Costin Ștucan

Ziarist 360°. Talentat, vigilent, suspicios, insistent, polivalent. Investigații, opinii, video content

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Costin Ștucan
Neuberții și paligorii

“FCSB a stat mult mai bine fizic decât CFR. S-a văzut clar că jucătorii lor aveau mintea limpede tot timpul și asta ți-o dă avantajul fizic față de adversar. Nu are importanță că jucătorii de la CFR sunt mai în […]

...

Frăsinescu, suspectul de serviciu

În doar 21 de minute ale meciului FC Argeș – Poli Iași 2-1, căpitanul oaspeților, Cosmin Frăsinescu, a comis două faulturi în careu, însă doar primul a fost sancționat de arbitrul Lucian Rusandu:

minutul 4, Gaitan pasează moale în spate, […]

...

Tănase, maestrul hipnotizator

“Văd un dans între ele, parcă e un vals vienez. Când să treacă o echipă în față, face pasul înapoi și începe din nou dansul. Iar valsează, apoi una stă iar pe loc când are șanse să se desprindă. Când […]

...

Prințul Mîșkin și „blatul” generației lui Hagi și Popescu

În era internetului, imaginile video de la meciul România – Spania 1-2, jucat pe 18 iunie 1996 pe Elland Road din Leeds, nu sunt ușor de găsit pe giganticul YouTube. Puține secvențe au mai rămas în spațiul online de la […]

...

Apărarea FCSB de lemn și geniul rotofei

0-1, 0-1, 0-1. Criza de rezultate în care a intrat brusc FCSB după un sezon pe care dădea senzația că îl gestionează neașteptat de sigur se poate adânci sau se poate spulbera etapa viitoare, cu Chindia. E simplu, fotbalul nu […]

...

Rotaru: finanțator tip Becali de nouă generație, modificat genetic

Deși spune că are trei confidenți “secreți” - neștiuți de nimeni (unul e Papură, apropo) - cu care se consultă, finanțatorul are deja reputația că taie și spânzură după bunul plac

Permalink to Rotaru: finanțator tip Becali de nouă generație, modificat genetic
luni, 6 mai 2019, 2:00

“Dacă dumneavoastră nu aveați drepturile TV, nu discutați acum cu mine”.

La miezul nopții de duminică spre luni, după o nouă înfrângere greu de explicat în fața FCSB, Mihai Rotaru – finanțatorul misterios de la Craiova – certa televiziunile că programează meciurile Craiovei seara, la minus șapte grade.

Mai mult, omul de afaceri s-a trezit scoțându-i ochii lui Vali Moraru pentru privilegiul de a-l avea invitat în direct prin telefon. Aerul mesianic al intervenției a fost întregit în momentul în care Rotaru a invocat locurile de muncă din televiziune create de Craiova, adică de Liga 1, adică de fotbalul românesc.

Logica are dizabilități, dar discursul nu e nou.

L-au avut înaintea lui Rotaru și alți îmbogățiți intrați în fotbal în căutare de senzații tari. Acești domni respectabili au senzația că le pun pâinea zilnică pe masă operatorilor, producătorilor, reporterilor, editorilor și moderatorilor din televiziunile de sport, în timp ce cluburile lor înfulecă hulpave zecile de milioane de euro oferite anual – inexplicabil, dacă ținem cont de produsul primit la schimb – de patronii respectivilor angajați din TV.

Ca un mic paradox, banii mulți veniți de la televiziuni provin de fapt din abonamentele lunare la cablu, abonamente pe care le plătesc inclusiv operatorii, producătorii, reporterii, editorii sau moderatorii TV.

Vexată, Craiova susține că ea nu stă în perfuziile financiare de la deținătorii de drepturi.

Potrivit lui Rotaru, clubul său își asigură doar 40 la sută din buget din banii de la televiziuni. Restul vine din alte fonduri, dar nu de acasă – spune Rotaru – pentru că el nu face acte caritabile. Craiova e un business din care investitorul vrea să scoată bani, nu să-i îngroape.

Perfect.

Nu discutăm aici despre modul în care face afaceri finanțatorul Craiovei, reținut la un moment dat într-un dosar legat de retrocedări ilegale, și nu luăm în discuție nici modalitatea prin care atrage fonduri în club. Sunt idei bune de marketing, dar și aspecte controversate legate de conexiunile politice puternice ale finanțatorului Rotaru. În fond, să nu uităm că echipa lui, urnită din loc de Olguța Vasilescu, a primit cadou un loc direct în Liga 2.

Apropo, folosind logica distorsionată a lui Rotaru, ar mai fi discutat îndrăznețul finanțator cu Vali Moraru dacă echipa lui pornea din Liga 4?

Dar mai serios decât asta e altceva.

Aseară, în timp ce Rotaru se înfoia în direct, echipa lui digera o nouă înfrângere care confirmă falimentul sportiv reprezentat de sezonul 2018-2019. După orice standarde, ce s-a întâmplat în această primăvară după plecarea lui Mitriță și accidentarea lui Koljic e un dezastru pentru un club cu pretenții tot mai mari.

