Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Handbal fără România

Am fost stăpînii unui sport care de-abia îşi mai aduce aminte de noi. Şi sîntem singurii vinovaţi

În Spania, a început a 23-a ediţie a Campionatului Mondial Masculin de Handbal. Altădată, o astfel de ştire crea emoţie. Aşteptare, speranţă. Interes […]

sâmbătă, 12 ianuarie 2013, 10:06

Am fost stăpînii unui sport care de-abia îşi mai aduce aminte de noi. Şi sîntem singurii vinovaţi

În Spania, a început a 23-a ediţie a Campionatului Mondial Masculin de Handbal. Altădată, o astfel de ştire crea emoţie. Aşteptare, speranţă. Interes naţional de la vlădică la opincă. Nu ar trebui să fie şi acum la fel? Nu ar fi normal ca o ţară cîştigătoare a 4 dintre cele 22 de ediţii ale Mondialelor să participe efectiv şi afectiv la o mare sărbătoare a handbalului? Ce se întîmplă cu noi, de fapt, dincolo de amănuntul fundamental că nu am reuşit nici măcar să ne calificăm printre cele 24 de ţări participante la turneul final? Despre România se mai vorbeşte doar ca despre echipa care ar putea fi întrecută la numărul de titluri de Franţa.

La sfîrşitul anului trecut am mers în Franţa pentru un interviu cu unul dintre eroii copilăriei. Cornel Penu. Vedeţi ce simplu sună? Dar nu-i aşa. Este în schimb privilegiul meseriei de ziarist să îţi dai întîlnire cu eroii copilăriei. Nu insist, pentru că ar însemna să exploatez emoţional bucuria de a vorbi cu un mare sportiv. Cu o poveste ieşită din viaţa noastră populată de grabă şi repere aproximative.

Am descoperit în Cornel Penu un om care nu a rămas prizonierul legendei paradelor sale, trambulina către titlurile din 1970 şi 1974. Am găsit acolo, în Franţa, un om care ar vrea să dăruiască şi nu are cui. Subliniez „în Franţa” pentru că între noi şi francezi handbalul a cunoscut două epoci. Am depănat amintiri cu Penu, am discutat despre prezent. Mai ales despre prezentul nostru mediocru. Prin el am înţeles de ce „ei” erau atît de buni. Tot de la el am aflat de ce nu mai sîntem ce am fost odată. Cum ne-am pierdut identitatea, orgoliul, personalitatea. Şcoala. Fiindcă generaţia lui Gruia, Penu, Birtalan, Gaţu, Licu, Stockl şi Kicsid reprezenta o şcoală. Un mod academic de a gîndi handbalul. Solid, creativ, nonconformist. Ştiinţific şi speculativ. Adaptat la calităţile sportivului român, dar universal valabil.

Francezii şi spaniolii au ştiut ce vor. Nu le-a fost ruşine să înveţe de la noi, nici nouă nu ar trebui acum să ne fie, îmi spunea Cornel Penu acum o lună. Cu mai bine de 30 de ani în urmă, anonimul pe atunci Daniel Constantini elabora în Franţa un lexic al handbalului pe baza schimbului de idei cu decanul IEFS, profesorul Teodorescu. Culmea, îmi zice Penu, Teodorescu nici nu avea măcar ca specializare handbalul. Lexicul elaborat de Constantini a dat definiţii clare, legi de neîncălcat. Pînă să ajungă să aibă jucători ca Omeyer, Luc Aballo, Jackson Richardson sau Jerome Fernandez, francezii au învăţat ca nişte elevi conştiincioşi. Apoi, au început să se dezvolte. Să inoveze, să creeze un stil.

În timp ce ei evoluau, noi am rămas încremeniţi în proiect. Handbalul pe care îl joacă băieţii pregătiţi de Eliodor Voica – sincer, dar foarte sincer, cîţi dintre noi ştiam că selecţionerul României la handbal este Eliodor Voica? – seamănă cu mişcarea reflexă a membrului amputat şi desprins de corp. Instinctual, am putea să jucăm handbal de cea mai bună calitate. În gena noastră, există încă programul. Dar trebuie să o luăm de la zero, e nevoie să învăţăm să mergem înainte de a vrea să alergăm. Sîntem capabili de această umilinţă care nu trebuie citită ca umilire? Cristian Gaţu, sîntem pregătiţi să facem asta?

Comentarii (55)Adaugă comentariu

tavizio (4 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 10:39

D-le Geambasu, total de acord. Cu mentiunea ca eu consider ca de-abia vi-l mai amintiti pe Nicu Munteanu, necum pe Cornel Penu. Ce naiba, aveti varsta mea, 44 ani, cand juca Penu, Dvs aveati 6-7 anisori, ca si mine. Si apropo, pe cand la TVR o reluare cu celebrul meci de la JO de la Moscova? Stiti Dvs ce vreau sa spun…

ovidiu_3003 (644 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 11:08

Habar nu aveam ca pe selectionerul Romaniei la handbal masculin il cheama Eliodor Voica

No9 (9 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 11:51

Buna ziua,

Din pacate, despre sportul romanesc discutam doar din prisma ”ce am fost..si ce-am ajuns”. Explicatia e una simpla si trista:

Tara in care traim merge intr-o directie gresita de mai bine de 5 decenii. Sportul reflecta, in general, starea, nivelul de trai si mentalitatea unei natiuni. Romania e la pamant. Cu mici execptii, care nu fac decat sa confirme regula, sportul, mai exact interesul care i se acorda din partea autoritatilor, indiferent de culoarea politica, e cvasi-inexistent (comparativ cu ceea ce se intampla in alte state occidentale)

Nu avem baze si infrastructura sportive (iar cele cateva pe care le avem sunt, in general, in conditii deplorabile), nu avem cadre specializate, sistemul de invatamant e perimat si greu, total antinomic practicii sportive, etc..

