Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Dacă e Balc, Balc să fie

Barbaria sistematizată de la Balc şi-a mai consumat un episod 

O lumină a spiritualităţii juvenile şi-a răsfăţat nu demult comisia de bacalaureat cu următoarea frază: „Ştefan Augustin Doi Naşi (sic!) a scris «Mistreţul cu dinţi (sic! sic!!) de argint», în […]

luni, 22 decembrie 2014, 10:39

Barbaria sistematizată de la Balc şi-a mai consumat un episod 

O lumină a spiritualităţii juvenile şi-a răsfăţat nu demult comisia de bacalaureat cu următoarea frază: „Ştefan Augustin Doi Naşi (sic!) a scris «Mistreţul cu dinţi (sic! sic!!) de argint», în care la sfîrşit el scapă, dar porcu moare (sic! sic! sic!)”. Distanţa dintre bacalaureatul la limba română şi Balcalaureatul pseudocinegetic din Bihor e mai mică decît s-ar crede. Elevul care n-a auzit de Doinaş masacrează o poezie. Ceata de sadici sangvinari de la Balc masacrează însăşi ideea de vînătoare. Înăuntrul oaspeţilor lui Ion Ţiriac, în cancelariile minţilor lor, îmboboceşte, an de an, aspiraţia demiurgică. Fiecare dintre ei se răsfaţă în iluzia puterii absolute ştiind că poate să curme vieţi. Vieţi de animale, dar vieţi. Balc este adresa unde, de un deceniu încoace, se ţine un cenaclu criminal. Unde plutonul convocat de Ţiriac execută cu sînge rece vietăţi prin care curge sînge cald.

După numărătoarea cadavrelor, totul se reduce la tehnologie şi propagandă. Cine emite obiecţii în faţa masacrului e calmat cu formule în care gîlgîie cinismul. „Mistreţul nu simte nimic, fiindcă şocul hidrobalistic îl ucide pe loc.” Aşa arată alibiul tehnologic. Cel al propagandei e şi mai fioros: „Vrem să arătăm că România nu e doar ţara unde sînt abuzaţi copii”. Corect. De ce să nu arătăm că democraţia românească le oferă animalelor acelaşi drept la rele tratamente şi abuz pe care-l au şi copiii? De ce să nu pătrundem în conştiinţa planetei drept locul unde execuţiile în masă sînt numite vînători, iar magnatul X poate să se joace de-a Dumnezeul gloanţelor de cîte ori vrea sau plăteşte? De ce să nu năclăim cu sînge noţiunea de aristocraţie? De ce să nu aprovizionăm cu mistreţi comandoul de pseudomasculi descinşi la Balc, care îşi simt virilitatea ţîşnindu-le prin pori doar cînd victima nu are nici o şansă, iar gardul electrificat o împiedică să fugă?

Vînătoarea e un sport nobil, rostesc cu emfază toţi cei care ştiu despre Hemingway că avea barbă şi puşcă. Definiţia e valabilă, cu două amendamente: nu e sport şi nu e nobil(ă). În orice caz, nu în felul cum e înţeleasă şi practicată în abatorul de la Balc, cu musafiri din Monaco şi gonaci din Săldăbagiu, care sărută mîna ce împarte pomana şi dorm fără vise noaptea. Sportul presupune etică şi fair-play, lucruri de care musafirii cu degetul pe trăgaci n-au auzit. Oricum, pentru ediţia viitoare, amfitrionul ar putea să-l cheme pe actorul Mihai Stan şi să-l pună să recite asistenţei „Mistreţul cu colţi de argint”, ca pe vremea altui cenaclu. Traducerea simultană va putea fi livrată de Herr Ţiriac personal. În fond, poate că şi Doinaş a fost la vînătoare, mai ştii?

