Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Exilaţi la ei acasă

Rapid s-a abandonat unei ocupaţii perdante: pîndirea miracolelor 

Din cearcănele lui Marian Rada curge şi decurge corpul unui suferind. Rada practică un soi de hipnoză motivaţională prin care îşi împinge jucătorii pe teren. Încă o zi, încă un meci, încă […]

luni, 21 iulie 2014, 11:56

Rapid s-a abandonat unei ocupaţii perdante: pîndirea miracolelor 

Din cearcănele lui Marian Rada curge şi decurge corpul unui suferind. Rada practică un soi de hipnoză motivaţională prin care îşi împinge jucătorii pe teren. Încă o zi, încă un meci, încă o perfuzie cu speranţe. Însă ce se întîmplă la Rapid nu mai are de mult legătură cu fotbalul şi clasamentele. Lucrurile au intrat în altă zonă, unde ştiinţa pregătirii şi talentul jucătorilor nu mai fac două parale. Totul a devenit o chestiune de etica şi demnitatea muncii. O problemă de supravieţuire, de potolire a foamei şi abia apoi de onoare. În Giuleşti a ajuns să se glumească şi să se surîdă trist, iar ăsta e un barometru care vesteşte urgii. Plutind pe un ocean de incertitudini, Rapid s-a abandonat unei ocupaţii pe care-o ştie din capul locului perdantă: pîndirea miracolelor.

Tribuna oficială a stadionului a devenit decor de tragicomedie. Totul se consumă în cheia prezumtivului: „Massone ar putea să preia echipa mîine”, „Ze Maria ar putea să antreneze Rapidul de săptămîna viitoare”, „X ar putea să investească două milioane”, „Y ar putea să repare copertina, ca să nu mai plouă peste oaspeţii aduşi la bîlci”. „E Crespo, ba nu, nu e Crespo, dar ar fi putut fi.” Bun venit în zodia ipotezelor fără număr şi temei. Tragicomedia se transformă în carnaval burlesc. Orice necunoscut observat că duce mîna la buzunar, fie şi pentru a scoate o batistă, e bănuit de intenţii investiţionale. Prin faţa asistenţei se perindă aspirant după aspirant la faima unei glorii de-o zi. Simplul fapt că nişte urgisiţi văd în tine întruparea providenţei te face pesemne să te simţi important, îţi pansează eul rănit în cine ştie ce alte lupte ale vieţii.

E sesiune deschisă. Examenul pentru postul de izbăvitor nu se dă într-o zi anume. Oricine vrea un pic de atenţie face o vizită în Giuleşti, anunţă intenţii generoase, spune două fraze de complezenţă, afişează o mină misterios-preocupată şi pe urmă se suie în avion. Pîndaşii miracolelor stau mai departe cu ochii mijiţi, căznindu-se să vadă de unde ar putea sosi următorul agent al mîntuirii. Între timp, găurile din acoperiş se înmulţesc, iar comerţul cu iluzii deraiază în sarcasm. Masonul lasă locul Massone-lui, a mai trecut pe-aici şi un şeic, s-ar putea să ajungă şi-un milk-shake, e loc pentru toţi. Să rîdem? Am putea s-o facem, dar am da cu oiştea-n gard. Sînt cazuri cînd hazul de necaz nu mai e paliativ, ci lopată de mormînt. Iar situaţia Rapidului e oricum, numai amuzantă nu. Rapidul trăieşte exilat în propria locuinţă. Tocmai el, care cînta „Sîntem peste tot acasă”.

Comentarii (64)Adaugă comentariu

andrei33 (57 comentarii)  •  21 iulie 2014, 12:33

Salut, Radu. Uite asa vine decontul pentru 10 daca nu 20 de ani de management bananier si capitalism salbatic la nivelul cluburilor de fotbal. Criza economica din ultimii ani nu e decat cireasa de pe tort. Avem cea mai slaba divizie din ultimele decenii, un campionat in care echipa de pe locul 6 merge in EL doar fiindca cele doua de mai sus sunt in insolventa sau faliment! Au disparut echipe de traditie precum Arges, Craiova, Timisoara, Rapid sau se zbat sa moara. Campioana tarii isi vinde vedetele direct pe banca de rezerve a unor echipe mediocre din alte tari si spera la banii din CL ca sa nu dea si ea faliment. Jucatorul roman e cel mai slab cotat de dupa ’89 incoace. Fotbalul romanesc e in colaps si la nivel de club si de nationala iar media, din pacate, e si ea o oglinda care reflecta acest declin. Pregateste-te temeinic la alte sporturi, ca despre fotbal nu o sa ai de scris decat prohoduri si vesnice-pomeniri.