Nimic nu ar trebui sa ne mai mire in ziua de azi. E de ajuns sa arunci o privire la cei care conduc tara si cluburile de fotbal ca sa te resemnezi si sa incetezi sa mai sper ca s-ar putea

Zarathustra (8 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 12:30

Intamplator, stiu prea bine ca Eliodor Voica e antrenorul nationalei masculine. Stiu asta pt ca e si antrenorul Stiintei Bacau, oras in care am invatat tainele handbalului sub conducerea antrenorului Constantin Petrea, secund al marii echipe *feminine* a Stiintei, care batea in anii ’80, in dubla mansa, campioana Iugoslaviei Buducnost. Sala Sporturilor e un templu prin care au trecut Vali Cozma, Mariana Tarca ori Emilia Luca…dar nu asta e problema. Problema e ca sportul in general s-a schimbat fata de vremurile lui Penu, Gatu ori Stanga. Iar schimbarea nu a fost neaparat in bine: uitati-va la recentul caz Lance Armstrong, la mai vechile scandaluri Maurice Greene sau Marion Jones. Nicolae Marasescu spunea intr-un interviu dat GSP ca in ultimele decade au aparut sportivi „meteorici” la Olimpiade, de care ulterior nu s-a mai auzit nimic. China a fost acuzata ca a castigat medalii la Beijing cu sportive sub limita legala de varsta. Se stie ca Nadal, Michael Phelps sau Djokovic folosesc camere hiperbarice pt oxigenare si au echipe de zeci de oameni in spatele lor (la un moment dat citisem ca Phelps avea 120 de oameni lucrand pt el, dintre care 3 nutritionisti si 5 maseuri). Nu mai vorbesc de acuzele de dopaj sistematic din campionatul italian, un urias ca Maldini nefiind ocolit nici el de suspiciunile cu transferul de sange. WWE-ul american deja e subiect de studiu in analele sportului…

Revenind la oile noastre, chiar credeti ca jucatori trecuti in majoritate de 30 de ani (Fernandez, Omeyer, Dinart, Gilles, Guigou, Narcisse) au putut tine steagul atat de sus fara adjuvante? Ganditi-va ca aceeasi jucatori activeaza la echipe de top din Europa si in majoritate se bat la titlu in campionate puternice sau in Liga Campionilor. Un sezon inseamna un consum imens de energie, handbalul e pe acelasi palier de duritate cu rugby-ul d.p.d.v. al contactului fizic. *AICI* se face in primul rand diferenta intre noi si restul lumii. Sincer, prefer sa stam in anonimat inca 20 de ani de-aici incolo dar sa avem constiinta impacata ca nu iau ai nostri/ale noastre „pastilute” decat sa castigam furandu-ne singuri caciula. Nu zic, am ramas in urma din multe puncte de vedere, capitolele disciplina sportiva, munca sustinuta si daruire pt tara sunt in cel mai bun caz niste nebuloase indepartate pt majoritatea juniorilor de azi (nu-i bag pe toti in aceeasi oala, mai sunt si exceptii, dar c-o floare…), dar vina nu o poarta ei, cat dezorganizarea generala instaurata o data cu iesirea din comunism. Investitii in sport s-au facut, dar scopul lor a fost pur politic iar executia lucrarilor a fost in cele mai multe cazuri marcata de coruptie si incompetenta. Imi aduc si acum aminte de celebrul pariu al Bonbonelului cu Tiriac privind salile de sport in scoli, de patinoarul din Brasov sau de bazinele de inot udriste. Avem sportul pe care il justifica economia si politica.

gretzky (3 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 12:31

„Fiindcă generaţia lui Gruia, Penu, Birtalan, Gaţu, Licu, Stockl şi Kicsid”

pai, se prea poate ca in urma acestei generatii de mari jucatori sa nu fi venit nimic!:)))))))))))))) sa radem, sa glumim si sa ne „simtem bine”! atunci cand nu ai jucatori capabili de o nationala, atunci cand te chinui cu israelul si cu alte nationale puse la index, ce sa mai ceri?!?! eu nu inteleg cun handbalul masculin a putut sa decada in halul asta! ma uit la cel feminin si ma crucesc! banuti de bagat, sunt! pentru nivelul sportului cu mingea pe semicerc sunt niste bani! performante, de asemenea! ce se intampla cu handbalul masculin ma lasa perplex! nu inteleg de ce baietii nu se mobilizeaza ca si fetele la un turneu final! pacat! ma uit la alte nationale masculine de handbal si vad in nationala Romaniei un joc de anii *60!

ovidiu13 (7 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 12:35

Total de acord cu no9 .Traim prea mult din amintiri.iar presa in fiecare an gaseste cate o vedeta sportiva pe care sa o faca sa para noul MESIA ,dar care se scufunda la prima provocare .Mai rau e ca toate se duc la vale si nimeni nu vrea sa faca nimic.

calinescu_ (15 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 13:32

PROBLEMA ESTE LA BAZA ….!!!!
UNDE SUNT CLUBURILE SCOLARE ????
UNDE SUNT COMPETITIILE DE MASA INTERSCOLARE ????
AICI SE POATE REGASI UN NOU INCEPUT ….!!!!

Ciprian (13 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 13:40

Majoritatea liceelor cu program sportiv nu au clase de handbal, in tara care a castigat de 4 ori titlul mondial !

m&m (19 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 13:43

Imi permit sa corectez 2 nume, in articolul dvs: Luc Abalo si Daniel Costantini.

Daca in cazul primului nu e grav, cand vine vorba de cel care a pus practic pe picioare scoala franceza de handbal, trebuie sa insisit, intrucat am auzit unii compatrioti sustinand inclusiv faptul ca ar fi roman.

Un amanunt interesant, Franta a avut doar 2 selectioneri la masculin, din 85 si pana astazi a avut doar 2 antrenori: Costantini si Onesta.
Un alt amanunt interesant, a fost sa-l aud pe Onesta discutand foarte relaxat despre inceputurile acestei lupte de a face din Franta, pornind de la „a invata de la fortele timpului – URSS, Yugoslavia, Romania, Cehoslovacia, in acelasi timp jucand in CM – grupa B si C contra Belgiei sau Luxemburgului”.

