Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Yannick, complicele lui Zdenek

Noah este nebun. Vorbeşte despre şcoala spaniolă de doping. Nebun de legat

Urmaşul lui Zdenek Zeman la spitalul de psihiatrie este Yannick Noah. Unul este ceh, celălalt francez. Primul a antrenat mari echipe de fotbal în Serie A, al doilea […]

marți, 22 noiembrie 2011, 12:03

Noah este nebun. Vorbeşte despre şcoala spaniolă de doping. Nebun de legat

Urmaşul lui Zdenek Zeman la spitalul de psihiatrie este Yannick Noah. Unul este ceh, celălalt francez. Primul a antrenat mari echipe de fotbal în Serie A, al doilea a cîştigat Roland Garros. La un moment dat şi la cîţiva ani distanţă, domnii Zeman şi Noah au început să delireze, deşi, pentru neavizaţi, păreau foarte coerenţi. Nitam nesam, cei doi au vorbit despre practica dopingului şi ipocrizia care înconjoară marea performanţă sportivă.

A vorbi despre doping echivalează cu fluieratul în biserică. Dar ce zicem noi în biserică, în uriaşa catedrală a sportului mondial în care lumea trăieşte sănătos şi ecologic, alergînd spre noi şi noi recorduri numai prin forţa concentrării, a voinţei, a odihnei şi a perfecţionării metodelor de antrenament. Păreau lucizi, siguri pe ei Zdenek şi Yannick, dar au fost depistaţi la timp. Cămaşa de forţă! Izolarea. La Zeman s-a produs. Din momentul în care a povestit ce licori îşi injectau în venă Cannavaro şi ceilalţi îngeraşi din Il Calcio nu şi-a mai găsit de lucru. Urmează cordonul sanitar în jurul lui Noah, repede, repede!

Zeman, Noah şi alţi cîţiva care văd doping în orice suc de portocale sînt nebuni. Nebuni de legat măcar la gura aia pe care le ies blasfemiile. De aceea, salutăm reacţia societăţii civile planetare. A autorităţilor şi personalităţilor responsabile care pretind dovezi. Guardiola („Que Noah presente des epreuves ou il se taise” – „Noah să arate dovezile sau să tacă”). Nadal protestează, Tsonga şi David Douillet (ministrul francez al sportului) îşi cer scuze. Fanii campionilor doresc pedepse exemplare. Dispreţul şi dezgustul au cuprins lumea. Cum adică, vin nişte tipi plecaţi de acasă şi ne distrug miturile? Omul care aleargă mai repede decît gazela şi înoată mai repede decît delfinul. Se găsesc nişte indivizi care aruncă noroi pe monumentele noastre plesnind de sănătate, iar voi, ziariştii, indivizi mărunţi, ranchiunoşi şi resentimentari, de-abia aşteptaţi să le preluaţi infamiile. Ruşine! Ruşine!

Acum pe bune. Foarte pe bune. Editorialul lui Noah din „Le Monde” face toţi banii. Fostul tenismen scrie bine şi are umor. Yannick observă cu sarcasm triumful spaniol din sportul mondial. „Cînd încă mă aflam pe teren, nu eram atît de ridicoli în faţa amicilor noştri spanioli. (…) Astăzi, ei aleargă mai repede decît noi, sînt mai robuşti şi ne lasă doar firimiturile. (…) Sportul e precum Asterix la Jocurile Olimpice: dacă nu ai poţiunea magică, e dificil să cîştigi. Şi acolo, se pare că, precum Obelix, ei au căzut în oala magică. Norocoşii!” Apoi, Noah propune acceptarea dopajului ca practică normală în sportul de performanţă. O idee prin care şi-a semnat excomunicarea.

La Barcelona s-a accidentat şi Adriano. După Iniesta, Fabregas, Pique, Puyol, Alexi Sanchez. Unde s-a rupt Adriano? La bicepsul femural. Somn uşor, celor care mai credeţi în basme cataluneze! Iar dacă nu vă ia somnul, sunaţi-l pe doctorul Eufemiano Fuentes. Vă dă el ceva să dormiţi buştean. Iar apoi scoateţi sub 10 secunde pe suta de metri.

