Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Scuze pentru victorie

Córdoba-Real sau victoria care te obligă să roşeşti.

Nu poţi trece mereu peste ştacheta exigenţei. Se mai întîmplă s-o dobori, ba chiar să te strecori pe dedesubt. Dopat şi îndopat cu iluzia succesului nesfîrşit, suporterul nu acceptă că vine o […]

luni, 26 ianuarie 2015, 9:25

Córdoba-Real sau victoria care te obligă să roşeşti.

Nu poţi trece mereu peste ştacheta exigenţei. Se mai întîmplă s-o dobori, ba chiar să te strecori pe dedesubt. Dopat şi îndopat cu iluzia succesului nesfîrşit, suporterul nu acceptă că vine o zi cînd ţie, idol cu milioane de tricouri vîndute, nu-ţi iese nimic. Cînd retorica superlativistă din jur nu-ţi poate camufla cele nouăzeci de minute de mediocritate. Cînd un prăpădit de 2-1 cu penalty în minutul 89 seamănă mai mult a eşec decît a izbîndă. Şi cînd, înfăşurat în imprecaţiile unor gazde ostile, te simţi obligat să prezinţi scuze fiindcă ai cîştigat. Degeaba te disculpi, degeaba invoci bioritmul sau necazul în familie. Puţini te ascultă şi nimeni nu te iartă. Dac-ai fi pierdut – aşa cum era normal să se întîmple – , ai fi găsit consolare şi empatie pretutindeni. Fiindcă n-ai acceptat să fii carul răsturnat de buturugă, ai plecat la vestiar cu timpanele găurite de ranchiuna celor care au sperat pînă în ultima clipă.

Trebuie Real să prezinte scuze pentru meciul mizerabil de sîmbătă? Da, spun esteţii şi învinşii. Nu, spun cei care ştiu că fotbalul are zone de umbră şi că nimeni, dar absolut nimeni, nu e scutit de impas. Real n-a jucat nimic, a avut primul şut decent în minutul 75 şi a părut apăsată de obligaţiile calendarului, dar şi ale propriei dimensiuni. Or, marilor echipe nu li se admite sincopa. Toleranţi cu Chievo sau Granada, devenim intransigenţi cînd obiectul analizei e Barcelona, Bayern, Real sau Juventus. Judecăţile se înăspresc, pe măsura aşteptărilor noastre înşelate. Dar nu vine nimeni să ne pună compresa pe frunte şi să ne sufle la ureche: „Se întîmplă, sînt oameni, nu roboţi. Şi pînă la urmă e un joc. Distrează-te, dacă poţi. Dacă nu, declanşează cruciade sau vinde sprayuri. Dar lasă fotbalul în pace!”.

Dincolo de meciul roşu şi negru al lui Ronaldo şi de absenţa lui Isco, Real a mai avut cîteva hibe. Una a fost fotbalul agrar-forestier al lui Khedira, om pe care doar un antrenor branşat pe umorul absurd îl poate tolera în echipă. O alta a fost concursul de gafe susţinut de Marcelo, Varane şi Ramos. În plus, pe tricoul numărului 24 de la Real stă scris „Illara”. E o greşeală de tipar. Eliminarea unui „l” ar arăta cum e de fapt ideea de-a cheltui 32,2 milioane de euro pe o rezervă boantă. A se adăuga, pentru întregirea tabloului, indolenţa de cabalină perplexă a lui Bale, sprinturile cu fruntea în zid ale lui Jesé şi sterilitatea supraplătită a lui James Rodriguez. Însă dincolo de toate astea, suporterul care va primi scuzele pentru victoria oribilă de sîmbătă va murmura că marea problemă a Realului e accidentarea lui Luka Modrić. De atunci a încetat Realul să valseze şi a început să falseze.

Comentarii (82)Adaugă comentariu

adrian (11 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 10:14

Pe langa absentele si stangaciile Realului, Cordoba a jucat bine. Agresivi in aparare, pase bune cand plecau, mobilitate. Iar cei trei din spatele lui Florin mi se par jucatori decenti de Primera Division. Bineinteles ca trebuia sa vina si o cadere Realului pentru ca nu poti sustine constant ritmul. Acum depinde cat de repede se vor ridica. Dar e greu sa fie invinsi pentru ca pot face diferenta chiar si din inertie cu ce valori individuale au in lot.