Lor nu le-a fost rusine, dar in 7 ani, au ajuns de la a juca contra Luxemburgului la a-si agata medallile olimpice de bronz. Noi oare ce putem in urmatorii 7 ani?

De cand am decazut, am asteptat intai sa fim calcati in picioare de toti, iar apoi am inceput o reconstructie „la misto” cu o gramada de experimente nereusite, printre care cele mai nereusite se numesc Voina si Stanga, avem un centru de excelenta care nu produce mai nimic si am indepartat singurii 2 antrenori care intr-adevar au vrut sa faca ceva – Petre Ivanescu si Aihan Omer.

Szekely Himnus (1 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 13:46

Va mai amintiti de acest blogpost? blogsport.gsp.ro/geambasu/2012/01/03/desteapta-te-maghiare/

Cand „genele romanesti” erau improspatate de cele ale a ungurilor, sasilor, svabilor si evreilor, viata era roz, tricolorul era sus.

Acum germani, evrei nu au mai ramas, decat doar de pus in vitrina. Din fericire, „Ilies” joaca unde nu-i ocarit pentru ca nu-i ortodox.

P.S. In USA a spune ca muzica e in genele afro-americanilor se considera rasism.

m&m (19 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 13:53

@Zarathustra

Nu sunt complet de acord. In momentul asta, in orice sport, in orice tara in care curge macar apa calda se foloseste si o medicamentatie adecvata pentru sustinerea efortului. Si asta de la juniorat.
Sa nu cadem in propria admiratie pentru ca, chipurile, nu am lua nimic. Se ia si la noi, insa la noi stiinta sportului (iar aici includ si medicina sportiva) este complet nedezvoltata si majoritatea lucrurilor se fac dupa ureche.
Cazuri de dopaj erau cu gramada si la noi – mai ales inainte de schimbarea regimului politic – atata doar ca erau bine mascate, iar ulterior nu s-a iesit cu ele in presa.

Revin insa si spun ca sportul, pe langa o afacere, a devenit de foaaarte multa vreme un domeniu in care stiinta asociata este esentiala. Majoritatea universitatilor din strainatate au sectii in care se studiaza „Sports Science”, inca de la nivelul undergrad. Apoi trebuie mentionate programele de studiu ale managementului sportiv. Noi ce avem? O scoala obosita precum ANEFS, unde putini dintre studentii admisi sunt cu adevarat interesati de sport si au chemare pentru una din laturile pe care le implica sportul.

In fine, abia zgariem suprafata. Problema, asa cum stim cu totii are multe fete: sportul de masa, sportul juvenil, sportul de performanta, managementul sportiv, stiinta sportului, scolile de antrenori etc.

Cine stie si poate sa schimbe ceva? Nu tot dintr-o data, dar macar sa incepem de undeva.

Jojo (1 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 14:18

Sa nu ne ascundem incompetenta dupa suspiciuni de dopaj..asta e o mentalitate ce ne duce inapoi nu inainte. Clasicul „cum naiba sa fie asa bun, sigur ia ceva”. Asta suna a neputiinta si a „sa moara capra vecinului”.

Una din problemele handbalului romanesc ar fi ca cei care au fost candva in top nu au reusit sa il pastreze acolo dupa ce si-au incheiat cariera de sportiv si au ramas in structuri sub diverse forme. Un esec lamentabil din punct de vedere managerial. Cu o gandire ca „mie imi curge handbalul din buzunar” nu poti face performanta. Trebuie sa ii inveti handbal pe cei mici, nu doar sa spui ce bun ai fost tu..cred ca aici e cheia! Stim sa ne dam mari…si atat!
Sistemul e corupt si e pastrat asa fix de mari legende ale handbalului mondial. Meciuri castigate cu arbitri apar inca de la juniori. Non valorile sunt promovate doar pentru ca au „pile”. Angajam manageri fara cunostiinte minime in domeniu. Si multe alte aspecte de acest gen.

Suntem multi cei care stim problemele si ne-am dori sa ajutam intr-un fel sau altul. Dar poti intra in sistem daca nu stii pe cineva? Sau poti schimba ceva cand toti stau la colt sa iti dea in cap? „Ai venit tu sa faci pe desteptul”

bollo (1 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 14:20

Din pacate noi am copiat modelul Ruses, cu folosirea taliilor obligatoriu de la juniori, in detrimentul copiilor talentati si ignorati de antrenori. Acesti asa zis antrenori de tinere talente nu antreneaza dupa un program bine stabilit pe cicluri si mezocicluri, numai dupa ureche. Verificati cum se desfasoara turneele de juniori I,II,III,IV si chiar mai mici, cu meciuri trucate de arbitri in cardasie cu antrenorii, fabrica asa numitele tinere talente care o dau in bara urgent. pesedintii de cluburi au doar interesul de a face bani, in detrimentul performantei. Aceste aspecte bine ascunse de catre federali (apropo D-ul Penu nu sti ce se intimpla in tara, este informat gresit), au dus handbalul in urma unor tari care invatau de la noi.

Sorinel Dumitru (24 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 14:22

m&m vorbesti tu de Aihan Omer? Din cauza lui Romania ar fi putut si chiar trebuia suspendata si aspru sanctionata de IHF. Ce respect pot avea eu pt un antrenor care incearca sa mituiasca niste arbitrii. Si sincer nici nu vedeam in el un asa mare expert al handbalului.

kkciosuldelahamangia (42 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 14:55

ca si in fotbal, si in celelalte sporturi sunt un ,,nasu”, un ,,corleone”, niste ,,becali” fini cu ,,borcisti”, si alte specimene asemanatoare, doar numele difera, apucaturile sunt identice cu ale tizilor din fotbal. care fraier vine sa investeasca in sport, ca sa fie furat de o comisie de la buCUResti ?

