Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Haina face pe om. Şi echipamentul?

Simona Halep a întrerupt colaborarea cu Adidas, iar asta nu este doar o problemă de natură vestimentară

Permalink to Haina face pe om. Şi echipamentul?
miercuri, 3 ianuarie 2018, 5:36

O bătălie la distanţă pentru numărul 1 mondial. Simona Halep a ales Shenzen, Muguruza, Brisbane, Wozniacki, Auckland. Prin victoria în faţa chinezoaicei Ying-Ying Duan românca îşi păstrează poziţia de lider mondial înaintea primului turneu de Grand Slam al anului. La Melbourne, Halep va fi favorita numărul 1 a competiţiei şi va purta probabil un echipament no name. Dacă nu va găsi un alt sponsor până atunci.

Eleganţa, parte a recuzitei psihologice

Ce, dom’le, joacă echipamentul? Uneori da, într-un fel care este mai greu de explicat. Câteodată impui respect pe teren şi prin modul în care te prezinţi vestimentar în faţa adversarului, a publicului. În afară de valoarea propriu-zisă, marile echipe şi sportivii de anvergură planetară arată sclipitor pe teren. Înţelegeţi ce vreau să spun: eleganţa ca parte a unei recuzite psihologice. Gândiţi-vă la naţionala Germaniei la fotbal, de exemplu. Sau la selecţionata All Blacks, la rugby. Ori la Roger Federer. Sigur, nu joacă echipamentul în sine, mai ales dacă vorbim despre tricou, rochiţă, şort sau şepcuţă. Dar haina îl face şi pe sportiv, nu doar pe omul de rând. Racheta înseamnă altceva, este asigurată de sponsorul tehnic şi nu pleacă peste noapte cu catrafuse cu tot.

Sec, fără comentarii

Aşa cum a procedat Adidas după 4 ani de contract cu Simona Halep. Cine şi-ar fi închipuit că despărţirea se va produce exact după ce sportiva în cauză a ajuns în vârful ierarhiei mondiale? Ciudat, foarte ciudat! Fiindcă una este să renunţi să mai îmbraci naţionala de fotbal a României, căreia oricum îi livrai un echipament cu aer second-hand, şi altceva să abandonezi angajamentul cu jucătoarea numărul 1 din lume, întâmplător tot din România. Simona a confirmat separarea fără comentarii. Sec, fără nuanţe. Lipsa mulţumirilor politicoase, care împănează astfel de momente, duce cu gândul la un divorţ rapid. Prozaic vorbind, ea a cerut mai mult, iar ei nu au acceptat. Cât de „mai mult” nu ştim cu exactitate, cert este că ultimul contract ar fi avut cifra 1 în cap urmată de 6 zerouri. Iar suma pretinsă acum ar fi fost dublă. Pretenţiile jucătoarei s-au lovit însă de politica inflexibilă a firmei Adidas.

Mai prost, mai vechi, mai urât

Dar care este această politică? Unii dintre noi, cei care odinioară am crescut cu bucuria copilărească de a încălţa Adidaşi produşi la fabica Pionierul, şi aceia obţinuţi cu mari pile, am întreţinut o imagine idilică despre uriaşii producători de echipament sportiv. Apoi am crescut. Şi am început să observăm câte ceva. Naţionala noastră de fotbal a îmbrăcat Adidas câteva decenii la rând. Aţi băgat de seamă, sper că da, echipamentul nostru era invariabil mai demodat, mai prost calitativ şi cu o linie inferioară ca design faţă de ce purtau nemţii, francezii sau spaniolii. Nu ştiam ce să cerem? Ni se oferea marfă soldată pe considerentul că nu vindeam o mare imagine? Oficiali ai FRF, ai actualei conduceri, susţin că ei au renunţat la contractul cu Adidas, nu invers.

