Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Nu-l merităm, nu sîntem demni de el

A fost cîndva fotbalist. Ar fi putut fi şi astăzi.

Cu vreo treizeci de ani în urmă, un copil se prindea în jocul celor mari, iar cei mari îi întorceau favorul. Se întîmpla în Ghencea, în pauza meciurilor, iar copilului […]

luni, 9 martie 2015, 9:08

A fost cîndva fotbalist. Ar fi putut fi şi astăzi.

Cu vreo treizeci de ani în urmă, un copil se prindea în jocul celor mari, iar cei mari îi întorceau favorul. Se întîmpla în Ghencea, în pauza meciurilor, iar copilului abia dacă i se zărea bretonul în spatele mingii. Era înfipt, se vedea din mişcări. „Ca taică-său”, murmurau comparativ microbiştii cu ţigara arzîndu-le buza. Îi tîrcolea pe toţi cei ieşiţi la încălzire, dar cel mai mult îi plăcea să se apropie de-o dihanie fioroasă,cu mustaţă şi mănuşi, care se lăsa culcată de împleticeala unui dribling. Pe urmă mingea trimisă cu forţa ambiţiei trecea, nu se ştie cum, de stăvilarul uriaşului şi se oprea în plasă. Balaurul Stîngaciu rîdea la pămînt, pe cînd puştiul culegea mingea de poartă şi mai arunca o provocare. Cînd se întorceau echipele pe teren, în pieptul unor spectatori se zbătea începutul unui suspin. Parcă-parcă ar mai fi vrut să-l vadă jucîndu-se pe „ăl mic”.

Astăzi, „ăl mic”, îmbrăcat în armura ranchiunei, a plecat într-o cruciadă împotriva tuturor. La 35 de ani, Alin Stoica dă de înţeles că nimeni nu pare vrednic să respire acelaşi aer cu el. El, performerul crescut în spiritul învingătorului şi acasă, şi la Anderlecht, dar incapabil să-şi fructifice acest spirit la majoritatea echipelor pe unde a trecut. El, fantezistul nedreptăţit de preferinţa selecţionerului pentru Ilie Dumitrescu. El, scepticul convins că a te naşte în România e un blestem şi în orice caz o frînă pentru oricine năzuieşte spre culmi. El, consumatorul de apă plată în care diverşi paparazzi vedeau altceva. El, conştiinciosul ducînd în spate tabla de valori a Occidentului. El, harnicul, parolistul, modestul, profesionistul prins în ambuscada intereselor impure.

E limpede, nu-l merităm pe Alin Stoica şi ratăm, clipă de clipă, prilejul unei contemporaneităţi decente cu el. Nu ne dăm seama ce privilegiu am tras din basca sorţii, nu ne pricepem să apreciem cît de mare e injecţia de prestigiu pe care simpla lui ivire pe lume o oferă României. De altfel, nu e prima dată cînd persiflăm ce-ar trebui să iubim şi confundăm geniul cu diletantismul. Am condus spre tuşa fotbalului şi alte capricii bipede: Dennis Şerban, Ionuţ Luţu, Sabin Ilie, Radu Niculescu, Nicolae Mitea. Fiecare ne-a privit chiorîş şi ne-a zis vreo două. Dar nici unul dintre ei nu ne-a muştruluit cu atîta patos şi nu ne-a făcut atît de vinovaţi pentru slăbiciunile lui. Asta, desigur, fără să-şi găsească sieşi vreo vină.

Ce să zic? Ceartă-ne mai departe, Alin Stoica. De unde vrei, inclusiv de la înălţimea băncii de rezerve a Chiajnei. Iar dacă îţi găseşti timp, arată-ne că ne-am înşelat. Măcar de dragul unui tată silit să roşească din cauza fiului.

Comentarii (181)Adaugă comentariu

Godot (4 comentarii)  •  9 martie 2015, 9:40

Cine v-a certat pe dvs.? Sau pe mine? Care „noi”?

Cat despre Alin Stoica, isi ascunde esecul in spatele unor scuze (desi cele mai multe dintre aspectele invocate sunt adevarate pe fond).

Ca valoare (performante, exprimare individuala, nivelul la care a jucat), e mult peste unul ca Sanmartean, spre exemplu.

Nu a fost ajutat la momentul potrivit (18-23 ani) prin convocari, si a intrat intr-o spirala autodistructiva, fara sa aiba puterea de a iesi din ea; merita sa primeasca mai mult si putea sa dea la fel de mult inapoi echipei nationale in perioada 2000-2010.