Cosmin (36 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 15:05

Nu ar trebui sa ne amagim ca totul e din lipsa banilor.Nu Sarbii sint-acum -mai saraci ca noi.Dar ce echipe au ! E vorba de mentalitate.de respectarea valorii,de promovare a ei.Nu de „da-mi Doamne mintea rominului cea de pe urma”.Mare parte a dezastrului actual se datoreaza lui Gatu.Federatia a fost si mai este o afacere a fostilor stelisti,antrenorii nationalei sint stelisti sau dinamovisti,arbitrii s-au promovat,doar daca au respectat stapinii.Au fost cruciade ca bucurestenii sa fie campioni,constantenii i-au invins,resitenii nu au fost lasati.Oltchimul este un hibrid,mentinut prin relatii.Voina sau Tadici,de vreo 15 ani,asta vedem ,fara mari rezultate.Nu mai avem contact cu etapele pregatirii,antrenorii adopta metoda Tadici:urlete,proteste,mult subiectivism. Mariana Tarca a fost pusa la colt,la fel alte glorii. Avem ce meritam,si meritam ce avem. Societatea romaneasca bolnava nu poate produce o valoare,intr-un mediu corect.Sa privim lucrurile in fata. Sportul este copil orfan si sarac,scoala il batjocoresate,guvernele il folosesc la imagine,totul este constructie tip romanesc. Atunci,ce mai asteptam?

Prazilia (2 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 15:11

Ati spus corect: trebuie sa invatam de la altii. Si singurii de la care am putea reinvata acest sport sunt nordicii!!!! Trebuie sa aducem antrenori din Norvegia, Danemarca, Suedia, oameni cu mentalitate sanatoasa, superpregatiti, pasionati…..etc. Doar ca noi, romanii, ne cam inpotmolim in propia noastra mentalitate. Noi vrem, dar depindem de oameni invechiti sau pusi in functii pe viata. Cum ar zice Gatu…….”ce ma, sa vina norvegianul ala sa ne invete pe noi handbal……?”. Da d-le Gatu, trebuie sa vina cineva pana la urma ca, antrenorii romani nu mai fac nici doua parale. Atat la fete, cat si la baieti meciurile din Liga Nationala se joaca cu frana de mana trasa. Cu o singura exceptie….Oltchimul.

cristian gatu (13 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 15:18

NU !

MARGELATU (32 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 15:52

E posibil ca am fost o data asa de buni pt ca ceilalti nu au prea fost interesati in acest sport (de exemplu francezii)?

Poate in celelalte tari nu era un sport cunoscut/popular, si cand s-au trezit si au inceput sa joace, ne-au depasit ca si la celalalte sporturi???

NUMERELE CONTEAZA. E f simplu (desi sunt exceptii). La fotbal, generatia decreteilor a fost f buna pt ca si erau multi…acum, copiii nostri sunt avortati etc. 🙁

GENU (54 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 15:57

In cartea dedicata mondialului argentinian din ’78, nea Vanea Chirila aminteste de niste insi cam bizari, postati in spatele portilor si care trageau cu tunurile lor fotografice pe tot parcursul meciurilor, cu totul insensibili la freamatul de pe teren si din tribune. Pur si simplu nu-i interesa in niciun fel deznodamantul. Erau japonezi si-si faceau temele pentru un viitor indepartat. Acribia lor a dat roade, precum intr-un desert apar livezi de portocali si alte minuni, transpunere in viata a himerelor calatorilor insetati. La inceput, la fel ca toti ceilalti incepatori, au adus mari jucatori aflati la apus de cariera. In general brazilieni, iar Zico a devenit de-a dreptul un zeu si e foarte adulat si-acum. In 2002, e binestiut, au organizat si ei un campionat mondial, iar fotbalul japonez este astazi unul decent, care reuseste sa mai si exporte jucatori. Cam asa se invata lucrurile, prima lectie fiind modestia.
Handbalul nostru nu stiu daca a avut intr-adevar o scoala si daca nu cumva s-au succedat doar cateva generatii fericite-doua trei. Daca era asa am fi exportat si antrenori de marca. Dar n-am aflat de ei. Doar de Petre Ivanescu ce a antrenat cu ceva succes prin Germania-a luat si ceva titluri acolo, daca nu ma insel. In rest, pustiu. La handbalul feminin acelasi lucru, cu amendamentul ca fetele spala si rusinea baietilor, fiind mai de succes. Dar acele caderi inexplicabile, lipsa mentalitatii de invingator, le impiedica sa castige vreo competitie mare. In meciurile fara miza sunt cele mai bune.
S-ar fi putut invata si la noi prima lectie de mai sus, dupa care ar fi putut fi adusi tehnicieni straini de top. Dar am ajuns la concluzia ca nationalismul autarhic al domnului Gatu este inexpugnabil. Murim impreuna si ne pare rau, numai ca dansul prefera sa moara in functie. Boala asta a scaunului la romani este exasperanta. De pe genunchii neobositi ai domniei sale desuetul Tadici, acest Mos Teaca al handbalului, face legea. Vorba lui nea Ovidiu-cum iti asterni asa dormi.

