Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
România nu este o echipă!

Radicevici, Grbici, Mehmedovici. Pe bancă, Kim Rasmussen. Cunoștințe mai vechi, adversare mai noi. În zi bună, Muntenegru poate bate pe oricine. Dovadă victoria cu Norvegia la distanță de 5 goluri. România are nevoie tot de o victorie la măcar 5 […]

...

Taci!

Asistăm de niște ani la o degradare alarmantă a relației jucător-antrenor în tenis. Poate ar fi și mai potrivit să spunem jucătoare-antrenor, fiindcă majoritatea copleșitoare a situațiilor provin din tenisul feminin. Antologica secvență în care Sorana Cîrstea îi cere arbitrei […]

...

Cine este cel mai mare adversar al naționalei României?

Calculele hârtiei indicau naționala masculină de handbal a României favorită în dubla întâlnire cu omoloaga din Kosovo. Incredibil, mai există așa ceva! Naționala Kosovo este una dintre puținele reprezentative în fața căreia România mai poate fi considerată favorită. Ca să […]

...

Dinamo pe modelul Barcelona

Totuși, modelul propus de asociația DDB este inspirat din organizarea unor cluburi ca Barcelona.

Lucrul esențial în acest tip de conducere este absența unui patron, a unui privat care face doar ce îl taie capul. În cazul unor entități ca […]

...

Acești doctori care îl enervează pe Marica

Hai că nici LeBron James nu ar fi zis-o mai bine decât Ciprian Marica! „Ne-am săturat de ăștia scoși în față să bage groaza în populație” este o frază-manifest a zilelor pe care le trăim și numai un om cu […]

...

Năstase, greşeală neforţată

Pe Ilie nu îl interesează cînd şi cum joacă Hănescu. Pe Ilie şi pe Ion îi interesează să le fie lor bine. Atît 28 de tone de căpşune, 7.000 de litri de frişcă şi un panseu al lui Năstase. În […]

marți, 21 iunie 2011, 12:57

Pe Ilie nu îl interesează cînd şi cum joacă Hănescu. Pe Ilie şi pe Ion îi interesează să le fie lor bine. Atît

28 de tone de căpşune, 7.000 de litri de frişcă şi un panseu al lui Năstase. În rezumat, asta ar însemna Wimbledon. Nu, nici vorbă, Wimbledon este mult mai mult, dar şi asta. Wimbledon, adică All England Lawn Tennis and Crocquet Club, înseamnă etichetă, tradiţie, valoare, eleganţă, gazon tuns milimetric care miroase a gazon, mii de petunii şi de trandafiri care miros a petunii şi a trandafiri, iar mai presus de toate, tenis. Tenis de calitate, spectaculos şi imprevizibil, asta tocmai datorită ierbii udate din belşug de ploile englezeşti botezate atît de drăguţ de localnici „showers”, acele perdele de apă care cad din cerul acum plumburiu, iar peste o jumătate de oră albastru ca în pînzele lui Rafael.

Ziceam ceva de Năstase. Da, Ilie Năstase, marele campion român al tenisului, primul număr unu mondial din era computerizată a ATP, inventatorul şi creatorul de tenis al timpurilor moderne, enterteiner şi băiat rău al marilor arene în urmă cu peste trei decenii. Ilie Năstase a mai îmbătrînit, a mai bifat un divorţ şi recuperează, mai bea un pahar în plus aşa că uneori rămîne fără permisul de conducere. Dar Năstase nu şi-a rătăcit simţul critic. Nici sinceritatea. Ilie mărturiseşte că nu se uită la meciurile lui Victor Hănescu. Motivul e simplu din perspectiva fostului cîştigător de la Roland Garros. Victor nu ajunge în semifinale sau în finale, momentul în care un turneu devine interesant şi pentru Nasty al nostru. În paranteză fie spus, restaurantele VIP de la Roland Garros şi Wimbledon beneficiază de altă atenţie din partea lui Ilie pe tot parcursul competiţiilor.

