Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Să i-o spunem lui Mutu

La revedere, Adrian Mutu! A fost o plăcere şi un chin să te cunoaştem.

Statistica, sora vitregă a minciunii, îşi desfăşoară covorul de cifre: 144 de goluri pentru echipe din Italia (inclusiv în cupele naţionale şi europene), 200 pentru toate […]

luni, 12 ianuarie 2015, 9:29

La revedere, Adrian Mutu! A fost o plăcere şi un chin să te cunoaştem.

Statistica, sora vitregă a minciunii, îşi desfăşoară covorul de cifre: 144 de goluri pentru echipe din Italia (inclusiv în cupele naţionale şi europene), 200 pentru toate echipele de club (idem), 35 la naţională. Şi tot statistica presară nume mari, onorabile sau măcar interesante: Chelsea şi Juventus, Fiorentina şi Parma, Dinamo şi Internazionale. Lîngă ele, Mourinho şi Prandelli, Lippi şi Dobrin, Malesani şi Ranieri, Mihajlovici şi Dinu. Stadioane pline, public avizat, oraşe în care trecutul conferă viitor prezentului. Toate condiţiile pentru o poveste de succes. Şi-atunci, de ce ni se pare unora dintre noi că, la patru zile după ce şi-a anunţat telefonic ieşirea din fotbal, Adrian Mutu a scris povestea, dar i-a cam lipsit succesul?

Din mai multe motive. Unul ţine tot de statistică. Mutu a reuşit un punctaj individual remarcabil, ambalat într-un eşec colectiv de proporţii. El n-a cucerit nici un trofeu cu nici o echipă. Dinamo, campioană în 2000, îl cedase deja la Inter, iar titlurile luate cu Juventus au fost retrase post-Calciopoli. Un alt doilea motiv ţine de obiceiul nostru de-a pretinde altora ce nu putem livra noi. Maeştri în a căpuşa succesele altora, l-am fi vrut pe Mutu campion ca să ne remorcăm la gloria lui şi să lăcrimăm patriotic. Al treilea motiv e exigenţa cu care-i întîmpinăm pe oamenii publici şi felul cum le cerem să fie statui. Or, Mutu a fost orice, numai statuie nu! A spus-o oricui a avut timp să-l asculte, să-i dea la o parte zîmbetul impertinent şi palmaresul de haimana nocturnă. Nu l-a interesat să fie modelul nimănui. L-a preocupat propria viaţă, cu tot ce-a avut şi are ea suav şi picant, furibund şi glorios, confuz şi pieziş.

Dar poate că primul lucru care a făcut din noi critici sau contestatari ai proaspăt retrasului din fotbal a fost impresia (devenită de la un punct încolo certitudine) că Mutu nu şi-a cunoscut şi nu şi-a grădinărit calităţile. Că s-a lăsat pe tînjală. Că n-a tras de el ca un nebun. Că, pus să aleagă între modelul Nedved şi modelul Gascoigne, a optat pentru al doilea. Iubit de unii, bombănit de alţii, Mutu pleacă din fotbal cu un alai de concesii şi amintiri. Chefuri, meciuri mari, insolenţe, sibutramină, goluri narabile, femei plutind la geamandura voluptăţii, bătăi, modă, scandaluri, driblinguri curate, nopţi albe, cocaină, tensiuni, sex în grup, tatuaje, victorii şi înfrîngeri. Mai pe scurt, viaţă.

Avem dreptul să-i reproşăm lui Mutu că n-a fost un bronz al sportului, un albatros al eticii şi un fildeş al virtuţii? Avem, dar sîntem caraghioşi. Are Mutu dreptul să rîdă cînd ne aude şi să mai comande ceva de la bar? Categoric. E banul lui, e barul lui, e destinul lui.  

