Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Ave Rafa, ave Serena!

„Sportul alb” este departe de a fi imaculat. Dar ce nevoie este de controale antidoping dacă avem meciuri istorice?

V-a plăcut semifinala Rafa Nadal-Novak Djokovici? Mai mult ca sigur că da. Probabil v-a plăcut mult de tot. A durat 4 […]

duminică, 9 iunie 2013, 8:20

„Sportul alb” este departe de a fi imaculat. Dar ce nevoie este de controale antidoping dacă avem meciuri istorice?

V-a plăcut semifinala Rafa Nadal-Novak Djokovici? Mai mult ca sigur că da. Probabil v-a plăcut mult de tot. A durat 4 ore şi 37 de minute, a avut 5 seturi, intensitate, răsturnări de scor, dramatism, suferinţă, momente sublime, greşeli copilăreşti. De toate, plus victoria lui Rafa, care intră în a 8-a finală la Roland Garros. Toate cele 7 anterioare, cîştigate.

Dar înainte de a vorbi cu adevărat despre meci, cîteva date statistice furnizate de ITF, Federaţia Internaţională de Tenis, precedate de un principiu al Agenţiei Internaţionale Antidoping (WADA).

„WADA consideră că elementul-cheie în rezolvarea problemei dopingului în sport este intensificarea controlului în afara competiţiei”.
Să vedem cu cifre cum şi-a făcut treaba amintita instituţie în anii din urmă.

În 2008 şi 2009, nu a fost efectuat nici un test antidoping în afara competiţiei. În anii respectivi, au fost prelevate un număr total de 157, respectiv 135 teste în timpul competiţiei de la jucătorii/jucătoarele aflaţi/aflate pe listele ITF.

În 2010, au fost prelevate 10 probe în afara competiţiei, iar în 2011, 21.

În 2009, Rafael Nadal, Venus Williams, Serena Williams, Andy Roddick, Caroline Wozniacki şi Roger Federer nu au fost supuşi nici unui test antidoping. Jucătorii enumeraţi au cîştigat în cei doi ani amintiţi un total de 10 titluri de Grand Slam.

În 2010, tenisul a fost controlat antidoping în proporţie de 11%. Prin comparaţie, procentajul testelor efectuate la nivel global în alte sporturi este următorul: atletism – 46%, ciclism- 52%, rugby – 66%, înot – 67%.

Acum să vorbim despre meciul dintre Nadal şi Djokovici. Dar mai are rost să vorbim după ce am văzut că „sportul alb” este cel mai puţin controlat sport din Univers? Bineînţeles, tocmai de aceea. Putem discuta ca şi cînd nimic nu s-ar fi întîmplat, iar usturoiul mîncat de imbatabilii noştri campioni miroase a sirop de trandafiri. Putem să fim inocenţi şi să ne minunăm de performanţa inegalabilului Rafa, omul pentru care nu există limite fizice. L-aţi văzut pe spaniol pierzîndu-şi suflul? L-aţi văzut panicat în faţa asaltului sîrbului Nole? Nici o secundă. Atlet impecabil, coordonare perfectă a loviturilor. Concentrare nepămînteană, precizie chirurgicală a loviturilor.

Există şi o altă variantă a discuţiei. Sinceritatea. Cea detestată de publicul care se hrăneşte cu exemple pozitive. De marele public, amator de poveşti frumoase cu eroi nemuritori. Sinceritatea. Varianta nepopulară, care vine la pachet cu înjurăturile cititorilor. Tabelul de mai sus mi-a fost semnalat de colegul Mitruţ Docan, care mi-a mai spus că înainte de a fi dovedit trişor, Lance Armstrong ajunsese să fie testat de 10 ori numai pe durata unui Tur al Franţei.

În tenis, Roger Federer şi Andy Murray cer ei să fie controlaţi. Este acelaşi tenis în care Rafa şi Serena plesnesc de sănătate după ce acum un an de-abia mai puteau să meargă. Este o victorie a voinţei. Şi a medicinei.

