Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Furibund vs. muribund

Sîmbătă, la Madrid, s-au înfruntat un atlet şi o stafie.

Recunosc, am aşteptat Atletico-Real cu hîrtie şi creion. Cîrcotaşul din mine înflorise trufaş. Eram pregătit să notez brutalităţile lui Atletico, să torn cîteva rînduri despre antimodelul Simeone („acest Danny Trejo […]

luni, 9 februarie 2015, 9:02

Sîmbătă, la Madrid, s-au înfruntat un atlet şi o stafie.

Recunosc, am aşteptat Atletico-Real cu hîrtie şi creion. Cîrcotaşul din mine înflorise trufaş. Eram pregătit să notez brutalităţile lui Atletico, să torn cîteva rînduri despre antimodelul Simeone („acest Danny Trejo al fotbalului”, ţineam morţiş la formula asta) şi să recomand închiderea întregii echipe într-un penitenciar de maximă securitate. O „facilitate corecţională”, conform jargonului flauşat din SUA. Îmi confecţionasem din timp formule caustice pentru toţi cotonogarii care aveau să-mi schilodească favoriţii şi ardeam de nerăbdare să le pun în pagină. În plus, mă jucam cu numele băieţilor de la Real şi le înnădeam voios, aşa cum combinau ei, drăguţii, pe teren. Îi ameninţam totodată pe Atleti: las’ să vedeţi voi cine-i Balezema, vă arată el, Benzaldo, vă încurcă el, Iscroos, picioarele etc., şamd. Vine el, Coentraldo, vine el, Ronisco, vine el, Varanacho. Vedeţi voi.

Dar pînă să vadă ei, am văzut eu. Ce? Un Atletico manierat şi dezinvolt, care a dat de pămînt cu înalţii oaspeţi abia stăpînindu-şi rîsul. Un Atletico generos şi fantezist, un Atletico furibund în atac şi sigilat în apărare, un Atletico entuziast şi creativ, la care forţa şi graţia s-au împletit într-un dans care ar fi putut să ţină trei zile, cît nunta din poveşti. Un Atletico propulsat de public şi dispus să arate că poate să joace şi cartea esteticului, deşi Simeone avertiza că nu se pune problema unei schimbări radicale de registru. În fine, un Atletico dezavantajat clar de arbitru în cîteva rînduri, fără ca asta s-o încurce sau să-i tulbure ziua. Am perorat de cîteva ori împotriva fotbalului de timorare al lui Atletico, ceea ce nu mă împiedică s-o felicit pentru reprezentaţia de sîmbătă.

Şi, ca suporter al Realului, să-i mulţumesc. Ancelotti&comp. aveau nevoie de tăvăleala asta. Victoriile mincinoase cu Córdoba şi Sevilla au dat Realului impresia că e de nebătut şi cînd joacă deplorabil. Atletico i-a scos pe nas clişeul după care cei mari rămîn mari chiar şi cînd îşi arată micimea. Poate că, la revederea meciului, Kroos îşi va da seama că agresiunea împotriva lui Griezmann merita o lună de temniţă. Poate că Varane se va uita un pic în oglindă şi-şi va coborî privirile jenat. Poate că Iker Casillas îşi va cere eliberarea din funcţie şi va pricepe că, din păcate, pînă şi soarele apune, darămite marii portari.

În fine, poate că Ronaldo, Benzema şi Bale, asistaţi de Ancelotti, vor găsi leacul împotriva indolenţei. Ce au făcut aceste trei fantome prestigioase sîmbătă nu are nici o legătură cu fotbalul. Realului i-au lipsit cinci oameni, de acord. Asta poate justifica o bătaie soră cu moartea, însă nu scuză comportamentul de mimoză lovită de lehamite.

Comentarii (90)Adaugă comentariu

Andrei (25 comentarii)  •  9 februarie 2015, 9:46

Draga Radu,

Nu am vazut meciul de sambata, fiind plecat din Bucuresti si fara acces la reteaua de cablu care transmitea partida.
Cred ca Realul trece printr-o evidenta scadere de forma, oarecum normala dupa anul 2014, in care au castigat tot.
Sunt convins ca Ancelotti va sti sa mobilizeze acest grup, astfel incat la „ora Ligii Campionilor” sa arate cu totul altfel. Astept totodata momentul revenirii lui Modrici (ai idee cand?), un factor creativ indispensabil la mijlocul terenului, alaturi de Isco. Eu am o obsesie legata de James Rodriguez si chiar de Kroos, jucatori foarte buni, insa nu de calibrul Realului…si DA, il regret pe Angel di Maria cel de anul trecut, nu cel de acum, de la Manchester.
Sper sa nu capete un „complex Atletico”, o echipa care, mie personal, mi-e cam antipatica (nici antrenorul ei nu mi-a fost teribil de simpatic ca jucator).
Toata stima!