Comentarii (152)Adaugă comentariu

lute (42 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 11:58

un articol rău. dar bun…

bogdan a (49 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 12:13

Hmm, tot asteptam un articol in care sa nu fiu de acord cu dvs … de Craciun mi l-ati oferit 🙂
Sunt 100% de acord cu faptul ca e un masacru, nicidecum o vanatoare.
Totusi, nu cred ca v-a sunat Tiriac personal sa se laude in fata dvs cat de vanator se simte el. Si nici nepotul lui Porsche nu a postat pe Facebook gramada de cadavre, cu el deasupra fumand trabuc. Mi-e teama ca ati intrat in jocul propagandei televiziunile avide de rating.
Ce fac ei este o chestie pur privata (nu ca asta ar cautiona cumva masacrul). Acei oameni au o placere in a se intalni la un cenaclu puscatoresc o data pe an. O fac in spatele gardurilor, iar la sfarsit nu epateaza cu cadavrele, ci le dau azilurilor. Nici nu se simt demiurgii vanatorii, va asigur.
Porcii aceia nu sunt capturati dintre cei salbatici, sunt crescuti in acel tarc special pentru masacru, deci mediului nu i se aduce atingere. In mod similar, un crescator de pastravi, recolteaza nemilos pestii toamna, atata doar ca nu-i impusca, ci ii lasa sa se sufoce pe uscat.

bogdan a (49 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 12:35

am gresit un acord intre 2 cuvinte (atribute cred ca sunt 🙂
scuze !

EUGEN (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 12:54

Bogdan A, sunt de acord cu D-ta ! Este până la urmă o cruzime să tragi la grămadă ca armata în 89 și la final toți să fie scoși basma curată ! Am rezolvat tot gunoiul grosier al României și ne-a mai rămas să ștergem, pudic, praful ?

OsyrisRazor (8 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:03

Sunt de acord cu d-vstra 100%. Degeaba ai atat de multi bani daca ii investesti in astfel de ,,placeri”. In fine, fiecare comanda pe banii sai. Nu exista nimic etic in a ucide, mai ales in a face o propaganda privitor la acest lucru… cel putin asta e parerea mea.

cyngetikos (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:05

Daca niste oameni celebri vaneaza niste mistreti pe aflati intr-o ograda proprie(foarte mare,ce e drept) si hraniti tot anul de proprietarul terenului,se numeste barbarie.Daca cateva milioane de romani isi omoara porcii se numeste traditie.
Eu daca cresc gaini,le tai cand vreau si le mananc.La fel si cu iepurii,curcanii,ratele etc.
Ce conteaza daca omori un mistret sau o suta?Mai bine s-ar scoate in afara legii orice vanatoare.Dar aici trebuie sa retinem ca este o proprietate private.Si terenul si animalele.

misu (2 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:09

Eu zic sa mancam numai verdeata !!!

Rau (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:09

E usor sa vanezi la Zoo!!Cam asa se desfasoara masacrul la Balc..

aham (5 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:11

felicitari pt articol. este o evidenta, dar uneori trebuie subliniata si asta…din nefericire. tiriac e o rusine din punctul asta de vedere chiar daca din altele trebuie laudat.

adrian (11 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:13

Sunt de acord in principiu. Vanatoarea e ceva ce eu nu inteleg. Dar nu e cu nimic deosebita de o vanatoare in padure acolo unde animalul este de asemenea haituit si poate muri chiar si dupa 12 h de agonie daca este numai ranit si reuseste sa fuga. Intr-adevar este o mica isterie referitoare la vanatoarea de la Balc. Dar din punctul meu nu e nicio diferenta cu alta vanatoare despre care nu se face atat caz. O zi mai buna!

Adi (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:21

E adevarat ca e un masacru. Dar pe noi, milioanele de romani care injunghiem porcii cu zambet pe fata, gandindu-ne numai la carnita frageda si propria satisfactie, de ce nu ne blamam? Ca e acelasi lucru, ba chiar mai rau, daca aduni toti porcii din curtile romanesti injunghiati de Craciun.

