Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Bărbier pentru Sevilla

Briciul lui Brych a ras-o pe Benfica Lisabona.

Repetată îndelung, o minciună poate să devină adevăr (Goebbels, ministrul Propagandei în regimul nazist, recomanda un milion de repetări). Reluată în buclă, o găselniţă sfîrşeşte în loc comun. Găselniţa ultimei săptămîni se […]

luni, 19 mai 2014, 8:33

Briciul lui Brych a ras-o pe Benfica Lisabona.

Repetată îndelung, o minciună poate să devină adevăr (Goebbels, ministrul Propagandei în regimul nazist, recomanda un milion de repetări). Reluată în buclă, o găselniţă sfîrşeşte în loc comun. Găselniţa ultimei săptămîni se numeşte „blestemul lui Béla Guttmann” şi a sufocat toate formele de viaţă din finala Europa League F.C. Sevilla-Benfica Lisabona. Sigur, e rentabil şi facil să împingi totul în superstiţie, în folclor de peluză. Dar nu e corect – faţă de Benfica, faţă de cititori, faţă de fotbal. Nu putem explica un jaf enorm prin piruete misticoide. E cazul să ne raportăm la meciul de miercuri ca nişte martori responsabili, nu ca un pluton de băbuţe bigote, care duc mîna la gură cînd rîd şi pun pătura în geam la eclipsă. O fi tentant să fabulezi în aburul amintirilor de-acum cinci decenii, dar nici varianta mai puţin literară, în care hoţului i se spune pe şleau hoţ, nu-i de colea.

Miercuri seara la Torino, Benfica a fost buzunărită de un arbitru părtinitor. E simplu şi e grav. Felix Brych s-a făcut brici şi a ras ostăşeşte echipa mai bună. El a fost, altfel spus, bărbier pentru Sevilla. Fără jenă şi fără teamă de consecinţe. Pentru o mai bună cunoaştere a personajului, trebuie spus că Brych a ferfeniţit o mulţime de meciuri. În colecţia lui impunătoare străluceşte, din octombrie trecut, şi o perlă pe nume Hoffenheim-Leverkusen, meci în care Brych a făcut totul pe dos şi a reuşit chiar să valideze un gol care nu fusese înscris (Kiessling trimisese mingea pe lîngă poartă). Miercuri, la Sevilla-Benfica, Brych a fost cel mai eficient andaluz în travesti. Nu l-a eliminat pe Alberto Moreno pentru o mizerie de fault după care victima Sulejmani n-a mai jucat, a refuzat două penaltyuri Benficăi şi i-a permis lui Beto să se comporte ca un portar de handbal la loviturile de departajare. Pentru un meci între echipe apropiate valoric, e suficient.

Are vreo relevanţă blestemul lui Béla Guttmann aici? N-aş spune. Ştiu, Benfica a pierdut şi finala de anul trecut a Europa League, şi tot nemeritat. Însă blestemul viza Cupa (sau Liga) Campionilor, nu altceva. Altele mi se par problemele importante aici. Prima: Felix Brych e nici mai mult, nici mai puţin decît doctor în drept. A doua: există un sistem de complicităţi UEFA care propulsează la conducerea unor finale europene nulităţi patentate sau hoţi cu palmares. A treia: FC Sevilla, echipă cu un oraş fabulos, un imn îmbătător şi un public fierbinte, nu merita nici să ajungă în finală.

Comentarii (53)Adaugă comentariu

stelu (3 comentarii)  •  19 mai 2014, 9:16

corect cap coada….

brazvan (30 comentarii)  •  19 mai 2014, 10:28

m-ați uns pe suflet cu articolul. la meciul cu pricina, hoffe a făcut contestație, dar a primit halucinantul răspuns că s-ar crea un precedent. sinistrul de voller (spălat pe față de rijkaard, cu oarecare temei, de altfel) a replicat chiar că gazdele mai bine ar fi făcut plasa din materiale de calitate…
nemții sunt câteodată surprinzător de obtuzi, asta ca să nu zic altfel. s-a propus, chiar anul acesta, folosirea tehnologiei de linia porții la primele două ligi, dar propunerea a căzut la vot, pentru că, printre altele, ar fi costat cam mult!?! rezultatul, Dortmundul E FURATĂ de un gol arhi-valabil la drumul mare și pierde finala cupei.