Andrei

birlic (19 comentarii)  •  9 februarie 2015, 10:02

Si na fost nici-o catastrofa ca Rapidul cu Sumudica care facea teatru pe margine indemnand spectatorii si dupa 4-0 sa faca valuri desi Imi cu Steaua plecau spre vestiare nici cu capul plecat dar nici fatarnici ,cam asa am vazut eu meciul dintre Atletico si Real .A fost o batalie nu un razboi ,nici presa lor iberica nu a comentat atat cat a comentat presa romana ca galacticii dupa un scor rusinos sau distrat de ziua lui Ronaldo . D-le Radu ,stiam ca sunteti cu Barselona sau gresesc cumva?

dan (3 comentarii)  •  9 februarie 2015, 11:14

Foarte frumos descris, am trait acelasi sentiment, iar indolenta celor 3 m-a marcat pe termen mediu. Ca sa fie complet imi pusesem si tricoul cel mai bun cu Real pe piept. Au cam ras cei din jurul meu :).

Ardeleanu’ (17 comentarii)  •  9 februarie 2015, 11:49

Da maestre, ați descris exact ceea ce s-a petrecut.Eu, spre deosebire de d-voastră, m-am bucurat, în primul rând pentru jocul prestat de Atletico, în al doilea rând pentru că nu sunt tocmai un suporter al Realului.
P.S. Griezmann mi se părea puțin prea lăudat înainte, după acest meci le merită cu prisosință, chiar este un jucător foarte bun.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 februarie 2015, 12:31

@ birlic

Gresiti cumva. La inceputul celui de-al treilea paragraf, am scris „ca suporter al Realului”. Mi s-a parut ca e clar cu cine tin. Se vede treaba ca nu. R.P.

genu (110 comentarii)  •  9 februarie 2015, 12:35

Cand a venit la Pisa, spune Lucescu , nu stia sa dea o pasa mai acatarii. Ca si popoarelor care n-au resurse, unui tip fara talent ii ramane la dispozitie doar munca si razboiul pentru a se ridica. „El Cholo” Simeone, cand s-a asezat cu Alteti la masa bogatilor, probabil s-a lovit de stanjenitoarea intrebare de clasa: „Domnul? Iertare, v-am uitat numele”. Acum ii stiu toti numele, cu un inevitabil amestec de respect si teama, pe care privirea sa de lunetist si aerul de Joe Black le raspandesc in jur. Nu e tupeu in acest desant, asta e o boala pe care domnii reusesc s-o rezolve usor cu cateva amabilitati princiare si/sau, la nevoie, cu un sut de servitor in cur. Pana si arogantul Mou a invatat sa-si scoata palaria in fata lui, chiar daca prin spate mai scapa vreo una verde. De ce? Pentru ca El Cholo i-a oferit in primavara trecuta, chiar pe Stamford Bridge, cea mai dura lectie de fotbal din cariera sa. Daca argentinianul nu-si aducea aminte ca vine din tara lui don HH, scorul putea fi unul de tenis. Ancelotti a invatat lectia si vine la el ca un elev spasit, pentru a-i bifa nota in carnet, direct, fara sa mai raspunda la intrebari.
Spuneam ca nu tupeul e motorul ascensiunii sale; le ia banii la alde Abramovici sau Florentino Perez fara sa etaleze zambetul acela batjocoritor a la Sergiu Nicolaescu: „Cine n-are noroc la joc,…are in dragoste”. Nu, EL Cholo nu e un obraznic ci un muncitor care si-a rafinat travaliul pana la noblete, dupa canonul capitalist al lui Max Weber. De asta marii frizeri, marii macelari sau marii tamplari sunt numiti domni chiar si de catre domnii cei naturali. Dupa don Hector Raul Cuper, personajul in care antichitatea si-a aratat fata catre noi, don Diego Simeone e urmatorul mare antrenor argentinian care a marcat fotbalul european-„El loco” Bielsa, cu tot aerul sau de hidalgo teleportat in timp, nu a produs un efect atat de puternic. Sper sa-l vad antrenand vreodata si Inter-ul meu, care a uitat si sa mai spere.

adrian (11 comentarii)  •  9 februarie 2015, 12:49

Fotbalul este frumos tocmai pentru aceste rezultate. Nu cred ca e neaparat lehamite pentru ca toti vor sa castige cand intra in teren. Cred ca atat s-a putut, atat evolutia scorului cat si a adversarilor au facut din Real o echipa neputincioasa. Si putina aroganta intocmai cum ati spus dupa acele victorii hazardate. Pe alta parte nu stiu cat va rezista aceasta pleiada de jucatori pana la rabufniri de orgoliu si dorinte de migratie. Cred ca Realul va deveni ca un acvariu supraincarcat in care sufocarea este inevitabila.

