Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

De la figurat la propriu

Mureşan cel de la Tîrgu-Mureş a fost creat în laboratoarele CFR-ului

Iar Mureşan? Iar Rusescu? Da, dacă ţinem la sportul şi la ochii noştri. Vorba e de vină pentru faptă, mintea e de vină pentru corp – cel puţin pentru […]

luni, 24 noiembrie 2014, 12:18

Mureşan cel de la Tîrgu-Mureş a fost creat în laboratoarele CFR-ului

Iar Mureşan? Iar Rusescu? Da, dacă ţinem la sportul şi la ochii noştri. Vorba e de vină pentru faptă, mintea e de vină pentru corp – cel puţin pentru părţile lui contondente. Şi nu se ştie dacă va veni vreodată vremea cînd Gabriel Mureşan va distinge între sensul propriu şi sensul figurat al cuvintelor. Pentru asta, Mureşan va avea nevoie de filologi care să-l informeze, folosind toate strategiile persuasiunii, că „a da din coate” nu înseamnă a schilodi, a periclita sau a scoate din joc. Expresia nu e tocmai onorabilă nici măcar în logica figuratului, unde implică o alianţă între ambiţie, tenacitate şi lipsa de scrupule. Cu atît mai urît e datul din coate la propriu, unde prim-planul se cucereşte prin ghiont şi brînci. Oricum însă, toţi cei care „au mai prins ceva” la cozile de pe vremuri şi-au clădit cariera compromiţînd-o pe a altora sau au ajuns în faţă folosind argumentul forţei în loc de forţa argumentului pot confirma că datul din coate n-are legătură cu sportul.

A trecut aproape o lună de la „momentul Rusescu”. Ecourile se vor stinge, apărătorii şi acuzatorii vor vira spre alte cauze. Rămîne însă ceva foarte neplăcut în urma episodului de la Tîrgu-Mureş. Iar acel ceva e ideea că un lucru care în afara terenului e o golănie primară poate să capete, după ce se mută pe teren, nuanţele gestului bărbătesc. Sigur, e nevoie de avocaţi de tip Dumitru Dragomir ca să poţi pune semnul egal între mîrşăvie şi virilitate. Bărbătesc nu înseamnă murdar – ar trebui ca lucrul ăsta să-l ştie orice sportiv. Şi nu contează că arbitrul e etnic maghiar, că victima e de la Steaua şi că agresorul e de la ASA. Violenţa e la fel de greu de acceptat indiferent de regim politic, echipă, loc în clasament şi notorietate. Iar violenţa de tip Mureşan e cu atît mai greu digerabilă cu cît are agravanta recidivei. Şi de ce recidivează Gabriel Mureşan? Nu fiindcă are un suflet de monstru, nici vorbă, ci fiindcă a beneficiat vreme îndelungată de ceva ce se cheamă conştiinţa impunităţii.

Sub pavăza unui alt Mureşan, dar şi cu îngăduinţa unor arbitri corupţi, temători sau ambele, fotbalistul s-a deprins să lovească, să tumefieze şi apoi – eventual – să prezinte scuze. A avut, nu-i vorbă, un stimulent în prestaţia lui Ricardo Cadu, om preţuit de ortopedia contemporană pentru aportul la creşterea cifrei de afaceri. Cînd joci alături de Cadu, eşti arbitrat de oameni de casă şi bătut pe umăr de Iuliu Mureşan, consecinţele propriilor gesturi ajung să nu te mai preocupe. Mureşan cel de la Tîrgu-Mureş a fost creat în laboratoarele CFR-ului. Iar dacă veţi spune „iar Mureşan?, iar Rusescu?”, vă voi spune că agresiunea lui Schumacher asupra lui Battiston a fost comentată cîţiva ani.

Comentarii (336)Adaugă comentariu

pify (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:41

Sa analizez si eu cazul: !. Rusescu impinge, il scoate de pe traiectorie pe Gabi. 2. Nu sare la cap, e preocupat sa protejeze mingea. 3. In momentul sariturii il loveste cu piciorul si il dezechilibreaza in aer pe Gabi. 4. Cotul e la limita intentiei si echilibrarii fizice a corpului in aer. 5. Rezultatul a fost cu consecinte deosebit de grave.

