Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

De ce nu se vede CFR?

Campioana României este înconjurată de o tăcere de catedrală. Asta sună frumos, dar face rău.

Atunci cînd nu ne vom mai împărţi ţara în România de dincoace de Carpaţi şi România de dincolo de Carpaţi, dar mai ales atunci cînd […]

miercuri, 16 ianuarie 2013, 10:16

Campioana României este înconjurată de o tăcere de catedrală. Asta sună frumos, dar face rău.

Atunci cînd nu ne vom mai împărţi ţara în România de dincoace de Carpaţi şi România de dincolo de Carpaţi, dar mai ales atunci cînd nu vom privi în paşaportul oamenilor, ci în ochii lor, am putea vedea altfel lucrurile. Totul mai limpede. Ţara cu toate ale ei: bune şi rele, frumoase şi urîte. Minunata geografie şi discutabila economie, premianţii şi repetenţii societăţii. Totul. Printre altele, nu neapărat la sfîrşit, acolo unde se termină speranţele, ţara cu fotbalul ei. Atunci, nu ne vom mai întreba fals retoric ce fel de echipă este CFR, aşa cum a făcut-o preşedintele Mircea Sandu la prima ieşire publică din 2013. O echipă bună alături de Steaua, nimic de zis, dar, hmm, românească?, în afară de doi-trei români care nici ei nu prea joacă, numai străini, străini, străini. Aveţi dreptate, domnule preşedinte, nici puritatea naţională nu mai este ce era odată.

O întrebare totuşi. Pentru noi. Una simplă, doar cu subiect şi predicat. Ce face CFR? Şi încă una, şi încă una. De ce nu se vede echipa care a reuşit să cîştige pe Old Trafford, de ce nu avem ştiri dinspre Cluj? A plecat Aguirregarai, s-a întors Weldon, cîţi ştiu? Cine este de vină pentru acest vid în jurul campioanei României? Ştiu ce veţi răspunde. Este atît de previzibil. CFR face bine, dar pe voi nu vă interesează. Sînteţi prea ocupaţi să căutaţi în coarnele Stelei. (Nu o luaţi ad litteram!). Nu ştiţi decît să îl cîntăriţi pe Adi Rocha, să îl aduceţi pe Maxim la Bucureşti (cu forţa), să-l transferaţi pe Chiricheş la Milano, să îi mai ridicaţi o odă lui Reghe pentru mijloacele lui revoluţionare de pregătire. Steaua, Steaua şi iar Steaua. De aceea nu se vede CFR, totul este inundat de Steaua, paginile ziarelor, minutele ştirilor la televiziune. Talk-show. Talk, talk, talk. Steaua, Steaua şi iar Steaua.

Poate că aveţi dreptate. Cadu, Felgueiras şi ceilalţi merită mai multă atenţie. Sînt jucători importanţi, au deprins exerciţiul cooperării cu presa. Sînt oameni care au ceva de spus. Mai mult, asta de la faţa locului, din cantonamentele spaniole. În timp ce steliştii cuprinşi în bloc de o stare de vertij întîmpină ziariştii ca pe nişte musafiri nepoftiţi, clujenii din Gruia dau bună ziua, vorbesc, îşi pun pe tavă gîndurile. Numai că, să vezi şi să nu crezi? Prin intermediul Look TV, patronul CFR-ului cumpără drepturile de difuzare ale meciurilor amicale ale Stelei. Nu Digi, nu Dolce, nu GSP TV. Look TV. Cu mic cu mare steliştii sînt invitaţi să-şi vadă favoriţii exact la postul Marelui Concurent de Peste Munţi.

Îşi trădează Arpad Paszkany echipa? Bineînţeles că nu. Doar că un om de afaceri redutabil nu lucrează cu sentimente. Nici cu lozinci care gîdilă patriotismul local. Paszkany îşi cunoaşte interesul financiar. Steaua vinde bine, se vinde bine. CFR vinde imaginea unei excelente echipe româneşti care cîştigat în faţa lui United la Manchester. Dintr-o parte curg ştirile ca un rîu de munte învolburat, din cealaltă picură decenţă şi foarte multă reţinere. Iar vina nu este (numai) a noastră nici într-un caz, nici în celălalt.