Rotaru îl certa pe Moraru la Digi Sport, iar Sorin Cârțu vorbea la GSP Live despre necesitatea unei strategii coerente, despre dorința lui de a fi consultat la perfectarea unor transferuri și despre obligativitatea despărțirii de niște fotbaliști care nu au treabă cu Craiova.

Prezent în studio, Cornel Dinu a zâmbit amar: “Sorin nu va putea face nimic!”.

Dinu are dreptate. În biroul său întunecat de lângă Piața Romană, Mihai Rotaru e nedezlipit de un Mac în memoria căruia stă comprimat tot universul clubului. Deși spune că are trei confidenți “secreți” – neștiuți de nimeni (unul e Papură, apropo) – cu care se consultă, finanțatorul are deja reputația că taie și spânzură după bunul plac.

El dă banii, el decide tot, inclusiv cine joacă, “dacă interesul clubului este de a vinde un anumit jucător la un anumit moment”, după cum a mărturisit într-o discuție recentă.

De aici, probabil, și atitudinea tot mai îndrăzneață, aerul de salvator afișat în intervenția televizată de duminică.

În timp ce Donkor, Kelic și alți băieți transferați pe criterii neclare greșesc, ciudat, pe bandă rulantă, fotbalul românesc este pe punctul de a da naștere unui nou finanțator din specia George Becali.

Și Rotaru nu e singurul “fetus”.

La Cluj mai există un domn Varga, implicat și el – ce coincidență minunată – în dosare de retrocedări.

Și Varga este discret, puternic, atotcuprinzător, conectat politic, iar tot mai mulți martori susțin că finanțatorul misterios de la Cluj își terorizează angajații, indiferent că ei se numesc Dan Petrescu, Bogdan Mara sau Marius Bilașco.

Diferența dintre prototipul Becali și urmașii Rotaru și Varga este că noul tip de finanțator a suferit o mică modificare de cod genetic: e reținut în a se expune mediatic într-un mod excesiv.

Pentru mulți, acesta e un semn de civilizație.

Dar tăcerea poate fi uneori mai periculoasă decât logoreea lui Becali. Măcar ultimul mai are momente inexplicabile în care se autodenunță în direct, cum a fost cazul recent cu pariurile de la Champions League.

Comentarii (51)Adaugă comentariu

Geo (3 comentarii)  •  6 mai 2019, 14:18

Problema dvs. cu Becali e una, comportamentul lui Rotaru e altceva. Eu nu l-am auzit pe Becali niciodata spunand ca nu ar vorbi cu presa care nu are drepturi de televizare la Liga 1, pentru ca despre asta a fost vorba. Becali are derapaje, are defecte, dar n-avea loc in discutia despre Rotaru. Rotaru nu seamana cu Becali pentru ca nu face ce face Becali, este cu totul diferit si, din pacate pentru el, mult mai ascuns, alunecos si imprevizibil.

Clord (2 comentarii)  •  6 mai 2019, 14:23

Sigur ca exista similitudini intre domnu’ de la Craiova si razboinicu’ Luminii! Dar si diferente majore. Nu prea poti compara mere cu pere! Exista o aroganta permisiva, sa-i spunem acceptata si una rupta din zona prostiei romanului smecher, cel transformat intr-un zeu local cu aspiratii nationale! Lumea fotbalului este parte integrata a lumii noastre! Din ea apar astfel de specimene, aceasta lume creioneaza cel mai bine nivelul nostru de educatie! Asa cum de 30 de ani alegem raul cel mai mic, probabil ca as fi tentat sa aleg intre domnu’ mesia local si razboinicul luminii pe cel din urma! E mai hazliu si daca facem niste calcule matematice simple, a cam tinut liga I in viata!

JEAN PHOUTAILLE MARAIS (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:15

Astfel de specimene anecdotice nici nu merita sa fie bagate in seama!Si acest Rotaru face parte din fauna aciuita in fotbalul romanesc pe langa unele echipe,smecheri sau interlopi,sau si una si alta,care cred ca le stiu pe toate si isi fac imagine prin fotbal,singurul mod prin care pot iesi in evidenta!Nulitati gen Becali ,ar fi avut un asa formidabil capital de imagine,daca nu era EL CIOBANDANTE,marele patron de la Steaua?Nu,sa fim seriosiLa fel si trepadusul asta cu dinti stricati,care a descoperit gaura la covrig s se crede mare om de fotbal!Un nimic,ca multi altii....dar si presa sportiva trebuia sa traiasca datorita unor astfel de aratari.....asa e!

Golombioschi Ilie (2 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:15

Sunteti niste ipocriti ***. Faceti pe prostii dar chiar sunteti.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

eugen pan (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:17

Puteti sa ne bagam ceva in ea de echipa.l-am auzit aseara pe pe acest Rotaru la digi sport si pot spune ca la inteligenta nu-l depaseste pe Mititelu.

