocupare. Prin 2026, dacă se păstrează ritmul automatizării, zona menționată poate trece la ”vară liberă”, trimițând roboții la lucru. Din păcate tehnologia este exponențială, să ne bucurăm că fotbalul a devenit o industrie, mai vedem ceva, poate în viitor trecem la gladiatorii roboți.

Alex (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 23:08

Noi ar trebui sa ne bucuram, asa sunt sanse reale sa u mai lipsim de la campionatele mondiale

Suseanu, Costin (1 comentarii)  •  18 iunie 2018, 23:18

Dar Mexicul nu organizeaza... e un partenership in care SUA conduce bidul..sunt numai 3 stadioane din Mexic selectionate si vreo 5-6 din Canada,..restul sunt in SUA... Stadioanele selectionate in Mexic sunt in zonele mai safe..Infrastructura si stadionele sunt gata deja in toate 3 tarile ... deci sincer nu stiu daca Marocul poate gazdui 48 de tari si meciuri dar sigur bid-ul UNITED poate... deci e decizia cea mai buna...nu comentez partea cu bani strict technic

petschovschi (2 comentarii)  •  19 iunie 2018, 3:24

@raduparaschivescu Tarile din Europa si Asia nu aveau dreptul sa candideze pt WC 2026 din cauza principiului rotatoei continentelor. De aceea au candidat doar Maroc si SUA/Canada/Mexic. Din America de Sud nu era capabila nicio tara sa organizeze, de aceea nu si-a depus vreuna candidatura (unica capabila, Brazilia, tocmai ce-a organizat). Abia in 2030 poate candida din nou o tara europeana. Se pare ca va fi rindul Angliei. Se mai vorbeste de o ipotetica tripla candidatura Argentina/Uruguay/Chile (pt celebrarea a 100 de ani de la primul mondial din Uruguay) dar este extrem de improbabila din cauza lipsei stadioanelor (si a infrastructurii, in general). Iar 2034 va fi probabil anul Chinei.

cipi (2 comentarii)  •  19 iunie 2018, 6:28

@observator SUA poate gazdui un CM doar pe stadionele universatilor , fara sa investeasca nimic de acum incolo in infrastructura sau stadioane. Da unele orase mari au hotarit sa participe la bid cum ar fi Chicago, si in acest fel poate au aparut orase cu stadione neacoperite cum zici , dar nu ca nu exista sau trebuie construite

Observator (243 comentarii)  •  19 iunie 2018, 7:28

@ Suseanu, Costin Daca stadioanele din SUA si Canada sunt precum cele din imaginile GSP, atunci mai este mult de investit, pentru ca destule dintre ele (cele vechi, precum Rose Bowl) sunt NEACOPERITE! In schimb, cele din Mexic sunt OK! O.

mg (227 comentarii)  •  19 iunie 2018, 11:55

@adi_stelistul - e vorba de interesul publicului, de audienţă, care se reflectă în drepturile din publicitate. Da, e vorba de bani, mulţi bani. E motivul pentru care şi la noi s-a recurs la play-off. A fost salvată audienţa la un campionat plicticos. A renunţa practic la selecţia echipelor bune care să participe, este exact ca renunţarea la examenul de admitere la facultate, care nu e (deşi pare) în interesul studenţilor.. Diploma pe care o vor obţine, nu va avea greutate şi nu va impresiona nici un angajator. La fel, la meciurile unora din Cucuieţii din deal, nu se vor uita decât familiile şi prietenii, ori pentru asta e suficient să se organizeze o competiţie locală, de nivelul lor. Turneele finale trebuie să rămână competiţii de elită. Au loc o dată la patru ani din acelaşi motiv, mai răruţ că-i mai drăguţ.. Olimpismul are cu totul altă tradiţie.

mg (227 comentarii)  •  19 iunie 2018, 12:58

@Dana - n-aş bagateliza nici romantismul tău, nici nostalgia şi cred că imaginaţia vine la pachet.. Fotbalul pentru papuaşi sau pinguini îmi alungă eventualele temeri.. S-ar putea însă ca Infantino să ne fi luat faţa la toţi şi să fi imaginat deja un campionat de fotbal subacvatic, undeva pe lângă gheţari că-i apa mai limpede.. Stadioanele musai acoperite şi cu pereţi de sticlă, ca să nu fie nevoie de măşti şi ***..