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  21 iulie 2014, 12:35

Cearcănele lui Marian Rada nu sunt datorate rapidului. Fara a incerca sa il jignesc, cred ca sufera de o afectiune destul de grava. Si nu, nu are legatura cu etnia si nici cu bautura. In rest, situatia de la rapid nu mai amuza pe nimeni. Suporteri care se bat intre ei, bani lipsa, „magia giulestiului” continua: adversarii sunt scuipati, injurati ca la usa cortului (expresie pur romaneasca), „lichidele” sunt aruncate din pahare in continuare (probabil datorita lipsei toaletelor), „frumosii suporteri” intra la locurile ocupate de persoanele oficiale ale echipe vizitatoare si umplu de scuipati pe „instigatorii” Galca, Argaseala si mai ales Duckadam, etc..Intr-adevar, Duckadam cred ca a „instigat” foarte tare, merita scuipat din cap pana in picioare pentru „aroganta” ca a aparat atatea penalty la Sevilla. Au dreptate „frumosii suporteri ai rapidului”. Vorba presedintelui „poate o fi zis ceva” Duckadam, cine stie.

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  21 iulie 2014, 12:37

P.S Sper ca ati inteles de ce am spus „datorita lipsei toaletelor” si nu „din cauza”… De fapt, lipsa toaletelor pe acel stadion este cel mai mic „inconvenient”…sunt altele mult mai mari.

Obiectiv (461 comentarii)  •  21 iulie 2014, 13:06

@ Radu Paraschivescu
Superb scris (ca de obicei) si excelent suprinsa situatia trista a unui club de traditie din fotbalul nostru!
In limite legale (ca in Franta, unde Marseille, Lyon, Lille, Bordeaux si alte orase mari n-au decat cate un club in prima liga) primariile si consiliile se pot implica activ in sustinerea sportului! Si nu ma refer numai la baza materiala, desigur.
Pe de alta parte, existenta unui patron nu reprezinta la noi o garantie suficienta pentru bunul mers al activitatii unui club sub aspect financiar; acestia (proprietarii de cluburi) au interese imediate si, in consecinta, proiecte de scurta durata (cazurile Urzicenilor, Branestilor si Extensivului, ca sa ma refer numai la ele, sunt edificatoare). Apoi, decat sa ai un patron precum cel de la Galati (care, poate, a imprumutat doar clubul si, apoi, l-a … „devalizat”, dupa incasari exceptionale din participarea in Liga Campionilor!), mai bine te bazezi pe sustinatori/fani (care trebuie sa-si cumpere abonamente, sa vina in numar mare la stadion si sa achizitioneze materialele promotionale ale clubului), pe sponsorii oficiali si cei tehnici si, nu in ultimul rand, pe incasarile din drepturile de televizare!

Sequoia (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 13:20

Fara ca prin ceea ce voi spune sa incerc a da vina pe presa pentru ce se intampla la Rapid (ar fi stupid), parerea mea e ca, totusi, panditorii de miracole se afla in primul rand intre ziaristi. Toti acei seici, masoni si pseudoinvesitori n-ar fi creat aparenta unui balci jenant daca nu ar fi fost ATAT de mult pusi pe taraba, invartiti, rasuciti si de-atat de multe ori dati ca potentiali/posibili/siguri/mai mult ca siguri de catre pseudojurnalistii in cautare de un miracol pentru articolul lor. Miracol care, nevenind pentru ca nimic nu se intampla peste noapte (daca se intampla vreodata), ii face prea ades sa-l inventeze chiar ei si sa-l impinga pe scari inainte sub umbra iluzorie a unui fapt 1000% sigur. Pentru ca „Orice necunoscut observat că duce mîna la buzunar, fie şi pentru a scoate o batistă, e bănuit de intenţii investiţionale.” in primul si in primul rand de cei care urmeaza sa scrie imediat pe site „E sigur! S-A FACUT! INTRA SI VEZI CINE E NOUL PATRON AL RAPIDULUI!”. Asta pentru ca maine sa titreze cu acelasi semn de exclamare la sfarsitul frazei, dar cu o naivitate imbecila, „A MAI PLECAT UNUL! RAPIDUL, IN CONTINUARE FARA PATRON!”. Dincolo de tragicomicul nedorit de la acest club, balciul il fac in cea mai mare parte asa-zisii jurnalisti care de foame sau din lipsa crasa de educatie gazetareasca alearga cu limba scoasa dupa senzational.

claudiu (11 comentarii)  •  21 iulie 2014, 13:40

Adevarat.
Numai escroci in fotbal.
Situatia financiara a Rapidului e in primul rand confuza.
Nu e clar care este cifra datoriilor.
Chiar daca ar apare cineva dispus sa investeasca, ar avea de facut fata unor probleme uriase.