Comentarii (71)Adaugă comentariu

Alex (42 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:29

Corect, Cristi! Unii jucatori lipsesc de pe firmament niste luni, apoi revin si sunt Robocopi, daca imi permiti licenta. Nadal insusi a lipsit vreun an acum vreo 2 ani si cand a revenit alerga ca un titirez, ceva ciudat dupa o perioada indelungata de absenta. Dar, desigur, cei care sustin astfel de tampenii sunt nebuni. Hai sa mergem sa ne luam pastilele, sa ne culcam si sa credem tot ce ni se spune, sa fim copii cuminti. Totul este roz si frumos, toata lumea e corecta, mai sunt doar niste bombe in Iran, bancile vegheaza la ordinea si prosperitatea mondiala, iar in sport nu se dopeaza nimeni.

Monk (7 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:30

Mda…oricum bate la ochi faptul ca Spania a castigat brusc si C.M. si C.E. dupa atata vreme in care ajungeau cel mult in „sferturile’ de finala!

Vladimir (4 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:33

N-ai văzut niciun meci al Barcelonei dacă vorbești așa. Ei aleargă cel mai puțin. Iar bicepsul femural n-are nicio legătură cu capacitatea de efort dată de dopaj.

saki (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:36

bun articol, se vede cum ii lasa ficatul :), nu mai joaca ca anul trecut cand era 3-4 zero la pauza, se chinuie iar ei au constiinta impacata ca n-au cum sa aiba acelasi ritm…decat riscandu-si carierele
cei care nu cred in articol sau in anumite substante care ajung la anumiti jucatori sunt naivi…

claudiu (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:45

Nu ar trebui sa comentez, sunt fan al echipei barcelona, astept doar sa mi se indeplineasca visul si sa prind o potiune miraculoasa sau ceva de genu care sa ma faca si pe mine sportiv.
Nu de alta dar e de acum este o certitudine NU EXISTA VARFURI IN SPORT! doar drogati, impostori etc etc
in mod cat de normal orice sportiv e bun doar daca despaseste de putin viteza melcului in panta sau a penei in cadere.
Radical domnu Geambasu, nu este corect sa fiti asa macar din punct de vedere al adversarilor…creati alibiuri, plus o stare de incompetenta ..”ce adica noi nu stim cum se face sau nu putem?”
sa intelegem ca druizii moderni sunt de iberici si asa de iberici ca in fotbal ii prefera pe catalani.
uite asa se va duce incet incet orice palida dorinta de a face sport. nu de alta da nu avem druidu

Hawkins (44 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:45

Sa nu va suparati, dar nebun(vad ca va place termenul din moment ce il folositi) sunteti dumneavoastra.
Legat doar de Nadal.La inceputul carierei oricine isi dadea seama ca Rafito se dopa, ca muschii aia expusi prin faimosul tricou fara maneci nu erau doar rezultatul muncii lui.Baga la cap, ATP = mafie.Nimeni nu isi permitea sa pateze imaginea acestui brand prin demascarea unui mascarici cu plete de 20 de ani care incepea sa faca furori in lumea tenisului.Au cazut in acei ani doar niste tapi ispasitori:vezi Coria, Puerta.Desteapta-te romane!

Ionut (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:46

Parerea mea e ca adevarul e undeva pe la mijloc, dar englezii, italienii (si hai sa fim seriosi ei chiar nu pot aduce vb de dopaj ca se practica fulltilme acolo) si acum si francezii sunt doar frustrati…
In mod curios toata lumea gaseste scuze, dar nimeni nu vorbeste de VALOARE…personal nu sunt fan Nadal de ex, dar sunt fan declarat Barcelona pt jocul pe care il practica si pt ca nu sunt niste roboti care alearga bezmetic, ci aproape fiecare jucator luat separat e de o inteligenta aparte si stie sa isi dozeze efortul (exceptie ar face sa zicem Alves).
Ca o concluzie, daca Nadal se dopeaza, nu poti generaliza si sa vb de ‘dopajul sportului spaniol’…cam atat peace

barbu (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:49

cel mai usor este sa hulesti in loc sa cercetezi.daca era un nimeni poate ca nu era bagat in seama dar este un om din interiorul sportului si stie foarte bine cum merg lucrurile.sunt foarte multi care cunosc aceste practici si nu vorbesc ori de frica,ori se complac,ori nu vor sa treaca prin ce au trecut cei doi:cehul si francezul.jucatorul nostru Mutu a fost dat de gol pt ca era roman,nu era venit dintr-o tara dezvoltata.de ce Rio Ferdinand nu a patit ca el?era englez si a refuzat sa fie testat.nu mai punem la socoteala fotbalul italian unde se stie foarte bine cum merg lucrurile.traim intr-o societate falsa.singurul lui lucru pe care i-l reprosez lui Mutu este:de ce te-ai lasat prins?de ce n-ai luat exemplu de la altii si sa scapi?acum erai in topul marilor jucatori nu a celor care si-au ratat cariera.

