Fotbalul romanesc pe internet: azi, Steaua! Nota 3,7!
In urma cu un an am luat parte la Madrid la o conferinta new media ce s-a desfasurat chiar pe Santiago Bernabeu, arena Realului. Au participat reprezentantii celor mai puternice branduri media din sport (Marca, As, L’Equipe, etc) si s-a […]
In urma cu un an am luat parte la Madrid la o conferinta new media ce s-a desfasurat chiar pe Santiago Bernabeu, arena Realului. Au participat reprezentantii celor mai puternice branduri media din sport (Marca, As, L’Equipe, etc) si s-a discutat, printre altele, pe marginea produselor media ale cluburilor, care in vest reprezinta un suport de marketing si de informatie valoros pentru cluburi.
In Romania 2013, nimeni din fotbalul romanesc nu da atentia cuvenita siteurilor, incepind cu FRF (http://www.frf.ro) si LPF (http://www.lpf.ro) ale caror produse lasa mult de dorit si sint folosite, invariabil, la a plati polite presei prin comunicate, nu ca platforma de informatie.
Voi incepe de azi un serial prin care, pe scurt, voi arata cum joaca pe internet cluburile noastre, in ordinea clasamentului.
1. Steaua
site: http://www.steauafc.com/ro.
Sectiunea stiri (nota sectiune 5):
Actualizarea pe sectiunea stiri se face intr-un ritm modest, o informatie la 2-3 zile, si doar despre prima echipa.
Desi exista sectiune si pentru juniori (click aici), mesajul este clar: „nu exista nici un articol”.
Sectiunea echipa (nota sectiune 5):
Sectiunea in care sint prezentati jucatorii (click aici) este si ea in paragina, existind chiar si componenti ai lotului care nu au fotografia postata, exemplu: Iancu (http://www.steauafc.com/ro/jucator/372/)!
La capitolul Club (nota sectiune 4) deranjul este la fel de mare. „Istoricul clubului” – informatia este ne-updatata pentru ultimele sezoane, ceea ce pare incredibil pentru un club cu performantele si istoria Stelei.
In subsectiunea Legende exista o singura fotografie: Nicolae Dica.
Sectiunea juniori (nota sectiune 2) (click aici): este parasita si ea si nefunctionala.
Sectiunea meciuri (nota sectiune 6) (click aici): este actualizata dpdv al rezultatelor si al clasamentului, dar match-centerul a fost dezactivat.
Sectiunea muzeu (nota sectiune 3) (click aici) mai pastreaza vagi urme de la bunele intentii formate in urma cu 2-3 ani, cind Steaua isi pusese la punct un departament de marketing performant, condus de Bobby Durbac, departament ce a fost desfiintat de Gigi Becali pentru reducerea cheltuielilor! Nu mai are insa nici o legatura cu realitatea.
Sectiunea ticketing (nota sectiune 3) (click aici) : pastreaza in memorie pretul biletelor disputate pe teren propriu in returul 2010-2011, iar in boxul din dreapta avem un promo de la amicalul Steaua – Litex Loveci!
Sectiunea cumparaturi (nota sectiune 5) (click aici) nu dezvaluie un magazin online al clubului, ci parteneriate cu diverse firme SC ROD94 SRL, etc…
Sectiunea fani (nota sectiune 2) (click aici) aduce un singur link util, cel catre pagina de facebook a echipei (http://www.facebook.com/FCSBOfficial) si citeva amintiri din perioada in care se tiparea revista clubului, se faceau programe pentru copii si actiuni de marketing pentru parteneri.
Sectiunea multimedia (nota sectiune 2) (click aici) s-a blocat in 2011 ca informatie foto si nu are nici macar un produs pe video.
Concluzia: siteul Stelei este total neancorat in realitatile moderne de comunicare ale unui club profesionist, este ne-updatat si prost structurat, lasind sa se vada dezinteresul total al acestui club fata de marketing si de comunicarea cu suporterii.
Nota site 3,7 (maxim 10).