corvette59 (172 comentarii)  •  21 iulie 2014, 13:41

Hello again ! Am ajuns acasa cu bine si fara peripetii ,mutumesc lui D-zeu . Un pic bulversat de fusul orar (din nou ),dar altfel nu am probleme .
Maestre , vad ca sinteti angrenat acum in fotbalul intern si asta bine . Trebuie si acolo ,sau mai ales acolo ,o voce proeminenta si credibila sa pledeze pt cei batuti de soarta . Apreciez asta,maestre ! Cit despre Rapid ,sint devastat ca asa o echipa de traditie a ajuns sa-si numere feliile de piine. A fost echipa mea preferata ,dupa UTA bineinteles ,si amintirele ma napadesc una dupa alta . In rafale . Va redau doua foarte semnificative .
Arad 1966-1967 . UTA – Rapid . La 0-0 Nasturescu centreaza in careu pt Ion Ionescu .Mingea ii vine putin in spate ,dar o opreste cu calciiul si mai apoi o prinde intre virf si calciiul celalalt si o arunca peste el si peste Gornea venit in intimpinare. Acesta,Gornea, increzator ,se duce in spatele portii sa ia mingea .Ionescu il urmeaza,il bate pe umar si-i arata vinclul portii . Mingea se oprise intre bara de fier si plasa ! Scor 0-2 .
1967-1968,sau poate cu un an inainte . Steaua – Rapid 1-3 . Un meci peste care stelistii de atunci nu vor sa si-l reaminteasca .A fost un adevarat cosmar in ale umilintei. Rapidistii nu voiau punctele,singura lor preocupare fiind umilirea partenerului si au facut-o din plin. Pina si Bartales ,o rezerva la acea vreme,il dribla in serie pe Halmageanu fara sa traga la poarta . Niki Dumitriu a luat o minge din jumatatea lui si cu ACEIASI fenta a trecut de toata apararea Stelei ,inclusiv Suciu , si a intrat jonglind cu mingea in poarta . Ehe ,vremuri trecute ,vremuri uitate ! Nu cintari,nu lumini de baluri acum .Pacat ,mare pacat !

George (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 13:45

Mult stimate Domn ,
Sunt prea multe de spus si prea putini inteleg .
Acum ne dam seama ca revolutia ne-a aruncat intr-o societate pentru care NU ERAM PREGATITI – marea majoritate a populatiei – si niste grupuri de interese ne-au determinat si ”condus” acolo unde EI ISI DOREAU !
Copiind niste sisteme pentru care NOI nu eram pregatiti
am constatat ca IN CAPITALISM – ma refer la cei serosi si formati acolo – ex. Germania – nu e asa de simplu cum era in socialism . Trecerea trebuia controlata cu mare atentie de persoane RESPONSABILE SI PROFESISTI
PENTRU A AVEA REZULTATELE DORITE . In tara asta s-a promovat prea mult statul degeaba si prea putin munca.
Romania APROAPE CA NU MAI PRODUCE CI IMPORTA SI VINDE . In fotbal valorile ce aparusera dupa zeci de ani de munca , (depusa de cei ce se ocupau de selectie si scolire ) s-au vandut si , dupa ei n-a mai rasarit APROAPE NIMIC . De aceea , degeaba vrem rezultate de LA ECHIPA NATIONALA , pentru ca adevaratele valori lipsesc(vezi ce se intampla in Brazilia unde se promoveaza stilul european , pragmatic iar rezultatele sunt ZERO , pentru ca nu este in natura firii lor sa joace asa !) . Echipele cu traditie (ca multe alte lucruri de aici) n-au fost protejate – in primul rand de STAT – si au fost lasate la bunavointa unor persoane de tip Becali – care , numai ambitia personala a tinut Steaua in pozitia in care se afla . Luati TOATE ECHIPELE DIN LIGA 1 si veti vedea ca nu exista un plan pe termen lung facut bd profesionisti , de sustinere a clubului . In cazul nostru cluburile NU PRODUC VALORI MATERIALE DECAT siINTAMPLATOR SI NUMAI DIN VANZAREA DE JUCATORI IN MOD OBLIGATORIU ar trebui sa existe ajutor in finantare den partea statului , a comunitatii locale ( fiind un fenomen social sportul – spre exemplu – ar trebui sa primeasca un procent din veniturile provenind din taxe si impozile ! ) . Echipele sportive ar trebui sa fie finantate de GRUPURI DE FINANTATORI , PRIN COLECTARE LUNARA SAU TRIMESTRIALA , EFORTUL FINANCIAR PER UNITATE FIIND MULT MAI MIC , ASTFEL JUCATORII NEMAIFIIND OBLIGATI SA STEA LA IMAN UNEI SINGURE PERSOANE PRIVIND SALARIILE . In plus , in mod obligatoriu sumele directionate din vanzarea drepturilor de imagine ar trebui pepartizate in functie de CATI JUCATORI ROMANI ARE IN TEREN FIECARE ECHIPA . SUNT PREA MULTE DE SPUS si spre nemultumirea mea NIMENI NU NE ASCULTA . Pentru Rapid – ecipa mea de suflet din 1952 – am propus aici crearea unui grup , in scopul formarii unei societati pe actiuni cu cotizatie LUNARA dupa posibilitati ( 20 , 30 , 40 ,50 euro/luna pentru persoane fizice si 500 , 1000 …etc pentru persoane juridice ) dar cei de la club n-au raspuns . Pacat , spiritul acestei echipe merita salvat !

Cornel (3 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:09

Chiar dacă articolul este dedicat Rapidului, prin extrapolare, valabilitatea se extinde asupra întregului fotbal românesc. De la FRF, LPF până la ultima asociație cu echipă de fotbal organizat (?!) sunt praf. În afară de vorbit discuții, nu există nimic. Jenant este că caracatița banilor negri sau spălați, funcționează din plin. Cât despre, așaziși, conducători sau specialiști… Rezultatele se văd. Și, încă, este bine. Viitor, în condițiile actuale, nu există.