Comentarii (131)Adaugă comentariu

cynic (1 comentarii)  •  13 ianuarie 2015, 5:48

pe Mutu l-a si omorat tupeul dar l-a si ajutat in fotbal. sunt pefect de acord cu cei care sustin ca Adi Ilie a fost un talent mai mare ca Mutu. si totusi nu a avut tupeul acestuia.

madskills (15 comentarii)  •  13 ianuarie 2015, 8:16

Un alt doilea motiv ţine de obiceiul nostru de-a pretinde altora ce nu putem livra noi – Asta ar trebui sa fie motto-ul oricarui articol in care este vorba despre un sportiv roman ! Degeaba ne contrazicem noi suporterii cu privire la cariera lui Mutu, la locul meritat sau nu al lui Halep in clasamentul mondial sau daca Bute a fost sau nu campion de carton. Pe oamenii astia NU ii intereseaza de noi si FOARTE BINE FAC ! Cand o sa incetam sa traim prin ochii altora, o sa intelegem si noi ca sportul de performanta, indiferent care este el, nu e la indemana oricui.
Mutu putea realiza enorm dpdv al performantelor, tinand cont de talentul nativ. Dar cum bine a remarcat si alt user, si Ilie Dumitrescu (mult mai talentat) si Adi Ilie si Raducioiu puteau sa faca asta. Nu mai zic de Lutu, asta avea un bagaj tehnic mai mare decat toti la un loc dar materie cenusie ioc.
Cand oamenii astia o sa-si legene nepotii pe genunchi in fata unui semineu dintr-o vila situata in Poiana Brasov, depanand amintiri de pe cele mai mari stadioane ale lumii, noi o sa ne ciorovaim ca niste tate care a fost mai bun si care nu.

Excelent articol domnule Paraschivescu (dar deja e pleonasm sa asociez cuvantul excelent cu articolele dumneavoastra). Mutu inainte de a fi fostbalist este si o sa fie OM. Iar omul are dreptul sa faca absolut tot ce vrea in viata. E drumul lui, e karma lui si nimeni nu-l poate judeca !

teo (1 comentarii)  •  13 ianuarie 2015, 9:33

Bun articol,felicitari domnule Paraschivescu.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  13 ianuarie 2015, 12:58

Cacialmaua lui Piturca

Jucatorii sint Marfa, iar Cluburile sint Magazine. De altfel li se pune tva ca la pepeni, daca nu sint vinduti direct din camionul Dinamu. Doar „Marfa“ a aliniat Piturca, Marfa care ramasese pe raft, ori nu mai tinea de nici un Magazin, care trebuia vinduta. Daca in Magazinele Dinamu, Rapid, … ar fi aparut si un Sanmartean, le-ar fi eclipsat toata Marfa. Asa ca mai bine nu. Mai bine erau fixate arbitrajele acasa la Copos. Rezultatele conteaza mai mult pentru suporteri.
Saracii suporteri recurg la diverse lichide si substante ca sa tot reziste la rusini istorice si pregatiri pentru liga champignonilor. Dar in acelasi timp, nunta lui Borcea a fost, dupa fimul lui Miron Cozma si sluga lui Gabi Oprea, evenimentul cel mai mediatizat. Se inghesuia „jurnalistii“, primea saracii cite o firimitura de poza, ca la nunta din povesti. Fat Frumos si Alba ca Zapada. Eu in schimb ii vad ca Basescu si Udrea.
Statistici arata ca multi infractori intra in mirajul fotbal. Militienii criminalisti adevarati, chiar daca era doar violata o Maricica pe undeva, isi incepeau orice cercetare in acest mediu. Exista si un profil psihologic al piticaniei intelectuale ajuns mare infractor. Simt nevoia de un ciine mare, iar cind il au vor si o echipa cu care sa muste din dusmani, ca Negru Voda, Andri Popa si haiducii care fura de la altii.
Daca pina si amaritul de magazioner Oprea a oferit tot ce-a agonisit in citiva ani, adica 20 milioane de euro, pentru Steaua, va dati seama cum aiureaza astia.