Totuşi, nimic în neregulă. Unul dintre cei mai talentaţi tenismeni ai tuturor timpurilor este neinteresat de un jucător al zilelor noastre cu performanţe de nivel mediu. În răspărul clasicizat al declaraţiilor sale, fostul geniu al tenisului ne spune că nu se simte atras de mediocritatea lui Hane, după cum de-a lungul vremii nu a făcut o pasiune pentru nimeni din urmaşii săi mai puţin dăruiţi din România. Iar din acest punct se termină neutralitatea (se poate citi şi indiferenţă) şi începe responsabilitatea. Năstase şi Ţiriac nu aveau o obligaţie scrisă faţă de copiii care, după ce au plîns cînd i-au văzut pierzînd finala Cupei Davis la Bucureşti, s-au apucat să joace tenis. Pe stradă, printre maşini, cu fileuri din sfoară şi rachete cu ramă de sîrmă. Ilie şi Ţiriac nu aveau nici o obligaţie precisă nici faţă de copiii copiilor aceia. Nimeni nu aştepta acte filantropice din partea lor, mai ales dinspre partea renumitului vînător de trofee tinere Ion.

Era suficientă o implicare afectivă, măcar atît. Sau una instituţională, ca să vorbim preţios. Puteau să fi luat în antrepriză sentimentală unu, doi copii talentaţi. Să-i fi ajutat şi cu nişte bănuţi de hotel, cu cîteva bilete de avion. Cu prezenţa, chiar şi în calificări, de ar fi fost cazul. Pe banii lui, Hagi, colegul de glorie şi de reclame al lui Năstase, are o academie de fotbal, unde visează să-i crească pe viitori mari jucători ai României. Năstase nu a înfiinţat nici o academie, deşi a primit moca baza Voinţa. Ţiriac conduce academia de ucis mistreţi de la Balc. Şi din semifinale pînă la finale, amîndoi apar în tribune la Londra sau la Paris. Indiferent de faza competiţiei, îşi fac timp să ne tragă de urechi şi să ne dea lecţii.

Comentarii (86)Adaugă comentariu

eu (80 comentarii)  •  21 iunie 2011, 13:13

Corect.

banks (62 comentarii)  •  21 iunie 2011, 13:36

Ilie Nastase a fost un foarte mare jucator. Genial.
Ion Tiriac a fost un mare jucator, destul de mare daca a luat un Roland Garros, la dublu, si a jucat trei finale de Cupa Davis, intr-una din ele fiind la un milimetru distanta de trofeu.
Ion Tiriac e un foarte priceput om de afaceri si, ca atare, are ceva cadere sa dea sfaturi in privinta asta.
Ilie Nastase e un om de afaceri mediocru dar asta e treaba lui. banii lui.
Tiriac s-a implicat in ceva turnee satelit la noi in tara si in BCR-Open. Nu stiu daca si cati bani a bagat/scos din asta dar, probabil, e destul de putin fata de posibilitati.
Ilie Nastase nu a facut nimic pentru urmasii lui in tenis.
In general, Victor Hanescu (jucator mai mult decat onorabil) nu spune usor saru’ mana nimanui. Iar lui Ilie Nastase chiar nici nu are de ce. Ilie Nastase se remarca mai mult prin brighite si chestii de gen.
Si, nebagat suficient in seama, sau bagat cand nu prea ii vine bine, scoate glumite rautacioase pe gura.
Mi-a placut enorm pe Ilie Nastase ca jucator. In rest, il admir din ce in ce mai putin.

maratz (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:01

nu il ridici prea mult pe Hanescu?
,,performante de nivel mediu,,
tu chiar crezi ce spui?
ai reusit sa vezi vreun joc in intregime al lui ,,Hane,,?
baiatul asta iti inspira mila prin totala lui lipsa de
ambitie.
dute pe terenurile de tenis unde sunt amatori si ai sa vezi amtori mai profesionisti ca el.
este treaba lui cum a ales sa isi castige existenta(din
punctul asta de vedere bravo lui)dar nu obliga pe cineva sa aprecieze o non-valoare(vorbesc de sportiv nu de om)
eu unul nu reusesc sa privesc indolenta lui.mai mult de cateva ghemuri.
dar cum ai spus,exista si talente care nu sunt sprijinire
iar tenisul este un sport care costa.