victor L (69 comentarii)  •  19 mai 2014, 10:52

taios ca un brici, articolul 😛

barbu (30 comentarii)  •  19 mai 2014, 12:46

păi, dacă herr neamţul brych e doctor în drept, să se înfrăţească cu musiu ponta – şi el, un fel de dottore :)) tot în (ne)drept!
altfel, acel bela gutman i-o fi blestemat mai multilateral dezvoltat – să aibă parte de adversari, ploaie, arbitri şi tot ce se poate mai rău.

missU (1 comentarii)  •  19 mai 2014, 13:12

pai care-i minciuna si ce au manipularile lui goebells cu blestemul lui bela !?
cum ar veni, chiar intareste ideea de pedeapsa…bai, o sa jucati bine, o sa dati goluri dar degeaba, o sa va faca cativa arbitri…

ike (1 comentarii)  •  19 mai 2014, 17:29

Benfica are un blestem mare ! Lisboa, nu ! Go figure !

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  19 mai 2014, 17:49

@ Stelu

Multumesc. Sincer, mi-as fi dorit sa n-am ocazia. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  19 mai 2014, 17:54

@ brazvan

E de mirare ca tocmai o natie atat de dotata tehnic respinge ajutorul tehnologiei. Daca nu cumva or exista alte motive (figura cu pretul mi se pare subtire). Gestul lui Rijkaardm, iertati-ma, nu mi se pare scuzabil nici macar in contextul asta. Si va vorbeste un mare admirator al Olandei, cu tot ce inseamna ea, de la Erasmus si Rembrandt la Van Persie. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  19 mai 2014, 17:54

@ victor L

Macar dac-ar simti si Brych ceva. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  19 mai 2014, 17:56

@ barbu

Hm, nu ma gandisem ca existau si pe vremea aceea blesteme multitasking. Cu privire la Ponta… va implor, nu ma zgandariti. Pot sustine un doctorat neplagiat despre personaj. R.P.

brazvan (30 comentarii)  •  19 mai 2014, 18:19

culmea este că argumentul prețului figurează în dreptul unui oficial de la schalke! spre cinstea lor, dortmundul și bayernul votaseră pentru, de fapt au și luat poziție după ce a ieșit numărătoarea.
buba pleacă însă de sus de tot. ultimele afirmații ale lui platini sunt că n-are încredere în tehnologie și preferă mai mulți arbitri adiționali. șmecheria-sa dă exemplu în acest sens campionatul italiei, unde ar fi scăzut discuțiiile despre arbitraj. parțial corect, motivul fiind însă că n-a mai fost nevoie de „ajutoare” pentru bătrâna doamnă…

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  19 mai 2014, 19:24

@ brazvan

Platini ii calca pe urme lui Blatter, care e si el sedus de „firescul erorii umane”. Normal. Un dispozitiv electronic de tip Hawkeye e mai greu de mituit decat un om. R.P.

Bibi (2 comentarii)  •  19 mai 2014, 21:11

Multumesc pentru articol !

Filbert (6 comentarii)  •  19 mai 2014, 22:58

Guttman i-a blestemat sa piarda toate finalele in care vor ajunge si atit, nu sa le piarda meritat 🙂

Opt finale in 52 de ani….chiar si daca nu esti deloc supertitios si tot iti da de gindit. Macar intr-una din cele opt puteau si ei sa cistige nemeritat, cum au facut-o destui impotriva lor….

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  20 mai 2014, 7:05

Este foarte bine ca se aduce in discutie calitatea arbitriilor straini…ei sunt la fel de slabi ca si ai nostrii si la fel de corupti .Daca aducem sef strain peste arbitrii romani …nu schimbam nimik .
Acest neamt care se presupune ca provine dintrun popor cinstit …este de fapt un hot cu diploma .
Daca nu faci parte din sistem nu ajungi sa arbitrezi o finala dupa ce ai viciat un rezultat .
Si da,Sevilla nu merita sa castige …ea nu a obtinut sportiv locul in E.L.