adi_stelistul (19 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:22

Poate am eu o sensibilitate exagerata, dar urasc vanatoarea si vanatorii. In evul mediu se spunea ca vanatoarea e sportul nobililor si razboiul e sportul regilor (cat de cinic!). Eu cred ca e vorba si de snobism, de senzatia de exclusivitate doar pentru initiati in „pasiunea” asta. Naiba stie. Ii dispretuiesc pe vanatori, imi pare rau, pentru aceasta pasiune (am si in familie cazuri si sunt la fel de exigent si cu ei).
Cat priveste scuza cu „tu nu mananci carne?” am doua lucruri de spus: 1. nu mananc vanat (nu-mi place) – da’ asta e, desigur, irelevant si 2. nu mi-a trecut niciodata prin cap sa fac munca macelarilor asa cum nici lor nu le-a trecut prin cap s-o faca pe a mea. Pentru ca cei care mi-o servesc pe aia cu mancatul carnii exact asta sugereaza.
In sfarsit, cum spuneam, poate am eu o sensibilitate exagerata.

Cosmin (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:37

Domnule Paraschivescu, tot respectul pentru cultura si obiectivitatea de care dati dovada de fiecare data cand apareti la posturile TV. Nu va este jena sa spuneti lucrurilor pe nume si probabil asta ati facut si in acest articol.
Totusi, eu nu vad nimic gresit in ce se intampla acolo, nicidecum un masacru. Omul isi creste mistretii pentru acest lucru, e problema lui daca o numeste vanatoare sau sacrificare. Tocmai ce vazusem la TV ca in aceasta perioada sunt taiati in jur de un milion de porci. Unde vedeti dumneavoastra diferenta intre acesti mistreti crescuti special pentru „vanatoarea” respectiva si milionul de porci mai sus mentionat?
Mistretul este crescut in privat, omorat si donat oamenilor nevoiasi. Nu este braconaj, nu impacteaza negativ fauna din zona.

Daca vreti sa discutati despre „adevarati vanatori”, barbarism, masacru…va sugerez sa analizati gestul unui alt miliardar roman, care nu s-a simtit barbat pana nu a zburat in Africa sa impuste lei si elefanti.

Sarbatori fericite!

vlad (3 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:40

Mda, nu stiu ce sa zic, de ce e asta in gsp… dezbaterea ar trebui sa fie pro si contra vanatoare si nu s-ar mai termina. Pe mine nu ma deranjeaza in mod deosebit ce se intampla la Balc… este clar imoral, nu are nicio legatura cu spiritul vanatoresc, dar nici nu e ceva ingrozitor. Niste bogatasi se distreaza, pe banii lor, pe animalele lor. Nu distrug fauna tarii, e padurea lui Tiriac, e in interesul lui ca numarul de mistreti sa ramana constant si din ce vad sunt intotdeauna foarte multi. Omul se ingrijeste sa-si inmulteasca porcii, apoi ii sacrifica… asa cum fac toti crescatorii de animale din tara asta. Eu asa vad situatia. In multe tari europene porcii mistreti sunt atat de numerosi incat sunt vazuti ca daunatori. Poate daca faceau asta cu niste animale pe cale de disparitie (nu neaparat in Romania, dar in alte tari), sa zicem cu ursi.. probabil gandeam diferit. Dar asa…. niste oameni isi taie/impusca porcii de Craciun si fac niste caltabosi. Asta se intampla… iar daca ei se considera vanatori e cu adevarat amuzant.

george (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:41

Auzi Maestre Radu , da” „moshu”n izmene-tziri”…simte
ceva daca noi il „f aultam” exact in zona de sub nas..???
Un Craciun tihnit va doresc, stimabile !(Paraschivescu)

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 13:45

…foarte frumos articol…superb!!!…el ne atrage atentiadespre masacru de la Balc pe carenii il numesc vanatoare…mistretii nu au nicio sansa …sunt vanati cu arme ultra performante iar vanatorii nu risca nimic..nu ca pe vremea printului din Levant…
Tiriac este aceeasi rasa cu lumina spiritualitatii care si a uimit profesorii la bac…

Nicse (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 14:01

Nu as spune ca ma topesc dupa Tiriac, dar in situatia de fata as pune cateva intrebari.
1. Daca in loc de porci mistreti erau porci domestici, ar fi fost o alta situatie? Sau cei domestici nu au suflet de animal, ci de porc ?
2. In abatoare se practica macelul in masa pentru porci, oi, vite… Sa-i condamnam pe macelari ? Nu stiu pe nimeni care sa nu fi mancat sarmale de Craciun…
3. Suntem un popor de ucigasi, mai ales in mediu rural unde tot romanul are un porc si o zi de Ignat…?
4. Suntem sau nu ipocriti ?

ando89 (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 14:13

Excelent text.
Sarbatori fericite!