numai de bine.

maratz (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:07

nu il ridici prea mult pe Hanescu?
,,performante de nivel mediu,,
tu chiar crezi ce spui?
ai reusit sa vezi vreun joc in intregime al lui ,,Hane,,?
baiatul asta iti inspira mila prin totala lui lipsa de
ambitie.
du-te pe terenurile de tenis unde sunt amatori si ai sa vezi amtori mai profesionisti ca el.
este treaba lui cum a ales sa isi castige existenta(din
punctul asta de vedere bravo lui)dar nu obliga pe cineva sa aprecieze o non-valoare(vorbesc de sportiv nu de om)
eu unul nu reusesc sa privesc indolenta lui.mai mult de cateva ghemuri.
dar cum ai spus,exista si talente care nu sunt sprijinire
iar tenisul este un sport care costa.

numai de bine.

Gabi (4 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:08

norocul nostru ca-l avem exemplu pe Hagi, altfel din pacate certandu-i pe Nastase si Tiriac nu ai fi reusit sa sustii parerea, nu ca ar fi avut nevoie, asa este…din fotoliile arenelor luxoase, padurile ‘virgine’ si din avioanele private nu mai simti mirosul prafului inghitit in copilarie…uiti ca dupa tine nu s-a terminat tenisul si reusesti poate alimentat de o frustrare ca nu mai esti tu ‘doar tu’ acolo, iti canalizezi ultimele resurse ramase intr-un corp de campion, totusi imbatranit, sa arunci cu piesele de table dupa trecatori 🙂 de ce sa-i ajutam pe altii cand de fapt ‘aroganta’ noastra vine tocmai pentru ca suntem UNICII ajunsi pana acolo?! Pentru asta e nevoie de mai mult decat ‘caterinca’ si ‘mustata groasa’…mai e nevoie si de intelepciune.

Argus (18 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:13

Mi-a placut, cugetari e bun simt! Un singur lucru imi este neclar, anume, chiar a primit „moca” (probabil argoul este „pe d-amoaca”, ma rog…terenul Vointa? Din cate stiu, nu numai ca nu l-a primit ci ca prin manevre tipic dambovitene, a fostblocata intentia (zice-se ca guvernantii nu-s straini de asta) lui Nastase de a creea Ac. de Tenis si ca, totodata, Tiriac „n-a miscat” nici un degetel in a-l ajuta.
In rest, s-auzim de bine!

Radu (25 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:16

Daca si Geambasu zice ca Tiriac a fost jucator mare… s-a-ntors presa sportiva cu susu-n jos. Sa fie clar, Hanescu, Pavel, Voina au fost peste Tiriac. El a fost un norocos fantastic sa joace in generatie cu Nastase, altfel facea o pereche de dublu cu Ovici de rupea tot prin divizia a treia europeana.

Sergiu (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:17

Excelent scris

edy (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:24

mai e ceva d zis? 🙂

l337_owner (20 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:26

Sincer, nu stiu cine naiba ar fi interesat de Victor Hanescu.

bogdan (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:26

ca bine zici nene Geambasule!

MIKI II (22 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:57

Nu pot pune un egal intre Tiriac si Hanescu. E greu de spus care din cei doi are performante mai bune la activ.
Tiriac a avut norocul ca a aparut Nastase. Fara el ar fi fost poate mai slab cotat decat Hanescu si sigur mai putin cunoscut.
Pe Nastase, un geniu in tenis, il inteleg cand nu este interesat de mediocrul Hanescu. Ce are de vazut la un jucator fara harul lui Federer sau Nadal? Nimic.
Chestia cu academii de tenis ptr. copii, sponsorizari, etc, sunt vorbe de claca. Ce dracu face Federati de Tenis a Romaniei in acest sens. Nimic.