Vlad (18 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:51

Mda….acelasi lucru…ori argumentezi afirmatiile ori faci cancan.

Suspect de usoara usurinta cu care un ziarist de lumea a treia prezinta ca 100% adevarate si incontestabile niste acuzatii grave, probate cu argumentul „asa zic eu”. Si atat. Exista un singur specimen in tara care face asta cu o frecventa zilnica, se stie cine, si petreceti mult prea mult timp in jurul lui.

Dar…cam asa se face presa…

florin (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:58

Si sa nu-l uitam pe marele Alberto Contador !

dan (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 12:59

nu stiu,asta cu dopajul e clara,orice club are un doctor care incearca sa ascunda urmele,sa gaseasca fel si fel de „potiuni”. dar totusi,nu poti sa spui ca jucatorii aia nu au valoare,ca nadal nu are talent,ca toti la care ma uit la tv sunt dopati,nu ? e un pic de frustrare clara,si tsonga alearga de rupe pamantul,si echipele din franta vor,dar nu pot. cat despre echipa nationala a lor,jenanti este cuvantul cel mai bun. fabregas,david villa,torres,iniesta,xavi,puyol,etc jucatori care nu cred ca doar daca se dopeaza sunt buni,sa fim seriosi. asa e acum,lumea in care traim,medicamente pt efort,dar cred ca si lucreaza oamenii astia…

costel (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:01

Mie mi se pare ciudat ca de ceva ani noi cei din est numai cistigam nimic iar aia din vest cistiga tot. Pina acum ceva vreme mai cistigam si noi cite ceva. Eu zic ca pe linga potiunea magica mai este vorba si de acordul tacit FIFA UEFA pentru cei mari . Sa ne gindim doar la sponsori.

eu (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:01

În general ma cam enervezi Geambasule, dar trebuie sa recunosc…ultimul paragraf e de povestit nepoților. Foarte tare! BV

Hawkins (44 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:03

Finala Roland Garros 2004:Puerta vs Gaudio.La vremea aceea era inca un incepator in ale tenisului, dar tin minte ca i-am zis unui amic cu care urmaream partida ceva in genul ca Puerta „are ceva ciudat”.Incepator si nestiutor, dar peste cateva luni a venit si bomba.Puerta depistat dopat, suspendat pentru aproape 10 ani din tenis=final de cariera.A picat imediat un alt argentinian, Coria.De la el nu ma asteptam, desi la cum alerga(pentru cine nu l-a vazut semana cu Nadal, cu exceptia ca era dreptaci) iti putea trezi ceva suspiciuni, dar nu la fel de evidente.Just my 2 cents, acum Rafito a incetat cu dopajul de vreo 2-3 ani, e clar ca nu doar asta a fost cauza succesului sau, dar a fost parte importanta la inceputul furtunos de cariera.
Nu cred ca e necesar la trecem la ciclism, la celebrul caz Armstrong.Asta e deja prea de actualitate si ne-ar lua pagini intregi de comentarii.
In sport este multa mafie, pica cine e „slab”, ramane cine e mai „smecher”

eu (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:09

Și încă ceva: pentru toți fanii ”celei mai bune echipe din toate timpurile”: pe lângă poțiunea magică, în ultimii ani ei au mai adăugat și un potențiator de gust, numit Villar. Poftă bună în continuare! Nu uitați că gustu-i lung, dar viața-i scurtă 😉

niculae velea (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:13

Subiectul este tabu in vest.Se pare ca porumbelul a fost scapat si sant curios daca se pune batista pe tambal sau subiectul creste in intensitate.Oricum incercati si vorbiti cu footbalisti care au jucat in vest sau cu echipe din vest .Raducanu portarul se mira ca aveau o viteza ametitoare si pana se trezeau era 2sau 3 la 0. Dezvoltati subiectul si vok afla lucruri incredibile .Nu trebuie renuntat pt. ca sant sigur ca vom afla lucruri interesante .Mult succes 1!

paul.o (19 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:16

Dr. Fuentes mai are in program si lansarea primului spaniol pe luna : fara racheta.