barbu (30 comentarii)  •  20 mai 2014, 11:33

vă zgândăr(esc?), totuşi, într-o altă afacere: ar fi, poate, necesar, un articol despre nelegiuirile cronice de la FRF, semnalate de mult, dar care au persistat – exact cele care, acum, pun în cumpănă ultimele alegeri şi demolarea retroactivă a multor decizii federale.
articolul ar trebui destinat lecturii celor de UEFA, spre a vedea şi ei ce înseamnă să-l ţină acolo, în funcţie, pe unul ca mircea sandu. nu sunt deloc convins că turistul platini (într-un timp, un fel de navetist către bucureşti) ar fi foarte mirat sau indignat. dar s-ar putea simţi vulnerabil (cu naş cu tot) în faţa celor corecţi care muncesc acolo, la nyon.

seba (20 comentarii)  •  20 mai 2014, 11:43

bine punctat

Marcovici (180 comentarii)  •  20 mai 2014, 12:13

Nu cred in blesteme, ci in munca onesta. Iar atunci cand cineva te barbiereste, fara ca tu sa ai barba, este cel putin suspect. Benfica a jucat mult mai bine. Dar nu e blestem. Nu e nici macar aleatoriu. E doar premeditare, asa cum nu a fost la acel trist Benfica – Steaua din ’88. Nu exista dreptate in sport, dar vrem macar spectacol nefurat. Ne comercializam ridicol. Sa vedem corectitudinea de la WC-ul proxim… A se citi World Cup, nu altfel. Putin nefavorizata se poate simti si Liverpool in Premier League. Sau Monaco in Hexagon. Dar acestea devin deja cheltuieli neprevazute. Cine doreste un barbierit la finala Cupei Romaniei? Frectia e gratuita.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 14:39

@ missU

Nu era o legatura directa, ci o comparatie intre doua lucruri care, repetate obsesiv, devin altceva decat ce-ar fi trebuit sa fie. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 15:40

@ Imi vine tare greu sa cred in blesteme, iertati-ma. Lisboa, in schimb, e o minune de oras. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 15:40

@ Bibi

Cu placere, oricand. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 15:44

@ Filbert

Cum sa va spun, accept ludicul superstitiilor minore, dar nu pot crede in eficacitatea de profunzime si durata a unor asemenea blesteme. Daca toate blestemele ar fi convertibile in realitate, n-am mai exista ca lume. Sigur, iti da de gandit seria asta de finale ratate. Dar asta si fiindca de fiecare data – hop! – a aparut refrenul cu blestemul. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 16:06

@ ovidiu_3003

Unii arbitri straini sunt pur si simplu incompetenti (englezii sunt cel mai bun exemplu). Altii arbitreaza la comanda (italienii, spaniolii etc.) Brych, ce-i drept, nu e singurul arbitru cu semne de intrebare din Germania. Insa nimic din toate astea nu-i urca pe arbitrii nostri manjiti. Ei tot manjiti raman. In alta ordine de idei, daca ma gandesc cum a ajuns Sevilla in finala, imi pare si mai rau pentru Benfica. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 16:36

@ barbu

Categoric, un asemenea articol ar fi oportun. Dar oare nu s-au mai scris lucruri de acest tip pana acum? Parca da. Si oricum, Mircea Sandu stie bine un lucru: ca Platini a ajuns sef cu ajutorul masiv al esticilor. Iar lucrurile astea nu raman ne(ras)platite. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 16:37

@ seba

Multumiri. Sunteti Seba din Timisoara sau confund? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  20 mai 2014, 16:40

@ Marcovici

Multi dintre cei care cred in munca onesta cad, din pacate, in desuetudine. O stiu fiindca mi se intampla si mie. Si da, Benfica a fost rapusa metodic, de un arbitru care n-a fost trimisul lui Guttmann pe pamant, ci doar mana de lucru inchiriata for a dirty job. R.P.

dana (1 comentarii)  •  20 mai 2014, 17:30

buna seara,
nu m am uitat la meci, dar am sunat un prieten de incredere, care mi-a spus doar atit: ‘a cistigat cine trebuia sa cistige’. „Au spart blestemul?”, „Neh, tu n-auzi ce ti zic?”

citind articolul (frumos!!) si comentariile (pe masura!), nu pot decit sa ii dau dreptate prieteneului meu:)
Mi e clar acum ca s a adunat inca o data toata forta universului ca sa ne demonstreze ceva, altfel nu mi explic toate potrivelile incredibile (Byrch, serial killer cu acte; Dortmund, furata la drumul mare; portar ne-marcat de experienta romaneasca; noroace la unii, ghinioane la altii, si cite or mai fi).

seba (20 comentarii)  •  20 mai 2014, 20:15

Nu sunt din Timisoara. sunt din Pitesti, din orasul lui Gicu Dobrin :), dar stau de multa vreme in Bucuresti. Si chiar v-am vazut acum vreo doua saptamani intr-un troleibuz pe bulevardul Carol, citeati o carte. Cred ca dumneavoastra erati.

