Alin Buzărin

Oltenia continuă să dea nu doar fotbaliști, ci și povestitori cu har și cu simțul umorului. Plus memoria de PC de ultimă generație

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Alin Buzărin
Dinamo Zagreb combate „teoria figurii frumoase”

La lista deja lungă a glumelor pe seama lui The Special One mai putem adăuga una: între Tottenham și CFR Cluj nu e mare diferență, de vreme ce ambele au fost eliminate de Dinamo Zagreb dincolo de timpul regulamentar de […]

...

Mirel Rădoi. Virusul și selecția

Un pachet de trei meciuri ale echipei naționale cu selecționerul în izolare e ca o nuntă la care mirele și mireasa, sau măcar unul dintre ei, nu pot participa. Din păcate, pe titularul băncii tehnice a echipei l-a lovit virusul […]

...

Piedici în calea Oștirii

A sosit sâmbăta Meciului Secolului. Nu Fischer-Spaski la Reykjavik, nu Cassius Clay-Foreman la Kinshasa lui Mobutu, nici vreun Borg-McEnroe, cinci ceasuri la Wimbledon.

Acelea au fost ale secolului trecut. Ale mileniului trecut, mai precis, o perioadă a sportului și a […]

...

Gueye nu trebuia să fie subiect de prima pagină!

Nu putea fi în altă parte decât la Dinamo și nu putea fi altcineva decât Magaye Gueye. Așa cum în criminalistică există acele profiluri lombrosiene (de la medicul italian Lombroso), care indică posibilul făptaș după fizionomie și comportament, așa și […]

...

Mario, talibanul emoției

I se spune Mario, dar de fapt îl cheamă Marius Nicolae. Acel Mario italienizat e util mai ales pentru eliminarea confuziilor, pentru că îl desparte o singură vocală, „o” în loc de „u”, de un fost mare fotbalist, Marius Niculae. […]

...

Floarea de colţ

E greu de spus dacă Rapid a jucat bine sau rău în faţa lui Rosenborg. După o lună şi ceva de pauză se pot trece cu vederea cîteva pase inexacte sau o uşoară gîfîială spre final, în ciuda schimbărilor. Pînă […]

joi, 18 ianuarie 2007, 5:37

E greu de spus dacă Rapid a jucat bine sau rău în faţa lui Rosenborg. După o lună şi ceva de pauză se pot trece cu vederea cîteva pase inexacte sau o uşoară gîfîială spre final, în ciuda schimbărilor. Pînă la debutul returului mai sînt 6 săptămîini, timp suficient ca Ganea să se sincronizeze cu mijlocaşii (Măldă e mijlocaş, să nu uităm!), iar pe stînga să apară, în fine, o soluţie în locul lui Karamian.
 

Înainte de a juca bine sau rău, Rapidul joacă perimat, desuet, răsuflat. Nu neapărat ca prestaţie individuală, pentru că oamenii îşi dau silinţa, cît mai ales ca manieră. Un 3-4-3, sau 3-4-1-2, sau 3-4-2-1, ziceţi-i cum vreţi, în care, pînă ca faza de construcţie să ajungă la centrul terenului, mingea trece de cîte două ori pe la fiecare apărător. Urmează apoi o pasă lungă, de obicei de la Maftei, pe care Zicu, să zicem, o primeşte undeva la gît. Stilul nici nu atrage estetic, nici nu dă roade, dar e păstrat cu sfinţenie, ca o floare de colţ presată între două pagini de carte. Frumos, rarisim, gingaş, dar inutil.

Comentarii (196)Adaugă comentariu

Livrone (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 17:48

so trezit si nea buzarin……

bb (6 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 17:59

s-a spart rapidul precum dinamo o va face in 2007

Cr!st! (3 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:01

Rapid joaca un sistem invechit, indiferent ca e vorba de 3-4-3, 3-4-1-2, sau 3-4-2-1 sistemul de joc cu 3 fundasi nu mai este folosit de nicio echipa puternica din Europa. Daca ma gandesc bine, inafara de Argentina nici o nationala nu foloseste 3 fundasi(intre cele importante ma refer). Rapid se vrea o echipa europeana cu rezultate in cupele europene dar continua cu un sistem invechit. Oare Razvan nu stie sa joace cu 4 pe linia de fund ? De unde atata „incapatinare” sa ramana „in urma” ca sistem de joc ?

mario (2 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:06

stilul lucescu….nimik
atata timp cayt voi presa o sa il laudati pe marele antrenor razvan ……..nu o sa se intample nimik…nici o schimbare

rapid nu joaca absolut nimik din cauza antreborului, eu cred ca rapid are cea mai valoroasa ekipa din campionat dar cel mai slab antrenor