Cornel (3 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:11

… că, caracatița… Scuze, din cauza vitezei. O zi bună.

undo (5 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:16

Ca-ntotdeauna, o placere sa va citesc articolele, cu atat mai mult cu cat subiectul lor este Rapid!

Marcovici (180 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:25

Nu e nici o tragedie, e doar inceputul sfarsitului. Rapid e un brand, dar brandul nu joaca. Eventual devine muzeu. Rapid e istorie, dar istoria inseamna trecut, nostalgie, praf. Peste 30 de ani vom vorbi despre Rapid la fel cum o facem acum despre Ripensia, Carmen, Venus sau chiar Arges, UTA, Olimpia.

durul (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:43

acest campionat ar putea deveni unul din cele mai slabe din ultimii ani , cu echipe de renume fara o stabilitate financiara , fara un plan pe termen mediu macar ,fara centre de copiisi juniori , fara sperante pentru viitorul apropiat ! prea multe n-ar mai fi de spus pentru ca as repeta ceea ce dumneavoastra a-ti punctat cu pricepere de adevarat ziarist ,un alt capitol la care stam rau , precum si la cel al crainicilor sportivi care sunt fara exagerare , praf …

IO (5 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:52

Rapid a avut o perioada de oarecare sanitate pe vremea cand Dej era seful statului iar lingatorii de bocanci voiau sa-i faca pe plac sustinand Rapidul. In afara de acea perioada Rapidul a fost mereu doar o scriere de Budai-Deleanu.

undo (5 comentarii)  •  21 iulie 2014, 14:57

@ IO: confunzi cu perioada stelisto-ceausitsa-cooperatista, prietene

allenatore (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 15:18

atat timp cat exista pasiune in tribune si-n jurul echipei rapid nu moare indiferent de liga in care va activa

denvery (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 15:29

Domnule Radu Paraschivescu, ma intreb de ce oare nu scrieti dvs. despre „tragicomedia” generata de conducatorii clubului cu care simpatizati in mod fatis (si care populeaza puscariile acestei tari).
Oare subiectul „magica steaua” nu mai genereaza interes? Cat despre subiectul Rapid, mi-e teama ca dvs. nu il intelegeti. De altfel, cunoscandu-va prin prisma comentariilor facute inca din vremurile in care acest club nu „pandea miracole” ci „realiza miracole” , am convingerea ca nu ati inteles niciodata subiectul Rapid. Cu siguranta insa, prin articolul de fata ati mai castigat o „bila alba” din partea celor care sustin financiar publicatia la care scrieti cu multa pricepere.

Mihai Bulica (169 comentarii)  •  21 iulie 2014, 15:35

Satra nationala, s-o urma Saorma legilor

Superb maistre, dar ce facem, scriem iar romane ? Despre Rada ? Asa s-a nascut, natie rasfatata de soare, a crescut arogant si sifonat de manelisti, asa ca nu mai suporta decit muzica clasica. Singura lui grije era sa nu se plimbe manelisti pe teren, sa-i roage pe conationalii sai sa aiba grije ca oaspetii sa ramina umezi pe caldurile alea. De ce sa mai ia si salarii ? Am remarcat citiva cu talente deosebite. Nr. 33 ar lua 4-5 mii de EURO la orice abator din Elvetia, Norvegia … Ce mai pierd ei timpul pe gratis, caci viata trece, iar o meserie e aur. Pina la urma tot la abator ajung.

Apoi dam iar de Saorma nationala de legi. Hai sa zicem ca Copos e un geniu si a reusit sa treaca insolventa, cu toate ca detine inca un imperiu financiar. Dar de ce nu te legi de administratora aia aleasa bine, care a acceptat vinzarea datoriilor catre doi chelneri, prieteni ai geniului. Daca Zamfir a cumparat, jucatorii si alti pacalici il pot da in judecata. Daca a avut voie sa semneze, inseamna ca detine ceva, pe care trebuie pus sechestru. Ar fi culmea sa mai si poata vinde altor chelneri, care au posibilitatea sa vinda la rindul lor, pina nu se va mai sti cine ce are de platit. Asta daca nu ia foc camionul cu acte. Azi se zice ca pacalicii, care n-au luat nimic pina acum, vor lua ceva bani de la televizuni. Dar daca Rapid nu termina campionatul ? Daca joaca doar cu cine vor, rup picioare la comanda doar cui vor ? In Giulesti nu e nici o sansa sa se mai termine multe meciuri. Cu siguranta se vor opri unele iar televiziunile nu dau bani pentru ca toata Europa sa vada maimutele carpatine din tribuna.

Serios. Adamescu, sustinatorul cu bani al unor campanii politice, a trebuit sa mituiasca judecatori pentru placinta insolventa. Lui Negoita i-or fi promis ultrasii, lideri ai guvernului, ca o sa-i stearga datoriile daca au instrumentul numit insolventa. E singurul motiv logic pentru graba lui. Cine stie cit mai stau ultrasii astia afara. Iar fratele e tot sus. Unde in lume s-a mai vazut un primar, o frunte a partidului conducator, cu afaceri si averi imense, dar unele sub sechestru, care nu vrea sa plateasca nimic, astfel ca statul trebuie sa-i vinda din terenuri, apartamente, hoteluri ca sa mai scoata ceva din pierderi. Unde s-au mai vazut banci care continua sa le dea bani unora ca astia ?
Insolventa urmata de faliment pare in Satra nationala facuta doar pentru barosani. Ei trec in insolventa, adica refuza legal sa-si plateasca datoriile, doar afacerile care merg prost. De cele care merg bine nu se atinge nimeni. Sint familii care nu mai pot plati rata la banca, chira la Negoita si intretinerea la stat. De ce ? S-au imbolnavit, a intrat in insolventa cel la care lucrau, deci fara nici o vina. Pentru ei nu exista in Satra nationala insolventa si faliment. Vine banca, Negoita si agentul statului si le ia din casa, ii da afara.
Rada. E mai mult de ris, de ce-ti irosesti talentul. Are si el micile lui satisfactii. Bea un vin cu Rica si le povesteste celor de la bloc cum nu i-a batut dar i-a cotonogit bine, cum au iesit manelistii uzi si sub escorta din stadion, …, distractie mare.

PS aflu ca Negoita s-a despartit frumos, gratis, de doi jucatori de baza, Balgradean, cotat 2,6 milioane si Rus, cotat la 1 milion EUR. Deja nu mai sint pe transfermarkt.de
Cum a reusit ? Administratorul, care ar trebui sa reprezinte si pacalicii care au bani de primit, stie cumva ca statul nu doreste bani de la Negoita ?
In mod suspect a mai dat drumul pe gratis unor jucatori buni.
Dar intrebarea cea mare este: de ce s-a grabit cu insolventa ? Daca mai astepta doua saptamini putea juca in E L. Poate mai intrau niste bani, poate multumea suporterii.

bogdan a (49 comentarii)  •  21 iulie 2014, 16:28

Rapidul e un cadavru viu … Ze Maria, Crespo etc. sunt efecte ale delirului care-l cuprinde pe muribund. Din pacate …
Totusi, noi, rapidistii, credem in reincarnare.
Vom pleca din locul cu verdeata si vom renaste in zona cu namol si nisip, in meandrele diviziei a VI a. Din pamant si gena nemuritoare se poate naste un nou Rapid.

grant (1 comentarii)  •  21 iulie 2014, 16:39

RAPID – IUBIRE FARA SFARSIT !

lute (42 comentarii)  •  21 iulie 2014, 17:45

când nu s-a primit licența, toți cocalarii de ziariști au sărit la gâtul lui Duru, de s-a spălat federația pe mâini și s-a luat licența la TAS. n-am nici o treabă cu Duru, dar, fara patron, fără bani, fără jucători, cu teren vai mama lui, cu restanțe și în insolvență, cine răspunde că Rapidul e lăsat să joace în A? mi-e milă de ei, dar asta-i viața.

victor L (69 comentarii)  •  21 iulie 2014, 20:17

Stiu, sint egoist, dar eu „pling” pentru Poli Timisoara (cine-i Rapidul? nu cunosc niciun Rapid) 😛
Pina si cel mai vizibil club, Steaua, este proprietatea unui puscarias, fostul patron giulestean e in puscarie, alti patroni, manageri ori impresari sint in puscarie.
Si atunci ce asteptam?
Stiu, miracolul băşicii alergata intre doo porti.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:22

@ andrei33

Sa stii ca m-am gandit si eu, cu un frison, la reconversie. M-am linistit abia cand mi-am dat seama ca si la alte sporturi (nu la toate) stam destul de prost. Kidding aside, e dur si adevarat ce-ai spus. Si inca nu stim nici o zecime din mizeriile si matrapazlacurile care s-au facut in fotbalul romanesc. Radu

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:26

@ Steaua-1986-forever

Ar fi sub demnitatea noastra sa vedem in cearcanele din text altceva decat o figura de stil. Grobianismul unor spectatori (acelasi de pe vremea cand la Rapid lucrurile mergeau bine) nu-mi poate opri parerea de rau la vederea caznelor prin care trece echipa. Iar raul Rapidului risca sa devina raul intregului fotbal de la noi in foarte scurt timp. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:28

@ Obiectiv

Va multumesc. Legislatia lacunara da posibilitatea patronilor sa se comporte discretionar si sa trateze clubul pe care pun mana ca pe o jucarie pe care o pot arunca oricand. Cata vreme nu se va introduce notiunea de fairplay patronal in fotbal (stiu ca suna utopic), fenomenele de tip Urziceni, Galati etc. vor continua sa se produca. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:34

@ Sequoia

Presa a creat cativa Frankensteini fotbalistici. Pana aici, de acord. Nu stiu insa daca mai departe vina e tot a ei. Daca ziaristul nu urmareste un fir (spunandu-si ca e o alarma falsa sau o fumigena) si pana la urma informatia e corecta, el e primul care plateste. Nu neg ca e destula umplutura in presa. Nu-i neg nici doza de senzationalism sau de umplutura. Dar parca nici n-as transforma presa in vinovat de serviciu, pe care poate sa-l arate cu degetul si investitorul, si politicianul, si publicul. O tara fara presa (fie ea si discutabila) e o distopie absoluta. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:35

@ Sequoia

La prima ocurenta a cuvantului „umplutura”, va rog sa cititi „impostura”. Iertare, din graba. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:37

@ Claudiu

Exact asta am spus intr-o emisiune de la care tocmai m-am intors. Un investitor adevarat trebuie sa se asigure in primul rand de limpezimea actelor. Or, la Rapid documentele contabile sunt doldora de capcane. In conditiile astea, Rapid nu cauta un investitor, ci un naiv neatent. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:40

@ corvette59

In fine, o veste buna. Ma bucur c-ati ajuns cu bine, v-am tinut pumnii. „Isi numara feliile de paine” – trista si plastica expresie, se prelinge amaraciunea din fiecare silaba. Nu sunt rapidist, dar de episodul Puiu Ionescu-Gornea mi-a povestit de mult tatal meu. Eu tin minte (sper ca n-am preluat un mit urbano-sportiv) un meci in care Nicki Dumitriu l-a driblat pe portar pana l-a asezat in groapa cu nisip din afara terenului. Portarul nu-si daduse seama ca Nicki iesise cu el din suprafata de joc tinandu-l in culcaturi. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:45

@ denvery

Si eu as putea sa ma intreb de ce nu cititi „Un veac de singuratate” sau „Raport catre El Greco” in loc sa cititi articolul meu. Am obosit explicand ca echipa mea, Poli Timisoara pe nume, danseaza prin Liga a IV-a si ca nu am absolut nicio simpatie pentru Steaua. Nu va rog sa-mi spuneti ce anume va face sa vedeti in mine un stelist. Mi s-a spus (si am ajuns sa cred) ca nu-l poti convinge niciodata pe cititor ca ai scris altceva decat ce vrea el sa inteleaga. Felicitari. In rest, sigur ca nu inteleg Rapidul. E de o complexitate care l-ar buimaci si pe Stephen Hawking. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:49

@ George

Mi-as dori ca Rapid sa redevina o echipa care sa nu inspire mila sau regret. Analiza dvs. e buna si coerenta. Am doar doua amendamente: cred ca statul a facut bine luandu-si mana de pe echipe (cu toate riscurile care au decurs din asta). Inainte de 1989 unul dintre instrumentele succesului a fost frica de represalii. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:54

@grant

Sunt sigur de asta. Bine faceti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:55

@ undo

Multumiri. As fi preferat sa scald Rapidul in alte culori, va dati seama. Succes si forta. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:56

@ Cornel

Aveti dreptate. Lumea e in general sceptica in ce priveste viitorul fotbalului nostru. Iar dac-am avea o harta adevarata a fenomenului, ne-am lua cu mainile de cap. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:57

@ allenatore

Sper sa fie asa. Numai ca respiratia tribunei nu e un combustibil suficient. Abia cum se vede cat au contat ingineriile financiare din deceniile trecute. La Rapid si nu numai. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 22:59

@ IO

Stiu eu daca e elegant sa loviti un adversar cazut? Cat despre trecutul indepartat, am unele rezerve fata de informatiile pe care le dati. Rapidul a avut niste pete pe blazon inainte de Dej. E-adevarat, si le-a curatat cu un inalbitor de calitate. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:01

@ Marcovici

As vrea sa va contrazic, chiar as vrea, dar am doar argumente sentimentale. Iar lirica pierde in fata artileriei cifrelor. Sper totusi sa nu mai plantam o cruce in cimitirul fotbalului. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:02

@ durul

Se arata, intr-adevar, nori negri. Va fi, probabil, un campionat deplorabil. Fara strategi si strategii, fara o politica de crestere a valorilor in curtea proprie, fara rabdare si discernamant, o echipa de fotbal nu poate creste decat artificial. E o bucata de elastic pe care o intindem vesel pana cand – sorry! – face poc. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:08

@ Mihai Bulica

V-as incinge cu un centiron de pistol si v-as infige o stea de serif in piept. Serios. Textul e o lacrima in curs de uscare, dar observatiile dvs. tradeaza un om care a mirosit bine ce se intampla in serparia noastra metalegala. Despre Rada si ce pateste la un loc cu fotbalistii nu se poate scrie la ora asta decat in orizontul parastasului. In mod normal, n-au cum sa termine campionatul. Dinamo? Ehe, Dinamo e – vorba lui Hagi – Dinamo. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:10

@ bogdan a

Fratii din Timisoara, alaturi de care rapidistii sporovaiau, steag langa steag, inainte de finala Cupei din 2007 (eram de fata), asa au procedat. Precedentul e creat. Insa e nevoie de noroc, rabdare si un investitor pe cat de integru, pe atat de parolist. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:11

@ lute

Corect. Dar nici nu stiu ce-i mai rau: sa fii tras deoparte din capul locului sau s-o faci singur pe parcurs, dandu-ti seama ca nu mai poti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 iulie 2014, 23:13

@ victor L

Exact miracolul acela il asteptam. Raspund apelului dvs. la solidaritate banateana (minus contrafacerea Timisoara-Recas). R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  22 iulie 2014, 7:54

@ Radu Paraschivescu
Da, patronii de la noi (nu numai cei ai cluburilor exemplificate) actioneaza discretionar, imprumuta cluburile, culeg roadele (drepturi de televiziune si, in cateva cazuri, cele rezultate in urma participarii in cupele europene) si inchid …pravalia cand vor!
O solutie ar fi implicarea autoritatilor locale, insa si aici lucrurile difera foarte mult de la o comunitate la alta; daca municipiile si orasele din sudul si din estul tarii (cu niste exceptii, desigur) au fost afectate de tranzitie si de criza ultimilor ani, nu acelasi lucru se poate spune despre cele din centru si din vest. Mi se pare de neconceput ca in tara aceasta sa existe cluburi de prima liga in localitati rurale (Chiajna acum, Branesti, Sageata – avand origini satesti – in trecut), iar orase cu traditie in fotbal si potente economic din centrul si vestul tarii sa nu poata sustine, an de an, un club in pricajita noastra prima liga!
In primul rand, primariile pot construi stadioane moderne, arene care pot sta la baza renasterii fotbalului local, cum s-a intamplat in Ploiesti; in loc sa se intreaca in proiecte grandioase in domeniul confesional (catedrale care mai de care mai mari si mai costisitoare au fost edificate aproape in toate municiile resedinte de judet, in timp ce scolile si spitalele se „zbat” in mizerie), edilii pot concura intre ei in domeniul arenelor sportive (stadioane, sali de sport, piscine olimpice, patinoare)!
Exemplul Ploiestilor nu este singular, dar este de mare succes, dupa cum vedem; prin comparatie, Clujul (care are si o splendida sala de sport), cu moderna sa arena ( ridicata si din bani publici de la nivelul intregii tari, pe vremea cand fostul – si actualul – edil-sef era seful executivului), n-a generat o emulatie pe toate planurile, vizibila si la asistenta de la meciurile obisnuite ale unui club universitar de mare traditie din fotbalul nostru.
Asteptam materializarea intentiilor unor factori decizionali locali in Arad (se pare ca lucrarile au demarat), Timisoara (municipiu potent, avand in frunte un edil-sef de notorietate din mediul academic, cu mult peste nivelul primarului din Cluj-Napoca), Oradea, Satu Mare, Brasov, Tg. Mures (s-a facut ceva, dar dupa un proiect realizat…pe genunchi, daca-mi este permisa expresia), Craiova (cu un proiect spectaculos, intens mediatizat). Orase potente sunt si in alte zone, insa primarilor de acolo nu le place fotbalul, ci distractia; ce-i lipseste unui municipiu precum Constanta de nu are un stadion de 4 stele si club in prima liga?
Patronii s-au implicat intr-o oarecare masura in modernizarea arenelor (la Extensiv, in trecut, Cluj, Giurgiu), insa o fac cu multa parcimonie si intr-un stil balcanic; arena CFR-ului are tribuna a II-a acoperita, o peluza in buna masura acoperita, dar si o tribuna principala in care doar sponsorii si notabilitatile se bucura de confort! La fel stau lucrurile si la Giurgiu si ambele stadioane au in comun faptul ca tribunele a doua sunt pe structuri metalice (materiale reciclabile, in cazul in care jucaria se …strica)
Un caz aparte este cel de la P. Neamt, dar ambitia primarului-patron n-a avut la baza o conceptie moderna, unitara, de aici impresia de improvizatie, de peticeala!
Ma opresc aici, convins ca v-am plictisit cu astfel de consideratii!

IO (5 comentarii)  •  22 iulie 2014, 8:16

Putina istorie domnule Paraschivescu si totul iese la suprafatza. Despre inalbitor, recunosc ca ma punteti in incurcatura. Cu atat mai mult cat este vorba despre unul de calitate.

victor L (69 comentarii)  •  22 iulie 2014, 8:56

dle Paraschivescu,
da, Poli Timisoara, nu Vinalcool Recas 😉

corvette59 (172 comentarii)  •  22 iulie 2014, 9:22

Incet ,incet prind din urma stirile australiene din perioada cit am fost plecat . Cea mai imbucuratoare este cea referitoare la relatia guvern -fotbal . Guvernul federal a acordat un extra grant AFFA (post-bugetar ) de 40 milioane cu indicatia ca acesti bani sa fie folositi in dezvoltarea bazelor de copii si juniori . De asemenea ,admisia gratuita la meciuri a copiilor sub 12 ani. Adultii au o reducere de 20% in cazul cind sint insotiti de copii intre 12-14 ani .Acestora l-i se acorda intrare libera . S-au scos de la taxa scolile sportive cu regim de fotbal si l-i s-au acordat subsidii ,la fel ca celor de cricket ,softball, natatie si rugby-AFL. Deasemenea, prin decret ministerial AFFA este obligata sa permita televizarea meciurilor din A League de catre retelele free to air ( gratuit ). Nici un parlamentar nu a votat impotriva hotaririlor !Multi au afirmat ca habar nu au de fotbal ,dar nu au putut spune nu cind subiectul grantului este in folosul copiilor .

Obiectiv (461 comentarii)  •  22 iulie 2014, 9:46

@ corvette 59
Bine ati …revenit pe blogul primitoarei noastre „gazde”!
Excelente masuri pentru progresul fotbalului australian, si asa cel mai performant din zona (ma refer la Australia-Oceania, nu la continentul asiatic, unde a ales federatia de specialitate sa-si valorifice sansele de a participa la WC), ceea ce dovesdeste faptul ca, prin alte parti, politicienii nu se gandesc numai la ei si la binele acolitilor! O.

stereo (3 comentarii)  •  22 iulie 2014, 10:09

unul marcovici spunea ca rapidul aa abut niste pete de pe bremea lui dej.acest individ nu stie nimic din istoria zbuciumata a acestui club nascut din initiativa unor ceferisti care murit la vremea luptelor ceferiste din marea criza a lui 33.oamenii mureau de foame,luptau pentru clasa din care proveneau,nu erau inoculati de comunism ci de propriul lor destin blestemat,ei cautau atunci sa-si indulceasca traiul cu o echipa de fotbal in care au evoluat mari fotbalisti precum vedeta blonda adevarata,iuli us barratki,sipos,poreclit stukas avionulracheta al germaniei,rasinaru,auer s.a.m.d..da ei ceferisti de atunci au infiintat acest club glorios pe care neinitiati in istorie,macar fotbalistica,il terfelesc in noroiul cu care n-a avut nimic de-a face.multumesc ca participati efectiv la drana acestui club in care au jucat,dupa razboi mari vedete ale fotbalului romanesc,stefan filote,dan coe,niki dumitriu,ion ionescu,ilie greavu,ghiuritan,codreanu parpala,ja,aischi,nae georgescu,tunarul,ca sa nu amintesc de celebrii valentin stanescu si bazil marian.da rapid face parte din galeria marilor cluburi ale tarii alaturi de uta,poli timisoara,cei din oradea si mai vehile formatii unirea tricolor,carmen.ripensia,c.a.o.acel marcovici din insiruirea opiniilor pe marginea minunatului dv articol ar trebui sa spuna si cum a luat fiinta echipele cu nume importate din era comunismului rusesc,dinamo si steaua,dinamo desfiintand-o pe carmenul lui mociornita ,lunadu-i jucatorii sai facand cu mare parte din ei acea echipa de trista amintire,ciocanul, iar militarii furau cei mai buni jucatori cu arcanul,bineinteles cu momeli mari ca ei,comunistii de la p[utere aveau totul la indemana.cu rapid ne-am obisnuit cu…tepele,de la copos incoace care este groparul acestei foat mare echipe.sigur,ca om de cultura ce sunteti,ati vazut piesa dinJALE SE INTRUPEAZA ELECTRA.ei bine,rapidul a trecut in decursul zbuciumatei istori prin multe perioade nefaste,asa cum trece si acum.sa speram ca va reinvia si va da o mare stralucire derbyiurilor bucurestene,care umpleau fostul 23 august pana la refuz.apropo de istorie fotbalistica,initiati la gaz,sp. o rubrica in care sa prezentati marile cluburi ale trecutulu,sau la digitv fiindca tineretul de azi nu stie nimic din trecutuil tumultos al acelor vremuri apuse,multi dintre ei stiu doar ce-i aia mu… sau insulat pe ei pe mama lor ca aceasta a ajuns pana si la atmosfera marilor jocuri internationale ale tricolorilor sau echipelor care ne reprezinta tara in competiile mari europene.prin asta se face acea educatie celor din tribune.in final ma intreb nu cumva zvonul cu cei doi investitori este o noua teapa a cuplului italo-moldovean?prea se tot amana viitorul acestei echipe rau incercate.

dan (2 comentarii)  •  22 iulie 2014, 10:38

m-am uitat peste comments si am vazut ca autorul raspunde la comentarii.
felicitari!
hai poli!

gima (3 comentarii)  •  22 iulie 2014, 13:30

ca de obicei ! felicitari!
si acuma comentariul meu la adresa situatiei Rapidului: mai oameni buni, rapidisti desigur!, voi uitati ca sunteti frati cu poli-stii timisoreni? si ce fac ei acuma? se duc prin judet dupa adevarata Poli! la voi e clar ca nu mai sunt bani, luati-o fratilor de la inceput! ce? trebuie sa fiti doar in liga 1 sau minim a 2-a? parerea mea ca nu mai aveti scapare. banditul ala de copos, dupa ce ca a furat la bani de a zvintat, v-a mai si lasat cu datorii pentru 7 ani. poate faceti si voi ca dinamo, o insolventa si de la zero. ar fi mare pacat sa se piarda un nume ca RAPID.

Comentează