Andrei (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:19

Vai, saracutii de ei.. Aproape ca ti se face mila de acesti nevinovati. Adevarul e ca nu se putea gasi o persoana mai potrivita pentru a scrie acel editorial decat un consumator de stupefiante, al carui fiu de asemenea a fost arestat pentru consum de droguri si alcool.
Cand te uiti la alde Monfils sau Tsonga si citesti acele randuri aproape ca te bufneste rasul. Mititeii.
Probabil ca de asta nu au ei succes. Nu sunt suficient de fortosi.

LFC (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:22

E clar ca dopajul a devenit o practica generala in sport. Mi se pare incorect insa, sa fie acuzati doar sportivii spanioli, sau doar jucatorii de la Barca. Hai sa fim seriosi, spaniolii se dopeaza, iar francezii bea doar suc de portocale.. Cred ca Noah este ofuscat ca laboratoarele spaniolilor sunt mai performante decat ale francezilor.

sport (4 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:37

Michael Llodra a sugerat ca Noah s-ar fi aflat sub influenta alcoolului cand a scris acest articol. Nu e de mirare ca v-a placut ce-a iesit.

Daniel B. (25 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:38

Fiti buni, care dintre voi stiti, si explicati-mi si mie ce legatura exista intre doping si accidentarea la bicepsul femural? Stiintific, cu studii, dovezi, etc…

Florin (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:48

Nu exista dopaj, termenul corect este „sustinatoare de efort”. Francezii sufera ca de mai bine de 20 de ani Le Tour a fost castigat de nefrancezi.De la Indurain -1996 – toti au fost prinsi dopati. Cand partidul dadea bani si noi dusesem recordul la saritura in lungime fete aproape de 7.50m.Acum se castiga sub 7 m, ca pe vremea Vioricai Viscopoleanu in 1968. Tineretului de astazi nu-i ramane decat sa-l asculte pe Marasescu care se intreaba cu naivitate „Oare de ce?”

fan barca (10 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:55

Accidentarile Barcelonei de la inceputul sezonului sunt rezultatele pre-sezonului care a fost dezastros.
Daca tot va dati toti cu pararea despre Barcelona macar urmariti si ce face aceasta echipa, nu vorbiti doar din auzite.

ddf (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 13:56

Nimeni nu indrazneste sa spuna de laboratorul dr fuentes din madrid. politia spaniola a confirmat faptul ca pe la loboratul respectiv au trecut mii de sportivi printre care si zidane.prins cu mata-n sac dr fuentes a declarat ca daca ar face publice numele echpelor,jucatorilor care au trecut pe la el s-ar putea ca sportul spaniol sa dispara facand referire si la titlul european la fotbal castigat de spania si titlul de cea mai buna atleta castigat tot de o atleta spaniola de 36 de ani . dupa 2 ani de cercetari cazul a fost musamalizat de guvernul de la madrid.

stelica (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:02

atunci sa se legalizeze si sa faca si o competitie pentru firmele de medicamente, ca in Formula 1…de exemplu: castigator Turul Frantei Alberto Contador iar pe echipe Pfizer…

…… (4 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:18

Muschi cat casa si performante ioc. Trebuie sa fie teribil de frustrant.

http://www.life.com/sports-pictures/105033959/rakuten-open-day-5

mihai (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:30

E ceva absolut firesc si evident dar la fel de firesc si evident negat; dopingul exista si va exista in continuare. De ce ? Simplu, din cauza banilor.

Sportul nu mai e sport, e o afacere. Pe foarte multi bani. Si atunci e firesc sa nu investesti zeci si sute de milioane de euro in ceva ce ar putea fi lasat la mana talentului nativ, sansei, formei de moment, inspiratiei sau doamne fereste norocului ! Nu nu, o asemenea investitie trebuie asigurata si facuta cat mai rentabila. Si daca „sportivii” trebuie sa alerge atunci o sa manance pamantul ! Si daca trebuie sa joace 3 meciuri pe saptamana atunci o sa joace 3 meciuri pe saptamana si o sa le si castige !