Kanedel (1 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:08

Eu va spun ceva,nu numai handabalul este la pamant,ci tot sportul romanesc.Este,insa,de apreciat,d-l Geambasu,ca mai sunt oameni,ca dumneavoastra de altfel,care scriu si despre un sport numit handbal,Romania,campioana mondiala de 4 ori.Daca observati,sportul nostru,a decazut dupa revolutie,deci,in capitalism,noi ca si sportivi,regresam,regresam,si iar regresam,…pana unde …,nu stiu,cred ca se poate chiar si mai rau de atat.Ganditi-va,ca,noi,cele mai mari performante sportive,le-am avut in comunism,ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca,acest mod de viata al nostru de dupa revolutie,nu ne-a adus nimic,dar absolut nimic bun(din npunct de vedere sportiv,ma refer).De ce?…Oare de ce? Ma intreb,unde s-a gresit,…unde se greseste?! Poate ar trebui sa invatam de la ei,…asa e…! Dar suntem in stare de acest lucru? La noi,am ajuns la concluzia,ca nici nu se mai vrea.Suntem o natiune trista,obosita,plictisita…pacat!

marian (31 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:08

prietene cand alocatia pentru un copil e 40 lei pe luna iar mai mult de jumatate din populatie traieste cu salariu minim de 700-800 lei nu-ti mai face iluzii ca ne vom reveni vreodata .in doua domenii suntem asi :hotie si prostitutie.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:15

A murit Otto Telman, pivotul echipei care cucerea primul titlu mondial la handbal in 7 pentru noi (in 1961) si Gazeta n-am vazut sa fi scris ceva. Poate ca e si asta o cauza. Cand un fost component al nationalei de fotbal ca Lita Dumitru fata o declaratie nefericita (eufemistic vorbind) despre Balan, presa sportiva dezbate pe larg evenimentul. Desi Dumitru n-a fost vreun campion mondial ci doar a participat la un turneu final, ceea ce e totusi altceva.

adi_stelistul (454 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:20

Poate n-am fost prea explicit: copiii vin la handbal (si alte sporturi) si atrasi de puterea exemplului. Daca presa ar vorbi si despre campionii altor sporturi si i-ar populariza (i-ar face vedete) si copiii si-ar putea gasi modele in diverse locuri. Nu poate fi model public un personaj, oricat de mare campion, inexistent in spatiul public.

tigroasca (1 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:32

Meciul de la JO 1980 cu URSS a fost pentru handbal echivalentul meciului de fotbal Romania-Argentina din 1994. Nu cred ca vom mai avea curand sansa de a vedea asemenea meciuri pe care nu le uiti o viata.

moro (5 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 16:53

Bai oameni buni, in Franta, handbalul este materie la scoala la orele de educatie fizica. Se considera ca de fotbal are cine sa se ocupe. Se poate alege, la jocurile de echipa, intre mai multe sporturi(handbal, baschet, volei, etc). In anii 80 era sport obligatoriu, mai precis daca nu-ti dadeai silinta nu treceai clasa. E clar ca nu toti ajung handbalisti dar un mediu concurential ridica cateva valori, asta de la sportul scolar si de mase. Toate bune.

asta e secretul (2 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 17:29

Secretul este cel putin 3 ore de educatie fizica in toate scoliile si liceele din Romania , cu accent deosebit pe handbal. Cresterea slariilor la profesorii de educatie fizica si la antrenori si construirea de sali la scoli si licee!Crearea de conditti, si scoaterea copiilor din internet cafe, tigari, alcool, droguri, si de la stiu eu ce sporturi fantoma ca si karate (sunt atatea stiluri).Cred ca se poate !credeti-ma ca se vor intoarce tehnicieni romani din occident daca faceti asta!nu toti dar o buna parte . si cine va avea de castigat?Handbalul , sportul Romanesc !Vom fii in 10 ani acolo sus , la medalii ne vom bate. Vedeti ca e f. greu si la fete sa mai ciupim medalii. Oare cum la fete inca se poate sila baieti nu?Succes Gatu, Ponta, crin antonescu!

mihai (16 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 18:29

Suntem cam ca ungurii la fotbal, inainte de 1972 au obtinut extrem de multe rezultate notabile la fotbal: medialii la olimpiade, performante notabile la campionatele europene si mondiale iar dupa 1972 au mai fost cateva calificari iar din 1986 absolut nimic, praf. Cam asa am ajuns noi la handbal si cred ca vom ramane acolo asa cum vor ramane si ungurii la fotbal.

m&m (19 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 18:35

Macedonia – Chile 30:28 si era cat pe-aci sa iasa o nazdravanie mare pentru ai lui Sundovski.
Nah ca au invatat si astia handbal!
Argentina ne lamurise oricum dupa ce a facut un CM 2011 foarte bun (victorie cu Suedia la ea acasa, victorie cu Slovacia, egal cu Korea, -1 de la Polonia, calificare in MR), apoi -1 in decisivul cu Tunisia ptr 1/4 la JO. Pe langa asta, in ultimii 2-3 ani sunt invitiati in Franta la amicale inaintea marilor competitii.

Ar mai fi de privit dintre tarile „mici” Qatar care trage tare ptr urmatorul CM (la ei acasa) si care a naturalizat la greu egipteni, tunisieni si 1 sau 2 bosniaci. Apoi, ar mai fi Egipt, care dupa esecul necalificarii la JO, vine cu o echipa extrem de tanara, dar deja titrata la CM U20.

vlad (2 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 18:58

Un om cu palmaresul, aroganta lui Gatu nu e capabil sa ia de la 0, nu a fost niciodata. Dovada ca in 20 de ani de mandat nu a adus niciun selectioner strain, de fiecare data a preferat sa refoloseasca aceiasi ratati fara rezultate. Dupa Voica ar cam fi vremea iarasi pentru Stanga, nu?

Niciodata nu o sa mai fim ce am fost! (30 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 20:04

Mai nou ne paste dezmembrarea ca tzara!,REGIONALIZAREA ASTA INSEAMNA !ne vom faramitza in 6-8 regiuni si vom avea guvernatori de la UE!,care ne vor jupui de resursele noastre date de DUMNEZEU , apoi vom disparea ca popor..!

ovidiu13 (7 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 21:11

Parerea mea e ca cea mai grava problema e ca daca mami si tati au bani si ei vor ca tu sa joci handbal la STEUA ,DINAMO ,etc ,cu un impresar bun eu cred sigur ca se poate si asa e in majoritatea sporturilor din Romania antrenorii castiga prea putin ca sa nu accepte ceva in plus,care au talent il pierd prin cluburi ca ii unfla presa de toti se cred hagi,messi,bolt sau altii

Ciprian (13 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 21:13

Moro, cine ar trebui sa propuna Ministerului Educatiei un progra, coerent privind practicarea handbalului in scoli ? Nu FRH ? Daca ar face un asemnea proiect un functionar din ME ar sari FRH-u ca se baga un nespecialist peste ei. Ce a facut FRH in ultimii 16 ani in acest sens ?

