Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Şi dacă nu interveneau?

În loc să-i sprijine pe jandarmi, şefii din fotbal fraternizează cu huliganii

Culmea! După episodul de junglă urbană de la Steaua – Timişoara, tot jandarmii au ajuns ţinta criticilor! De fapt, nu-i de mirare, ţinînd cont de poziţia cîrcotaşă a […]

duminică, 16 noiembrie 2008, 3:41

În loc să-i sprijine pe jandarmi, şefii din fotbal fraternizează cu huliganii

Culmea! După episodul de junglă urbană de la Steaua – Timişoara, tot jandarmii au ajuns ţinta criticilor! De fapt, nu-i de mirare, ţinînd cont de poziţia cîrcotaşă a românilor faţă de autorităţi şi de raportul pieziş dintre oamenii de fotbal şi lege.

Jandarmii au fost singurii care şi-au făcut datoria, singurii care au luat măsurile legale, acolo unde alţii umblă cu jumătăţi de măsură. „A fost un exces de zel din partea forţelor de ordine!”, a comentat preşedintele Argăseală. Ce simplu e să fii specialist în treaba altuia! Corect ar fi fost să adauge că torţele au apărut în tribune dintr-o lipsă de zel a paznicilor stadionului. Că numai la noi şi la turci mai vezi aşa ceva! Apoi să se întrebe unde anume au greşit ei, oficialii Stelei, de s-a ajuns la intervenţia jandarmilor!

Domnul Argaseala are tot interesul sa minimalizeze incidentele, doar facuse un titlu de glorie personala din sistemul de securitate! Dar nici el, nici alt sef din fotbal n-are nici un interes sa polemizeze cu jandarmii! Astfel de critici nu numai ca sint nule, dar stimuleaza actele antisociale.

Atitudinea ezitantă a şefilor de cluburi, excesele lor de duiosie si diplomatie  încurajează violenţa pe stadioane. Marele pericol de aici vine: nu de la cîţiva huligani, ci tocmai de la domnii în costum, care vor să dea bine în faţa huliganilor! În loc să aibă o atitudine fermă, bărbătească, se declară jigniţi în romantismul lor de către jandarmi, legi şi regulamente.

Dintre stadioanele româneşti, arena din Ghencea stă cel mai bine în materie de securitate. Numai că în faţa isteriei colective, nu eşti niciodată suficient de pregătit! Asta refuză să înţeleagă domnul Argăseală şi alţi domni din conducerea cluburilor: „Suporterii care au greşit trebuiau să fie amendaţi la final, pentru că oricum erau filmaţi”. Dacă el, nu jandarmii, ar fi fost înconjurat de mulţimea de la peluze, sigur şi-ar fi nuanţat declaraţiile.

N-ar fi aşteptat sfîrşitul meciului ca să-i amendeze pe cei care rupeau scaune! Poate ar fi intervenit şi mai dur, cine ştie, pentru că altfel reacţionezi cînd e în joc propria piele. Cind e vorba de siguranţa publică, îţi permiţi să fii relaxat şi binevoitor cu turbulenţii, să-i critici pe jandarmi, să-i defăimezi pe soldaţi, să faci bancuri cu poliţişti. Cînd e vorba de siguranţa personală, însă, dispare orice ezitare.

Chiar aşa, ce s-ar fi întîmplat dacă nu interveneau în forţă jandarmii? Se oprea meciul, se extindea bătaia, se incendiau tribunele etc. Şi ţineţi cont, domnule Argăseală, că în tribune se aflau copii! O mînă de bătăuşi teroriza un stadion întreg, nu doar maşinile din parcare!

Vă doare inima pentru huligani? Au găsit ce-au meritat! Dar la spectatorii civilizaţi vă gîndiţi? Chiar trebuie să moară cineva, ca să vă pese de ei?

Comentarii (205)Adaugă comentariu

aaa (95 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:31

am fost in peluza nord sambata si jandarmii au provocat incidentele. sefii de galerie s-au dus la cel care a aprins torta sa o stinga si jandarmii au intervenit in forta cu gaze iar zmarandescu l-a electrocutat pe un suporter. maria, scrie de incedentele de sambata seara doar daca esti bine informata nu doar sa te afli in treaba.

ha ha ha (8 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:38

suntem o tara de cacao…. de sus pana jos. De la „vladica la opinca” si ne mai miram de ce ne iau strainii la „misto”. Pai d’aia ca meritam. Maria iti pretuiam articolele, acuma nu. Deh suntem cu totii oameni. Te inteleg.

mihai (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:38

Cata ignoranta, cata nepasare rar mi-a fost dat sa vad. Domnisoara, te-ai obosit sa te documentezi, sa afli macar ce s-a intamplat aseara?
Daca maine la volan, pentru o neacordare de prioritate, in loc sa primesti pedeaspa cuvenita de lege, primesti o bataie buna si permisul ridicat, ce zici? Ripostezi? Urli abuz?