Teodor (1 comentarii)  •  20 mai 2014, 22:33

Felicitari pt scriere!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  21 mai 2014, 8:31

@ seba

Descrierea corespunde, probabil ca eu eram. Daca troleibuzul era 70, 79 sau 92, putem fi siguri suta la suta. A, scuze, 92 a fost scos temporar. R.P.

M. Dionis (6 comentarii)  •  21 mai 2014, 10:07

„Briciul lui Brych a ras-o pe Benfica Lisabona.”

Aceasta este doar unul dintre aspecte. Arbitrul a gresit (cu sau fara intentie, nu vreau sa speculez care din doua), insa el nu a bagat mingea in poarta lusitanilor si nici nu a scos-o din cea a Sevillei. Finala s-a terminat la egalitate dupa 120 de minute de joc iar Benfica a avut ocazia sa demonstreze ca nu e o adunatura de curci plouate si angoasate de repetarea imanenta a actiunii asa-zisului blestem. Din pacate pentru ei, unora dintre „lunetistii” alesi le-au tremurat picioarele si, in loc sa rupa plasa portii cu furia pozitiva de nestavilit a unui Drogba sau Lacatus de la… Sevilla, au impins mingea atat cat era nevoie pentru ca portughezul dusman de-o seara din poarta andaluzilor sa ajunga la ea.
Asadar ar fi mult prea reductiv sa vorbim doar de arbitru daca vrem sa explicam castigatoarea cupei: Benfica nu a stiut sa bage mingea in poarta nici in timpul jocului (si daca ar fi facut-o corect si sanatos, nimeni nu ar fi putut sa nege realitatea) si nici nu s-a prezentat la loviturile de departajare intr-o conditie mentala de legitim invingator care trebuie sa duca acasa ceea ce stie ca e al lui.

seba (20 comentarii)  •  21 mai 2014, 10:21

da, unul dintre acestea era, probabil 70 🙂

Filbert (6 comentarii)  •  21 mai 2014, 18:13

@Radu Paraschivescu

Va multumesc pentru raspuns. Ca sa continuam pasa ludica, as zice ca asta e ‘farmecul’ blestemelor, majoritatea nu prind, din fericire. Lumea e plina de profeti mincinosi si de incompetenti puitori de blesteme 🙂
La opt finale pierdute din opt vorbm deja de cifre aproape statistic semnificative care indica o probabilitate extrem de mica pentru o atare situatie.
Fireste, tot statistica ne spune ca nu e imposibil ca urmatoarele opt finale sa fie cistigate ‘en-fanfare’ de Benfica. 🙂

Problema aici e ca nu putem judeca finala ca un eveniment aleatoriu, ca o aruncare de zaruri. O echipa care ajunge intr-o finala europeana dovedeste calitati tehnice si morale deosebite testate de-a lungul unui numar mare de confruntari cu echipe de calitate. Sa elimini multe echipe bune, destule peste cea pe care o infunti in finala dar sa nu-ti iasa ultimele 90 de minute iar asta sa se intimple de opt ori e, cel putin, straniu…

Nu stiu de ce cred ca periplul zilnic cu troleibuzul are ceva de-a face cu calitatea ridicata a blog-ului dumneavoastra. 🙂 Calde multumiri si salutari!

Ush (3 comentarii)  •  21 mai 2014, 21:40

@R.P. „Daca toate blestemele ar fi convertibile in realitate, n-am mai exista ca lume” – este corect. Insa mai exista si niste teorii derivate din psihanaliza (derivate din notiunea de arhetip al unui grup, natiuni, etc) care ar sustine ca o convingere capata putere atunci cand este sustinuta de un grup mare de oameni.
Oricum este interesant de observat ca totusi mingea nu a intrat in poarta la ocazii multiple imense (cand in aceeasi faza au sutat mai multi jucatori, pe rand).
Moral, toata lumea a realizat ca Benfica e echipa mai buna. Sevilla nu prea avea ce cauta acolo.
O alta discutie ar fi ca daca ar fi un juriu ca la box, in caz de egalitate, nu ar fi luat o decizie mai buna? penalty-urile consider ca nu reprezinta o modalitate de a decide cea mai buna echipa. Cred ca ar trebui eliminate in cazuri de egalitate.

oleg (1 comentarii)  •  22 mai 2014, 15:27

tare locul asta … RP centreaza si tot RP da cu capu ! Gazetarie de uzina !