La Garbine şi la Caroline s-a putut

Te-ai fi aşteptat ca în situaţia Simonei lucrurile să fi stat altfel. Greşit! Cât timp a fost sub contract cu forma celor 3 dungi şi a florii de lotus, Simona a purtat mereu, dar mereu, ţinuta standard. Ea era echipată identic cu Naomi Osaka sau cu Pavliucenkova, ca să dăm exemplul a două jucătoare clasate mult sub ea. Sau ca Ostapenko, ţineţi minte finala de la Roland Garros, când păreau două eleve de la aceeaşi şcoală. Altfel stau lucrurile cu Muguruza sau cu Wozniacki, şi ele sub contract cu Adidas. Garbine şi Caroline sunt beneficiarele unor rânduri de echipament personalizat, pe care îl înnoiesc de regulă la fiecare Grand Slam. Şi care arată foarte, foarte bine. Vând ele mai bine imaginea producătorului de echipament sportiv decât Simona, deşi sunt sub ea în clasamentul WTA? Posibil. Este firma în măsură să îşi stabilească priorităţile altfel decât ne-am imagina noi că ar fi normal? Desigur.

Altă luptă

Vom vedea în curând ce firmă va alege să îşi lege sigla de numele Simonei Halep. Se vorbeşte insistent despre americanii de la Nike, deşi nou-veniţii pe piaţă nu trebuie neglijaţi. Ne vom lămuri şi cât de onorant financiar va fi noul contract şi, de asemenea, cum se va reflecta respectul sponsorului inclusiv la nivelul calităţii echipamentului furnizat. Imaginea Simonei cu echipament fără semne de identificare este stranie şi, după ştiinţa mea, fără precedent în tenisul la vârf al ultimelor 4 decenii. Este încă o luptă pe care liderul WTA o are de dus. Şi este bine că nu se vinde ieftin.

Comentarii (62)Adaugă comentariu

Man on the Silver Mountain (15 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 18:11

Firmele de echipament sportiv au si alte criterii de evaluare a partenerilor. De exemplu, nationala Romaniei nu a avut niciodata un jucator de eleganta lui David Beckham, implicat in multe alte proiecte si colaborari de imagine care, prin sportiv, aduc indirect beneficii si firmei de echipament. Iar Simona nu este Caroline sau nu este Sharapova, si ea implicata in multe altele: bomboane, ***,bijuterii. SImona si-a micsorat sanii din considerente de preformanta nu imagine. Ea stie sa munceasca si o face bine. Ca Hagi. Ca Popescu.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

mickael61 (19 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 18:16

Mie imi pare logica cererea Simonei,in conditiile date;e totusi numarul unu WTA,e ilogic,cumva,sa renegocieze acelasi contract...ex. un fotbalist care are un sezon bun,negociaza un contract mai bun decat cel precedent;Simona nu-i nr.2.7.14.ori mai stiu eu ce numar in lume.Ca daca e pe logica,atunci firma imbracatoare,orixare ar fi ea,ar oferi an de an aceleasi contracte.Si atunci,acum trei ani ,cand Simona castiga de pe urma sponsorului sub suma actuala,cum de i s-a marit contractul iar acum nu?

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 18:41

...e normal sa nu i dea bani mai multi ...nu a castigat niciun G.S....Garbine a fost si numarul 1 are si 2 G.S. ...

Andrei F (698 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 18:52

Este si nu este asa...O fi Simona numarul unu si...?Pai noi compatriotii ei o renegam doar Adidas?Pentru Adidas este important si locul 1 ocupat dar si cui vrea sa transmita semnale ca una este ca sportivul sa fie din Spania si alta sa fie din Romania deci mai conteaza si piata unde -ti faci reclama...De fapt GSP ne spune ca Adidas tocmai a marit suma pentru Muguruza si ca de aceea nu vor sa mareasca si Simonei.Si poate la fel ca multi romani nu cred ca Simona o sa se mentina si ca spaniola o sa fie vioara intai pentru mult timp...Ma bucur ca noi romanii acum suntem mai nationalisti,ca vedem cum suntem vazuti ca de mana a doua ...Sper sa ne mai tina...Hai Simona, cu sau fara Adidas!

Cristy82 (5 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 19:36

Foarte bun articolul si mai ales bine punctat la final, ar trebui sa stim sa ne pretuim mai bine si ca natie in primul rand.