Sa va raspund la intrebare:daca nu interveneau, nu se intampla nimic, toata lumea admira spectacolul din teren si din tribune.

radu (7 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:40

Mary draga,de multe ori nu am fost de acord cu tine,ti-am spus-o.Acum insa sunt si ti-o spun.Din pacate,pe acest subiect,te chinui degeaba. Nu vezi cu ce*** ai de-a face?

pustiul (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:46

Stimata doamna, nu stiu cum va castigati painea, insa cand scrieti un articol interesati-va despre subiect. Au fost aprinse 2-3 torte, iar un copil a fost luat si bagat in coma. Nu este el cel care le-a aprins, insa datorita faptului ca e nevoie de vinovati, iar la maimute le este greu sa se uite pe camere el a fost de data asta. Maine poti fi chiar tu batut… nu conteaza ca esti femeie, copil sau batran.

mm (13 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:50

Te-ai gandit vreodata ca jandarmii in romania pot fi folositi pentru a provoca multimea? Ai gandit vreodata ?

Bachi (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:54

Argaseala, borcea si altii ca ei ar trebui lasati putin pe mana acestor indivizi, gen twety si sa nu intervina nimeni. Dupa ce scapa sa li se aplice huliganilor pedepsele cuvenite, adica, amenzi, interdictii pe stadioane etc.

luc (3 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:59

„domnule marcel”,si sa stii ca asta nu e o injuratura;),in primul rand ai probleme grave cu lb romana,iar in al doilea rand cine ia scaune in cap?nimic nu s-ar fi intamplat daca agentii de paza nu intrau peste suporteri…..nu spun ca intre cei 5000(repet 5000) de suporteri care au plecat la pauza nu sunt si 100-150 de drogati,frustrati,etc,carora le-ar sta mai bine la puscarie decat la stadion….dar asa ceva nu se face…

o intrebare pt maria:Crezi ca toti 5000 de „huligani” care au parasit ghencea trebuiau calcati in picioare pt „suporterii civilizati”??????astept raspuns si macar o scuza pt ca ai generalizat si jignit 5000 de oameni

gg (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:00

de ce sunt lasati asa zisi ziaristi sa scrie despre ceva ce nu au habar? chiar nu mai exista nicun pic de respect pentru suporteri? sa-ti fie rusine pentru acest articol!

fanfan (100 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:01

-mai intai trebuie vazut daca tortele nu au fost aprinse intentionat, tocmai ptr a da ocazie fortelor care il sprijina pe dl JJIJJI sa le dea o bataie celor care il contesta; apoi trebuie vazut daca legea le permite badygarzilor (aceluiasi personaj contestat) sa intervina in forta la o manifestatie publica; oricum, interventia jandarmilor a fost lamentabila1

ciocumic (13 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:14

Voi ziaristii nu sunteti credibili pentru ca aveti interese economice majore personale in joc si o inteligenta medie. Nu-mi vine sa cred ca prezentati lucrurile in haalul asta de deformat. Cata nerusinaare! In tribune au fost aprinse doua torte, care au fost stinse pana la interventia membrilor bandei lui zmarandescu. Acestia au intrat in forta in multime si au inceput sa loveasca si sa nimiceasca orice in stanga si in dreapta, fara nici o logica. Normal ca spiritele s-au inflamat si au degenerat. E numai vina acestor indivizi si a celor care i-au autorizat sa functioneze ca firma de protectie si paza. In mod normal autorizatia de functionare a acestei bande a lui zmarandescu ar trebui suspendata pt ca prin actiunile lor provocatoare au pus in pericol viata unor oameni,, fie ei chiar si necivilizati. Dar vorbesc cu peretii atata timp cat voi aveti interese economice majore in discutie.

ciocumic (13 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:16

Ulterior interventia jandarmilor a fost justificata, ei fiind chemati sa restabileasca ordinea, dar vina pentru degenerarea situatiei o are banda lui zmarandescu care a produs intreaga situatie.

eu (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:31

nu imi dau cu pararea despre articol dar ca un spectator neutru ce am fost pot spune ca HULIGANII nu au ce cauta pe stadioane si ca janadarmii au fost prea indulgenti.
apropo acest domn argaseala oare de ce nu se uita mai bine in curtea proprie sa vada ce HULIGANI a aparat aceea sunt suporterii adevarati???
de aici porneste greseala de la al de A rgaseala care se dau bine cu suporterii cicate dar defapt apara HULIGANISMUL.
EU CRED CA INCITA LA VIITOARE ACTE DE HULIGANISM domnul argaseala