D-le Geambasu articolul Dvs. e la marele fix. (aproape)Toata lumea stie cum „sta treaba” dar majoritatea se prefac ca se uita in alta parte; ar fi prea dureros pentru fani sa stie ca performantele favoritilor sunt false, umflate, mincinoase (asta daca trecem peste ce deja am zis, ca banii nu pot fi investiti la intamplare, trebuie asigurari cat mai bune ca banii fac si mai multi bani). Dar trebuie sa va atrag atentia asupra unei greseli – vorbiti de Barcelona (si chiar daca imi plac e clar ca niciodata n-ar putea sustine performantele sportive doar cu talent nativ etc.) dar va intreb : cu ce sunt diferite Manchester, Real, Milan, Juventus etc. etc. etc. (o mie de etc. fiindca nu cred ca exista o echipa de top din vreun campionat din Europa care sa nu „faca ce trebuie facut”). Si atunci poate ca e putin injust sa aratati cu degetul doar spre ei din moment ce e clar ca nici ceilalti nu-s „ingerasi”, nu ? Nu le caut o scuza (prin faptul ca poate ei fac mai bine ce toata lumea face) dar spun ca ar trebui sa incercam sa fim corecti si sa admitem ca nu-s mai rai dar nici mai buni decat restul in privinta asta – TOTI O FAC.

Iar dopingul nu e decat o parte a „icebergului” – se stie despre mafia pariurilor, mafia arbitrajelor + altele din domeniu, toate interpatrunse si strans legate de marele si atotputernicul BAN. „Money makes the world go round”, nu ?

BM (7 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:31

domnule geambasu. zeman are de munca. pregateste in acest moment pescara in seria b

Nicolae Marasescu (9 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:41

Unul din motivele pentru care sportul romanesc numai are rezultate este si acela ca nu s-au mai investit bani, dupa revolutie, pentru cercetare in domeniul inbunatatiri performantelor sportive cu ajutorul medicatiei dar si-a inselarii aparaturii tot mai performante in domeniul dopingului.Pentru-ca trebuie sa recunostem recordurile Anisoarei Cusmir nu ar fi fost posibile fara ajjutorul medicinei prformante din acele vremuri.Azi am ajuns la coada vaci.

victor L (285 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:43

Sigur, eu nu arunc piatra asupra celor doi, dar a prelua asupra dvoastra din initiativa lor suna ca Dreaqu:
„iar voi, ziariştii, indivizi mărunţi, ranchiunoşi şi resentimentari, de-abia aşteptaţi să le preluaţi infamiile.”
Vreti, ca atare, o panglica din medaliile lor?

pif (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:44

unde sint bani de dat, cel care vrea sa-i incaseze face cite ceva pentru ei. aici sint bani multi de dat si se face orice. de la ciclism, la fotbal, fotbal american, baseball, rugbi, haltere, atletism, chiar tenis dopingul e prezent peste tot unde se dau bani. nu cred ca vreo politie e calificata sa opreasca tendinta asta. pe de alta parte ne-am obisnuit toti cu „atletul perfect”. Nastase cu tot talentul sau, nu ar fi avut nici o sansa in fata unui atlet-tenisman de acum. cred ca Noah are dreptate, dopingul ar trebui lasat liber. vedem ce spun organizatorii si cei care dau banii, nu vor fi fericiti, probabil.

luxcor (51 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:44

da da e clar … la criza asta si la rezultatele echipelor noastre – particulare sau natinale – nici bani de „aspirine” nu mai avem … ceva firimituri pe la Valcea … poate 🙂

toni (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 14:53

Pentru cei ce nu credeti in dopaj, faceti o comparatie intre jocurile echipelor de club si al nationalelor „fara putere in a fenta antidopingul”. De la Adebayor la Messi, toti sunt la mai putin de 50% eficienta la echipele nationale. De ce? Doctorul stie!