Comentarii (130)Adaugă comentariu

Petronel (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 9:03

Pai saracu` doctor Fuentes.. sa traiasca numai din ciclism ? Spania datoreaza rezultatele mai mult decat spectaculoase obtinute de sportivii lor, in toate disciplinele in ultima decada, unui program extraordinar de introducere a sportului in programa scoalara, constructiei de infrastructura sportiva pentru copii si juniori.. si bunului doctor Fuentes, creatorul de miracole.. iberice: Barca, Contador, Rafa, etc..
Parerea mea!

antidopaj (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 9:39

da domnu geambasu ai dreptate, dar mie unul imi place sa cred ca macar tenisu este mai curat ca alte sporturi gen fofotbal si mai este oproblema cand nadal joaca bine si sta foarte bine fizic lumea zice ca este dopat cea ce eu nu contrazic dar cand joaca bine federer sau geokovic toata lumea zice ca au preparatori fizici bunivezi cazul din fotbal cand au dominat barcelona europa lumea zicea ca sunt dopati dar acum bayern sunt pregatiti bine fizic

Ana (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 10:08

Colegul Mitrut Docan? Hahaha! Acelasi coleg care are ca descriere a profilului pe twitter „is in love with Roger Federer” (nicidecum de tenis) si care nu suporta sa-l vada pe Nadal castigand? Oara de ce bunul dumneavoastra coleg nu v-a prezentat un astfel de tabel dupa victoria lui Federer de la Wimbledon? Atunci testele nu erau o problema? Probabil ca era mult prea ocupat cu declaratiile de dragoste… http://www.i.imgur.com/RBCJxgo.png
De ce nu ati scris un astfel de articol dupa victoria lui Andy Murray de la US Open? Nu, evident, atunci era mai indicata o poveste despre Sir. Doar Andy e febletea dumneavostra.
Fiindca tot ati pomenit de sinceritate, ar fi dragut ca atunci cand atingeti un subiect atat de delicat, s-o faceti pentru ca sunteti cu adevarat preocupat de problema dopajului in sport, si nu doar pentru ca delicata Maria (pentru care ati marturisit deja ca aveti o slabiciune) a incasat-o iar de la Serena.
Si inca un mic detaliu, care probabil ca din intamplare(hahaha) v-a scapat- cum WADA pomenea de intensificarea controalelor in afara competitiei, ati fi putut observa din acelasi tabel ca Nadal a avut 7+ teste in perioada de anul trecut in care nu a jucat, mai multe decat oricare alt jucator.
Nu c-ar insemna ceva. Doar si Armstrong a fost testat de nenumarate ori, nu? Si daca testele nu mai inseamna nimic, cum poate un jucator dovedi ca e curat? Poate ne raspundeti dumneavoastra… dar stim cu totii ca nu dopajul e problema.

Ana (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:01

Sir Andy cere sa fie controlat. Dar oare cum stateau lucrurile nu cu mult timp in urma?
http://www.huffingtonpost.com/2012/01/27/andy-murray-drug-testing-australian-open_n_1237268.html
http://www.tennistalk.com/en/news/20110621/Murray_finding_drug_tests_come_all_too_often
http://www.guardian.co.uk/sport/2009/feb/06/andy-murray-drugs-tennis
Probabil ca titlul de Grand Slam a venit la pachet cu un PR. 😉

Vlad Mitoceanu (4 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:04

Jocul de picioare al lui Nadal face diferenta in comparatie cu adversarii sai, in special pe zgura unde suprafata este mai lenta si-ti permite sa aluneci dupa mingi pe care pe iarba/hard nu le mai poti juca.

Dar dumneavoastra habar nu aveti ce inseamna tenis, comentati un meci pe care probabil nici nu l-ati vazut.

Limitati-va la articole despre Divizia A va rog.

Sanatate!

Bixo (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:08

Nu inteleg deloc cum poate cineva sa vorbeasca de absenta dopajului in tenis in conditiile in care exista atatea probleme. Sara Errani a fost prinsa cu doctorul Michele Ferrari si aia Shciavone la fel. Sunt doctori specializati pe efort permanent, uitati-va la masa musculara a Serenei si a lui Nadal care arata ca un buldozer de la 20 de ani.

dan (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:08

Nu am nici o indiola in ceea ce priveste dopingul…o intrebare logica „SAU NASCUT SUPRA OAMENI SAU A EVOLUAT MEDICINA?”Efortul este prea mare pentru un organism,el nu poate fi sustinut la un asemenea nivel doar de catre medicina…Un exemplu,la maraton ultima mie alearga cu 2’45″…!!!dupa ce alergasera cu o medie de 3’08”,40 de km…si exemplelel pot continua in fiecare sport..acum cred ca Germania are un „sustinator de efort” foarte bun..in ce ritm au jucat finala CL,iar in semifinale statistica ne arata ca au alergat mai mult decat adversarii cu 6 km.Cu siguranta nu din apa plata pot sustine un asemenea efort..

ando (57 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:08

tenisul este CEL MAI MURDAR sport, nu cel mai curat. De departe. Sa ne zica Djoko cum de la un jucator care suferea de astm joaca aproape 5 ore. Sau Nadal care dispare pur si simplu din peisaj si revine ca un robot. O vedeam pe Constantina Dita desfigurata dupa un maraton. Ganditi-va ca in tenis, cu ruperile alea de ritm, este mult mai solicitant. In schimb Nadal este din ce in ce mai puternic in loc sa slabeasca odata cu varsta si „uzura” aia de la genunchi pe care o tot invoca. Sa ne lase cu vrajelile astea, si aia din trupele Seal obosesc si sunt soldati de elita. In schimb unul ca Nadal alearga ca o masina. Stia Roger ce stia cand cerea aceste controale.

