Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Stimate domnule Ancelotti,

Am văzut acelaşi meci, acelaşi scor, acelaşi arbitru şi aceeaşi gumă de mestecat

Permalink to Stimate domnule Ancelotti,
luni, 11 mai 2015, 10:13

Sînt unul dintre suporterii români ai lui Real Madrid. Un suporter trist, curtat de blazare şi lehamite. Vă informez că pe 4 mai 2014 am văzut meciul Real-Valencia 2-2 din tribunele stadionului Santiago Bernabeu. Pe 9 mai 2015 n-am mai riscat şi am văzut meciul Real-Valencia 2-2 acasă. Ambele jocuri au fost arbitrate mediocru de señor Clos Gómez. În ambele meciuri Valencia a marcat prima, iar Real a egalat tîrziu, printr-o grozăvie de gol. Egalul de anul trecut a oferit titlul de campioană a Spaniei lui Atletico Madrid. Egalul de alaltăieri a făcut acelaşi serviciu Barcelonei. Aş vrea să sper că sezonul viitor Real nu va întîlni Valencia tot spre finalul campionatului.

Am avut de gînd să vă scriu încă de anul trecut, dar m-am abţinut. N-am vrut să vă destabilizez înainte de Lisabona. Totuşi, am consemnat bafta chioară din 24 mai 2014, cînd domnul Sergio Ramos v-a salvat scaunul în finala Ligii Campionilor. Fără golul lui din minutul 93, probabil că la ora asta guma de mestecat s-ar fi bucurat de gingaşa dumneavoastră molfăială în alt loc al planetei. Ştiu că sînteţi concentrat ca un şaman în transă asupra returului cu Juventus de miercuri. Pesemne că de aceea aţi tratat amatoriceşte meciul cu Valencia, părîndu-vi-se că titlul de campioană în Primera e un moft nevrednic de atenţia domniei voastre. Mai ales în perspectiva revanşei în faţa unor piemontezi care v-au privit cu un dispreţ pentru care aţi găsit mereu resurse de reciprocitate. Vă amintiţi verdictul de pe bannerele din Torino, nu? „Un maiale non puo’ allenare.”

Cred că a fost o vorbă josnică şi rea. Cred, de asemenea, că priceperea şi pasiunea pentru dialog vă vor ajuta să răspundeţi cîtorva întrebări, fie ele şi de diletant. Iată-le: 1.E obligatoriu ca domnul Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro să bată aproape toate loviturile libere, deşi nu mai are de mult realizări în domeniu? 2. E obligatoriu ca acelaşi domn să execute toate penalty-urile? 3. Care este logica de folosire a domnului Álvaro Arbeloa Coca într-un meci de fotbal? 4. De ce domnul Raphaël Varane nu apare ca titular şi nu e nici rezervă într-un asemenea meci? 5. De ce domnul Karim Mostafa Benzema nu e nici el pe foaie, deşi s-a refăcut? 5. Cum motivaţi înlocuirea a doi fundaşi cu alţi doi la pauză, cînd adversarul avea două goluri avans, iar echipa plîngea după întăriri ofensive? 6. Care au fost motivele despărţirii de domnii Ángel Di Marίa şi Gonzalo Gerardo Higuaίn Zacarίas, precum şi ale păstrării domnilor Sami Khedira, Asier Illarramendi Andonegi şi Jesé Rodrίguez Ruiz? 7. Nu-i aşa că veţi da curs primei oferte avantajoase pe care-o veţi primi după încheierea actualului sezon? Cu mulţumiri, un suporter resemnat.

Comentarii (94)Adaugă comentariu

Ionut.F (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 10:41

Scopul lui Ronaldo e sa dea el multe goluri si sa iasa in evidenta, nicidecum sa castige echipa ( vezi golul lui Arbeloa cu Almeria ). Pentru el trofeele individuale sunt mai importante si niciodata n-o sa ajunga la valoarea lui Messi care dupa parerea mea e cel mai mare fotbalist din istorie. Cu respect!

ing.CPV (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 10:56

Si eu am vrut sa scriu despre acest mestecat de guma.
Ma gandeam ca daca FERGUSON a devenit sir dupa mul-
te bune rezultate in Anglia,nu poti devein sir daca nu mes-
teci guma.In consecinta s-au apucat multi de acest mize-
rabil tic. Cat priveste calitatea profesiei lui Anceloti,van Gall
Murinio,etc ,se rezuma la cumpararea unor jucatori de eli-
ta.Sa faca ce a facut dl.Mircea Lucescu si atunci sunt mari.
Sa faca ce a facut marele MIC tenismen Tiriac.

lord belial (11 comentarii)  •  11 mai 2015, 11:33

ca suporter madrilen, ar trebui sa stii mai multe detalii:
ronaldo este in continuare cel mai bun executant de lovituri libere de la real, ca si de penalty-uri. faptul ca nu a inscris un gol dintr-un penalty acordat cu usurinta, ca si gerrard la liverpool acum vreo doua saptamani, e doar poetic justice.

ar mai trebui sa stii si ca despartirea de higuain s-a facut la cererea expresa a argentinianului, nemultumit ca era folosit alternativ in priuml 11, alaturi de benzema. or, higuain voia titular incontestabil, iar napoli pare sa-i fi satisfacut cu brio aceasta cerinta. di maria a fost vandut (mare greseala, mai mare decat vinderea lui ozil) pentru ca, zice presa spaniola, florentino perez nu l-a considerat la fel de fotogenic precum boy band-ul din atacul actual al realului: ronaldo, bale, james, etc. or, stim toti, realul promoveaza jucatori frumosi.