Drept dovezi ca parerile mele sint si ale altora va rog sa cititi articolul aparut azi :
http://www.prosport.ro/sport-life/special/lantul-slabiciunilor-dinamo-lazio-1-3-actionar-pulhac-dreptate-dinu-borcea-au-negociat-blatul-dinu-actionarul-e-canalie-vali-nastase-trantit-nastase-intrebati-l-rednic-rednic-ceva-dubios-13761757
al lui Costin Stucan, in fapt o investigatie exemplar de bine construita, omul care si-a gresit cariera, caci doar la procurori adevarati si mari matematicieni am mai citit astfel de demonstratii. Noua este declaratia lui Rednic privind suma reala primita de sefi, exact cea pe care ar fi primit-o daca Dinamu ar fi cistigat meciul, numai ca in acest caz suma ar fi intrat legal in cont iar sefii ar fi stricat relatia cu mafiotii italieni. In plus nu putea risca nimeni un pariu. Mai bine un pariu sigur cistigator.

Nu o sa credeti ce-am auzit din gura strainilor. In jurul anilor 90 au fost citeva rezultate bune ale Stelei si Nationalei. Am inlemnit auzind: „azi marile echipe se bazeaza pe brazilieni si romani“ ! Am si niste inregistrari. Tot mirajul a disparut in momentul in care a inceput sa se vinda Marfa din camion. Pina si Steaua a vindut de 10 ori mai multi jucatori decit a avut. Curgeau banii. Infuzia asta de pepeni stricati a facut ca renumele bun sa dispara rapid. Azi e readus a zecea oara un Niciolae in speranta ca pina la vara o sa-l mai vinda odata la chinezi ori undeva departe in stepa unde inca se sacrifica berbeci inainte de meci. Nu se mai spala atitia bani ca in vremurile bune.

Vremuri in care a plecat si Mutu, mult prea tinar. Marturisesc ca n-am vazut perioada lui buna. Anul in care marca 16 goluri la Parma. Remarc totusi ca in statistica apare cu 0=zero assisturi, cea ce spune multe. Asa ca nu-mi pot explica cum a ajuns la Chelsea. Faptul ca a ajuns apoi la Juve prin satelitul Livorno pare iar incredibil, un scandal care a tinut pina in 2013 cind UEFA condamna inca Juve la plata a 16 milioane catre Chelsea.

Tin sa precizez ca Mutu a implinit 36 de ani iar pe 18.09.2014 valora 0,25 milioane. De atunci nu s-a mai obosit nimeni, dintre cei indreptatiti, sa-l reactualizeze. Ultimii multi ani au fost cam comuni prin statistici, totusi ziaristii il numeau „briliant“. A jucat la Piturca, apoi la Razvan, apoi iar la Piturca pina a fost ironizat in Olanda. Ziaristii, de data asta nu chiar toti, l-au cerut insistent si pentru barajul cu Grecia, dar si dupa, unii il cer si azi. De curind aparea stirea ca Mutu e dorit insistent de Fiorentina. Ciudat, nici un ziarist nu are dureri de cap:

13/14 aprox cite 600 min. jucate in Franta si la Gazari cu total 2 goluri
12/13 dublu, 2214 min la Ajaccio si 11 goluri
11/12 tot pe la 2241 min. si 8 goluri la Cesena
10/11 undeva la 1519 min. la Florenza si 4 goluri
09/10 jucat 741 min. la Florenz si 4 goluri
08/09 jucat 1578 min si 13 goluri
07/08 jucat 2403 min. Florenz si 17 goluri
06/08 2812 16 goluri
05/06 1724 min juve 7 goluri
04/05 la Chelsea 51 min 1 gol, Livorno zero, Juve 36 min. 0 goluri
03/04 la chelsea 1750 min si 6 goluri
02/03 la Parma 2621 min si 16 goluri, 0 assisturi.

„Asta sa i-o spui lui Mutu“ spuneau scolarii cind auzeau o prostie, caci Mutu nu putea raspunde. Li se rupea si logica, adica un Mutu nici n-ar intelege. Eu am cunoscut un Mutu care intelege foarte bine si care putea raspunde. Mutu din articol nu ne datoreaza nimic asa cum nici noi nu-i datoram nimic. El o duce bine si este tipul care va mai avea succese daca se motiveaza.
Ce nu inteleg eu. De ce unele critici masive, care dureaza de mai multi ani, dupa greseala de a se droga, nu l-au ambitionat sa raspunda mai bine pe teren ?
Ar putea fi o victima a jurnalistilor care il faceau briliant chiar si atunci cind nu era ?