Cosmin (6 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:09

ai dreptate, e foarte posibil ca in tenis sa se practice dopajul la greu; nu m-ar mira. Dar in fond, cui ii pasa din moment ce sportul in ziua de azi ar trebui sa fie (Dar nu este) doar entertainment. Si stai linistiti, nu doar cei care castiga se drogheaza. Daca dopajul chiar exista, va asigur ca toti il practica

viscol (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:12

se concentreaza cineva si pe cifrele alea? :))))))) cum frate sa nu fie controlati federer,nadal,serena niciodata in 2009????? pai astia controleaza 10 insi pe an si voi credeti ca poate fi vorba vreodata de dopaj?????? nuuuuuuuuu
:)))))))

Lereter (40 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:14

Dle Geambasu subiectul pune intrebari. Oricat de dopat ar fi un tenismen,nu-l poate face sa-si imbunatateasca loviturile,tehnica,in general. Nici chiar concentrarea,desi aici unii par a fi de alta parere.Se poate ajuta la fizic-efort fizic,intens,pe durata,si la masa musculara.As zice simplu :scurtati meciurile,sau nu puneti ciclistii sa aiba etape de 4 ore pe piscuri de munte,la eforturi maximale. dar,la tenis este diferit : degeaba ai forta ,daca nu ai tehnica.Exemple ? Pai .la noi, acasa,Hanescu e inalt,fara serviciu puternic,decisiv,are oarece tehnica si inteligenta,nu forta.Prin comparatie,romanul Copil,are serviciul ca arma principala,(frecvent peste 200 km/ora,plus serviciul secund,aproape ,la fel)prin el a urcat in clasament,fara a deborda de tehnica,cu unele lovituri mai slabe. Nu prin dopaj ,simplu,prin munca,prin antrenori straini,prin efort propriu.La fel sint multi tenismeni celebri. Ce tehnica se cere la ciclism,la maraton ? Sa poti duce efortul ?.Sau cum a ajutat-o pe Andreea Raducanu un Nurofen sa fie mai sigura pe barna ?.A pierdut totul printr-o lege aiurea.La fotbal,Messi e mare nu ca e plin de forta,desigur lsa unii conteaza cum isi cresc masa musculara,cum se refac dupa efort. Frica de hot nu apara intotdeaua de hotii. Asa si analizele antidoping,care in plus maimpot fi falsificate (remember,unele rezultate ale laboratorului,din Bucuresti?)

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:17

Vlad Mitoceanu

Imi pare rau sa va dezamagesc, dar chiar ma pricep la tenis. Las falsa modestie de o parte, ca nu prea are rost in fata acestor mesaje agresive. Ma uit la tenis de vreo 45 de ani, il inteleg, o. da!, si il practic. Sistematic. Sigur ca nu la nivelul lui Nadal, nu avem aceeasi medicatie.
Am vazut, cred, toate finalele de Grand Slam din ultimii 40 de ani, minut cu minut, inclusiv meciul dintre Rafa si Nole la care faceti referire. Asa ca am o rugaminte. Inainte sa jigniti si sa luati la mishto autorul, mai puneti frina. Nu ma trimiteti la Divizia A, ma duc eu cind trebuie si simt nevoia.
Iar daca vreti sa discutam pe argumente, pe date statistice, cum v-am oferit eu, e ok, altfel stop joc. E clar, nu?

Ion (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:23

Dopajul nu il ajuta pe niciun jucator sa dea minge peste fileu 4 ore. Pentru ce atata ura, fiindca baga 5 sprinturi in plus intr-un set? Acesti jucatori se antreneaza si cate 8 ore pe zi, dar ce sa stiti dvs care stati pe un scaun toata ziua si gafaiti dupa 2 etaje..