benzema poate sa mai stea pe banca, intrucat chicharito pune mai mult suflet si nici nu isi bate joc de ocazii precum algerianul.
degeaba i se imputa lui ancelotti vanzarea de jucatori, acolo este exclusiv mana lui terez. in cazul di maria, in particular, ancelotti a repetat insistent (la presiunea lui ronaldo) nevoia de di maria la real.
in schimb, sa il certi pe ancelotti ca de ce bate ronaldo penalty-urile e ca si cum l-ai certa pe enrique pt faptul ca messi e primul la careu.

fii serios & hala madrid

Bogdan (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 11:56

Consider ca Marcelor (6 pase de gol in La Liga) si Carvajal sunt jucatori mult mai ofensivi decat Coentrao si Arbeloa – cu toate ca Arbeloa are mai multe pase de gol decat colegul de pe aceeasi parte. S-a vazut, cel putin pe stanga, o crestere a ritmului de joc si a numarului de centrari in careu, iar mijlocasii au stat mult mai sus. Ambele goluri ale Valenciei din prima repriza au venit de pe partea dreapta a Madridului, deci ceva trebuia facut acolo.
Trebuie subliniat si faptul ca nu existau jucatori de atac pe banca. Jese e departe de ce a fost anul trecut.
La punctele 1 – 4 si in mod special la 6 sunt de aceeasi parere.
O zi frumoasa,
Bogdan

Blaustein (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 11:58

1.E obligatoriu ca domnul Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro să bată aproape toate loviturile libere?
De pe dreapta le bate Bale, de obicei. (asta daca nu cumva se apropie decernarea Balonului de Aur sau a Ghetei de Aur)

2. E obligatoriu ca acelaşi domn să execute toate penalty-urile?
Atat timp cat are un procent foarte bun, da e in regula. Fiecare echipa are un executant de penaltyuri.

3. Care este logica de folosire a domnului Álvaro Arbeloa Coca într-un meci de fotbal?
E fotbalist la Real Madrid, cu o vasta experienta.

4. De ce domnul Raphaël Varane nu apare ca titular şi nu e nici rezervă într-un asemenea meci?
Habar nu am, probabil vrea sa se puna bine cu vedete ca Ramos ori Pepe.

5. De ce domnul Karim Mostafa Benzema nu e nici el pe foaie, deşi s-a refăcut?
Nu avem noi de unde sa stim daca e refacut 100% sau nu.

5. Cum motivaţi înlocuirea a doi fundaşi cu alţi doi la pauză, cînd adversarul avea două goluri avans, iar echipa plîngea după întăriri ofensive?
Nu stiu, nu am vazut meciul.

6. Care au fost motivele despărţirii de domnii Ángel Di Marίa şi Gonzalo Gerardo Higuaίn Zacarίas, precum şi ale păstrării domnilor Sami Khedira, Asier Illarramendi Andonegi şi Jesé Rodrίguez Ruiz?
Cu Di Maria nu s-au inteles la salariu si considerand ca au variante, i-au dat drumul. Higuain a vrut sa plece datorita concurentei cu Benzema. Illaramendi nu a vrut sa plece, Jese ce aveti cu el? Khedira pleaca in vara oricum.

7. Nu-i aşa că veţi da curs primei oferte avantajoase pe care-o veţi primi după încheierea actualului sezon?
Nu, cred ca daca nu e dat afara, el va continua.

victor L (69 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:05

Tot mai prost joaca Real si tot mai mult ma enervez 😉
Ar fi incununarea incununarilor sa nu se califice nici pentru CL; si dupa cum joaca in ultimul timp, e posibil.

mihail (50 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:10

Stimate domnule Paraschivescu

In speranta ca ve-ti trece cu vederea, parerile de amator ale unui microbist, v-as ruga sa aveti amabilitatea sa-mi raspundeti la cateva intrebari, si anume: 1 De ce oftati dupa Di Maria , care a avut un sezon praf la MU ?2. De ce aveti un parapon pe Sami Khedira ? De ce il considerati slab ? Eu am alta parere. A, am uitat si domnul Low are alta parere, daca l-a titularizatin finala Cupei Mondiale ! A, si domnul Ancelotti are alta parere , daca vrea sa il pastreze ! Si baietii aia de la Liverpool au altra parere , daca vor sa il cumpere ! 3. Cum ati reactioana , daca ar veni Ancelotti la Dumneavoastra , la redactie sau acolo unde va scrieti articolele in marea lor majoritate pline de bun simt si adevar , s-ar uita peste umarul dumneavoastra si ar incepe sa ţâţâie , sa fluiere, sa ofteze si sa va critice stilul ( pentru ca spre deosebire de alti scriitori la gazeta , dumneavoastra il aveti ) ?! L-ati da pe usa afara si i-ati da sa citeasca Jerome K. Jerome !! E , asa e si cu fotbalul : va place, va uitati !nu va place , exista TV Paprika , Acasa gold , Speranta TV , si altele . Am vorbit cu 2 colegi , astazi si sa stiti ca noua ne place si de Jese si de Illarramendi ! Cum facem , pe cine sa asculte Ancelotti ?

liviu (6 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:11

Excelent articol. Acest Ancelotti vrea sa para un fel de Ferguson. In comparatie cu vesnicul antrenor englez,si-a dublat portia de guma pe care o mesteca. As avea o obiectie : „molfaiala” nu este deloc gingasa . Mai degraba ghiolbaneasca !

george (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:16

Absolut de acord. Astept un astfel de comentariu de anul trecut can acelasi individ si-a batut joc de titlu pierzand la Vigo.

george (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:18

Absolut de acord. Astept un astfel de comentariu de anul trecut cand acelasi Ancelotti si-a batut joc de titlu pierzand la Vigo.