Obiectiv (461 comentarii)  •  9 februarie 2015, 13:29

@ R.P.
Ma bucur ca ati dat dovada de sportivitate si promptitudine in abordarea acestui subiect delicat. Va incurajasem cu acea consecutie logica (meci prost – infrengere, nivel modest -victorie s.a.m.d), dar nu mi-am inchipuit ca ar putea urma o cadere precum cea de sambata; cred ca este una dintre cele mai proaste partide de-ale meci al madrilenilor de cand ii urmaresc, cam la acelasi nivel cu un 1-5 contra Milan-ului, un 0-5 cu Barca si cu acel destul de recent 1-4 cu Dortmund!
Totusi, Simeone este Antrenor!
N-am mai postat nimic in legatura cu materialul anterior, dar este clar ca pana in 2022 mai avem destule de vazut, apreciat si…digerat! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  9 februarie 2015, 13:31

Scuze, m-am grabit putin, n-am verificat textul si n-am mai sters 2 cuvinte! O.

geob1 (1 comentarii)  •  9 februarie 2015, 17:17

@ Andrei : faci o eroare: Realul nu a castigat tot in 2014, a pierdut Primera, un titlu cat toate cupele alea „exotice” pe care le uita toata lumea.

Constantin (7 comentarii)  •  9 februarie 2015, 17:31

M-am bucurat pentru victoria lui Atleti. Imi place ca domnul Radu Paraschivescu este un gentleman si recunoaste sincer cand echipa sa favorita face un meci mizerabil. Altii poate ar fi incercat sa gaseseasca scuze Realului. Felicitari inca o data autorului articolului pentru curaj si sinceritate.

max (5 comentarii)  •  9 februarie 2015, 18:06

Danny Trejo e unul dintre actorii pe care ii apreciez, chiar daca nu va ajunge sa ia vreun Oscar, asa ca nu ma deranjeaza comparatia. La fel ca Trejo, nici Simeone nu va ajunge printre marii antrenori din panteonul fotbalului, dar va avea satisfactia ca i-a batut mar pe acestia de cite ori i-a prins.

mihail (50 comentarii)  •  9 februarie 2015, 19:02

@Radu Paraschivescu
Maestre , aveti o problema cu „flausat”(cuvantul corect este „plusat”; stiu ca e o metoda , dar eu habar n-am sa folosesc diacritice la tastatura asta !) Secondo; aveti mare dreptate cu Real si in aceeasi situatie e si Bayernul meu , adicatelea „:li s-a suit la cap !! Desi la noi ( ma rog , la Bayern) lipsesc Javi Martinez , Lahm si Thiago plus Ribery, dar nu e rau ca i-a dat aia cu capu’ de gazon , poate se trezesc . Oricat ne-am preface , nu mai e Real de al’data , la nici un fotbalist de la ei nu o sa vad o preluare cu exteriorul ,( fara sa se uite la obiect !) cum facea Roberto Carlos , si altele . De aia cred ca nici Casillas nu mai are chef , ii e greu sa se rupa de fenomen , nu de colegi . Sanatate .

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 februarie 2015, 20:29

@ mihail

Sunt tentat sa spun ca aveti o problema cu acordul („i-a dat aia cu capu’ de gazon”), dar poate a fost o greseala de tipar. In mod sigur insa aveti o problema cu „flausat”. Dvs., nu eu. Eu il folosesc cand am nevoie, asa cum imi permit si DOOM-ul si dexonline. Cand o sa am nevoie de cuvantul „plusat”, o sa-l folosesc. Oricum, va multumesc pentru preocuparile filologice. R.P.

Silviu Dumitru (17 comentarii)  •  9 februarie 2015, 22:26

@ R.P. E sanatos sa mai optezi si pentru un dus rece, macar asa, ca sa te gandesti cum ar fi daca n-ar exista apa calda. In rest, in ceea ce ii priveste pe cei de la Real, desi nu le sunt fan, cred cu tarie ca isi vor reveni. Uneori, chiar si succesul, atingerea culmilor te pot plictisi si sa te indemne catre lehamite. Iar legat de ”flausat”, un limbaj, fie el si jargon, nu prea are de-a face cu pufosul. Epitetu’ e epitet, ca doar gusturile nu se discuta, dar parca-i cam fortat. Cu stima!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  9 februarie 2015, 22:44

@ Silviu Dumitru

Cu aceeasi stima, cand ati verificat ultima data ce-i acela jargon? R.P.

cfrescu (2 comentarii)  •  9 februarie 2015, 23:15

Si eu sunt fan Real. Ronaldo, Bale si Benzema sunt doar finalizatori – au nevoie de spațiu si de pase geniale. Real are potențial uriaș pe contraatac, demonstrat de atâtea ori, creat de marele Mou – mecanismul mergea deja ceas dinainte de Bale. Dar ca sa joci pe contraatac ai nevoie sa te lase jocul si / sau adversarul. Atletico nu prea te lasă. Ai nevoie de finalizatori de geniu – Ronaldo, Bale, Benzema. Mai ai nevoie apoi de pasatori de geniu. Astia sunt / erau: 1. DiMaria, 2. Alonso, 3. Modric – primii 2 plecați, ultimul accidentat de multișor. De acord cu o părere de mai sus – James Rodriguez si Kroos sunt pt nivelul Realului doar jucători de umplutura. Casillas e depășit de vreo 3 ani deja. Ancelotti a fost bun atat cat a menținut liniște în vestiar și au lipsit accidentările. Lipsa de reacție după catastrofele din ultimele jocuri e crasa… Real e actualmente ca nivel de joc doar nr. 3 în Spania. Sa vedem cum gestionează Ancelotti criza si mai ales când și cum revine Modric… Prevăd pe termen scurt pierderi la Real pe toate fronturile, in primul rand CL si contra Barca și deci schimbări masive în echipa forțate de conducere.

