Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Strigăt cu piciorul

Să nu trecem atît de repede peste un gol atît de plin de tîlc!

Érik Lamela are talent şi de dat altora, însă arată ca o grisină bipedă. Pala de vînt pare un duşman gata să-i vină de hac. Iar […]

luni, 27 octombrie 2014, 12:13

Să nu trecem atît de repede peste un gol atît de plin de tîlc!

Érik Lamela are talent şi de dat altora, însă arată ca o grisină bipedă. Pala de vînt pare un duşman gata să-i vină de hac. Iar în Anglia asta costă mult şi se amortizează greu. Lamela e al nu se ştie cîtelea stîngaci din Argentina chemat să continue linia Maradona-Messi. Povestea lui e un vîrtej de interese şi combinaţii în care fotbalul a pierdut lupta cu profitul. Cînd Roma l-a vîndut la Tottenham, fiecare partener al tranzacţiei a suferit. În locul lui Lamela, Roma l-a adus pe Adem Ljajici, un fel de Mutu în variantă sîrbească, blazat din postadolescenţă şi convins că i se cuvin toate alinturile lumii pentru cele patruzeci de minute pe an în care joacă la nivelul reclamei şi al salariului. Nici Tottenham nu s-a pricopsit, cîtă vreme Lamela a ajuns pe White Hart Lane ca să-l facă uitat pe Gareth Bale. Rezultatul? Lumea a început să uite de Lamela.

Joia trecută, în plină toamnă londoneză, Érik Lamela a răbufnit. Trecuse cam o treime din meciul cu Asteras Tripolis cînd lui Lamela i-a venit să urle că nu mai suportă banca de rezerve. Ce-a urmat se ştie. S-a trezit din întîmplare cu o minge, şi-a înnodat picioarele („nu încercaţi aşa ceva acasă”) şi a aruncat mingea în poartă de la marginea careului mare. (VIDEO cu golul) A fost golul anului? Evident. Dar nu asta l-a interesat pe Lamela. Golul acesta, cu un procedeu pe care l-am mai văzut la Eden Hazard şi Angel Di Maria, a fost de fapt un strigăt cu piciorul. Iar Lamela, într-o citire subiectiv-diletantă, n-a cerut şansa de-a juca mai mult la Tottenham. Nu are blazonul lui Di Maria, robusteţea lui Hazard sau încăpăţînarea lui Aguero. E prea fin şi prea crocant pentru o bucătărie care premiază cartoful fiert sau plăcinta cu rinichi.

Pe scurt, Érik Lamela şi-a regizat propriul clip publicitar cu Asteras. În timpul filmărilor, el a avut grijă să strige suficient de tare încît să-l audă cine trebuie: „Luaţi-mă de-aici!”. Rabona lui care a prins toate buletinele de ştiri şi a făcut să curgă ghirlande de superlative din tastaturi a fost un fel de-a agita o lanternă a disperării. Pe bani foarte mulţi, Lamela a naufragiat într-un fotbal în care nu se poate acomoda şi pe care nu-l înţelege. Pe un ţărm unde se întunecă repede. Or, fotbalul lui Lamela e jocul unei creaturi diurne, care are nevoie de soare, lumină şi şolduri unduioase. Tinereţii lui nu-i trebuie un sfetnic coliliu, ci un mediu prielnic. Iar dacă întoarcerea la Roma ar fi anevoioasă procedural, rămîn Spania şi Portugalia, unde un şmecher cu zestrea lui ar putea seduce săptămînă de săptămînă. Şi unde rabona ar fi un artificiu, nu un strigăt.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

Oaea (1 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 12:54

Golul lui Lamela a fost frumos si atat.

astodont (1 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 12:55

Daca poate pleca din Anglia in Portugalia, nici Belgia nu ar fi de neglijat. Nu mai zic de Luxemburg! Jeunesse Esch ar avea nevoie de un asemenea jucator! Sau ar putea sa munceasca mai mult si sa faca fata in cel mai puternic campionat din lume. Giggs a putut, Ronaldo la fel, etc (ei cu siguranta nu carau pianul). Masa musculara nu ar trebui sa fie o probleme eterna, tehnica sigur nu este, ramane de vazut cu seriozitatea

allizbmuht (2 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 13:07

Un gol fenomenal cum rar mai vezi in fotbalul de astazi .

Marcovici (180 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 13:36

Ultimul amical Germania – Argentina ne-a aratat un Lamela imprevizibil.

