Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Primejdia unei candidaturi

Soţia şi-ar putea reîntâlni soţul la naţională. Feerie sau distopie?

Permalink to Primejdia unei candidaturi
luni, 17 octombrie 2016, 11:33

„Aşteptările mele întârzie să apară”, constată Anamaria Reghecampf înainte să-şi depună candidatura la preşedinţia FRF. Sigur, doamna în chestiune a vrut să spună altceva. În locul unei critici la adresa lui Răzvan Burleanu, i-a ieşit însă un reproş îndreptat împotriva propriilor aşteptări. Nu e grav. Ceea ce ar trebui să preocupe cu adevărat este ideea candidaturii în sine. De ce? Din minimum două motive.

Primul dintre ele este nonşalanţa cu care candidata declară că, odată aleasă, va muta conflictul de interese de la nivelul unui club la nivelul echipei naţionale. Anamaria Reghecampf îşi va numi soţul selecţioner. Păstorită federal de soţie şi antrenată de consort, naţionala va deveni astfel o conductă financiară. Adică o afacere de familie clădită pe un modus operandi care a virusat o sumedenie de universităţi, spitale, cabinete parlamentare şi altele. Teoria rudei fidele şi utile nu e nouă – nici în sport, nici în alte domenii. Se poate presupune că selecţionerul va alege (preponderent sau total) jucători aflaţi sub contract cu soţia, îi va plimba pe sub ochii impresarilor la meciurile naţionalei, iar comisionul din transferuri va reveni celuilalt component al tandemului conjugal. E doar o ipoteză, dar, cunoscând personajele implicate, ea poate deveni realitate.

Al doilea motiv pentru care candidatura Anamariei Reghecampf trebuie să îngrijoreze este apetitul pentru conflict pe care-l nutreşte candidata. Un preşedinte de federaţie trebuie să aibă exerciţiul dialogului cordial, decenţă publică şi o minimă diplomaţie necesară funcţiei. Anamaria Reghecampf nu stă grozav la aceste capitole. Iar asta se vede nu doar din scabrozităţile deversate peste contestatarii de pe Facebook sau din peluze, ci şi din voluptatea jignirii pe care candidata o manifestă faţă de antrenorii care au emis critici sau obiecţii la adresa soţului. Cornel Dinu, Victor Piţurcă şi Emeric Ienei sunt doar trei dintre ereticii arşi pe rugul insultei. Primii doi au şi vina limbii otrăvite, vor argumenta unii. În regulă, deşi nimic nu te obligă să răspunzi unei insanităţi cu o alta. Dar să spui despre Emeric Ienei „La vârsta asta uiţi, faci pipi pe tine. Dumnezeu să-l ierte şi să-i dea minte pe ultima sută de metri” e cam mult. Printre altele, fiindcă Ienei nu e doar un câştigător de Cupa Campionilor, ci un om de o bună creştere exemplară.

Nu are nici cea mai mică importanţă că Anamaria Reghecampf e femeie, se coafează exotic şi arborează decolteuri abisale. Astea nu sunt argumente, ci mofturi. Nu încape loc aici pentru resentiment sau misoginism. O candidat(ur)ă nu se judecă după preferinţe muzicale, modă şi emisiuni nocturne, ci după cât bine poate să facă aspirantul şi, la fel de important, cât rău. Abia de aici încolo încep frisoanele.

Comentarii (158)Adaugă comentariu

dan65 (14 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 10:55

este amuzant sa observ cum un tip care se plange de discriminare etnica,poate avea un comportament atat de misogin.daca vor ajunge haterii gen paraschivescu sa fie formatori de opinie,sentimentul de penibil va disparea din spatiul public.