Concluzia mea este ca a fost un context foarte ciudat. La orice saritura la cap mai viguroasa exista acelasi risc, hai sa schimbam fotbalul si sa punem cotiere si casca de la fotbalul american. Il toaca lumea pe Gabi de parca ar fi inamicul poporului, merita o suspendare minima dupa consecinte grave, dar nici 16 etape.

Comisiile au inflamat acest caz iar singurul vinovat devine jucatorul. Sunt cazuri nenumarate (Suarez, Sanmartean, Seroni, Gardos, Dan Roman), fotbalul e un sport de contact, dar indiferent daca fotbalistii sunt sau nu pianisti, la un moment dat risca fiecare sa se trezeasca la un moment dat cu pianul pe picior.

pify (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:43

Cum va explicati ca in 20 de meciuri in campionatul din prima liga din Rusia, la Tom Tomsk (echipa mica care a retrogradat si teoretic se apara mai mereu) unde riscul de a se expune Gabi Muresan, era mult mai mare a incasat „doar” 4 cartonase galbene !!!

cineva (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:47

de ce nu intreaba nimeni ce a facut rusescu? cine a lovit primul>? cat de golanesc s-a comportat?? aa, ca el a fost mai slab si a incasat-o..aa, si e stelist, deci bun national…curat murdar

ciupi (17 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:47

stimati oameni buni: se contondeaza atat de mult pe tema asta de parca muresan ar fi singurul jucator de fotbal care da din coate la o saritura. a fost o intamplare nefericita, ceea ce a patit rusescu in urma ei se intasmpla probabil odata la o mie opt sute coaispe lovituri. refuz sa cred ca a contat cel mai mult faptul ca victima este ros-albastra.

rahan (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:47

felicitari pt articol….iar pt ‘gica contra’ ar trebui sa fie ei in locul lui rusescu ,sa vedem ce mai au de comentat(asta daca mai pot vedea tastele)…A.A.I

euce (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:47

de altfel in „Pro sport”a aparut un articol,raspuns de la FIFA,in care se arata ca supendarea,data de comisia de disciplina a fost „ILEGALA”si ca regulamentul(FIFA&UEFA) e ff.clar decizia arbitrului e lege si ca nu poate fi schibata,de nici o comisie,iar anularea s-a facut conform regulamentelor (fontabalistice)in vigoare,asa ca (r.p.)mai citeste….

ciupi (17 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:48

stimati oameni buni: se contondeaza atat de mult pe tema asta de parca muresan ar fi singurul jucator de fotbal care da din coate la o saritura. a fost o intamplare nefericita, ceea ce a patit rusescu in urma ei se intampla probabil odata la o mie opt sute coaispe lovituri. refuz sa cred ca a contat cel mai mult faptul ca victima este ros-albastra.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:48

@ cristian

Steaua-CFR 1-1. Cartonas rosu pentru lovirea fara minge a lui Bicfalvi (e meciul in care Cadu a luat doua galbene, dar Balaj s-a zapacit si a uitat sa-i dea rosu). Daca va uitati prin arhive, descoperiti si altele, mai noi. Iar daca o sa ma credeti stelist, ca alti domni de pe-aici, o sa va trimit la postarea lui Razvan, care stie exact cu cine tin. Nu, nu e nevoie de scuze. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:51

@ ciupi

N-a contat absolut deloc ca victima a fost de la Steaua (consecintele practice sunt relevante doar pentru Rusescu, pentru Steaua si pentru nationala). Insa Muresan are un trecut bogat in gesturi de acest tip. Violenta lui a fost tolerata, chiar incurajata. Iar violenta permisa pe un teren de sport e o ofensa adusa sportului. R.P.

Vasilica2014 (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:52

„Your comment is awaiting moderation.” ati putea da approve la toate commenturile? Nu consider ca v-am lezat cu nimic, ci doar mi-am exprimat o opinie legitima.