bogdan a (49 comentarii)  •  14 ianuarie 2015, 9:43

@ corvette
Norocosule, Cupa Asiei la fotbal in Jan, Cricket WC in Feb, Australian Open in Jan-Feb … timp sa ai.
Ne consolam anul asta cu Rugby WC pe batranul continent (ma rog, pe batrana insula de langa batranul continent) 🙂

Obiectiv (461 comentarii)  •  14 ianuarie 2015, 20:34

@corvette59
Victoria cu Stoke a fost normala si clara, insa adevaratul examen abia urmeaza – meciul cu City, pe Etihad.
Chiar, mergeti la vreun meci din cadrul Cupei Asiei? O.

mishu (2 comentarii)  •  14 ianuarie 2015, 22:15

o sinteza de nota 10 a tot ceea ce a insemnat Adrian Mutu,felicitari pentru articol

banks (18 comentarii)  •  15 ianuarie 2015, 22:10

N-am nimic de adaugat/comentat, vreau doar sa-mi exprim incantarea cu care revin la fiecare nou articol RP.
Si de aceasta data : spumos, subtil, precis. Si uman.
Multumesc.

splendini (16 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 3:56

„Cocaina, sex in grup. Mai pe scurt, viata” La fel ca majoritatea cititorilor, ma recunosc perfect in aceasta descriere a vietii.

corvette59 (64 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 5:01

@ bogdan a ,

partial d-le,partial numai ! Fotbalul din aceasta parte a lumii este cu greu materie prima de pasiuni statornice ,asa ca mai bine stau acasa si ma uit numai la intilniri mai echilibrate,ca sa spun asa.
Intentionez sa fiu spectator la fiecare ODI . Merita ! De cind cu decizia ACA de a obliga fiecare stadion de Cricket de a avea cel putin 65 % locuri acoperite ,chiar ca merita sa stai o zi sa privesti ! Favorita mea ,Sri Lanka . South Africa poate fi alta pretendenta serioasa.Avem aici,acum ,sute de studenti chinezi care invata cricketul si spera sa obtina diploma de antrenor de Australia .In Brisbane o societate chino-koreeana a construit 2 hoteluri de 16 etaje care sa-i gazduiasca . Situatie similara la Adelaide unde se gaseste Academia Australiana de Cricket. Aceasta a fost obligata sa deschida o sectie noua si sa construiasca o aripa noua . Totul acoperit de cheltuielile Chino – Japoneze .
La tenis nu prea ma uit ! Nu-i felul meu preferat !

corvette59 (64 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 5:11

@ O ,
intentionez sa merg la semifinala de aici de la Brisbane .Imi pastrez energia (si banii,ca sa zic asa ) pt Cricket World Cup . Am bilete pt fiecare meci ! Plus micul dejun oficial din ziua finalei ,GFB ( Grand Final Breakfast ) .Mi-a ramas de rezolvat partea usoara,transportul si cazarea .

Obiectiv (461 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 6:44

@corvette59
Este bine ca nu va limitati doar la a privi competitiile respective la televizor! Am mai spus-o, nu ma pricep la cricket (nici n-am incercat), chiar nu stiu ce sa spun despre acest sport; in schimb, ma mai uit la tenis (la meciurile Simonei, la fazele avansate ale turneelor de Grand Slem si la meciurile lui Federer! O.

shab (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 7:16

Un articol foarte bun. Poate primul articol cu adevarat corect scris vreodata despre fotbalistul Mutu.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:40

@ Andrei

Draga Andrei, in general e exact cum spui. Pentru unii privitori, Mutu a fost un caz exemplar de „branza buna”. Pentru altii, un risipit(or) incorigibil. Stim insa ca, in lumea libera, fiecare e imparatul propriei vieti. Daca Mutu e multumit de viata lui, asta e, nu putem fi decat chibiti. Pe Best nu l-am pus la socoteala, fiindca el a castigat si trofee. L-am prins jucand, era formidabil. Isi merita binisor numele. Radu

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:42

@ Silviu Dumitru

Sunt curios, lui Hagi, Balaci sau altora le puneti la socoteala doar meciurile oficiale? N-as crede. Mutu are 35 de goluri la nationala, la fel ca Hagi (cu tot cu amicale si el). Inteleg ca nu va place, dar va rog sa nu-i taiati palmaresul cu foarfeca asprimii dvs. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:46