Ciprian (3 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 19:41

Eu as pune intreruperea colaborarii din alta perspectiva. Marile firme de echipament sportiv sunt obisnuite sa ne vindem ieftin. Cu plusurile si minusurile ei, Simona Halep a dat aici dovada de coloana vertebrala.

bogdan (21 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 19:48

Pana acum am comentat luandu-te la misto, taxandu-te pentru derapajele din articolele dedicate lui Daum. De data asta renunt la mistouri, pentru ca materialul in sine este o gluma. Chiar asteptam un articol (nu neaparat pe blogul asta) dedicat "crizei echipamentului" lui Halep. Dar ceea ce vad aici este dezamagitor; discutia aluneca in zona maniei parsecutiei si nu atinge chestiuni cu adevarat relevante pentru cei care urmaresc fenomenul. Nu sunt unul dintre cei care minimizeaza performantele Simonei si nici nu o subapreciez ca sportiva. Dimpotriva. In opinia mea, Simona Halep este un sportiv care are realizari (atat sportive, cat si financiare) mult peste potentialul si talentul sportiv cu care a fost inzestrata. Ceea ce este remarcabil. Este ca si cum Mascherano ar lua Balonul de aur in fotbal. Doar ca asta se vede, trece dincolo de ecran. Si nu vinde. Faptul ca Adidas nu a acceptat conditiile Simonei, cu riscul de a pierde numarul 1 mondial arata doar cat de mult cred nemtii in substanta acestui nr.1. Faptul ca o prefera pe Muguruza arat aclar ca Adidas nu pariaza pe viitorul Simonei in fruntea ierarhiei. Ei nu doar ca nu cred ca ea va ramane lider, dar o vad pe termen scurt-mediu sub cele doua pe care tu le mentionezi in articol. Si nu pentru ca e romanca (derizoriu argument) ci pentru ca nu cred nici in valoarea si nici in carisma Simonei. Simona este un sportiv care si-a depasit conditia (rezultatele ei sunt pur si simplu incredibile, daca le judecam prin prisma talentului si inzestrarii), zambeste frumos, dar are o engleza de lemn, nu are carisma si nu castiga turnee de grand slem. Asta ne spune contractul terminat cu Adidas, nu faptul ca Simona "se vinde" bine. Simona a semnat cu Adidas din postura de sportiva de top 10-20. Acolo o vede Adidas in continuare si nu intelege de ce ar trebui sa creasca onorariu. Ca sa intelegi cum stau lucrurile, amintesc in treacat ca acelasi Adidas platea 8 mil USD unei sportive de locul 8 mondial (cea mai buna pozitie). Doar ca pe sportiva aia o chema Kurnikova si vindea bine, desi nu castiga nici un fel de turnee, nu doar de GS. Simona are rezultate incomparabil mai bune, si nu a primit contract de 2 mil USD, asa ca ne putem inchipui cat de bine vinde, in ciuda rezultatelor. Simona nu are carisma, iar in rezultatele ei viitoare Adidas nu crede - asta ar fi concluzia. Dar cand scrii articole la norma (ai recunoscut-o intr-un material) mai ratezi uneori esenta.

lari (287 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 19:57

Nu haina îl face pe om, ci omul poartă haina. Ținuta pe care o ai și-o porți ține de tine. Pa!

antinevralgic (6 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 19:58

Mi-aduc aminte de echipamentul nationalei la mondialul din '98. Ai nostrii pareau echipati de la ajutoare. Tricourile si shorturile pareau cu doua numere mai mari pt majoritatea jucatorilor. Manecile atarnau peste cot iar shorturile peste genunchi. Numerele de pe spate atarnau pana spre nivelul fundului. Era ca si cum Adidas ar fi zis: "ba baieti, ne pare rau dar doar marimile astea le mai avem pe stoc! asta e"

iulian (5 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:08

Haina il??? face? sau cerem prea mult?

gigi (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:12

Bravo Simona ! Capul sus.

lari (287 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:16

Glumind, de ce nu joacă dezbrăcate cu un mesaj despre încălzirea globală pe sânul stâng?

@ovidiu2003 (4 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:16

Prietene, esti cam hater. Caroline a fost nr 1 fără sa fi câștigat vreun GS...