Capcaunul (5 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 14:09

Da Nea Radule am priceput ce vrei matale sa zici aici: Lamela e o mezzosoprana pierduta intr-o trupa de death metal, un scluptor ratacit in cariera de piatra, un ceasornicar condamnat in fierarie si comparatiile ar putea continua. Dar matale nu vezi ca fotbalul parca nu mai e ce-a fost ?! Oare Garirncha ar fi facut fata la ce se cere acum de la un fotbalist ? Ma uitam la Real Madrid – Barcelona…Fundasul acela stanga de la Barcelona, francezul acela (ca nu imi vine acum in minte cum il cheama) are alura de fotbalist ? Zici ca e frate cu Obelix si a venit sa darame nu sa faureasca o feerie, un dans, un artificiu de circar ceea ce de fapt imi doresc eu de la fotbal. Rabona asta Da! e o bijiturie si da intr-adevar nu prea are cauta in fotbalul englezesc. Deh … Mi-e dor de un dribling ce-noada picioare cum ii era dor moldovencei maritata cu lordul englez de „stim noi ce”. Dar : „Ata ete” merem mai departe. Respect Nea Radule.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 17:12

Bani publici pentru milioane private

(hai ca Simona mai merge, desi ar putea fi mai frumoasa ori macar americanca, dar pe blocuri sint tot felul de mutre care costa, seamana, par tot aia)

În aceste zile spatiul public românesc este răzbătut de fiori de revoltă proletară în jurul ideii că Simona baga iar milionul in buzunar iar unii nu au voie să se hrănească nici macar din popularitatea ei, maestre draga, as fi preferat alt strigat, spre exemplu cel cu capul lui Henric al V-lea, caci asta e mai cunoscut la Plescoi, Londra si Teleorman, dar citesc cu placere tot ce scrie o baba care … Ghici ?

Promit ca va spun imediat parerea mea despre „Ribana“ , merita aflata, dar ma neliniste un mic amanunt din campania prodemocratie. Cum e corect maestre:

„Dacă înaintaşii nu se prezentau în momentele de cumpănă, în ce limbă te mai p… pe el de vot?”
ori
„Dacă înaintaşii nu se prezentau în momentele de cumpănă, pe ce limbă te mai p… pe el de vot?”

PS Astept raspuns si la mine promisiunea e pro misiunea.

mihail (50 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 17:23

Domnule Paraschivescu , vorbim de fotbalul care i-a dat pe Chris Waddle , George Best ( GEORGE BEST !!) , Bobby Chalton , si in care a activat Ardiles ( culmea ,la Tottenham!) .Este adevarat ca procentul de mingicari ( in sensul bun !)este mult , mult mai mic decat la latini , dar as dori sa-mi aratati 5 jucatori de dribling (nu un dribling pe meci ) care activeaza in Italia sau Franta !Altfel, Simona si-a depasit conditia , eu o vad intre primele 6 , cinste ei ; Bayernul meu a calcat stramb , Livepool – vai de mama lor ( sa-l tii pe Cutinho , pe banca !) , Milan -sic transi gloria mundi !Sanatate si numai bine! ) sa numarati semnele de exclamare !)

lute (42 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 19:46

mișto golul, dar băiatu e pui de Crevedia avortat pe lângă geniul unui alt loser, Quaresma.

goghe (2 comentarii)  •  27 octombrie 2014, 20:39

Cele 2 pacate:
– articolul sta sub rubrica campionate si nu Europa League .. unde s-a disputat de fapt meciul.
– bine ca a-ti scris articolul repede. Dupa meciul de ieri al lui Tottenham, Lamela a demonstrat inca o data (si sincer nu era cazul) de ce sta pe banca. Si a confirmat ceea ce 90% la suta din fani au banuit – a nimerit un gol fabulos – si asta nu este de ajuns sa il faca fotbalist in PL. Poate la Roma sau in alta parte ….

alex velicu (21 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 1:41

Nu stiam nici cine e Lamela, nici ca procedeul se cheama „rabona”. Iar meciul nu l-am vazut. A trebuit sa caut si sa revad golul de cel putin zece ori ca sa vad ca intr-adevar executia e o „rabona”, daca asa-i zice. Noi ii spuneam „solomon”, dupa numele unui tip mai in varsta cu vreo sapte ani care nu numai ca marca si centra cu mingea „pe dindarat”, cum ii spuneam noi fentei, dar reusea si sa ne dribleze astfel. Precizez ca Solomon era dreptaci si figura nu-i reusea decat cu mingea oficiala, aia facuta din bucati de piele incolacite ca niste soparle neterminate. Cu mingi din cauciuc, pe betonul din curtea scolii, nu-i iesea nici la cerere!
Multumesc pentru articol! Am invatat un termen nou si mi-am adus aminte de lucruri vechi de peste treizeci de ani. Gazonul de pe stadioanele de azi nu mai miroase ca iarba de pe stadionul „nostru”, ori, mai degraba, perceptiile olfactive mi s-au schimbat cu timpul: imbatranirea, stresul, tutunul… Am cautat si inca mai caut un deodorant, un odorizator de masina, ceva care sa semene, cat de cat, cu mirosul gazonului de atunci, fara succes; articolul dumneavoastra mi l-a reamintit.