@ genu

Simt nevoia sa-l adaug si pe Lobont, cel din perioada Rapid, Dinamo si Ajax. In rest, absolut de acord cu ce spuneti. E foarte buna descrierea de „emo avant la lettre”. Si, da, Ienei ar fi putut sa-l ajute mai mult decat au facut-o altii. Ienei cel care li se adresa jucatorilor de la U Craiova cu „domnule Trica” si „domnule Frasineanu”, starnind furtuni de rasete. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:48

@ Ush

Exact. Suntem aspri cu Mutu fiindca s-a jucat cu asteptarile si proiectiile noastre, nu cu viata si cariera lui. Nu-i simplu sa te stii mereu observat, filat, judecat. Tin minte jurnalele de stiri care incepeau automat cu Mutu, chiar si atunci cand el nu facea nimic (exemplu de titlu din perioada Chelsea: „Astazi Mutu nu s-a antrenat”). R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:50

@ birlic

Sunt curios, in inclementa dvs., si pe Maradona il reduceti la un drogat? Dar pe Marco Pantani? Dar pe Paul McCartney sau Edgar Allan Poe, schimband un pic registrul? Iar daca toti fotbalistii romani de afara sunt peste Mutu, asta inseamna ca si Bicfalvi, si Scarlatache, si Vrajitoarea, si atatia altii. Precis asta ati vrut sa spuneti? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:52

@ Adrian

E, categoric, un fotbalist care nu va fi uitat usor. Se va mai vorbi despre el. Lasa in urma destule lucruri – amestecate, ca viata insasi. Cred insa ca, asa bun cum e, Mutu ar fi fost rezerva permanenta in nationala anilor 1994-1998. Nu l-as fi vazut titular niciodata. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:54

@ bogdan a

Multumesc. Daca tot vorbiti de Agassi, poate ca ar trebui sa ne intrebam (tardiv si deci inutil) daca o alta Steffi Graf ar fi putut sa faca altceva din Mutu. Amintiti-va ca Agassi cel din relatia cu Brooke Shields era destul de greu de povestit si suportat. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:56

@cainerrosu

Fiti fara griji, nu cred ca vine la Dinamo. Relaxati-va, va vad mai dur decat Birlic. Iar daca Mutu e un loser cu 144 de goluri marcate in Italia la Parma (nu cea de azi), Fiorentina, Juventus si Verona, atunci Marius Alexe sau Constantin Nica ce sunt? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 17:58

@ life

Va multumesc. Cred ca, poate paradoxal, Mutu se va cuminti dupa inca un an-doi-trei de ispravi si excese tineresti. Nu m-as mira sa vad crescand din el un antrenor cu merite. Au mai fost cazuri cand sturlubatici notorii s-au inteleptit cand nu mai credea nimeni. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:01

@ Cristi

Mutu ne-a facut serviciul asta: ii putem aprecia sau critica evolutia cu egala indreptatire. N-are trofee, dar are o gramada de goluri. N-a luat nimic important, dar a defilat pe la echipe de legenda. Cred ca a plecat prea devreme la Inter (care ulterior nu s-a invatat sa sufle si in iaurtul Zicu) si ca n-a luat lectii de la nimeni. Orgoliul i-a fost postament, aliat si gropar. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:03

@citizen cc

Oho, daca nici Mutu nu stie sa-si traiasca viata… Si-o va trai in continuare, dar – am mai spus – ma astept sa vada la un moment dat si alte lumini decat pe cele stroboscopice. Intre primii trei din lume? Hm, greu. Greu de tot. Chiar daca a zis-o Mourinho. Ganditi-va ca unul ca Zola n-a ajuns intre primii zece din lume si a avut si valoare, si palmares. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:06