Romania (4 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 15:17

Cand francezii ii numesc pe spanioli dopati, ne place. Cand francezii ne numesc pe noi natie de tigani, sarim de fund in sus. Cata ipocrizie.

madskills (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 15:49

Domnule Geambasu, hai sa facem altfel. Va punem pe dumneavoastra sa va dopati cu ce se dopeaza Nadal de exemplu (al carui fan NU sunt, il detest ca tenisman, pentru jocul urat, dar eficient pe care il presteaza). Apoi pe Nadal il punem sa manance numai la fast food vreo 2 saptamani. Il trezim la 3 dimineata si il punem sa joace un meci cu dumneavoastra. Eu imi pun casa gaj ca va bate 3-0 la seturi cu tot dopajul pe care l-ati lua !!! CAND o sa intelegeti ca TOTI SPORTIVII DE TOP se dopeaza, dar pe langa asta ai nevoie de un TALENT URIAS ca sa fi cel mai bun. Credeti ca nu toti fotbalistii iau suplimente? Ia dati-i lui Surdu sau Tanase sa ia ce ia si Messi, inseamna ca o sa joace la fel?? lasati vrajeala cu dopajul, ca dopajul nu te face sa driblezi 3-4 adversari odata sau sa dai o pasa PERFECTA de 50m.

Victor (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 16:02

Domnule Geambasu, va rog frumos, puteti sa-mi aratati legatura dintre dopaj si leziunile musculare ale jucatorilor Barcelonei? Sa-mi aratati cum substantele „magice” afecteaza bicepsul femural? Doar asa de curiozitate, ca vad ca stiti o sumedenie de lucruri despre doping.

Observator (1 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 16:07

Domnule Geambasu, nu am inteles ce era mai important, ultima fraza:

„La Barcelona s-a accidentat şi Adriano. După Iniesta, Fabregas, Pique, Puyol, Alexi Sanchez. Unde s-a rupt Adriano? La bicepsul femural.”

Care este legatura dintre muschii respectivi si droguri? Acum jucatorii Barcelonei se accidenteaza pentru ca se dopeaza, sau pentru ca nu se mai dopeaza?

Broscuţa Oac (8 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 16:19

Mie Barcelona nu mi se pare o echipă care impresionează printr-o capacitate de efort mai mare ca a altora. Mai degrabă aş avea bănuieli despre echipele englezeşti, de pildă.
Barcelona are un joc foarte inteligent plus jucători foarte tehnici şi talentaţi. Calităţile astea nu se capătă prin doping.

adiii (7 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 16:43

foarte adevarat si logic…cine nu crede ca e asa eu zic ca e un retradat…este adevarat ca ai nevoie si de talent ca sa faci performanta dar talentul nu e totul

Mihai (6 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:01

Buna ziua,

Incerc sa folosesc metoda reducerii la absurd si sa fiu de acord cu pozitia luata in articol. In acest caz, fotbalistii barcei sunt chiar dopati, iar celelalte echipe Barcelona adopta principiul antic : mens sana in corpore sano. Repet, in acest caz absurd, cum se face ca Barcelona este singura echipa din lume care chiar joaca fotbal fara a alerga prea mult. Asa ca nu imi ramane decit sa cred ca talentul, in stare pura, slefuit la o adevarata academie de fotbal si nu numai, gface diferenta pe teren.
Lineker spunea ca nu s-a inventat inca drogul ca sa te faca sa driblezi mai bine. Mircea Lucescu declara dupa repatrierea lui Cigrinsky de la Barca ca este sigur ca cei de acolo nu se dopeaza, chiar fotbalistul declarindu-i ca nu se punea problema de asa ceva. Asa ca, preluind pozitiile celor doi specialisti din interiorul fotbalului , da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine.
Lasind Barca la o parte, in ultima perioada Spania a cistigat tot ce se poate cistiga la nivel de echipe nationale, au fost sute de controale antidoping la fiecare grupa de virsta, chiar crezi ca nimeni nu se sesiza daca era ceva suspect?
Parca ne sta in fire sa vedem ceva necurat de fiecare data cind un jucator sau o echipa cistiga. De ce nu se scrie despre miile de ore de antrenament, de scheme tactice repetate obsesiv, de o viata petrecuta prin cantonamente? Pentru ca nimeni nu este interesat sa stie despre sintagma „singe si sudoare”, pe care un mare cretin al fotbalului modern, Ibrahimovic, o numea o „filozofie de c.a.c.a.t” in cartea „autobiografica” (cam ciudat spus cind ti-o redacteaza altcineva). Da, aici e diferenta intre Barca si celelalte echipe, cei care intre pe teren nu sunt mercenari, au fost crescuti si educati in lumina acestor principii. ASTA FACE DIFERENTA, nu mizeriile promovate in fircare zi de mai stiu eu cine…
Poate sunt naiv, dar sunt un practicant de sport de cind ma stiu si ma doare sa constat ca cele doua „potiuni magice”, efortul si talentul, deseori supraomenesti, pot fi eclipsate de nevoia de scandal pentru care se promoveaza asemenea articole.
O zi buna tuturor!