Vladone (25 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:20

Walter (Cluj) , Iancu (Timisoara), Penescu (Arges), Turcu (Dinamo) , Mititelu (Craiova), Adamescu (Otelul) si lista poate continua. Toti sunt la fel, toti au acelasi obiectiv si toti dispar la fel. Rotaru nu este decat un alt cap al balaurului, acum la putere. Azi e mare si tare, crede ca soarele se invarte in jurul lui... in cativa ani va avea soarta unuia dintre cei pe care i-am enumerat. Pentru ca el si oamenii ca el nu inteleg ca pe lantul trofic sunt niste *** in mocirla nicidecum vulturi sau lei.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

itu52 (17 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:26

Logică beton. Povești la gura sobei, realitatea te contrazice. Exact cei 3 sunt fruntea fotbalului românesc. Atunci la ce bun să bați toba. Ești al treilea care face propaganda situației anormale din fotbalul de la noi. Peste tot în lumea asta, aleargă televiziunile după cluburi, numai la noi televiziunile ”subvenționează” fotbalul. Televiziunile dictează, turma asta de posturi incapabile de producții de calitate, ce te intoxică cu ”dezbateri” de doi bani și filme leșinate. Da, plătesc la greu turma de foști fotbaliști, rebuturi în antrenorat, care vin să explice cea ce nu este de explicat în veselul nostru campionat. Asta nu este schemă încărcată? Ăștia nu trăiesc din abonamentul nostru? Probabil pregătiți o creștere a abonamentului, altfel nu se explică propaganda făcută. De ce nu lăsați mecanismele economice să-și facă treaba? Să falimenteze cei neputincioși, că așa este în capitalism, altfel mintea le va sta la subvenții și ciuguleală. A dracului economie de piață, a fost moșită de cea socialistă și adoptată de planificarea centralizată. Că veni vorba, nicicând amărâta asta de economie nu a fost așa de centralizată. Acum se știe tot angajatul, tot ce se produce și cred că tot ce se fură. Se dirijează tot, baiul este că nu ajung banii pentru a mulțumi sectorul neproductiv mereu în dezvoltare, pentru că productivii calificați și tot mai scârbiți aleg alte meleaguri. Acest fenomen va da mari bătăi de cap țării.

George Craiova (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:46

Rotaru din nou a avut un comportament reprobabil. Sunt suporter al Craiovei de când m-am născut. Am 42 de ani. Ce vreau să zic este dacă acest individ din specia becaliană crede că eu o merg la meciuri și o să susțin echipa atâta timp cât el are un comportament de neam prost, atunci se înșeală. Rotare, trezește-te! Nu mai da cu dreptul în stângul la echipă. Dacă vrei hobbyuri, ia-ți o motocicletă cu ataș, lasă fotbalul la oamenii care se pricep.

Zanea Alex (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:56

@costinstucan: Cred ca ai analizat complet aiurea situatia, poate si pentru ca ai simtit ca trebuie sa-l aperi pe Moraru, fiind colegi de breasla. Ceea ce spus aseara Rotaru, totusi fara a fi clar, a fost ca televiziunile se considera un fel de stapani ai cluburilor. Doar pentru ca platesc drepturi de difuzare. Au facut praf performanta fotbalului romanesc intervenind la LPF si FRF pentru schimbarea organizatorica a competitiei. Apoi au dictat ore de joc absurde pentru meciuri de campionat transmise si preluate doar in Romania (italienii, englezii, spaniolii si altii au meciurile preluate in zeci de tari, de asta incepe derbyurile tarziu seara). Cu exceptia a 3-4 nume din Liga 1, nu avem echipe care sa fie in stare sa adune 5000 de oameni la stadion. Ca sa nu mai zic de fotbalul prestat, unul efectiv de lumea a treia. Si atunci este normala frustrarea lui Rotaru. Unii investesc si fac tot posibilul sa contruiasca performanta iar altii doar incaseaza banii, bagand echipele in faliment cand vor sa faca cash-out. Pentru ca daca te uiti cum sunt distribuiti banii in functie de clasamentul Ligii 1, nu este prea mare diferenta intre locurile 1-5 si 9-14. Aseara Moraru, care nu e prima data cand isi depaseste statutul de jurnalist si face partizanat, nu a fost in stare sa-l lase pe Rotaru sa spuna ce avea de spus ci l-a luat la misto in permanenta. Si mai este o chestie. Daca Liga 1 nu e asa importanta, de ce au cumparat drepturile tv, trusturile in cauza?!

JFM (16 comentarii)  •  6 mai 2019, 15:58

Parvenit. Normal ca a batut palma cu Gigi, astia se recunosc imediat.

observator_federal (7 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:11

Presa gigistă atacă din nou în haită... După Mitriță (cazul cel mai perfid de linșaj mediatic în fotbalul românesc de la Daum încoace, a cărui ferocitate chiar nu vor putea să o justifice vreodată "slujitorii condeiului") iată acum în vizorul băieților care și-au făcut o meserie din datul cu părerea în slujba puternicilor zilei, a intrat patronul Universității Craiova... Rotaru a reușit să adune la Craiova un nucleu de fotbaliști români foarte buni cărora le-a asigurat (fără umilințe grotești) condiții excelente, incusiv transferuri (niciodată la Fcsb!!) profitabile - profitabile fotbaliștilor în primul rând - readucând Craiova pe locul meritat în fotbalul românesc. Și acum este acuzat de mercantilism tocmai de cei care au transformat massmedia sportivă într-o anexă docilă a grupului de interese care a coborât fotbalul românesc la "performanțele" lui de azi... Universitatea Craiova vă deranjează și când câștigă, și când pierde, și vă e aproape imposibil să lăudați fenomenul renăscut al Campioanei unei mari iubiri... Oare de ce consideră iubitorii fotbalului că sunteți "gigiști"?

