Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Şi dacă nu interveneau?

În loc să-i sprijine pe jandarmi, şefii din fotbal fraternizează cu huliganii

Culmea! După episodul de junglă urbană de la Steaua – Timişoara, tot jandarmii au ajuns ţinta criticilor! De fapt, nu-i de mirare, ţinînd cont de poziţia cîrcotaşă a […]

duminică, 16 noiembrie 2008, 3:41

În loc să-i sprijine pe jandarmi, şefii din fotbal fraternizează cu huliganii

Culmea! După episodul de junglă urbană de la Steaua – Timişoara, tot jandarmii au ajuns ţinta criticilor! De fapt, nu-i de mirare, ţinînd cont de poziţia cîrcotaşă a românilor faţă de autorităţi şi de raportul pieziş dintre oamenii de fotbal şi lege.

Jandarmii au fost singurii care şi-au făcut datoria, singurii care au luat măsurile legale, acolo unde alţii umblă cu jumătăţi de măsură. „A fost un exces de zel din partea forţelor de ordine!”, a comentat preşedintele Argăseală. Ce simplu e să fii specialist în treaba altuia! Corect ar fi fost să adauge că torţele au apărut în tribune dintr-o lipsă de zel a paznicilor stadionului. Că numai la noi şi la turci mai vezi aşa ceva! Apoi să se întrebe unde anume au greşit ei, oficialii Stelei, de s-a ajuns la intervenţia jandarmilor!

Domnul Argaseala are tot interesul sa minimalizeze incidentele, doar facuse un titlu de glorie personala din sistemul de securitate! Dar nici el, nici alt sef din fotbal n-are nici un interes sa polemizeze cu jandarmii! Astfel de critici nu numai ca sint nule, dar stimuleaza actele antisociale.

Atitudinea ezitantă a şefilor de cluburi, excesele lor de duiosie si diplomatie  încurajează violenţa pe stadioane. Marele pericol de aici vine: nu de la cîţiva huligani, ci tocmai de la domnii în costum, care vor să dea bine în faţa huliganilor! În loc să aibă o atitudine fermă, bărbătească, se declară jigniţi în romantismul lor de către jandarmi, legi şi regulamente.

Dintre stadioanele româneşti, arena din Ghencea stă cel mai bine în materie de securitate. Numai că în faţa isteriei colective, nu eşti niciodată suficient de pregătit! Asta refuză să înţeleagă domnul Argăseală şi alţi domni din conducerea cluburilor: „Suporterii care au greşit trebuiau să fie amendaţi la final, pentru că oricum erau filmaţi”. Dacă el, nu jandarmii, ar fi fost înconjurat de mulţimea de la peluze, sigur şi-ar fi nuanţat declaraţiile.

N-ar fi aşteptat sfîrşitul meciului ca să-i amendeze pe cei care rupeau scaune! Poate ar fi intervenit şi mai dur, cine ştie, pentru că altfel reacţionezi cînd e în joc propria piele. Cind e vorba de siguranţa publică, îţi permiţi să fii relaxat şi binevoitor cu turbulenţii, să-i critici pe jandarmi, să-i defăimezi pe soldaţi, să faci bancuri cu poliţişti. Cînd e vorba de siguranţa personală, însă, dispare orice ezitare.

Chiar aşa, ce s-ar fi întîmplat dacă nu interveneau în forţă jandarmii? Se oprea meciul, se extindea bătaia, se incendiau tribunele etc. Şi ţineţi cont, domnule Argăseală, că în tribune se aflau copii! O mînă de bătăuşi teroriza un stadion întreg, nu doar maşinile din parcare!

Vă doare inima pentru huligani? Au găsit ce-au meritat! Dar la spectatorii civilizaţi vă gîndiţi? Chiar trebuie să moară cineva, ca să vă pese de ei?