*specialista* din buzau (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:17

Domnule *lb. romana*. Nu inteleg si nu te inteleg. Pt a candida la presedentia FRF, sunt sigur, exista un tablou cu norme si obligativitati de indeplinit. Daca Prodanca indeplineste aceste cerinte de ce nu vrea *domnul LIMBA* sa o lase sa candideze ? S-a intors decocratia cu *** in sus ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

raul (2 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:33

Vad niste comentarii si contat ca bunul simt a parasit tara asta. Mai ai mult de luptat si de îndurat, Radule. Vei avea totusi în mine un aliat indiscutabil !

run away (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:37

Nu inteleg schimbarea de atitudine a ziaristilor care de la "nu-i mai pomenim numele" au trecut la interviuri pe pagini intregi si promovare la maxim. Acum va ingrijorati ca va candida la presedintia FRF si asta imi spune mie doua lucruri: 1. Voi stiti exat ce fel de persoana e femeia asta si sotul ei si va dati seama ca astfel de oameni nu ar trebui sa existe in fotbalul romanesc. Stiti foarte bine ca situatia dezastruasa in care am ajuns e cauzata de oameni ca Reghekampf si nevasta, clanul Becali, Borcea, Stoica, Dragomir, Iancu, samd. Toti oameni cu bube in cap, unii cu condamnari pentru coruptie in fotbal. 2. Stiind cat de nociva e madam Prodan pentru fotbalul nostru, totusi ziarul dumneavoastra publica articole peste articole si chiar interviuri largi cu ea. E clar ca ceva s-a schimbat si ziarul are un interes direct in treaba asta. Sigur ca nu e vorba de tiraj, ziarul se vinde foarte bine si fara ea. Atunci ce? Oare ceva bani? Ceva reclama publicata? In fine. Va inteleg ingrijorarea, domnule Paraschivescu. Sa nu va imaginati ca pe noi nu ne ingrozeste perspectiva de a o avea pe Anamaria Prodan in fruntea FRF! Insa nu cred ca are vreo sansa, iar daca doriti sa va asigurati ca lucrurile stau chiar asa, propuneti ziarului dumneavoastra sa revina "nu-i pomenim numele". Noi cititorii ne simteam mult mai confortabil sa citim ziarul cand nu dadeam de femeia asta in fiecare editie.

Bogdan_FCD48 (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:44

Cum sa ajungi sa-l acuzi pe Radu Paraschivescu de misoginism, cand omu' a explicat clar ce ne-ar astepta daca ajunge prodanca la FRF????? O *** care nu da doi lei pe oameni de fotbal ca Dinu, Piturca sau Ienei, nu are ce sa caute intr-o functie de conducere.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:52

V-ati gandit vreodata ca madama asta poate ajunge presedinte FRF ? V-a last inspiratia ? Subiecte garla . Fotbal ioc .

parigi (5 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 11:56

Anamaria Prodan este o femeie.Nu e nici cea mai frumoasa,dar nici cea mai urata din lume.Vorba cantecului..."'Ce are ea si nu am eu"...? Desi e in viata,despre ea numai de bine.Ca altfel ti-o iei de nu te mai spala toata Dunarea.Calatoreste in toata lumea,dar nu e Miss Univers.N-are nici o treaba cu balenele ucise in Groenlanda sau copiii saraci din Etiopia.Ea are grija de jucatori.Ca ei ii intretin Rollsul din curte si Vuittonul de pe mana stanga.Si ei sunt copiii ei.Nu i-a botezat,dar ii are sub contracte beton.A declarat ca stie toate parasutele din oras si le tine departe de jucatori.Ca astfel nu vor mai da randamentul scontat.Si in final tot impresarul e afectat ceea ce nu e de dorit.Pe vremuri,urmarea emisiunea lui Tatu.Si pentru ca are memorie buna,din moment ce si-a adus aminte de problemele medicale ale lui nea Imi, vrea acum sa fie si ea de 3 ori femeie,adica sotie,impresar si mai nou presedinte.Ma gandesc acum la nea Ovidiu care acum da in Burleanu cu tot arsenalul din dotare,chiar nu stiu ce-o sa faca cand o ajunge Anamaria presebinte,ca eu stiu ca nu e bine sa dai intr-o femeie..... Nu stiu daca mai are in garderoba rochia imprimata cu chipul lui Reghe,dar daca o mai are si ajunge vreodata Anamaria presedinte la FRF, o rog ca la ceremonia de investitura sa poarte respectiva rochie pentru linistea noatra,a tuturor.Dumnezeu sa ne aiba in paza!