Cristian Geambaşu (301 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:24

madskills
Nu cu mine trebuie facut experimentul pe care il propuneti, cu nesomn si mincare fast-food, ci cu un jucator oarecare. Dar un jucator, nu un plezirist. Ungur. Sau Crivoi, sau Hane. Eu zic ca s-ar putea sa avem mari surprize.

Mihai
Barcelona este o echipa care straluceste nu doar prin tehnica fiecarui fotbalist, printr-o circulatie formidabila a mingei, ci si printr-o vitalitate fizica iesita din comun care se vede mai ales pe finalurile de meci. Urmariti-i mai atent cum fac ei presing ucigator dincolo de minutul 90 si s-ar putea sa mai reflectati la vorbele lui Noah. Si nu doar ale lui, fiindca nu e singurul care vorbeste pe subiectul asta

Lucian (10 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:31

Cu siguranta TOATA LUMEA se dopeaza, de la fasa la barba alba! Diferenta o face calitatea substantelor, dar si munca si talentul sportivilor. Dar asta e un fel de secret al lui Polichinelle, asa ca nu prea inteleg ce vrea Cristi Geambasu. Si de ce nu-si dopeaza colegii semianalfabeti, care scriu articole de doi bani si pun intrebari de o timpenie sinistra, gen „Ati vrut sa cistigati acest meci?”! Mai mult, atentie si la ceea ce el insusi semneaza, exemplul in acest sens fiind „aleargă mai repede de cît noi’, scris in articolul prezent. Chiar asa, Cristi, DECIT sa luam pe altii la misto…

Lucian (10 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:34

Nici n-am terminat de scris, si mai apare o perla: „circulatie formidabila a mingei”. A MINGII, poate! Chiar nu mai stie nimeni limba romana?

intrebare (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:35

dar jucatorii nostri se dopeaza??? pt ca de alergat saracii alearga, dar degeaba. adik explicati-mi si mie dl geambasu cum se face ca la meciurile de fotbal (uefa sau internationale) jucatorii echipelor noastre alearga mai mult k ai lor da nu atingem mingea? cum sunt ei dopati si noi alergam mai mult? astea sunt scuzele celor de pe locurile de jos. jucatoarele de la oltchim se dopeaza, sau sunt valoroase?

ioan (20 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:37

metodele de antrenament in fotbal sau in orice alt sport sunt aceleasi de peste 40 de ani , ce puteau sa schimbe ? doar alimentatia s-a schimbat , asadar ce mananca baietii astia de reusesc sa alerge atat ?