adi (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 14:57

Nastase un jucator genial ,dar calitatea lui de om e destul de subtire la nivelul sau de personalitate sa te urci baut la volan, nu isi permite un sofer din cind in cind? Apoi mai faci si glume cu ziaristii denota o mare lipsa de bun simt,
Cred ca noi cei mici ar trebui sa nu mai aratam nici un fel de respect unor persoane care au facut ceva in viata ,iar apoi isi inchipui ca pot sa faca si sa zica orice ca ei sunt cineva.

nas (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:12

Mda, Nastase mare om ..
M-am intalnit odata cu el in Primaverii, mi-a zis ca imi taie cauciucurile pentru ca am lasat masina unde a dezapezit el ..
mare om, mare caracter

paps (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:16

Oricum Hanescu a trecut de 3 milioane de dolari castigati numai din tenis, si nu cred ca il intereseaza parerea unora sau a altora despre jocul lui.

Deocamdata e de departe cel mai bun jucator roman dupa Pavel si numai asta conteaza.
Daca Hanescu nu ar mai juca pentru Romania in Cupa Davis, ne-am lupta an de an cu Zimbabwe in grupa Euro-Africana

messi (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:19

frate hanescu ala e atat de slab, incat il bate si o fata din top10 jneb00n e varza,sincer imi e rusine ca reprezinta romania si imi pare rau ca nu m-am apucat si eu de tenis(dar trebuie sa ai buget gros,tocmai de asta nu avem sportivi de performanta in tenis pentru ca sunt numai bogatani fara valoare si la fete si la baieti hai ca la fete mai misca 2-3 uneori dar la baieti doar cei cu bani razbesc cei cu valoare nu isi permit sa faca tenis si se AXEAZA PE FOTBAL !!!!!!!!! cumpara 10 ron o minge daia cauciucata si o bat toata ziua ) !!!!

Marius (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:20

Bravo

gigel (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:22

Nea Geambasule!… DEX-ul ne invata sa zicem capsuni cand vorbim de mai multe. Acu’ spune drept: ai fost si matale ironic sau ai facut o greseala nefortata?….

papanas (13 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:28

domnule ziarist,numai daca ne-amintim de performantele lui Nastase pentru tara LUI si-ar fi de ajus sa ne scoatem palaria,nicidecum sa-l punem la zid…cu Academia ”moca” sper ca te-ai lamurit si astept sa revii eventual spunind adevarul…iar ca om???? Ilie face parte din galeria Nadia, Borg,Maradona,Hagi,Sena,Shumacher etc ,care e adevarat ca nu sunt premianti la scoala de maici unde ai absolvit dumneata…deci revino subtil si pune-ti un pumnisor de glod in cap(fiindca eu cred ca esti unul dintre singurii care pot si-si permit s-o faca) si nu-i mai zapaci pe cei care fac performanta printre injuraturi din fata PC-ului…te roaga un admirator…pe bune…

dan (17 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:30

bun articol, buna contrabalansarea cu Hagi, era greu altfel….

Gibonul (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:34

Da, domnule Geambasu, domnii Tiriac si Nastase au tot dreptul sa apara in tribune la Paris sau Londra pentru ca SI-AU CASTIGAT ACEST DREPT. Vi se pare deplasat ca Nastase a facut o astfel de remarca la adresa lui Hanescu? Pai Hanescu are 29 de ani si in tot acest timp n-a obtinut decit performante modeste pe plan international. Cum se spune, e trecut de floarea virstei. Credeti ca l-ar afecta citusi de putin vorbele lui Ilie? Mira-m-as! In cel mai bun caz l-ar motiva putin, dar cum sa vorbim de ambitie la un jucator care n-a avut niciodata asa ceva. Domnule Geambasu, Hanescu este un jucator de tenis care nu doreste performanta, mereu a mers la „ciupeala” de cateva mii de euro si cam atit. Nu mi se pare ca Nastase era asemeni lui, asadar fostul campion e indreptatit sa-l „taxeze”. Sunt sigur ca daca era vorba de un junior roman, Nastase n-ar fi raspuns la fel.
Iar remarcile la vietile personale ale lui Nastase si Tiriac mi se par deplasate si deloc demne de reputatia pe care vreti s-o afisati.

gilos (147 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:37

Tiriac chiar a vrut sa se implice in tenisul romanesc. Ai uitat ca a candidat la alegerile FRT unde a propus un proiect interesant pt viitor ?
Ce sa-i faci, insa, daca mafia din tenisul de pe plaiurile mioritice a considerat ca nu ne trebuie tiriacu si este mai bun presedinte Ruxandra Dragomir ?