IubescSteaua (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:34

Nu sunt ULTRAS,Huligan saumai stiu eu cealtceva…sunt un simplu CETATEAN,dar sunt FANATIC dupa STEAUA!Dar inlegatura cu ce ati scris Domnisoara nu potfi de acord…ori vedeti meciurile din fata Televizorului ori mergeti pestadion degeaba si nu intelegeti nimic!Daca mie vreti sa-mi spuneti ca vi se pare normal ca un fan trebuie batut in halul in care au fost batuti atatia doar pt ca ARE FULAR cu insemnele echipei si NU FACE NIMIC…scuzati-mi expresia dar sunteti la fel de ****** ca si cei din JANDARMERIE(Au batut in direct Femei,Copii si simpli trecatori,dar n-am vazut o data sa se ia masuri pt a fi STOPATA VIOLENTA JANDARMERIEI)!Au metode ca sa-i prinda pe cei care fac scandal,sunt violenti,etc.!Iar despre legea D-lui Dragomir…e o lege de toata jena…daca Dvs. vi se pare normal ca cineva sa faca puscarie pt O Torta sau Fumigena…

IubescSteaua (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:35

Scuze …AU FULAR

NORD (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:37

marioara, coana mare, nu tin minte sa fi auzit de oameni morti din cauza tortelor din peluza, poate ma luminezi tu cu ceva exemple concrete. Torte se aprind si la timisoara, si la dinamo, si la rapid si pe alte stadioane, insa nu tin minte sa fi vazut undeva ce am vazut aseara in ghencea. Daca vrei la spectacol, ia-ti niste floricele si rezerva-ti un bilet la mall. Ne-ati luat toate drepturile, n=-avem voie torte, n-avem voie bannere, n-avem voie sa strigam lucruri care deranjeaza … ce **** mea mai urmeaza? Libertate pentru suporteri! Forza Steaua!

alex (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:40

Prostii. Dacă jandarmii nu interveneau nu se întâmpla nimic. De ce nu se face o comparaţie? La Rapid-Steaua sau la Dinamo-Steaua s-au aprins zeci de torţe şi nu s-a zis nimic. Acum au aprins cei de la Nord 2 torţe, nici măcar nu au intenţionat să arunce cu ele, le puseseră jos să se stingă şi au intervenit jandarmii cu electroşocuri. Apoi, ce să zică, au intervenit că cei de la Sud vroiau să îi bată pe cei de la nord. Iar prostii. Cei de la Sud au vrut să sară în ajutorul celor de la Nord bătuţi de jandarmi. Jandarmii au bătut chiar şi spectatori de la T2. Au fost 5 persoane ce au leşinat de la gaze, printre care şi o fată care stătea lânga mine. Aşa că încetaţi să mai daţi în ultraşi (nu huligani cum spuneţi voi) şi încercaţi să vedeţi adevăraţii vinovaţi.

adi-antifa (14 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:42

Maria ai fost vreodata intr-o zona de „ultrasi”? sincer eu m-am saturat de analisti de fotoliu,jandarmeria romana are niste metode foarte rudimentare de interventie deh
” am baston si sunt jandarm,mandria de a fi taran” e trist Maria cand ai lacune in materie de ultrasi dar iti dai cu parerea,ai avut articole mult mai bune

alex (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:43

Iar ca final, câteva cuvinte am de zis: nu meriţi să fi ziarist. Eşti o femeie (şi eu sunt) care îşi dă întotdeauna cu părere în necunoştiinţă de cauză. Renunţasem de mult să te citesc, dar de data asta eram sigură după titlu că va fi ceva penibil.

alex (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:49

******* am fost pe stadion la tribuna 1, scaunele rupte si violentle au inceput DUPA ce Zmarandescu si compania lui de „ordine” au intervenit sa „stiga” torta aia rupand in bataie vreo 3 suporteri ( unul aruncat pe scari de la vreo 2m pe ciment cu pantalonii si hainele rupte, altul lesinat ) – ma intreb daca era si o fumigena, cati spectatori erau luati de salvare? Interventia jandarmilor a fost justificata, dar, o multime provocata violent, reactioneaza violent oriunde in lume.
PS Povestea aia cu 100 de huligani care contesta pe Becali este o „gogoase”, aseara cam 80% dintre spectatori scandau impotriva lui ( nu sunt de acord cum modul cum o fac dar sunt de acord cu protestul in sine – Becali trebuie sa invete sa conduca un club de fotbal, sa-si gaseasca consilieri buni, si in primul rand trebuie sa scape de Argaseala )

sorex (13 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:56

BAI „ULTRASILOR”,mergeti ba la meciuri si incurajati-va echipa legal,fara torte si fara violenta,nu mai provocati,nu raspundeti la provocari,faceti atmosfera frumoasa si o sa va aprecieze toata lumea.dar voi nu sunteti decat o turma de refulati,frustrati,fara minte,care nu aveti habar de ce inseamna cu adevarat spiritul steaua si in loc sa il sustineti,il distrugeti.sunteti doar niste”becali”mai mici,care in pozitia ciobanului s-ar fi comportat la fel.voi goniti lumea de la stadion mai mult ca blaturile,jocul prost sau vremea urata.
BRAVO,MARIA pt.articol!

huligan anonim (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 21:59

iti dorim sa vii la un meci si sa pici in miezul evenimentelor! atunci o sa judeci(daca mai ai cu ce)profesionalismul jandarmilor si cum procedeaza aceste brute: nu conteaza daca esti vinovat sau nu , important e sa te bata!