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:24

Lereter

Interesant ce spuneti, o vreme indelungata am gindit si eu la fel. Numai ca vorbind cu oameni calificati in problema dopajului (nu le dau numele aici, ca sa nu fie subiect de mishtouri ale celor care cu asta se ocupa), mi s-a explicat cu argumente solide ca inclusiv in sporturile „tehnice” dopingul poate avea efecte binefacatoare, sa le zicem eufemistic. Da, creste enorm puterea de concentrare, dincolo de imbunatatirea spectaculoasa a performantei fizice. Uitati-va la Serena cum arata, e in regula?
Si da, ar fi poate o solutie scurtarea meciurilor. Asta la sporturile cu scor. Dar ce ne facem cu sprinterii, sa zicem?

Costelush (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:25

Apreciez ceea ce faceti, editoriale de cele mai multe ori bune, dar astazi tin sa va spun ca ati dezamagit, sa fie oare din cauza ca sa zicem „favoritul” dumneavoastra n-a prins nici macar semifinala?

Victor (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:32

Frumos evitata postarea Anei. 🙂

„În tenis, Roger Federer şi Andy Murray cer ei să fie controlaţi. Este acelaşi tenis în care Rafa şi Serena plesnesc de sănătate după ce acum un an de-abia mai puteau să meargă. Este o victorie a voinţei. Şi a medicinei.”

Dar ce conteaza o mica cercetare. Parerile se spun dupa cum bate vantul, ca romanul este invatat sa creada toate idioteniile fara sa se documenteze si el putin.

Ion (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:33

De acord. Serena arata de la inceput, inca de acum 10 ani intr-un fel care ridica multe semne de intrebare. Nu sunt fan Rafa, nu sunt fan Serena, dar stiu ce insemna antrenament de performanta si banuiesc ca la ei a fost dus la extrem cu o echipa imensa in spate. Pentru frumusetea acestui sport, sper inca ca totul intr-un mod fair.

Mihai (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:33

@Ion, prietene, tehnica se invata repede, inca din primii ani de juniorat chiar..ceea ce fac diferenta sunt forta si prospetimea fizica, degeaba ai tehnica daca dupa 3 ore te prabusesti fizic..si da..ajuta dupa ceva timp dopingul..ai impresia ca dupa 4 ore de efort mai poti lovi la fel de curat tehnic? deschide ochii, e Rafa al tau dopat pana in dinti

geocluj (35 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:35

domnule geambasu, astea sunt speculatii nesustinute de nici un argument. in ultimii ani chiar s-a intensificat mult controlul antidoping in tenis.
dvs vreti sinceritate. pe ce va bazati cand afirmati ca unii jucatori sunt dopati ? doar pe lipsa sau frecventa redusa a controalelor antitoping si pe faptul ca, vi se pare dumneavoastra, unii jucatori ating limete supraomenesti ? daca acestea vi se par suficiente pentru a fi atat de sigur pe afirmatia dvs. atunci, imi pare rau, dar ma dezamagiti

Adrian (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:36

Domnu’ Geambasu ramineti la fotbal, va rog mult, acolo v-a pricepeti mai bine, si nu strica sa v-a documentati mai mult in domeniul tenisului. E clar cind apare un om ca Nadal, care efectiv „doarme” pe terenul de tenis, pune atita suflet in ceea ce face, se fie suspectat de dopaj, dar niciodata sa nu fie dovedit acest lucru.
In articolele DVS. citeodata „miroase” a amatorism.
http://www.youtube.com/watch?v=cH88YE3kiSw

george (20 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:36

Inca odata Cristi ! ….”alarma” vis-a-vis de sandoi si „tineret” , ca dup-amiaza bate Rafa far”de probleme….
( Ferrer este mai mult decat OK cu finala , nu-i asa..?..)

blue (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:39

trebuie sa fi naiv sa crezi ca nadal dupa ce sta 1 an cu probleme grave la genunchi care „ar putea sa ii puna in pericol cariera” si care „l-ar impiedica sa mai joace tenis vreodata”, sindroame peste sindroame se intoarce si face finala de grand slam dupa un meci epic cu djokovic care si el… intr-un set 4 de la AO nu mai putea alerga deloc si abia se misca si in setul 5 a inviat si l-a invins pe Nadal in mai putin de 6 ore.
Finala asta e Pastila vs Pastila.
Trebuie sa va uitati numai la fetele noastre ce joaca tenis. Diferenta se face de cele mai multe ori la aspectul pregatire fizica.
Respect pt atitudine