gicapuia (5 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 12:06

Va mirati ca individa asta vrea sa fie Presedinta FRF ?????? Sau mi se pare mie. Care e problema ? Nu vedeti cine conduce tara !?

valer (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 12:09

Unii spun in comentarii ca semnatarul ar fi misogin. Altii il lauda. Poate toti au oarecum dreptate. Dar daca nu ar fi vorba despre Echipa Nationala a Romaniei - care ar trebui sa ne reprezinte si sa ne promoveze ca tara - poate nici nu ar merita sa discutam atat. Aici nu e vorba despre o afacere privata pe care fiecare o gestioneaza cum vrea. Aici e vorba de un mesager al Romaniei (si ma refer la echipa !). Oare s-ar putea folosi aceasta oportunitate pentru a profita de comisioanele pentru jucatori ? Tot ce e posibil. Dar sa nu facem un proces de intentie. Oare ar putea numi sotul selectioner ? Categoric DA. Se poate , dar nu cred ca este suficient de moral. La noi din pacate nu se prea tine cont de asa ceva. Cat despre d-na in cauza, cred ca in jurul tuturor sunt persoane conflictuale care - in opinia mea - nu ar fi recomandat sa ocupe pozitii de decizie. Oricand pot crea o stare de stres celor din jur si pot lua decizii emotionale. Un examen psihologic poate ar fi necesar in cazul oricarui conducator (la toate nivelurile). Ministerul invatamantului incearca asa ceva si ati vazut ce scandal a iesit.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 12:30

@ dan65, "specialista" din buzau Ca idee, n-ar fi rau sa cititi articolul inainte de a-l comenta. Poate fi util. Daca dan65 ar fi ajuns pana la ultimul capitol, ar fi vazut ca, tocmai, resping misoginismul si insist pentru argumente in dauna umorilor. In ce priveste discriminarea etnica si conditia de hater, trebuie sa-i spun lui dan65 ca nu e in chestiune. Iar formator de opinie nu ma consider si nu-mi propun sa devin. Pe cei care spun ca era preferabil ca AMR sa fie ignorata ii rog sa nu uite ca AMR aspira la o functie legata de reprezentarea intregii tari, deci si a dumnealor. Si ca totul pleaca, in cazul sotilor R, de la conflict de interese si de la sfidarea eticii. R.P.