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:57

…ok..se pare ca nu….Sunt impotriva duritatilor in sport…dar chiar e penibil…daca dumneavoastra erati presedinte de club…la CFR…ii invatati pe jucatori sa joace dur?…pai va dau eu un ex. Saša Bjelanović,a fost faultat foarte dur,a primit cartonasul galben pentru simulare….a stat pe tusa cateva luni,dar nici un comentariu de la jurnalistii sportivi, atunci…de ce oare?….juca la CFR…e raspunsul..

yaruk (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:58

Tare mult imi placi Radule si pot sa-ti spun ca avem o pasiune comuna si anume Mark Knopfler.
Revenind la chestiune cred ca Bumbescu era un gentleman pe langa gluma asta de Muresan care pana la urma e ,totusi, un produs al sistemului. Daca eram presedinte de club nu as fi adus in echipa un astfel de jucator . Valoare redusa si caracter mizerabil. Nu-i cere nimeni sa fie ca Santiago Solari sau Raul Gonzalez dar sa nu fie macelar ar putea. Muresan mai are un dar si anume acela ca omoara si spectacolul.

JohnnyBlade (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 13:59

Radule, e lumea plina de prosti. Trebuie ca ai un calm de invidiat ca raspunzi tuturor neavenitilor. Din pacate, iti irosesti respiratia de pomana. „Ferentarist… care uraste Ardealul”. Astfel de specimene au nevoie de ajutor psihiatric de urgenta. Si nu vorbesc de clasica ora pe saptmana contra 150 lei. Ei au nevoie de o comisie la Viena care sa-i monitorizeze 24/7, dusuri reci, electrosocuri, terapie completa. In loc de ironii fine pe care ei oricum nu le prind, ar fi mai util sa le chemi o salvare.

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:06

..inteleg….nu va plac schipele din Ardeal,lasati-ne in plata Domnului,decat sa comentati tendentios…mai bine abtineti-va…..

jean le bon (3 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:09

bai nene , unde s-a ajuns cu tupeul rastalmacirii , auzi la ei : zici ceva de cotonogar , urasti Ardealul !

cita impertinenta !!!

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:12

Sa nu fiu inteles gresit…da merita Muresan 2-3 etape de spupendare,(nu 16 ca este jucator de la Steau faultat),dar de aci…sa asociezi,sa isinuezi ca CFR-ul a fost un laborator de criminali…..imi pare foarte rau…mai bine fara…

Cristian (4 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:13

@ Radu Paraschivescu
Muresan a iesit atunci dupa un al 2-lea galben spre sfarsitul meciului,dar vad ca-mi bat gura de pomana ! Succes !

Radu F. (3 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:13

Domnule Paraschivescu, mi-ați fost (și îmi sunteți în continuare) extrem de simpatic. Aveți condeiul fin și aparițiile Dvs. la TV sunt o ca o adiere de vânt proaspăt, pe lângă comentariile altor neaveniți prin studiourile de sport. Însă acest articol mi-a lăsat un gust amar. Sper că l-ați scris după o zi mai puțin fastă din punct de vedere al inspirației. Să vă și spun de ce:
1. Faceți niște speculații injuste și chiar insultătoare: „sub pavăza unui alt Mureșan” (înțelegem că e vorba de președintele CFR-ului) „dar și cu îngăduința unor arbitri corupți (…) fotbalistul s-a deprins să lovească, să tumefieze”. Gabi Mureșan a luat nenumărate cartonașe galbene și roșii pe când juca la CFR, unele nemeritate (puteți verifica). De unde „arbitri corupți”? De asemenea, până la incidentul cu Rusescu, Mureșan nu a provocat vreo accidentare de asemenea gravitate. Și atunci, de unde „s-a deprins să lovească, să tumefieze”?
2. Cred că exagerați fără absolut nici un motiv când scrieți „Ricardo Cadu, om prețuit de ortopedia contemporană pentru aportul la creșterea cifrei de afaceri”. Cadu n-a rupt picioarele nimănui. Poate doar 2 dinți lui Milanov (dar jucătorul de la FC Vaslui a jucat în etapa următoare). În schimb Sânmărtean l-a accidentat intenționat pe Deac (în 2012) și acesta din urmă a ratat 6 luni de fotbal, inclusiv grupele CL. Mai recent, un neica-nimeni de la Viitorul lui Hagi i-a rupt piciorul tânărului oltean Bancu. Să înțelegem că și Hagi va fi tratat în viitor ca fiind „pavăză” pentru fotbaliștii violenți?
3. Mai scrieți că jucătorul a fost „arbitrat de oameni de casă și bătut pe umăr de Iuliu Mureșan”. Nu cred că aveți vreo dovadă în acest sens… și nici nu cred că există. Încă o speculație fără rost pentru un ziarist de clasă precum Dvs.
Probabil că antipatizați CFR-ul, dovadă și titlul articolului Dvs. Nici o problemă, și eu antipatizez unele echipe. Ar fi fost frumos însă să nu aflăm pe cine antipatizează Radu Paraschivescu, pentru farmecul citirii postărilor sale.
În concluzie, preferam să nu scrieți acest articol… după ce l-am citit am rămas ușor confuz, dar cu un gust amărui și cu senzația că nu recunosc autorul. Sper că veți primi aceste critici fără supărare și că veți încerca, pe viitor, să fiți ceva mai amical și rezervat cu oameni și echipe care n-au altă vină decât că sunt implicați în sportul pe care Dvs. îl comentați și câștigați o felie de pâine de pe urma lui.