BYBY (12 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:19

Mi-aduc aminte de tenisii de Finca Dragasani! Cu Simona ce sa spun?Joaca bine , e frumoasa , e buna , e romanca de-a noastra , sa dea Dumnezeu sa stea pe primul loc pana o da faliment ADIDAS. Restul , NU MA INTERESAZA.Nici macar banii ei.Sa fie sanatoasa!Sa se marite!Sa faca doi copii!Sa joace iar si sa fie in primele 100 , etc.

TEOFIL (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:21

Mie mi s=a părut superba in echipamentul cu care joaca la Shenzhen. Nu cred ca se va speria de chilotii lui Vica Azarenca intr-un meci cu ea.

Anonim (210 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:23

Da, Simona a pretins pe drept marirea contractului de sponsorizare; totusi, nu echipamentul conteaza pe teren, ci mentalitatea, nivelul de pregatire si inspiratia! Dupa stiinta mea, sponsorul tehnic ar fi brandul/compania care asigura echipamentul de joc, care difera de la sport la sport; prin urmare, si firma care produce racheta si cea care imbraca sportivul sunt sponsori tehnici! Da, echipamentul Romaniei la Euro 2008 era diferit de cel al Spaniei, dar si Franta si Grecia au avut modele diferite; nici in acest caz, echipamentul de joc nu face diferenta pe teren! Diferenta o fac sumele de sponsorizare, mult mai mari pentru cluburile si "nationalele" consacrate! A.

s (8 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:25

Pur si simplu e dintr-o tara care nu vinde. Cum nici pe Djokovic nu-l cauta firmele mari, la fel nici Simona n-o sa mai pupe contracte cu Nike sau Adidas.

lari (287 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:26

Vă imaginați cât ceodoi se eliberează în atmosfera globală numai s-o echipeze pe Serena? :))

Marius (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:29

Eu stiu ca nike are profitul de vre-o 3 ori mai mare decat adidas .venitul este de vreo 25 miliarde la nike .cea mai mare firma de imbracaminte din toata galaxia

Dacia Automobile (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:29

Din cate se aude a semnat cu Lacoste

lari (287 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:29

Stop poluării, stop acrilulului, stop, bă! O vrem pe Mașa dezbrăcată.))

Luca (2 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:34

Simona, de câte ori are ocazia, nu ezita sa scoată in fata culorile tricolorului, sa se declare mândra ca este românca, sa spună ca nu va părăsi România pentru a fi rezidenta intr-o zona luxoasa a continentului sau chiar exotica, deși acest lucru i-ar fi la îndemâna si e chiar la moda printre jucătorii de tenis... Din păcate pentru ea și pentru noi, rădăcinile românești au făcut-o mai puțin atractiva din punct de vedere comercial, decât sunt Muguruza și Wozniacki, mai ales in condițiile unei solicitări de creștere semnificativă a pretențiilor financiare. Faptul ca Simona este prima in ierarhia WTA, a devenit un aspect secundar in decizia celor de la Adidas, contând deasemenea și modul mai puțin convingător și fragilitatea avantajului pe care Simona il are in fata celor doua rivale... Sper ca Simona sa demonstreze tuturor ca poate întări acest avantaj, prin câștigarea unui GS și ii doresc sa semneze un contract cel puțin la fel de avantajos cu Nike, astfel încât nemții sa regrete decizia luată.

Mihai Badea (11 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:34

Domnule Geambașu, pe "nu" l-ați eliminat din motive stilistice, dar cu acuzativul personal ce-ați avut? Proverbul era "Nu haina * îl* face pe om".

lari (287 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:38

@ s - Domnule es, Halep e numărul unul mondial, a trecut granița de mult timp.

addriann (3 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 20:52

Este foarte posibil ca managerii Adidas sa fi luat in considerare si tara de unde provine Halep. Chiar daca este nr.1 si va ramane, cu siguranta , intre primele 3 in 2018, managerii au considerat ca isi pot face reclama suficienta doar cu Muguruza sau cu Wozniacki, fara Halep...Practic, nici in cei 4 ani de contract, Adidas nu a considerat-o pe Halep importanta pentru imaginea firmei sau avand carisma, dovada fiind echipamentul ,, obisnuit "...