Mihai (6 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 17:57

Draga Cristi,
Imi permit sa te tutuiesc pt ca suntem de virste apropiate (cel putin asa cred). Multumesc pt comentariul tau, foarte pertinent dintr-un anumit punct de vedere.
Tocmai ca esti un om inteligent si un bun profesionist vreau sa adaug urmatoarele:
1. Barcelona face un presing ucigator in timpul si dupa 90 min in primul rind datorita organizarii colosale a locului si a inteligentei tactice iesite din comun: juatorii aduc mingea in preajma careului advers urmind o succesiune logica, portar-fundas-mijlocas-atacant si viceversa, nimeni nu alearga mai mult decit este cazul. 60% din timpul efectiv de joc si-l petrec in jumatatea adversa, asa ca dozarea efortului atinge un randament ridicat, in lipsa sprinturilor box-to-box. Messi, de exemplu, se plimba pe teren jumatate din timpul efectiv de joc. Atunci cind ai usurinta de a plimba balonul in felul in care ei o fac, crede-ma ca nu este vorba de nici o potiune.
2. Extrapolind discutia la alte sporturi, in special la tenis, cred ca in principiu ai dreptate, insa daca Nadal are potiunea magica, cu siguanta ca si ceilalti fac acelasi lucru (exceptia o constituie poate Federer). Cum in aritmetica x+y = x doar daca y, adica talent si efort tinde catre zero, putem vorbi de o egalizare a valorii si „potiunile” pot face diferenta. In cele mai multe cazuri, y este mai important si ma i mare decit x.
3. Sunt aproape convins ca cei care comenteaza pe bloguri despre dopaj si de meciuri trucate nu au fost in viata lor intr-o sala sau pe un teren de sport, in mod regulat si organizat. E simplu sa judeci „cind nimic nu ai de veste”, nu?
4. Yannick, ca orice francez (chiar prin adoptie), este frustrat ca scumpa lor France isi continua declinul in sportul mondial (exceptie fac nationalele de rugby si de handbal masculin), asa ca arunca si el o piatra… Realitatea este ca modelele spaniol si german (ma feref strict la sport) sunt mai performante decit cel francez, asta e tot. Eu lucrez zi de zi cu francezi si crede-ma ca stiu ce vorbesc. Bancul acela cu retrovizoarele montate pe tancuri pt a vedea linia frontului este de o actualitate surprinzatoare.

Cu bine!

dutu (3 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 18:07

Inca un motiv pentru stimabilul domn Geambasu sa ne reaminteasca, dragostea sa pentru REAL MADRID.YANNICK NOAH face o referire la o potiune magica care, dupa opinia sa ,a revigorat intreaga miscare sportiva din SPANIA oferind-ui un nou prilej editorialistului ,sa ne aduca drept dovada a existentei acestei potiuni magice,bicepsul femural sau tumoarea lui ABIDAL(despre care ne scria acum ceva timp).Daca spaniolii au gasit aceasta potiune magica(parerea mea coincide cu cea a d-lui GEAMBASU) sunt sigur ca si sportivii de la REAL MADRID se infrupta din ea.

madskills (2 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 18:18

Domnule Geambasu imi mentin parerea. Hanescu nu este in stare sa bata un jucator sub top 100 si vreti sa-l bata pe un Nadal obosit? Sa fim seriosi…Mihai v-a raspuns PERFECT la ce ati spus de Barcelona. Oameni mult mai avizati ca mine au spus-o: in fotbal trebuie sa alerge mingea nu jucatorul. Cat despre pressingul lor, inseamna ca Nicolita este dopat doar pentru ca alearga 90 de minute? Asta fara sa punem la socoteala ca NU avea nici macar preparator fizic la Steaua si conditiile catalanilor. Ce e asa greu ca un club de talia Barcei sa gaseasca nu unu, ci 7-8 jucatori care sa alerge (cu cap!!) timp de 90 de minute? Uitati-va la cifrele lui Xavi INAINTE ca Barca sa devina o superputere. Alerga la fel de mult.

Miky198 (7 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 18:20

@ Cristian Geambasu

Pe bune ca ma asteptam la ceva mai nou si bun din partea Dvs….dar chiar numai astia de la Barca au potiunea magica?!

Oricum cea mai tare fraza mi se pare „Urmariti-i mai atent cum fac ei presing ucigator dincolo de minutul 90” si stau si incerc sa ma intreb oare ce-ati vrut sa spuneti sau daca ati gresit minutu’?!:)

In acelasi timp la un simplu search pe google, gasesc

http://www.catalannewsagency.com/news/society-science/%E2%80%98le-monde%E2%80%99-condemned-paying-15000-euro-fine-damaging-fc-barcelona%E2%80%99s-honour-2006

http://www.usatoday.com/sports/soccer/2008-01-15-572480161_x.htm

http://www.financiarul.ro/2011/11/16/fotbal-le-monde-condamnat-sa-plateasca-15-000-euro-barcelonei/

Vad ca de multi ani (2006 – prezent) tot ataca Francezii dominatia Spaniola, dar deocamdata fara folos/probe reale…poate incepand de anu asta cu „petrodolarii” de la PSG sa incepem sa mai auzim si de fotbalul francez…

Gicu catre toti frustratii (4 comentarii)  •  22 noiembrie 2011, 18:39

Cred ca e prima oara cind sunt de acord cu Geambasu… hmmm

Comentează