lute (42 comentarii)  •  10 februarie 2015, 0:36

maestre, ați văzut golul lui Quaresma? ghinionul lui, c-a fost neserios, că altfel cr7 i-ajungea cu fruntea-n buric…

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  10 februarie 2015, 0:40

@ lute

L-am vazut, cum sa nu, v-am si raspuns la articolul de saptamana trecuta. V-am si multumit. Hm, despre comparatia cu Ronaldo nu stiu ce sa zic. Nu zic nimic. R.P.

Panda (21 comentarii)  •  10 februarie 2015, 1:26

Degeaba, tot n-o sa puteti intelege vreodata ce inseamna Atletico.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  10 februarie 2015, 1:44

@ Panda

Nici n-am pretentia. Nu te ridica, plapumarule, mai sus de plapuma – asta e mottoul meu. R.P.

Laurentiu Cremene (1 comentarii)  •  10 februarie 2015, 2:48

:)))) pt Radu,cel cu „2014” anul in care Realul a castigat tot”…Realul a terminat pe locul 3 campionatul si a castigat 4 din 6 trofee posibile…raman la convingerea ca nu ar fi invins in finala UCL daca Atletico nu era stoarsa de meciul decisiv cu Barca

corvette59 (64 comentarii)  •  10 februarie 2015, 3:20

Crunta dezamagire a fost weekendul trecut pt toti fanii Realului,Arsenalului si Liverpoolului . Ultimul a avut , totusi, „satisfactia” de a nu pierde.Daca la primele doua se pune problema impotentei dirijorilor de a sti ce sa faca impotriva nucilor greu de spart, nu acelasi lucru se poate spune de Brenda Rogers . Daca Realul nu ia titlul in Spania,mi-e frica de intentia lor de a-l racola pe Klopp,singurul antrenor in stare sa „urce” cu Arsenal . AW ,s-a dovedit asta,e,deja, prea blazat si sigur ca locul lui pe banca Arsenalului e cimentat .Ancelotti crede ca cea de-a 10a cupa i-a adus nemurirea . Simeone , in schimb ,nu e multumit cu ce a facut pina acum .Inchipuiti-va ce ar putea face din visatorii de la Arsenal ! Ce pacat ca in folclorul tunarilor nu incape decit un nume- Klopp ! Asta spre deosebire de cu numai o saptamina inainte de aducerea lui Ozil,cind se vehiculau diferite nume pe Emirate.Unul din ele semana cu Dan Petrescu. Si iarna aceasta pe aici se auzea de achizitionarea lui John Matel ( Alex ).

corvette59 (64 comentarii)  •  10 februarie 2015, 4:39

D-le RP ,

te rog sa ma ierti ca subiectul postului meu e departe de ce ar trebui sa fie,dar totul are o limita . Asa si rabdarea mea ,si nu numai,vis a vis de metodele comuniste de ziaristica practicate de dl Catalin Tolontan.Dl acesta nu permite publicarea posturilor care nu se aliniaza opiniilor d-sale . Probabil acesta e ordinului lasat moderatorilor .Orice aluzie,cit de mica, la locul unde se fac publicatiile articolelor sale ca fiind neavenite aici ,e nebagata in seama si stearsa .Nu poti gasi nici un motiv sa crezi ca postul tau nu e conform regulilor si ,totusi, nu apare .Am facut un experiment . Am scris unul in care il criticam pe dl CT .N-a aparut ! Urmatorul post a fost unul de lauda sub alt nume si … a aparut ,ba inca dl CT mi-a multumit si m-a rugat sa n-o uit pe dna/dsoara Neag.Intre posturi a fost o perioada de 3min. Intr-un post de acum citeva saptamini mi-am exprimat opinia ca dl CT ar trebui sa-si vada de ziarul lui de sport . Dvs mi-ati raspuns ca ar fi bine ca toti ziaristii sa fie ca el ,s-au ca ar trbui mai multi ca el in tara asta . Doamne ai mila de noi !
A nimerit dl CT doua suturi din 10 incercate . In articolele d-sale de ” investigatie” a incercat sa- i acuze pe multi oameni nevinovati ( Mititelu, Nastase tenismanul, Tiriac , un arbitru craiovean etc) . Toate aceasta ziaristica de ” investigatie „intr-un ziar de sport cu o perseverare demna de o cauza mai buna. O sa vedeti ca acest post va apare aici in articolul d-lui RP ! De ce ? Fiindca dl este un domn ,iar moderatorul nu are dispozitii speciale.