Andrei (25 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 11:36

Draga Radu,

Foarte pertinente observatiile tale legate de meciul de sambata. Acest meci mi-a demonstrat inca o data cat de puternica e La Liga, unde echipe cu buget redus, gen Cordoba, pot incurca „monstrii” Real, Barca sau chiar Atletico. E vorba de o filozofie a jocului tehnic, dar si atletic, cu fotbalisti antrenati bine pentru jocul de pase scurte si incrucisari pe ambele benzi ale terenului, ce pot destabiliza orice aparare…iar Varane ieri a fost penibil, impreuna cu Marcelo, care dadea centrari numai in adversarul direct.
Raman la parerea ca, mai mult decat absenta lui Modrici, s-a resimtit mai mult cea a lui Isco, un jucator exponential la mijlocul terenului pentru Real…spre deosebire de James Rodriguez, un fotbalist mult „umflat” de reclama, Isco stie sa patrunda incisiv spre poarta si sa dea pase „luminoase” spre Benzema sau Bale. Sambata a suferit mult si jocul lui Cristiano, care a facut unul din rarele sale meciuri proaste..dar isi va reveni, sunt convins.
Mie inca imi pare rau de plecarea lui di Maria, consider o greseala mare cedarea acestuia..nu cred ca se va acomoda in campionatul Angliei.
Toata stima!

marius (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 14:12

Sau a fost blat. End of story.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 14:21

@ marius

Bravo. Cum de nu mi-a dat prin cap? Blat, sigur. Cu penalti in minutul 2, cu penalti in minutul 89, cu bara Cordoba la 1-0, cu doua eliminari. Felicitari, mai aveti? R.P.

ianiu (3 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 14:32

Lăudabilă preocuparea pentru unul din cele mai puternice cluburi de fotbal din lume, în rândurile căruia își are locul chiar și ”Balonul de aur”. În toată istoria Realului, însă, au existat perioade chiar mai slabe decât aceasta și nu s-a făcut atâta tam-tam, mai ales în publicistica sportivă românească. Am impresia totuși, că lucrurile au un alt substrat și totul se învârte în jurul lui Florin Andone. Aici vor să bată, atât ziariștti cât și comentatorii Digisport. Că avem și noi, în sfârșit, după atâta timp un jucător in Primera Division, care se bate de la egal la egal cu mai marii Realului. Probabil de la el acest declin al gardei regale. Că, vezi Doamne, a dat o bară (care nu se contabilizează în istorie)…și, că dacă nu erau arbitrii, madrilenii n-ar fi plecat cu niciun punct din Cordoba. Nu vreau să minimalizez meritele acestui tânăr român….dimpotrivă. Dar presa nici nu mai știe ce să scrie, ca să mai atragă cititorii obișnuiți cu acei sportivi de elită prin care, cred ei, se identifică însăși națiunea română. Ei sunt sau, mai bine zis, au fost corespondenții noștri peste hotare. Până atunci trebuie să ne mulțumim cu sutele de articole de 2 bani legate de Steaua sau Simona Halep.

Bili (2 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 14:48

Mi se pare trasa de par afirmatia ca Modric e intrerupatorul care transforma pe Real din echipa mare in echipa de pluton si invers. Este foarte greu sa mobilizezi fotbalistii pentru fiecare meci, mai au si scapari. Aceste caderi ale echipelor mari arata cat de importanta a fost realizarea Stelei intre 86-89, niciun meci intern pierdut in mai mult de trei sezoane.

Adrian (2 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 15:15

Khedira si Marcelo nu cred ca trebuiau sa fie in primul 11.
Marcelo trebuie rotit mai ales cand exista un jucator pe post de acelasi nivel. Khedira este prea limitat tehnic pt ce vrea Ancelotti.
Ronaldo trebuia schimbat dupa prima incercare de lovire.
Khedira trebuia schimbat mai repede cu Illarramendi si Kroos avansat mai in fata in locul lui Khedira.

Odata cu accidentarea lui Modrici, echipa a ramas in Isco. Fara cei doi, Realul pare o echipa mediocra.

mitenka (8 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 17:22

Corect si ca de obicei placut articolul.Probabil cel mai slab meci al Realului de vreo 2-3 sezoane incoace.Doar cateva scurte(sper) observatii.