Zoltika61 (25 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:10

D-le Alin!
Nu credeti ca Rapidul ar face o miscare buna daca l-ar transfera pe Tibi Balan ? Este un jucator de creatie de care Rapidul cam duce lipsa. In plus si-ar reintalni fostii colegi de la Sportul, Mazilu si C.Lazar, cu care s-a inteles foarte bine. Balan ar putea fi un servant ideal pentru atacantii giulesteni.

mario (2 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:10

acest loze sau cum se numeste este de fapt un vadim stelist care a fost crescut sub manutza tov valentin si loveste in ekipa care a fost singura forma de protest in perioada comunista…….ii reamintesc ca de la rapid au fost jukatori arestati inaintea meciurilor cu clonele comunista, la Rapid au fost ucisi jukatori de catre militienii vremurilor de atunci vezi cazul fotbalistului Caraliu iar nu uitati cum a murit si din ce cauza a murit antrenorul Mateianu….

dorel (13 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:14

ba ziaristu lu peste a fost primul meci dupa vacanta ,ce vroiai sa joace la maxim ,+ca RAPID nu e una din echipele care sa va trezeasca un „interes colateral”,asa ca nu vad de ce sa analizam cu atita profesionalism jocul unei echipe care nu joaca in UEFA.acum voi incerca sa vad ce analize ai facut si la alte echipe cu pretentii din tara …………pa

rada (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:15

incredibil. domnul editorialist buzarin a facut zdrente echipa dupa un amical

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:17

ptr. mario
Mai documenteaza-te
Fondata in Moscova la 23 Iunie 1921, Internationala Sportiva Rosie (Red Sport International – RSI), si-a definit misiunea ca fiind „crearea organizatiilor proletare revolutionare de sport si gimnastica in toate tarile lumii si transformarea lor in centre care sa ajute proletariatul in lupta de clasa”. Desfiintata in anul 1937 de catre Internationala Comunista care o finantase de-a lungul intregii sale existente, aceasta organizatie si-a atins partial scopul in multe din tarile in care a activat. In Romania existau putini comunisti la acea vreme, si tocmai din acest motiv s-a ales promovarea bolsevismului rusesc in cadrul muncitorimii de la Caile Ferate Romane. Astfel, in 1923, printr-o – nu-i asa – incredibila coincidenta cu anul infiintarii Lokomotivei sora de la Moscova, s-a nascut Lokomotiva autohtona: Rapid.

Desigur, suporterii giulesteni vor spune ca dupa informatiile pe care le au ei, comunistii au ajuns mult mai tarziu in Romania. Insa pana la momentul intoarcerii armelor impotriva Germaniei, propaganda pro-ruseasca s-a desfasurat constant in tara noastra, in marea parte a timpului in ilegalitate. Dovada incontestabila a orientarii politice ceferiste e celebra greva din 1933 de la Atelierele Grivita, ramasa in istorie sub numele de „Grivita Rosie”. Liderul sindicatului comunist era Gheorghe Gheorghiu-Dej, un etern apropiat al clubului „nascut din aburul locomotivei”. Iata insa ca bazandu-se pe cea mai proasta carte de fictiune a secolului XX, Glasul Rotilor de Tren, toata lumea si-a format o alta parere despre Rapid. „Diavoli visini” se cred fosti luptatori anti-comunisti, blamand Steaua pentru apartenenta sa la Armata Romana. Delirul lor ii cuprinde pe Stalin si Ana Pauker, insa istoria nu minte asa ca vor ramane pentru totdeauna vorbele celui care a infiintat Steaua, Generalul MIHAIL LASCAR: „Ce vor rusii ? Sa distrugem armata ? Sa distrugem scolile ? Ce vor ?”

Din pacate pentru noi, din fericire pentru Rapid, rusii au venit si au constatat ca Lascar „nu s-a vindecat niciodata” de eterna sa „boala”: antisovietismul. L-au inlaturat din conducerea Armatei, si l-au acuzat de crime de razboi. El s-a dus, insa va ramane vesnic STEAUA !

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:18

Zoltika – eu cred ca si Zicu poate fi un jucator de creatie, daca e distribuit corespunzator, daca e pus sa dea pase, nu sa le primeasca. Despre Balan stiu doar ca a fost accidentat si n-a jucat de vreo opt luni

dorel (13 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:19

LOze draga vorbeste mimi in tine,revino-ti pt ca stiu ca poti mai mult

Alin Buzărin (421 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:20

Dorel – am spus la inceputul materialului ca a fost primul meci si sint circumstante atenuante. Dar si in al doilea, si in al 30-lea, tot cu 3 fundasi centrali va juca.

titi preda (60 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:20

@matrixone,
EXCELENT!