gigi_becali_4 (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 12:53

Dle Radu , din fericire sunteti transparent cand scrieti articole defaimatoare ***... Si asta va salveaza, pentru ca altfel puteati fi lesne etichetat drept un simbrias marunt.... 1. "Asteptarile mele intarzie sa apara " este exprimarea unui regret, si nu a unui repros, cum gresit ati inteles ( asa incorecta cum e afirmatia doamnei ) . Nu va face cinste sa va luati de elasticitatea limbii romane a doamnei Prodan, pentru ca nu v-am vazut la fel de acid la toate dezacordurile "enorm de dese" ale lui Jenei, Hagi, Gica Popescu, si cam toata generatia de aur, si slava domnului, dna Prodan este profesoara universitara, doctor docent fata de sus-numitii, pe care din pacate nu-i infierati. 2. Frica Dvs ca odata ajunsa in fruncea Federatiei, nationala se va transforma intr-o conducta financiara - haideti sa nu devenim ridicoli :) Nationala in ultimii 27 de ani a fost aproape permanent o conducta financiara, si dvs stiti asta. Antrenorii ( cu exceptia part-time a lui Piturca ) nu au fost decat calatori pe bancheta din spate, 27 de ani, pentru ca la volanul echipei nationale s-au aflat Victor si Giovani Becali. Nu ajungea nimeni la echipa nationala fara acordul fratilor Becali. Faptul ca Anghel Iordanescu era impresariat de fratii Becali, sau ca Hagi este ruda cu fratii Becali nu v-a deranjat la momentul dat, sa inteleg ca va deranjeaza doar legatura de rudenie ? Adica era o problema doar daca Iordanescu era sotia lui Victor Becali, altfel este ok ? Unde s-au dus toate comisioanele in acele timpuri nu va mai preocupa ? 3. Va prefaceti ca nu stiti ca antrenorul echipei nationale NU este ales de seful FRF si de CEX al FRF, deci prezenta la carma FRF nu aduce dupa sine si functia de antrenor pentru sot. 4. Va deranjeaza apetitul pentru conflict al dne Ana Maria Prodan, atunci cand primeste "critici sau obiectii" ... Sa avem pardon, dar cand dl Jenei spune despre sotul dnei Prodan ca se intalneste pe ascuns prin carciumi cu jucatorii impresariati de ea pentru a blatui meciuri ( sa il elimine pe Galca de la Steaua si sa intre sotul antrenor ) asta nu se numeste nici CRITICA si nici OBIECTIE... Se numeste atac mizerabil. Aici aveti dreptate, dna Prodan nu poseda "diplomatia" necesara sa raspunda la atacuri scabroase cu vorbe diafane. Dar sa stiti ca multi numesc asta "coloana vertebrala, om care spune lucrurilor pe nume" si nu "lipsa de diplomatia", si o considera o calitate. In timp ce pe unii care insulta, respectuos si incurajator si compatimitor ii numiti "posesori de limba otravita" si ii preaslaviti pentru insulte asemanandu-i cu Ioana d'Arc, de ce pe altii care raspund la insulte cu insulte ii coborati in smoala lipsei de educatie si a nestiintei ? Si ca sa incheiem, e plina tara de ministrii care nu au legatura cu ministerul pe care il conduc. La finante avem un strungar, la sanatate un electrician si la FRF un Burleanu absolvent al Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative ( sic! ) . Nu sunt un sustinator al dnei Prodan, dar de ce il deranjeaza pe dl Radu candidatura unei persoane care vine din domeniul fotbal , are performante in domeniul fotbal, o femeie care este impotriva sistemului si are un sigur aliat, pe sotul ei, o femeie care nu are teama sa raspunda oricui o jigneste si daca este atacata cu o vorba raspunde cu doua ? Sa intelegem ca nu este suficient de controlabila, si ca trebuie cineva sa castige alegerile cum le-a castigat Gino Iorgulescu la Liga, a doua zi dupa ce a venit la intalnirea cu reprezentatii a 10 cluburi insotit de Ponta si Dragnea ?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ionut (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 12:57

Prodanca la FRF, MM la LPF, REGHE la nationala si Becali Presedinte...cam asta si-ar dori toti penalii astia.

adrian Lengyel (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:30

Am crezut ca dupa alegerea politrucului de Burleanu in fruntea fotbalului nu putem ajunge mai rau, dar daca va fi aleasa aceasta individa se pare ca m-am inselat amarnic... In concluzie; M. Sandu= foarte rau, Burleanu = groaznic, Prodanca=... nu am gasit cuvantul potrivit in DEX!!!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:40

@ gigi_becali_4 Cred ca dvs. ati inteles gresit jocul dintre repros si regret, dar sa nu ne cramponam. Sunt mai exigent cu AMR decat cu Hagi sau altii fiindca AMR a facut un liceu de filologie-istorie si a absolvit o facultate de drept, unde exprimarea corecta in limba romana e conditie de baza. Nu practic defaimarea, cum va grabiti sa conchideti. Spun (de fapt, repet) un lucru care pe unii ii deranjeaza: tandemul AMR-LR la Steaua e expresia unui conflict de interese urias, fara corespondent in lumea civilizata. Acelasi tandem mutat la FRF ar fi expresia unui conflict de interese si mai mare. Atat. Fara insulte, fara atacuri, fara mojicii. Inca un lucru. Cand a fost inaugurata filiera fratilor impresari nu scriam in presa sportiva, de aceea n-am luat pozitie. Puteti verifica. Si oricum, un lucru discutabil nu poate fi inocentat prin existenta altor lucruri la fel de discutabile in trecut. Ar fi ca si cum ai spune "lasa-l, domnule, sa omoare, ca si altii au omorat". Nu subscriu acestor rationamente. R.P.