zinir (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:14

"Apropo, folosind logica distorsionată a lui Rotaru, ar mai fi discutat îndrăznețul finanțator cu Vali Moraru dacă echipa lui pornea din Liga 4? În fond, să nu uităm că echipa lui, urnită din loc de Olguța Vasilescu, a primit cadou un loc direct în Liga 2." Corect ce spuneti acolo, domnule Stucan, de ce ati asteptat pana acum pentru a spune acest adevar? Cum este posibil ca Steaua, Rapidul, Timisoara, Clujul, Galatiul, Ploiestiul sa inceapa din liga a patra, in timp ce Craiova isi infiinteaza echipa direct in liga a doua? Imi pare rau ca a fost nevoie de acest eveniment cu Rotaru pentru a spune adevarul, dar mai bine mai tarziu decat niciodata.

Andrei F (79 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:33

Logica de clasa doua!!!!Adica Stucan il cearta pe Rotaru pentru ca nu aduce bani de acasa dar in acelasi timp lauda patronii televiziunilor!!!!Stucane ,nu ca patronii buni ale televiziunilor de sport aduc ei bani de acasa? Nu ca patronii televiziunilor care nu platesc darile la stat sau cu datorii candva la cluburile de fotbal sunt exemplul bun?----Cine merge pe stadion ii da dreptate 100% lui Rotariu!Cine este din Oltenia stie cate masini din afara Craiovei intra in oras doar pentru un meci al Craiovei...Televiziunile nici macar nu prezinta o davada minora ca daca meciurile din Liga 1 ar incepe la ora 20 ar avea audiente mai mici....Si cum sa produca acea dovada daca fraierii cu fotbal adevarat de afara pot juca si la orele 12 ,15,17....?Mai mult ,astia mai dau chiar si miliarde si...nici nu televizeaza toate meciurile!!!!Ne amintim cum Steaua desi avea meciuri importante in Europa a fost fortata de televiziuni sa joace intr-o perioada geroasa?Pentru cine a uitat meciul este Astra-Steaua....-----In ce tara normala televiziunile si operatorii de cablu promit meciurile din Liga 1 pentru urmatorii ani daca inca nu se vanduse drepturile de televizare?

gogu (4 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:35

domnule daca l are pe papura confident e bine papura e un fel de dica care a venit de nicaieri si tot acolo a ajuns

Andrei F (79 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:38

@George Craiova (1 comentarii) • 6 mai 2019, 15:46 Eu am urmarit discutia de aseara si nu mi s-a parut ca Rotaru a sarit calul...Dumneata daca mergi pe stadion ai vrea ca orele de disputare ale meciurilor sa fie mai rezonabile?Daca esti craiovean ai vazut puzderia de masini din alte judete?Rotariu a spus ca daca meciul de aseara incepea la o ora mai rezonabila stadionul era plin...Ce te deranjeaza la asta?Craciunescu aseara a sarit la scandal desi Rotariu compara orele de disputare din Europa...In majoritate meciurile in Europa au inceput la 18 sau la 20...

simplu (3 comentarii)  •  6 mai 2019, 16:54

baietii astia care se ascund o fac pentru ca le e frica de ceva. putem sa intuim de exemplu ca ar putea deranja cum a deranjat si becali la un moment dat. mie baiatul asa rotaru imi aminteste de balonul de la timisoara, iancu, ala de ne dadea tuturor lectii de management modern in timp ce facea frauda cu tva. astia care au ajuns mari antreprenori prin combinatii cu statul sunt si cei mai destepti si cei mai indreptatiti. niste ciocoi. respect maxim oricarui ziarist care se ia la tranta cu ei asa cum a facut vali moraru aseara. fac pariu ca au zbarnait niste telefoane amicale pe la managementul digi din partea dlui rotaru sa fie pus la punct "obraznicul" de moraru. hai la vot pe 26 mai sa scapam de speciile astea aparute pe valul de *** imprastiat de partidul unic