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:22

Editul apartine lui greco, mii de multumiri din partea tuturor Stelistilor

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:24

ptr. dorel
E greu de inteles ptr. dvs.

Cr!st! (3 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:26

Perja mijlocas stanga…..Dica mijlocas dreapta…..”mijlocasi de banda de meserie” 🙂

Cristian33 (11 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:28

@matrixone

subscriu si eu, o „palma” pe obrazul acestei „echipe” mici, „iubita de ce multi, nevoiasi si obiditi” dupa spusele „patronului” Copos, acest luc scaiualkãr in lupta eterna cu „fascinatia puterii” reprezentata de „fortele raului”, Steaua si dinamo:))

Raul (2 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:30

In sfarsit incepe lumea sa-si dea seama ca Razvan Lucescu nu e bun ca antrenor. Imi place de el, imi pare rau de el…… dar vreau sa plece de la Rapid. Razvaneee, pleaca frate ca nu cunosti si ia-l cu tine si pe Maldarasanu.
Sau, schimba sistemul (4-4-2 cu Maldarasanu, copil de minge) si ne schimbam si noi parerea.
Hai Rapid!

Cristian33 (11 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:31

dorel e un plezirist si un epicurean manelist, cu inflexiuni vangeliene pesemne:))

eldorado (8 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:31

Am impresia ca ati dorit alyceva din acest articol.Este adresat antrenorului echipei Rapid ,sau sistemului 3-4-3?Aplici un sisyem in functie de calitatile jucatorilor pe care ii ai.Rapid a avut mereu o echipa compusa din jucatori tehnici si foarte tehnici.De acea jocul Rapidului ebte unul foarte elaborat.cu multe pase inapoi, lateral si cu lansari surprinzatoare in atac cand aparatorii adversi au avansat pentru a crea spatii libere .Aceste capcane au dat rezultate anul trecut in cupa UEFA si chiar anul acesta,cand au dominat tactic si tehnic echipe titrate precum Hertha,Panaiyhinaikos,PSG

Zoltika61 (25 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:31

Si Mazilu a avut o perioada lunga de accidentare, dar si-a revenit.
Zicu mi se pare un jucator prea individualist pt. rolul de ”regista”.

Mariusbv (5 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:32

Stelistii emana ca intotdeauna ipocrizie cand vorbesc de istorie; e de ajuns sa zici 1947 si te gandesti automat la o ciuma rosie care a cuprins estul Europei. Bai neispraviti stelisti dupa ultimele documente s-ar parea ca Rapid ar fi aparut de fapt prin 1911, an in care veti zice ca sovieticii erau la un pahar de vorba cu regele Ferdinand; nu ma refer la toti stelistii, ci la niste ipocriti de la ei gen Safta care duduie de prostie.

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:33

ptr. Raul
Lasa frate ca inca e semnal la Donetk:))) si ii mai trimite „puriul” ce schimbari sa faca:)))

Cristian33 (11 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:34

Da’ scandarea aia periculoasa v-o amintiti? „hhaaai raaaapeeedu, ‘aaai reeeaaaluu”?!!*%:))))

Cum adiq, realu’?:)))

Buzatu Cristian (3 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:35

Eu spun ca trebuie sa fie gasita o solutie neaparat pe partea stanga la mijloc ma refer.Este adevarat sunt rapidist si recunosc ca e o despartire mare Karamian.Rapidul are jucatori bun de clasa mai ales atacanti dar noi nu suntem ajutati de arbitrii cum sunt rivalele,si cea mai mare problema ca ratam mult desi avem ocazii.

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:36

ptr. Mariusbv
peste cateva ore o sa sutii ca echipa pe care o iubesti este prima echipa de fotbal infiintata in lume:)))))))))))) penibil.

matrixone (16 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:37

Pai daca are jucatori de clasa!!! de ce vreti sa va mai ajute arbitrii!!!!!!

Cr!st! (3 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:39

Nu cereti pomana de la arbitrii !!!!!! Jucati fotbal…”bagati-o in ate ” nu o trimiteti in tribuna singur cu portarul (Zicu stie cel mai bine capitolul asta)

titi preda (60 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:46

@ Cred ca se vorbeste prea mult de CRApid! O echipa de maidan, fara parmares_
au jucat mai mult la „matineu”!
Echipa lu ‘Vasile Roaita (si ala tunator la Siguranta ).
Se incearca o fuziune :”maidanez cu ciori”( corcitura draq’lui) de la o vreme, doar’doar o pune mina UTCopos pi 10 milioane de euro, o s-o ia din tri ‘pi cea mai scurta!