Mircea (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:42

La urma urmei, avem pretenția că trăim într-o democrație și e dreptul oricui să candideze pentru o funcție publică. Înțeleg unde bateți cu articolul și sper ca cei care au condeiul în mână pe la diverse publicații, să facă bine să vă urmeze exemplul.

da565 (14 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:43

@Radu Paraschivescu,eventualele conflicte de interese trebuie specificate in legi si(sau)regulamente,nu trebuie sa le inventam noi(care mai suntem si in afara jocului) dupa cum ne trece prin minte sau ni se nazare.adunarea generala a FRF poate(si este singura indreptatita) sa faca adaugiri sau modificari(daca este cazul) si asa cum a introdus un aticol antiradoi,poate o s-o faca si impotriva ANP.cat despre "argumentele" prezentate,sa fim seriosi,sunt doar o scuza pentru a masca rautatile de care nu puteti fi vindecat. in ceea ce priveste povestea cu functia legata de reprezentarea intregii tari,vad ca nu va deranjeaza(ca pe mai toti jurnalistii) prezenta unui securist in fruntea FRF,deci (din punctul meu de vedere) ORICINE ar fi mai bun decat balbaitul proptit acolo de servicii.

Palmierul cu decolteu (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:48

Femeia palmier v-a putea fi votata la presedentia FRF, numai postmortem !!!

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 13:56

@Radu Paraschivescu - prin articoloul dvs , voit sau nu , o legitimati , ii dati curaj . Uite domne astia ma iau in serios ... chiar nu aveati altceva de facut ?

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 14:02

@ dan65 Exact. Exista o lege a conflictului de interese, care e calcata in picioare. Ea nu trebuie scrisa, exista deja. Totul e sa fie respectata. Si nu e. Vi se pare normal ca sotul sa antreneze o echipa, iar sotia sa fie impresarul unor jucatori de la celelalte echipe? Ce ziceti, e sau nu conflict de interese? Cat despre nevindecabilele mele rautati, vi le puteti inchipui cat doriti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 14:06

@ gigelos Ati ghicit, n-aveam. Mai ramane sa-mi spuneti ca AMR o sa-mi dedice victoria. R.P.

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 14:23

@Radu Paraschivescu - Creanga a scris ceva cu drobul de sare . Cat despre dedicatie , brava dvs . O sa va invite Laur la ponton . De treaba va gasesc eu ,avem lipsa de muncitori . Ce stiti sa faceti ?

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 14:40

@ gigelos Am aflat ca defaimez corespunzator si ca sunt rau si misogin. Aveti ceva in sensul asta? R.P.

Ardeleanu’ (17 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:02

Chapeau, maestre, chapeau! Această m(p)atroană cu apucături de mahalagioaică, nu doar că nu are ce căuta la FRF, dar, într-o lume normală, nu ar fi băgată în seamă!!! Un personaj care, prin reacțiile și acțiunile sale, mă dezgustă în ultimul hal! Și acum îi duc dorul lui Gîlcă(dpdv al decenței și al modului de exprimare)... Cele bune!

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:04

Nu .

Ardeleanu’ (17 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:05

Vin cu o completare: Ce e și mai de speriat, e că această ˝madamă˝ ,are foarte mulți aplaudaci/admiratori...chiar e ceva de speriat! Doamne apără-ne și ne păzăște!

Ion (3 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:35

,, Primii doi au şi vina limbii otrăvite, vor argumenta unii. În regulă, deşi nimic nu te obligă să răspunzi unei insanităţi cu o alta.,,Vi se aplica si dv.?Asa Prodanca poate-si mai gaseste un ,,musteriu,, care doar va incasa...

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:39

@Radu Paraschivescu - ramaneti in baza noastra de date , cu competentele astea gasiti greu de munca , avem nenumarate cereri , e plina Romania de defaimatori , rai si misogini .Sfatul nostru e sa va reprofilati . Va sunam noi

alterax (7 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:45

O, tempora! De unde ma asteptam mai putin...Si nu din cauza atitudinii jurnalistice, a claritatii si eticii ale autorului. Iata ca un estet al limbii romane, adept al formei prin definitie, ne arata si fondul, continutul, pentru care isi justifica pasiunea pentru aceasta lume gri negricioasa a fotbalului nostru actual. Chiar si de la bactrianele (sau bactrienele) comentariului sportiv asteptam o pozitie, un comentariu vis-a-vis de de aceasta stire, care evident ca nu au venit. Ma miram mai devreme ca R. Paraschivescu a preluat aceasta tema deoarece si-a asumat basculanta cu *** ce va fi deversata foarte curand. Dar ceea ce ma mira si mai mult e ca persoana care face obiectul articolului, care este intr-o vadita si nelegala incompatibilitate de multa vreme, primeste implicit gratitudinea presedintelui FRF care accepta aceasta situatie... De unde ma alatur celor care sustin ca Burleanu a fost numit datorita sprijinului lui Ponta&Dragnea. E prea multa asemanare intre cei trei.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:46