Cristi (13 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 14:20

Vinatoarea de la Balc numai vinatoare nu este, pentru ca animalele nu au nici o sansa. Mai degraba e vorba de un Ignat cu gloante. Ca vinatoare este cam una a impotentilor, dar ma intreb cum se poate indigna opinia publica, mare iubitoare de traditii de injunghiere a porcilor. Cel putin pentru un porc, a fi impuscat e o moarte mai demna decit a fi injunghiat in mod primitv de un taran cretin care refuza sa dea citiva lei pentru o asomare prealabila.

Savoldelli (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 15:08

Vanatoarea e altceva… acolo e vorba de recolta.

mihail (50 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 15:58

@Cristi
Am crezut ca ma insel , dar nu , nu ma insel . Esti mai cretin decat ” taran cretin care refuza sa dea citiva lei pentru o asomare prealabila” !! Nu te-am auzit ( vazut) sa postezi ceva contra coridelor spaniole sau masacrului delfinilor , de la Copenhaga , in fiecare an !! Acolo se face de placere , cretinule , dar pupincurist cum esti nu comentezi . Nu-mi raspunde , mi-e sila !!

mihail (50 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:03

@Radu Paraschivescu
Nu ma faceti , va rog sa-mi schimb impresia pe care o am despre dumneavoastra ! De ce nu pomeniti un cuvant despre coridele spaniole , mexica si de aiurea sau despre masacreledelfiniolor din Copenhaga ? Aia sunt straini si nu-i frumos sa jignim strainii , poate ne cheama acolo ! Mai multe nu vreau sa scriu , pentru ca e la nervi si s-ar putea ( sigur , nu s-ar putea ) sa-mi para rau mai tarziu ! Sanatate !

mihail (50 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:03

Dupa ” va rog ” e virgula !

jimmybitza (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:32

cand omori din placere , cand esti fericit ca poti curma viata cuiva si mai presus cand esti de acord cu acest tiriac , un dispret pentru viata in general . nu poti decit sa SPERI LA MINTUIREA DIVINA…pentru ca un criminal este tot criminal de oriunde ai privi !
pentru toti cei crae sunt de acord cu masacrul…le doresc sarbatori ca ale porcilor de la balc !

cpt.ahab (20 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:37

Foarte corect, intru totul de acord. La Balc, nu e vanatoare, e un macel. Comparatiile care se fac cu taierea porcilor de Ignat sunt fara fundament. Aici nu se pune problema uciderii pentru hrana, ci satisfacerea poftei de a lua o viata doar de dragul de-a o lua. Vorbim aici de indivizi suficient de cinici cat sa dobandeasca averile uriase pe care le-au dobandit, curmarea unor vieti devenind o distractie, pe cale de consecinta, a acestui cinism. In fond, cei care au pus la cale marile razboaie si asa-zisele revolutii sunt din acelasi aluat, daca nu chiar stramosii multora dintre participantii la acest macel. Nu cred ca in ochii lor valoram, ca oameni, mai mult decat mistretii de la Balc.

cpt.ahab (20 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:38

Scuze pentru virgula de dupa Balc.

Obiectiv (461 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 16:51

As zice si eu cate ceva.
1. Masacrarea delfinilor Calderon nu are loc in capitala Danemarcei, ci in insulele Faroe.
2. Mistretii nu sunt specie amenintata si pot fi chiar daunatori.
3. Pentru speciile daunatoare, cntrolul numarului de exemplare este chiar indicat.
4. Vanarea leilor si a elefantilor este condamnabila si avem un miliardar care se mai si lauda cu astfel de trofee! O.