Jean-Paul (174 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 21:58

Dupa ce am citit articolul, mi-am zis: "inainte de-a-ti scrie parerea, trage cu coada ochiului sa vezi ce parere au si ceilalti. Nu ca sa-i copiezi sau sa te inspiri, ci sa vezi la ce masa o sa stai". Domnilor, Contractul de sponsorizare este un contract ca oricare contract sinalagmatic in care exista clauze pentru ambele parti. Ca orice contract, care nu este imperativ, el se incheie doar daca ambele parti ajung la acord, nici una dintre ele nefiind in postura de a impune conditiile. Haideti sa reflectam asupra unor aspecte: 1) In 2013, cand s-a incheiat contractul cu Adidas, Halep era doar o promisiune, iar firma a investit in ea. Cred ca ambele parti erau multumite atunci si sperau ca vor fi multumite si peste multi ani incolo.... 2) Sunt sponsorii de echipamente niste firme de caritate, care sa-i imbrace pe sportivi, sa le dea adica bani multi pe gratis? De unde fac rost de banii respectivi acesti sponsori? Sau, altfel spus, Adidas, Nike, Lacoste, etc spera ca aceste colaborari sa le aduca veniturile aferente, nu-i asa? 3) A contribuit Halep, prin imaginea ei, la cresterea veniturilor Adidas incat sa acopere acel milion/an cheltuit de Adidas din 2014 incoace? Aceasta e intrebarea! D-l autor Geambasu a ocolit in mod subtil subiectul, desi a folosit expresia "X se vinde mai bine decat Y". Daca ar fi spus pe sleau ca Muguruza are o valoare marketabila, evident mai mare decat Halep, datorita mai multor factori, poate ca "exploziile de nationalism tafnos" nu erau asa de evidente in comentariile celor ce au postat inaintea mea. Trebuie sa intelegem ca nici Halep nici echipa ei manageriala n-au stiut sa tina capul sus atunci cand a trebuit(ma refer aici la clauzele contractuale privind echipamentul personalizat, precum si exprimarea nemultumirilor pentru calitatea echipamentului oferit, atunci cand a fost cazul). Si inca ceva: Daca Nike ar fi vrut s-o aiba drept clienta pe Halep, sa stiti de la mine, ca inca de-a doua zi dupa anuntarea "divortului", ar fi intrat pe fir. Adevarul trist, asa cum a razbatut mai mult implicit decat explicit, din unele mesaje este ca Halep nu este marketabila, nici la nivelul acelui milion pe care l-a primit timp de 4 ani din 2014 incoace...... Eu cred ca Adidas de abia astepta sa se termine ca sa poata scapa de o povara, care nu-i aducea veniturile scontate.... Argumentul cu "Halep e numarul 1" tine doar in discutiile de la carciuma, dintre Gheorghita si Pavaluka, dar nu si intre firme la acest nivel, fiindca Halep nu va sta pe locul 1 mai mult de 3 saptamani de acum incolo, garantez pentru asta.... Daca e pe locul 1 nu inseamna nicidecum ca este cea mai buna din lume, cum clameaza dragii nostri jurnalisti cazuti pe spate .... ci este doar ocupanta temporara a locului 1: Daca maine(reper arbitrar) pierde meciul si pierde si locul 1,astfel, ca din saptamana urmatoare va fi altcineva lidera, inseamna, in logica asta stramba, ca nu mai este cea mai buna tenismena din lume ! Curioasa optica: pana la ora 16 cand s-a terminat meciul era cea mai buna, de maine nu va mai fi! Ha ha ha ! Si vremea e parca mai statornica....