splendini (16 comentarii)  •  10 februarie 2015, 5:18

Trebuie sa recunoastem ca dupa epoca de glorie din La Liga din jurul anilor 2000 cind Spania aducea cite trei echipe in semifinalele Ligii Campionilor iar echipe ca Valencia sau La Coruna ii invatau jocul de pase in viteza pe multi granzi ai Europei (in plus, monopol si pe Europa League cu Sevilla, Atletico, Bilbao), Primera Division s-a redus la Barcelona-Real Madrid in anii din urma. Asa ca aparitia lui Atletico, care de acum e deja dincolo de suspiciunea de foc de paie, e benfica. Nu-mi vine sa cred ca acum citeva sezoane aveau reclama pt fanii lor care suna cam asa: „Tati, porque somos del Atleti?”, isi intreba tatal un copil, tocmai pt ca nu intelegea cum poti sa continui sa tii cu o echipa care in derbyurile cu Real lua constant gol din minutul 1. Uite ca roata se invirte (spre nefericirea mea – suporter vechi al Realului). In plus, respect lor pt ca au scos jucatori buni din pepiniera la echipa mare (De Gea, Koke, Mario Suarez – l-au mai reciclat si pe Gabi, l-au dat la Malaga pe Ignacio Camacho; sa-l vedem si pe acest Saul care ne-a prigonit, ca sa zic asa, cu foarfeca aia). Pe scurt, concurenta e buna.
ps) „correctional facility” e dragut. Alte eufemisme din taramul, nu neaparat localizat geografic, al corectitudinii politice: „man-made disaster” sau „workplace violence” pt diverse manifestari ale credintei.
ps 2 la „genu”: doar ca El Cholo nu cred sa fie protestant, pace Max Webber.

comentario23 (4 comentarii)  •  10 februarie 2015, 5:51

Electrcardiograma unei mari echipe s-a desfasurat pana in punctul culminant. Va atinge, diafan dar in acelasi timp, izbavitor, menitele-i culmi, sau va pluti in aer nefiresc urmand sa cada resemnata inaintea vremii? In orice caz, ce pot sa sper e ca macar raspunsul e la noi si nu Vreun Danny Trejo(maiestrala comparatie) isi va stinge chistocul in rana unui fotbal sufocat in aceeasi sera ce i-a ingaduit aceasta existenta unica.

comentario23 (4 comentarii)  •  10 februarie 2015, 6:16

Magistrala am vrun sa spun, se pare ca din neatentie am incercat sa strecor o contributie la cresterea volumului vocabularului limbii romane:) Esuata, din fericire.

vasco (93 comentarii)  •  10 februarie 2015, 6:28

Toata stima pentru fai play-ul de care dati dovada in acest articol,desi,se vede ,rana e adanca.
Eu de obicei nu sunt cu „granzii ” si de pe vremea Stelei lui Valentin Ceausescu nu mai fac pasiuni prea mari pentru vreo alta echipa.De placut imi plac echipele cu atitudine,gen QPR-ul lui Redknap,Tottenham-ul aceluiasi,Leverkusen-ul finalist ECL,Dortmund,Super Depor,Valencia de pe vremea lui Adi Ilie si… Atleti al lui Simeone,care ca jucator m-a enervat deseori dar ca antrenor dovedeste si stiinta si curaj.Ma bucur ca,din cand in cand,in acest fotbal de granzi ajutati de toti si adulati de toti,mai apar si frumosi nebuni care dau farmec unei intreceri condamnate de multe ori la monotonie.

Obiectiv (461 comentarii)  •  10 februarie 2015, 7:03

@ R. P. si @corvette
„Complotati” pentru a-l inlocui pe AW cu Klopp! Ultimul are vantajul tineretii, dar a reusit performanta sa contrarieze crunt in Bundesliga, unde a ajuns si pe ultimul loc, la un moment dat! Sigur, „are carte”, dar si la el am vazut expresia neputintei pe chip, ca si la Ancelotti, in meciul de pomina pe care-l comentam! Nu intelegea cum Reus era capabil sa piarda atatea dueluri cu adversarii si sa greseasca atatea „servicii”!
La Wenger, meciurile proaste apar ritmic, predictibil aproape, unul la 5-6 in acest sezon, in timp ce Klopp a avut serii inverse, de obicei in CL aparand partida care intrerupea sirul prestatiilor proaste ale echipei!
Deocamdata, AW n-a ratat niciun obiectiv (titlul nu le-a fost accesibil, cu o echipa a lui Mourinho atat de pragmatica, iar Cupa Ligii este o miza prea mica), in timp ce Klopp s-ar putea sa nu mai joace in Europa in sezonul viitor, in ipoteza ca nu va pleca de pe Signal Iduna Park! O.

MICIURIN (44 comentarii)  •  10 februarie 2015, 9:23

Delenda Carthago,delenda Real.Panimaiu?