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

adrian ungureanu (3 comentarii)  •  6 mai 2019, 17:26

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

adrian ungureanu (3 comentarii)  •  6 mai 2019, 17:32

pawn (29 comentarii)  •  6 mai 2019, 17:44

@simplu. „dumneata ai un creier atît de neted, încît s-ar putea merge cu sania pe el”, le zicea cioran obtuzilor sai elevi din rasinari. bine. voteaza cu dreapta, asa cum ti-e obiceiul (ti-as da un link catre lucy lava, pe youtube, da' ma cenzureaza astia). in rest...fereasca domnu' sa-i superi pe ziaristi, doamne fere sa dea cu masina peste tine un caraghios d-asta (vezi huidu), ca se apara ca mafiotii intre ei. pai cine-i rotaru asta? si ce vrea el? sa vina suporterii la stadion ca-n jermania, italia, frantzia, cu zecile de mii pe stadion la ora 14? familii intregi, cu femei, copii, batrani? pai da ce, suntem comunijti, ca fraierii astia care nu stie ce ie nopturna? nu, fratelor, doar rumanu capitalist stie ce-i nopturna! iar gutzanu' de suporter sa faca bine si sa-si ia familia pe coclauri la inntr-o noapte rece si ploioasa de februarie la stoke (err, la giurgiu, voiam sa zic, ca nici macar la stoke nu se mai juca la ore d-alea) si sa mai taca dreacu din gura, ca nu-i dupe el, e dupe televiziuni.

ovidiu_3003 (83 comentarii)  •  6 mai 2019, 18:18

...sa nu exageram rotaru nu i la fel de prost ce jiji ...jiji i cioban rotaru are facultate ...are alta gandire chiar daca taie si spanzura...nu poti sa pui semnul egal intre ei ...intre jiji si mititelu ...da. Pentru toti papa lapte care se cred mai presus decat seful FRF...CSU nu a vrut loc in liga 2 a ...nu am cerut noi ...n i s a oferit de catre seful FRF de atunci ...am incheiat discutia.

gicapuia (6 comentarii)  •  6 mai 2019, 18:24

Ce ar fi daca RCS si Telekom nu ar mai cumpara meciurile din Liga 1?! Pina la toamna tirzie a anului 2019 Domnul Rotaru ar avea sanse mari sa reprezinte 25 % sau chiar 33 % din " fotbalul romanesc" . Ca ar mai ramine doar echipa domniei sale, FCSB ul lui Gigi, si Viitorul luiGica Hagi si eventual CFR Cluj, desi asupra lor am dubii. Atunci sa vezi produs de exceptie. Dupa sezonul regulat o sa fie doua echipe in play out si doua in paly off.

Razvan (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 18:33

Intradevar exista o problema cu orele la care se desfasoara partidele din Liga1. De multe ori as fi vrut sa merg la stadion dar din cauza ca partida era programata dupa orele 20 nu am putut sa merg. De ce? Simplu. Iasi : stadionul in dealul copoului; la ore tarzii in zile de toamna e foarte frig( nu mai spun cate meciuri am prins pe zapada si ger); meciul se termina dupa orele 22, deja risti sa nu ai mijloc de transport iar daca esti cu masina oricum iti ia aproape o ora sa ajungi acasa. Deci te prinde 12 noaptea. A doua zi trebuie sa ajungi si la munca. Cumulat cu conditiile de la stadion si cu jocul care de multe ori este slab, cum am putea atrage publicul la meciuri ca sa creasca valoarea fotbalului? In concluzie, prin programarea meciurilor la ore tarzii televiziunile nu incurajeaza deloc prezenta pe stadioane.De multe ori si pentru vizionarea la TV e cam tarziu ;)In Anglia se joaca mult mai devreme. Poate vor sa ei sa bea 2-3 beri dupa meci, sa petreaca dupa victoria echipei favorite. La noi ce sa mai faci la 12 noaptea plouat si infrigurat dupa un spectacol pe masura?

Coco (3 comentarii)  •  6 mai 2019, 18:36

Domnu Stucan, da, aveti dreptate, Rotaru are un comportament de oligarh, dar, daca Domnul Rotaru are dreptate cu ora 19:00 in loc de ora 21? In loc sa-i explice cineva din domeniu cu date statistice, ca e mai ok ora 21:00 decat ora 19:00, domnul Moraru il ia la mijto ca e obosit Papura la ora 21:00, si ca vai domne ce produs e Liga 1, produs pe care se plateste 28 de milioane. Eu nu cred ca Rotaru cu tot oligarhismul lui , nu e in stare sa priceapa pe date si cifre daca televiziunile vin cu argumente; dar inca o data, daca are dreptate?

Andrei F (79 comentarii)  •  6 mai 2019, 18:51

@ gicapuia Esti indoctrinat bine de televiziuni...Liga 1 o sa traiasca si fara banii din televiziuni...Sunt atatea echipe in esaloanele inferioare doritoare de afirmare si care acum nu traiesc din banii de televizare...Strict pe subiectul Rotariu.Te indoiesti ca echipa lui Rotaru ar avea mai multi spectatori daca meciurile se joaca la ore mai favorabile?Rotaru a spus ca daca meciul Craiova- Steaua se juca mai devreme la meci erau 30 000 de spectatori...Il poti contrazice?

