Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Haina face pe om. Şi echipamentul?

Simona Halep a întrerupt colaborarea cu Adidas, iar asta nu este doar o problemă de natură vestimentară

Permalink to Haina face pe om. Şi echipamentul?
miercuri, 3 ianuarie 2018, 5:36

O bătălie la distanţă pentru numărul 1 mondial. Simona Halep a ales Shenzen, Muguruza, Brisbane, Wozniacki, Auckland. Prin victoria în faţa chinezoaicei Ying-Ying Duan românca îşi păstrează poziţia de lider mondial înaintea primului turneu de Grand Slam al anului. La Melbourne, Halep va fi favorita numărul 1 a competiţiei şi va purta probabil un echipament no name. Dacă nu va găsi un alt sponsor până atunci.

Eleganţa, parte a recuzitei psihologice

Ce, dom’le, joacă echipamentul? Uneori da, într-un fel care este mai greu de explicat. Câteodată impui respect pe teren şi prin modul în care te prezinţi vestimentar în faţa adversarului, a publicului. În afară de valoarea propriu-zisă, marile echipe şi sportivii de anvergură planetară arată sclipitor pe teren. Înţelegeţi ce vreau să spun: eleganţa ca parte a unei recuzite psihologice. Gândiţi-vă la naţionala Germaniei la fotbal, de exemplu. Sau la selecţionata All Blacks, la rugby. Ori la Roger Federer. Sigur, nu joacă echipamentul în sine, mai ales dacă vorbim despre tricou, rochiţă, şort sau şepcuţă. Dar haina îl face şi pe sportiv, nu doar pe omul de rând. Racheta înseamnă altceva, este asigurată de sponsorul tehnic şi nu pleacă peste noapte cu catrafuse cu tot.

Sec, fără comentarii

Aşa cum a procedat Adidas după 4 ani de contract cu Simona Halep. Cine şi-ar fi închipuit că despărţirea se va produce exact după ce sportiva în cauză a ajuns în vârful ierarhiei mondiale? Ciudat, foarte ciudat! Fiindcă una este să renunţi să mai îmbraci naţionala de fotbal a României, căreia oricum îi livrai un echipament cu aer second-hand, şi altceva să abandonezi angajamentul cu jucătoarea numărul 1 din lume, întâmplător tot din România. Simona a confirmat separarea fără comentarii. Sec, fără nuanţe. Lipsa mulţumirilor politicoase, care împănează astfel de momente, duce cu gândul la un divorţ rapid. Prozaic vorbind, ea a cerut mai mult, iar ei nu au acceptat. Cât de „mai mult” nu ştim cu exactitate, cert este că ultimul contract ar fi avut cifra 1 în cap urmată de 6 zerouri. Iar suma pretinsă acum ar fi fost dublă. Pretenţiile jucătoarei s-au lovit însă de politica inflexibilă a firmei Adidas.

Mai prost, mai vechi, mai urât

Dar care este această politică? Unii dintre noi, cei care odinioară am crescut cu bucuria copilărească de a încălţa Adidaşi produşi la fabica Pionierul, şi aceia obţinuţi cu mari pile, am întreţinut o imagine idilică despre uriaşii producători de echipament sportiv. Apoi am crescut. Şi am început să observăm câte ceva. Naţionala noastră de fotbal a îmbrăcat Adidas câteva decenii la rând. Aţi băgat de seamă, sper că da, echipamentul nostru era invariabil mai demodat, mai prost calitativ şi cu o linie inferioară ca design faţă de ce purtau nemţii, francezii sau spaniolii. Nu ştiam ce să cerem? Ni se oferea marfă soldată pe considerentul că nu vindeam o mare imagine? Oficiali ai FRF, ai actualei conduceri, susţin că ei au renunţat la contractul cu Adidas, nu invers.