Mult,mult,mult prea dura remarca legata de Khedira.Unul dintre cei mai buni jucatori ai campionatului mondial,mijlocasul in jurul caruia Mourinho isi construia primul 11,neamtul este(cum foarte bine il caracteriza un amic) „jucatorul care apare pe ecranul televizorului tot timpul,indiferent unde este faza”.Pentru ca el se apara,preseaza,acopera,dubleaza,face tot.Dar cand din ratiuni financiare si de marketing(esuarea negocierilor pentru prelungirea contractului plus aducerea lui Kroos si James), neamtul este jucat din an in Pasti,este oarecum normal sa apara disfunctionalitati in jocul sau.La care mai adaugam „blestemul” inchizatorilor de a nu fi niciodata apreciati la justa lor valoare si importanta.

Cantaresc greu cele 80 de milioane platite in perceptia multora despre James.Dar copilul chiar a avut un sezon remarcabil pana acum.Cifrele ofensive(goluri si pase de gol) sunt peste cele ale lui DiMaria in aceeasi parte a sezonului trecut.Daca mai adaugam cele 75 de recuperari defensive fata de cele 13 reusite de DiMaria in turul campionatului trecut si cei vreo 5 ani mai putin in buletin,parca totusi nu a fost asa prost inspirat „schimbul”.

Intradevar echipa a inceput sa falseze odata cu accidentarea lui Modric si este greu de tot sa ne gandim ca este doar o coincidenta.Dar nici sa cadem in capcana ca acesta ar fi singurul motiv.Echipa juca prea bine in noiembrie-decembrie ca sa nu ne gandim(eu chiar ma asteptam inca de pe atunci) ca va veni inevitabil reculul.S-a dovedit de atatea ori ca o chipa nu poate mentine un varf de forma prea mult si ca este ideal ca acesta sa vin in martie-aprilie,nu in toamna.Alta echipa care pare-se ca trece exact prin acest recul?Tocmai cealalta echipa ce rupea norii prin noiembrie…Chelsea.

Nu au fost prea scurte observatiile,scuze 🙂

Numai bine.

Obiectiv (461 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 17:32

@ R.P.
Observatii juste, dar echipele mari castiga si cand evolueaza foarte prost, cum a fost cazul sambata! In mod normal, absentele lui Isco si Modric n-ar trebui sa se vada atat de mult cand ai in teren jucatori precum Rodriguez si Kroos! O.

Andrei (57 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 19:07

@ Radu
Much ado about nothing.
Era mai inspirat sa fi ales o tema din tenis.

offside (2 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 19:46

Poate ca cel mai elocvent barometru al formei de moment al Real-ului este comportamentul de Liga I al lui Ronaldo.

zona magheru (1 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 21:13

Centrul Capitalei .

…………………….
Maestre ? In final Capitalismul prefera cele 3 puncte in detrimentul esteticului . Cind jucatorii realului o sa fie constienti ca nu mai au urmaritori o sa joace cum propuneti dumneavoastra . Per total prefer Capitalismul mai ales cel cu bani foarte multi mai ales ca urasc INSOLVENTII . Respect foarte mult si bancile de investitii Occidentale si chiar si francul elevetian in masura in care am depozite in aceasta moneda .

gabipetre (34 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 22:27

Realul nu joacă nimic de la amicalul cu Milan încoace. Cel mai dureros, dar dureros, e că plimbăm mingea de-a latul, punctând la posesie dar nu spre poarta adversă. Mă bucur că a văzut arbitrul, în locul lui Carlo, că Ronaldo n-a avut treabă cu fotbalul în meciul ăsta, sper să-şi ia câteva etape de suspendare, să aibă timp să se liniştească, pentru a putea ataca apoi finalul de sezon cu altă stare de spirit. Ramos face prostii, pentru că trebuie să acopere locul lăsat liber de Marcelo, şi atunci, părăsindu-ţi zona, ori închei faza cu bine, ori ai comis-o!
Acum să vedem cât îl va mai ţine norocul (cum a fost cel de sâmbătă), pe italian… Dacă nu, chiar că trebuie schimbat ceva, altfel iar facem cadou campionatul cum s-a întâmplat anul trecut!

bogdan a (49 comentarii)  •  26 ianuarie 2015, 23:46

aceste victorii scurte, chinuite si nemeritate se compenseaza mai devreme sau mai tarziu cu puncte pierdute nemeritat. nu mi-as face probleme de asemenea nedreptati. timpul va nivela asperitatile, mai ales in competitiile de durata lunga, cum sunt ligile nationale.
in liga I e foarte distractiva tendinta majoritatii antrenorilor si a conducatorilor de club de a cuantifica mereu punctele pierdute pe seama arbitrilor, nedreptatii divine, zeitei fortuna sau a feng shui-ului gresit al planetelor. daca i-am lua pe toti in seama, clasamentul ar arata cu Steaua campioana cu vreo 120 de puncte, iar cu 70 de puncte as avea emotii cu retrogradarea.
Macar in Primera suntem scutiti de asemenea circ.