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  22 mai 2014, 15:57

@ Filbert

Orice drum cu troleibuzul 70 poarta in el mugurii unei experiente initiatice. Si, da, exista inauntrul acestui vehicul un nucleu ambulant de spiritualitate. Daca vorbitorii la mobil ar fi un pic mai egoisti cu decibelii propriilor voci, ar fi paradiziac de-a dreptul. Oricum, multumiri.

In rest, astept cu infrigurare (acum, pe caldura) macar prima din cele opt finale pe care Benfica le va castiga in rasparul blestemelor si arbitrilor. Oricum, observatiile dumneavoastra sunt absolut corecte. R.P.

Mihail Dionis (6 comentarii)  •  22 mai 2014, 17:15

“Briciul lui Brych a ras-o pe Benfica Lisabona.”

Aceasta este doar unul dintre aspecte. Arbitrul a gresit (cu sau fara intentie, nu vreau sa speculez care din doua), insa el nu a bagat mingea in poarta lusitanilor si nici nu a scos-o din cea a Sevillei. Finala s-a terminat la egalitate dupa 120 de minute de joc iar Benfica a avut ocazia sa demonstreze ca nu e o adunatura de curci plouate si angoasate de repetarea imanenta a actiunii asa-zisului blestem. Din pacate pentru ei, unora dintre “lunetistii” alesi le-au tremurat picioarele si, in loc sa rupa plasa portii cu furia pozitiva de nestavilit a unui Drogba sau Lacatus de la… Sevilla, au impins mingea atat cat era nevoie pentru ca portughezul dusman de-o seara din poarta andaluzilor sa ajunga la ea.
Asadar ar fi mult prea reductiv sa vorbim doar de arbitru daca vrem sa explicam castigatoarea cupei: Benfica nu a stiut sa bage mingea in poarta nici in timpul jocului (si daca ar fi facut-o corect si sanatos, nimeni nu ar fi putut sa nege realitatea) si nici nu s-a prezentat la loviturile de departajare intr-o conditie mentala de legitim invingator care trebuie sa duca acasa ceea ce stie ca e al lui.

jean (1 comentarii)  •  23 mai 2014, 12:07

Felicitari pt articol. Sunt, de mic copil fan Benfica (de pe vremea lui Eusebio). Finala EL a fost compromisa de josnicia arbitrului. Insa dvs, domnule Paraschivescu, ati relevat adevarul in cuvinte simple si cu o logica impecabila. Repet, minunat articol !

victor L (69 comentarii)  •  23 mai 2014, 21:09

dle Paraschivescu,
m-ati dezamagit.
Chiar acum va ascult, in pauza finalei Steaua-Astra.
E vorba despre faza controversata cu cornerul.
Dece nu va venit in minte ca jucatorii Stelei nu cunosteau regulamentul? cum sa-i spuna tusierul obraznicului Adi Popa „mingea e in joc, ia-o”?
A.Popa trebuia sa stie asta. Altfel arbitrul putea fi acuzat ca a ajutat Steaua.
Geambasu avea dreptate: tusierul nu avea voie sa-i dea indicatii stelistului.

mdionis (6 comentarii)  •  24 mai 2014, 8:46

“Briciul lui Brych a ras-o pe Benfica Lisabona.”