Sorinel Dumitru (24 comentarii)  •  12 ianuarie 2013, 21:18

La ce sa ne asteptam daca nicio televiziune din Romania nu transmite CM al sportului la care am obtinut cele mai mari performante.

jenea (5 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 0:51

multe faze finale sunt acum fara romania…avem noroc de cate un talent cazut intamplator…

maistor kokir (76 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 2:42

Daca privim putin in urma, ar trebui sa admitem ca e un miracol ca am luat 4 titluri mondiale, unele au fost castigate cu noroc, in plus tari ca franta sau spania nu erau dezvoltate in handbal , eu as lua ca model natioanalele islandei sau muntenegrului, echipe europene califcate la mondial dar cu o populatie sub a unui judet de la noi, ar fi de ajuns sa dedicam 2,3 judete pt handbal , si am putea avea o echipa care macar sa se califice constant la turnee finale …

Cinezan Vladimir (50 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 6:00

Pe mapamond se practică handbalul, noi am sărit peste fasta perioadă când umileam restul lumii în acest sport și ne-am cramponat în „balta liniștii” din nepăsare, din cauza lipsurilor de tot felul pe care le-am gestionat cu superioritate narcisistă, din lipsă de respect pentru adevăratele ( încă ) valori ale unor generații trecute și mai actuale, din lipsă de o perspectivă a fenomenului și, cel mai important, din imobilitatea în niște scheme perimate, mereu „reactualizate” de „specialiști” cu aura ruginită. Pe la EI se joacă în viteză, cu acțiuni perpendiculare, cu pivoți devotați muncii surde prin care destabilizează apărările și cu „tunari” de la nouă și zece metri; la noi se plimbă jucătorul și mingea dintr-o parte în alta, fără un scop anume, se mai citește ziarul, se iau la întrebări arbitrii, se ceartă între ei „tehnicienii” și se vânează scaune trainice, pe termen lung ( un slogan drag nouă, doar pentru sonoritatea promisiunilor ), iar interii parcă au uitat să mai crească ( și valoric ) pentru a depăși „uriașii” din apărările ALTORA. S-a instalat o politică a declarațiilor, nu a faptelor, nimeni nu se înhamă să cerceteze ce este nou în viziunea altora asupra fenomenului, ce-i face pe CEILALȚI să scapere, în timp ce la noi iese doar fum. Cu tot respectul, gațuerizarea ( să-mi fie iertat termenul ) handbalului masculin românesc seamănă cu o expoziție de modă din perioada interbelică, cu praf așezat gospodărește peste tobele și trompetele unor foste galoane, cu nemișcare programată și multă umoare apoasă în loc de iriși. La aceasta se mai adaugă și ochelari de cal, atât pentru a nu ne „împiedica” de ceea ce se întâmplă în jur, cât și pentru a nu înțelege ce obstacole avem în față. Sigur, este ușor să dai cu biciul, dar cei cu hățurile în mână au multe variante de a renunța la „gloabele” care nu mai știu, nu mai vor sau, pur și simplu, nu mai pot să „tragă”. Pe când vizitii autohtoni, cu joben de magicieni ?!

Ramon (72 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 10:13

puteti citi replicile de mai jos pentru a vedea cu ce popor aveti de-a face, cel pe care l-ati isterizat impotriva lui Jiji, Copo si vad ca si lui Gatu. Din tara asta au plecat 20 %, oameni care nu au avut frica sa o ia de la 0, dormind pe unde apucau, schimband meserie dupa meserie. Au ramas comozii, atotstiutorii si pensionarii. Cu acestia nu se poate face inalta performanta! Degeaba Gatu ne cheama la handbal cand citim numai cine a plecat de la Rapid si injuram pe M Sandu ca se alege praful de fotbal. Nimeni nu spune cat a aruncat Ponta pe geam pentru un referendum de-am boulea, cati directori vor jefui si de acum incolo fondurile locale. Pentru ca nationala de handbal a trait din banii MApN si MAI dati lui Penu, Gatu, Birtalan, Voinea, Gruia, iar cu 10-15 ani inainte aveam o nationala de volei la nivel european, luati enciclopediile de volei si vedeti finale jucate la volei. Acum nu mai avem echipa in niciun sport pentru ca ne-am furat caciula peste tot, ca s-au imbogatit smecherii, ca economia este in degringolada, fara sa se gasesca ceva care sa o echilibreze. Avem mana de lucru ieftina si putin dai, putin merita. Toti cer, sau nici macar nu mai cer, prost lucreaza. Cine vrea sa faca treaba serioasa, pleaca. La fel si in sport, sau nici macar din fotbal nu mai avem ce exporta, poate doar Paszkani a adus niste straini, cu alta mentalitate, din care are cum scoate bani. Atunci cand ne credeam grozavi si il injuram pe Brucan pentru cei prea multi 20 de ani care ne separau de capitalismul prosper nu credeam ca ne vor trebui 50-100 de ani.
Apoi nu trebuie sa fim in varf forever, Spania si Franta erau bieti amatori in 1960-74, acum s-a intors roata. Sunt generatii de aur si prea multe de tinichea. Braziliei i-a trebuit 24 de ani sa revina in varf la fotbal, dupa 1970, Uruguayul nu a mai reusit decat in America de Sud sa fie campioni, atunci cand se impiedicau brazilienii si argentinienii.
Degeaba vor ziaristii, daca tinerii nu mai vor sa faca sport.