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:14

…sper ca ati inteles fara…..

tandd (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:14

@intruder cam asa este si acolo,daca nu-ti citeste drepturile se ajunge la o eroare de procedura si esti eliberat indiferent de infractiune.Cm asa sta treaba si in cazul lui muresan,atat timp cat arbitrul nu l-a eliminat si i-a dat galben toate comisiile lui peste sunt legate de maini si de picioare din punct de vedere legal,iar pedeapsa data in prima comisie e de-a dreptul hilara,eu i-as destitui pe toti,nu vad ce cauta acolo daca nu stiu sa citeasca o lege.Din pacate orice instanta sportiva sau civila judeca dupa lege nu dupa moralitate,iar legea-i da dreptate lui muresan ca ne convine sau nu

tony-s (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:15

Daca muresan facea asa ceva pe strada putea fi arestat, daca loveste intentionat pe terenul de fotbal devine idolul anti-stelistilor si scos basma curata de comisiile frf si lpf.

lacatus sa gardos au luat etape de sspendare desi cel putin in cazul gardos nu cred ca a fost intentia – intr-o alunecare se poate intampla orice, muresan e basma curata dupa ce a nenorocit un om, nici macar nu mai conteaza ca vorbim de un jucator al nationalei, al singurei echipe din romania care face ceva pe plan european…..

DD (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:15

Aveti dreptate domnule Paraschivescu ! Pe wikipedia scrie ca NUMAI la cfr, muresan a luat 44 galbene si 10 rosii. sunt zvonuri ca in toata cariera ar avea 44 rosii, asta nu pot confirma. comisia de disciplina l-a taxat pt „istoricul” accidentarilor pe care le-a creat. daca era prima data sau a doua oara nu ii dadeau 16 etape. cat despre cei ce amintesc de gardos sau sanmartean cu danezul, astia doi dupa accidentarile respective nu au recidivat. dimpotriva, au avut mare grija. dar muresan? a cata oara este ?

PS: ati putea sa cautati unde stiti si s ane spuneti cu dovezi cate rosii are uresan in toata cariera si cate galbene ! asa, pt carcotasi ! si pt comisia de recurs !

unul (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:16

Sa inteleg ca urmatorul articol o sa fie despre Sanmartean si faulturile lui gorsolane???Sanmartean cel creat în laboratoarele Vaslui-ului.

Claudiu (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:17

Am inteles ca nu ati scris despre alti jucatori duri deoarece nu erati ziarist. Dar mai recent de Mirel Radoi sau de Alexa de la Timisoara de ce nu ati scris niciodata? De ce nu-l blamati acum pe Sanmartean ca i-a scos 3 dinti copilului ala din echipa Danemarcei? De ce intotdeauna doar de CFR? Chiar putem considera un gest criminal o saritura la cap cu bratele ridicate? Sau alte echipe care au indraznit sa castige campionatul in fata Stelei? Sunt convins ca la fel ca majoritatea ziaristilor sunteti platit de anumite parti implicate in fotbal ca sa scrieti articole. Va rog sa negati acum acest lucru.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:17

@ Cristian

Multumesc, si dvs. Oricum, daca sunteti de parere ca o agresiune e grava doar daca e urmata de o suspendare, nu mai insist. R.P.