La Garbine şi la Caroline s-a putut

Te-ai fi aşteptat ca în situaţia Simonei lucrurile să fi stat altfel. Greşit! Cât timp a fost sub contract cu forma celor 3 dungi şi a florii de lotus, Simona a purtat mereu, dar mereu, ţinuta standard. Ea era echipată identic cu Naomi Osaka sau cu Pavliucenkova, ca să dăm exemplul a două jucătoare clasate mult sub ea. Sau ca Ostapenko, ţineţi minte finala de la Roland Garros, când păreau două eleve de la aceeaşi şcoală. Altfel stau lucrurile cu Muguruza sau cu Wozniacki, şi ele sub contract cu Adidas. Garbine şi Caroline sunt beneficiarele unor rânduri de echipament personalizat, pe care îl înnoiesc de regulă la fiecare Grand Slam. Şi care arată foarte, foarte bine. Vând ele mai bine imaginea producătorului de echipament sportiv decât Simona, deşi sunt sub ea în clasamentul WTA? Posibil. Este firma în măsură să îşi stabilească priorităţile altfel decât ne-am imagina noi că ar fi normal? Desigur.

Altă luptă

Vom vedea în curând ce firmă va alege să îşi lege sigla de numele Simonei Halep. Se vorbeşte insistent despre americanii de la Nike, deşi nou-veniţii pe piaţă nu trebuie neglijaţi. Ne vom lămuri şi cât de onorant financiar va fi noul contract şi, de asemenea, cum se va reflecta respectul sponsorului inclusiv la nivelul calităţii echipamentului furnizat. Imaginea Simonei cu echipament fără semne de identificare este stranie şi, după ştiinţa mea, fără precedent în tenisul la vârf al ultimelor 4 decenii. Este încă o luptă pe care liderul WTA o are de dus. Şi este bine că nu se vinde ieftin.

Comentarii (62)Adaugă comentariu

simplu (51 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 14:09

tara nu are nicio relevanta. hai sa vedem niste exemple: federer vine dintr-o tara minuscula. azarenka vine dintr-o tara mult mai saraca si mai exotica decat romania. belgiencele kim si justine nu cred ca generau super venituri in belgia, alta tara minuscula. dimitrov mare speranta moarta la mal (nike). thiem - vinde de rupe in galactica austrie. svitolina - super vanzari in ucraina pt nike original - ce ziceti?. nu e tara, sunt alti factori. de likeability de media coverage etc. nu e vorba de vanzarile din tara mama. am vrut si eu tricou cu halepeno de la adidas - am intrebat la magazin (mall Baneasa) si mi-au zis ca au avut vreo 10 care s-au vandut imediat. daca voiau sa testeze potentialul de vanzare la magazin al Simonei faceau niste activari sepcifice. dar nu au facut. ei nu au urmarit niciodata sa o marketeze pe Simona. asa ca mai lasati astea cu tara mica, victimele consipratiei mondiale impotriva romanilor amaratzi. suntem ce credem ca suntem

a dica (129 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 14:21

Zice unul pe aici, unul care le stie pe toate (mare destept!), ca Simona n-are carisma si nu vinde. Ii amintesc ca in topurile privind preferintele fanilor, alcatuite de WTA periodic, Simona e mai mereu in frunte. Ce inseamna atunci "ca n-are carisma"?

Maxentiu (64 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 14:48

E doar un caz in care cererea nu s-a intalnit cu oferta. Simona a considerat ca merita mai mult, Adidas a considerat ca nu. Performanta sportiva e doar un criteriu in alegerea persoanei care va fi "imaginea" si "vocea" unui brand. Vocea lui Halep spune "muncesc mult ca sa ma mentin in top", ceea ce nu suna atractiv pentru nimeni, nici pentru cel care vinde echipament sportiv, nici pentru cel care il cumpara.

Marius (3 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 15:32

Vad ca nici autorul si nici comentatorii nu au adus-o in discutie pe Angie Kerber: este dintr-o tara importanta, a fost nr 1, a castigat 2 GS. De ce, totusi, nu a avut echipament personalizat? Credeti ca in Germania, o piata imensa, Angie nu e marketabila, nu aduce bani? Vreau doar sa punctez ca noi, aici, vorbim. discutii. Contractele de publicitate ale sportivilor sunt foarte complicate si nu pot fi rezumate la tara sportivului. Sunt mari fotbalisti africani din tari mici (Coasta de Fildes, Ghana etc.) cu contracte importante. In cazul Simonei, pur si simplu cererea si oferta nu s-au intalnit. Poate Adidas a considerat ca nu e rentabil sa-i plateasca Simonei o anumita suma. Dar asta n-are legatura cu tara, sa fim seriosi. Si sa nu-i purtam noi grija Simonei, pt ca ea nu joaca tenis pt contracte publicitare. Iar autorul se inseala: au mai fost jucatori mari de tenis fara sponsor tehnic pentru imbracaminte: Venus si Tommy Haas, de ex. https://twitter.com/FortyDeuceTwits/status/948397727469133824

Dorin (2 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 15:55

Imi doresc ca Simona sa ramana cat mai mult pe locul 1 si sa mai si castige cateva turnee de GS... Cu ocazia asta si-ar baga multi hateri ghiara in gat...