Articol rautacios. Nastase e Nastase orice ar spune geambasii de la gsptv.

Beeswax106 (3 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:49

@messi ce nu intelegi tu este ca in aceste turnee Hanescu nu reprezinta Romanica,reprezinta pur si simplu numele Hanescu el n-are nici o treaba cu tara asta acolo,el isi castiga banii,el i pierde,este un turneu PERSONAL pentru ca nu scrie Romania in dreptul lui ci doar Hanescu………….il doare in cot ce parere aveti voi despre el si nici macar acolo ce zice Nastase despre el………….si ar trebui sa-i multumiti ca inca joaca in cupa Davis pentru noi ca altfel ar fi vai de noi……….o fi fost Nastase talentat dar daca nu cred ca-i pasa de tenisul romanesc,n-am auzit sa faca nimic concret in afara de niste comentarii la adresa unor jucatori……..si posibilitati are..

InimaRea (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:49

D-le Geambaşu, îţi faci un imens deserviciu c-un astfel de text. Apari ranchiunos – şi e chiar caraghios că un om (fie el şi ziarist, care-i altă specie umană, orice s-ar zice) îl poate ţine de rău pe un faimos al generaţiei anterioare pentru ce n-a făcut. E cum l-ar dăscăli nepotul pe bunicu-său ce trebuia să facă ăl bătrîn cu viaţa lui. „Dacă eram în locul tău, bunicule…” pare a spune mînzul. Dar puteai fi, nepoate? A mai putut cineva fi Năstase, Nadia, Paţaichin?
Dar de ce-ai fi în locul ălui bătrîn, cînd poţi fi în locul tău – devino tu faimos şi demonstrează, apoi, cum ar trebui să-mbătrînească un faimos. Cum trebuie el să-şi dedice viaţa, averea şi sănătatea urmaşilor săi – el căruia nu i-a dedicat nimeni nimic, a ajuns faimos mai curînd împotriva lucrurilor decît în virtutea lor.
Ilie Năstase a jucat astfel tenis în lume încît lumea a aflat că şi-n România se joacă tenis – unde-a mai fi fost şi-aceea, la capătul Pămîntului, credeau americanii şi australienii de atunci (cum cred şi cei de acum deşi nu mai fac ei legea-n tenis, ca pe vremea lui Năstase, cînd deja exista Bolletieri).
Ca o sugestie, d-le Geambaşu – citeşte presa vremii şi vezi cît de tare s-a putut schimba Nasty (ştii de ce i se spunea aşa?) cît s-a potolit.
Ca o recomandare – nici la fotbal nu-i elegant să dai la gioale, darmite la jurnal. Ce-are a face viaţa lui privată de azi, cu trecuta lui glorie? Ori vei fi fiind vreun călugăr matale, pornit să-mprăştii pocăinţa-ntre mireni?
At last bun not least, e sub orice demnitate să-l acuzi pe Năstase de alcoolism. Dacă era beţiv, i se ducea demult buhu’. Păcate a mai avut el – şi-o mai fi făcînd cît l-or mai ţine baierile – dar năravul băuturii nu l-a avut şi nici nu l-a căpătat. Afară de cazul în care-l judeci ca adventist. Atunci, toţi neadventiştii sînt nişte beţivi nenorociţi.
Păi, vezi ce faci, d-le ziarist?
Despre Ţiriac, ar fi altă poveste. La anul 1989, avea deja o avere de peste 200 de milioane de dolari, era o personalitate în lumea de afaceri occidentală. E penibil să-ncerci să-i agăţi, azi, de coadă tinicheaua de libidinos bătrîn. D-ta pe ce lume trăieşti, oare?