george (1 comentarii)  •  27 ianuarie 2015, 0:40

Am inteles, trebuia ca Messi sa cistige balonul de aur si nu mai exista acest articol..

corvette59 (64 comentarii)  •  27 ianuarie 2015, 9:07

Vis a vis de rezultat se intimpla multe nedreptati . Nu de putine ori cel mai bun in teren sufera pe tabela. Gresit,total gresit ! Cel mai bun intotdeauna are balonul in plasa .Poate sa faca orice pe teren,sa aiba 101 pase consecutive ,sa loveasca barele de 15 ori ,adversarii sa iasa in patru labe la sfirsit de meci etc.etc. Daca mingea n-a lovi halaul degeaba!
Meciul de care d-l RP vorbeste nu l-am vazut . Peste tot se vorbea doar de magaria lui Ronaldo .Am scuturat netul ,dar n-am gasit tot meciul in reluare . Despre gest ce pot spune ? Se intimpla si la case mai mari ! Vreau sa spun si la jucatori educati si cu carte !

vasco (93 comentarii)  •  27 ianuarie 2015, 14:23

Felicitari pentru articol!
Uite cam de aceea ,de cand am mai crescut(ca adolescent tineam cu Real Madrid),nu-i mai suport ,sunt prea aroganti,li se cuvine victoria,oricum obtinuta,dar sa fie a lor.Adevaratii seniori stiu sa castige cu elganta,chiar si cand o fac mai greu,sau stiu chiar sa si piarda.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  27 ianuarie 2015, 14:27

@ george

Dumnezeu stie ce ati inteles. Eu imi declin competenta. For the record, sunt suporter al Realului de cateva decenii. Ce treaba are Messi in toata afacerea chiar nu vad. R.P.

gabipetre (34 comentarii)  •  27 ianuarie 2015, 19:45

Ca si domnul RP, sunt suporter al Realului de dinainte de era galactică, de la Quinta lui El Buitre, dar nu ştiu ce treabă are Messi cu acest articol, eventual că trebuia să iasă pe locul trei în anchetă, eventual după Di Maria. Realul nu ştie să piardă? „Siempre queremos vencer/Pero sabemos perder/Nuestro futbol es noble!”.
Că după cum am jucat, nu meritam victoria, e una! Dar că am obţinut-o regulamentar, e alta! Dacă nu era acel henţ în careu, probabil că nu dădeam gol două zile! Dar acel henţ a fost, în careu, deci penalty! Nu e de vină nimeni de la Real pentru asta, doar tipul din zid care a sărit cu mâinile sus! La fel cartonaşul roşu al lui Ronaldo, perfect meritat, deşi e cel mai bun fotbalist al lumii! Omul are, probabil, ceva probleme personale, e treaba antrenorului să ştie asta şi să-l protejeze şi să-l fi lăsat pe bancă să-şi revină. În plus, parcă ar fi meritat şi Jese un meci întreg cu Cordoba…

genu (110 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 2:04

A juca fotbal intr-un oras incarcat de istorie, nedevenit metropola, in care sangele civilizatiilor converge spre sacralitate, seamana cu marijuana fumata de Samuel L. Jackson la orga, in catedrala nuntii tragice din „Kill Bill” volumul I. Sau cu hasisul zadicilor din batranele sinagogi galitiene. E o savoare pagana, pe care numai suprarealismul o poate impaca cu traditia. Pentru ca, uneori, acesta e asimptotic cu magia aceea mai veche decat oamenii.
Un campionat mondial de biliard la Angkor Wat ar fi un regal pentru care batranul Bunuel ar invia fara sa aiba nevoie de nici o religie.
Realul a obosit si el un pic-in februarie, in general, marile echipe din campionatele lungi, isi pregatesc sprintul final. A jucat fara inima. Dar daca ar fi bifat un 5, 6-0 s-ar fi suparat, poate, marele prizator de tenis, dl Cosasu. S-au s-ar fi deranjat dl Plesu, pe care am putea sa ni-l inchipuim ospatandu-se ca un sibarit intr-o veche carciuma din Cordoba, de pe o strada pustie la ora meciului. Eliberat de surmenajul civic dambovitean. „Nu e frumos”, ar spune dansul, ca un diplomat obosit de sacrilegii din „Farmecul discret al burgheziei”.