Comentarii (126)Adaugă comentariu

dan (2 comentarii)  •  19 ianuarie 2013, 13:37

cfr o afacere buna

Jon (1 comentarii)  •  19 ianuarie 2013, 13:47

D-le Geambasu, va rog din suflet scrieti mai multe articole despre Steaua,daca se poate dimineata la pranz si seara si in nocturna,nu pierdeti nici o clipa sa ne dati vesti despre Reghe,MM,BECALI ,nu mai scrieti despre alte echipe,Steaua este D-zeu pe pamant,dati la TV numai despre Steaua,Steaua,Steaua,Becali,Becali,Reghe,Reghe,MM,MM,MM, Stiu ca sunteti un om normal si nmu ve-ti marsa !

janpitesti (111 comentarii)  •  19 ianuarie 2013, 14:59

timpurile se schimba mereu.noi sa fim sanatosi.

Laci (1 comentarii)  •  19 ianuarie 2013, 21:10

CFR Cluj echipa mea favorita , nu voi tine niciodata cu o echipa din Bucuresti , Transilvania independenta , sincer mi-as dorii dar fara unguri , sa vina nemtii sa ne conduca , mi-e scarba de clasa politica din Romania , marea majoritate , exceptia intareste regula , am un primar care imi place , Catalin Chereches .

Dorel, Radu Naum (677 comentarii)  •  19 ianuarie 2013, 21:35

95, pt alt Dorel
pina in mai 2008, U-CFR 0-1, n-am stiut de CeFuRa.
Pina cind un fost CFRist, ardelean ca toti ceilalti, vazind neputinta fostilor colegi, a provcat un 11m cum nu s-a mai vazut, apoi a disparut. Adevaratul caz Valiza inca nu s-a deschis.
Apropo de premiere, vezi ce zice chiar Muresan despre cum au ajuns in prima liga.
Apropo de Steaua.Poate nici ei nu meritau titlul in 2008
dar in acelasi timp, n-au aranjat cu Dinamo, au pierdut cu 2-1. Mai mult, Steaua a pierdut mai mereu puncte cu asa zisele ale lui Becali echipe: Buzau, Urziceni, Petrosani, …
Dupa faza memorabila din mai 2008 CFR a intrat in colimatorul tuturor celor care urmaresc fotbal. Poate nu au furat mereu, dar odata prins …
Problema nu stiu daca a fost Walter in 2012, nu-l cunosc de loc, dar cunosc Sticlele si Borcanele care au stat pe terenul din Cluj, amicii Sticlei care face pe antrenorul din cind in cind la CFR.
N-am nici o ura. Din contra, sint printre cei putini care simpatizeaza cu Fantomas, baciul ori baba sfatoasa Muresan, dar posirca de Porto nu-mi place. Sandu are dreptate. A cui echipa e aia?
Adu tu Fantomas nemti, unguri si romani si sa vezi cum devine echipa scolii. Ca direct din Fotbal oricum nu se pot cistiga bani.

cfrclujole (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 0:28

Mda, e cam greu sa opresti un tren….dar interesant este clasamentul IFFHS! Cred ca multi nu isi dau seama despre ce e vorba, dar locul 31 la nivel mondial chiar e o mare realizare. Adica Manchester United e pe 27, Manchester City pe 40, Arsenal pe 54, Shaktior pe 57, Sporting Lisabona pe 71, Ajax pe 99, iar AS Roma pe 119!!! 31 e o pozitie super onoranta, insa nu cred ca poate fi mentinuta in continuare … Bravo CFR!

gigi (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 8:51

Steaua = Bucuresti = balacareala = manele = incultura = litigiu FIFA……….= BALCANICI …………………………CFR = Cluj = civilizatie = competenta = profit serios…………….= ARDELENI

1945, era noastra (677 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 10:36

104, Dorel Laci
ia spune tu drept Dorele unde erau parintii tai cind Ardealul, dupa mii de ani de ocupare, suferinta si singuratate, a fost in sfirsit alipit la Patria Muma, Bucuresti, Vaslui, Scornicesti, Ciorog…
Unul ca tine ar avea nevoie de Viza de intrare in Bucuresti.
Hai Steaua!

zeidas (19 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 13:17

Articol ipocrit, plin de frustrare si rautate marca inregistrata a autorului. Penibil, doar penibil geambasule…

dan.motru (15 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 14:53

Orice inceput are un sfarsit pentru toti inselatori,parveniti ai compromisurilor care ne otravesc sufletele cu indoctrinarea stelista.Aceasta masmedie nationala(televiziune&presa)sa nu uite ca in acest campionat al FRFsiLPF,fac parte si ale echipe ale campionatului.Aceasta lipsa de discernamant a masmediei revolta abuzul facut cu mediatizare absurda a stelei.Ei ignora principiul deontologiei datorita pierderii onoarei,dreptati si credibilitati in presa si justitia din romania.Dar roata se invarte nu cum vor ei,doar Dumnezeu o schimba in alt sens.Doamne ajuta sa schimbam destinul tarii compromis si fara onoare de a pretuii aceasta tara terfelita de jigodii si excroci.Mania lui Dumnezeu nu trebuie ignorata.

doru bichineata (2 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:38

Ei da,oferiti macar o sptamana stiri numai despre CFR Cluj, si veti ramane instantanei fara audienta. Mai pe romaneste veti intra in faliment.Adevarul e este ca Steaua se vinde. Singura echipa care atrage spectatori, atat pe stadion cat si in fata televizoarelor. Asa ca manageri televiziunilor sunt obligati sa faca ” telenovele” cu Steaua, altfel sunt aut!