simplu suporter (51 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:40

haideti sa mai adaugam niste argumente. poate nu duc discutia nicaieri, dar sa nu le uitam. rafa nadal a fost programat sa devina campion. unchi-su din mare familie de sportivi stie cum se face performanta. putem asuma ca stie si partea medicala. i-a pus racheta lui rafa in mana stanga desi era dreptaci, ca sa il faca campion. tot asa putem presupune ca l-a „pregatit” si fizic. serena si venus au fost rodul dorintei parintilor lor de a avea fete campioane la tenis (sotii williams aveau deja 3 fete trecute de 18 ani cand le-au procreat pe serena si venus). vedeti ca deja apare programarea campionilor, de la nastere sau din copilarie (familie). putem presupune ca cei care fac aceasta programare nu lasa niciun detaliu la voia intamplarii? este efortul fizic unul din detalii aici?
un alt argument este legat de concentrare. cine a facut sport, chiar si amator stie ca la efort intnes mintea iti joaca feste, chiar nu te mai asculta. si atunci, daca esti bine pregatit fizic, mintea poate conta pe corp si nu apar desincronizari din cauza efortului fizic.
daca vreunul din campionii din tenis se dopeaza nu stim, ce putem vedea insa e ca efortul fizic sustinut sau forma fizica perfecta nu sunt suficiente pt a naste un super-campion – exemplul cel mai bun – david ferrer.

ando (57 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:43

tenisul este CEL MAI MURDAR sport, nu cel mai curat. De departe. Si asta din cauza ca sunt cele mai putine controale. Sa ne zica Djoko cum de la un jucator care suferea de astm joaca aproape 5 ore. Sau Nadal care dispare pur si simplu din peisaj si revine ca un robot. O vedeam pe Constantina Dita desfigurata dupa un maraton. Ganditi-va ca in tenis, cu ruperile alea de ritm, este mult mai solicitant. In schimb Nadal este din ce in ce mai puternic in loc sa slabeasca odata cu varsta si „uzura” aia de la genunchi pe care o tot invoca. Sa ne lase cu vrajelile astea, si aia din trupele Seal obosesc si sunt soldati de elita. In schimb unul ca Nadal alearga ca o masina. Stia Roger ce stia cand cerea aceste controale.
Cristi, nu te mai chinui sa le explici unor profani ce inseamna doppingul. Daca erau nascuti cand Marion Jones spulbera tot in atletism cu barba-su („imaculatol” Montgomery) ar fi zis ca e ceva normal, la ce ii ajuta daca au tehnica? 🙂

flo_ax (25 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:44

Sincer, Serena e ca un Guliver in tara piticilor… La ce fizic are, se descurca lejer in tenisul masculin. Ce ma pune pe ganduri e faptul ca Roger si Andy au cerut sa se intensifice controalele. Probabil ca au si ei niste semnale, dar nu-si pot expune frontal suspiciunile. Nadal era bolnav ca un caine acum ceva timp, ce revenire spectaculoasa… Lasand la o parte istoria „blurata” a sportului spaniol cand vine vorba de doctori revolutionari

magus1349 (10 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:45

Tot sportul e murdar .
O sa radeti , dar imi spunea un prieten ca exista dopaj si la sah !
Da , da la sah !
Altfel gandesti mutarea cand esti relaxat si nu te doare nimic .
Singura speranta pentru un sport curat e intoarcerea la amatorism , dar asta e posibil doar dupa al III-lea razboi mondial .

Georgio (6 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:48

Asa si care e problems mai Cristi Tata ? Se sings frumusetea ta extraordinara jignita de aspectul Serenei ; ad trebui Sa arate ea ca tipele din Baywach? Aici vorbim despre tenis bai baiete nu depsre vreun concurs de frumusete ; este o lupta cu tine insuti , sacrifici orice pentru a fi cel mai bun ; PENTRU CA ASTA FAC CEI MAI BUNI ; daca anumite substante te fac mai puternic sau mai bun , atunci le folosesti! Asta ne deosebeste pana la urma de mainuța , am inventat unelte , medicamente, si multe altele pentru a trai mai mult si mai bine ; renunta la a mai fi ipocrit si numai scrie articole doar de dragul de a scrie ! Ps Murry nu se ridica la nivelul lui Nadal nu pentru ca nu se dopeaza , nu îl duce capu’ lafel de mult si nu se poate concentra lafel de bine !
In elita marilor campioni actuali nu vei găsi nici un neprihanit ,” nici o fata Virgina” , vei descoperi insa oameni care se dopeaza si oameni care urmarind alte avantaje de moment vor recunoaște ca s-au dopat in trecut !

flo_ax (25 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:50

pt Ion cu „Dopajul nu il ajuta pe niciun jucator sa dea minge peste fileu 4 ore.”
Dle, fizicul conteaza si in tenisul de masa. Ai spus cea mai mare tampenie posibila. Tehnica e conditionata si de fizic. Adica,e nevoie doar de creier sa trimiti o minge cu peste 200km la ora, nu si de muschi? Vai vai