mihail (50 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 5:10

@Radu Paraschivescu
Salutari , mai intai de toate si pentru a mia oara : cand o sa inteleaga privitorii de fotbal , ca utimul mare „5” -ar a fost Makelele !(marota mea cu semnele de exclamare ) Intr-adevar ,daca Modric joaca, Real parca e o haita de lupi ( tactica , actiune , rabdare , viziune ).Fara Modric arata ca o turma de bizoni (putere , forta , fara viziune, fara tactica ). E normal sa te calce in picioare , pana la urma , dar daca se gaseste unul mai fasnet , poate scapa ! A doua , sunt oare singurul de aici ( de pe Pamant !) care se intreaba de ce costa James atata ?! In al treilea rand , nu cred ca se insala si Ancelotti si Joachim Löw cu Khedira . Si in al patrulea rand , singura lor scuza e victoria ( vezi Toranaga , Shogun /J. Clavel )!

splendini (16 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 5:59

Nr. 5 buni la Real Madrid inainte de Makelele au fost si Redondo si Ivan Helguera (inainte sa fie restras fundas central). Dupa aia au urmat catastrofe gen Gravesen, Pablo Garcia, M. Diarra.

corvette59 (64 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 11:05

@ mihai bulica si cine-i interesat,

d-le , la sugestia d-tale am inceput sa privesc si tenisul la TV si marturisesc ca nu-mi pare rau . Pacat de Simona ,a jucat ca o incepatoare . Are complexul rusesc ca mai toti romanii . Cea mai mare dezamagire a fost ,totusi,eliminarea Muguruzei . Fata asta e un inger de frumusete. A jucat impotriva reginei de necontestat a uriteniei. A pierdut ,dar viitorul ii apartine . Nu pretind sa fi de acord cu mine,si imi asum toate responsabilitatile de etica,corectitudine politica si morala,dar surorile Williams sint cea mai puternica proba pro-darwinista ca omul a evoluat din maimuta primata.Sint de o uritenie perfecta ! La fel de rara ca si frumusetea perfecta .Norocul nostru este ca in tenisul de azi avem destule reprezentante a ultimei categorii !

mihail (50 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 13:50

@splendini
Am spus ” ULTIMUL MARE 5-ar !Ivan Helguera putea sa joace 43552 de ani si tot nu se ridica la valoarea lui Makelele ! Si eu urmaresc Real Madrid , de cand a jucat cu Dinamo si inchizatorii de la Real , de cand juca Stielike la ei , de prin 81/ 82 sau 83 !

Obiectiv (461 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 16:38

@ corvette59
Tenisu-i frumos, mai ales cand evolueaza si castiga favoritii (nu ma refer neaparat la cei din fruntea clasamentului). M-am trezit in timpul meciului fetei noastre cu Makarova si am regretat amarnic, ba chiar n-am mai putut adormi!
Nu stiu daca in circuit exista fete mai urate decat cele doua surori, insa sigur sunt jucatoare mai frumoase decat Muguruza!
Cand spuneati ca posesia si jocul spectaculos nu aduc intotdeauna victoria, v-ati gandit, in primul rand, la Arsenal, nu la Barcelona ultimilor ani! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 16:52

Intervin si e cu o parere: poate ca Makelele a fost ireprosabil ca mijlocas defensiv, dar mult mai clar este ca Helguera era veersatil, adica aparea cu rezultate la finalizare (a avut o medie de goluri de peste 3 ori mai buna decat francez)!
Nu contest utilitatea jucatorilor defensivi, dar este mult mai usor sa distrugi decat sa creezi! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 16:54

@ corvette59
Sigur, gusturile nu se discuta, mai ales in privinta femeilor, insa v-am facut cunoscuta parerea mea! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 17:26

Erata: „…o medie de goluri de peste 3 ori mai buna decat a jucatorului francez…” O.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  28 ianuarie 2015, 23:21

@ interesati
„Fast&Furious” cu Simona şi Bouchard

Au si altele complexe. Multe femei cu picioare strimbe. Si altii la fel cind vad picioarele alea lungi ale lui Sarapova, mersul ei de rautate mica ce se cere potolita.