Niculae Moromete (26 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 16:09

Adidas a inregistrat o pierdere din aceasta colaborare. Dupa ce si-au provizionat pierderile, la inregistrarea ultimului amortisment au incheiat colaborarea. Asa procedeaza neamtul !

nica fara frica ! (138 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 17:24

@limoncello - ce sa faca mah ? sa sprijine refugiatii ????......du-te bah si cere-te *** !!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ned (5 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 18:51

asta cum ca Simona nu vine dintr-o tara vestica bla bla bla e o mare prostie. Ceea ce cred eu este ca echipa manageriala a Simonei a gresit enorm in negocierile noului contract cu Adidas. La nivelul acesta, Simona nu este cea care se ocupa de contracte, de tot aspectul de management; ea are o intreaga echipa in jurul ei, oameni care sunt platiti cu o groaza de bani pt a o reprezenta in cel mai profesional mod cu putinta. Cata lipsa de profesionalism in echipa sa daca nu s-a tinut cont si de alte posibilitati in momentul in care s-a negociat contractul cu Adidas ?? Chestia este: ok, Simona a dorit un alt contract de sponsorizare ceea ce este foarte ok, tinand cont de locul pe care-l ocupa. Adidas, la prima cerere a spus "NU" ceea ce este foarte normal in negocieri de contracte ( ca cineva este numarul 1 nu inseamna ca totul i se cuvine ). Intrebarea este: ce au facut cei din echipa Simonei pt a negocia din acest punct ?? de ce nu au tinut cont de o ruptura cu adidas, orientandu-se la alti sponsori ? Cristian Geambasu face ( ca de multe ori in articolele sale ) pe anarhistul, un fel de Robin Hood romanesc ( ca sa nu-i spun haiduc )... Realitatea este insa mult mai nuantata si in acelasi timp foarte aspra: fiecare incearca sa-si apere interesele ceea ce este foarte normal. Daca ( sa zicem ) imaginea de marketing a Simonei dpdv a Adidas este ceva mai scazuta, asta nu este treaba Simonei, asta este treaba echipei ei manageriale. Echipa care, in ochii mei, cam doarme. Ca Simona avea un contract mult mai mic decat - sa zicem - Muguruza, Shaparova, etc, se poate dar hai sa vedem de ce. Si ce se poate face pt a indrepta lucrurile. La nivelul locului 1 mondial trebuie sa ai in jurul tau si o echipa "number 1" in management si marketing. Iar Simna nu are, din pacate.

Ned (5 comentarii)  •  4 ianuarie 2018, 19:10

Ahh, si inca o chestie: R u out of your mind cand incercati sa denigrati pt ca chipurile: nu este inzestrata cu prea mult ci ca este in stare numai sa munceasca ?? *** ?? Ca sa ajungi in top 10 mondial, talentul si munca se imbina; una fara alta nu se poate. Singurul lucru unde Simona are un dezavantaj este statura si va pot spune sigur ca numai cu munca fara talent nu ar fi putut sa reuseasca atat de departe.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Anonim (210 comentarii)  •  5 ianuarie 2018, 9:17

Domnule Geambasu, remarc din nou faptul ca exista doua tipuri de sponsori (oficiali si tehnici, ultimii fiind cei cu echipamentul), lucru pe care-l ignorati! Sau poate fi vorba despre o confuzie, pe care o fac si alti cititori! A.

rammstein (42 comentarii)  •  5 ianuarie 2018, 9:32

dar omul ???....daca nu e om atunci te caci pe ele de haine....si asta e valabil pentru multi din tara teleorman....

Stefan (2 comentarii)  •  7 ianuarie 2018, 0:56

Va rog sa nu uitati ca acum vreo doi ani, la un eveniment tinut de Adidas la Paris, cu Andy Murray, acesta din urma a facut o remarca la adresa Simonei Halep, cum ca e foarte buna, dar e pacat ca e din Romania. Asta e mentalitatea. Întrebați-l și pe Ilie Nastase!

Comentează