@ UnulVechi

Ma incumet si eu sa spun ca nu vom mai avea (minimum un deceniu) pe cineva care sa treaca de suta de goluri in Italia. Si recunosc ca sar in sus: si Hagi? Cu sau fara coechipieri valorosi, Hagi e, iertati-ma, la ani-lumina de Mutu. Hagi e in acelasi grup cu Baratki, Petschowsky, Dobrin si Balaci. Raducioiu si Ilie Dumitrescu ar fi fost niste libelule gratioase fara pasele lui Hagi. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:08

@ gogu Orodel-Dolj

A fost, nimic de zis. Putea fi si mai si, asta e oful multora. Cei care il considera fara valoare sunt foarte putini. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:09

@ calin

Va multumesc. Eu asa il vad, persiflant si talentat, automultumit si excesiv, uneori in gratie, alteori de luat la palme. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:17

@ barbu brailoiu

A tras si pe poarta, nu doar pe nas. Eu asa am auzit. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:18

@ johnneil

Daca se va intampla asta, inseamna ca Mutu nu are atata minte cata cred. Zic sa mai asteptam si sa nu-i dorim raul, nici el nu ni l-a dorit. Ne-a enervat din cand in cand, dar n-a fost singurul. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:20

@ intruder

Da, cam asa stau lucrurile. Sanmartean s-a autopedepsit mult mai rau decat Mutu, in conditiile in care zestrea nativa i-ar fi dat voie sa spere la mai mult. Den(n)is Serban a ilustrat frenetic fotbalul de strand sau la pariu pe-o lada de bere. N-a fost singurul, la categoria asta am fost mereu bine reprezentati. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:23

@ Unu’

Mutu a fost un plezirist, cu asta putem fi de acord. Nu s-a lasat modelat de nimeni, nu l-a interesat (aparent) parerea celorlalti, nu l-a tentat gandul integrarii si al disciplinei. Totusi, daca il comparam cu Sanmartean la capitolul palmares, iese intr-un avantaj considerabil. Sanmartean a descoperit, sa zicem, profesionalismul cu 4-5 ani in urma. Pana atunci a dormit leganat de iluzia sterila a propriului talent. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:25

@ liviu

Iata o idee cu adevarat interesanta. Si, as spune, plauzibila. Daca Mutu va merge pe drumul asta, perceptia multora despre el va bascula. Evident, fara ca asta sa-l intereseze. Si stiti ce? Nu m-as mira s-o faca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:26

@ Marcovici

Da, dar ce ne facem? Cricketul se joaca unde-a dus Mutu iapa. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:28

@ Obiectiv

Dintr-o postare ampla, pun in discutie doar lucrurile fata de care am nelamuriri. Doua la numar. Prin ce e Hagi mai bun decat Prosinecki? Si ce v-a placut la Lobont la Roma? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:29

@ Bocanci

Asa e, am scris tardiv, nefolositor si pana la urma degeaba. Ma mira angelica dvs. rabdare in a ma citi. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:36

@ cpt.ahab

A, sigur, am spus de multe ori ca Adrian Ilie mi s-a parut mai bun decat Mutu. Parerile dvs. sunt, nu ma mir, imposibil de atacat. Iar trimiterea interlopa m-a facut sa-mi bag Gheara in gat de invidie. Am insa un comentariu. L-ati urmarit, probabil, pe Raul Gonzales, un fotbalist care mi-a placut foarte mult. Ati remarcat sa aiba vreo calitate anume? Nu tu viteza, nu tu dribling, nu tu joc de cap, nu tu lovituri libere. Altfel spus, nimic. Dar un fel de-a gandi fotbalul si de-a se autogandi in fotbal care au facut din el un atacant cum n-au fost multi. Si care a depasit bomberi cu atuurile la vedere, de tip Kempes, Boniek, Koller sau Bierhoff. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:39

@ mrnb

Multumiri. Banuiti, vad, ca exista un cor al detractorilor stelisti care lovesc in Mutu. Si mie mi-ar fi placut sa-l vad un an la Steaua, insa din pura curiozitate referitoare la impact. Oare Steaua ar fi izbutit sa pompeze un pic de rigoare in Mutu, asa cum a facut-o in alte cazuri? Si inca o intrebare. Oare Mutu antrenat de Mircea Lucescu ar fi urcat la alta altitudine? Sunt tentat sa spun „da”, insa imi amintesc de Radu Niculescu si devin circumspect. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:41