Ma bucura Corvette ca ti-ai facut timp pentru Simona. Merita. Dar sa sti ca Simona e frumoasa daca te uiti mai bine. Care Mugu… ? Trebuie doar sa te concentrezi putin si sa repeti numai de 10 ori zilnic la rind, Si-mo-na, Si-mo-na, … si uiti de toate Buburuzele.
Tu ai avut si noroc si ghinion. Noroc cu tenisul frumos, cu Buburuza ta, ghinion ca n-ai vazut ce poate Simona cu adevarat.
Noi numai ghinion tata. Noi a trebuit sa stam noaptea. Ne asteptam la o victorie si deabia apoi urma sa ne delectem cu adevarat si cu superioritate, vazind degajati, la o tuiculita, cum ia bataie blondina rea. „Uite draga mea cui i-a dat Domnul picioare“. „Uite draga, mai staiputin, ca incepe sa plinga“.
Din pacate si Bou chard ne-a stricat noaptea. Vacachard !
Noapte neagra Corvette tata. Apoi vine ziua, rece, cenusie, vezi gropile si tot muianurile lui Oprea si Dusa. De parca noi sintem deja in cazanul cu smoala, tu te scalzi in ocean.

Este insa pentru prima oara ca o vad asa pe Simona, asa ca n-ai avut nici tu noroc. Normal joaca de zece ori mai bine si cind pierde.
Makarowa a prins o zi mare. I-a mers perfect serviciul. Ca jucatoare de dublu bine facuta i-a convenit faptul ca Simona incerca sa scurteze punctele.
Simona s-a sculat cu …, sti tu, gresit. Nu i-a mers serviciul, nici primul, dar pentru prima oara nici al doilea. O fi fost sigura ca va cistiga ? S-a enervat ca nu putea juca constant ?
In orice caz, asa cum ai vazut si tu foarte bine, a pierdut duelul psihic, ca o incepatoare.
Altfel n-a jucat rau. Nu sint de acord ca a intilnit o adversara mai buna. Din contra, Simona a lasat mereu impresia ca e mai buna, ca poate mai mult. Drept dovada poti sa-ti aduci aminte ca Simona a avut mai mereu 30-0, chiar si in setul secund, cind a cedat evident psihic. Ilie ii lasa asteia intentionat 6-0, 5-0 si 40-0 si deabia apoi se punea serios pe jucat. Alt material. Creier de Bucuresti.
Simona a avut des 30-0, avantaj, dar a pierdut apoi chiar si de la 40-0.
S-a grabit mereu inexplicabil sa termine punctul cind realiza si ea ca doar reverul ii mergea cit de cit. Chiar si la serviciu s-a grabit, unde al doilea venea imediat dupa 4-5 secunde. Cred ca a stabilit un record mondial. Ratusca rea ar fi tras de timp, ar fi cintarit situatia. Cind nu-ti merge serviciul si vorhandul e greu. N-a variat, lung, tare, scurt, stop, n-a cinarit deloc situatia, a continuat la fel de riscant linear tot meciul, pentru prima oara n-a jucat la procentaj.
A plimbat-o mereu si pe Sarapova la fel cum a facut gresit cu Makarowa. Am observat ca rusoaicele astea de-abia se trezesc daca sint alergate. Daca mai si cistiga alergind de colo colo un punct, nu le mai ajunge nimeni la nas. Atunci trebuie linistite, tragi direct in ele zeci de mingi, pina le nimeresti, ori le faci sa greseasca pina incep sa plinga. Tu nu cistigi nici un punct, ele trebuie sa gresesca, tu doar zici merci ca ai fost asa de buna. Dar asta e tactica evoluata de smecheras de Bucuresti.

MICIURIN (44 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:39

Nu poti sa fii genial in fiecare zi,chiar si in fotbal.A filozofa pe seama fotbalului e ca si cum ai filozofa despre muraturi.Cat priveste Realul un singur lucru:delenda Carthago!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:15

@ adrian

Da, Cordoba a jucat peste asteptarile multora. Si sigur ca sunt zile cand „nu merge”. La Real nu asta e problema, ci indolenta unora. Lipsa de inspiratie e scuzabila, lehamitea, nu. Nu la valoarea contractelor de la Real. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:18

@ Andrei

Draga Andrei, multumiri. Si mie mi-a parut rau pentru Di Maria. Sincer, mi-a parut si mai rau pentru Ozil, caruia nu-i ies pasii in Anglia. Rodriguez mai poate creste, inca e tanar si necopt. Macar s-a mai straduit sambata. Isco, da, e foarte bun si mai ales placut ochiului. Modric e mai putin estetic, insa face de toate. Nu-mi fac probleme pentru Ronaldo si ziua lui oribila, ci pentru ideea ca te poti baza, fie si in regim de avarie, pe Khedira si Illaramendi. N-au ce sa caute la Real. Radu

