Cristian Geambaşu

Jurnalist box-to-box, de 25 de ani mereu în echipa ideală a presei de sport. Respectat, temut și foarte apreciat. Întotdeauna la obiect, tăios, fără ocolișuri

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Cristian Geambaşu
Dinamo chiar arată a retrogradată!

Hagi nu experimentează cu Dinamo. Cu Dinamo are o datorie de plătit. În general, Viitorul se simte confortabil contra lui Dinamo. Și este foarte bine când fotbalul nu devine un spațiu al cumetriilor. După Aventura cu Sepsi, Viitorul pare să […]

...

Despre dezastru cu optimism

Dinamo joacă joi împotriva Viitorului. Și, dacă nu v-ați dat seama ori ați plecat urechea la șoaptele persoanelor rău intenționate, Dinamo se află într-o perioadă în care joacă bine. Asta este părerea antrenorului Adrian Mihalcea. Grav este că omul vorbea […]

...

O posibilă Craiova Maxima

A fost o pledoarie pentru curaj, atitudine ofensivă, pentru fotbal generos. CFR are meritul că a participat activ la spectacolul propus de olteni. Mijlocul terenului, acolo unde se plămădește jocul. Așa zic înțelepții fotbalului. Itu, Bordeianu, Djokovici contra Nistor, Mateiu, […]

...

Mai dăm afară motoreta? Mai râdem de juniori?

Atunci când un jucător supraponderal și în general neantrenat, cum este astăzi Adi Popa, zburdă pe flancul apărat de Kilyen și cu o frână de motoretă veritabilă își aruncă adversarul în alunecare ca pe pârtia de la Clăbucet, lucrurile sunt […]

...

Despre solemnitatea prostiei

O posibilă continuare a articolului „DJ Djoko și asimptomaticii gândirii” al colegului Radu Naum. Era un editorial despre faptele de vitejie ale bravilor tenismeni sârbi și ale tovarășilor bulgari, ruși de de alte naționalități care dau peste nas sistemului capitalist. […]

...

Florin coupe şi Cristina de serie

Se rup parcările cluburilor cu maşinile de fiţe ale fotbaliştilor. Restul e invidie Florin Gardoş a intrat în rîndul lumii. Pentru un fotbalist, a intra în rîndul lumii înseamnă printre puţine altele să conduci o maşină tare. Un aspirator de […]

miercuri, 12 ianuarie 2011, 4:57

Se rup parcările cluburilor cu maşinile de fiţe ale fotbaliştilor. Restul e invidie

Florin Gardoş a intrat în rîndul lumii. Pentru un fotbalist, a intra în rîndul lumii înseamnă printre puţine altele să conduci o maşină tare. Un aspirator de fete. Într-un fel, Florin Gardoş era în rîndul lumii, pentru că el avea deja o maşină. Cînd a venit de la Concordia Chiajna, Gardoş conducea un Audi A4. La mîna a doua, precizează fotbalistul, doar 15.000 de euro. După o jumătate de an petrecută la Discordia Steaua, fundaşul a achiziţionat un BMW Seria 6 Coupe, al cărui preţ de catalog este de 85.000 de euro. Dar noua maşină a lui Gardoş este tot la mîna a doua, iar jucătorul transferat în vară ne asigură că nu a achitat decît jumătate din suma de pornire a spectaculosului automobil. BMW-ul de fiţe a fost admirat de coechipieri, care au cîrcotit ca nişte ziarişti de monden. De unde ai avut, mă, bani să îţi iei scula asta? Întrebare justificată dpdv financiar, pentru că salariul lunar al fundaşului stelist este de 6.000 de euro.

Cristina Neagu a intrat în rîndul lumii de cîteva ori pînă acum. Pentru o handbalistă, a intra în rîndul lumii înseamnă să fii cea mai bună jucătoare a naţionalei României, una dintre cele mai bune jucătoare din lume şi golgetera recentului Campionat European din Danemarca, unde fetele noastre au reuşit să cîştige bronzul. Cristina Neagu intrase deja în rîndul lumii cînd se transfera de la Rulmentul la Oltchim, pentru că era considerată cea mai bună tînără handbalistă a lumii. Cînd venea de la Braşov la Rîmnicu Vîlcea, Cristina nu avea nici maşină, nici carnet de conducere. Între timp, şi-a luat carnet şi conduce maşina tatălui său, un banal Ford Fiesta. Cumpărat, se pare, la mîna întîi, deci echivalentul unui Mercedes la mîna a treia şi al unui Rolls la mîna a patra sau a cincea. Salariul lunar al Cristinei la Oltchim este de 10.000 de euro.