Caligula (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 18:02

Daca e Balc(ani),Balc(ani) sa fie.Vad ca va e lene si sa evoluati.

durden (10 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 18:03

de ce trebuie sa citesc despre asta intr-un ziar de sport nu inteleg…

cristian007 (4 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 18:44

Cred ca articolul nu trebuie sa se refere neaparat la animale, e clar, animalele sunt crescute special pt vanatoare(din cate stiu eu chiar de statul roman), ci de placerea zic eu bolnava, de a omori un animal, haituit, cu o pusca cu luneta. Practic, nu e sport, nu e vanatoare ci tir sportiv. Sa omori un animal care nu are nici o sansa, printr o luneta care l ti l apropie de zici ca e la 3 metri. Asta nu pot intelege, sau elefantul omorat in aceasi conditii de Nicolae. Astfel de vanatori fac de rusine adevaratii vanatori.

kkciosuldelahamangia (18 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 18:55

ca intre porci, doar ca unii au avut arginti pt. arme.

Dan28 (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 19:07

Articolul este foarte bun , observ totusi ca multi fac niste confuzii foarte grave , am sa incer sa le fac putina lumina
1) Diferenta dintre a iti sacrifica porcul , gaina , oaia , iepurele etc de craciun sau oricand altcandva si ce face Tiriac este exact aceiasi diferenta care este intre un parinte exasperat de prostia copilului sau si ii da acestuia o palma in scop educativ (nu sustin asa ceva dar uneori e necesar) si un alt parinte care vine nervos de la servici cauta nod in papura copilului sau si apoi il bate pentru a isi descarca nervii si frustrarile . Daca nu puteti face diferenta intre necesitate si placere sadica este problema voastra dar nu creati confuzie .
2) Faptul ca are dreptul legal sa organizeze acea orgie vanatoreasca nu inseamna ca e ok , legal nu este mereu si moral , iar bogatia in general ar trebuii sa te oblige la moralitate .
3) Ceea ce este acolo nici macar nu este o vanatoare este o tampenie , porci drogati , dati cu vasilina pe ochii , ingraditi de garduri electrice sunt ucisi de niste oameni care au pierdut prea mult timp facand banii pentru a isi mai face si o conditie fizica necesara vanatorii adevarate , iar Tiriac nu are dreptul sa o numeasca vanatore exact cum nici eu nu am dreptul sa numesc fotbal un meci jucat pe un teren de 20 de metri 4 la 4 cu o minge de cauciuc pe ciment . Asta daca avem proprietatea cuvintelor pe care le folosim .

Caius Cosades (1 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 20:33

Vanatoarea, la origini, avea rolul de a asigura cele necesare traiului. La inceputuri, era o oarecare egalitate de arme intre vanat si vanator iar cel din urma, pana a descoperit arcul, trebuia sa fie destul de aproape de potentiala victima de unde si necesitatea de a avea o buna doza de curaj.
Intre timp lucrurile au progresat, nici in razboaie nu mai sunt dueluri homerice, prin urmare ceea ce se intampla la Balc nu poate fi considerata vanatoare ci, mai degraba, sacrificare sau exploatare industriala.

Cristian (2 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 20:36

Bravo dle Paraschivescu!
Felicitari pentru verticalitate si bun-simt, calitati pe care psihopatii de la Balc, in frunte cu Tiriac, nu le-au avut niciodata…Acesti oameni bolnavi conduc, din pacate, societatea in aceste vremuri tulburi…Ei nu sint decit o extensie a politicienilor din toata lumea care nu mai au absolut nicio busola sau reper de moralitate, patriotism, compasiune…Sa speram ca va veni si momentul in care omenirea se va trezi din aceasta stare de paralizie si acesti dezaxati vor fi trimisi unde le este locul: dupa gratii si in lada de gunoi a istoriei…