Ilie (86 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 13:39

Dl Paraschivescu, felicitari ptr alegerea facuta ca subiect. Si eu l-am detectat pe tinarul Lamela din sezonul 2012-2013 cind incepuse sa-si deschida petalele talentului cu AS Roma. Se vedea ca arde in el talentul, acel talent nemuncit, vecin cu genialitatea. Chiar presa Italiana, rareori flatoare gratuit, il considera drept un diamant, caruia ii lipsea inca slefuiala. Nu cerea decit sa se exprime, intr-adevar, intr-un mediu prielnic. Mare greseala a fost transferul sau in vara 2013, nu neaparat din punct de vedere al locului si campionatului de sosire, ci, dupa parerea mea, al faptului ca a plecat mult prea timpuriu dintr-o echipa si un campionat in care de-abea incepuse da prinda radacini. Inseamna, pe de-o parte, ca a avut agenti perspicaci in a-l convinge sa aleaga calea banului iar, pe de alta, ca stingacii argentinieni sint si vor ramine la fel de naivi precum de talentati. Sint convins ca, daca ar fi ramas la AS Roma sezonul trecut, ar fi facut parte din echipa de start a Argentinei la Campionatul Mondial, echipa caruia, in ciuda pleiadei de staruri, am gasit ca i-a lipsit un al alt jucator capabil sa strapunga liniile adverse, di Maria si Messi, neputind face totul singuri, cu precadere dupa ce primul s-a accidentat. E totusi inca tinar, mai are timp, cu toate ca ce e ratat e ratat, si Neymar tot 22 de ani are. La fel ca dvs, si eu cred ca Spania ar fi mediul cel mai prielnic ptr renasterea sa.Va felicit deci ptr subiect. Cu consideratie

Tibi (1 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 14:47

Vrei sa spui de Mathieu?

re (8 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 15:10

Chris Waddle cel mai spectaculos jucator englez. Sincer, mai talent decat Gazza.

Obiectiv (461 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 15:16

Mi se pare ca rabona este o gaselnita/un artificiu pentru cei pe care faza ii surprinde nepregatiti, adica „pe piciorul celalalt”! De cele mai multe ori, o executie de acest gen aduce un corner, incheie o actiune (evitand, astfel, un contraatac) sau persifleaza un adversar! Rabona lui Lamela a fost perfect executata, a avut forta, precizie si spontaneitate, dar, la modul general, tot o solutie „de avarie” ramane!
Venirea la Londra a fost un pas inainte pe plan fotbalistic si financiar (adica in cel mai puternic si bine mediatizat campionat din lume), de ce n-ar incerca sa ramana si chiar sa progreseze, adica sa ajunga la City, Arsenal, Chelsea, United sau Liverpool?
In Portugalia ar fi mediul cel mai propice pentru astfel de executii, cu efecte de cele mai multe ori doar pe plan estetic, insa Porto si Benfica doar vand bine, nu cumpara la preturi mari! In Spania, desi sistemele defensive nu-s ca in Italia sau in Anglia, se pune, totusi, pret si pe munca, nu numai pe astfel de pretiozitati!
In concluzie, mai bine iti „largesti arsenalul” (inclusiv cu lovituri din vole si cu celalalt picior) si-ti imbunatatesti conditia fizica, decat sa te intorci in Argentina sau sa te transferi pe bani mult mai putini intr-un campionat mai slab (ma refer la cel portughez, cu 2-3 cluburi bune)!

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 16:07

Fără căldură şi carne la Târgu Mureş
e greu sa ma documentez. Lihnit, dar am promis ca, in aceste potrivite momente de toamna, va voi scrie un esseu despre ribone, asa ca profit ca a aparut un cunoscator de # 10 si am doua intrebari:
Oare Dobrin, Iordanescu, Hagi, Lacatus, Dumitrescu, Balaci, Sanmartean au facut ribone ?
Ilie, te piepteni a)des, b)zilnic, c)si cind nu trebuie, d)mai ales atunci, e)o cere conduita
Multumesc anticipat si cer scuze daca deranjez de la

goghe (2 comentarii)  •  28 octombrie 2014, 18:22

nu ti-a convenit ca si altii se uita la fotbal si nu cad in fund la nimereli?
Foarte frumos ca nu imi mai permiti comentariile. Mare „ziarist” ai devenit.