Georgio (6 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:50

Asa si care e problema mai Cristi Tata ? Se simte frumusetea ta extraordinara jignita de aspectul Serenei ; ar trebui Sa arate ea ca tipele din Baywach? Aici vorbim despre tenis bai baiete nu depsre vreun concurs de frumusete ; este o lupta cu adversarul dar mai ales cu tine insuti , sacrifici orice pentru a fi cel mai bun ; PENTRU CA ASTA FAC CEI MAI BUNI ; daca anumite substante te fac mai puternic sau mai bun , atunci le folosesti! Asta ne deosebeste pana la urma de mainuța , am inventat unelte , medicamente, si multe altele pentru a trai mai mult si mai bine ; renunta la a mai fi ipocrit si numai scrie articole doar de dragul de a scrie ! Ps Murry nu se ridica la nivelul lui Nadal nu pentru ca nu se dopeaza , nu îl duce capu’ lafel de mult si nu se poate concentra lafel de bine !
In elita marilor campioni actuali nu vei găsi nici un neprihanit ,” nici o fata Virgina” , vei descoperi insa oameni care se dopeaza si oameni care urmarind alte avantaje de moment vor recunoaște ca s-au dopat in trecut !

Catalin (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:54

Domnule Geambasu , dvs spuneti in articol , unele lucruri pertinente , insa care nu ajuta la nimic . Ca in toate sporturile se gaseste mereu cate o „oaie neagra ” , care e scoasa in fata „clasei” si aratata cu degetul , stim deja ( cel mai recent exemplu este a lui Lance ) . E nevoie de astfel de exemple , pt a muta optinia publica , dinspre spatele cortinei , spre scena . Eu zic sa facem urmatorul exercitiu de imaginatie : plecam de la premisa ca toti sportivii de performanta sunt dopati ( nu suntem departe de adevar , nu ? ) , si astfel legalizam dopajul . Atunci nivelam carentele valorice dintre competitori , nu ?! Pai , nu prea , pt ca aici intervine cu adevarat ceea ce conteaza in sport , in opinia mea , TALENTUL !

Alex Tiron (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:56

De aceea sunt in top aceeasi oameni ca au acces la cele mai bune „bomboane”. Sa fim seriosi, domnule Geambasu, desconsiderati munca si talentul unor oameni deosebiti aici.

magus1349 (10 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:58

@ Lereter
Nu mai da exemple daca nu ai habar !
La ciclism daca nu ai tehnica esti mancat .

radu (73 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:58

D-le Geambasu, ati cam incurcat-o! Intrati intr-un subiect delicat si de principiu in Romania? Foarte dificil. La noi nu se pot face astfel de discutii. Imediat sare toata lumea in sus: il ataci pe al meu, sa-l ia dracu pe al tau! In plus, principii la noi nu exista. Fiti convins ca daca maine l-ar prinde pe X (nu vreau sa fiu injurat) ca e dopat, credeti ca i-ar scadea gradul de simpatie in Romania? Nici vorba! Toti simpatizantii ar zambi complice: eh, a mai luat si el ceva, doar nu vroiati sa-l bata nenorocitul de Y sau nesuferitul de Z! Asta e gandirea, cautati in orice domeniu si gasiti acelasi lucru.

Andrei T. (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:59

D-le Geambașu, aveți în general articole bune, spre foarte bune si citesc des articolele, însă de această dată țin să vă spun că nu se incadrează în atributele de mai sus.Mă uit la tenis de aprox. 15 ani și cunosc bine fenomenul. Acest articol mi se pare a fi părtinitor, nu este la obiect. Sunteți cam subiectiv. Dacă puneți la îndoială capacitatea lui Nadal/Serena de a juca tenis, și o puneți pe seama efortului celor doi și de a cosuma subst. interzise, eu țin să vă întreb, de ce nu aveți aceleași întrebări legate și de Federer pt perioada 2004-2007 când a caștigat în total 11 turnee de grand slam din 16 posibile? Sau de ce nu vă întrebați cum a ajuns Djokovic, dintr-un jucător care după 2h abia mai putea respira, să zburde pe teren? sau de ce Tommy Haas poate să joace cel mai bun tenis la 35 de ani? și exemplele pot continua. Nadal are o recunoscută capacitate de efort, care a învățat să o conserve (ex. nu joacă în următoarea săpt la Halle). Este foarte bun pe această suprafață.La fel cum Federer a avut timpul lui mai sus menționat în care pierdea 5-6 partide pe an, așa este acum timpul lui Djokovic și Nadal. Oricât de mare jucător ar fi Federer, timpul lui s-a dus. Face 32 de ani. În timp ce Nadal și Novak au 27 și 26. Iar la feminin? Ce vină are Serena Williams că poate servi cu 180-185 km/h, iar Sharapova joacă un tenis liniar și foarte previzibil?…eu cred că ar trebui să lăsăm aceste discuții despre dopaj și să recunoaștem TALENTUL acestor jucatori/e, și să lăsăm tenisul acolo la loc de cinste.