A Rif (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:25

Domnule Paraschivescu, daca imi semnalati o luare de pozitie similara cu acest caz avuta si in urma „reusitei” lui Gardos asupra lui Bacila, o sa admit ca sunteti echidistant si nu va rezumati a fi doar o voce din corul mult prea numeros al jurnalistilor pro Steaua.

tandd (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:26

domnule paraschivescu pentru agresiunea respectiva sunt alti vinovati,liga cu legile ei cu dus-intors mereu in mare parte interpretabile,arbitrul kovacs care nu l-a eliminat fiindca….stim noi de ce si abia in ultima instanta e muresan.Cerem fair play de la ultima veriga,dar oare pe cei de la liga i-a intrebat cineva cine e idiotul care a elaborat o asa lege?oare cineva l-a tras de maneca pe kovacs cum sa nu vezi un cot in gura la 5 m de tine?hai ca nu l-ai vazut,dar nu-l vezi pe ala plin de sange dupa?in schimb toti tragem in pianist,in muresan in cazul de fata

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:29

E mare discrepanta intre Ardeal si Bucuresti….dar este 1-o pentru voi,ca aveti „cutitul”(masmedia la voi)…altfel….poate egalam si noi…

ares123 (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:30

Maestre…chiar sa raspundeti tuturor…felicitari pentru bun simt. Sunteti unicat in presa noastra, unde ziaristii sunt din ce in ce mai putini…ma refer la ziaristii adevarati.

ardeleanul (12 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:34

….cum a incercat cineva sa iasa din tipare…cum i-ati taiat capul(fura cu albitrii)…apropo sun ardelean…si tin cu ambele echipe din Cluj

euce (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:34

cineva spune ca este „polist”a amic cu „jaba”care ca si amicul „jiji”este si el la bulau,deci e clar ,acestia sunt „preteni”lu r.p.,nu e nici un dubiu,este omul celor 2,si uite ca sia dat arama pe fata,hai sa traiesti,r.p.

OsyrisRazor (8 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:44

Admir modul d-vstra direct si echidistant de a scrie. Personal consider ca trebuie sa existe mai multa transparenta la comisii si mai mult respect din partea jucatorilor atat pentru joc, cat si pentru ei insisi (pentru santatea lor si pentru integritatea lor corporala)- avand in vedere ca toti castiga o paine din fotbal. Violenta si golania nu au ce sa caute in fotbal. Este adevarat ca Muresan a gresit, dar acum nu trebuie pus la zid (personal, consider ca are nevoie de o consiliere din partea clublui si de o introspectie la nivelul jocului sau). Exista posibilitatea ca gestul lui sa nu fi fost cu adevarat intentionat (raman totusi urmarile care le suporta Raul Rusescu). Pentru acest lucru, Muresan trebuie sa plateasca. Dar, ca oricine, merita o a doua sansa! Sper ca fotbalul nostru sa invete de la cel practicat in Anglia (sau in tarile civilizate) -unde se joaca tare, dar curat- si prin respectul adresat adversarului sa se respecte chiar jocul in sine.

Claudiu (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:45

Si va rog cand mai joaca Sanmartean sa cereti public sa nu ii mai pronunte comentatorul numele in timpul meciului. M-am saturat sa aud ca Steaua are cei mai multi suporteri si e cea mai iubita si de aceea trebuie protejata. E normal si se stie ca un produs promovat devine popular. Uitati-va chiar si berea `noroc` a devenit populara si asa va fi intotdeauna. Acesta e scopul publicitatii. Stim toti cei ce nu stam in capitala ca pentru voi exista doar 3 echipe Steaua, Dinamo si Rapid si ca „Steaua e numai una`. Poate ca ne-am cam saturat de voi. Oricum se si vede ca unele din fituicile de sport au disparut de la chioscuri si sunt doar online. Aveti mare grija ca o sa ne pierdeti si o sa ramaneti doar cu cei 40% de mari stelisti ai tarii.