Obiectiv (461 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 15:01

@ Radu Paraschivescu
Sper ca nu v-ati suparat pe mine, mi-am exprimat doar parerea, pe care o stiati deja. Nementionandu-va numele, postarea mea poate fi considerata o analiza neutra, nimic mai mult!
Orice s-ar spune, Anglia poate fi considerata o adevarata Mecca, un …”tarim al fagaduintei” pentru fotbalisti” si progresul poate fi reprezentat doar de transferul la un club care candideaza an de an cu sanse la castigarea Ligii Campionilor! Cum golurile de acest fel sunt rarisime in fotbalul mare, rabona nu poate fi considerata un atu! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 15:03

@ Scuze pentru niste ghilimele in plus, n-am verificat textul! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:24

@ Oaea

Pentru dvs., fara indoiala ca atat a fost. Pentru mine a fost un pic mai mult. No big deal. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:26

@ astodont

Giggs si Cristiano Ronaldo au o robustete psihica pe care Lamela n-o are si nu stiu daca si-o poate fauri contra cronometru in Anglia. Mi s-ar parea preferabila plecare. Nu chiar la Jeunesse, voyons. Soyez pas comme ca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:26

@ astodont

„plecarea”, scuze. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:27

@allizbmuht

Nici eu n-am mai vazut, desi procedeul ca atare e la indemana (indepiciorul, de fapt) unor jucatori. Pentru pasa sau centrare, ce-i drept. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:28

@ Marcovici

Imprevizibilul e zodia sud-americanilor si ex-iugoslavilor. Corecta observatia dvs. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:31

@ Capcaunul

Sigur, fotbalul s-a dus in directii nebanuite cu trei-patru decenii in urma. Ar fi inutil sa ni-i inchipuim pe Aelenei sau Rocheteau incercand sa scape teferi dupa contactele cu fundasii. Dar nimic nu ne poate opri jinduirea dupa poezia si romantismul fotbalului. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:33

@ Mihai Bulica

Stiti, presupun ca propensiunea e o pensiune a celor de la Pro. Asa si cu promisiunea-pro-misiunea. Dar votati, zau. Tineti-va cu mainile de nas si votati, dupa sfatul lui Adam Michnik. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:35

@ Mihail

Nu m-am gandit ca Lamela ar avea sanse in Italia sau Franta. Spania mi se pare cea mai potrivita pentru el. Am vazut ca echipele dvs. s-au impiedicat. Real si Lazio, in schimb, ma sperie in ultima vreme. A ajuns sa-mi fie teama de ce-ar putea ascunde seriile lor de victorii. Daca ati plasa semnele de exclamare ca spaniolii, chiar ca m-ati pune pe ganduri. Asa insa rezist. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 octombrie 2014, 19:36

@ lute

O fi Lamela pui de Crevedia, dar ia sa aud, loserul dvs. genial Quaresma a marcat un asemenea gol? Poftim? Mai tare, va rog. R.P.

gery76 (25 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 2:26

-Eu zic ca este vorba si de incredere in propriile forte,uitati-va la Thomas Muller[un jucator pe care-l simpatizez foarte mult],zici ca-i cocostarc,mai joaca si cu jambierele lasate,insa in duelurile 1 contra 1 rar pierde 2 consecutiv,tehnica decenta ,inteligenta in joc cat cuprinde,iar simtul portii este absolut fabulos,desi nu este varf impins de ”meserie”,drept dovada ,din 24 de goluri la nationala ,10 le are la mondiale[5 in 2010 si 5 in 2014].

-Pe langa toate acestea are si o autoironie laudabila spunand ca nu este un atlet care sa ridice privirile,ba dimpotriva,dar ca atunci cand intra pe teren singurul sau tele este acela de a gasi orice mijloc sportiv de a marca in poarta adversa.

-Cred ca si aceasta este explicatia pentru care la 25 de ani abia impliniti are un palmares pe care fotbalisti celebri nu l-au avut nici la finalul carierei.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 10:03

@ goghe

Primul dvs. pacat: ma confundati cu baietii de la paginare. Al doilea dvs. pacat se afla in a doua dvs. postare: nu va cenzurez, fiti fara grija. Nu mi-as permite sa refuz lumii contactul cu un om atat de curtenitor. R.P. Atentie la cratime, sunt parsive. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 10:04

@ Tibi

Nu inteleg cui ii e adresata intrebarea si ce vrea sa spuna. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 10:07

@ re

Pe Marinello il mai tineti minte? Intreb, doar atat. Sa stiti ca mie si Keegan mi s-a parut spectaculos la vremea lui. A nu se intelege ca as avea ceva cu Waddle. R.P.

Marcovici (180 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 16:14

Prefer un Lamela spectaculos pe alocuri unui robot musculos plicticos tot timpul. Noi vrem spectacol, nu km alergați după iepuri de marketing. Numai ca tot mai putini se strecoară pe scena, ii sufoca o cortina a cifrelor, a înălțimii, a agenților… Sunt mulți Lamela, Messi si Di
Maria refuzați pe criterii de corectitudine fotbalistică globală. Se produc mai multe roșii, dar nu mai au același gust. Nostalgia e depresiva, dar istoria recenta e educativa. De vina sunt antiantrenorii, autobazele, formula 10-0-0.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 16:41

Fără căldură şi carne la Târgu Mureş!

m-am nascut imbracat si vegan, urit ca dr.., cap de pepene cu trei gauri, curent permanent, curent tata, de suna semintele ca zurgalaii, aveam doua miini stingi, dar doua picioare drepte. Nici eu nu stiam cu care picior scriu. Perfectiunea tata.

Mic indian eram, ce-mi placea Ribana, ce mai speram pe cind murea a zecea oara in fata mea.
Cam pe atunci tata, a murit si Rabona mea. Cu stingul, cu drepul, pac, pac, pac. Bagam mingile in orice buzunar dar am avut nevoie de peste 10 Ribone ca vad ca e doar de risul curcilor. N-am pacalit pe nimeni, n-a ajuat nimic, nu-i articiu tehnic. Atit ca am driblat citiva ani asemanator, conduceam mingea cu interiorul dupa ce trecusem peste minge cu celalat chicior. Impresionam schiori, dulapuri, atleti pe care ii terminam si cu un cap bine plasat. Sint procedee de copilarie tata, inclusiv condusul cu talpa, ori saritul peste de pe loc. Ronaldo tata, m-ar amuza copios, cu siguranta sint si adversarii lui amuzati. Ba daeducati tata ! La noi in B, C, i s-ar rupe picioarele. Lita, Bumbi, Laca, din cite am auzit, presupun, cred, pac ! Tata, i-ar fi spus in tunel ce are voie sa faca si ce nu. O fi vorba de etica profesionala ? Geoff Hurst ? Am auzit ca fara asta Anglia n-ar fi cistgat nimic. Asta venea direct spre fundas, nu sarea peste minge, ci o plimba stinga-dreapta-stinga-dreapta pina il ametea.

Daca Shakespeare ala Londonezu suta cu Filanda ca Motanu nostru mioritic era mai frumos. Desi ca Motanu ar mai fi sutat si un milion de fotbalisti din Asia si 50% din populatia Braziliei, bunica mea si a lui Mironica, sa-i fie iertate de pacatele ei, saraca de ea, ce-a mai suferit cind ungurul ala … Un sut sanatos, o centare de la Domnu, un contraatac, un gol cu capul din plonjon, asta e greu maestre tata. Sa le luam pe rind.
Golul secolului l-au primit cei de la Dortmund, de la cine crezi tata, Hagi tata, pac, de pe loc, stinga, 35 m, direct in vinclu. Pac. Oare il confund cu cel de pe locul 1 la UEFA ?
Un Dumnezeu al centrarilor exista pe orice teren de fotbal. In civilizatie fiecare orasel are peste 10, asa ca, pe putin 10 Dumnezei in fiecare orasel.
Golul din contraatac al lui Hagi cu Argentina a impresionat toata lumea: „uitati tot ce-ati stiut despre fotbal, azi se scriu cartile din nou“. Ce-a vazut Ilie, au vazut comentatorii live cu 4 secunde inainte. Doar cu o secunda trebuie ei sa comenteze mai tirziu, asa ca tot ramin trei ! Record mondial.
Iar latul moale al lui Ilie, ba tata, ce rabona visezi tata, a fost de #10. Poate stelistii n-au facut rabone la antrenament ca le rupea Bumbi piciorul, le dade el rabone tata, de mincau pe urma numai rabone.
Golul secolului. Am vazut undeva golul lui Sorin Avram din plonjon: a plutit sase metri deasupra tuturor (record mondial absolut, ar fi cistigat Olimpiada cu 8, 99 m) si a trimis mingea la vinclu ! Ba tata, chiar nu mai stim ce e frumos ?

O minge calcata, una condusa scurt, fixari ale fudasului, portarului, un lob, o minge saltata usor de tot peste portarul care se asteapta sa rupi plasa, o pasa lunga care nu trebuie preluata, una usoara in zona nimanui, o minge care ocoleste zidul, care sare la 90 de grade cum atinge pamintul, una care cade din seninul cer, una aruncata peste adversarul aflat la 30 cm de tine, care nu mai stie apoi unde este mingea, … astea ar fi artificii tehnice ! In regim de viteza, toate astea dau campionii.

Multi se gindesc la un 11 m cu o Ribona. Nu aduce nimic tata. Nici scarita nu mai e spectaculoasa.
Altfel ar fi daca portarul ar fi trimis in dreapta, ajuns acolo vede ca mingea se indreapta spre stinga si se tiraste, se tireste tata ca o tiritoare, aluneca tata, se tireste iar, aluneca si iar se tiraste in patru labe tata, publicul se intreba daca mingea care se tiraste si ea va ajunge pina in poarta. Si daaa !!! Mingea se opreste la um cm dupa linia portii, iar Raducanu ? ajunge prea tirziu, a avut saracu 5 secunde de chin si 50 de ani de vise ca va prinde mingea. Oare a dat cineva asa un gol ? Maestre , aud tata ?

Mentionez ca sint compozitor, nu ma pricep la fotbal, nu am nici macar doua picioare drepte. Am doar un pepene cu trei gauri. Asa ca nu ma contraziceti, ca ma dor bomboanele agricole care suna din cauza curentului la gauri, iar daca nu le-a tras-o nimeni pina acum la fotbalisti, …, eu ii astept tata, pe toti cu nerabdare.

PS da maeste, „diversionistul“ pro e altul care s-a dilit in 89. V-as alege ca laudator pentru „La Bloc“, „Las Fierbinti“ si Adi o ba balena Goliat care s-a carat imprastiat. Da, mina la nas, dezinfectarea ei dupa vot, asta e clar. Eu pot vota cu parfumuri, Laura Codruta, Laura Stefan, Laureatele judecatoare si procuroare, Laureatele femei in general, caci doar ele mai conteaza, doar ele nu au nevoie de spaga, de pitipoance, ele muncesc, doar ele nasc, …. pot vota chiar Steaua, Simona, chiar Luna de pe cer despre care voi doar scrieti. Caci eu votez zilnic.
Voi nu ! Voi nu tebuie sa asteptati moartea unora, trebuie sa-i terminati cit sint inca in viata, sa-i impiedicati sa faca rau. E drept ca Petre Roman, „nu vrem valuta, vrem ca EL sa ne …“, s-a infiltrat, asta a invatat cel care a „deconspiat“ (termen KGB) tiparnita de dolari a martirului Coposu, adevarat ca Macovei era caratista (adica procuroare) in tristul regim, putin mai bine ca Elena centurista, ca sobolanul DD e tuciuriu rau, ca toti sint ca vai de ei, dar consider ca drepul la vot, greu cistigat, trebuie exercitat. Este o ocazie. Trebuie termianti pe rind, unul cite unul. Laudatorii R P scriu scrisori nu ribone, tara arde si baba se pieptana. Ei, laudatorii R P, sint de parere ca trebuie terminati mai intii Pacientii Sectiilor Dermato-venerice. Restul ar urma, zic ei. E drept ca asta zic de un sfert de secol, dar daca tot ma lauda, eu R P as fi scris macar despre „dati iures (navala) la spartura“, caci votul reprezinta spartura prin care omul poate sa stopeze delicventi, sa decida si el ceva ca om.
Ar mai fi ceva. Eu nu cred ca unul care stie sa-l citeasca pe unul care incearca sa scrie corect, nu ar vota corect. Cred ca 50% din astia nu au nevoie sa voteze, nu vor vota, caci nu le trebuie, ei se p… pe toti comunistii, fesenistii si urmasii lor, la fel pe vot. Astia trebuie convinsi sa voteze. Sifiliticii cistiga la tara, cu analfabetii, redusii mintali si pensionarii bolnavi, cu toti batutii de soarta carora le dau ceva de alegeri. Cu cit mai multi batuti de soarta, cu atit creste mai mult puterea Pacientilor Sectiilor Dermato. Este si motivul pentru care dati in gropi la propriu, va rupeti pina si rotile Jeepanurilor. Eu votez zilnic. Hai si voi macar odata. Pe ei, mama lor de comunisti !

Obiectiv (461 comentarii)  •  30 octombrie 2014, 18:25

@ corvette59
Mi-a parvenit scrisoarea, multumesc mult! Imi pare rau ca abia la a doua…strigare/incercare!
O voi citi cu palcere, sa ma familiarizez si cu fotbalul australian; care-i favorita dvs.?
Antipatia dvs. – RVP – a mai lasat o sansa celor batuti de soarta (numai in planul rezulatelor, nu si al finantelor) – City, United, chiar si Arsenal! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 0:28

@ gery 76

Da, e vorba si de incredere, dar pur si simplu exista cazuri in care, oricata vointa ai avea, nu te adaptezi. Ardiles si Villa au venit in acelasi timp in Argentina. Primul a devenit idol, al doilea s-a cufundat in uitare si n-a facut mare lucru. Observ ca nu ratati ocazia de-a duce discutia spre Germania. Am multi fotbalisti pe care-i stimez si-i simpatizez din nationala aceasta, dar fata de Muller am rezerve. Nu-i contest puterea de lupta si toate celelalte, dar l-am vazut faultand murdar si apoi mirandu-se candid. Asta nu prea e treaba nemteasca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 0:31

@ Obiectiv

Dumnezeule, cum sa ma supar? Fiecare cu parerea lui. E posibil sa avem vederi comune despre fotbal si vederi diferite despre fotbalisti. Nu-i nimic. „Rabona” nu mi se pare o solutie de avarie. De pilda, Di Maria n-a realizat-o in criza de timp, a cautat momentul optim pentru procedeu. Am pe retina cateva centrari ale lui de pe cand era la Real. Parca si Cassano a facut-o la un moment dat. Si mai sunt. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 0:36

@ Ilie

Va multumesc. Imi pare rau pentru Lamela fiindca, la fel ca dvs., adulmec la el mugurii ratarii. Sigur, pe bani multi. Daca agentii ar avea pe agenda si interesul lui, nu doar comisioanele lor, l-ar sfatui sa se traga mai spre sud. Dar ma indoiesc c-o vor face. Lamela va fi un Pantilimon cu dribling, din pacate. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 0:41

@ alex velicu

Multumiri pentru randuri. Au parfumul care trebuie. Mi-ati adus aminte de mingile acelea greoaie, care scoteau si un sunet aparte cand sutai in ele. „Solomon”? Interesant, nu stiam. Am incercat si eu rabona de cateva ori, in curtea scolii (profesor fiind). Mi-a iesit, de ce sa nu ma laud? Insa doar in fata unor copii de clasa a opta sau a zecea. R.P.

Ilie (86 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 1:26

@ Dl Paraschivescu : si ce dribling ..

gery76 (25 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 1:55

-Domnule Paraschivescu am recunoscut ca am fost si sunt un mare fan al fotbalului german in special si al Germaniei in general[desi paradoxal ,sunt oltean 100% si in zona mea suntem foate putini],nu va spun ce pateam pe la sfarsitul anilor ’80 si inceputul anilor ’90,copil si adolescent fiind cand le spuneam despre Lothar Matthaus ,Andy Brehme ,Ruddi Voller ,Pierre Littbarski,Thomas Haessler si Jurgen Klinsmann,nu mai vorbesc de Norbert Nechtweich,fratii Rummenigge,portarul Pfaff sau Augenthaler,e adevarat ca am beneficit printr-o conjunctura favorabila de celebrele reviste Fussball Panini din anii ’80,nu era zi in scoala sau in liceu sa nu ma cert cu multi dintre colegi,caci toti tineau cu Brazilia,Italia si Argentina.

-Sper sa nu va deranjeze aceasta subiectivitate a mea [mi-ati lasat mereu impresia unui om extrem de deschis],cu atat mai mult cu cat in zona dumneavoastra sunt mult mai multi sustinatori ai nemtilor decat in Gorjul meu natal.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 7:37

@ gery 76

Nu ma deranjeaza catusi de putin. Subiectivitatea e esentiala pentru orice suporter. Nu putem avea impresii obiective. Va rog totusi sa-l lasati pe Pfaff Belgiei. In rest, poate o sa va mire, dar in Banat exista un puternic curent antigerman cand eram eu copil (ma refer strict la fotbal). Acolo domnea nationala Iugoslaviei. Ma molipsisem si eu, mai ales dupa semifinala RFG-Franta din 1982, cand cu Schumacher. Acum am o multime de motive sa-i admir pe nemti, fiindca se produce, inevitabil, contaminarea maturitatii: judecam in functie de asocieri si merite, nu de umori. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 7:39

@ Ilie

Da, daunator cateodata. L-am vazut exersat pe viu, fara anestezic, pe Olimpico, in fata unui biet cetatean din Palermo. Maine se fac doi ani de la intamplare. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 7:41

@ Mihai Bulica

Nu ratez prilejul unei reverente mintale in fata Laurei Stefan de fiecare data cand ii vad/aud pomenit numele. R.P.

alex velicu (21 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 11:12

Numai pe el l-am urat cu adevarat. I-am si spus-o verde-n fata, acum vreo zece ani; el radea a soare, complet pe de laturi, cu niste dinti plini de pete. O facea pe „badigard”-ul pe-atunci, pe langa unul care, culmea! era de prin fotbal, dar nu merita nici sa-i indrepte striurile la chiloti lui Solomon!
Mi-a zis: „Ba, te-am facut om! Dac-o mai frecai mult pe langa gasca asta, acum erai la parnaie! Zi Bodaproste!” Am zis.

Obiectiv (461 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 13:56

@ Radu Paraschivescu
Cunoscandu-va sirguinta si promptitudinea cu care raspundeti tuturor postarilor, cred ca, totusi, ati fost un pic suparat pe mine!
Lamela mi se pare un favorit pe care merita sa-l aparati: este mai tanar si ceva mai putin indolent decat un anume alt stangaci! Unde mai pui ca, tot in meciul cu Asteras, a marcat dintr-un vole’ nu tocmai simplu, realizare rara chiar si pentru stangacii mult mediatizati pentru tehnica lor!
Totusi, mai mult decat a evolua la Tottenham nu inseamna decat un transfer la Real, Barcelona, Bayern, Atletico (chiar se simte nevoia, pentru ca cei mai multi echipieri sunt truditori si nu ies din reperele tactice ale lui Simeone), PSG plus 2-3 grupari din Anglia. Toate cluburile importante din Albion au jucatori tehnici, asa ca ar fi si pentru el o paine alba de mancat! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 14:31

@ Obiectiv

Ma rog, daca vreti neaparat sa credeti ca sunt suparat pe dvs., puteti s-o faceti. Probabil ca tot de suparare va raspund si la acest mesaj. Si observ ca absenta lui Ozil de pe teren va da acelasi ghes sa-l invocati ca prezenta lui pana in momentul accidentarii. Pe Lamela il vad jucandu-si marea carte la Villareal. Dupa mine, e o echipa de pleziristi fara miza unde jocul lui ar prinde consistenta tocmai in absenta presiunii. Tin cu Real, dar am o simpatie statornica pentru Villareal, de cand i-am vazut prima data. Mi se par fermecatori si cavaleresti. As fi vrut sa-l vad macar un an si pe Valeron acolo. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 14:57

@ Radu Paraschivescu
Am scris ca „…ati fost putin suparat…”, nu ca ati mai fi!
Am dat vreun nume cand am facut comparatia? Tot este un progres, pana n-o sa-l mai invoc decat pentru fapte demne de mentionat, cum am promis!
Argentinienii sunt mai ambitiosi decat brazilienii, nu l-as vedea la un club fara un obiectiv precis si important; totusi, nu va contrazic! O.

gery76 (25 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 18:44

@Radu Paraschivescu

-Nu pot sa-l las pe Pfaff doar Belgiei,deoarece cea mai frumoasa parte a carierei belgianului s-a desfasurat in tricoul SACRU al celor de la Bayern Munchen,printre cele mai frumoase meciuri tur-retur pe care le-am vazut la televiziunea yugoslava au fost in ’87 in semifinalele C.C.E. cu Real Madrid 4-1 si o-1.

-Dupa un 4-1 senzational la Munchen,Matthaus fiind genial ,in retur nemtii au facut fata unei echipe madrilene extrem de ofensiva dar si foarte agresiva ,Juanito calcandu-l cu crampoanele pe fata pe Matthaus,ba mai mult un german a fost eliminat[daca mi-aduc aminte bine,Augenthaler],iar tot greul a cazut pe umerii lui Pfaff,care a aparat fenomenal in fata unor nume incredibile precum Butragueno[El Buitre],Michel sau Valdano,presa spaniola spunand ca a fost cea mai buna prestatie a unui portar advers pe Bernabeu ever.

-Eu zic ca prestatia extraordinara a lui Jean Marie Pfaff la Mexico’86 se datoreaza in mare masura si apartenentei sale la clubul Bayern Munchen!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 19:08

@ gery 76

Banuiesc ca, in cazul asta, si Ciriaco Sforza e tot german. Nu mai vorbesc de Ribery si Robben. R.P.

gery76 (25 comentarii)  •  31 octombrie 2014, 20:05

@Radu Paraschivescu

-Vreau sa fiu pana la capat subiectiv si sa spun ca Sforza se identifica mai mult cu Kaiserslautern decat cu Bayern,insa Ribery si Robben chiar ei au recunoscut ca perioada Bayern reprezinta apogeul carierei lor,fotbalul prestat de ei in aceasta perioada fiind cel mai bun al carierei.

-Va multumesc pentru umorul fin,este o mare placere sa citesc articolele dumneavoastra,cred ca sunteti un exemplu ca in Romania inca se mai poate face presa sportiva de calitate.

Comentează