genu (110 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 21:54

Comunistii si-au dorit intotdeauna sa fie recunoscuti ca domni. Parvenitii de astazi, la fel. Primilor, croitorii vremii s-au chinuit tot timpul sa le inalte umerii, iar pe ceilalti marile firme i-au deghizat peste noapte, multi, pentru a nu fi confundati, umbland cu etichetele la vedere. Carnasieri oportunisti, şi unii şi alţii au simulat dorinţa de adrenalina prin vanatoare. Spun simulat, pentru ca singura satisfacuta e cruzimea niciodata obosita a acestor semeni. Dej si Ceausescu, doi presedinti cu cate patru clase fiecare,-ma amuza tot timpul diascutiile savante, cu dezvaluirile lor cu tot, depre cei doi-, au vanat cu mult zel prin padurile patriei. In aceasta perioada se inventeaza metode pentru a insela cursa om vanat in favoarea primului-de obicei li se dadea animalelor vizate mancare imbibata cu alcool inainte de macel. Cam la fel se procedeaza si dupa ’90. Ursi cersetori din zona Brasovului sunt dusi in ocoale prietenesti si hraniti generos din iesle aflate in preajma cate unui chiosc cu terasa. Cat ai da peste cap un paharel de whiski, poc!, si ursul cade. Dupa imbratisari, se trece la discutii legate de putere si amante.
Vorbind de cruzime, exemplar e cazul unui fost premier cu pretentii de om de stat, in fapt, ceva intre Trimalchio si nea Bachus, care dupa niste alegeri pierdute a masacrat peste 20 de mistreti la ocolul domnului Tiriac. Asta dupa ce promisese CTP-ului ca se lasa de sportul asta.
Probabila ca vanatoarea cu tipic a fost inventata de nobilii razboinici, pentru sustinerea agerimii bratului si a mintii intre doua lupte. Gloatele nu aveau voie sa o practice, cu exceptia anilor de foamete-intotdeauna braconajul a fost pedepsit exemplar in Evul Mediu. Poemul lui Doinas, o referire parabola la Graalul vanatorilor, nu se putea desfasura decat atunci. Din sluga „isteata” si sacalul lui Lampedusa se trag si cei mai multi din vanatorii de azi. Demult, ar fi fost batuti cu sabia la cur.

viorel banu (2 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 22:55

Subiectul este foarte sensibil.E foarte greu sa spui cuvinte grele si pentru o tabara si pentru cealalta. Cu tot respectul va recomand sa vedeti un film din anul 1971: „BLESS THE BEASTS & CHILDREN”(BINECUVANTATI ANIMALELE SI COPII).Dupa aceea,mai putem vorbi. Va urez tuturor Sarbatori fericite si sanatate.

viorel banu (2 comentarii)  •  22 decembrie 2014, 23:08

Scuze. COPIII.

crapcaras (1 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 2:58

Frate, ai cam dat-o in bara cu articolul asta…M-am uitat prin comentarii si intradevar oamenii vad lucrurile cu ochii mintii…Matalutza esti dus…

corvette59 (64 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 3:05

Intotdeauna intre noi pescarii si ei vinatorii au fost neintelegeri .In ochii opiniei publice noi sintem cei avantajati. Unul singur pomenea ceva de pastravi pe aici. Din cite am inteles eu IT are o afacere acolo.Padure proprie intarcuita,animale crescute special pt vinare ,era sa zic taiere,personal platit pt cele necesare.Probabil mai plateste si ceva taxe guvernului ,guvern care nu gaseste de loc inuman ,sau indecent vinatul porcului. Altfel ar da ceva legi ,zic eu in nestiinta mea. Ce nu ne place noua e ala ce sta ascuns dupa parapet ,cu pusca la ochi si apasa pe tragaci ,doborind unu,doi,zece porci .Pe aceleasi considerente ar trebui sa-l urim si pe cel ce sta pe un scaun ,la abator,opt ore pe zi si apasa un buton trimitind scouri electrice in sute de vaci si boi .

gicu de la brad (1 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 9:38

Dincolo de literatura de ce nu intrebati taranii din Jud.Hunedoara si din cele limitrofe lui,ce parere au despre mistreti cind in fiecare toamna ramin fara recoltele de cartofi,porumb nuci si altele?