Luciann (32 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 22:05

Pai draga Maria batalia a inceput tocmai datorita interventiei firmei de paza si a jandarmilor ! Daca nu interveneau, tortele (care nu afectau pe nimeni) ardeau frumos la locul lor dupa are se stingeau si nu se intampla absolut nimic ! Tocmai interventia jandarmilor a declansat razboiul care era cat pe ce sa se extinda in tot stadionul ! Practic au intervenit pt nimic si erau sa genereze un razboi in toata regula!

muad dib (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 22:22

Bey, m-ati dat gata. Din ce se povesteste pe aici ultrasii sunt un fel de artisti care infrumuseteaza spectacolul din teren… bey frate.. pey atunci mergeti mah, si plantati si panselute in jurul stadionului, varuiti tribunele, exersati strigaturi pe doua voci etc. Dar nu, ultrasii iau petarde si fumigene ca sa faca nusht ce atmosfera.. (a se citi a trage cu ele dupa suporterii adversi). Steagurile sunt aduse in stadion doar pentru decora spinarile suporterilor adversi cu niste frumoase vanatai. Tot spectacolul vostru e format din injuraturi, scuipati si cateodata chiar sange. Noroc cu jandarmii, care sunt de fapt ultrasi under cover pentru ca si ei incearca sa infrumuseteze spectacolul din teren cu ceva lacrimogene.
Fiecare face ce ii place, dar ca cineva sa mazgaleasca ghidusii pe cearsafuri si sa zbiere strigaturi mai mult sau mai putin hatre (inclusiv injuraturi) timp de 90 de minute chiar nu e mare lucru. Sa iti faci un ideal din asta, sa iti dedici viata, timpul liber banii si sa il mai si numesti “fenomen” este foarte trist. Mai ales ca fotbalistii nu mai joaca demult pentru suporteri ci pentru (mult prea multi) bani. Voi chiar credeti ca Banel centreaza mai bine daca voi aprindeti fumigena? Sau ca Dayro alearga mai mult daca ultrasii striga Dinamo, m… Dinamo? Poate ca totii ultrasii astia ar trebui sa incearce un mic experiment. Vreo 5 etape sa nu mearga la meci si sa vada daca echipa joaca mai prost fara ei. Tare mi-e teama ca nu va fi asa.

Crishu (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 22:49

Deci domna Maria Andries prin ceea ce incercati dumneavoastra sa faceti aici , sa dezinformati opinia publica in acelasi mod in care o face si mass-media din ziua de astazi. Scrieti din auzite, din stiri preluate din alte locuri care culmea nu arata nici pe departe purul adevar.
Aseara din pacate, suporterii isi vedeau de treaba si au dorit sa faca atmosfera demna de un derby cu echipa din Timisoara. Faptul ca aprinzi o torta pe un stadion nu trebuie sa te transforme in dusmanul numarul 1 al tarii, sa intervina echipa de securitate a stadionului cu electrosocuri ca sa isi faca drum pana la torte , torte care se aflau pe jos , care nu erau menite sa fie aruncate inspre stadion sau spre alti suporteri. Din aceasta cauza un om si-a pierdut cunostinta , altii au fost desfigurati, timp in care totusi exista camere de filmat .
Mi se pare inadmisibil sa lucrezi ca jurnalist si sa nu te informezi din mai multe surse. Aseara s-a facut exces de zel si culmea tot suporterii sunt cei vinovati pentru bataia care au primito.
Pe viitor, incearca sa te informezi asupra articolelor pe care doresti sa le scrii .
Numai bine

bobby (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 23:03

Legea a fost aplicata intr-un final…asa trebuia sa fie si la dinamo – steaua si la rapid – steaua. Dar acolo firmele de paza nu si-au facut datoria. Bravo pt articol …chiar asa e..sincer felicitari !

ea (44 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 23:32

Pentru toate tampeniile pe care le fac suporterii,in primul rand sefii stelei ar trebui sa raspunda.Oricum stelistii sunt cei mai nesportivi,ei provocand si pe stadionul Rapidului si pe ale altora comportamentele alea ordinare.Sunt curioasa ce masuri vor fi luate de comisiile de disciplina si ce amenzi vor primi cei de la Steaua.Probabil ca minore fata de ale altor echipe ,pentru a nu-i deranja prea tare din lupta lor necinstita spre un alt loc in LC.