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Observator (243 comentarii)  •  19 iunie 2018, 17:06

@ cipi Trec peste dezacordul comis (SUA POT gazdui, asa-i corect!) si va invit sa faceti o comparatie intre stadioanele rusesti si cele americane; doar cateva (cele noi) pot fi retinute, nicidecum cele vechi, care ar avea nevoie de un ... lifting major! O.

mg (227 comentarii)  •  19 iunie 2018, 17:21

..sunteţi penibili.. e vorba de labe de înot = diving fins... helloooo..

cipi (2 comentarii)  •  19 iunie 2018, 20:32

@observator Multumesc pt lectia de gramatica dar nu asta era important in discutia asta. Eu nu am zis nimic de stadionele din Rusia foarte frumoase un efort financiar imens, vroiam sa zic ca sint stadioane ultramoderne destule in SUA.

Ereb (4 comentarii)  •  19 iunie 2018, 23:26

Seara buna! Va apreciez in general parerile, dar nu si de aceasta data. In primul rand, pt mine, cel putin, fotbalul trebuie sa fie al tuturor. Sistemul de rotatie al tarii gazda imi parea foarte bun. Dar acum... apare o problema: 2030. Al carei organizator de drept ar trebui sa fie Uruguay-ul. Asa ar trebui sarbatorit un centenar. Ceea ce ar lasa Europa fara mondial pana-n hat! 2034. Acum, legat de Mexic... Mexicul va avea 3-4, maximum 5 stadioane. Canada vreo 3 maximum 4. Locul unde se va juca grosul meciurilor vor fi SUA. Si, sa nu uitam, erau la coada pt 2022-se gandise FIFA sa acorde 2 mondiale consecutive celor 2 forte economice ale lumii- dar a dus Platini un seic la FIFA care avea intamplator si o valiza mare cu bani. Si asa a aparut Qatar 2022. Dar tot nu m-am legat de aspectul important referitor la Mexic. Mexicul a "salvat", ca sa zic asa 1986-le, care trebuia organizat in Columbia. Dar, deh!, probleme. Asa ca le-a fost atribuit lor in ultimul moment(nu chiar ultimul, dar ati inteles). Si a 2a...eroare, inca nu e confirmata, nu stiu, nu zic, dar aparent 2026 se va juca tot cu 32 de echipe. Nu mai tin minte de unde am informatia, dar cica raman la 32. Lucru care exclude necesitatea a 3 tar organizatoare. Si de asemenea exclude categoric calificarea acestora directa. Parerea mea e ca singura solutie de bun simt pt a nu tine nici prea mult mondialul de Europa, nici de a distruge sistemul competitional european(chiar si sud-american sau al oricarui continent pana la urma) e "sa se termine" odata cu *** asta de Qatar 2022. Vad blamat si considerat ca fiind mondialul ce "trebuie uitat" pe cel din '78 datorita dictaturii militare din Argentina, dar problema e ca azi, in perioada globalizarii, a comunicarii instante si a drepturilor omului, nimeni nu e interesat de situatia celor care isi varsa sangele pt stadioanele din Qatar. Ziua buna!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Observator (243 comentarii)  •  20 iunie 2018, 13:20

@ cipi N-am zis ca n-ar fi si stadioane ultramoderne in SUA, dar cele vechi si neacoperite nu sunt omologabile pentru meciuri la WC daca nu se fac investitii importante! O.

basencu (2 comentarii)  •  21 iunie 2018, 20:16

Maistre, team auzit azi la Digi Fm, cum afirmai pretios ca achitarea lui dragnea ar trebui sa determine nu stiu ce si ca sunt mai multe probe pentru condamnare decat pentru achitare. Pana si Striblea era contrariat, tia zis ca solutia instantei e sfanta. Daca nu esti Johanis. Apoi ca Hagi e un agramat. Sa nu uitam ca Hagi e machedon si frazeaza ca si Halep. Pai ai vazut vreo proba din dosar sa ti dai cu presupusu ca o tata din obor dl penalistu ? Ai pus doua margici in fata unei gaini si ai vazut ce a ales ? Pai Hagi fotbalistul e chiar limba romana fata de Paraschivescu penalistu.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  22 iunie 2018, 8:49

@ basencu Sunteti dovada vie a diferentei dintre "a auzi" si "a intelege". Si ma opresc aici. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  22 iunie 2018, 8:54

@ basencu 1. Nu-mi dau seama care e legatura cu articolul. 2. Ilustrati cu aplomb diferenta dintre "a auzi" si "a intelege". 3. Folosirea cratimei inca nu e interzisa. R.P.

mg (227 comentarii)  •  22 iunie 2018, 15:18

.."Orice om îi este frică"(sic !). La mulţi ani(cu executare..) !

Andrei (13 comentarii)  •  26 iunie 2018, 11:26

@Dana: Sunt intru-totul in asentimentul tau. Mi-as dori foarte tare sa mai apuc in aceasta viata un Mondial organizat in Italia, daca s-o putea si cu Romania printre participante. Notti magiche...;-)

Comentează