geluvalu (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 11:59

orice om cat de cat rezonabil si cu o gandire logica isi da seama ca sportul de performanta nu se face si nu s-a fact niciodata doar cu vitamine si apa plata.Si aici ma refer la aproape toate sporturile.Diferentierea e facuta de sumele de bani investite in sportivii-echipele aflate in competitie(bani mai multi inseamna acces la metode performante de depasire a limitelor fizice naturale,cumpararea de jucatori mai talentati s.a.m.d).Cine vede altceva e ori naiv ori neinformat.

argtim (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:01

domnilor, dopajul ca dopajul…dar mie (parerea mea)m-i se pare ca de la o vreme djokovici se cam bate singur!?pai astai jucator care la 2-0 in setul5 sa joace in continuare mai prost decat hane?si nu este pt prima oara!

IRIAN ORLANDO (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:02

Aveti perfecta dreptate domnule Geambasu ! Daca, existau controale anti-doping , bestia de Serena nu mai avea 16 titluri de GS ! Au in spate o armata care traiesc dupa urma lor, si din pacate, nu se poate face nimic, deocamdata ! Am avea nevoie si in tenis de un caz Lance ARMSTRONG….

moshu (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:03

sigur „mioritic”!un punct de vedere al unui jurnalist bazat pe fapte reale e „aruncat la gunoi” cu romansecul :”da tu ti cu alalalt ” ;nu mai conteaza ca omul are dreptate !
e diferenta mare fizica (constitutie si forma ) intre Nadal in circuitul atp si ceilalti la fel Serena in cirucutul wta !
diferenta mare fizica intre Nadal si toti campionii mari ai tenisului:Sampras,Agassi,Federer,Becker etc;de Serena ce sa mai vorbim:serveste constant primul/al doilea serviciu peste 180-190 km/h:ii bate lejer pe multi tenismeni din primiii 50 !
dar pana nu se demonstreaza nimic ca la Armstrong /sunt nevinovati!si joaca un tenis de exceptie !

Traian (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:06

Multi vad, putini pricep, toti parerologii comenteaza
Asa e dle geambasu, si se cam stie demult in lumea tenisului cine-ce-cum ia
Pe urma, nu va mira ca deja Nadal a anuntat forfait pentru urmatoarele turnee ?
Foarte normal, trebuie sa se „curete” omul
Spiritual, desigur

Agamitza (32 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:10

Geambasule, d-aia nu ma mai uit de multi ani la tenis. Mi se insulta inteligenta vazand tenismeni alergand dupa 5 ore ca in primul minut.

ginistu (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:13

Pana la proba contrarie, Nadal si altii sunt nevinovati. Poate vor recunoaste dupa retragere ca s-au dopat. La Nadal sunt, pe langa ipotezele de dopaj, altele de contestat, cum ar fi „sportivitatea” lui, pe care marii comentatori de la Eurosport o tot invoca. In semifinala cu Djokovic, la mingea de break din setul 3 la care a gresit flagrant Pascal Maria, Nadal a fost cel care a solicitat interventia arbitrului desi el a fost relativ aproape de faza si cu siguranta a vazut ca aprins linia. La mingea din setul decisiv la care Djokovic a atins fileul, urmariti reactia lui Nadal, cat de vehement si autoritar i-a cerut arbitrului sa-i dea lui punctul. Si nu e prima data cand are asemenea manifestari. Intr-un an, la turneul campionilor, intr-un meci cu Tsonga parca, pur si simplu a zis ca el nu mai joaca pentru ca nu-i convenea decizia arbitrului, parca eral un copil rasfatat caruia i s-a luat jucaria. Deci marele sportiv Nadal nu e chiar asa de mare, cel putin la atitudine sportiva fata de arbitru, oponent. In rest, dopat, nedopat…cine stie…

Ion (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:16

Domnule Geambasu,
Ceeace scrieti dvs. este un exemplu clasic despre cum sa nu faci un comentariu sportiv, adica: lipsa argumentelor, lipsa de echilibru, patima, placerea de a cauta prin gunoaie. In rest articolul ar fi bun…
Succes in continuare in ”munca” de ziarist sportiv!