Alex (3 comentarii)  •  21 iunie 2011, 15:56

Bun punctul de vedere.
E de apreciat pasiunea lui Hagi de a intoarce sportului macar o mica parte din ceea ce sportul i-a oferit.
Nastase imbatraneste urat.

vasco (267 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:00

Este destul de corect ceeace spui,pina la punctul cu incurajarea lui Hanescu si a altor mediocri,intr-un sport care oricum e individual si nu-ti poate baga nimeni nici bani in cont doar asa ca sa te incurajeze dar mai ales nu-ti poate da nimeni talent.De-alde Segarceanu,Hanescu si altii puteau sa nu se apuce niciodata de tenis,nu s-ar fi simtit lipsa lor cum nu se simte nici lipsa mea.Dar au fentat cumva,in stil romanesc si totusi,fara valoare,nu stiu cu ce bani,sunt prezenti pe la turnee ca sa aiba cine lua bataie.Chestia cu Nastase,ca bea sau ca divorteaza e exagerata,e viata lui personala;chestia cu tiriac vinatorul(ucigasul)de mistreti e altceva,tine de caracterul lui si de vremurile pe care le traim.Chiar era nevoie de articolul asta?

vasco (267 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:03

@Gigel,
ce DEX ai consultat?Cel ardelenesc,care „admite” si pluralul „rosiii” in loc de rosiile?

Ubercool (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:11

Nu are nici o obligatie Nastase, de nici un fel. E dreptul lui sa il doara la banana. Cat despre viata privata, il priveste, nu e treaba noastra. Dar, in GSP, la stiri sportivi, vezi cine se mai arde cu cine, cine a mai inselat pe cine, cine s-a mai casatorit, cine mai pozeaza in tatele goale. Mars in plm…

jiji (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:13

Bun articolul!In viata cand primesti trebuie sa si lasi ceva dupa tine,altfel ce rost mai are…..

virheeton (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:17

OFF: domnule GIGEL … dex-ul ne invata ca substantivul „capsuna” (fructul) are pluralul „capsune” iar substanivul „capsun” (arbustul, planta in sine) are pluralul „capsuni” … eu zic sa mai deschizi o data dex-ul sa verifici si la cuvantul „prostie” si vezi daca face referinta la tine!

ON: Cat despre articol, sunt si pro si contra… nici eu (mare iubitor, fost jucator de tenis de performanta) nu ma uit la meciurile lui Hanescu pentru ca este incredibila (tipic romaneasca) impertinenta si indolenta de care da dovada! Nu am mai vazut jucator sa nu alerge sau sa incerce sa alerge dupa o minge… nu lupta, nu face nimic… Eu cand jucam, alergam de rupeam pamantul chiar si dupa mingile pe care nu le puteam ajunge, doar pentru a/a-mi arata ca am dorinta de lupta iar asta conteaza pentru consumatorii de tenis de calitate … ori ceea ce face Hanescu nu e deloc tenis de calitate!

In rest… de acord cu dumneavoastra! Bun articol!

Jucatoru (11 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:23

Mizerie multa intr-un sport ce se vrea elegant. Intii si intii, tenisul de acum 40 ani nu se poate compara cu cel de acum. Este infinit mai greu sa reusesti in ziua de azi, se joaca pe tot globul, nu doar in citeva tari ca in era Nastase. Pe cei ce considera ca Hanescu este submediocru, ii invit sa compare mai putin cu Federer si Nadal, si sa faca un efort sa inteleaga cit de greu este sa te mentii in primii 100 jucatori ai lumii asa cum o face Victor de 8 ani. Accidentarea la spate de acum vreo 5 ani l-a aruncat undeva pe locul 700 in lume, si totusi a revenit inapoi in primii 50. Asta inseamna ca acolo ii este locul, si daca cineva imi spune ca locul 50 in lume (in orice domeniu) este submediocru, inseamna ca noi care ne dam cu parerea ar trebui sa ne punem streangul de jena pentru cit de slabi suntem.
Iar Nastase, ca fost jucator, ar trebui sa inteleaga si sa respecte efortul unui alt jucator. Hanescu este mult mai respectat in afara Romaniei decit in Romania, dar deja ne-am obisnuit sa ne batem joc de propriile valori, nu ?