Ramon (72 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:54

dan.motru: majoritatea mediei este emisa din Bucuresti si dupa cum vezi interesul pentru CFR (de ce nu pentru Astra, care este pe un neverosimil 2) este greoi. De ce s-ar deplasa un car de reportaj la Cluj, cand e mai usor sa dai istericalele lui Jiji sau chixul dat de Capos rapidistilor, tentativele lui Negoita de a pune mana pe Dinamo (la ce i-o folosi). Si cum CFR nu tipa este lasat sa se descurce cum vrea. Deontologie ? Hai sa fim seriosi, asa ceva nu se vinde la noi, vedeti RTV cat se chinuie sa atraga privirile cu tot felul de KK breaking news (acum de cand trebuie sa stim engleza mai ceva decat romana). Si ce va fi dupa breaking news, adica dupa ce ne-om scarbi total, nu conteaza. Traim acum, peste 20 de ani vedem la cine mai cersim. Oricum, Steaua a dominat fotbalul nostru de 63 ani incoace, CFR este ceva nou numai de prin 2007. A fost la un pas de o mare realizare, dar chixul cu Galatasaray a fost platit din greu, uneori forever, precum Craiova in 1983 care rata singura sansa sa ajunga in finala.

reeyy (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 23:37

Cum ajungeti voi asa repede la conculzia ca vrem sa vedem Steaua? E mereu in fata noastra de fiecare data cand deschidem ziarul sau ne uitam la stiri sportive, nu noi scriem articolele. Ar trebui sa va verificati modul in care faceti sondajele pentru ca sunt partinitoare, la felul in care calculati voi acum ajungeti la concluzia ca orice apare des in media e si interesant.

Edgar van Hoes (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 1:57

Pai Geambasule, fii OBIECTIV si scrie aici daca ai curajul de ce steoaia e echipa romaneasca. Cati straini mai vin la steaoia dupa managementul AMATORIST pur bucurestean ? Daca presa din bucuresti nu o ar impinge din spate AM-PM + arbitrajele PE MASURA, stoaia ar fi cam pe 5-7.Asta e realitatea..

jiji (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 9:27

CFR nu se vede deoarece gigi plateste televiziunilor de sport pentru a mediatiza doar echipa lui ( daca se poate fara stiri de la CFR ) .

dan76cj (4 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 12:11

CFR reprezinta Romania, si o face cu cinste: locul 31 in clasametul FIFA al cluburilor, urmata de Steaua care e pe locul 48. Despre jucatori romani, sigur vom avea mai multi romani in echipa cand va disparea mafia impresarilor care pe langa preturile exagerate, mai pot si controla jucatorii influentand rezultatele… Cat despre stirile despre Steaua, ar fi bine o chestie macar daca ar fi stiri despre echipa, dar stiirile sunt despre Becali, Reghe, MM, Prodanca, Pamfile, Cruduta…trebuie sa stim ce face fiecare in orice minut….efectul manelizarii stirilor sportive….

speedy (50 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 12:11

106> statisticile sunt periculoase si trebuie folosite cu multa precautie. depinde foarte mult cum sunt facute si trebuie mare atentie la interpretare. Unii ar putea interpreta statistica prezentata de tine prin faptul ca CFR e superioara unor echipe aflate in spate (Arsenal, MC, Ajax, Sahtior)…sau, din contra, nu ar intelege de ce MU e inainte din moment ce CFR a castigat meciul direct. Apropo, unde e Inter? Nu cumva CFR e favorita la calificare si noi nici nu stiam?
Acum, revenind la articol. Am zis deja ca CFR merita mai multa atentie si am si motivat asta, nu mai insist. Vreau sa insist asupra altui aspect pe care se pare ca cei mai multi de aici nu l-au observat sau nu l-au inteles. Nu sunt 90% stiri despre Steaua. Sunt 90% stiri despre Becali si MM, ceea ce e altceva. Nu am vazut vreo analiza tactica a vreunui meci al stelei, sau chestii serioase. Numai cancanuri gen „Becali a zis”, „MM raspunde”, „Reghe si Prodanca…”…ce legatura au stirile astea cu Steaua?????????????

kriticon (267 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 14:22

@Laci,
Sincer sa fiu si eu mi-as”dorii”multe,de exemplu unii ca tine sa nu aiba efectiv dreptul de a scrie pe bloguri sau de a vota.ce zici,asa ce intolerant sunt?Poate ca mie ca baimarean nu-mi place Chereches.