Un stelist (5 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:46

@R.P: felicitari ca ati scris un adevar. Stiu ca sunt multi frustrati care nu sunt de acord cu dvs, dar, viata uneori e nedreapta (mai ales cu unele echipe de club).
Se tot dau exemple despre Lacatus si Gardos. Bun, nu e civilizat ce au facut, chiar e scandalos. Din ce imi aduc aminte, Lacatus si-a incheiat la scurta vreme cariera, iar Gardos a stat vreo 6 etape? Poate trebuia sastea cam 10 etape. Dar, acum sa nu comparam perioadele de timp cand s-au intamplat aceste faulturi grosolane. Si daca imi aduc aminte, Gardos nu este vreun recidivist, ca nr. 6 de la ASA Tg Mures. Dar, la noi, ca la nimeni. CFR-ul trebuie sa castige campionatul.

Szsebi (3 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:47

@ Radu Paraschivescu
Eu nu am acces la inregistrarie meciurilor, iar online nu gasesc nici un rezumat cu faza in care Deac a fost accidentat pentru jumatate de an de catre Sanmartean in prelungiri la 3-0 pentru CFR..daca „dati un Google” despre faza respectiva toate articolele suna asa:” deac s-a accidentat in urma unui duel cu Sanmartean”..de ar fi fost faultul invers nu stiu ce se scria?!
Daca faceti un articol despre intamplarea respectiva,cu tot cu video, ca sa vedem cu totii daca a fost sau nu intentie, o sa recunosc obiectivitatea dumneavoastra..

Bunescu (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:49

E un articol plin de bun simt.
Da, i s-a permis lui Muresan sa devina violent.
Daca primea cartonase rosi si suspendari de la inceput si nu i se permitea sa persevereze in atitudinea agresiva cu accente violente pe care si-a cultivat-o in timp nu se ajungea aici.
Ibidem cu Cadu.
Ibidem cu Lacatus.
Ibidem cu Bumbescu.
L-am urmarit pe Muresan in multe meciuri si mi-a fost clar ca joaca la intimidare. Este o deosebire esentiala intre incisivitate si agresivitate.
Muresan este agresiv.
A fost numai o chestiune de timp pana cand cineva ar fi ajuns la spital in calitate de victima a lui Muresan.
Si a ajuns.
A fost Rusescu.
Putea sa fie altcineva.
Eu percep articolul ca un avertisment la adresa arbitrilor si conducatorilor de club care tolereaza astfel de comportamente care pot genera in timp fotbalisti de genul lui Muresan precum si victime cu accidentari pe masura.
Mai incet cu partipriuri pro sau anti Steaua.
Urmariti sa fiti obiectivi.
Sunt din Cluj si tin cu CFR.

Radu F. (3 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:50

My comment is awaiting moderation… de vreo jumătate de oră?!?

Dan (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 14:59

Hmmm… vad ca am trimis un comentariu ce pare sa nu fi fost aprobat la moderare… e ciudat asta, dat fiind ca era civilizat scris…. ma gandesc ca poate a fost pierdut din multimeaz de comentarii asa ca il repostez, sa vedem:
„””””
Opinia dvs este plina de insinuari, fara a fi sprijinita pe fapte. Faptul ca Muresan a lovit este clar, intentia nu pare sa fie, dar mai departe povestind de Cadu, de Iuliu Muresan si de arbitrii corupti sunt doar insinuari. Aveti dovezi va rog sa le prezentati public. Nu aveti, atunci pastrati o decenta in discursul public. Opinia dvs este considerata partinitoare pentru ca nu prezinta niste dovezi clare, ci doar faceti un fel de echilibristica literara si salturi de logica. Ia sa vedem cum comentati ca Sanmartean i-a scos 3 dinti unui danez, iar Sanmartean, iar danez, iar Vaslui, iar Steaua. Parca logica asta are salturi cam mari, nu-i asa?
„””””””

Cristi (13 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:25

In esenta ei, problema e ca regulamentul se interpreteaza mereu „romaneste”. Ba cu un recurs care anuleaza o sentinta, ba pentru aceeasi fapta se du sentinte in functie de echipa de la care provine jucatorul sau daca este sau nu o (non)valoare de lot national. Prima buba este la comisii, care nu incep sa interpreteze regulamentul clar si in mod egal pentru toti. Dincolo de discutia legata de rivalitati, echipe bogate in trecut cu „omenii”, brichete, pungi cu spaga samd ar trebui sa nu seerijeze in lupi moralisti.

coco (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:25

Ceea ce a facut Muresan e de condamnat si ar trebui sa plateasca. Dar sa incepem sa acuzam CFR-ul pt ca l-a format in acest spirit e cale lunga. Pana una alta in celule au ajuns altii, alaturi de care d-l RP nu demult, participa la emisiuni sportive.