tot un fan (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:45

Poate nici mie nu imi place de Ancelotti, dar ce-ar fi sa nu uitam de cele 4 cucerite in primul an pe banca Realului, primul antrenor din istoria clubului care atinge aceasta performanta? Cand vine vorba de Real Madrid, lumea uita.. asa cum uita o parte din proprii fani despre ce reprezinta Iker Casillas pentru acest club.
Ce meci ati vazut, domnule Paraschivescu?
1. Cristiano Ronaldo NU bate toate loviturile libere, dupa cum ati fi putut observa daca ati fi vazut meciul corect.. le bate pe cele de pe partea stanga. Chiar sambata, cu Valencia, Gareth Bale a batut o lovitura libera si a trimis mingea in bara, din pacate.
2. Da, este obligatoriu ca Ronaldo sa bata toate penalty-urile, pentru ca o face cel mai bine. Se intampla sa fie foarte bun la asta, a marcat de peste 50 de ori de la punctul cu var de cand a fost tranferat la Real si a ratat doar de 7 ori (cel de sambata fiind inclus).
3. Au fost folositi Arbeloa si Coentrao pentru a fi odihniti Marcelo si Carvajal, care au tot jucat o data la 3-4 zile. Ar trebui sa mai cititi si presa din Spania pentru mai multe informatii..
4. Revin si cu parere de rau ma intreb, oare cati jurnalisti sportivi isi fac temele cu adevarat? Presa noastra este la pamant.. Domnul Varane nu a jucat pentru ca a avut febra, domnule Paraschivescu. Ar fi bine sa va documentati inainte sa scrieti un articol..
5. Se motiveaza foarte bine schimbarea de la pauza prin introducerea a doi fundasi laterali de profil ofensiv, ne aducem aminte sau nu ca dupa pauza Real a egalat la 2?
6. Nu raspund pentru ca nu stiu si probabil dedesubturile acestor probleme sunt prea adanci.
7. Sa speram ca nu.

Cu stima,
Tot un fan al Realului din Madrid

FYRY (22 comentarii)  •  11 mai 2015, 12:50

vina e numai a dv …alt club mai putin obscur nu v ati ales…

Un blanco la fel de resemnat (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 13:51

Pot sa raspund la cateva intebari d-le Paraschivescu:
Raphael Varane n-a evoluat cu Valencia pt ca se pare ca era cuprins de o raceala puternica. A spus-o chiar Don Carlo la conferinta de presa de dupa meciul cu Valencia.
Benzema n-a evoluat pt ca nu era inca apt fizic, in pofida refacerii de dupa accidentare.
Inlocuirea fundasilor laterali s-a facut pt ca nici Coentrao, nici Arbeloa, nu aduceau beneficii in planul atacului si deja la pauza se intrase cu 2 goluri handicap. O decizie inteleapta pana la urma, Arbeloa chiar nu poate fi folosit in astfel de meciuri.

Despre CR7 insa, Doamne, sa ne ierti… ne-a adus multe bucurii pana acum, dar acel 11m e de neiertat, cu atat mai mult cu cat stiu ca Barca va pierde la Atletico, dar nu va pierde acasa cu Super-Depor. Pacat, l-ar fi egalat pe legendarul Di Stefano…

john.peris (11 comentarii)  •  11 mai 2015, 13:53

Superb, felicitari Maestre !

Dan (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 14:20

8. Ce cauta Sergio Ramos in pozitia de mijlocas central?
9. Si mai ales, ce cauta Sergio Ramos in pozitia de mijlocas central mai mult de un meci la rand?
10. De ce nu joaca Isco meci de meci?

valentin (7 comentarii)  •  11 mai 2015, 14:40

domnule paraschivescu, sunt in dilema. chiar este o scrisoare a unui suporter? si daca da, sper ca nu sunteti dumneavoastra acela.

Obiectiv (461 comentarii)  •  11 mai 2015, 14:41

@ R.P.
V-am raspuns partial si cu anticipatie (nu stiu daca ati citit si acel ultim mesaj postat) la unele nedumeriri formulate in acest material.
Daca Ancelotti va castiga Liga Campionilor si in acest sezon, cei din gruparea madrilena vor fi foarte multumiti, fara sa regrete ratarea titlului!
Pentru suporterul obisnuit, se pot argumenta unele decizii: Benzema a fost menajat (nu se putea risca o reaccidentare, in conditiile in care se simte lipsa sa in ofensiva), Varane – odihnit, iar Ronaldo executa din inertie toate loviturile libere din centru si de pe partea stanga (cunoasteti vreun jucator – de la Real, fireste – mai bun la astfel de executii, mai ales daca sunt de la peste 20 m?). Si Messi executa toate loviturile (inca si de pe axul stang), cu mai putine reusite decat starul portughez.
Daca va poate consola cu ceva, reiterez afirmatia ca Guardiola, Pellegrini, Wenger si chiar Mourinho au avut surprinzatoare rateuri pentru mijloacele de care dispun, in timp ce Simeone a avut realizari exceptionale in sezonul trecut. La inaltimea asteptarilor este doar Luis Enrique, deja campion si calificat in finala Ch. League, dupa un 3-0 cu iz de razbunare dupa dezastrul de acum 2 ani!
As mai zice ca molfaitul gumei de mestecat este un gest cu mult mai elegant decat apucaturile de fotbalisti pe care le mai au unii antrenori (care scuipa si-si sufla nasul de parca s-ar afla in valtoarea luptei din teren)! O.