TheCyclist (1 comentarii)  •  10 februarie 2015, 9:50

Foarte buna comparatia cu Danny Trejo! As adauga doar ca Simeone nu mai joaca de mult timp in filme de serie B. Iar Ancelotti seamana – de ce nu? – cu un Michael Keaton la a doua tinerete.

Silviu Dumitru (17 comentarii)  •  10 februarie 2015, 10:08

@ R.P. Tind sa cred ca nu si-a modificat sensul peste noapte.

seba (20 comentarii)  •  10 februarie 2015, 11:41

mie tocmai aceasta avresivite a lui atletico, pe care ati descris-o cu umor, imi place.

nu cotonogariile si nici ghetele aruncate spre arbitru, dar imi place ca se bat pentru sansa lor, imi place cand intra tare pana la limita regulamentulu si imi palce chiar si cand protesteaza la arbitru pentru ca vad in asta un fel de manifestare a spiritului de echipa si o dorinta extraordinara de victorie.

era nevoie de o echipa ca atletico in primera division, o echipa care, in ciuda diferentelor imense de buget, sa se bata de la egal la egal cu real si barcelona. mi-ar placea ca in viitorul apropiat sa aiba si alte echipe sanse la titlu.

lute (42 comentarii)  •  10 februarie 2015, 12:02

@:corvette. tolontan susține că nu el se ocupă cu hinghereala pe prpriul blog, ci are niște băieți. puteți să-i scrieți pe mail, dacă vrea o să și răspundă. în caz că sesizările nu-i convin (de pildă atitudinea jegoasă a gazetei față de halep, imediat după eliminarea de la ao) poate să facă și pe prostu.

cu wenger problema e că, din păcate, a câștigat amărâta de cupă în vară și nu se mai dă plecat. tare mi-e că la fel va fi și cu van gaal, că prost să fie să nu ia cupa anul ăsta.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  10 februarie 2015, 12:45

@ Silviu Dumitru

Si eu la fel. De aceea va si intreb. Precis v-ati referit la el? R.P.

genu (110 comentarii)  •  10 februarie 2015, 13:09

@Splendini
In „Cartita” lui Scorsese, Jack Nicholson, mare sef de clan mafiot, are un adjunct, un locotenent de baza-„Francezul”. Un tip vestit pentru loialitatea sa fata de sef-„ca tine e unul la un milion”, ii spune Jack. Personajul interpretat de Di Caprio, care vrea sa intre si el in gratiile boss-ului mafiot, il intreaba candid pe Jack: e francez?”. La care Jack raspunde zambind larg: „Nu”.
Sigur ca nici Simeone nu e protestant. Mai degraba „Antichrist” ar spune raposata bunica-mea. Stiti ca Weber spune in cartea sa ca noua aristocratie protestanta sau neo, va fi una a muncii, iar cei de succes vor fi primit harul de la bunul Dumnezeu. Prin urmare, toti enoriasii trebuie sa munceasca pentru ca „nu se stie niciodata”. In cazul lui Simeone extindeam teoria lui Weber asupra unui ins de succes, care si-a insusit cu brio cele 10000 de ore de munca. O debarasam de granite religioase. Pana la urma, acum traim in timpul lui Weber cu totii. Sau poate nu chiar toti…
Cu drag

cpt.ahab (20 comentarii)  •  10 februarie 2015, 13:19

Realul isi ia elan( nu din specia placuta Mihaelei Radulescu) pentru perioada urmatoare. Probabil si-a programat varful de forma in fazele finale ale competitiilor. Altfel nu se poate explica plonjonul acesta subit.
Pe de alta parte, e tot mai evident ca Iker Casillas apartine trecutului, cel putin in ceea ce priveste poarta Realului si a nationalei Spaniei. Desi, pe mine nu ma deranjeaza cand il vad titular in „El Clasico”!:))))

Silviu Dumitru (17 comentarii)  •  10 februarie 2015, 13:41

@ R.P. Fara doar si poate. Pierdem insa directia discutiei, plus ca am senzatia ca nu apelam la „aceeasi stima”. Poate e doar o senzatie, sper. Mai interesant decat momentul nefast prin care trece Realul mi se pare sezonul, pentru mine de neinteles, pe care il face Dortmund. Sau un alt exemplu, cum milanezii au ajuns sa aibe echipe de pluton.

cpt.ahab (20 comentarii)  •  10 februarie 2015, 16:26

@R.P. Si Nichita a scris „Jargonice- cantece la drumul mare”:))))))))))))
Sincer, pe langa multe altele, va admir obiectivitatea si rabdarea…

Marcovici (180 comentarii)  •  10 februarie 2015, 20:59

Sunt surprins de Atletico. Nu credeam sa reziste. Diferenta au facut-o arbitri, care au fost corecti. Cliseul grup vs. vedete nu mai tine. Deja grupul de muncitori e plin de vedete. Doar ca nu li s-a urcat la cap. Inca.