Octavian (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:28

Felicitari pentru articol! La obiect! Poate ati exagerat pe alocuri dar ati pastrat linia realitatii, o logica normala, zic eu.Din cate stiu eu, echipa favorita era Poli! Vad ca multi cred ca sunteti stelist! Nu stiu ce relevanta avea echipa favorita, dar in fine! Nu pot si refuz\ sa cred ca sunt oameni care compara `cazul` gardos, cu recidivistul Muresan! Doamne fere`!

Serban (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:30

@Ciupi – Cu siguranta nu conteaza ca victima este Rusescu de la Steaua. Ce aste cu adevarat relevant si suparator in acest incident – si care il deosebesc categoric de celelalte situatii mentionate aici – sint urmatoarele aspect foarte grave:
1. Jucatorul Muresan a lovit INTENTIONAT cu cotul in fata
2. Arbitrul Kovacs a gresit INTENTIONAT neacordand Cartonas Rosu asa cum prevede Regulamentul
3. Comisia de Recurs a FRF a gresit INTENTIONAT prin faptul ca desi a avut toate probele la indemana nu a sanctionat greseala Arbitrului si implicit nici pe cea a jucatorului
Toate aceste aspecte indica de fapt un lucru foarte grav: complicitatea Arbitrului, a Comisiei de Recurs a FRF si chiar a Conducerii Clubului ASA Tg Mures la incurajearea violentei pe terenul de fotbal. Aceste lucruri grave are trebui sa ne preocupe pe noi – iubitorii de fotbal din Romania – si nu faptul ca Rusescu este de la Steaua (el este si la echipa Nationala), sau faptul ca RP ar simpatiza cu Steaua! In urma acestui grav incident pentru fotbalul romanesc cu cine ati vrea sa simpatizeze comentatorii si ziaristii de sport? Cu Arbitrul Kovacs sau cu incompetentii din Comisia de Recurs a FRF?

Cristian (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:33

Un articol echilibrat,civilizat.
Marele fundas „muresan” a lovit intentionat,pe cadere cand forta corpului se amplifica,cu,cotul.Bine ca nu i-a „prins carotida”.A aratat ca e rudimentar.
Aceste lucruri se arata la antrenamente,la categoria „nu face niciodata asta”,de exemplu la rugby.Sport practicat de mine 6 ani.
Argumentele „mitic,aliat a lui Becali” sunt din categoria „ardeleanul si banateanul au 4 capete si unul e mereu fruncea”.In nimic.Deci nu va va superati pe nimeni.

Mocrean (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:34

Nu e un articol cu tematica sportiva, poate doar pentru fanfaronii care cred ca tot ceea ce este adiacent sportului este intersant.
Greseli au fost si vor mai fi.
Nu cred ca a lovit intentionat .
Domnule autor cate etape de suspendare merita Lucian Sanmartean, pentru dintii scosi ?
Orice sportiv este supus riscului, iar pe terenul de fotbal nu e loc pentru fricosi.