Tudor (116 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:01

Din cînd în cînd, la antrenamente, fiecare sportiv ar trebui să se desculțe pentru a-și curăți mișcările. Nu puțini spun că papucii de sport moderni mai mult strică decît fac bine; talpa-i prea groasă, mulți aleargă de parcă cad din pod stricîndu-și genunchii. Halep ar trebui să lase baltă toate firmele de echipament sportiv, are bani destui.

teDR (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:04

pana la stabilirea noului sponsor eu asi sugera sa afiseze un mesaj al unei organizatii umanitare pe echipamentul no name, ex unicef, etc chiar mai bine pt vreo asoc din romania

Mircea (120 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:07

Hmmm...nu stiu daca echipamentul lui Muguruza era mai personalizat decat cel al Simonei. Pana acum nu s-a vazut acest lucru... Daca era asa atunci adidas ar fi scos pe piata o intreaga colectie "muguruza" ... Asa cum Nike are o intreaga linie Roger Federer sau Serena... Dar despartirea asta in graba de adidas este intr-adevar ciudata...

Mircea (120 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:15

@Bogdan si altii care spun ca Simona nu vinde: astea-s speculatii; nici unul dintre voi nu cunoaste detaliile contractului si ale negocierilor.

Marcel (14 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:21

Am vazut, in interviul de la TV, ca se imbarca de la ZARA. Cred ca a semnat cu ei si o sa se imbrace cu hainele din magazin.

Cris (1 comentarii)  •  3 ianuarie 2018, 22:56

Probabil ca daca era dintr-o tara mai vestica, altfel ar fi stat problema. Venind din Romania ...nu merita 2 mil $. Probabil asta a fost gandirea celor de la Adidas. De data asta Simona a jucat f bine. E nr. 1 mondial si ar fi cazul sa fie tratata ca atare.

nica fara frica ! (138 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 1:24

Geambasule e vorba de...marketing !....e vorba de puterea financiara a Romaniei !!!....cati romani au bani sa cumpere adidas original si cati spanioli sau danezi ???....in Romania mai mult cu facaturi decat cu original !!!!.....daca cel mai bun tenisman din lume era din Zimbabwe crezi ca se ingramadeau adidas sau nike sa arunce cu bani in el !!!!????.....cea mai buna reclama o fac sportivii americani pt ca au cea mai mare piata de desfacere din lume !!!! si ti-l dau exemplu doar pe James Harden care primeste 200.000.000$ pt 13 ani doar pt....pantofii de sport de la adidas !!!!!......James Harden de care in Europa sau in Romania cred ca nici nu s-a prea auzit ......deci Geambasule , Romania nu este o piata de desfacere rentabila pt adidas si nu numai !!!

Marius (1 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 1:50

Frumos articol. In cazul acesta ambele parti au dreptare..părerea mea. Halep e dreptetita sa ceara mai mult fiind numărul 1 mondial atat cat si Adidas are dreptul sa refuze. Din punct de vedere al imaginii Halep e mult in spate comparativ cu Sharapova , Serena (ele fiind sponsorizate de Nike) cat si cele enumerate in articol cu echipament personalizat . It’s just business. E normal sa nu fie interesați cei de la Adidas sa ofere mai mulți bani . Mi-ar plăcea sa semneze cu Nike deși sunt șanse ca nici cu ei sa nu aibe accesul unui rând de echipament personalizat ..dar mai sunt si alți “jucatori” pe piața unde poate ar fi tratată Ca un adevărat star..dar nu cred ca suma ar fi la fel de mare. Cred ca se pune prea mare accent pe aceasta chestiune ..si ma bucur ca Halep nu e preocupata cu asa ceva. “Halepeno”

lari (287 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 2:10

Jean-Paul, o singură soluție se vede-n depărtare, toate la pizdulicea goală, dar pe toace, monșer. Să fie literă de lege că nu intră pe teren dacă n-au rachetele acordate de către noi doi,, tu Jean Paul, io Lari, pe-a colo!

lari (287 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 2:38

... Ca orice contract, care nu este imperativ, ... cine-i idiotul ăsta? că nu-l duce mintea nici să și-o ducă la pișătoare.