George (1 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 13:13

cu o scoala in care profesorii cer ”stimulente” elevilor nu poti face performanta. Daca politistele sunt intrebate zilele astea ce le-a cerut sefii lor, ar fi bine sa fie intrebati elevii si absolventii cata spaga au dat ca sa-si incheie anii si nu va duceti la liceele bune ci la loaze. Nu-l pot obliga pe elev sa faca 3 ore de sarit parleazul la ora de sport, proful meu vroia handbal, baschet, dar nu s-au lipit d emine. Preferam sa stau in clasa sa joc 66. Elevii trebuiesc alesi, fie cu o ciocolata in plus, fie cu un film 3D free. Se pot face clase de sport (exista la volei, dar si asta este mort). Numai ca strainii au ridicat stacheta performantei si noi nu o mai ajungem la niciun sport. Cat timp nu vom oferi un viitor in tara asta, nu vom atrage elevii nici la sport, nici la altceva. Cum poate sta un doctor stagiar pe 1000 lei pe luna, cand Germania il ia cu 3000 E daca stie germana ? Stiti cata spaga trebuiue sa dai in facultate, sau ce profesori ciufuti sunt ? Cand profesorul va trebui s apregateasca nu sa distruga elevul, poate vom avea rezultate, dar Romania este axata in ziua de azi pe educarea urii

Gonzales (9 comentarii)  •  13 ianuarie 2013, 18:59

Domnule Geambasu, stiti care-i drama handbalului romanesc?
Ca este condus de un fost jucator genial, dar cu un caracter execrabil!

adrian (6 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 10:56

Imi pare tare rau ca dn. Geambasu nu l-a intrebat pe Cornel Penu ce a facut FEDERATIA franceza de handbal in ultimii 30 de ani, citi bani au investit la toate nivelele : copii , juniori, tineret si seniori !!! cum au infiintat 8 CENTRE de tipul celui de la Sighisoara, CUM SUNT SELECTIONATI ANTRENORII DE LA TOATE LOTURILE, nu ca la noi pe cine vrea presedintele FRH s.a.m.d….

speedy (50 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 12:37

cred ca fiecare comment in parte a atins cate un motiv corect. si cred ca motive sunt mult mai multe decat atat. un bun inceput cred ca ar fi introducerea de cel putin 3 ore de educatie fizica pe saptamana in scoala, inca din ciclul primar, organizarea de campionate inter-clase si interscoli…se faceau in trecut. sigur, nu asa apar jucatorii de performanta…sunt perfect de acord…e nevoie de mai mult…dar asa apar copii sanatosi si interesati de sport. si in cativa ani – poate 5, poate 20 – acesti copii pot ajunge jucatori de performanta. Si chiar daca nu vor ajunge, eu unul prefer oricand sa nu mai participam niciodata, la nici un turneu final, la nici un sport, dar sa nu mai vad copii obezi sau care obosesc daca alearga 50 de metri dupa autobuz. Ca un amanunt picant, acum vreun an maica-mea (62 de ani la vremea respectiva) a facut concurs de alergare cu vara-mea (18 ani) pe 50 metri. A castigat mama. De fapt, vara-mea nici nu a reusit sa alerge toti cei 50 m. Si nu e obeza – ca orice tanara, e obsedata de silueta, diete, etc…doar ca nu a facut in viata ei nici o ora de educatie fizica. I se parea inutila.

Dorel, Radu Naum (677 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 12:42

” Instinctual, am putea să jucăm handbal de cea mai bună calitate. În gena noastră, există încă programul.”
din finalul articolului.

Nea Ghita are „geana” cea mai buna. Judecatoarele, dar si judecatorii care au avut ghinionul sa se nasca cu codita, de abia il asteapta. Ca sa redreseze handbalul ro., respectiv ca sa ia premiul Nobel.
Maama i-a zis mereu sa lase Rapidul si sa se ocupe de ce are nevoie tara, de ce poate ea, ca tot mai multi pleaca. Cine sa mai joace handbal, fotbal, …, sa munceasca si sa ne duca tava cu eleganta.

banks (62 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 13:22

S-ar putea spune multe despre invocatul Gatu, si bune (in trecut) si rele (mai ales acum)… dar cel mai clar si simplu este ca e un conducator sportiv fara viziune. E omul combinatiilor marunte, al salvarii pielii cu orice pret, dar nu al unui plan pe 1-2 ani, sa nu mai vorbim de un deceniu.

Ramon (72 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 15:51

@adrian si toti care oun problema in acelasi fel: federatia investeste daca are, dar FFF sau FRF sau FRH nu va avea niciodata bani sa intretina piramida necesara fiecarui sport. Degeaba il injurati pe Gatu sau M Sandu, asta inainte de a va intreba cati bani trebuiesc sa tii 40 sportivi pe generatie din care sa ai o echipa nationala. Inainte de 1989 la noi se putea, pentru ca nimeni nu-si punea problema cati bani trebuiesc in MApN si MAI, cele doua avand bani cacalau pentru a tine Steaua si Dinamo. Inca din 1990 fiecare fabricuta cauta sa scape de sportivii de pe statele de plata. Acum nicio firma sau minister nu mai accepta sportivi care sa se antreneze si atunci cine pune banii ? Trebuiesc sute de juniori din care sa ramana 1-2 jucatori pe generatie, dar acestia sa joace si sa se inteleaga la nivel mondial.