RestoreFaith (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:34

Domnule Paraschivescu, cateva remarci la adresa articolului dvs. Acest individ chel – si o spun fara dram de rautate – este foarte darnic in coate, abil in formarea echimozelor si un sustinator fervent al epistaxisului provocat. Pe de alta parte, cu „ajutorul” lui Muresan si a suferintei lui Rusescu, reflectorul s-a pus din nou pe riscurile meseriei de fotbalist. Si exact astea sunt , riscuri. Putem dramatiza putin, sub influenta emotiilor, dar finalmente, tot ce ramane este acest adevar gol si putin insensibil – ca e fotbalist si ca banii pe care-i primeste acopera moral si situatiile de genul acesta. Iar Muresan este un produs al fotbalului de perfomanta, care are un singur principiu: castiga cu orice pret. Evident, nu este cel mai destept de pe batatura(l-am auzit vorbind), dar e onest in raspandirea durerilor de tibie, asa ca nu poti sa te astepti la altceva de la el. Mai surprinzator e ca a trecut mai sus de tibie, dar acest lucru se datoreaza faptului ca a invatat ceva anatomie, afland cu aceasta ocazie ca omul are si alte oase in afara tibiei. Serios acum, acest tip nu joaca fotbal, e doar un macelar dotat cu patru ”cutite”: doua maini si doua picioare. Suspendare n-a primit, dar publicul ii aplica o corectie de jungla in care predomina saliva, urarile de bine catre mama si simbolistica erecta a degetului mijlociu. Asa ca, poate nu e suspendat de catre membrii octogenari si aparent senili ai federatiei, dar primeste sutul in bombeu de la public, sut care intra adanc in tinta sa , eventual pana la sangerare. Cu respect

ardelean (4 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:36

ani la rand voi miticii din bucuresti ati indemnat si inca indemnatzi la ura ..

Serban (2 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:38

Cu siguranta in acest incident grav nu conteaza faptul ca rusescu este de la Steaua (el joaca si pentru echpa Nationala). Ceea ce este cu adevarat relevant in urma acestui incident – si ceea ce il deosebeste clar de celelalte situatii mentionate aici – sunt urmatoarele aspect:
1. Jucatorul Muresan a lovit INTENTIONAT cu cotul in fata un adversary
2. Arbitrul Kovacs a gresit INTENTIONAT nerespectand Regulamentul de fotbal si acordand Cartonas Galben in loc de Rosu (lucru recunoscut de altfel dupa meci)
3. Comisia de Recurs a FRF a gresit INTENTIONAT nesanctionand greseala flagranta a arbitrului Kovacs si implicit lovirea cu cotul a lui Muresan
Aceste aspecte indica o complicitate periculoasa intre Jocator, Arbitru, Comisia de Recurs a FRF si chiar a Clubului ASA Tg Mures care nu a luat atitudine asa cum ar fi trebuit pentru sanctionarea violentei pe terenul de fotbal, ba chiar a incurajat-o! In aceste conditii cu cine ar trebui sa simpatizeze Comentatorii sau Ziaristii de sport? Cu Muresan sau incompetentii de la Comisia de Recurs a FRF?

Andrei (25 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:45

@Radu Paraschivescu
Cred ca sanctiunile sportive ce trebuie aplicate pentru acest tip de „intrari barbatesti” ar trebui reglementate mult mai strict chiar la nivel de UEFA, nu doar la nivel de FRF si LPF. Altfel apar situatii de suspendari aberante privitoare la gesturi mitocanesti fara consecinte grave (vezi muscatura lui Suarez la Chiellini la ultimul CM din Brazilia), versus suspendari blande pentru intrari cu adevarat periculoase (vezi genunchiul lui Zuniga in spatele lui Neymar, la acelasi CM)…o sa imi spui ca Suarez era recidivist…o circumstanta partial atenuanta.
Iar apropo de sariturile la cap cu cotul in gatul adversarului, stelistii isi pot aminti destul de lesne cum sarea Radoi, la fel ca Muresan, fiind sanctionat uneori cu rosu direct…norocul lui e ca nu a scos ochiul niciunui adversar.

Andrei

geo (1 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:51

dl. Paraschivescu, am o intrebare: de ce nimeni nu comenteaza de marele fotbalist Sanmartean? de faza din meciul nationalei?

bazileon (7 comentarii)  •  24 noiembrie 2014, 15:53

Dar scriati despre fotbal cand echipa din Gruia a luat cele trei titluri; macar atunci sa (va) fi citit propozitiile care vestejesc un CFR deja ofilit; iar daca numai prezentul va inspira, de ce nu va abateti atentia si asupra lui Sanmartean? Si el are, alas, un record de brutalitati si nu cred ca un ins consumat ca dvoastra socoate ca gestul bucomaxilofacial contra danezului a fost involuntar.

Comentează