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:22

@ ianiu

Daca vedeti in mine un ambasador mascat al lui Florin Andone, trebuie sa va dezamagesc. Nu sunt. Suporter al Realului, da. Am scris articolul ulcerat de nervi dupa meciul de la Cordoba. Arbitrii? N-au facut mizerii. Iar ce scriu eu nu se leaga, va asigur, de agenda postului Digi Sport. Despre Real am mai scris, cred, acum vreo doua luni un articol cu titlul „Cruce la rascruce”. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:25

@ Bili

Vi s-o parea, dar va invit sa revedeti rezultatele Realului inainte si dupa accidentarea lui Modric. Credeti ca e vorba de o coincidenta? De acord, toate marile echipe au caderi – am si scris-o in articol. In ce priveste Steaua din perioada despre care amintiti, nu uitati de meciurile (putine, dar reale) in care a castigat pe nedrept si a fost impinsa de la spate (FC Bihor-Steaua 2-3 va spune ceva?) R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:27

@ Adrian

Perfect de acord in ce-l priveste pe Khedira. La Marcelo am alta impresie: omul nu e sanatos la cap. Roberto Carlos parea un monument de echilibru prin comparatie. Marcelo e foarte bun in atac, are dribling, patrunde, trage, centreaza, dar bunul Dumnezeu e uneori invidios pe mintile lui si i le ia. Valabil si pentru Ramos. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:30

@ mitenka

Daca vi l-am jignit pe Khedira, iertare. Insa sambata a fost oribil. Niciodata n-a jucat atat de slab si de urat. A cotonogit si a pasat la adversar. Ca era bun in mandatul lui Mourinho nu ma mir. M. ii cerea altceva decat Ancelotti. La fel, una e nationala Germaniei (ca stil, nu ca valoare sau merit) si alta Real Madrid. Modric, da, ii lipseste enorm Realului. Il astept si sper sa nu se fi dereglat intre timp. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:32

@ Obiectiv

Real a castigat cu bafta si fara pic de stil sambata. Adevarat, nu e singura. Au facut-o si alte echipe mari. Rodriguez e inca in plina adaptare, Kroos joaca mult prea defensiv fata de ce juca altadata. M-a surprins urat de tot Varane, nu ma asteptam. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:33

@ Andrei

Nothing about much ado.
Da, puteam sa iau un subiect din tenis. Sau din volei. Sau din yachting. Sau din baschet. Sau din altceva. Guess what? L-am ales pe asta. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:34

@ offside

Ronaldo s-a facut de ras sambata si are cateva saptamani de cand nu mai joaca nimic. Prin comparatie insa cu ce face Atletico Madrid pe teren, Ronaldo e o combinatie de Maica Tereza, Mahatma Gandhi si Maia Plisetkaia. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:37

@ zona magheru

Nici mie nu-mi displace capitalismul. Chiar deloc. Nu vad ce legatura are cu meciul Cordoba-Real, dar nu conteaza. Si nu vreau ca Real sa joaca dupa reteta mea, ci sa nu traga chiulul si sa nu-si bata joc de public. Sambata asta a facut, a ras de oameni. Bale trebuia pus sa citeasca „Finnegans’ Wake” cu voce tare in Gara Atocha dupa cum a jucat. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:41

@ gabipetre

Sigur, nu din cauza arbitrajului a castigat Real sambata. Insa a jucat oribil, fara chef, fara scanteie, fara sa-si propuna nimic. Ma bucur ca l-ati prins si dvs pe El Buitre in actiune. Mi se face dor cateodata de Gallego (ce mijlocas subevaluat!), Michel si Gordillo, de Valdano si Hugo Sanchez. Ancelotti trebuie sa fie atent, anul trecut totul a inceput dupa un 1-2 la Sevilla care a semanat binisor cu meciul de la San Sebastian (2-4 cu Real Sociedad). Iar sambata jucam cu Real Sociedad. Iar dupa aceea vine restanta cu Sevilla. Cam multe semne care se aduna. Suerte. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:46

@ bogdan a

Trebuie sa fim prudenti, carevasazica. Am castigat jucand infect, ceea ce inseamna ca o sa fim supersonici si o sa pierdem. Brrr! Sa nu vi se implineasca! Cu privire la Liga 1, am intrebat de cateva ori public: daca toate echipele se planga ca sunt defavorizate, cine e atunci favorizat? Inca astept raspuns, desi stiu ca sunt slabe sanse sa-l primesc. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:49