Urod (270 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 2:50

Politica celor mari doua firme de echipament sportiv, Nike și Adidas de multe ori este foarte asemănătoare.... Pun pe primul loc, cine ești și de unde esti, ce piața de desfacere reprezinți... Nu mai suntem nici măcar 20 de milioane de oameni, o tara cu putere slaba de cumpărare... Pe urma mai contează și aspectul comercial și multe altele.... Etc... Deci nu cred ca va veni Nike cu vreo mare oferta... Ea ar fi putut negocia pe bani mai mulți dacă ea ar fi fost totuși sub un contract și furată, ca să zic asa, de alta firma de echipament sportiv... Atunci ar fi putut negocia bani mai mulți... Asa, acum fără contract, trebuie sa aștepte o firma din eșalonul doi dispusa la un efort financiar... Dar nu este asa de important, pt ca va veni pana la urma o firma care-i va face echipamente de calitate, poate nu cu un nume asa de sonor ca Adidas sau Nike... Asta totuși ar trebui sa o ambiționeaze sa rămână pe primul loc și mai mult, ca să nu fie locul unu pt Adidas, care totuși eu zic, ca nu a procedat corect...

cornelilioi (1 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 3:02

Pentru toti care incearca sa apere pozitia Adidas: traiesc de 28 de ani in strainatate si stiu pe pielea mea ce inseamna sa fii din Romania. Nu conteaza pregatirea educationala, pozitia sociala, orientarea religioasa, preferinta politica...in orice competitie cu un "native westerner" pierd si numai din cauza ca sunt nascut in Romania. Felul cum s-a comportat Adidas cu Simona reflecta acelasi lucru...chiar daca ar ramane Locul 1 pentru urmatorii 5 ani la rand, va garantez aici ca nu ar fi trecut "pretentiile" Adidas pentru un alt contract.....Romania inca este privita ca ceva exotic, ceva care tine mai mult de circumstanta si nu ca evidenta. Nike nu a renuntat la Sarapova nici in cei doi ani de "ban"... Simona ar fi fost data afara a doua zi.

Dorin (54 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 7:03

Nu cred ca legatura este cu "tara de unde vine" cat cu "banii pe care-i aduce". Circula o poveste cum ca Beckan n-ar fi fost dorit de antrenorul Realului, dar acestuia din urma i s-a comunicat ca englezul va juca fiindca la doua zile dupa semnarea contractului Realul vanduse o tona de tricouri.... Nu stiu cati romani au cumparat tricourile alea la 150 RON, nu stiu cate fetite jucatoare de tenis si-au cumparat replica echipamentului Simonei, nu stiu cate junioare au purtat incaltamintea Simonei... Adidas ca orice mare companie are o politica de marketing, si nu una de binefacere. In spatele "sponsorizarii" este clar dorinta de a obtine imagine si vanzari. Daca la imagine Simona si-a facut partial treaba (partial fiindca a lipsit un GS desi a fost nr 1), nu cred ca la "vanzari" a stat straluict. Mi-e greu de grezut ca in Spania sau UK s-a vandut Adidas tenis F datorita Simonei...

arh. Gheorghe Petrescu (214 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 7:23

Sigur ca si tinuta sportiva cu un design realizat de o firma de marca "conteaza". Ca te costa mai mult prin contract, eleganta si frumusetea ce o creioneaza o firma de design vestimentar sportiv te califica pe o scara valorica importanta ca imagine. Coafura, eleganta mersului, finetea gesticulatiilor etc. creaza acea stare de spirit feminin care incanta ochiul ce face sa creasca punctajul generalal al sportivului, al sportivei, si aici apar diferentele. Daca Simona si-ar pune la punct coafura, mersul si tinuta ca expresie si nu in ultimul rand o engleza curata cu un vocabular bine pus la punct sant sigur ca va creste ca dimeniune vizuala. La acest capitol din pacate sant jucatoare care o depasesc pe SIMONA NOASTRA. Ea trebuie sa inteleaga ca trebuie sa stii sa te vinzi, si atunci va apare peste noapte o jucatoare de top implinita pe toate planurile. Hai Simona mai fa si aceste lucruri expuse mai sus spre binele tau. Ai facut mult pentru ROMANIA, si esti o mandrie pentru toti romanii de pretutindeni dar cred ca cu putina bunavointa poti creste ca sportiva pe multiple planuri. Succes si SANATATE. HAI SIMONA!