Panda (21 comentarii)  •  11 februarie 2015, 2:12

Pentru mine Atletico semnifica spiritul de luptator al lui Che Guevara.
Fara a exista vreo alta legatura intre El Comandante si Simeone, in afara nationalitatii lor.
Dealtfel El Cholo nu cred ca va intra nici macar in primii 5 antrenori care au antrenat Atletico de-a lungul vremii.
Un singur trofeu cucerit de Atletico sau un singur gol marcat inseamna cat 10 ale Realului si genereaza o bucurie inzecita in randul suporterilor.
Motivul?
Saracii stiu sa se bucure!
HASTA LA VICTORIA SIEMPRE!
EL COMANDANTE VIVO!

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  11 februarie 2015, 10:37

Bulică este pe mână cu Şumudică

Unu, doi, … hai ca sefu nu-i evazionihilist, nici ochi albastrui nu are, toti sint cei mai huni baieti,
toti ar trebui sa se imbrace in alb …
hai ca-i doar Proba de microfon.

Dar, daca trece, tot am o veste trista pentru voi. Cholo le-a dat doar 4. Eu n-am fost multumit.
Va voi da 666.

florinel (1 comentarii)  •  11 februarie 2015, 12:02

e simplu sa faci echipe ,,mari” pe o indisciplina financiara masiva..iar, ca sa fii ,,suporter” pentru echipe ,,mari” e si mai simplu…si real si alte chipe din spania, italia, franta si chiar anglia, au probleme cu disciplina financiara..mi se pare mie, sau realul nu are voie sa transfere??? desertaciune, asta-i cuvantul pentru ,,marile echipe de fotbal”…poate si la alte sporturi, e la fel!!!

barbu brailoiu (30 comentarii)  •  11 februarie 2015, 13:31

felicitări pentru faptul că aţi prizat meciul cu mintea, nu cu sufletul. şi că, recunoscând asta, mai strecuraţi pe sub ochii microbiştilor ceva fair play, acolo… că e-n mare suferinţă capitolul ăsta.

dacă aţi fi avut acest gen de reacţie la înfrângerea veunei echipe româneşti în faţa străinilor, ce v-ar fi auzit blogul!….

corvette59 (172 comentarii)  •  11 februarie 2015, 15:18

@ Iute,

zi-i dle ! Ca bine le mai zici ! Asa-i ,are hingheri !El nu se murdareste cu munca fara folos . Cind i se aduc laude,precum raposatului, catadicseste si el sa faca un mersi cu mina. I-am trimis un email cu doua intrebari .N-a raspuns ! I-am trimis altul sa-i reamintesc si … banned ! Stii , vorba betivului – a fi domn e o-ntimplare …
Cit despre AW ,la fel dle ,ai dreptate ! O sa vina si un an fara trofeu si loc in UCL, o sa vina . Tunar din ’67, la 3 zile dupa ce m-a stabilit tata-socru in dormitorul ficei sale si in rindul 23 de sub ceas , dar crede-ma a ajuns sa-mi fie lehamite de AW . Nu-l acuz de nimic ! Numai faptul ca are bani girla la dispozitie si nu-si stie interesul ma face sa zic -destul,lasa-l si pe altul.

Obiectiv (461 comentarii)  •  11 februarie 2015, 16:01

@ corvette59
Mie mi-e lehamite de AW atunci cand ia bataie, o data la 5-6 meciuri; chiar si atunci, imi dau seama ca nu-i numai el de vina, vazand exprimarea in teren a vedetelor sale! Tactica cu Tottenham a fost buna, dar a dat roade prea repede si in mod fortuit, astfel incat a ramas tot timpul din lume pentru ca fundasii si Ospina sa greseasca, iar Kane sa speculeze! Nu-i vorba, mijlocasii si atacantii n-au mai reusit decat sa pericliteze de vreo 2 ori poarta lui Lloris!
Am glumit cu „complotul” impotriva lui AW, dar mi se pare exagerat sa-l blamam pe alsacian pentru o infrangere la limita, in timp ce echipele unor antrenori precum Ancelotti, Klopp, L. Blanc si van Gaal dezamagesc mai des, cel putin in ultimul timp! O.

Andrei (57 comentarii)  •  11 februarie 2015, 21:33

@corvette
Am experiente similare cu Tolontan din perioada cand era in campanie electorala acum cateva luni. Nici unul din comentariile in care ii atrageam atentia politicos ca gsp e totusi un ziar de sport nu era postat. Ba mai mult, imi bloca IP-ul ca nu cumva sa il mai deranjez din cruciada sa politica. Geambasu are aceeasi atitudine. Mai degraba cenzureza critica argumentata si inteligenta (si ca atare periculoasa) decat injurii tampe care se compromit automat in fata cititorilor si pot fi aprobate fara teama. RP e o „rara avis” in jurnalismul online si, culmea, nici nu are parte de genul de comentarii pe care le vezi altundeva. Gresesti insa daca crezi ca poti dialoga cu el pe marginea atitudinii unui Tolontan fiindca nu ar fi nici etic nici politicos sa se exprime in vreun fel.