Durden (12 comentarii)  •  6 mai 2019, 19:16

in primul rand eu nu inteleg ce treaba ai ca emisiune de fotbal sa ai un finantator de echipa la telefon. asta daca o tot dai p-aia cu deontologia. nu ii mai sunati si gata, nu mai aveti de ce va plange!!

a dica (55 comentarii)  •  6 mai 2019, 19:44

Nu ma dau in vant dupa Rotaru si ceea ce reprezinta el, dar si televiziunile au cam sarit calu'. Se bat cu caramida in piept ca finanteaza ei fotbalul romanesc. Pai nu ei dau banii, ci consumatorul final, adica noi. Ceilalti traiesc cu totii pentru ca noi, cei multi, platim. Si daca ar trebui sa se planga cineva, noi ar trebui s-o facem. De calitatea comentariilor, de modul neprofesionist in care este interpretat jocul, de saracia informatiilor, de prim-planurile cu botoxate, in locul reluarilor fazelor de joc etc.. Eu cred ca ar trebui sa plateasca chiar mai mult si sa nu transmita toate meciurile. Pai cat credeti ca e interesat un oltean de un meci, Iasi - Botosani sa zicem, care prezinta interes local. Daca n-ar fi televizat s-ar duce oamenii din zona la meci. A, un meci Iasi - FCSB trebuie televizat ca se uita toata tara, sau un Dinamo - CFR. Ba mai mult, televiziunile se baga prin dezinformare si la ridicarea sau coborarea unor antrenori, jucatori sau echipe. Aseara, comentatorul Gradinescu a spus de vreo 3 ori ca jucatorul Coman nu a contribuit cu nimic la penalty, „meritul” apartinand in totalitate fundasului craiovean. Il durea gura sa spuna ca a fost cel mai bun fcsb-ist din atac? Nu, inesamna ca are oarece interes. Sa ne aducem aminte si de can-can-ul promovat cu atata avant? Asa ca baietilor si fetelor de la televiziuni, nu stiu pe ce criterii ati fost angajati, dar daca tot prestati macar faceti-o cu mai mult profesionalism.

savlovschi (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 20:36

Domnule Stucan sunteti mai prost decat Rotaru: "Ca un mic paradox, banii mulți veniți de la televiziuni provin de fapt din abonamentele lunare la cablu, abonamente pe care le plătesc inclusiv operatorii, producătorii, reporterii, editorii sau moderatorii TV." Noi cei care avem abonamente va platim salariile si mofturile de *** al echipelor din Liga 1. Acest mocirlos fotbal. Daca noi, cei care platim abonamentele, nu am exista, fotbalul asta ridicat pe un piedestal inalt, un fotbal de proasta calitate, nu ar exista, iar voi, cei care scrieti de talentele lui Rotaru nu ati exista. Noi suntem mai *** decat voi cei din presa si mult, dar mult mai *** decat finantatorii din liga 1. Contribuim ca prostii la salariile voastre, iar voi nu faceti nimic, contribuim la salariile celor din Liga 1, iar ei nu fac practic nimic. Fac un sport. Transferuri de sute de milioane de euro, salarii la fel peste tot prin Europa. Pentru ce? Un entertainment care a ajuns sa fie platit cu atatia bani. Mi-ar placea domnule stucan sa nu fiti mai prost decat Rotaru. La dumneavoastra am avea niste asteptari, in teorie.

BigBear (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 20:38

Rotaru nu vrea sa inteleaga ceva - fotbalul este un produs ca oricare altul si nu mai suntem in anii comunismului cu acces f redus la media, azi ai acces la orice. Da, cativa oameni se uita la televizor insa doar cativa si la cum arata fotbalul romanesc azi, daca ar reveni la formatul normal si primele 2 echipe sa fie departe de restul probabil ca nici dracu nu s-ar uita la ei pe timpul asta. Oricum echipa lui este moarta, a avut un sezon foarte bun insa a vandut vedetele si a schimbat si un antrenor care a facut treaba. Dupa aia.. traieste din amintiri si asta o sa fie si la anul. El confunda nostalgia si iubirea fanilor pentru un brand cu calitatea produsului. Da, si Rapidul are 3000 de spectatori in divizia a 3-a, mai mult decat Chiajna sau Voluntari insa aia sunt acolo pentru brand, nu ca Rapidul de azi ar fi cel de ieri sau ar juca un fotbal spectaculos.

Ovi (2 comentarii)  •  6 mai 2019, 21:25

Rotaru are si el scheletele lui in dulap, dar atitudinea moderatorilor (si nu este prima data) depaseste granita jurnalismului. Televiziunile platesc bani fotbalului dar se pare ca au senzatia ca ele tin fotbalul in viata.....Atunci sa impuna direct campioana si cine retrogradeaza etc. La fel cum Rotaru (si nu numai el) vrea sa faca profit, televiziunile nu platesc atitia bani Ligii daca nu le-ar aduce avantaje , adica profit! Fotbalul (sportul in general) si televiziunile trebuie sa fie complemtare . Nu sa arate care o are mai mare...

BigBear (6 comentarii)  •  6 mai 2019, 21:36

@Ovi - pai televiziunile tin fotbalul in viata, daca te uiti o sa vezi ca banii din tv sunt o mare parte din bugetul echipelor, chiar si la Craiova sunt 40%. Esti sigur ca fara ele ar exista echipe? De exemplu la MEdias banii din tv erau 83% din buget. Fotbalul romanesc nu are decat acei bani din televiziunile romanesti, nimeni nu se duce pe stadioane, nimeni nu cumpara tricouri sau alte produse, nimeni din afara nu se uita la Chiajna cu Voluntari.