Bocanci (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 14:41

1. nu e obligatoriu
2. nu e obligatoriu
3-4. Real n-are aparatori. Varela ar fi titular incontestabil. Pana il transfera pe Varela, ii roteste pe cei slabi pe care-i are.
5. Benzema nu-i de Real
6. Nu erau in forma si aveau salarii mari. Dovada ca DiMaria nu prinde echipa nici la MU. Ceilalti au salarii mici si nu se supara cand stau pe bara.
7. Asta e viata de antrenor: te plimbi de colo-colo, pe diferite salarii, in functie de rezultate si de patroni.

cristi (4 comentarii)  •  11 mai 2015, 14:42

Mor de ras , nu am vrut sa va destabilizez !!!!!

Catalin (3 comentarii)  •  11 mai 2015, 15:18

Stimate domnule Paraschivescu,

Va scrie un alt suporter al echipei Real Madrid, care vrea sa va spuna ca e de acord cu mai toate afirmatiile dumneavoastra, mai putin aceasta: E obligatoriu ca acelaşi domn să execute toate penalty-urile? Nu, nu e obligatoriu, doar ca, statistic, domnul Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro are un procentaj foarte bun la penalty-uri. Eu am reusit sa gasesc un articol din februarie 2015, moment in care procentajul de reusita era de 89.5% (51 goluri/6 ratari; Messi era la 85%). E inutil sa va reamintesc faptul ca toti fotbalistii rateaza macar un penalty (Cantona are un record senzational, dar pana si King Eric a ratat un penalty, chiar in ultimul sau sezon la ManU). Haideti sa nu aducem in discutie goana dupa recorduri, trofeul Pichici sau egoismul portughezului), ci sa ne rezumam la eficienta. 89.5% e un procentaj foarte bun, iar fotbalul nu este handbal (dupa cum bine stiti, la handbal exista un jocator/o jucatoare care executa loviturile de la 7 metri … cand rateaza e inlocuit/a, si tot asa. Doar ca o echipa de handbal poate beneficia de 6-7 lovituri de pedeapsa intr-un meci, ceea ce nu se intampla si la fotbal).

In rest, de acord cu dumneavoastra. Intrebare: ce e de preferat, sa ne scoata Batrana in semifinala sau sa ne dea Barca 3 in finala? 🙂

Adi (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 15:26

Si eu sunt un suporter al lui Real Madrid. Sunt de acord ca Ancelotti, a gresit atat in meciul cu Valencia cat si in meciul tur cu Juventus. Totusi cred ca dupa ce ai 3 bare si un penalti ratat, cel mai important jucator de la mijlocul terenului accidentat plus varful accidentat, poti sa invoci nesansa. Daca pierde calificarea miercuri in finala in fata lui Juventus, atunci si eu zic ca trebuie sa plece.
Din pacate nu cred ca Ancelotti decide cine executa loviturile de la 11 m sau loviturile libere si indiferent cine ar fi antrenor cred ca asta nu s-ar schimba.

Gica Paunescu (19 comentarii)  •  11 mai 2015, 15:46

Dle Paraschivescu, ca suporter al celor de la Real, adresati niste intrebari foarte pertinente antrenorului in functie . Nu cred ca primelor doua intrebari v-ar putea da un raspuns antrenorul ci tocmai subiectul lor. Dos Santos Aveiro se va indrepta multa vreme de-acum incolo catre punctul cu var ( 11m ! ) si catre cel marcat cu spray. E prea orgolios sa n-o faca. Punct !

marius (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 16:01

salutare,
am vrut doar sa spun ca il consider pe Anceloti un antrenor bun, un psiholog destul de bun si un strateg foarte bun , atribute care l au recompensat cu niste trofee CL, dar poate ca acum ceea ce a incercat sa faca, a fost doar de a lasa jocul liber unor jucatori, asa cum a facut o cindva selectionerul spaniei, care se baza pe jucatori ca si individualitati nu ca i echipa.Doar ca acum in lipsa unui Modrici, Di Maria( Z.Zidane , Figo pe alte vremuri) jucatori care sa domine centrul terenului prin deposedari , pase precise, nu a facut decat sa cada intr o capcana proprie. A ajuns sa se bazeze pe talentul unor jucatori precum Illaramenddi sau Arbeloa, talent care este limitat. una peste alta eu ca si fan am realului consider un sezon ratat( nu i vad sa castige Cl), si astept , vorba unor cunoscatori de fotbal de pe la noi , un soc la echipa, niste jucatori cu personalitate, carora sa nu le fie frica sa suteze la poarta atunci cand Ronaldo asteapta pasa, si de ce nu un antrenor mai cu tupeu, poate Zizou. O zi faina!

Dan (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 16:59

Domnule Paraschivescu, desi va urmaresc de cele mai multe ori cu placere, chiar admiratie, de aceasta data sunt cel putin la fel de dezamagit de „prestatia” Dvs. pe cat sunteti Dvs. de cea a D-lui Ancelotti.

Si daca Dvs. sunteti mai priceput ca antrenor decat Ancelotti (pe care precizez ca nu-l indragesc in mod deosebit), atunci de maine ma pot apuca de scris si comentat fotbal.

Imi permit un sfat: nu mai cadeti in capcana mergand pe ideea ca a critica un nume mare aduce automat si un articol reusit…

Succes!