Panda (21 comentarii)  •  9 martie 2015, 9:46

Asta chiar a fost fotbalist…
Pacat ca s-a lasat pe la 20 de ani.

Vasile (3 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:13

Domnule Paraschivescu, cred că băgați și într-o altă oală niște fotbaliști care au în comun nevalorificarea talentului. Ionuț Lu țu nu „ne-a privit chiorîş şi ne-a zis vreo două“, el a părut mereu conștient de vina lui în eșecurile suferite.

Licurici (2 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:16

Dle Paraschivescu, Alin Stoica are dreptate……si sunt multi ca el care in mare parte din cauza intereselor mizerabile din fotbalul romanesc nu au putut evolua mai mult.

Licurici (2 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:23

Pt nivelul scazut la care este fotbalul romanescu nu sunt de vina doar fotbalistiidle Paraschivescu. Este de vina FRF, LPF,ministrii, fostele glorii, antrenorii dar si PRESA intr-o mare masura. Am observat ca un fotbalist cu potential cand are niste probleme (psihologica, anturaj etc) toti (presa,antrenori,presedinti,public) incep sa dea in el si sa faca misto in loc sa-l ajute cumva.

andrei (62 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:41

V-am urmarit aseara pe Digi…,,4 erori de arbitraj toate orientate intr-o singura parte,,…Asa sa fi fost?…Faza in care Steaua a pasat poate singura data bine si asistentul a ridicat fanionul cind Chipciu ramasese singur cu portarul ati uitat-o ?…Desigur si comentatorul a recunoscut cu jumatate de gura.Sau nu se pune…probabil ca pe Steaua o ,,arbitrati,,ca in curtea scoli:se pune doar a 3 oara…Pacat…erati printre singurii pe care nu va vedeam suporter al unei echipe de cind Timisoara nu mai este in Liga 1…

Neutru (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:45

Daca era atat de bun nu-l lasa Anderlecht sa plece la contracandidate, stati linistiti. Si apoi Bruges sa-l lase si ea liber de contract la o varsta cand se putea „repara” ca fotbalist. Pur si simplu nu a ajuns valoric la nivelul la care poate unii s-au inselat cand i-au evaluat talentul.
Prea mult tam-tam pentru un foltbalist ce nu a depasit nivelul lui Fane Grigorie, de exemplu (si el a dat gol Realului, e drept intr-un amical)… Ce calitati avea Alin si nu le avea Fane ?
Mitea, ca si potential dar si valoric intre 17-23 ani a fost peste Stoica, fara discutie. Mitea avea viteza, dribling in regim de viteza, tehnica in regim de viteza, lucruri de care nu putem vorbi la Stoica.
E prea umflat si bagat in seama si asta cred ca se datoreaza tatalui sau.

mircea (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:46

domnule paraschivescu vedeti ca vorbiti foarte urat de steaua foarte urat .
alin stoica baiatu lu tudorel stoica atat stiu despre el
tudorel stoica acuma apare la tv si vomita frustrarile lui pt becali si mihai stoica ca nu lau luat pe alin stoica la steaua .

gogu (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 10:53

Dumneavoastra domnule Paraschivescu sunteti cumva Giovani „Mafiotul” Becali? Sau Gheorghe Hagi? Sau Iordanescu? Ca eu pe-astia vazui ca i-a cam „certat” Alin Stoica. Ce-a zis rau baiatul? Ca i-a distrus Ioan Becali cariera? Pai a facut-o, deh! Lui Gica Popescu i-a distrus viata acest „mafiot” de Pipera. Cu ce-a gresit spunand ca Hagi l-a cam persiflat cand a fost la Timisoara? Asta e facut! Despre calitatile lui Hagi de antrenor a zis iarasi corect: in afara de steaua, unde l-a adus finul gigi ca sa-si bata joc de el, nationala si Galata unde a fost pus din melancolie, unde a mai antrenat Hagi in afara de propria sa echipa? Cu ce-a gresit ca zis de nea Puiu ca l-a preferat pe Ilie Dumitrescu in detrimentul lui? Asta a facut nea Puiu, deh! Ilie a jucat, a facut-o foarte bine, bravo lui nea Puiu, i-a iesit. Nu sunteti dumneavoastra presa atat de importanti incat sa va certe Alin Stoica. Care Alin Stoica atunci cand era unul dintre cei mai buni fotbalisti din Belgia, nici nu era bagat in seama de presa romaneasca. Voi aveati treaba cu mitica de la liga, cu mititelu, cu gigi, cu porcea, netoiu, etc… Cred ca nu exagerez cand va spun cu cea mai mare sinceritate ca sunteti foarte ipocrit cu acest articol. Ipocrit si lipsit de simtul responsabilitatii.

lord belial (11 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:00

ilie dumitrescu > alin stoica

stalker (2 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:07

Alin Stoica chiar a fost un fotbalist adevarat pana la 24 de ani. El,Lutu, Sabin Ilie,Mitea si Denis Serban s-au „lasat” la 23-24 de ani

fv (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:21

Maestre, eu cred ca ai dreptate in tot ce zici.
Am recitit interviul. Stoica-junior a fost in fotbalul belgian, pe care l-a ales el, nu i l-a bagat nimeni pe gat. Despre Steaua nu voia sa auda in tinerete (sfatuit in primul rand de taticu), la fel ca Hagi-junior acum. Alin e roman 100%. Are impresia ca toti trebuiesa inchina in fata talentului lui. Dar n-a ramas aici, s-a dus acolo unde munca si caracterul sunt la fel de importante ca talentul. Acum scuipa in stanga si in dreapta, toti sunt vinovati in afara de el insusi. E doar un frustrat ca multi altii de pe meleagurile noastre… va mai amintiti spumele la gura facute de Funeriu cand nu a fost inscaunat ministru?

MICIURIN (44 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:32

Nu stricam oare orzul pe gaste discutand despre acesti ipochimeni mai vechi sau mai noi?Stimate domnule Paraschivescu ironia dvs. este mult prea subtila pentru a fi perceputa de acesti oxicefali aparatori din oficiu ai impricinatului.Odata Dobrin a fost intrebat cum se face ca mai mereu este faultat,iar el a raspuns ca toti cei care-l faulteaza sunt prosti,nu se prind la fenta.Asa si aparatorii nostri ,nu se prind si basta!Beati pauperes spiritu.

gigelos (22 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:45

Anderlecht a insistat sa-l tina dar fratii ciobani au blufat , smecheri , vrem bani multi si pt Victor si pt Ion si pt varu si tot asa pana li s-a spus stop, pa , la revedere . Asta a fost, probabil mai labil psihic , s-a dus in jos . Pacat , pentru niste bani in plus,normal ca si Tudorel a acceptat , s-a pierdut trenul , TRENUL chiar , acolo a crescut .Asta imi aduc aminte. Iar de Hagi ? Un mascarici . Dupa umilinta primita de la Becali sa te mai intorci ? prost a fost ,prost a ramas .

Tom (8 comentarii)  •  9 martie 2015, 11:45

Alin Stoica a avut talent si atat! Colegi de-ai lui de generatie cum au reusit? Chivu de exemplu! Sau chiar Mutu, asa golan cum este! Spre deosebire de Alin Stoica, Mutu chiar a fost fotbalist. Singurul lucru care-i apropie de golania. Mutu, daca era mai serios, putea ajunge intr-adevar unul din marii fotbalisti ai Europei. Alin niciodata, pentru ca nu a fost fotbalist, ci doar jucator de fotbal. Sigur, e mult mai usor sa critici sistemul neprofesionalist si corupt de la noi, interesele meschine ale celor ce misuna prin fotbalul romanesc ( reale de altfel), decat sa-ti vezi propriile slabiciuni. Alin Stoica nu s-a atat pentru ca nu avea ce rata.

banks (18 comentarii)  •  9 martie 2015, 12:22

Sistemul nostru nu e perfect, are o mie de pacate. Dar, cumva, (cu exceptii care nu dau o regula) a fost la fel de nedrept sau ofertant pentru toti. Care a putut, a putut. In rest sunt scuze de om care nu-si asuma greselile proprii la care se adauga obisnuitele fite ale jucatorilor plimbati cam fara folos prin strainatate si carora le pute rau cand se intorc acasa. (unde , de buna seama, aleg „cu inima” o echipa obscura, nu pentru ca nu mai prind nicaieri un contract mai acatarii)
(e clar ca „recomandarea-trimiterea” catre articolul de fata, ca si la altele, de fapt, nu apartine autorului ci altcuiva – vreun baiat care-si face stagiul la carat corespondenta, probabil – dar, totusi, aseaza o mica pata nemeritata prin confuzia agramata intre termenii „neIndreptatit” si „nedreptatit” )

Functionarul (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 12:52

Alin Stoica a fost, este si va fi mereu epigonul lui Tudorel Stoica. Ata si nimic mai mult.
P.S. Si o rugaminte: D-le R. Paraschivescu, va rog sa afisati, chiar daca va este greu, un dram mai mare de obiectivitate in ceea ce priveste judecarea echipei de fotbal Steaua Bucuresti. Va multumesc.

madskills (15 comentarii)  •  9 martie 2015, 12:57

BRAVO, BRAVO, BRAVO pentru articol maestre ! Trebuia cineva sa-i raspunda „oficial” acestui ingamfat. Mai avea putin si dadea vina si pe soarele de pe cer, numai pe el nu. Un pacalici si un aspirant la titlul de fotbalist, doar pentru ca purta un nume cu greutate printre microbisti si pentru ca avea putin talent.
Cand am comentat la elucubratiile domnului Stoica, am enumerat si eu EXACT aceiasi fosti jucatori pe care i-ati enumerat si dumneavoastra. Dar trebuie sa fac o mentiune. Toti „ratatii” astia, nu au dat vina pe nimeni decat pe ei insisi. Nu l-am auzit pe Lutu sa zica „X sau Y e de vina”. El a recunoscut ca s-a ratat singur. Sabin la fel, acum mai multi ani a zis ca daca era mai cuminte si la locul lui, nu ajungea dependent de jocuri de noroc si in presa de scandal din cauza nevestei. Despre Radu Niculescu si Denis Serban se stiu putine pentru ca s-au ferit cat au putut de ochii presei si bine au facut.

In schimb domnul Stoica s-a trezit vorbind, probabil simte in ceafa „crizele” varstei mijlocii, mai ceva decat rasuflarea aparatorilor adversi. Defapt, ce pretentii sa avem de la un om care a spus ca, atentie: ” Ilie Dumitrescu era rezerva lui Belodedici in Mexic”. In „filmul” domnului Stoica, probabil Dumitrescu s-a reprofilat fundas central.

Nu stiu ce se intampla cu familia Stoica.. Tudorel dupa ce s-a retras a fost privit cu admiratie de catre fanii Stelei (printre care ma aflu si eu) tocmai pentru ca nu aparea sa-si dea cu parerea in presa despre diverse chestiuni, atata timp cat nu era implicat in fenomen. In ultimul timp se pare ca s-a plictisit acasa si l-a molipsit si pe fii-su cu asta. Dar macar Tudorel a fost FOTBALIST, pe cand fii-su inca mai viseaza la titulatura asta. Pacat…

dragan (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 13:01

Va rog , nu-l critcati pe Luceafarul fotbalului nostru, minunea mai presus de Messi, Cr.Ronaldo si Ronaldhinio la un loc. A fost geniul nenanteles al mai multor echipe europene . A „Stralucit” , dar stralucirea lui nu a fost vazuta de noi , muritorii . Cred ca stralucea undeva prea departe de noi , si noi , limitati fiind nu I-am vazut stralucirea. Ii doresc sa straluceasca in continuare tot asa.
PS. Si el si tatal lui doua caractere,……….. Macar Stoica senior a stiut fotbal.

Marius (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 13:25

Intra la pauza cu rezervele, cineva ii centra si Negrau (alt fost „tanara speranta” pe atunci concurent cu Raducioiu care era la Dinamo) ii mai fura mingea.
Parerea mea este ca a fost atat de mare incat antrenorilor le-a fost teama sa-l foloseasca de teama sa nu il piarda sau sa se accidenteze, exista si probabilitatea sa ii curga sange din nas. Cine stie?!

Christiano (6 comentarii)  •  9 martie 2015, 13:49

Scuza-ma madskills, dar cineva care a jucat atat timp in Belgia a fost fotbalist, indiferent ce sustii tu sau altii ca tine.
Acuma, ca nu a fost el cel mai bun din Romania sau din alte zãri, asta nu se pune la socotealã.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:13

@ Godot

Exista un procedeu literar/stilistic care se cheama „pluralul includerii” si care plaseaza lucrurile in afara sensului propriu. Cand Hector Abad Faciolince isi intituleaza romanul „Suntem deja uitarea ce vom fi”, nu refera la dvs. sau la mine. In plus, nu stiu daca ati citit/vazut interviul cu Alin Stoica. Eu am facut-o si pe baza celor vazute si citite am scris articolul. Cat despre superioritatea lui Alin Stoica in fata lui Sanmartean, am rezerve mari. Sigur, fiecare cu parerea lui. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:14

@ Panda

Bine ca ati avut timp sa observati. Inseamna ca l-ati urmarit cand era la Anderlecht, unde a avut doi ani buni. Pe urma A.S. a considerat ca e de datoria acestui minipalmares sa-l reprezinte. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:18

@ Vasile

De la distanta, va asigur, lucrurile se vad un pic altfel decat din apropierea fotbalului. A bombanit si Lutu, sa stiti. Dar a avut grija sa ofere imaginea unui risipitor bonom. A.S. livreaza cu totul altceva. E resentimentar si nedrept. Si nu accepta ca si-a batut joc de cariera lui. Hagi, pe care il incondeiaza in interviu, i-a intins o mana la Timisoara. Ma abtin sa va spun cum s-a comportat. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:20

@ Licurici

Iertati-ma ca va intreb, ati citit interviul cu A.S.? Interesele si urzelile (reale, de acord) au fost aceleasi pentru toti fotbalistii din perioada vizata. Cum se face totusi ca multi au facut ceva cu viata si talentul lor? A.S. chiar nu are nimic sa-si impute? Ceilalti au fost de vina chiar si la echipele unde nu a jucat nici macar un meci? Ceilalti au fost de vina ca A.S. a vazut viata prin pahar? Zau asa. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:24

@ andrei

1. Daca numarati corect pana la 4, asa a fost, cu patru greseli ale lui Chivulete in defavoarea CFR-ului. 2. Dvs. aduceti in discutie greseala unui asistent, cand eu vorbesc despre tendinta evidenta a centralului. 3. Fiindca tot ma monitorizati, poate tineti minte ca tot aseara am spus ca Steaua a fost „buzunarita” (exact asta a fost cyvantul) etapa trecuta la Craiova. Sau aici memoria dvs. a luat o mica pauza. 4. Echipa mea a jucat ieri in liga a IV-a si a adunat de patru ori mai multi spectatori decat campioana dvs. 5. Poate ma lamuriti ce legatura au observatiile dvs. cu articolul meu. Multumiri. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:25

@ andrei

Cuvantul in loc de „cyvantul”, scuze. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:31

@ R.P.
Fata de alti fotbalisti care s-au ratat (ma refer in special la Lutu, Mitea si Sabin Ilie, cu gusturi indoielnice in aproape orice domeniu), Alin Stoica a fost un pic mai cizelat, aparent fara vicii! A ajuns devreme la un club (care a reprezentat mai mult decat acum in anii ’70 si ’80) de la care s-au lansat destui fotbalisti care au facut cariera la cluburi mai mari, asa ca nu poate da vina pe nimeni, daramite pe toti ceilalti! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:31

@ Neutru

In mare parte subscriu. Da, Mitea de la Ajax mi s-a parut si mie peste A.S. de la Anderlecht. As vrea sa cred ca Tudorel Stoica nu-si sfatuieste rau copilul. Tudorel a fost un fotbalist de isprava. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:32

@ mircea

Va rog sa-mi spuneti in ce fel am vorbit urat de Steaua. Tudorel Stoica nu face obiectul acestui articol. Fiul lui, da. Iar fiul lui s-a ratat fiindca a preferat s-o faca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:36

@ lord belial

Scurt, cuprinzator si corect. R.P.

gigelos (22 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:39

Dle Paraschivescu , Alin Stoica ,peste vointa lui , nu a continuat la Anderlecht . Imi aduc aminte , el asta vroia . Asa au hotarat barbatii , Giovanni,Victor si , din pacate Tudorel . Apoi a clacat psihic si nu a mai fost sa fie . De ce va mirati atat . Scriitorii romani , inainte de 90 isi inecau nerealizarile in bautura si apoi cand toata lumea astepta ,,literatura Dvs de sertar” s-a ivit un mare fas . Asa si Alin , asta a fost , nu mai fiti rautaciosi

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:40

@stalker

A.S. e ca autostrada romaneasca: arata bine pe prima portiune si pe urma se intrerup lucrarile. R.P.

Tom (8 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:41

@ Godot
Nu te mai asteptam!

Vlad Cerna (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:45

@Radu Paraschivescu -Si Dvs. tineti cu Ripensia? 🙂

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:47

@ MICIURIN

Mi s-a parut normal sa semnalez cazul, fiindca A.S. a avut o zestre (date native + exemplul tatalui) care ar fi putut sa-l lanseze pe o cu totul alta orbita. A ales altceva. OK, e dreptul lui. Insa e nedelicat sa-i arati pe ceilalti cu degetul cand iti dai seama ca te-ai ratat. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:50

@ Tom

Cam asa stau lucrurile. A.S. a avut niste calitati pe care si le-a boicotat manu propria prin anturaj, stil (de fapt, hal) de viata si deriva prioritatilor. Iar de vina e conspiratia celorlalti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:51

@ Tom

Apropo de asteptat, cine sunteti, Vladimir sau Estragon? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:53

@ banks

Foarte corect tot ce-ati scris. Conditiile (discutabile, perfectibile, umilitoare uneori) au fost aceleasi pentru toti. A.S. a avut in plus pornirea din familie si accesul usor in lumea fotbalului. Din punctul meu de vedere, e mai vinovat decat un Lutu sau un Mitea. R.P.

brt (2 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:55

D-le Paraschivescu, nu stiu daca merita acest mascarici sa fie bagat in seama. Este plin de ura atat el cat si tatal sau care ambii fac numai critici pe la diferite posturi TV. Au ajuns astia 2 imbecili sa-i critice pe Hagi, I Dumitrescu, Dukadam sau Iordanescu atunci au capetele seci. Nu merita atentie.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:56

@ madskills

Va multumesc. A.S. are o forma de ingamfare pe care a dus-o cu el pretutindeni. Il priveste. Imi pare rau pentru Tudorel Stoica. L-am vazut in sute de meciuri si pot sa va asigur ca e foarte greu sa mai fabrici asemenea mijlocasi in Romania. Indiferent ce spune acum si in ce clinciuri intra, prefer sa-l pastrez in memorie echipat in rosu-albastru si conducandu-si echipa. R.P.

gigelos (22 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:58

La 20-22 de ani , au ales …barbatii pentru el ,cei care,, stim noi cum sta treaba” Giovanni ,Victor,Tudorel . Au jucat o carte la cacealma si nu le-a iesit .S-au jucat cu cariera lui Alin , au vrut bani multi , mai multi si pana la urma ,devenind obraznici li s-a aratat usa . Unii mai nesimtiti puteau trece peste asta, Alin a clacat . Acum isi spune si el oful si noi ii spunem ca e nesimtit . O fii dar raul nu e la el iar fratilor Becali , Dvs presa nu ati avut curaj sa le adresati un repros ani buni de zile . Va era frica , macar acum ascultati si intrebati , de cce Alin , ce vrei sa spui , poate aud si alti copii si invata din prostiile lui . foarte mari ziaristi sunteti . alin nu spune mare lucru , intrebati fratilor

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 martie 2015, 14:59

@ Obiectiv

„Aparent” fara vicii, ati zis bine. In realitate, A.S. si-a sapat groapa de fotbalist cu dintii si mai ales cu gatlejul. Un om care-si cunostea interesul ar fi profitat de perioada Anderlecht si de relatiile lui Tudorel din Belgia. El a ales alt drum. Pacat. Incerc sa nu-mi amintesc ce spectacole degradante a dat la Timisoara. R.P.

Tom (8 comentarii)  •  9 martie 2015, 15:05

Domnule Paraschivescu, sunt mai degraba Vladimir, desi cateodata ma intreb daca nu am si ceva din mai terre-a-terre-l lui Estragon.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  9 martie 2015, 15:38

Atunci i-am condamnat pe toţi la fotbal

Acum 25 de ani. Azi i-am condamnat la 25 de ani.
Azi 8 Martie, ziua barbatelor noastre !!!
In numele CN al DN al Anticoruptibililor romani imaginari, tin sa felicit si pe aceasta cale toate Laurele, Codrutele, Mariile, … , femeile noaste minunate care lupta pentru noi.
Se implinesc 25 de ani de cind un vizionar brasovean al televiziunilor albaneze, bulgaresti, unguresti si al altor televiziuni occidentale a bagat si la noi un proces al etapei. Au trebuit 25 de ani ca procesul sa aiba loc la tribunal.
La multi ani Ana Maria Prodan !

PS
Caci ce-ar fi un 8 Martie fara sa suparam niste Sadami.
PS la PS
despre AS mai vorbim, subiectul va aduna in sfirsit peste 101 de daci.
Femeia ideala.
Religia in scoli.
Timbrul pe carte.
Sint subiecte la care as astepta pareri. Nu cred ca un blog personal la GSP obliga la sport.
Daca cineva se pricepe la altceva, asa cum ar fi M A, as prefera retete de bucatie iraniana.

bum (1 comentarii)  •  9 martie 2015, 15:53

mare fotbalist tatal ,dar frustrat pt. ca nu i s-a dat o sansa la steaua ,iar asta s-a transmis si la copil. cu parere de rau dar a avut multe sanse dar nu sa prea lipit

andrei (62 comentarii)  •  9 martie 2015, 15:56

Frumos din partea dv. ca va argumentati spusele dar…Cind ati numarat la 4 pentru CFR pentru Steaua numarati probabil ca in curtea scolii -la 3 se pune.,,4 probleme de arbitraj,, eu cred ca se refera la tot arbitrajul ca daca o luam de la Adam si Eva pot spune si eu fara relevanta dar adevarat ca de ex. Trica a parasit spatiul de joc…Sau gasesc citeva auturi acordate aiurea…Gresiti cind la faze asemanatoare rezultatul e diferit.De ex.rosu la Bourceanu.Perfect adevarat dar asa Steaua pica si mai mult pe plus deoarece Sapunaru la calcat de 2 ori pe Rusescu cazut la pamint si Balaj nu a dat nimic iar la Craiova Brandan la cosit pe Ripa cu intensitate mai mare si intentie…Poate ati vazut si aseara ca si Deac calca un picior si ca Neagu ia galben pentru o contra pe mingie…Penalty la Rusescu cind intra cu adversarul in poarta…La meciul cu Petrolul,Chipciu da cu capul si adversarul intra in el.S-a spus ca jucatorul a jucat mingia si ca in fotbal contactele exista…Cum obsayturile la Popa si Chipciu nu au inca echivalent,astept un gol stelist din obsayt si astfel procedeul sa fie contabilizat.Pentru ca sunteti jurnalist eu sper sa judecati faptele asemanatoare pe cit posibil in acelasi mod…La simularile in careu cred ca faza de aseara nu se aseamana nici cu cea patit Stanciu si nici Varela sau Tucudean.Cum se poate ca Pancu sa stirneasca un stadion al adversarei celei mai mari -auzi ,daca nu face sa-l injure tot stadionul nu se simt bine;el si Sumudica declaratii DOLCE-si lumea a tacut iar bucuria jucatorilor stelisti de la Ploiesti a fost catalogata ca incitare si condamnata de toata lumea?…Tot asa si aseara as fi vrut ca cineva sa combata si pe cei din stadion care au avut razboiul lor cu Trica…Probabil se scrie-trecutul spune asta-numai cind actorii sunt stelisti-cazul Ploiesti sau Reghe cu Astra…Dincolo de toate pot spune ca CFRa jucat bine iar la Steaua atitea lufturi nu am vazut niciodata…Probabil ca antrenorul asta antreneaza dar,,Costelus,,inspira un accent de copilarie,mila…

vlad (2 comentarii)  •  9 martie 2015, 16:00

ce penibil, sa spui ca au adunat mai multi spectatori la un meci de liga a patra. si cine ii baga in seama? ei cu ei. asta doriti? sa vina sa sa uite la asa ceva din afara, ca la triburile din Africa? Steaua, cum necum, mai face un meci in Europa, mai vinde ceva, cum sa compari asa ceva cu penibilul de la Timisoara sau alte falimente?
Aseara ati fost plin de fiere, bine acoperita intradevar de vocea dvs. de intelectual cu mustata bine aranjata.

Obiectiv (461 comentarii)  •  9 martie 2015, 16:07

@ R. P.
Il cunoasteti bine, inclusiv de la Timisoara! Pe tatal sau l-am apreciat, in special pentru ca-i nascut la Braila; totusi, nu cu fotbalistii ne mandrim cel mai mult! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  9 martie 2015, 16:14

Ce de reprosuri pe tema prestatiei modeste a unei echipe pe seama careia se vorbeste mult prea mult! M-am bucurat aseara pentru golul fostului dinamovist Tucudean, dar atat! O.

Comentează