Aceasta este doar unul dintre aspecte. Arbitrul a gresit (cu sau fara intentie, nu vreau sa speculez care din doua), insa el nu a bagat mingea in poarta lusitanilor si nici nu a scos-o din cea a Sevillei. Finala s-a terminat la egalitate dupa 120 de minute de joc iar Benfica a avut ocazia sa demonstreze ca nu e o adunatura de curci plouate si angoasate de repetarea imanenta a actiunii asa-zisului blestem. Din pacate pentru ei, unora dintre “lunetistii” alesi le-au tremurat picioarele si, in loc sa rupa plasa portii cu furia pozitiva de nestavilit a unui Drogba sau Lacatus de la… Sevilla, au impins mingea atat cat era nevoie pentru ca portughezul dusman de-o seara din poarta andaluzilor sa ajunga la ea.
Asadar ar fi mult prea reductiv sa vorbim doar de arbitru daca vrem sa explicam castigatoarea cupei: Benfica nu a stiut sa bage mingea in poarta nici in timpul jocului (si daca ar fi facut-o corect si sanatos, nimeni nu ar fi putut sa nege realitatea) si nici nu s-a prezentat la loviturile de departajare intr-o conditie mentala de legitim invingator care trebuie sa duca acasa ceea ce stie ca e al lui.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  24 mai 2014, 11:21

@ victor L

Regret ca v-am dezamagit. Si ma bucur ca Cristi Geambasu stie regulamentele. Dati-va seama ce urata ar fi o lume in care ar avea toti dreptate. R.P.

Tagore (5 comentarii)  •  25 mai 2014, 0:42

Chestia cu penalty-urile a fost peste masura,ma mir ca nu au contestat portughezii.Asta-seara cam tot pe acolo cu arbitrajul,Real putin favorizata,dar merita,pentru istorie.Referitor la un raspuns de acum 2-3 zile,daca va zgandar,puteti face un doctorat si despre personajul basescu ? Mai ales ca autor al Ghidului nesimtitului…

planetfun (1 comentarii)  •  25 mai 2014, 14:50

corect ,doar ca ,pentru infaptuirea unei previziuni nu conteaza mijloacele – pur si simplu se intampla

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  25 mai 2014, 18:09

@ De putut, pot, dar nu stiu ce relevanta are. Traian Basescu nu s-a impaunat cu vreun titlu de doctor. In al doilea rand, Real, putin favorizata? Cum? Prin tolerarea jocului la timorare/rupere al lui Koke si Garcia? Prin nesanctionarea ghetei in cap pe care a luat-o Marcelo in careu de la un fundas advers? Prin neacordarea unui al doilea penalti la lovitura libera batuta de Ronaldo, unde un om din zid respinge cu cotul? Va rog sa ma lamuriti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 18:06

@ oleg

RP isi propune pe viitor si sa respinga de pe linia portii. Poate chiar sa se lase singur in ofsaid. Iar apoi sa se ia la bataie. Cu el insusi. Curat de uzina. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 19:53

@planetfun

Corect si la dumneavoastra, numai ca era vorba de un blestem, nu de o previziune. Incarcatura negativa era de cu totul alt nivel. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 19:56

@mdionis

Benfica n-a bagat mingea in poarta si fiindca Brych n-a lasat-o. Daca dadea cele doua penaltiuri, Benfica putea sa marcheze „sanatos si corect”, asa cum spuneti. In plus, nu uitati ca Sevilla a ajuns in finala printr-o combinatie de frauda (gol Mbia din ofsaid de doi metri in tur) si bafta (gol in deplasare in minutul 95 in retur). Ca sa nu mai spun ca si in semifinale s-a furisat dupa lovituri de departajare cu codasa Betis. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 20:00

@Ush

Ideea juriului poate parea stranie, dar – pentru mine – nu este. Si ar fi in mod sigur o cotitura. Insa vin si va intreb: sunteti sigur ca nu supraevaluati corectitudinea si dreapta judecata a unui juriu pus sa decida sub presiunea publicului si a multimii? Ca propunere, initiativa are, in mod cert, inaltime. Ca posibilitate de concretizare, mi se pare totusi vulnerabila. Iar comparatia cu juriul de la box pare sa-mi dea dreptate (nu c-as tine sa am). La galele se box se comit talharii uriase. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 20:02

@Teodor

Va multumesc. Doriti-mi la mai multe si-mi voi dori la fel. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  26 mai 2014, 20:04

@Jean

Multumiri. Si mie imi place Benfica, desi nu e favorita mea absoluta. Eusebio si vechea garda, desigur. Si Preudhomme, si Rui Costa, si altii (Di Maria, de pilda). E o echipa care cultiva o anume noblete a risipirii pe care cine cauta atent o mai gaseste prin cate-un vers de fado. R.P.

Comentează