Anca (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 23:37

Am si eu o intrebare simpla pentru tine: ce facultate ai absolvit? Jurnalismul? Daca da, atunci inainte de a scrie un articol te documentezi?? Ceea ce ai scris aici e o totala aberatie. Daca iti place sa scrii si ai imaginatia bogata, poti scrie romane si poezii, dar lasa-te de jurnalism, serios. Probabil n-ai fost in viata ta la un meci printre acei ” huligani”, nu stii deloc cum sta treaba, scrii din auzite. Nu are rost sa mai continui, sunt altii care au scris mai bine ca mine, au fost mai expliciti cu tine, dar am simtit nevoia sa ti-o spun si eu : ce ai scris e o porcarie, si daca asta inseamna jurnalism, inseamna ca toata lumea e in masura sa se apuce sa scrie.

nasty (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 23:39

În legătură cu incidentele petrecute aseară în timpul partidei Steaua – FC Timişoara, Asociaţia Independentă A Suporterilor Stelişti ar dori să aducă la cunoştinţa presei şi a suporterilor stelişti următoarele:

Conflictul a pornit în Peluza Nord, ca urmare a intervenţiei disproporţionate a agenţilor firmei de pază „Zmărăndescu VIP Security”, conduşi de Cătălin Zmărăndescu în persoană. Reacţia acestora la cele 3 torţe aprinse de suporterii stelişti a constat în folosirea sprayurilor lacrimogene, a electroşocurilor (pe obrazul unui suporter), precum şi în agresarea fizică a suporterilor din perimetrul respectiv şi s-a soldat cu 5 suporteri răniţi şi scoşi cu targa din stadion, printre care şi o fată. Atragem atenţia asupra faptului că suporterii nu avuseseră în nici un moment intenţia să arunce cu torţele în teren, ele fiind doar ţinute şi lăsate ulterior să se stingă, până la intervenţia agenţilor de pază.

Credem că o comparaţie cu ultimele două meciuri ale Stelei, în care suporterii echipelor Dinamo şi Rapid au aprins zeci de torţe, fără ca nimeni să intervină pentru agresarea lor, apare în aceste momente ca total inutilă.

În ce priveşte conflictele cu forţele Jandarmeriei Române, acestea s-au declanşat în momentul în care suporterii din Peluza SUD au încercat să sară în ajutorul celor din Peluza Nord, după ce observaseră cum aceştia erau scoşi pe pistă sau cu targa, plini de sânge, în afara stadionului. În ciuda celor declarate de purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei, n-a existat în nici un moment nici un fel de conflict între suporterii stelişti, tocmai dorinţa unora de a sări în ajutorul celorlalţi ducând la intervenţia jandarmilor.

Forţele de ordine au intervenit în maniera obişnuită, cu jeturi puternice de gaze lacrimogene, precum şi cu bastoane împărţite cu dărnicie, inclusiv suporterilor de la tribuna a doua.

Facem precizarea că la pauza meciului suporterii celor două peluze NU AU FOST EVACUAŢI, ci au părăsit voluntar incinta stadionului, în semn de protest faţă de reacţia agenţilor de pază de la �Zmărăndescu VIP Security� şi, ulterior, a forţelor de ordine. Acest fapt este uşor de verificat dacă se va urmări felul ordonat şi liber în care cei 5000 de suporteri din Peluza Nord au părăsit peluza, fără ca nimeni să-i fi somat sau evacuat.

În afara stadionului, numeroşi suporteri au fost reţinuţi, bătuţi, amendaţi şi sancţionaţi cu pedeapsa complementară a interzicerii accesului la competiţiile sportive (printre care şi un membru al AISS), fără nici un fel de procedură de identificare, ci ridicaţi la grămadă, considerându-se că simpla lor participare la meci în peluză reprezintă un element suficient de vinovăţie. (Cu această ocazie, atitudinea lui Cătălin Zmărăndescu a fost total opusă � el încercând să intervină pe lângă forţele de ordine pentru ca suporterii din Peluza SUD să poată părăsi în linişte stadionul � fără prea mare folos însă). Ulterior, ore la rând suporterii stelişti au fost reţinuţi de pe străzile din jurul stadionului, dacă manifestaseră proasta inspiraţie de a purta o şapcă sau un hanorac � semne indubitabile de vinovăţie în ochii Jandarmeriei Române.

Ne punem din nou întrebarea � când vor fi sancţionate abuzurile forţelor de ordine (agenţi de pază ai firmelor private sau jandarmi), cu o promptitudine măcar comparabilă cu aceea cu care suporterii sunt sancţionaţi, bătuţi, amendaţi şi interzişi pe stadioane? Când vor învăţa forţele de ordine că reacţia în forţă, mai ales în cazul unor incidente izolate şi total nesemnificative, nu poate decât să înrăutăţească starea de fapt şi să ducă la escaladarea conflictelor?

Asociaţia Independentă A Suporterilor Stelişti nu a sprijinit şi nu sprijină actele de violenţă cu ocazia competiţiilor sportive, considerând întotdeauna normală pedepsirea celor care comit asemenea acte. Facem totuşi un apel către mass-media pentru o reprezentare cât mai echilibrată a evenimentelor, care să ţină seama şi de relatările suporterilor, nu doar de comunicate seci şi false, întocmite de oameni care nu au nici un interes în prezentarea adevărului, ci doar în culpabilizarea suporterilor în general.

sepp (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 23:43

se vede ca n-ai fost acolo. interventia a fost exagerata si de aici au degenerat evenimentele. totul se putea rezolva mai elegant si discret si cu respectarea legii. asta dovedeste lipsa de organizare si experienta a firmei de securitate, daca raminea bgs-ul nu se intimpla asa ceva. e f usor sa comentezi alarmist totul, nu te face cu nimic mai buna decit cei care ii compatimesc pe cei ce au rupt si devastat. asa e cu presa in ro, totul facut la ureche

dropkick (21 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:04

In primul rind, a fost vorba doar de o torta sau doua – ilegale, ca asa e legea aia a militianului Mitica Hot Cinstit, iar indivizii care vin cu ele doar pentru ca e cool sa fii antigabor/jandarm merita, legal, s-o ia in barba, nu? M-am saturat de victimizarea asta a „ultrasilor”, pentru ca multi PAR niste indivizi care nu gindesc prea mult (am vazut destule batai prin peluze chiar intre ei, nu cu jandarmii) si care cred ca fara ei fotbalul e un fenomen mort – ma indoiesc. In Anglia cinta tot stadionul si nu vezi petarde, torte, steaguri si alte lucruri care, sa judecam drept, sunt un spectacol in sine, dar atit. Asta inseamna ca in Anglia fotbalul e o telenovela?
Totusi, revenind la subiect, de ce nu s-a intervenit la fel pe Dinamo? La intrebarea asta de ce nu raspunde nimeni? Sau atunci tortele erau legale? Sau poate jandarmeria tine de Ministerul de Interne, care a avut cindva o echipa numita Dinamo si atunci o dam in paranoia… Totusi, diferenta ramane.

ca tine (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:05

Foarte prost articolul, nu ma mira, este in ton cu ultimele tale „Creatii”. Daca nu interveneau gorilele si lichele ramase de la ceasca(jandarmii), se stingeau tortele, se scanda impotriva oierului care probabil cotizeaza la ziarul tau, si asa bine se termina meciul fara alte incidenta. Si eu cand vad lesinati de bataie, fraternizez cu ei. Dar tu nu poti stii asa ceva, esti tipul de om care vede ca se fura din autobuz portmoneul si tace sa nu isi creeze probleme. Halal cetatean

vlad (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:06

HAHAHAHA.
***
Numai in Romania e posibil sa aprinzi torte….hahaha
Am fost pe aprope toate stadioanele mari ale Europei,si crede-ma peste tot sunt torte,fumigene si alte chestii.
Italia ce e? Spania ce e? Polonia? Austria? Germania? Franta ?.Anglia face exceptie,ei sunt deja adulti in aceasta materie,se bat pe unde se prind.
A,totusi ce e mai rau? 5-10 torte aprinse sau mesaje rasiste,antisemite,galerie neo-nazista prin Germania,etc.
Tortele si fumigenele nu dauneaza nimanui,creaza spectacolul si il alimenteaza.
Mesajele ce fac??????
Nu-i ii apar pe cei de la Steaua sau pe cei care se bat,dar in majoritatea cazurilor fortele de ordine provoaca,in zelul lor de a gasi pe cei care au aprins tortele sau alte chestii.
Asa ca,inainte de toate,mai scoate-ti capul in lume,mai dute la meciuri,nu te uita doar la ele.

Genial (3 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:14

Sa va spun sincer, am fost unul din stewarzii din peluza 2, si eram foarte aproape de locul in care a fost isteria generala, si va spun sincer, ma speriasem, pana ni s-a spus sa iesim ca intervin jandarmii……..

are foarte mare dreptate Maria, va spune cineva care a fost acolo, nu in loja band, mancand, fumand si vizionand meciul, ca apoi sa isi dea cu parerea.

Tot respectul pentru jurnalisti ca Maria care au curajul pana la urma, ca e nevoie de curaj sa scri un asemenea articol, si jos cu jurnalistii kre ii ridica in slavi pe conducatori, sau le plang de mila acelor huligani…

Jos huliganismu pe stadioane, si abia mai apoi sa cereti „libertate pentru suporteri”

george (2 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:15

steaua (fcsb …la fitze sunt tari de tot miticii!) numai de necazuri cu fanii nu are nevoie. Daca dl Argaseala spunea ceva impotriva fanilor ar fi fost huiduit de acum inainte si tensiunea era si mai mare. Lasand orice urma de rautate la o parte eu spun ca „epoca steaua” s-a incheiat! Cred ca nici dinamo nu mai are mult. E normal ca dupa 5 ani de suprematie cu cotizatii platite cu forta de catre angajati ai militiei si armatei, epoca echipelor „comuniste” (nu luati cuvantul in intelesul propriu ci doar ca temporal) sa se incheie. Jucatorii nu au avut nici o vina. Ei si-au facut meseria. Vine vremea cand jucatorii buni vor merge spre alte echipe nu numai spre steaua si dinamo. Sper ca in curand in Ro sa fie facuta o descentralizare adevarata tinandu-se cont de specificul regiunilor si atunci miticismul nu va mai exista in forma in care a existat in anii socialismului si inca mai functioneaza si acum pe alocuri (lucru greu de inteles de un bucurestean fiindca el simte ca un bucurestean si asa i se pare normal).

eu (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:21

Mi se pare anormal ca sunt cenzurate mesajele care nu sunt de acord cu editorialul tau.

Rdh (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:39

Ash ruga persoanele neavizate sa nu mai comenteze fotbalul si fenomenul ultras ca nu stiu despre ce e vb…nimeni nu stie cat incita si provoaca acesti asa zisi oameni ai legii care abia asteapta sa`si arate fortsele impotriva noastra !!!! in momentul in care la dinamo se aprind 40 de tortse la meciul cu steaua…la rapid se aprind 15 tortse la meciul cu steaua si NU SE IAU MASURI CORPORALE sau de orice alt fel din partea oamenilor legii, iar la steaua se aprinde O SINGURA tortsa si se intervine cu bataie,tunuri de gaz lacrimogen,si ELECTROSOCURI oameni buni, asta pe langa sutele de bastoane impartite cu maxima darnicie , atunci unde mai e dreptatea !? dintotdeauna suporterii stelei nu au fost ajutati de conducere si nu li s`a facut dreptate pe cale legala ci a trebuit sa isi faca singuri dreptate intr`o tsara de unde cancerul incepe din politie jandarmerie si toate aceste institutii care ar trebui sa ne apere ! mi`e rusine ca sunt roman ! ***

Disdeseara (7 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:41

Chiar m-ar interesa , domnisoara/doamna Andries o reactie sau macar un raspuns la criticile si corectarile ce v-au fost aduse aici pe blog de catre majoritate. Acum raul este deja facut, lumea va citi articolul in ziar si va lua de bun tot ce ati scris, ca asa e romanul, maleabil si credul. Dar macar fata de cititorii dumneavoastra de pe internet puteti face un gest nobil, dandu-le un raspuns.

OK (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:44

Isteaţă fată, precis nu e din bucale, se simte că are educaţie.

mrc (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:45

de obicei nu comentez articole…dar asta e prea penal. Ai fost vreodata la vreun meci sa vezi ce efect au tortele? Mai bine ai sterge articolul ca te faci de ras….cu tortele nu se arunca, sunt doar pentru spectacol ****
Daca nu interveneau, nu se intampla absolut nimic.

johndoe (23 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 0:57

Dreptatea e undeva la mijloc. Unii sustin ca au fost batuti nevinovatii, altii ca daca nu ar fi intervenit jandarmeria/smarandescu@co ar fi fost raniti alti nevinovati.

Unii sustin ca in peluza erau pusti de 16-17 ani…sa va reamintesc cati ani avea Tweety sau cum dracu il cheama, cand incovoia una bucata lant pe una bucata cameraman TVR..nu cereti clementa cand nu sunteti voi capabili sa o oferiti.. . sa mai amintesc de „ultrasul” de la cluj care i-a servit una bucata caramida in cap unui cameran de la jandermerie…

De ce nu sustineti o actiune antiviolenta…nu doar din partea jandarmeriei ci din partea voastra…nu demult era o stire in GSP, daca nu ma insel, despre un suporter roman in italia care a mancat bataie la intrarea meciului Fiorentina – Steaua, de la…ghiciti cine…nu jandermerie …ci de la fratii lui ultrasi romani…

Altul sustine ca fotbalul nu este tenis….din pacate asa este, nu se vor putea compara niciodata sau cum ar arata un meci de fotbal fara ultrasi…nu ar mai iesi scandal la fiecare meci…daca ultras inseamna sa injuri cu ardoare…atunci da, fotbalul ar fi mult mai frumos fara voi…

Daca nu va puteti lepada de acesti asa zisi ultrasi nu cereti ca lumea sa nu va asocieze cu ei….

CavaLi (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:03

Mai Maria, poate intelegi fotbalul catusi de putin, insa ce se intampla in peluzele stadioanelor din Romania nu ai sa intelegi niciodata daca nu esti implicat direct. Oamenii aia aprinsesera 2 torte..atata tot DOUA TORTE !! nu a fost nimeni ranit nu s-a pus viata nimanui in pericol, asta pana cand a intervenit zmarandescu si firma lui, sclavu` asta mic a lu` Becali..care e pus acolo datorita „razboiului”(ca asa-i place lui sa spuna) cu suporterii echipei . Incidente care au starnit furia si suporterilor din peluza SUD, ca deh..or avea ei mentalitati putin diferite dar idealurile sunt aceleasi..si rivalii la fel. Jandarmii care credeti voi, spectatorii naivi, ca sunt pusi acolo sa asigure ordinea stiu ca au o scuza (au aruncat cu scaune) si mai stiu ca multi dintre suporteri vor fugi, pentru ca de multe ori stau in fata cei care au sub 18 ani. Eu unul nu suport echipa Steaua datorita finantatorului acesteia, insa ii respect suporterii adevarati, cei din peluze..suporterii care pun idealurile pe primul plan. Si astept cu nerabdare ziua in care intr-o peluza puternica din Romania, nu va mai da un suporter inapoi cand jandarmii vor interveni doar pentru simplul fapt ca ei pot…sa vedem atunci ce iese. Sa simta si ei umilinta pe care am simtit-o noi in atatea meciuri fie ele acasa sau in deplasare… si asta o spune un FOST suporter al unei echipe de provincie.

ianis (2 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:03

Toata lumea ii blameaza pe jandarmi, dar ei nu sunt decat niste tineri angajati sa asigure respectarea ordinii publice. Sunt convins ca nu le convine sa fie prezenti pe un stadion unde sunt o gramada de animale, zisi ultras. Acestia din urma nu sunt decat masa de manevra pentru conducatorii de cluburi. Sunt de acord cu reprimarea in forta a actiunilor acestor grupuri de derbedei. Poate ca ar trebui sa moara dintre ei, si nu dintre nevinovati. Institutiile statului trebuie sa isi faca datoria, corect si fara mila in astfel de situatii.Candva, trebuie sa se faca ordine si la noi si legea, cat de proasta o fi, sa se aplice.

andy (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:07

De ce e OK sa iei la bastoane o galerie intreaga, cand au fost 2-3 idioti care au aruncat torte aiurea? Atata timp cat se poate identifica cine a aruncat (chiar Argaseala a zis asta daca nu ma insel, ce sa mai zic de ultraperformantul sistem de camere cu care se lauda Steaua), de ce naiba nu s-au dus cativa jandarmi la prostii aia, sa-i scoata afara de pe stadion ?? PENTRU CA NU GANDESC, nu-s cu nimic mai presus decat animalele care se duc la meciuri pentru batai!

george (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:14

eu am fost pe stadion. si am mai fost de nenumarate ori pana acum. adevarat ca din diverse motive stau la tribuna 0. de foarte multe ori se intampla ca datorita „spectacolului galeriei” sa ratea faze din meci. pentru ca raman cu gura cascata la bannere, mesaje, coregrafii. asa se intampla si de aceasta data : aparuse-ra cateva bannere si 2 torte. sunt convins ca daca „zmarandescu & co” nu interveneau totul se termina in liniste. tortele se stingeau si sfarseau la baza tribunei si totul mergea mai departe. deci o mare parte din vina o are firma de securitate pentru interventia disproportionata. apoi sunt de vina cei care le permit celor din galerie sa introduca pe teren tortele, petardele ..etc. si in cele din urma cei din galerie.

politehnica timisoara (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:21

Si daca nu internveneau ce? alea 2-3 torte se stingeau singure si nu am fi avut parte de un nou abuz al fortelor de dezordine. Dar tu nu poti sa intelegi deoarece esti o vita imbecila al carui loc este la curatat morcovi. poate ca ar trebui sa dam dovada de mai multa solidaritate…noi cei care mai credem ca jocul asta nu ar insemna nimic fara spectacolul creat de adevaratii suporteri

Alex (2 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:31

mi-e scarba ca am citit acest articol…
tu te consideri jurnalista????????????????
ai auzit ce principiul celor 3 surse??????????????
nu cred….

nord21 (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:47

a da?mkar sti de la ce a inceput totul?zmara&co nu i.au vaz pe cei kre au aprins torta j au luat 2 suporteri la nimereala…nevinovati,ca sa ii demonstreze lu jiji k ei isi fac datoria…ne comportam k njte animale,nuh?dar u ce ai face daca ai vedea k fratele tau este calcat in picioare???aici chiar nu a fst vb de hooligani…gandeste-te mai bne j intereseaza-te ce sa intamplat

făniţă (11 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:48

„Că numai la noi şi la turci mai vezi aşa ceva!”

uite ce scrie pe livescore.com, campionatul croaţiei în weekendul acesta: Susp. Varteks Varazdin 0 – 0 NK Osijek

dragă domnişoară, tema ta pentru acasă e să afli de ce a fost suspendat meciul acela!

andrei (1 comentarii)  •  17 noiembrie 2008, 1:56

Voi astia cu „fenomenul ultras” ***… din cauza unor***ca voi au cluburile de suferit…si oamenii normali care vor sa vada un meci pe stadion… *** sunteti penibili deja…voi..cu tortele si cu bannerele voastre…purtati-va ca oamenii normali nu ca niste maimute excitate..PEACE ….

Comentează