@ UnulVechi

Cartu – da, talent imens! Belo – de aplaudat la fiecare meci. Pentru el si pentru Boloni mergeam in tribune sa vad antrenamentele Stelei in anii optzeci. Cand eram in Bucuresti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:43

@ seba

Pareri foarte bune, va multumesc. Pe omul Mutu nu-l cunosc nici atatica. Dar fotbalistul e asa cum l-ati descris. Mai putin talentat decat cei evocati, dar mai robust si cu o indrazneala care altora le-a lipsit. Bref, o cariera fara trofee, dar cu plusuri statistice si individuale. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:45

@ Ardeleanu’

Sigur, numai ca parerea de rau e a noastra, nu a lui. El pare (repet: PARE) multumit. De cate ori l-am vazut incercand sa mimeze regrete publice in declaratii, mi s-a parut ca se abtine sa rada. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 18:48

@ R.P.
Lobont n-a facut nimic la Roma, dar in CV-ul sau sunt cluburi mari, dintre care 2 si pe placul dvs.! Este un pensionar de lux, la o grupare importanta, intr-un oras magnific.
Prosinecki nu era un marcator, era mai lent si n-a ajuns niciodata sa straluceasca precum Hagi la un turneu final, chiar daca in ’98 a castigat „finala mica”, in care a marcat un gol! Iar golurile sunt la ani lumina de cele ale lui Hagi ca spectaculozitate! Voila! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:41

@ Obiectiv

Ramanem in dezacord, dar nu-i nimic. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:45

@ io

Va multumesc. N-a iesit un articol rau, dar, nu-i vorba, si subiectul a fost generos. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:48

@ UnulVechi

Hagi nu si-a ascuns alunecarile de dinainte de perioada Real. Ca unul care l-a vazut de multe ori pe stadion, tin minte ca se rastea vartos la antrenori, coechipieri si public. Evita s-o faca la adresa lui Tudorel Stoica si Iovan, dar in rest era greu de oprit. Dupa 1990 a vazut cum arata de fapt profesionismul si s-a cumintit. Clasa de joc oricum nu i-o poate lua nimeni. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:50

@ romanu furios

A avut rezerve decente de talent, dar nu l-as incadra la „fuoriclasse”. Si ramane impresia ca ar fi putut face mai mult. Probabil ca nu l-a interesat, nu i-a ars buza. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:51

@ romanu furios

Era sa uit. Va multumesc pentru reverenta. Reciproca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:54

@ Andrei

Cred totusi ca daca ar fi tras de el, Mutu ar fi avut un palmares ceva mai bine garnisit. Sigur, il prinde imaginea de „bad boy”, iar un star system obisnuit sa vanda asemenea personaje zice bodgaproste cand apare cate un Mutu. E mult mai vandabil decat Zanetti sau Ivan Lendl. In rest, da, il judecam ca persoana publica, dar nu atat pentru derapaje, cat pentru faptul ca se incapataneaza sa nu fie cum il somam noi. Asa cred. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:56

@ Ilie

A fost un fotbalist bun spre foarte bun. Iar penaltiul ratat cu Italia a indreptat doua lucruri in neregula: arbitrajul care i-a defavorizat pe italieni si ideea ca am fi meritat sa trecem de grupe. Amintiti-va cat de las si de gri am jucat mereu, chiar si in meciul in care rezervele Olandei ne-au imbiat sa marcam. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 22:58

@ vox populi

Nu stiu care e marea greseala, dar am spus-o la randul meu de sute de ori: toti performerii publici lucreaza in primul si in primul rand pentru ei. Chitaristi, tenismeni, actori, scriitori etc – sa nu-i transformam in martiri sau in sacrificati, nu sunt. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  16 ianuarie 2015, 23:00

@ maximuspqr

Corectisim, imaginea Mutu i-a luat-o de multe ori inainte fotbalistului. Iar imaginea n-a fost mereu trandafirie, au contraire. Altfel, da, un fotbalist bun. Insa Nicki Dumitriu de la Rapidul anilor ’60 era clar peste el. Dau un exemplu la intamplare. R.P.

Comentează