Cristian33 (11 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:48

@MariusBv

„dupa ultimele documente s-ar parea ca Rapid ar fi aparut de fapt prin 1911”

te contrazic!

dupa ultimnele cercetari, s-a descoperit langa cetatea Histria, un sit arheologic datand din sec. III i.Hr, infatisand basoreliefuri, cu busturi ale unor traco-geti, dupa uneloe surse din ramura costobocilor.

Analizand ADN-ul acestora, specialistii germani au determinat ca aceste fosile au apartinut primilor rapidisti, pe frontispiciul basoreliefului stand scris: „AVGVSTA DACICA RAPIDULETSUM CALCIO”

:))))Cea mai tare poanta pana acum in 2007

Stelistu (10 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:49

„ekipa care a fost singura forma de protest in perioada comunista”
In primul rand, se scrie „echipa”. „ekipa” nu inseamna nimic in LR. Daca te referi insa la Rapid ca la „ekipa”, sunt de acord cu tine, pt ca este intradevar vorba de nimic.
Cum putea fi Rapid singura forma de protest in comunism? Mai bine zis, cum putea Rapid sa fie o forma de protest? A retrograda in „B” in doua randuri este lupta anticomunista, ca altceva notabil nu stiu sa fi facut Rapidul in ultimii 50 de ani?

Cristian33 (11 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 18:50

ma refer, desigur, la afirmatia distinsului user @MariusBv:)

DanThe… (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:03

ptr.matrixone – cam dezorientat, ai scapat din realitatea virtuala dand buzna in cea reala… Scutura-te de aburii ametitori(daca esti in stare) si mai citeste odata articolul, este despre o echipa de fotbal pe nume RAPID.
Deh, va bantuie acest nume pe voi stelistii de va treziti vorbind in dodii oriunde…
Daca esti asa bine informat despre subiectul infiintarii – desi nu corespunde temei articolului, asezarea invechita in care joaca Rapidul – lucru perfect adevarat, de ce nu spui nimic despre adevarata perioada comunista a tarii, in care echipa de langa cimitir a clanului ceausescu a fost cu varf si indesat favorizata?!
Pesemne ca va doare tare, mai baieti, apusul epocii de aur…

pentru rapidisti (50 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:04

Inca o data s-a dovedit ca acest copos e un homosexual.A-ti vazut ce festival e acolo acum?festivalul homosexualilor.Da, sigur, pura coincidenta.hahahahahahahahahahahaha.FORZA STEAUA

MaDaMan (49 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:14

domnule buzarin mai bine imi luati coaielen gura si pe urma sa spuneti la toata lumea bancul cu Tare varianta adaptata dupa experienta proprie

oare (5 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:19

atentiune natiune… aristocratia rapidista incepe sa-si faca simtita prezenta pe acest blog… tineti-va bine si ascundeti-va copiii, „aristocratii” stropesc puternic cind vorbesc

avem mai jos prima mostra (stay tuned for more):
_____________________________________________________________
# MaDaMan Says:
January 18th, 2007 at 7:14 pm

domnule buzarin mai bine imi luati coaielen gura si pe urma sa spuneti la toata lumea bancul cu Tare varianta adaptata dupa experienta proprie

radu simtion (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:26

@loze

esti un mare bou, cum poti sustine ca rapid o echipa bagata in b de comunisti este chiar ea o echipa comunista. pt relatii privitoare la comunism contacteaza-ma poate doresti lectii.

tzatzichi (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:27

domnule buzarin,daca sunteti asa de mare antrenor de ce nu antrenati rapidul??sau doar suferiti asa putin a antrenor cum face si vochin?si ala mare antrenor se vede

Buzatu Cristian (3 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 19:34

Pentru :matrixone
Noi nu vrem sa ne ajute arbitrii.Dar nici pe altii.

rapidu4ever (15 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:00

Buzarine te-ai intrebat de ce esti privit ca cel mai jalnic ziarist de la gsp?Apropo,nu inteleg ce ai vrut sa spui de Malda…a jucat ca portar in acest meci?
PS Poate ca Rapid o fi fost infiintata de „rosii”(desi daca a spus ala nu trebuie sa fie exact asa) insa cu timpul ea a devenit echipa anti-comunistilor.Steaua si Dinamo au fost ajutate de comunisti si securitate…si-au facut carti de vizita pe spatele lor.Sunteti patetici!
Buzarine…toti te „iubesc”!