Unu’ (14 comentarii)  •  6 mai 2019, 22:10

Cand ii aud pe unii ca televiziunile pun meciuri la ore tarzii si d-aia nu se duce romanul la meci, ma apuca rasul. Sambata la ora 18 a jucat Dunarea cu Dinamo, stadionul era aproape gol. 10 mii de locuri cica ar avea stadionul si daca zic ca au fost 3 mii de oameni la meci, sunt indulgent(doar la oficiala erau cev grupuri de oameni, in rest imprastiati). Si am luat exemplu Dinamo ca e cea mai titrata echipa din liga 1, are un suflu nou acum Rednic si va fi campioana editiei viitoare. Deci astia de mai sus sa-mi explice si mie de ce cand se joaca ziua nu se duce lumea deloc la stadion, dar seara sigur e vina televiziunilor, care vor sa subjuge cluburile? Asta e mentalitatea romaneasca, s-a tot vazut pe la toate cluburile, sigur sunt altii de vina pentru esecul lor, nu incompetenta de care dau dovada. Diferenta din Becali si Rotaru e data de anul in care au castigat procesele cu retrocedari. Atat.

MARCEL (1 comentarii)  •  6 mai 2019, 22:12

Uneori moderatorii sunt de o penibilitate feroce. Un fault vazut dupa a zecea reluare e intors pe toate fețele timp de o oră. Nu știu ce ați transmite dacă domnul Becali sau alții ar avea ,,tupeul” de a vă inchide telefonul în nas. Ce faceți voi nu întâlniți în Occident. P.S. Când nu mai nimic de spus apare ,,Messi” al arbitrajului. Vă las pe voi să spuneți despre cine e vorba.

dan b (55 comentarii)  •  6 mai 2019, 22:12

@BigBear. Sa incerc o schema de gandire la fel de simplista ca a ta si a multor ziaristi: daca nu ar da televiziunile bani si meciurile nu s-ar televiza, ca inainte de 90, stadioanele ar fi pline, ca inainte de 90, iar autoritatile locale si intreprinderile s-ar implica financiar si nu numai, tot ca inainte de 90.

mihai (7 comentarii)  •  6 mai 2019, 22:17

@zirin... fcsb ,club nou infiintat ,din ce liga a inceput?!

Unu’ (14 comentarii)  •  6 mai 2019, 22:46

@dan b Inainte de 90 mai jucam si noi ceva semifinale si finale de cupe europene, ba mai mult le mai si castigam. Acum e o performanta daca jucam in august in Europa.

Ovli (2 comentarii)  •  6 mai 2019, 23:26

BigBear, adevarul este undeva la mijloc. Daca se desfiinteaza fotbalul televiziunile mor? Nu. Daca de maine televiziunile se desfiinteaza fotbalul moare? Nu. Se va adapta. Da, banii dati de televiziune sunt frumosi pentru toate echipele de Liga I, dar sunt dati de buna voie de televiziuni pentru ca mai departe ele fac alti bani (mai multi) prin difuzarea meciurilor. Ma deranjeaza atitudinea de bun samaritean a televiziunii, "daca nu dau ele bani fotbalul moare". Televiziunea este intermediarul, cel care plateste suntem noi, abonatii. Si firmele ale caror reclame din pauze sunt platite mai scump poate, etc. Banii multi dati de televiziune sunt dati de bunavoie, pe baza unor calcule care urmaresc tot cistigul. Daca sunt bunul samaritean, de ce nu zic numai Craiovei sa joace numai simbata sau duminica de la ora 18.00? Macar in playoff? Pentru ca pierd audienta pe interval orar etc. Faptul ca Liga vinde drepturile fara nici o conditie dovedeste cit de "asezata"este economia noastra de piata. Dar nu ne mai mira nimic...

Fabius (4 comentarii)  •  6 mai 2019, 23:53

E normal sa programezi un meci intr-o zi de luni, la ora 21,00, la minus sapte grade ? Putem sa luam exemplul Germaniei , Angliei sau al oricarei tari din vestul Europei si sa invatam ceva . Craiova va depasi acest moment dificil, nu va faceti iluzii d-le Stucan.

?????? (95 comentarii)  •  7 mai 2019, 0:43

"Gigirea becaliană" a unei echipe de tradiție în fotbalul românesc cum a fost Steaua, deci și cu "reverberații" aproape în întreg fotbalul autohton din spațiul carpato-danubiano-pontic, vizibile pe alocuri îndeosebi și cu preponderență pe la nivel organizatoric , opinați că ar fi putut avea ca scop și scădera rolului armatei, ca instituție, în fotbal, ? Remarcați și faptul că, în prezent ,"echipa gigistă" ,cea care a luat locul în Liga întâi al fostei echipe Steaua, încercă un rol de "frânar" al CFR Cluj, din traseul, cu stații din ce în ce mai puține în acestă ediție de campionat, spre câștigarea competiției fotbalistice organizată de Liga întâi, ?