@ corvette59

Fiti fericit ca n-ati gasit meciul. V-ati fi chinuit inutil. Real a tras pe poarta prima data in minutul 75 si a jucat ca o echipa de hemiplegici afumati. Benzema a stat la soare cinci sesimi de meci, Bale a fost indiferent la ce se petrecea pe teren, Ronaldo si-a atins mai mult adversarii decat mingea, apararea a fost la nivelul lui Building Vanju Mare (careia ii prezint scuze pentru comparatie). R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:51

@ vasco

Multumesc. Stiu eu daca despre aroganta e vorba? Real se pregatise sa piarda sambata, asa cum ar fi meritat. I-a salvat un gest stupid al adversarului. Evident c-o sa tin tot cu ei si de-acum incolo. Am multe argumente: Raul, Zidane, Redondo, Figo, Ronaldo I, Hierro etc., etc. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:55

@ genu

Chiar n-a fost frumos (ce am vazut sambata). Ma vedeam pe stadion, asistand la meci si dorind dupa un sfert de ora sa ma ridic, sa plec si sa ma refugiez in padurea de coloane a Mezquitei. Am stat intr-o cafenea din preajma cu un an si jumatate in urma, cu ochii lipiti de peretii ca niste covoare prafoase ai catedraloscheii. Nu stiu daca Andrei Plesu a ajuns acolo. Sper pentru el ca da. Orasul e hipnotic, mai ales daca-l prinzi fara valurile de turisti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:57

@ mihail

Nici Ancelotti, nici Low nu se insala cu privire la Khedira. Au dreptate amandoi. Atata doar ca omul joaca foarte prost. Makelele a fost un inchizator foarte bun, dar, din punctul meu de vedere, Redondo a fost peste el. Avea o finete care lui Makelele ii lipsea. Sa se intoarca odata Modric si sa fie apt de efort ca inainte de accidentare. R.P.

lute (42 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:01

citez: Radu Paraschivescu on 01.29.15 at 7:34 pm

@ offside

Ronaldo s-a facut de ras sambata si are cateva saptamani de cand nu mai joaca nimic. Prin comparatie insa cu ce face Atletico Madrid pe teren, Ronaldo e o combinatie de Maica Tereza, Mahatma Gandhi si Maia Plisetkaia. R.P

mai urma să-i băgați în schemă pe isadora duncan la pachet cu esenin. asta că tot se pare c-ați uitat cuplul terorist pepe-sergio ramos…

și-o întrebare, dacă se poate: doar două etape pe bară pentru boxerul cr7?!?

cu simpatie.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:03

@ splendini

Sigur, Redondo a fost artist si tatic pe postul lui. La Gravesen n-am inteles decizia. Cine stie ce pariu o fi pierdut presedintele Realului si-o fi trebuit sa-l cumpere. Nici Diarra, cati or fi fost, nu m-au impresionat. Mai era un roscovan cu vreo 16-17 ani in urma, Jaime, parca. Odios si sinistru ca familia Ceausescu. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:07

@ lute

Ma intrebati ca si cum as fi luat eu decizia de suspendare pentru doar doua etape. Ce sa va spun, ca ar fi trebuit sa ia mai mult? Ar fi trebuit. Dar va rog, tot cu simpatie, nu-i apropiati pe Pepe si Ramos de abatorul Atletico. Ati vazut meciul de ieri din Cupa? Simeone i-a invatat sa intre la rupere pana si pe Torres, Cani, Arda Turan si Griezmann. Va rog mult, detestati-o pe Real cat vreti, mistocariti-l pe Ronaldo, spuneti despre mine ca sunt bont sau cum poftiti, dar pentru numele lui Dumnezeu, nu puneti semnul egalitatii intre fotbal si Atletico Madrid cu Simeone pe banca. Nu-i corect. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:12

@Mihai Bulica

Dar vad c-ati stat noaptea la meci. Sau v-ati fofilat si-ati prins doar reluarea? Recunosc, eu nu m-am uitat. Am avut o strangere de inima cand am vazut ca lumea incepuse deja sa vorbeasca despre semifinala. Ca sa nu mai spun (apropo de criteriile lui Corvette59) ca sarmanul de mine a ramas, estetic vorbind, pe la Gabriela Sabatini. Poate fiindca tot un Sabatini a scris „Odiseea capitanului Blood”. Sau fiindca Sabatini e un fel de diminutiv al lui Sabato. R.P.

Comentează