dinamovism cronic (11 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:26

Bravo… la fix, elegant și cu cojones.Jurnalist…

ba(la)nel (75 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:31

Il putea macar incuraja pe Hanescu, sau sa-i dea un sfat…stim cu totii ca Hanescu nu e vreo mare valoare-n tenis, dar asta n-are importanta, un sfat venit de la Ilie ar fi insemnat mult…

Nasty (5 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:33

CĂPȘÚNĂ, căpșuni, s. f. Fruct fals al căpșunului, format din îngroșarea receptaculului floral în care sunt îngropate fructele propriu-zise, asemănător cu fraga, dar mai mare ca aceasta, de culoare roșie, cărnos, parfumat și gustos. – Probabil din căpușă (înv. „căpșună”) + suf. -une (lat. < -onem).

PS. pt desteptul cu „capsune” !!!

Nasty (5 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:35

CĂPȘÚNĂ ~e f. Fructul căpșunului. [G.-D. căpșunei] /cap + suf. ~uș + suf. ~ună

Nasty (5 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:35

CĂPȘÚN, căpșuni, s. m. Plantă erbacee târâtoare din familia rozaceelor, cu frunze trifoliate și cu flori mici albe, cultivată pentru fructele ei comestibile. (Fragaria moschata). – Din căpșună (derivat regresiv).

dcoios (14 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:37

Cred ca in engleza „shower” se refrea la ploaie inainte sa se inventeze dragutzul „shower” si nu cumva sa-i ziceti Douche ca inseamna altceva. … EX: WHO’s a douchebag? Acum pe alta idee : mai multe comentarii la tenis decit la fotbal?

zdsf (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:38

are dreptate geanbasu!

Nasty (5 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:40

pt desteptul cu „capsune”… diferenta pluralului e in functie de editia DEX’ului 😛

Nasty (5 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:47

róșie s. f. (sil. -și-e), art. róșia (sil. -și-a), g.-d. art. róșiei; pl. róșii, art. róșiile (sil. -și-i-)
Sursa: Ortografic

PS. deci pluralul e „rosii”, articulat e „rosiile”, asa ca voi meltenii de damboviteni nici vorbi corect nu stiti… 0

sageatasudului (6 comentarii)  •  21 iunie 2011, 16:57

off: @virheeton
chiar dex ne spune ca pluralul pentru capsuna este capsuni (http://dexonline.ro/definitie/c%C4%83p%C8%99una); ce-i drept sunt 6 dictionare citate in dex online si parerile sunt impartite, unele spun capsuni, altele capsune, asa ca putem alege, nu?
on: nu cred ca e treaba noastra sa ii judecam pe Tiriac sau Nastase pentru ce nu au facut, ci pentru ce au facut. Sa ne aducem aminte ca Tiriac a adus un circuit ATP la Bucuresti, e putin? A permis multor tineri sa participe la turneu cu bani mai putini, iar asta valoreaza foarte mult. Iar Nasti, doar pentru ca a acceptat sa isi asocieze numele cu un guvern al Romaniei (adica a acceptat sa isi pateze numele asociindu-l cu niste politicieni corupti si iresponsabili, caci aceasta este perceptia asupra politicienilor nostri), merita toata admiratia noastra. Unul din motivele lor a fost simplu: Romania.
Ganditi-va cati dintre dumneavoastra ar accepta sa isi asocieze numele cu politicienii romani, stiind ca proiectele demarate au toate sansele sa esueze in sifonarea banilor publici sau privati, dupa principiul celor doua bile: una s-a stricat si pe una am pierdut-o.