Aţi ghicit. Vă aflaţi în faţa unui articol populist, în care un jucător de fotbal este comparat cu o handbalistă şi în care jucătorul de fotbal este arătat cu degetul că şi-a cumpărat o maşină de fiţe, în vreme ce handbalista conduce o maşină obişnuită, care nu e nici măcar a ei. Scopul parşiv al acestui text este acela de a asmuţi oamenii obişnuiţi asupra unei tinere speranţe a fotbalului românesc, în general asupra fotbaliştilor care au o viaţă şi o tinereţe pe care vor să şi le trăiască la maximum, cu adrenalină şi nu cu penicilină. Invidia şi nimic altceva justifică uitatul peste gardul Stelei, unde campionul deţinătorilor de bolizi nu-i nici pe departe Gardoş, ci Răduţ, o altă mlădiţă a fotbalului nostru.

O posibilă concluzie. Lumea se vede la fel de la Satu Mare şi de la Bucureşti. Florin Gardoş este din Satu Mare, iar Cristina Neagu e bucureşteancă. BMW-urile, Audi-urile, parveniţii, cocalarii şi maneliştii nu au carte de identitate.

Comentarii (57)Adaugă comentariu

Iasi (16 comentarii)  •  13 ianuarie 2011, 22:55

Nu stiu ce s-a intimplat da criza asta a mai periat din masinile de fite. Cam multi au ramas sa le schimbe, si cred ca in urmatorii ani se va ajunge cu castigurile la sumele cat de cat apropiate de ce ar trebui sa fie. Ca se spala bani in lina lui mitica se stie dar l-a un moment dat o sa se termine si cu banii si atunci sa-i vedem pe „saracii” fotbalisti

DD (31 comentarii)  •  13 ianuarie 2011, 23:18

@baubau: esti parvenit in Bucuresti ? Esti din provincie ? Bucurestiul chiar s-a umplut de tarani, manelisti,borfasi si c|_|rve veniti din toate colturile tarii ! Whatever…..

herbert holyoake (43 comentarii)  •  14 ianuarie 2011, 0:04

Cu ani in urma am angajat un emigrant roman pe nume Ion Petru.S-a dovedit o buna investitie.Omul era destept ,capabil,interesat sa invete continuu si ambitios.Dupa numai 6 ani a devenit managerul fabricii desi nu era inginer.Intr-o zi,muncitor fiind inca,si-a cumparat un ceas Omega de 6000 $.Cind l-am intrebat de ce mi-a raspuns – D-le ,pe vremea mea in Romania un ceas de mina era un standard de respectabilitate.Cu cit mai „elvetian” era ceasul cu atit mai respectat si mai invidiat erai.Nu am putut atunci sa am unul,il am acum ! Mai avea omul acasa o colectie de vreo 500 de albume de muzica rock !

florin (22 comentarii)  •  14 ianuarie 2011, 0:26

Dar cine-i de vina nenicule, de ajung jucatorii de fotbal – nu FOTBALISTII, ca astia-s extrem de putini in Romania -, sa se creada buricul pamintului? In primul rind patronii, ca le dau bani cu nemiluita, desi prestatii ioc, apoi chiar voi, mass-media, care cum trage un Gardos un pirt intr-o masina mai asa, cum se urca intr-un pat mai blond, hopa cu articolul de fond, cu poze din fata si profil, cu pareri si contrapareri…
Pai ce treaba are presa de sport, mai ales aia de-şi zice televiziune de sport, cu… handbalul mondial de exemplu? Televiziunile „cu staif” nu transmit nimic din Suedia, ziarele scriu cu mare zgircenie, in schimb e redata cu lux de amanunte intilnirea dintre Strimba si Bomba!?
Asa ca, daca sportul e cum e, si presa „de specialitate” e cum e. In loc de sport, fite, adultere, batai, lacrimi de crocodil pentru Mutu…
Halal!

Scooby (20 comentarii)  •  14 ianuarie 2011, 11:05

Mie Gardos chiar mi se pare un baiat OK. Pana la urma masina e optiunea fiecaruia, si banii dati de Gardos pe masina probabil ca ii castiga in maxim 6 luni. Sa nu uitam ca e un jucator cu mari perspective (daca nu-si va pierde capul) asa ca in 2-3 ani poate ajunge la 1 milion pe an. Cat despre Cristina, probabil ca fata are ceva mai bun de facut cu banii sau poate pur si simplu nu pune mare accent pe masina, considerand-o doar un obiect util in viata de zi cu zi.

undo (12 comentarii)  •  14 ianuarie 2011, 11:49

@Ducu daca tu nu intelegi fenomenul fotbal, sau daca nu l-ai practicat, poate pentru tine este o pierdere de timp. ce-i drept, in romania cam este o pierdere de timp uitatul la fotbal care nu prea mai e fotbal…

Adi (1 comentarii)  •  14 ianuarie 2011, 14:55

Bun articol, singura precizare : Cristina conduce Ford Focus, nu Fiesta:), cel putin asa a declarat in emisiunea Contraatac

Comentează