foto (1 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:10

http://www.ghidul-universitatilor.ro/?2971

prietene de fotbalisti 😉

rapidu4ever (15 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:11

Apropo Buzarine…tu te-ai nascut ratacit! Esti plin de venin…iar cand ai laudat si tu o data in viata ta…ai laudat prost!Jos palaria in fatza lui Carlos?!:))Scosese 2 suturi din care unul a fost tras in el.Eu nici acum nu-mi dau seama de ce esti tu arogant cand esti invitat la unele emisiuni…ca esti vai mama ta!

pentru rapidisti (50 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:18

Inca o data s-a dovedit ca acest copos e un homosexual.A-ti vazut ce festival e acolo acum?festivalul homosexualilor.Da, sigur, pura coincidenta.hahahahahahahahahahahaha.FORZA STEAUA
Da, adevarul e ca si valentin ceausescu a facut blat cu uefa de a castigat steaua CL.cata prostie si invidie zace in tigani si caini.fratilor respectati palmaresul stelei, ca datorita ei sa mai auzit si de echipele romanesti in europa

rapidu4ever (15 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:28

@dobitocule,daca valentin racola fosti jucatori ai stelei din ’86 si ii aducea la Rapid,castiga cea din urma CL,nu? Aici e vorba ca ati jefuit tzara si ii amenintati pe jucatori care nu vroiau sa vina.
PS Copos poate sa fie si zoofil,ca nu ne intereseaza,eu un fost utecist care in tinerete era in galeria lui Dinamo.Iar acum investeste la Rapid,nu din dragoste ptr club…ci ptr profiturile viitoare.Si oricum se vede dupa gesturi ca e bulache.

rapidu4ever (15 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:29

@dobitocule,daca valentin racola fosti jucatori ai stelei din ’86 si ii aducea la Rapid,castiga cea din urma CL,nu? Aici e vorba ca ati jefuit tzara si ii amenintati pe jucatori care nu vroiau sa vina.
PS Copos poate sa fie si zoofil,ca nu ne intereseaza,E un fost utecist care in tinerete era in galeria lui Dinamo.Iar acum investeste la Rapid,nu din dragoste ptr club…ci ptr profiturile viitoare.Si oricum se vede dupa gesturi ca e bulache.

pentru rapidu4ever (50 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:38

vezi ca tatal tau e dobitoc care ti-a dat o samnta de viata.n-am spus ca esti dobitoc tu sau neamul tau.asa ca mai aduna samanta in gura de pe centura de la camionagii.sunteti invidiosi ca n-ati avut niciodata performantele stelei si de aceea sunteti atat de ciudosi.dar uite ca si dupa revolutie tot steaua a avut cele mai mari performante in europa.acum cine a mai luat jucatorii cu japca?
hai desteptule raspunde

rapidu4ever (15 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 20:45

iti raspund,dobitucule! Dupa ’89 ati vandut jucatori luati cu japaca dinainte de revolutie si cu acei bani murdari si manjiti ati cumparat ce era mai bun din campionat la acea vreme.Dupa un timp erati sa dati faliment cu Paunescu,dar v-a salvat Becali…care la randul sau era cat pe ce sa preia Craiova…dar bulanu’ vostru e renumit!

Jiji (2 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 21:14

Stimate dle.Buzarin ,problema mare la Rapid este urmatoarea: baietii au inceput sa creada ca au devenit „cineva” si au de aparat marele nume.Le este frica sa „dea drumul'” la joc! Ei au facut cite ceva prin Ioropa doar pentru ca atunci cind jucau „n’aveau nimic de pierdut”!Acuma cica au !Ce?Ca argument in sustinerea celor spuse va rog sa va aduceti aminte de situatiile din jocurile din UEFA cu jidanii si cehii cind au fost condusi au facut niste faze faine si au egalat ,dupa care s-au blocat iarasi ! Iarasi aveau ceva de aparat!Deci ,cu asemenea mentalitate,pot sa joace in orice sistem si vor face „eternul egal”!Cele bune!

arthur (9 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 21:27

buzarine du-te bei la caracal,lasa tu rapidu in pace oaie cu cabina!
lasa behaielile si tu si armataultra-no colgate!

eldorado (8 comentarii)  •  18 ianuarie 2007, 21:40

Cime da in Steaua si zice ceva de ea da in fabrici si uzine ,jigneste clasa muncitoare,maretele si nobilele infaptuiri ale epoci de aur.Si peblog aceste atavisme se pot observa la suporterii stelisti;originea gindirii lor este evidenta.Sa nu criticam maretele infaptuiri ale trecutului.Dar despre vii numai de bine.

Comentează