Andrei (57 comentarii)  •  11 mai 2015, 17:23

Radu, si eu sunt suporter al lui Real, de vreo 20 de ani. Nu cred ca am avut noroc chior in finala CL de anul trecut. Atletico n-a jucat nimic dupa ce a dat golul, doar s-a aparat. Jenant intr-o finala. Mai vazusem filme d-astea si cu Chelsea. Orice gol in min 93 e „cu sansa” dar nu neaparat la intamplare. Noroc chior, insa, a avut Valencia. Cand ai trei bare si un 11m ratat si adversarul are doua faze-doua goluri nu prea e cazul sa numeri cate baloane face din ciunga Ancelotti pe margine. Mai rateaza si Ronaldo de la punctul cu var, nu era cazul sambata, dar asta e. La reluare s-a jucat bine, am dat doua, mai puteam da, mai puteam lua, chiar nu-l vad vinovat pe don carlo. Greu fara Benzema in conditiile in care Chicharito are nevoie de opt ocazii sa inscrie (si eu care ziceam pana acum ca francezul e ratangiu) si la fel de greu fara conducator de joc dupa accidentarea lui Modric. Na ca s-a rupt si Kroos la inceput de meci. Tot ce pot sa sper e ca s-a spart ghinionul si vom avea o alta soarta in returul cu Juve, ca daca, tot asa, dau italienii primii gol, ii cam poti pune cruce. Altfel, daca ai, sau avem, intrebari, mai bine le adresam lui Perez. Or face matrapazlacuri cu transferuruile aia de la Barca dar au ochi mai bun la jucatori care chiar se potrivesc in angrenaj. La Real e doar glamour. Nu se justifica investitiile cu Bale si James. Daca se plateau jumatate din banii respectivi, poate. Dar asa ne statea mai bine cu un conducator de joc de calitate, sa nu plangem dupa Modric, care parca e de sticla, si un varf adevarat. Chiar stam intr-o rezerva de la ManU?

paul bradis (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 17:26

Buna ziua
Sunt un suporter al lui FC Barcelona insa am si eu cateva opini legate de afirmatiile dumneavoastra.
1.Opinia mea este ca Ancelotti este un antrenor serios,cu bun simt,are stiinta jocului,insa nu i-ti iese mereu. vezi ex Guardiola,Mouriniho,etc.
2.Real Madrid cand aduce antrenori cu preocuparii in principal catre defensiva si mai putin pe ofensiva trebuie sa se gandeasca ca incalca ,,principiul casei ” asa ca ……Real Madrid ori se apara si iese ce vedeti de cati va ani buni (Mouriniho,Ancelotti )ori aduce ceva care se muleaza pe stilul lor si vorbim de acea echipa care face si spectacol.
Cat depre campionat multumim Real pentru acest joc ,,fricos” care ajuta Barca.

Nabucodonosor (11 comentarii)  •  11 mai 2015, 18:08

Si eu sufar pentru Real.
În primul rând au greșit campania de transferuri.
Numai Benzema e un atacant de careu adevarat.
Bale mai degraba o țeapă.
La Maria nu trebuiau să renunțe.
etc.

badaeu (1 comentarii)  •  11 mai 2015, 19:15

Nu am vazut meciul cu Valencia. Dar fiindca am un prieten care tine cu Real, am vazut meciurile din faza eliminatorie a UCL ale Realului.
Ti se face greata sa ii vezi jucand. O echipa la fel de heirupista ca a lui Mou dar mai putin rea, fara nicio idee de joc care joca bufa si se bazeaza pe individualitati. Coincidenta sau nu, singura data cand au legat cateva pase ca lumea in meciul tur cu Juve, au dau bara. Apropo de cine de ce bate, eu am o alta nelamurire: de ce bate Kroos cornere? Le bate pe toate plouate. Si de ce nu mai da acelasi Kross la poarta? Ii e teama de gelat? Si de ce nu il mai paseaza echipa pe Bale? O fi din acelasi motiv?

stellan (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 19:27

Aveti, parerea mea, perfecta dreptate !!! Dar, va rog, nu va mai exprimati parerile si judecatile fata de un antrenor strain intr-o scrisoare ,,adresata lui,, dar de fapt adresata cititorilor G.S.P, adresati-va direct ,,ANDRISANTULUI,,!!! Daca va raspunde, atunci putem comenta ,,scrisoarea,, asta versus raspunsul celui ,,incriminat,,!!! Daca nu, NU!! Am fost, sunt si voi fi un sustinator al Barcelonei, dar asta nu ma impiedica sa cu observ ca ,,scrisoarea,, dumneavoastra nu si-a gasit ,,ANDRISANTUL,, , el se afla in SPANIA!!!

Osyris (8 comentarii)  •  11 mai 2015, 20:13

Domnule Paraschivescu, se poate si mai rau…eu sufar pt AC Milan…Realul d-vstra macar se mai bate prin Spania/Europa pentru ceva trofee…daca Milanul meu ar fi in postura Real-ului d-vstra as trai o a doua tinerete. Din pacate raman doar cu iluzii si cu speranta la mai bine.

Obiectiv (461 comentarii)  •  11 mai 2015, 20:28

L-am omis pe Di Maria, care a uitat pana sa si centreze bine la United; daca-l judecam strict dupa prestatia din PL, n-ar mai fi de Real.
Higuain marca destule goluri, dar si rata nepermis; in conditiile in care sunt destui marcatori la Real, argentinianul nu trebuie regretat prea mult, iar Benzema este un tip combinativ si poate castiga de unul singur un meci!
Se face si o afirmatie stupefianta: ca Ronaldo alearga mai mult dupa trofee individuale, in timp ce argentinianul Messi vrea numai binele echipei (inclusiv al Argentinei, pentru care a fost inexistent la editiile anterioare ale CM). Realitatea este cu totul alta, in conditiile in care argentinianul nu este un golgheter veritabil, iar de multe ori treaba grea (deblocarea rezultatului sau golurile decisive) la Barca o fac altii, mai ales Neymar si Suarez. Pe baza celor 4 trofee individuale, Messi nu va putea fi considerat cel mai bun jucator din istorie; prin comparatie cu el, Maradona a cucerit un titlu mondial, a mai jucat o finala si a condus clubul napoletan spre performante exceptionale, in conditiile concurentei din partea marilor cluburi din Milano si Torino! Iar Eusebio, Pele, Cruyff, Beckenbauer, Kempes, Zidane, Ronaldo (brazilianul), Iniesta si Robben si-au pus amprenta asupra unor editii de CM intr-o masura mult mai mare decat a facut-o Messi la cel mai reusit turneu final al sau, cel de anul trecut! O.

Bogdan (2 comentarii)  •  11 mai 2015, 21:45

Stimate domnule Paraschivescu,

Pe 4 mai 2014, mai bine lasati biletul altcuiva pentru ca nu ati inteles mare lucru. Sunteti un formator de opinie si am asteptarea de la dumneavoastra sa nu mai comentati superficial astfel de subiecte. Este fotbal. Nu ar trebui sa fie atat de greu. Imi iau totusi 10 minute sa va lamuresc cateva din nedumeriri:

1. Nu neaparat, dar din cate am observat, Bale a batut cam toate loviturile de pe partea dreapta de atac iar Cristiano pe cele de pe stanga. Le-au impartit frateste.

2. Uitandu-ma la procentajul sau, mi se pare normal. CU Barcelona le-a dat pe toate.

3. Are experienta, a facut 2-3 meciuri bune in CH League in acest sezon si Carvajal a fost odihnit. Este finalul sezoului iar fundasii dreapta a lui Real depun destul de mult efort in timpul unui meci.

4. A avut febra in noaptea dinaintea jocului. Cel putin asa explicat Ancelotti.
5. Benzema nu era de riscat. Probabil ca nu s-a refacut.
5. Serios? pentru ca din ce avea pe banca, erau singurele variante rapide si ofensive, care sa creeze superioritate si sa puna presiune.
6. Cred ca evolutiile lui DI Maria la Man UTD justifica transferul. Higuain 🙂 asta e minge ridicata la fileu: Higuain a ratat mereu in meciurile decisive: cu Borussia Dortmund pe Bernabeu dupa 4-1 in Dortmund, cu Lyon cu poarta goala in optimi in 2009 si nu a prea marcat cu Barcelona. Propun clipul pe youtube: higuain worst misses si sa verificati meciurile sau echipele impotriva caruia a ratat. Cred ca sunt unul dintre putinii fani ai lui Khedira si cred ca pana sa isi rupa ligamentele, il completa pe Modric. Illaramendi este tanar iar in acest sezon m-a surprins placut in cateva jocuri. Devine mai agresiv. Sper sa mai ramana un an si sa nu devina un nou Robben sau Sneijder . Jese este intr-adevar foarte lent, dar vine dupa o accidentare grava, la o varsta frageda. Daca nu isi va reveni pana la iarna atunci poate fi vandut. Destula rabdare cu solistul asta de regheton.

Hai sa vedem jumatatea plina: i-a batut pe Atletico de doua ori in CH League; a fost antrenorul echipei cu cea mai lunga serie de victorii din ultimii 10 ani. Cred ca prima jumatate a jocului cu Barcelona de pe Camp Nou a demonstrat ce poate sa faca Real cu Modric si Benzema in forma.

Eu unul sper sa ca Ancelotti sa mai ramana un an ca sa incheie ciclul, desi s-ar putea sa o sfecleasca cu Juve.

Bogdan

bazileon (11 comentarii)  •  11 mai 2015, 23:37

Ati uitat cea mai importanta intrebare: de ce nu mai joaca Hagi? (la Real Madrid).
Si cred ca era mai bine sa nu va devoalati calitatea de supporter RM

bazileon (11 comentarii)  •  11 mai 2015, 23:38

Omul mesteca guma fiindca nu are voie sa fumeze pe banca.

Sorin (9 comentarii)  •  12 mai 2015, 3:12

Varane nu este un jucator de real Madrid.
Uitati-va ce pase fricoase da, ce prost se pozitioneaza pe atacul adversarului, cand Real pierde cel putin un gol este din vina sa. Sa nu il mai vas in echipa atat vreme cat in centru pot jca Pepe si Ramos.
Lasati-ma cu Varane.

King Leo (1 comentarii)  •  12 mai 2015, 6:11

Sa fim seriosi, Ancelotti nu e antrenor. Nici el, nici Mourinho, chiar daca au castigat de cate 3 ori fiecare (daca nu ma insel) Champions League si campionatele interne. Mereu au avut echipe cu cel mai bun lot din tara lor la momentul respectiv si uneori din Europa. Nu inteleg de unde atatea asteptari de la niste neica nimeni in fotbal. Asteptari poti avea de la un Bielsa, un Wenter, un Guardiola sau chiar, as indrazni sa spun, Mircea Lucescu. Acestia sunt antrenori adevarati, pasionati de fotbal, care au revolutionat acest sport si au dat o identitate echipelor pe care le-au antrenat, le-au format un mecanism de joc, au creat o continuitate printr-un stil propriu.

ciprian (1 comentarii)  •  12 mai 2015, 8:28

Cred ca molfaiala lui Ancelotti te deranjeaza mai mult decat criza prin care trece RM

Marcovici (180 comentarii)  •  12 mai 2015, 8:45

Fanii Realului nu pot fi obiectivi de data asta. Eu nefiind un fan Real, pot sa afirm ca, la rece, Dl. RP are perfecta dreptate. Realul poate mai mult, dar o incurca marketingul. Si asta a costat-o inca un titlu.

bbb (1 comentarii)  •  12 mai 2015, 9:25

Ronaldo executa tot pentru a-l depasi pe Messi.Acesta este obiectivul primar in fiecare an al domnului Cristiano.Ce nu intelegeti?.Si cat va fi la Madrid el va executa in continuare atat loviturile libere cat si penalty-urile.Asta pentru ca nu exista un antrenor cu coloana vertebrala care sa-i spuna ca el de mult nu mai inscrie din lovituri libere iar la penalty-uri se mai si rateaza.La ultimul penalty Messi l-a last pe Neymar sa bata.Cam aici se face diferenta intre cei doi mari fotbalisti.

gilos (2 comentarii)  •  12 mai 2015, 9:31

D-le Paraschivescu,
Aveam alte asteptari de la un articol de-al dumneavoastra, chiar nu va inteleg. Oricum, aceasta agresivitate nu va prinde.
Ca suporter madrilean va inteleg supararea.
Dar aceasta rabuvnire contra lui Ancelotti nu-si are rostul. Carlito chiar a facut o treaba buna la Madrid, epoca Mourinho isi atinsese limitele, Real intrase in criza, criza pe care multi o prevesteau lunga si urata.
N-a fost asa, meritul este al lui Ancelotti aproape in exclusivitate, care a reusit sa redreseze lucrurile din mers. Real s-a mentinut in top, prestand un joc frumos si apreciat de toata lumea.
Dupa acest 2-2 cu Valencia, dezamagitor, nu trebuie sa ne varsam necazul pe antrenor, mai ales ca Real a avut trei bare si un penalty ratat ! Se intampla si zile in care ai ghinion sau in care pur si simplu adversarul a avut o zi mai buna. Asta-i fotbalul, nu poti castiga intotdeauna .

Intrebarile dumneavoastra au raspunsuri rezonabile, nu trebuie sa fiti rautacios.
Ronaldo este cel mai bun executant de lovituri libere, e normal ca el sa bata marea majoritate a lor.
Varane a fost racit, a avut febra.
Fundasii laterali fac si faza de atac, efortul lor este foarte mare. I-a rotit pt a nu-i suprasolicita.
Benzema vine dupa o perioada de refacere, nu putea sa-l forteze si sa riste o accidentare.
Transferurile nu sunt responsabilitatea exclusiva a antrenorului. Di Maria nu a rupt gura targului la MU, iar Higuain a insistat sa plece. Antrenorul a trebuit sa se descurce cu lotul care l-a avut la dispozitie.

Stiu ca asteptarile la Real Madrid sunt intotdeauna foarte mari, dar trebuie sa apreciem munca facuta si rezultatele obtinute.
Anul trecut Real a castiga CL, iar anul acesta este in semifinala, cu sanse bune de a ajunge in finala. E putin ? Uitati-va la Manchester United, sa vedeti cum putea fi mai rau decat acum.

Cu respect, Hala Madrid !

Bogdan Liviu (4 comentarii)  •  12 mai 2015, 15:12

Din fericire nu sunt Ancelotti, dar în calitate de cititor şi… timid susţinător (n-aş zice suporter), al lui Real Madrid, îndrăznesc să încropesc câteva răspunsuri la întrebările dumneavoastră, în speranţa că-mi veţi tolera cutezanţa.

1. Într-adevăr, din 30 de lovituri libere Ronaldo dă 1 gol. În restul dă ori în zid şi sare în sus maimuţărindu-se c-a fost henţ, ori dă în tribune şi scrâşneşte dând din cap. Bale cum a avut o lovitură liberă cum a dat bară. Le execută mult mai bine. Şi cred că şi Kroos are o tehnică superioară în execuţia loviturilor libere. Nu mai spun de James Rodriguez. Pe Ronaldo nu l-aş pune să execute decât loviturile de la distanţă, în apropierea careului ai nevoie de fineţe, de o tehnică a plasării balonului, nu de forţă. În ceea ce priveşte punctul doi, nu vă dau dreptate. Ronaldo bate „loviturile de pedeapsă” excelent, nu aici e problema. Are un procentaj superb la penalty-uri. Net peste Messi. E în top 10 din lume la penalty-uri. Messi din 10 ratează 3, Ronaldo din 10 ratează 1. La punctul trei mărturisesc că şi eu întâmpin dificultăţi în a înţelege folosirea acestui jucător care era cândva decent în defensivă, dar care acum este depăşit la toate capitolele. Mourinho spunea despre Arbeloa că e un „jucător constant de nota 7”, într-adevăr, defensiv dădea – înainte – o oarecare siguranţă şi constanţă. Acum nici defensiv nu mai dă randament. În vară va pleca, sunt absolut sigur. Pe postul lui va veni Danilo (şi Carvajal rezervă). Pentru punctul patru puteţi să vă informaţi din conferinţa de presă, Ancelotti a spus despre Varane că a avut febră în cursul serii şi că se simţea obosit, dar că din ziua următoare italianul e încrezător că francezul se va antrena normal, alături de coechipieri. Pentru punctul cinci vă trimit iarăşi la conferinţa de presă. Benzema nu este complet refăcut. „The same with Karim, who has a little problem from a hit and I think he will be ready for Wednesday”. La punctul cinci partea a doua (aţi scris 5 de două ori), răspunsul este unul simplu. Real Madrid nu suferea deloc în atac (oamenii din faţă), marea problemă era la fundaşii laterali care sunt fundaşi defensivi. Carvajal şi Marcelo au adus prosperitate şi multă energie şi creativitate în atac. Ancelotti nu e totuşi Hagi, să joace cu 4 atacanţi şi să dea indicaţii de genul: „intră şi vezi ce faci”. Uneori pentru a întări atacul poţi apela şi la fundaşi. Eu nu înţeleg de ce nu a început de la început cu cei doi fundaşi laterali… probabil voia să forţeze în a două repriză, oferindu-le celor doi prospeţime în vederea meciului cu Juventus. Si-n plus, treceti foarte usor cu vederea lipsa solutiilor de pe banca Realului, in ceea ce priveste atacul. 6. Higuain a cerut să plece, nu-i convenea statutul de rezervă, voia să fie titular meci de meci, şi Real nu-i putea oferi acest lucru. Cu Di Maria au fost chestiuni de marketing, din câte am înţeles, cu siguranţă nu Ancelotti e de vină, ci Florentino Perez. Doar nu credeţi că Ancelotti are personalitatea lui Mourinho de a dicta cine vine şi cine pleacă de la Real? El doar propune timid ce jucători ar vrea. Perez taie şi spânzură. El a fost în spatele plecării lui Ozil, precum şi a lui Di Maria. Ancelotti doar gestionează mutările lui Florentino. În ceea ce priveşte păstrarea lui Khedira şi Illaramendi, nu am idee nici eu. Probabil pe cel de-al doilea l-au păstrat pentru c-au dat pe el 35 de milioane de euro din câte-mi amintesc, şi n-au avut o oferă decentă ca să-l vândă. Un transfer absolut ratat. Khedira oferise prestaţii decente în sezoanele trecute, nu a fost o decizie catastrofală, însă s-a lovit de accidentări şi aşa a fost să fie. În ceea ce-l priveşte pe Jesse, va înşelaţi amarnic. Cum puteţi întreba „de ce l-ati tinut”? Uitaţi că Jesse – înainte de accidentare – nu mai putea fi scos din echipă? Viteză şi tehnică excepţionale. Îl vedeam că talent ajungându-l pe Messi (70-80% din el). Avea o explozie pe care Ronaldo n-o avea nici în tinereţe. Sper că va reveni la forma respectivă de la anul, după ce va prinde o solidă pregătire de vară. Jesse Rodriguez va fi un jucător important pentru viitorul Realului, asta daca nu il vor arunca asa cum au facut si cu Juan Mata si multi altii, batandu-si joc de propriile talente. Cât despre punctul şapte, ce antrenor n-ar face asta? Fiecare om îşi vede propriul interes. E normal să fie aşa.

Florin (9 comentarii)  •  12 mai 2015, 19:25

do’n’lor, hai ca prea v-ati umflat anul asta, asa ca luati de-aici:

1) ati uitat ca pana in min.93 al finale cl erati looseri?
2) de unde pana unde va umflati acum ca sunteti favoriti / etc. / plm?
3) realul e ok, echipa mare, Ronaldo excellent, dar mai stati la cutie ca se trage (daca ati vazut juve – Dortmund);

Obiectiv (461 comentarii)  •  13 mai 2015, 9:46

Meciul de aseara mi-a confirmat multe dintre parerile exprimate aici si nu numai; una dintre ele se refera si la marele atacant Lewandowski, care a fost in stare sa marcheze un gol frumos, dar si sa rateze o ocazie rarisima, singur-singurel, din 6-8 m, perpendicular pe poarta, pe piciorul sau de baza! Cei 3 de la Barcelona ar fi marcat fara probleme. O.

brazvan (30 comentarii)  •  13 mai 2015, 11:54

anul asta real sta o tura. nu stiu daca mai sta si ancelotti.

Obiectiv (461 comentarii)  •  13 mai 2015, 16:50

@ R.P.
In asteptarea escapadei de la Amsterdam, vizitati virtual Italia prin intermediul celui de-al doilea tur ca importanta, Il Giro! O.

Marcovici (180 comentarii)  •  14 mai 2015, 8:50

Real pus putin la colt de italieni. Multe calcule pripite date peste cap. Barcelona – Juventus, o finala de vis. Destule clisee matinale, va las… Nu mai e mult si continua frenezia autohtona, cu ASA, FCSB, CSUC, FCBV, FCBT, CFRCJ…

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  15 mai 2015, 14:14

@ Ionut.F

Fiecare atacant isi propune sa marcheze mult. Ronaldo poate sa para mai egoist decat altii fiindca nu se pricepe sa-si camufleze emotiile. Nu ma incumet la ierarhii de tipul „cel mai cel”. Iar daca as face-o, pentru mine locul intai nu ar fi al niciunuia dintre cei doi. Oricum, discutia e interminabila si fara mari urmari. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  15 mai 2015, 14:17

@ ing. CPV

Nu contest valoarea si dimensiunea lui Van Gaal, Mourinho sau Ancelotti. La acesta din urma exista, cred, vinovatii care depasesc deficitul de inspiratie al unei zile. Sunt lucruri care tin in primul rand de politica de transferuri, iar in al doilea de autoritatea in fara jucatorilor. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  15 mai 2015, 16:53

@ lord belial

Sunt serios. Si ca om serios ce sunt, va spun ca un suporter nu trebuie sa stie detalii, ci sa tina cu o echipa. Riscand sa ma repet, nu sunt ziarist, ci doar scriitor la ziar. Prin urmare, nu pot sa am o documentare enciclopedica. In ce priveste plecarile lui Higuain si Di Maria, aici Ancelotti era obligat sa aiba un cuvant si sa-si foloseasca tactul in folosul tuturor. Argumentul frumusetii lui Bale mi se pare subtire, iar criteriul playboy, la fel. Ce Dumnezeu, Coentrao, Modric, Benzema si Marcelo sunt frumusei? Dar Khedira? Dar – brrr! – Pepe? Cum intelept ati spus, Hala Madrid! R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  15 mai 2015, 16:56

@ Bogdan

Evident ca Marcelo si Carvajal sunt preferabili lui Arbeloa si Coentrao. Ancelotti a pierdut doua schimbari, M. si C. ar fi trebuit sa inceapa meciul. Argumentul menajarii lor pentru semifinala Ch.L. e aiurea, sa fiu iertat. E ca si cum te-ai echipa cu pioleti si rucsac ca sa ajungi sus pe munte si te-ar manca un crocodil in fluviul pe care-l strabati ca sa ajungi la poalele muntelui. R.P.

Comentează