flaviu (3 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:18

Referitor la ce spuneti de felul in care arata Serena.. cred ca ea e asa nativ (ma gandesc la corpul infinit mai dezvoltat muscular al populatiei negre fata de cea alba) si nu neaparat datorita dopajului .. venind vorba de aspect fizic .. mai degraba m-as indrepta spre samantha stosur poate .. mai mult decat atat .. chiar si cu o serena mult mai putin puternica .. nu cred ca ar avea mari probleme cu celelalte adversare..

mircea (9 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:24

Cred ca se poate discuta despre mai multe aspecte in legatura cu dopajul.
1. Ar fi ca exista liste cu substante interzise in baza carora se fac testele antidopind, iar substantele care nu se identifica nu fac obiectul, chiar daca ulterior dupa ceva timp bun scurs sunt adadaugate.
2. Marii sportivi sunt protejati mai intotdeauana. Sa ne amintim de Maradona care cam tot timpul era prafuit si intepat, si alerga si dribla nepamantean. La fel si Messi, si Nadal si Venus, chiar Sharapova. Dar Roger Federer cum de este ata de longeviv in tenis cand sportul asta macina fizic mai mult decat rugby-ul sau fotbalul american.
3. Cred ca si Bayern si chiar si Borussia au recurs la ceva chimicale vazand ca n-au succes in fata unora ca Barca. Probabil ca Barca a folosit substante expirate sau ale nemtilor erau de ultima generatie?!
Sa nu ne inchipuim ca doar unii sunt demoni, in special invingatorii, iar invinsii niste ingerasi neprihaniti, demni de jalea mondiala…

elena (2 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:30

corect.analiza perfecta.cel mai grav e ca in ritmul asta il va depasi pe Federer la nr de slamuri, ceea e o nedreptate imensa.

mdah (8 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:39

Foarte bine punctat, doar ca uitam de principalul dopat al istoriei tenisului, si anume Roger Federer care surprinzator sau nu, de 10 ani incoace nu a avut aproape nicio accidentare in afara de cateva minore, in conditiile in care joaca numai in fazele superioare ale tuturor turneelor in care joaca, in timp ce alti jucatori de top au lipsit perioade mult mai indelungate.

Sigur, exista diferite voci care vorbesc de spiritul de conservare al elvetianului, etc. sau al altor sportivi longevivi, insa atunci cand vine vorba de lucruri necurate doar cativa sunt anatemizati si clasificati ca infami, in timp ce altora li se canta ode gloariaose si sunt periati pe toate partile.

Florin (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:39

Daca Nole mergea in finala tot asa se scria articolul? Nole este curat?Sincer nu cred ca e mai curat na Rafa daca e sa comparam lucrurile.Fiti cat puteti impartial pentru ca articolele dumneavoastra influenteaza opinia altora care nu au acces la informatie asa cum dati de inteles. Nu inteleg de ce numai cele 2 personaje incriminate sunt luate in vizor. Probabil pentru ca si muncescmult , hai sa zicem fata de noi romanii care ne pricepem la „toate”. Daca sportivii nostri ar lua ce e bun imnul national s-ar auzi de ne-am obisnui cu el, si poate o sa reusim sa se implineasca in sfarsit primul vers. sanatate multa !

Andrei (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:43

Poate aveti dreptate,poate aveti dovezi dar pana la a vi se confirma parerea, acest articol e o mizerie. O lovitura cu dedicatie. De ce vi se pare ca Roger e mai curat? Pe vremea cand ii batea pe toti cate controale i s-au facut? Djokovici ce de nu va intra in vizor? Oare el nu a jucat tot 4 ore jumate si a pierdut la limita? Interesant si urat articol. Parerea mea…

Cipri (9 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:43

Eu stiu ca in ziua de azi cei de la ATP si WTA se duc dupa jucatori oriunde in lume si ii supun la teste antidoping . Chiar Sorana a fost trezita din somn acum aproximativ 2 luni cand era acasa la Targoviste .

Tenisul e un sport fizic si toti jucatorii sunt foarte bine pregatiti din acest punct de vedere . Eu nu ii suspectez pe cei din fruntea clasamentului ATP sau WTA ca se dopeaza .

Spax (1 comentarii)  •  9 iunie 2013, 12:47

de ce spui ca Nadal se dopeaza? pentru ca esti fan Federer/Djokovic probabil 🙂

pe langa asta, cred ca te-ai uitat la alt meci, cum sa spui ca nu s-a panicat/obosit in fata lui Djokovic?

nu ca as fi Nadal lover dar calm down, hater

Comentează