@ gigelos Uf! E tarzior pentru reprofilare, dar nu-i nimic. Va multumesc pentru interes, oricum. R.P.

Andrei F (62 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 15:57

Dar sa activezi in federatie si sa te dai si drept jurnalist obiectiv nu intra sub incidenta la nici o lege?Sau pe ai nostrii ii lasam in pace si suntem fermi cu ceilalti...?Ce spuneti,sa afirmi despre un antrenor al unei echipe membru in federatia ta ca este slab o fi corect?Si asta nu o data...Ca presedinte de federatie sa declari ca o echipa avea intrare la antrenorii nationalei ,sa nu dovedesti dar si sa nu patesti nimic,cum o fi?Sa vezi un pericol mare din Prodanca dar altele poate la fel de grave sa nu para sa le vezi...

john.peris (11 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:05

Excelent articol , felicitari Maestre, va rog sa nu mai raspundeti acestor *** existentiali, este inutil, cred,prostii au intotdeauna certitudini !

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:41

@ Andrei F Pe puncte. 1. Situatiile nu sunt comparabile. 2. E ca si cum eu as scrie o carte despre Japonia si dvs. m-ati intreba ce am impotriva Norvegiei. N-am nimic, dar am scris despre Japonia. 3. Daca faceti trimitere la Andrei Vochin, va amintesc de articolele lui Ovidiu Ioanitoaia referitoare la el. 4. Cred ca fiecare om care scrie un articol are dreptul sa-si aleaga subiectul. Saptamana trecuta, cand am scris despre Gianni Infantino, nu m-ati intrebat de ce nu-l vad pe Gianni Morandi. R.P.

JE (2 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:41

Nu inteleg care e problema, nu e prima oara cand se intampla. Cand clanul Becali patrona convocarile la nationala unde erati?

horry (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:43

bune remarci d-le Paraschivescu,va apreciez dialogurile spumoase si umoril fin.

gigelos (22 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:44

uuu , a aparut unul dur .am plecat . e periculos

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:49

@ horry Va multumesc, dvs. si tuturor celor care au comentat aici. Regret ca nu le-am putut raspunde tuturor. Macar i-am citit cu atentie. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:50

@ JE La Cabris, langa Grasse, in Provence. Am explicat ceva mai devreme. In perioada aceea nu scriam in presa sportiva. R.P.

Makensen (18 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:51

Domnule Paraschivescu, am citit zambind: "primejdia unei caricaturi". Am fost tare dezamagit cand m-am uitat a doua oara. Nu-mi place articolul, mi se intampla rar sa scrieti ceva ce ma enerveaza. Despre un personaj absolut infiorator precum Anamaria Prodan nu se poate vorbi decat isteric, cu injuraturi si scuipaturi, fara delicateturi si jena. O fiinta absolut dezgustatoare in orice apariei publica... In fine, glumeam macar un pic, sanatate multa !

Andrei F (62 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 16:57

"Radu Paraschivescu Si eu cred ca situatiile nu sunt comparabile!Prodanca zero sanse sa ajunga in Federatie,iar Vochin si Burleanu sunt in Federatie si din pacate nimeni nu-i amendeaza...Oare se scria daca Becali chiar influienta selectionerii si era dovedit?Despre faptul ca d-l Ioanitoaia a scris la adresa lui Vochin cum ar fi o replica ca si altii au comentat articolul despre Gianni Infantino si ei trebuiau sa intrebe si de Gianni Morandi...?