nicu vinatoru (1 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 9:44

Domnu Jurnalist,

Imi cer scuze ca nu am reusit sa va retin numele sau sa citesc tot articolul.Mi sa parut plin de bolboroseli fara esenta ,care a fost scris numai in idea de a crea o falsa imagine asupra vinatorii care este o activitate nobila de sute de ani si este pusa in aceasi oala cu vandalismul care are loc in RO .Am citeva intrebari despre legalitatea acestor asa zise vinatori organizate pe teritoriul RO.
Terenul nu apartine organizatorului,este luat in chirie de la stat pe o anumita prioada de timp asa ca poate folosi numai terenul nu si animalele care traiesc acolo si au habitatul in zona respectiva.Ele apartin tuturor romanilor.Ce sa intimpla daca fiecare raman ar lua o pusca ,un par etc si ar merge la omorit animale pe pamintul care apartine guvernului?Dece aia de la azil nu se duc ei insusi la omorit porci tot anul fata sa mai astepte la donatie?Ar illegal nu?

Obiectiv (461 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 10:33

Ieri a fost o zi trista pentru muzica mondiala, Joe Coker trecand in lumea celor intelepti! Dumnezeu sa-l odihneasca!
P.S. Scuze, in postarea anterioara am omis o majuscula! O.

MICIURIN (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 10:45

Ce parere aveti despre o astfel de abordare:suntem in zilele comemorarii”revolutiei’89” cu ale ei intrebari fara raspuns.Cine au fost teroristii?S-a spus si se spune ca securitatea n-a tras,armata n-a tras,militia n-a tras,dar nimeni nu s-a gandit ca vanatorii ar putea fi cei ce au tras.I-a controlat cineva daca aveau gloante pe teava in zilele revolutiei?Mai mult s-a spus ca acesti teroristi ar fi venit din afara.Iata cateva elemente care ne conduc la gandul ca precursorii vanatorii de la Balc(tot in vestul tarii,coincidenta sau nu)nu ar fi altii decat anonimii teroristi de la Timisoara.Vanatoare de la Balc arata cata dreptate am avut spunand:nu asteptati darurile naturii,ci…impuscati-le!

gigel (1 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 10:48

Hai sa ne imaginam ce s-ar intampla in acel areal de la Balc daca ar lasa turma de mistreti neatinsa ani la rand! Nu e cazul sa le plangem de mila acestor dihanii; intrebati oamenii de la sate ce prapad fac in curti si pe plantatiile libere si nimeni nu-i poate impusca ca e interzis! Cred ca deja numarul lor este mult prea mare! Sincer, i-as invita pe Porsche&co la mine la tara sa-i faca pe toti mistretii si iepurii si caprioarele care-mi strica plantatiile cu toate ca am gard ; le-as da la fiecare o litra de tuica integral de prune si un kil de vin alb si sec! si mii de multumiri si i-as astepta si la anu’ !!!

GARNEATA (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:03

Invitati numai unul si unul,ce mai lume spalata.E curatenie mare cand scroafa se suie-n copac,asa-i la noi ca si la ei!Sa le dea Dumnezeu sanatatea lu’ tata mare,care intro zi nu s-a simtit prea bine si din aia i s-a tras.

MUCESCU JR (1 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:05

Nu vreau sa condamn „barbaritatea de la Balc” care pana la urma devine o fapta caritabila , toti mistretii sunt donati ; de condamnat este patronul Astrei , d-nul Badea va sugerez sa analizati gestul dansului , care nu s-a simtit barbat pana nu a zburat in Africa sa impuste lei si elefanti – ASTA E CRIMA !!!! CAND UCIZI ANIMALE CARE INCET-INCET VOR FI PE CALE DE DISPARITIE !!!!

MICIURIN (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:07

? ? ? ? ?

GARNEATA (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:23

La vanatoarea de la Balc s-a intamplat o minune mai ceva ca cea de la Maglavit,s-a suit scroafa-n copac!

MICIURIN (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:26

? ? ? ?

GARNEATA (44 comentarii)  •  23 decembrie 2014, 11:50

????

Comentează