splendini (16 comentarii)  •  12 februarie 2015, 0:33

@genu: Cu stima, distinse domn. O placere sa va citesc comentariile.

gabipetre (34 comentarii)  •  13 februarie 2015, 20:38

Jerzy Dudek, în cartea „Under pressure”

„5-0, cum să înţelegi aşa ceva? Barcelona ne-a învins cu 5-0. A fost un măcel. După meci, în vestiar, era un haos total. Câţiva dintre noi plângeau, alţii se certau, alţii doar priveau în pământ. Apoi a venit şi Jose Mourinho în vestiar. Ştia cât de rău ne simţeam, aşa că s-a uitat la noi şi ne-a spus: „ Ştiu că vă doare. Ştiu că vă doare mult. Poate, pentru unii dintre voi, este cel mai mare eşec. Însă acesta este doar începutul. Ei sunt acum bucuroşi, ca şi cum ar fi câştigat deja trofeul, dar nu au câştigat decât un meci, deocamdată. Mai e mult până la titlu. Mâine sunteţi liberi, dar vă sfătuiesc să nu staţi acasă. Luaţi-vă familia, copiii, prietenii şi faceţi o plimbare prin oraş. Lăsaţi oamenii să vadă că faceţi faţă la ceea ce s-a întâmplt. Poate că o să auziţi tot felul de răutăţi, dar nu vă ascundeţi, arătaţi-vă curajul. Şi apoi, o să luptăm împreună pentru titlu.” M-am gândit: fir-ar să fie, are sens ce spune. Băieţii se uitau unii la alţii şi mi-am dat seama că discursul lui avusese efect. Ne-am revenit după acest eşec, mai repede decât şi-ar fi putut imagina oricine. Am înţeles atunci cât de importantă este psihologia în sport, cât de mult te poate face să câştigi sau să pierzi. Şi mai ales, am înţeles ce maestru şi ce psiholog e Mourinho.” No Comment
E vorba de acel Mourinho care l-a trecut pe bancă pe Cristiano când acesta s-a plâns de tactica antrenorului! Va face Carlo acelaşi lucru, văzând lehamitea celor 3 din atac (sau doi, pentru că Benzema e victimă colaterală în momentul de faţă)? Păi el e cel care a spus că BBC-ul va juca meci de meci dacă nu e vreo problemă medicală! Dacă ştii că eşti titular oricum, de ce să te mai sinchiseşti? Şi dacă eşti rezerva celor trei, cu ce atitudine să te mai pregăteşti? Iar Casillas, cu declaraţia lui după meci că nu are vină la golul 1 „că Nacho sau Varane”! Nu asta aştept de la un căpitan al Madridului, să dea vina pe mai tinerii săi colegi, chiar dacă au o parte de vină. De fapt, el n-a fost niciodată căpitan de Real Madrid, doar a purtat o banderolă! A fost un portar excepţional, nu voi uita niciodată paradele de la Glasgow în 2002, dar nici cum a distrus acel grup din era Mou! Să vină Sara acum să spună ce se întâmplă în vestiarul Realului! Dar nu, acum clubul are o relaţie de pace cu presa, e linişte în vestiar, bunicul blând îi lasă pe nepoţii obraznici să-şi facă de cap, iar Realul arată aşa! Ce s-ar mai fi inflamat şiar fi vuit presa daca Mou pierdea cu scorul şi de maniera aceasta! Unde eşti tu Juan, să intri peste ei în vestiar, să-i zgâlţâi: „Cum s-a putut întâmpla asta, cum de-am lăsat să fim înfrânţi în halul ăsta!” „Noventa minuti en el Bernabeu son molto longhi!” Ce departe şi nefiresc pentru actualul Madrid îmi pare acel spirit impus de Juanito, acel „juntos podemos”, spiritul de remontada care m-a făcut să îndrăgesc Realul… Acest Madrid e ca o moară care macină în gol, cas ă-l parafrazez pe poet:” moara Realului s-a frânt şi-a ucis pe morar/nici făină nu e, numai propriul ei var…”
Supercupa s-a dus, Copa del Rey la fel, „non c’e due senza tre” Carlo, deci ce mai urmează?

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  14 februarie 2015, 15:01

@ Andrei

Draga Andrei,

Te felicit ca n-ai vazut meciul, eu n-am avut inspiratia ta. Sunt un contestatar feroce al lui Simeone si al fotbalului de tip Atletico 2013-2015, dar sambata si-au batut joc de Real. Sunt convins ca Modric lipseste enorm la mijloc si aflu ca tocmai a mai facut un control medical fara rezultate grozave. Zic sa-l mai asteptam un pic pe Rodriguez, e tanar si se va adapta. Pe mine Bale ma scoate din minti. Am suspinat si eu dupa Di Maria, dar mi-a parut mai rau dupa cuplul Higuain-Ozil. Radu

Comentează