Marco Polo (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 17:04

Excelent, Maestre! Asa cum ne-ati obisnuit. Cat despre comentariile cititorilor, imi permit sa va dau un sfat: ignorati-le! Nu merita efortul...

Stan Papusa (1 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 17:14

Incredibil cati sar in apararea paparudei, probabil stelisti, toti ! Genul asta de admiratori ai mahalagismului sunt aia care l-au trimis pe Jiji sa ne reprezinte la Bruxelles si pe Irina Loghin si Onaca in Parlament. Asta v-ar placea voua, Prodanca, sefa fotbalului romanesc si Reghe, selectioner ?! In cazul asta, n-ar fi corect ca Jiji sa fie presedintele Romaniei, Meme prim-ministru si Mache procuror general ?

Gelu (9 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 17:28

D-le Parashivescu, Acum 30 de ani existau cu siguranta persoane ca "doamna" mentionata. Dar ele nu puteau sa murdareasca decat o zona relativ mica in jurul lor. Astazi in timpurile "democratice" e ingrijorator cat rau pot face aceste persoane, prin FB sau prin media. Acu 30 de ani, nu ar fi fost asa de multi pro-doamna. Exista un minim dar sincer bun simt. Dvs cum va explicati acest paradox??

gigi_becali_4 (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 17:46

@radu paraschivescu, aveti dreptate, haideti sa nu ne cramponam, ceea ce a vrut sa spuna AMP prin "Asteptarile mele intarzie sa apara " era " Asteptarile mele intarzie sa se materializeze " , ceea ce reprezinta un regret, si nu un repros asupra propriilor asteptari. Daca gasiti o alta traducere a acestei alocutiuni, nu va sfiiti sa o impartasiti. 1. Prin subita realizare ca AMP a facut totusi un liceu de filologie-istorie si a absolvit o facultate de drept, in timp ce agramata generatie de aur NU, cresteti in ochii mei. Asemenea recunoasteri facute pe parcursul articolului, si nu in subsolul lui, v-ar fi ferit de multe dintre reprosurile de aici, cum ca ati fi misogin si rau. Pentru ca ar fi aratat deontologie si profesionalism si obiectivitate. Calitati pe care nu le puteti avea atunci cand faceti referire in tot articolul numai la bubele negre ale dnei AMP, si nici un cuvintel despre cele albe. 2. Generatia de aur nu poate fi exonerata pentru schilodirea limbii romane, chiar daca incercati acest lucru, pentru ca limba romana se face si in clasele 1-8, si sunt sigur ca si dvs, ca si mine ( si ar fi trebuit ca si ei ) la sfarsitul clasei a VIII-a vorbeam amandoi fluent limba romana. Fara traducator. 3. Pentru presupusul conflict de interese de la Steaua, sa stiti ca suntem la 27 de ani dupa Revolutie, si am pentru Dvs si o veste buna : comunismul a murit ! In capitalism, la o societate privata ( fara capital de stat ) , patronul poate sa angajeze tot neamul, nu numai pe sotie. Eu de exemplu sunt angajatul sotiei mele, care este asociat unic, la un SRL privat, pe un salariu ridicol de mare ( si mie mi-e rusine cand vad fluturasul de salariu ) . Sa inteleg ca incalc legea ??? Aaaaa, faptul ca AMP impresariaza jucatori aflati la mai multe echipe, echipe concurente, si ASTA va ganditi ca este conflict de interese, trebuie sa va ridice vocea catre FRF si LPF, pentru ca EI considera ca este legal. Daca era ilegal, AMP impresaria doar jucatori de la aceeasi echipa. Si spre luminarea si corectarea acestei pareri total gresite pe care o sustineti si o aparati cu o energie demna de o cauza mai buna , cu respect va informez ca TOATE ( repet : TOATE ! ) federeatiile europene considera ca gresiti, si ce face AMP este corect. Pacat, daca tot v-ati apucat de jurnalism, ar fi fost interesant sa va informati despre lucrurile pe care le scrieti, inainte sa le scrieti. Sau daca stiati ca si in Spania , Italia, Franta, Olanda, Germania situatia AMP este permisa, atunci este si mai grav... Va las sa alegeti unde va incadrati : )