Ben (1 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 16:03

Mai Dorele baiatule,

nu iti place tie posirca de Porto, dar foarte posibil isi place cea din Cluj, Manastur 🙂
O echipa de club nu e o echipa nationala, ce poate fi asa de greu de inteles? Unde scrie ca trebuie sa fie romani la echipa? :))) Ai desfiinta o serie de echipe foarte mari. Dar desigur, nu te deranjeaza cu adevarat jucatorii straini decat daca sunt la CFR. Pentru ca pe tine te deranjeaza CFR. Argumentele astea puerilo-patriotice sunt pura frustrare.
CFR e o echipa cosmopolita, ca orice echipa de club care merge pe valoare. La fel si fanii CFR-ului sunt cosmopoliti: avem fani peste tot, si poti sa iti spun ca aici in Viena majoritatea romanilor microbisti cu care am vorbit sunt ceferisti! Si nu sunt din Cluj! Se simt mai romani atunci cand sustin aici CFR-ul, decat Steaua! si nu e asa de greu de inteles de ce.

AVRAM IANCU (7 comentarii)  •  21 ianuarie 2013, 20:28

Va spun sincer, locuiesc in BUCURESTI si tin cu CFR, daca masmedia ar transmite stirile obiectiv de la toate echipele ati ar avea audienta si venituri mult mai mari!. Cunosc foarte,foarte multi suporteri ai STELEI,sau simpatizatanti,si va spun sincer ca nu se uita la canalele de sport si nici nu cumpara ziare de sport!!!!! .

Cosmin (36 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 11:59

Subiectul e simplu.CFR nu este in prim planul stirilor sportive pe orice canal,pentru ca ei nu iubesc scandalul,publicitatea excesiva.Asta e clar.O a doua cauza este cea datorata ziaristilor sportivi,in mare parte, aplecati spre Steaua &Becali,cointeresati sau nu. E clar Becali iubeste publicitatea si este absurd sa nu constatam ca platreste pentru asta („Petricaaa ,da pe GSP”).Asa ca nu e greu de priceput de ce ne intoxicam cu Steaua si nu stim prea multe despre CFR>

2013 e n (677 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 13:11

119 Dorel Ben
Ben baiete, ai reusit cel mai amuzant comentariu. Nici n-am cuvinte. Poate doar

unde dai si unde crapa !

gyuszi (5 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 15:27

mai „kriticon” frate…..o fii limba romana vreo limba oficiala in Europa sau in lume, de vrei sa scrie aici numai cei ce stiu la perfectie gramatica ???????-vezi asta este problema cu VOI , va credeti vreo natie superiora , binecuvintata !??!!!-vai de capul vostru….in afara de influentele gulgaro-turce, nu prea aveti de-face cu Europa !!!!!

kriticon (267 comentarii)  •  22 ianuarie 2013, 22:19

@Gyuszi,
Vezi ca fratele tau Laci e cel care are probleme si cu limba romana si cu ungurii.Cit despre influente,in afara de cele”gulgaro-turce „mai avem si de la unii foarte” civilizati”,au venit tot de prin Asia,isi zic ba unguri ba maghiari nici ei nu stiu bine ce sunt.popor dat dracului de civilizat.Civilizatia iurtei,dar cred ca deja e prea mult pentru”cultura”ta.Nu-mi mai pierd timpul cu dealde tine,am facut-o oricum prea mult.

kriticon (267 comentarii)  •  23 ianuarie 2013, 8:14

@gyuszi,
Vezi ca tu esti frate eventual cu „Laci”.
Vazindu-ti nivelul imi pare rau ca te-am bagat in seama.

I.Micu (2 comentarii)  •  5 februarie 2013, 9:16

@1945,era noastra
Gand la gand cu bucurie!
Ma bucur ca ajungem sa fim de acord cu solutia vizelor.
Eu ca transilvanean sa am nevoie de viza pentru Bucuresti si reciproca : regatenii sa intre ccu viza in Transilvania .Va asigur ca eu nu am sa solicit viza,

Comentează