Cubinschi Adrian (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:01

Performanta lui Ilie nu v-a fi egalata de nimeni. In rest doar rautati neesentiale…

mihai (1 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:08

excelent articol…. poate prea bland cu cei doi veritabili capitalisti… sa fie sanatosi si sa-si vada de ale lor… si parerile lor sa le pastreze sanatosi… ca nastase nu a ajutat cu nimic tenisul nostru nu e o mirare, dar ca un tiriac a distrus o cariera a unei atlete ca melinte pentru a demonstra ca este mai catolic ca papa…. este jenant de-a dreptul

X (4 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:12

Ar fi culmea sa il incurajeze pe Hanescu care acum putin timp scuipa pe la Wimbledon…

Batman (3 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:12

CARLOS SLIM HELU – 74 DE MILIARDE DE DOLARI
Se gandeste sa lase intreaga avere poporului mexican,
Ilie si Ion isi etaleaza ifosele pe la Grand Slamuri si prin glamour magazines.
E o chestiune de civilizatie la urma urmei,ba nu,de fapt e de bun simt si educatie.
Hagi poate nu se exprima la fel de coerent dar pt el vorbesc faptele.
Un articol reusit, felicitari d-le Geambasu

rapid (2 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:28

copilul „batran” Nastase ar trebui sa isi aminteasca cum trantea meciuri si sa lasa pe altii in pace!se crede mare jucator.Daca era asa mare jucator cum se crede acum se chinuiau Nadal djokivic sau federer sa ii doboare recordurile.Nu toti jucatorii pot fi in primii 5.Daca asta este valoarea lui Hanescu ce ar trebui sa faca? sa renunte la tenis ca nu ii place marelui Nastase de el?penibil betivul si curvarul asta!

Zed (4 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:32

Domnule Geambasu, nu inteleg care este problema dvs. vizavi de declaratia lui Ilie Nastase. Omul a fost intrebat despre Hanescu, iar el si-a exprimat opinia. Nu este ca si cum a dat buzna intr-un platou de televiziune, sa-l terciuiasca pe Hanescu. Desi, daca ma intrebati pe mine, rasfatatul asta cu moaca de om grav si important ar mai trebui urecheat din cand in cand.
In alta ordine de idei, ce face Ilie Nastase cu viata si/sau banii lui nu e problema dvs. Sau a noastra. Probabil ca are motivele lui sa nu investeasca intr-o academie de tenis. Probabil ca si Tiriac are motivele lui sa nu investeasca intr-un asemenea proiect. Haideti mai bine sa vedem ce se intampla cu tenisul din Romania din cauza celor cu adevarat vinovati. Ca de cersit la marile glorii m-am cam saturat.

kappa (4 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:33

Nu mi-a placut nici mie remarca lui Ilie Nastase vis-a-vis de meciurile lui Hanescu. Daca nu-l poate ajuta cu un sfat sau prin orice altceva, atunci macar sa-i dea pace. O lipsa de respect si o „aroganta” ambele inutile.

Sunt de acord cu tonul general al articolului si cu remarcile referitoare la Tiriac si Nastase.

Chiar ma bucur ca i-ati pus la punct. Adica i-ati asezat la locul lor.

dan (3 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:40

Nu ca ar conta, ca nu scrie nicaieri ca fostii sportivi sunt obligati sa se apuce de tras baze sportive sau de antrenat grupe de copii – e o alta fabulatie marca Geambasu – dar trebuie sa fi tampit si sa nu cunosti deloc fenomenul sa spui ca Ion Tiriac nu a facut nimic pentru tenis dupa ce s-a lasat.

Sa reimprospatam memoria. Unu: turneul de la Madrid, turneul de la Bucuresti, Mastersul de pe vremuri

Doi: Becker, Vilas, Safin… dar e adevarat, nu sunt copii neaosi care joaca cu rachete cu rama de sarma, ce-or mai fi si alea.

tanase (3 comentarii)  •  21 iunie 2011, 17:51

ma mir ca poti scrie si decent. eu ma asteptam sa te bucuri de necazul Timisoarei. sau asta e planul pentru urmatorul articolas?

Comentează