Gogu (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 17:52

Excelent articol. Fotbalul romanesc a scapat de tandemul nociv al fratilor Becali si a nimerit in vizorul distructiv al cuplului AMP-LR. S-a vazut ce valoros a fost acest cuplu la arabi, aventura ce s-a incheiat lamentabil pentru ambii parteneri. Speram ca cei care decid soarta fotbalului romanesc sa isi dea seama in sfarsit de dezastrul ce l-ar provoca. AMP nu a fost capabila sa gestioneze nici macar problemele clubului "U" Cluj pe care l-a falimentat, dar sa conduca destinele FRF. Cred ca nici un om serios nu se poate gandi la asa ceva. Ca celor care fac pe fotbalistii nu le poti cere mai mult. Pacat, mare pacat. AMP si afaceristul Gigi Becali vand jucatorii pe bani multi in strainatate, care din pacate nu rup gura targului pe unde ajung.

gigi_becali_4 (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:03

@dan65 - te rog pe tine, ca mie nu cred ca o sa vrea sa imi raspunda, am fost prea critic cu dl radu paraschivescu : ) Poate iti raspunde tie , intrebarea este : care articol din regulamentul FRF, LPF, UEFA impiedica un antrenor sa aiba sotia impresar de jucatori de la mai multe echipe din acelasi campionat ?? Ca daca tot suntem luptatori in ale adevarului, poate ne lumineaza si pe noi, muritorii de rand, sa nu nu vina bacul sa trecem Styxul neluminati :)

Anonim (166 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:13

M-am cam inselat, au fost destule postari contra! Ati folosit destule eufemisme si, totusi, s-au gasit aparatori ai persoanei (ca doamna nu prea este) respective. Totusi, unora le-ati raspuns, cu repetitie inca; de ce?! @ The_gunner nu merita un raspuns? @ the_gunner Ce parere aveti de Xhaka? Parerea mea este ca s-a rata un nou transfer, paltindu-se excesiv pentru un cotonogar ineficient! A.

gigi_becali_4 (6 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:16

@Stan Papusa Trebuie sa te obisnuiesti cu gandul ca nu traiesti in tara care trebuie : Romania este la ora actuala in Democratie. Democratia nu e un nume de Continent, este o forma de guvernare in care poporul hotaraste, prin alegeri : Gigi la Bruxelles , Irina Loghin si Onaca in Parlament, Prodanca sefa la FRF si Jiji presedintele Romaniei. In ceea ce priveste Reghe selectioner, MM prim-ministru si Mache procuror general, aici nu ai nimerit-o, pentru ca acestea sunt functii numite, si nu alese ;) Spre deosebire de tiranie, in care tu puteai sa fii dictator si sa faci ce vrei tu, in Europa la ora actuala se merge pe vot, si pe respectarea rezultatului ( incredibil ) chiar si cand ai alta parere ! PS : stiu ca nu o sa recunosti cu ce echipa tii, pentru ca asta ar presupune sa te umpli de ridicol, pentru ca nu exista patron in Liga 1 care sa fie mult peste Gigi. Sau este ?? Ia zi tu unul macar ! :)

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:31

@ gigi_becali_4 Va raspund personal. AMP incalca legea conflictului de interese. In rest, o singura obiectie: nu m-am apucat si nu o sa ma apuc de jurnalist. A scrie articole intr-un ziar nu inseamna a fi jurnalist. Mircea Cartarescu, Adrian Nastase, Octavian Bellu si Daniela Nane au scris articole in ziare, fara ca asta sa-i faca ziaristi. Ma bucur ca aflu de la dvs. ca a murit comunismul. Uitandu-ma in jur, inca aveam dubii. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:32

@ Andrei F N-am inteles ce ati vrut sa spuneti, dar daca dvs. stiti, e in regula. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  18 octombrie 2016, 18:35

@ gigi_becali_4 Povestea cu regretul si reprosul era o ironie, speram sa nu fie nevoie sa va explic. In rest, sunteti sigur ca la alocutiune v-ati gandit cand ati scris "alocutiune"? Peste treaba cu toate federatiile europene trec, fiindca mi se pare dincolo de suprarealism ce sustineti. R.P.

Comentează