Bigbear (6 comentarii)  •  7 mai 2019, 1:42

@ Dan b - nu vad legătura, in vest stadioanele sunt pline deși meciurile sunt televizate in zeci de țări @Ovgli - fotbal românesc moare fara televiziuni în sensul că ar scădea și mai puțin până ar fi irelevant, practic liga a doua ar deveni prima ligă și asta e, s-ar târî așa prin viață. Există campionate de fotbal și în Gibraltar sau Luxemburg sau San Marino, și acolo sunt 10-12 echipe și una iese campioana insa nu înseamnă că au valoare la nivel european.

motanul incaltat (47 comentarii)  •  7 mai 2019, 1:55

Rotaru crede ca el tine televiziunile de sport si le plateste salariile datorita umilintei si comportamentului *** al unor moderatori tv. Tin minte acum citiva ani Silviu Tudor Samuila isi facea emisiunea cu Gigi prin telefon. Iti venea scirba.Eu sincer il detest pe acest moderator. Asa ca nu va mirati. Iar acesti finantatori-oameni de nimic-dupa 2 -3 contracte cu statul incep sa se creada Dumnezei. Astia merita toti bagati in puscarie.... Cu ce e pacaliciul asta de Rotaru mai bun decit Pinalti , Netoiu, Borcea sau altii????? Si de ce DNA nu intervine in Primaria Craiova de numai asta poate sa foloseasca ION OBLEMENCO.... Doar ca este un PSD-ist nenorocit???? De ce FISC-ul nu intervine sa vedem unde sunt banii luati pe Mitrita si ceilanti???? Ca multi dintre noi presupunem ca sunt in conturile PSD....Ca fraierul asta devenit peste noapte stapin de sclavi nu e decit o amarita de marioneta....

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Lestie (13 comentarii)  •  7 mai 2019, 17:42

Rotaru e clona lui Becali, iar CSU a "campioanei unei mari iubiri". Daca Mititelu nu va fi lasat sa o readuca pe Universitatea in Liga 1, Craiova va avea soarta Ploiestiului, Aradului, Timisoarei, Pitestiului...

Che Guevara (31 comentarii)  •  7 mai 2019, 21:01

UEFA s-a saturat sa bage bani in aceasta gaura fara fund care este fotbalul romanesc. In curand fotbalul va fi ca Formula 1. Numai echipele performante vor avea parte de tort. Restul se vor chinui in anonimat.

Danny (2 comentarii)  •  8 mai 2019, 2:21

asta e presa din ziua de azi .. acum ati vazut ? de 2-3 ani tot va spun ca asa e peste tot .. si in afara se baga patronii peste antrenori :D acum va astept cu articolul : Cum dispar banii de la cluburi in liga 1 .. Campionate castigate pe blat pentru bonusul din Champions League !! Ca sa vada si lumea .. mai ales cei 300 spartani de la csa .. cine a distrus footbalul in Romanica ... am avut coeficient adus de becali cel prost ... si risipite de niste flamanzi !! ;)

cornel (1 comentarii)  •  8 mai 2019, 8:21

Cum apare o echipa care joaca un fotbal spectacol si care constituie pericol pentru Becali , unii din voi aruncati cu noroi. Desfintati bai tot si sa joace numai Steaua cu Dinamo. Vorbesti de Cluj? pai tu esti strain de finantare a unor cluburi esti *** in fotbal. Sau vrei sa te bagi in seama?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Cosmin (6 comentarii)  •  8 mai 2019, 14:22

In mare parte sint de acord cu ceea ce spuneti despre finantatorii acestia mentionati. A unele rezerve : Prima : nu sint asa doar ei,exista si altii nementionati insa. Secunda : Nu puteti vorbi da "falimentul sezonului 2018-2019 , la Craiova , cind echipe este pe locul 3 ( dar chiar si cu locul 4 ). A treia : In felul sau, dl Cornel Dinu este "din acelasi aluat" , fost mare jucator, apoi antrenor indoielnic ( "mort in fotbal" la ...Scornicesti) are un limbaj , voit superior, insa jijneste , fara noima.... de la "inaltimea caracterului " sau, sprijinit pe grade si o pensie babana , din Politie ( Militie,...ma rog), unde are grade militare pentru merite sportive "( C-asa-i romanul...muncitor ! )

ostrovschi (1 comentarii)  •  13 mai 2019, 9:23

Cred ca televiziunilor si mai ales angajatilor lor din studio trebuie sa le reamintim ca ele exista si au bani datorita noua abonatilor la cablu sau satelit principala sursa de finantare alaturi de publicitate ,care nu ar mai exista daca nu am fi noi abonatii ! Si ajungem in situatia paradoxala ca un angajat al unei televiziuni care primeste bani datorita noua abonatilor sa ma trimita la -10 grade la ora 21 pe stadion ca sa-si vinda el publicitatea.... sau poate mai urit face totul ca sa ramin in fata televizorului ca sa-si vinda el publicitatea.... oricum si ei sunt partasi la lipsa de spectatori din tribune.... poate din cind in cind, sa coboare in lumea reala, sa vina sa stea cu noi la tribuna 2 la Craiova la -10 si dupa aceea sa simta ce *** sunt citeodata in studiourile cu aer condionat...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează