Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

O ipoteză toscană

Are nevoie Tătărușanu de Fiorentina? Dar Fiorentina de Tătărușanu?

Ciprian Tătărușanu la Fiorentina? Un zvon murmurat și o ipoteză plauzibilă. Deocamdată, nimic mai mult. Să nu uităm, înainte să aterizeze la Trabzon, și Bourceanu a fost plimbat pe poduri vechi […]

luni, 28 aprilie 2014, 9:11

Are nevoie Tătărușanu de Fiorentina? Dar Fiorentina de Tătărușanu?

Ciprian Tătărușanu la Fiorentina? Un zvon murmurat și o ipoteză plauzibilă. Deocamdată, nimic mai mult. Să nu uităm, înainte să aterizeze la Trabzon, și Bourceanu a fost plimbat pe poduri vechi și coline toscane. Ca în orice discuție care poate să prefațeze un contract, trebuie deslușită întîi și-ntîi compatibilitatea părților. Mai simplu spus, are nevoie Tătărușanu de Fiorentina? Dar Fiorentina de Tătărușanu? Își pot fi profitabili unul altuia? Restul, să fiu iertat, e literatură. Or, lumea fotbalului a atins o cotă de pragmatism care evacuează fără milă puseurile lirice sau capriciile estetizante. Într-o discuție despre cifre și profituri, nu interesează pe nimeni cît de frumos sună “Fiorentina” și ce imn săltăreț i-a compus Narciso Parigi. 

În prezent, Fiorentina are în poartă un brazilian care încă n-a împlinit 25 de ani și de care, în general, nu se poate plînge. Știind asta, Tătărușanu știe la fel de bine că rostul lui ar fi de alternativă, necum de apariție salvatoare. Însă asta e doar o parte din cele trei ale problemei. O alta stă în deficitul de încredere al italienilor față de un fotbal românesc ale cărui ultime descinderi în Italia au fost eșecuri jalnice. În ce privește a treia parte, ea ține strict de protagonist, de mecanismele lui intime, de felul cum își reașază prioritățile, de calibrul propriei ambiții. Tătărușanu să nu uite combustibilul prim al fotbalului din adolescență: dorința de-a fi admirat, de-a smulge admirația unei colege sau primul sărut al unei iubite, de-a juca și de-a risca de dragul ochilor care te privesc. 

Ei bine, pentru asta Tătărușanu va trebui să apere. Asta înseamnă să se bată și să-l disloce pe Neto din certitudinea titularizării. Îi doresc s-o facă și să nu accepte blazat logodirea cu banca de rezerve. Ceva mai la sud pe Autostrada Soarelui, în Roma pinilor turtiți și a fîntînilor vorbitoare, își încasează salariul un fost portar de națională a României. Îl cheamă Bogdan Lobonț și apare mai mult în calendarele începutului de an și la îmbrățișările de grup cînd marchează Destro sau Gervinho. La vîrsta lui Tătărușanu, mumificarea pe bani buni n-ar fi o carte cîștigătoare, ci o pedeapsă. E-adevărat, Toscanei i s-a spus “parterul paradisului”. Dar dacă zvonul va căpăta corp și-l va aduce pe Tătărușanu la Fiorentina, una dintre grijile lui va fi să afle cît de scurtă e uneori distanța dintre parterul paradisului și demisolul infernului. De pe soclul din Piața Santa Croce, Dante însuși ar putea să-l ajute.

Comentarii (59)Adaugă comentariu

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 10:51

Foarte bune intrebari …Fiorentina n are nevoie de Tatarusinea …iar Tatarusinea ar veni si rezerva la Fiorentina …

cccc (2 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 12:02

cateodat’ ma intreb ce cauta un tip destul de ok si decent ca tine la gsp si digi? but I guess’ everyone has to eat, right?

valcean (1 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 12:29

Tatarusanu nu-i taticul portarilor cum a fost Silviu Lung de exemplu care era peste Moraru si peste Helmut(am mentionat aici spuma portarilor anilor ’80).Tatarusanu e un portar bun la o echipa buna si care se incadreaza in media echipei asa cum este si cel la Astra si cel de la Petrolu’.Fiorentina nu are nevoie de Tatarusanu pe cand el are daca vrea sa treaca la un nivel superior.

alexu (10 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 12:32

Tatarusanu are nevoie de salariu mai mare. Ca e Fiorentina, ca e Kuban sau Al Ahli, daca ii pun oamenii pe masa contract de 1-2 milioane, pleaca pe jos pana acolo. Cine crede altceva, e naiv. Oricum nu poate sa fie titular la Fiorentina

valy (1 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 12:40

normal ca au nevoie unii de altii,altfel nu ar negocia.pai sa dus tatarusanu sa se propuna?esti cam ridicol radule,du-te pe sticla se cistiga bine!

aasd (2 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 12:46

@ovidiu_3003

Ca de obicei apari in toate articolele despre Steaua cu comentarii tampite si pe langa subiect. Clar esti dus cu pluta ai ai facut un job din asta.

stalker (2 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 13:14

va fi rezerva la fel ca lobont. Neto e un portar cu 2 clase peste gloaba de tatarusanu.

Blaustein (2 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 14:33

In putinele, ce-i drept, meciuri ale Fiorentinei pe care le-am vazut mi s-a parut ca Neto e un portar foarte bun, nu prea are cum sa-l scoata Tatarusanu din poarta. De asta si aduce Fiorentina un portar la final de contract, pentru a fi rezerva.

flobits (9 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 15:12

Subtila remaca cu Bourceanu. Eu unul asa cred ca o sa se intample: „discutii” cu Fiorentina, Tottenham, Valencia, sau alte echipe bune si potente din campionate bune si potente la randul lor. Daca era un pic mai bun se purtau discutiile cu Bayern, Barcelona, etc.
Cand va fi la transferat, pac! Anji, Bursaspor, Metalurg. Cu sanse mari sa se intoarca ca salvator al Stelei dupa un an :).
In rest, e de citit mesajul articolului dincolo de zidurile portilor de performanta: cel putin in tinerete, banii trebuie sa fie o consecinta a performantei si nu scopul in sine. Altfel iti construiesti doar un castel de nisip, poate mai aratos si mai stralucitor, dar la fel de subred.

flobits (9 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 15:13

*portilor sportului de performanta

luci (1 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 16:57

Aparaaaaaaaaaaaaa Tatarusinea!Ce sa faca bai nebunilor carnatul ala in Florenta ca se pisa pe el cand da cu ochi de civilizatie.Dar daca totusi ajunge,oferitii cadou o funie ca Ponte Vecchio e destul de inalt.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 17:43

@Ovidiu_3003

Sunteti drastic. Chiar nu credeti ca Tatarusanu ar fi mai bun pentru Fiorentina decat Lupatelli sau Capezzi, rezervele lui Neto? Si ca ar avea sansa unei lupte cu titularul? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 17:44

@Alexu

De acord in mare. Eu il vad totusi pe Tatarusanu capabil sa apere la o echipa mai buna decat Kuban sau Al Ahli. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 17:46

@Flobits

Da, relatia dintre bani si performanta e inca neclara in mintea unor fotbalisti. Insa Tatarusanu mi se pare suficient de istet ca sa nu comita greselile altora. Si sa prinda un transfer decent – daca se va pune serios problema. R.P.

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 19:06

Domnule Radu Paraschivescu …pot parea rautacios …insa imi bazez opiniile pe faptul ca niciodata nu am avut portar titular la o echipa mare din Vest asa cum este Fiorentina…Nu sunt convins ca a semnat cu Fiorentina …dar daca punem cazul in care se duce la Firentze in vara …sunt sigur ca o sa stea pe banca …o secunda,un minut ,un anotimp ,un timp …tot contractul …daca o sa rateze prima sansa ivita …

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 19:16

@ovidiu_3003

Poate Lobont cel din perioada Ajax, ce ziceti? Ma abtin sa-l invoc pe Pantilimon, a aparat prea putin. In rest, da, asa e, daca Tatarusanu nu va sti sa profite la maximum de fiecare sansa, se va rata. Dar s-ar putea sa ne grabim si sa nu se intample nimic. R.P.

Marcu (4 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 20:46

Tatarusanu e un tip calm spre adormit-flegmatic…cu bune zvacniri, insa, cand e nevoie.
Ca urmare prevad ca nu-l va deranja sa astepte, in umbra titularului, ocazia sa arate ce poate si cred ca va profita din plin de ea. Plus ca, mi se pare un tip destul de norocos..

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  28 aprilie 2014, 21:23

Pantilimon …daca pleaca de la City la o echipa bunicica din Vest ar putea sa devina titular …
Pe vremea lui Lobont la Ajax…mai aveam un Chivu si un Mutu la echipe mari din Vest si un Contra mai era …
Acum toti sunt rezerve …in Anglia,Franta,Germania,Italia,Spania …toti sunt rezerve …in afara de Stefan Radu …care nu vrea la Nationala …
Imi vine greu sa cred ca tocmai Tatarusanu o sa reusasca pe un post unde greselile se vad mult mai clar …decat toti ceilalti romani care au inceput ca titulari si acum astepta a doua sansa …

dan88 (1 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 2:34

Fiorentina e o prostie de echipa, cum la fel ca si majoritatea echipelor asa zise mari din Italia!!!
Exceptia e Juve, atat, in rest fotbalul broscan e total depasit, vechi, lent si plictisitor, din ce in ce mai asemnator Ligii 1 de la noi.Rezultatele europene ale italienilor, la fel, apraope de zero, doar Juve mai are sanse al finala Europa Ligue, insa Benfica joaca mult mai frumos, deci este greu…..Stati sa-i vedeti pe lesinatii `Squadra Azzura`in Brazilia…vor fi penibili, veti vedea! Insa vor pierde `con grande cuore , grande caratere`, ce mai, sant de Caragiale!

alexu (10 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 9:18

Respect domnule Paraschivescu pentru ca va faceti timp sa raspundeti la comentarii. Am mai zis pe blogul dumneavoastra, sunteti unul dintre putinii jurnalisti cu adevarat profesionisti. Dar imi permit totusi sa am o parere diferita. Lobont in perioada Ajax era un portar infinit mai bun ca Tatarusanu. Si totusi, dupa Ajax nu a mai stralucit cu adevarat nicaieri.
Plus ca in orice campionat ar fi avut sanse mai multe sa se impuna, numai in Italia nu, care are probabil cea mai buna scoala de portari din lume.

Marcovici (180 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 9:46

Cred ca va alege Fiorentina doar daca diferenta de bani fata de alte potentiale cluburi (de calibru mai mic, dar tot din Vest) va fi imensa. Nu? Mai bine titular la Genoa, numai sa ii faca cineva o oferta, iar el sanu se lacomeasca la prea mult. E decent, dar nu exceptional. E util, dar nu quality.

barbu (30 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 10:30

„Restul, să fiu iertat, e literatură”. o fi… tipărim la humanitas. cu o prefaţă semnată gabriel liiceanu. sau gigi becali?

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 10:35

@ barbu

Mi-ati stricat surpriza. Sta sa apara, cu prefata lui Gabriel Becali. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 10:36

@ Marcovici

Foarte corecta evaluarea. Sper sa gandeasca si el la fel ca dumneavoastra. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 10:40

@ Alexu

Mi se pare firesc sa avem pareri diferite. Odiosenia numita consens duce la o plictiseala crancena. Oricum, iata ca si mareata scoala de portari a Italiei apeleaza – nu de azi, de ieri – la oameni din afara: Manninger, Taffarel, Dida, Julio Cesar, Doni etc., plus cei de azi. R.P.

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 11:18

Parerea mea este ca Tatarusanu se foloseste de „schema Fiorentina” (zvonuri in presa, „surse interne” care spun ca a semnat, comentarii ale unor „useri dezinteresati” pe tot internetul, etc) pentru a obtine un contract mai mare in alta parte. Si nu cred ca a semnat INCA (29.04.2014) cu nicio echipa. In rest, se mai alinta (ne pacaleste pe noi stelistii) cu ideea ca ar putea si ramane la Steaua, etc.. Este clar, Tatarusanu PLEACA. Asta e sigur. Steaua a adus portari si inca mai cauta un titular. Insa nu cred ca va prinde un contract la o echipa mare din pacate. Chiar daca in acest moment este peste Pantilimon (stiu, o sa fiu injurat de antistelisti…dar asta e riscul) tot nu va prinde un contract la o echipa mare. Asta e fotbalul romanesc. Pe unii ii trage in jos, si stim foarte bine de ce: prea multi fotbalisti sub-mediocrii (ca sa nu zic altfel) au plecat la echipe din vest (ca sa nu zic ca „baietii” ii spun chestiei astea foarte simplu: TEAPA) si nu au facut nimic. Nu e momentul sa aduc in discutie cei 2 frati care vindeau apa chioara pe post de whiskey de colectie.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 13:09

@Steaua-1986-forever

E logic ce spuneti. Ma gandesc insa ca si Radoi a avut parte de un tapaj asemanator cu ani in urma. Pe de alta parte, o fi adus Steaua portari, dar l-ati vedea pe vreunul dintre ei titular ferm in locul lui Tatarusanu? R.P.

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 13:58

Exact. Radoi este un alt exemplu. Tare imi e teama ca si el va ajunge tot in zona alaturi de Radoi. Nu e rau pentru „buget”, e doar rau pentru fotbal. Si pot sa spun ca e rau si pentru Nationala Romaniei. Si da, Steaua nu are un inlocuitor pentru Tatarusanu. Nu cred ca isi permite nimeni sa joace cu Cojocaru titular in calificarile pentru UCL. Nita mi s-a parut extrem de ezitant (sincer, nici nu prea are fizic de portar), despre Bogatinov nici nu stiu ce sa spun, in afara de poza de pe site-ul clubului…nu stie nimeni nimic despre el. O eventuala venire a lui Felgueiras iar nu cred ca ar rezolva problema. Plus ca mi se pare o suma exorbitanta pentru un portar slabut al unei echipe de pe locul…..7.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 14:17

@ Steaua-1986-forever

Sa stiti ca, de la dimensiunea diletantismului meu, Felgueiras mi s-ar parea o solutie buna. La Cluj e neplatit si demotivat. Adus la o echipa cu obiectiv si alonja financiara, cred c-ar face treaba. Sigur, e doar o parere. R.P.

Sergiu (2 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 15:41

Avem un singur antrenor strain in Liga I („Neamtul” Lienen de la Galati)si ne batem joc de munca lui.. Ma refer si la suporteri (cei care-si rup abonamentul detinut), dar si la jucatori ca: Tudorie, Sarghi, Giurgiu, Lovin (nu poti antrena Nesansa nu?). Totusi, cu GIURGIU si LOVIN in centrul liniei mediane, doi jucatori Atehnici, nu cred ca Otelul poate marca (daca lipseste total inspiratia la finalizare), doar jucand pe benzi si apeland la multe centrari! Ar TREBUI SCHIMBAT ceva in acea zona de teren ( Marquinos, Bajenaru sau Cooper sa joace pe postul de mijlocas central ofensiv, in conditiile pastrarii celor 2 de care am amintit, asadar un sistem 4 3 1 2). Sau de ce nu? renuntarea la unul din cei doi (Giurgiu ori Lovin tinuti „rezerve”). Bajenaru e folosit rar, desi este f. tehnic si poate verticaliza; In plus are si un sut bun! Ce spuneti domnule Paraschivescu?

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 16:06

Nimeni nu poate garanta ca ar juca mai bine la o echipa care se bate la titlu si anul viitor in Liga 1, asa cum crede eu ca este Steaua. Plus ca sunt fotbalisti de echipe mici si fotbalisti de echipe mari. Inca nu stiu ce fel de fotbalist este el. Si eu cred ca ar face treaba intr-un final, insa nu este o certitudine, vreau sa spun ca am apreciat ce a spus mai demult Nea Imi: Steaua trebuie sa aduca titulari nu rezerve. In ultimul an a adus numai rezerve (mai putin Sanmartean). P.S Si la Steaua au fost intarzieri foarte mari salariale, ba unii chiar au fost „sariti” la prime de tot si cu toate astea echipa este foarte aproape de obiectiv (e).

Sergiu (2 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 16:06

Avem un singur antrenor strain in Liga I (”Neamtul” Lienen de la Galati)si ne batem joc de munca lui.. Ma refer si la suporteri (cei care-si rup abonamentul detinut), dar si la jucatori ca: Tudorie, Sarghi, Giurgiu, Lovin (nu poti antrena Nesansa nu?). Totusi, cu GIURGIU si LOVIN in centrul liniei mediane, doi jucatori Atehnici, nu cred ca Otelul poate marca (daca lipseste total inspiratia la finalizare), doar jucand pe benzi si apeland la multe centrari! Ar TREBUI SCHIMBAT ceva in acea zona de teren ( Marquinos, Bajenaru sau Cooper sa joace pe postul de mijlocas central ofensiv, in conditiile pastrarii celor 2 de care am amintit, asadar un sistem 4 3 1 2). Sau de ce nu? renuntarea la unul din cei doi (Giurgiu ori Lovin tinuti “rezerve”). Bajenaru e folosit rar, desi este f. tehnic, e capabil sa limpezeasca jocul in zona centrala si poate verticaliza. In plus are si un sut bun! Imi impartasiti opinia, domnule Paraschivescu? As dori sa nu va suparati pe mine avand in vedere ca poate, locul acestor randuri nu era aici!

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 16:11

Oricum, vroiam sa va spun domnule Paraschivescu ca am un respect deosebit pentru dumneavoastra, v-am ascultat cu mare placere de fiecare data cand v-am vazut „pe sticla”, intotdeauna ati avut pareri cu mult bun-simt. Nu vreau sa sune ca un repros insa nu pot sa spun acelasi lucru despre „alti colegi” de-ai dumneavoastra. Este o domnisoara aici care a reusit sa ma scoata din sarite blocandu-mi accesul la blogul domniei sale doar pentru ca am avut „neobrazarea” de a nu fi de acord cu un editorial. Nu am folosit absolut nici un cuvant „interzis”, am fost extrem de civilizat si politicos in ce am spus si cu toate astea…..In fine, interesant este ca cei care „o trimit la cratita” pe aceeasi persoana pot in continuare sa posteze. E o nebunie ce se intampla cu administrarea acestui site, si da, asta e un repros, dar din fericire nu va este adresat.

cu ei cu tot (2 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 18:27

Fac prinsoare pe un ban ca Tatarusanu nu prinde paltonul la Fiorentina!
Cand or vedea italienii cum se arunca Tata dupa ce trece mingea, or sa isi dea seama ca gafa au faut; sau ca nu iese pe centrari, saui nu nu este capabil sa evolueze dpdv sportiv…
Ma bucur ca Steaua scapa de el!!! Bravo in sfarsit poate o sa aiba si Steaua portar.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 20:33

@ Steaua-1986-forever

Il tin minte pe acel Felgueiras din meciurile CFR-ului la Braga si Manchester (stiu ca a festelit-o acasa cu Man Utd, dar se mai intampla). Si tin minte ca l-am remarcat inca de cand apara la Brasov.

In alta ordine, va multumesc pentru aprecieri. Si stiu ca, daca veti cauta bine, veti gasi intelegere si pentru colegii mei carora acum aveti a le face reprosuri. R.P.

Rok (4 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 22:24

Cei care se indoiesc de faptul ca Tatarusanu se va impune la Fiorentina nu au nici un motiv. Domnul Paraschivescu e posibil sa aiba un motiv de a face un astfel de articol in care sa-si exprime frustrarile si acela este faptul ca Tatarusanu nu a dat spagile de rigoare pt a fi ridicat in slavi…asa cum este cazul lui Felgueiras care este ridicat in slavi de mai toti jurnalistii

okra (16 comentarii)  •  29 aprilie 2014, 22:52

ca tot veni vorba … si despre titlu … face un ménage à trois, tu cu mine si cu sportu ! fix in toscana ! plateste gsp ! (ei ce vorbesti mai, adica nu e mocca?)

Mihai (2 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 13:44

Cred ca buba mare e ca am putea sa ii vedem pe toti cei trei portari de nationala (Tatarusanu, Pantilimon, Lobont) stergand bancile de rezerve prin Occident. Sigur ca banii le intra in cont, dar cam atat. E vorba alegeri. Iar fotbalistul roman alege, in general, banii. Nu mai departe de vara trecuta, Grozav, titular la nationala si om de baza la una din echipele de varf din Romania, a plecat la Terek, grupare care se zbate sa ramana in prima liga rusa. Cam acesta e nivelul, dar, mai grav, nu vad acea dorinta de autodepasire.

Ion (5 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 14:12

Întrebare, este Fiorentina echipă mare? Ce trofee a cucerit? A, am uitat a eliminat-o pe Rapid din nu știu ce competiție. Prin anii 90 Brazilia trăia intr-un singur portar, Trafarel, care juca pe la Galata, acum e plină Europa de portari brazilieni, care datorită țării din care provin au trecere, deși alți portari sunt cu siguranță mai buni. Dacă Pantilimon juca mai mult, și nu a jucat nu că Hart era mai bun, ci pentru că așa erau dispozițiile ca portarul Angliei să joce, era de departe cel mai bun portar al europei

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:10

@cccc

Uneori, dar numai uneori, ii invidiez pe cei care, punand intrebarile, au si raspunsurile. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:13

@ valcean

Si mie mi se pare mai interesat Tatarusanu de Fiorentina decat Fiorentina de Tatarusanu. Pana la urma, echipa are un blazon mai bine impodobit decat jucatorul, desi nu mai e nici ea o splendoare de echipa. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:14

@ valy

„Y”-ul de la finalul prenumelui va da tot dreptul sa formulati sentinte. Regret ca va par atat de previzibil. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:17

@Stalker

De asta ma tem si eu. Neto are atuuri: valoarea, varsta, pedigriul. Insa Tatarusanu nu e nici pe departe un portar terminat sau fara talent. Poate o sa radeti, dar eu cred in el. Si chiar imi place. Gafeaza? Da, la fel ca 99% dintre portari. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:19

@ Blaustein

E corect rationamentul. Sper totusi ca Tatarusanu sa prinda poarta prin argumente personale, nu prin conjuncturi (accidentarea lui Neto). Si sper sa se gandeasca si el la felul cum vegeteaza Lobont la Roma. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:22

@Luci

Daca a rezistat Mutu in civilizatia toscana, poate ca va rezista si Tatarusanu. Categoric, daca am vorbi de turism si de Renastere, Florenta ar fi visul intrupat al multora. Insa deja simt ca subiectul e mult mai dezbatut de noi decat de cei implicati. Soarta e ironica. Sa nu cumva sa ne trezim ca am despicat in patru un fir care nu exista. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:25

@ Marcu

Iata un portret foarte apropiat de realitate. Asa e, Tatarusanu are uneori un soi de torpoare in care lumea vede altceva. Ceva rau, evident. Si nefiind ocolit de sansa, ar putea sa dizolve mefienta celor care-l considera expirat sau sub nivelul cerut in Occident. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:28

@ dan88

Fiorentina e mult sub cea a lui Rui Costa, Batistuta, Laudrup, Toldo sau Effenberg, nu incape discutie. Insa campionatul italian – asa, plin de echipe in regres – tot e la ani-lumina de al nostru. Uitati-va ce-au facut Torje, Papp, Alexe si Nica in campionatul asta. Cat despre nationala Italiei, lumea a ras de ea si in 2006, si in 1982. Oho, si cum a ras, mai ales in 1982. Sa ne intelegem, nu sunt fanul Italiei. Dar memoria imi spune niste lucruri. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:32

@ Sergiu

Raspund, cum sa nu. L-am laudat public pe Lienen de trei ori. Mi se pare ca stie mult fotbal si ca are o cultura a relatiilor (inclusiv cu presa) fara pereche la ora asta in campionatul nostru. Echipa, insa, nu-l ajuta. Sunt doi-trei oameni de isprava si multi mediocri. Bejenaru? L-am vazut la Bistrita putin si mi-au placut tehnica si clarviziunea lui. Dar mi se pare ca intra anevoie in meci si e precar din punct de vedere fizic. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:35

@ cu ei cu tot

Sa zicem ca Tatarusanu a plecat deja si ca va uitati la cine a ramas in poarta Stelei. Sunteti linistit? Aveti mai multa incredere in Nita sau Cojocaru? Eu, nu, recunosc. A, daca vine altcineva mai bun, chapeau. Dar nici macar asta nu-l face pe Tatarusanu nulitate. Nu in ochii mei. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 aprilie 2014, 17:40

@ Rok

Va par frustrat din motive legate de Tatarusanu? Ma rog, e dreptul dumneavoastra. Dar va invit sa va hotarati asupra unui repros anume in ce ma priveste: n-am stiut sa-l motivez pe Tatarusanu pentru o spaguire muncitoreasca sau am acceptat (la un loc cu ceilalti colegi, desigur) spaga de la Felgueiras? Aveti de ales. Oricum, imi reconfirmati un adevar nescris: intotdeauna cititorul stie mai bine ce a vrut sa spuna autorul. Detineti niste certitudini ambetante, recunosc. R.P.

Comentează