Des (1 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 8:33

Apropo de "La Garbine şi la Caroline s-a putut", ieri, la Shenzhen, Ana Bogdan a purtat acelaşi echipament ca cel al Carolinei de la Turneul Campioanelor 2017. Iar Ana nu este nici în top 100 WTA.

loro (11 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 8:57

Mai sunt firme de echipament, nu trebuie sa disperam. Va fi alta ,poate mai mica, poate pe bani mai putini, important este sa nu se intample ca in finala de la Paris 2017,cand amandoua pareau imbracate la fel. Important sa este sa aiba un echipament personalizat, nu conteaza firma.

Gary (51 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 9:18

Nu i-a ajuns un milion? Pai cand va arata ca Wozniacki,sa mai ceara. Caroline e top model;Simona,top taranca.

Arthur (8 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 9:25

Firmele de echipament sposorizeaza multi sportivi care le aduc vizibilitate in marile competitio,mai ales cand castiga!Acum 4 ani cand a semnat contractul cu Adidas Simona era in primele 5 jucatpare WTA si a ramas acolo pana azi!Intre timp milionul Adidas a devenit "mizilic",a castigat peste 20 mil din premii,pe munca ei(vreo 700.000 acum o saptamana din 2 jocuri!) asa ca nu are de ce sa stea cu mana intimsa la Adidas!Simona reprezinta pentru sponsor dorinta de a castiga prin munca si perseverenta,daca sponsorii vor sa promoveze tantpseni si exibitionismul nu au de cat!Iar rpmanasio care tot asteapta sa p vada pe Simona prabusindu-se mai au mult de asteptat!Intre timp poate se trateaza de invidie!

Sile (22 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 9:49

Halepova va semna cu givova. Este anul centenarului, nu?

Cezar Amariei (1 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 10:53

Că echipamentul e mai prost sau mai demodat ține mai degrabă de zona subiectiv - speculativă. Adidas nu a ignorat românii, atunci când marketingul striga în această direcție. Motiv pentru care Ilie Năstase a avut o linie dedicată, la începutul anilor 80. Și nu vorbim doar de încălțări sau îmbrăcăminte, ci și de trei tipuri de rachete de tenis, toate marca Adidas. Cu sau fără compania lui Dassler, Simona rămâne tot Simona

cj666 (13 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 11:38

Nu cred ca e vorba nici de conspiratia imperialistilor, nici de vandabilitatea Simonei si nici de originea ei etnica. E pur si simplu amatorismul echipei ei, care ar fi trebuit sa fie ceva mai profesionista in negocieri tinand cont ca reprezinta o jucatoare care a fost o prezenta contanta in top 10 in ultimii multi ani.

17 Nentori Tirana (677 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 12:23

La multi ani Gambi ! ----------------- Lasa Di-namu, Dim-bovita … „alege viata !“ Ori invingatorii, Simona, Steaua, Barca, Hagi ... -------------------------- Nici banii ! Simona nu se vinde. Am renuntat sa-ti dedic melodia "banii, banii" in interpretarea unui familii renumite, tare draga tie.

limoncello (7 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 12:37

nu pot sa nu ma gandesc ce lovitura de imagine ar da Simona daca ar accepta sa afiseze sigla vreunei organizatii caritabile internationale (pe modelul introdus de Barcelona) - Unesco sau ceva cu refugiati. Poate ca ar castiga ceva mai valoros decat cele 2 milioane... Ar fi prima care ar face asta si ar schimba paradigma.

simplu (51 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 13:53

toate cele scrise aici sunt cel mult speculatii - atat ale dlui ziarist cat si ale comentatorilor dlui. niciunii nu au informatii nici macar partiale despre ce se intampla. parerea mea e ca va grabiti cu tot felul de verdicte si pareri. irelevante. exista un plan care se desfasoara pe fundal si la care nu aveti acces. dezbateti ca sa va aflati in treaba. cu exceptia dlui ziarist care are de facut niste clickuri pe un subiect fierbinte. ca nu zice decat speculatii personale asta considera dlui ca e jurnalismul sportiv.

Comentează