De 23 ani singura politica in Rom este distrugerea. S-au distrus marile SC, foste de stat, aproape s-a autodistrus presa, am exportat in fiecare an de doua ori mai multi romani decat au murit in 3 ani de razboi. Presa a dus o politica de discreditare permanenta a patronilor sau presedintilor de federatii, vezi cel de la gimnastica, plus cei doi antrenori superperformanti, nu mai zic de patronii si sefii din fotbal, toti cu metehne omenesti. Lipsa finantarii a dus la desfiintarea de sectii de sport, chiar si la cele 2 cvasi echipe nationale, Steaua si Dinamo, pentru ca ele au selectat si platit bine jucatori pentru toate echipele de sport. Si atunci cum sa mai avem sporturi (handbal, volei, fotbal) ? Facand 2 pagini despre bestialitatea unora care au inchis o sportiva pentru preferintele ei sexuale ? Umpland alte 2 pagini cu masini frumoase care tin de un sport pe care nu l-am practicat niciodata la nivel profesionist ? Umpland 3/4 de pagina cu alt scandal de la FRT ? Unde este sportul, in cel mai bun ziar de sport din tara ? In cateva rezultate insirate pe o coloana in pg. 19 ? Ce jucatori s-au intrecut in weekend, cine a marcat, cine a aparat ?
Tara asta a fost mai mereu manipulata de nemernici, incompetenti, carieristi, in fata carora romanii s-au dat la o parte, ca sa nu pateasca ca cele care umplu 4 pagini in ziarul de azi. Astfel de articole au indepartat cumparatorul de ziar de sport, de la 300.000 care cautau zilnic Sportul in 1989 la 30.000 care il mai cumpara azi. Caderea morala a tarii este peste tot, in sport, in munca, in cei 4 mln romani exportati, in dispretul tuturor sefilor tarii din 1947 incoace fata de romani. Sa ne mai miram ca nu facem nimic bine ?

Dorin Nastea (1 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 15:58

M-ia tresarit inima-un articol despre situatia handbalului rominesc,scris de un cunoscut ,actual,reporter sportiv, impreuna cu un mare nume din handbalul rominesc,d-l Penu.(memorabila si de neuitata faza din finala C.M.impotriva Germaniei).Ma asteptam sa vad o analiza a bolilor(dealtfel multe si grave)si probabil un competent tratament a handbalului rominesc.Dezamagire totala.Nu stiu de ce ilustrul reporter a mai batut drumul pina in Franta.Ce crede D-l Penu despre ce se intimpla in acest sport,eventuale sfaturi sau idei pentru revigorarea lui-bazate pe experienta acumulata in Franta,etc,etc.Nimic.Citeva idei personale,de altfel spuse de multe ori-si am mai scris ceva.Pacat ca ati folosit numele acestui idol al handbalului rominesc.La „Comentarii”am citit lucruri mult mai la obiect si mai competente decit in articol.Ca un iubitor al acestui sport bineinteles ca ma doare ce se intimpla,dar nu am competenta de a da sfaturi.Ceva vreau insa sa spun.Sint sigur(daca citesti printre rinduri iti poti da seama)ca in sertarele Federatiei Germane de Handbal se afla(in cazul unui eventual esec-de altfel previzibil-la C.M.)un plan de restructurare totala a handbalului German-pornind de la copii pina la Bundesliga-plan ce se intinde sigur nu pe un an sau doi,ci pe o perioada mai lunga de timp.Cred ca -asa cum spaniolii sau francezii au facut-o acum 30 de ani-nu ar strica sa aruncam si noi o privire peste gard.Cu trei conditii:-sa lasam la o parte orgoliul prostesc care ne caracterizeaza de multi ani
-sa intelegem ceva in ceea ce nemtii vor faca,avind rabdarea si perseverenta necesara
-sa vrem o schimbare.
Africanii o fac de citiva ani-rezultatele se vad deja.Cit despre resursele financiare-intrebatii pe sirbi,macedoneni,montenegreni si in ultima instanta si pe africani,cum au facut ei.

satmareanu (3 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 16:15

cum sa fim pregatiti d-le, daca altii tot joaca si evolueaza, iar noi, stagnam pe la anul 1974!!!! culmea, terenuri si sali sunt mai multe si mai moderne, dar nu mai vor copii sa faca handbal si nici nu sunt stimulati!!! uitat-va la fotbal: stadioane mai multe si mult modernizate, echipament mai mult bun si la discretie, terenuri multe si modernizate cu instalatii de noctura, etc., dar nu mai avem antrenori entuziasti, nici doritori sa faca sport…in plus, au aparut multe tari care practica sporturi altadata rezervate pentru putini doritori!!!

speedy gonzales (677 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 16:31

ezact, ca bine le zici tata. Fa niste „copii” dupa postare si trimitele lu … cioiu ala, sefu UASCR si lu celalat ministru, p.m., daca nici elevii nu-i stiu, eu cum sa le retin numele, de abia ii deosebesc de niste Sticle si Borcane.
Sa introducaca Crinulet si Pontalica urgent macar alergatul dupa autobuz in programa. Sa fie instruiti toti soferii. Cum se apropie grasii de autobuz, sa mai faca 10 m. Si iar … Si iar … ca nu costa nimic.
Sport pe vreme de criza sa se numeasca ordonanta de urgenta!

speedy (50 comentarii)  •  14 ianuarie 2013, 17:39

48> daca as sti ca prin asta s-ar face macar orele de educatie fizica din programa (ca nici alea nu se fac), sa stii ca as trimite. Dar ar fi un efort inutil. Si fiindca la 47 se vorbea de antrenori, sa va mai zic una autentica. fi-miu face (cica) fotbal la…un club din asta aparut ca ciupercile dupa ploaie. Nu m-a crezut ca la corner nu exista ofside…vajnicul antrenor nu le-a explicat nici macar regulamentul. Sigur, nu cred ca fiu-meu sau vreunul din colegii lui de echipa vor ajunge fotbalisti…dar chiar sa nu li se explice nici macar regulamentul???????????? Daca asa se procedeaza si la alte sporturi…ce pretentie sa mai ai sa te califici la turnee finale? in stilul asta, in cativa ani probabil ca jucatorii nostri de nationala de handbal sau baschet isi vor marca autogoluri sau auto-cosuri…ca deh…daca esti nemarcat pe semicerc, ce conteaza al cui semicerc e si la ce poarta marchezi?

vasco (267 comentarii)  •  15 ianuarie 2013, 18:13

Handbal fara Romania,deja exista atletism fara Romania si vor mai urma…..

Comentează