Comentarii (205)Adaugă comentariu

gil (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:12

ai dreptate, acum doua saptamani ,cand a fost agresat mitica,a luat pozitie ,cand va fi agresat argaseala va fi de acord cu jandarmii,pana atunci el e cu huliganii,le ia apararea pentru a nu avea probleme cu ei din cauza rezultatelor

jandarmii si jandarmeritele (10 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:15

De data asta ai nimerit-o.Jandarmeria afacut exact ce trebuia.I-a pus la punct pe nemernici,care trebuiau dati afara de pe stadion.

Gheorghe Dobrica (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:21

Bravo Maria!Sunt de acord cu editorialul tau .Esti o tipa foarte curajoasa.

eti (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:22

dar ce ar fi daca l-ai pomeni si pe mm stoica,ce aseara mai avea putin si ii scotea vinovati pe jandarmii care au folosit forta ca niste brute,in fata unor copii nevinovati,cu cagule pe fete si cu niste torte in maini,care smulgeau delicat scaunele de pe arena ?
m-am cam saturat de acest ”stie tot mm”,care de dragul de a se pune bine cu galeria,doar-doar s-o intoarce la steaua,e in stare sa protejeze huliganii !

alex_blue (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:23

Foarte adevarat ce spui, Maria. Felicitari pentru articol!
Ma gandesc cam ce ar trebui facut pentru ca aceste evenimente sa nu se mai repete (la fel de des) pe stadioane. Parerea mea e ca ar trebui umblat la sanctiuni foarte foarte duri. Cum ar fi „inchiderea portilor” pana la finalul turului; daca se repeta, intreg sezonul; daca iar se repeta, fara spectatori 1-2-3 sezoane…Sa simta huliganii aia ca au facut ceva rau. Sau ar mai fi o solutie, insa se rasfrange asupra echipei, desi nu vad de ce nu ar fi un lucru bun, deoarece echipa plateste pentru acei fani: depunctarea minima a echipei la prima abatere, apoi, la a doua o depunctare mai mare, mergandu-se chiar pana la retrogadare. Sunt sigur ca dupa primele depunctari, primatele din tribuna o sa se gandeasca de doua ori. Trebuie doar exemple, crearea unui precedent.

caine (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:24

nu intelegeti nimic, vedeti lucrurile superficial si nu are cum sa va convinga cineva ca e altfel…whatever pentru mine ultrasii indiferent de culori raman singurii care dau un sens sportului asta care fara ei ar fi doar un alt joc de echipa anonim…si daca va place cum se comporta jandarmii nostri de ce nu va mutati in china sau in cuba si sa il luati si pe dragomir in avion ca probabil i-ar place mai mult acolo…desi probabil ar face din nou parnaie…

mihai (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:28

Maria am fost si eu in tribuna chiar langa acea torta.Nu tin partea suporterilor care incep scandalul fara motiv dar de data asta chiar nu pot fi de acord cu interventia jandarmilor.Intai au venit cativa care au inceput sa injure si sa ameninte suporterii legat de aceea torta iar normal era sa li se adreseze civilizat.Pe urma lucrurile au degenerat si am vazut chiar si copii mici si fete loviti cu nonsalanta sau un domn al carui baietel nu mai putea sa respire din cauza gazelor lacrimogene.Spre deosebire de alte stadioane pe Ghencea au loc incidente de acest gen foarte rar si de aceea la meciurile stelei din ultimii 3 ani au inceput sa vina fete,copii si chiar si oameni mai in varsta.Toata lumea cand se intampla asa ceva da vina pe golanii/tiganii/huliganii/puscariasii din ghencea care in mintea multora reprezinta „galeria stelei”.Totusi,cand un intreg stadion gandeste la fel(dar cei de la tribuna 1 sunt pe buna dreptate ingroziti de ce ar putea pati dak si-ar exprima opinia) nu credeti ca exista o problema?Vorbiti cu oameni de pe strada(indiferent cu ce echipa tin) legat de parerea lor despre conducatorul Stelei; o sa vedeti cat de multi il simpatizeaza si pana au de gand sa mearga

doar-eu (3 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:33

excelent. am fost aseara pe stadion si deja din minutul 30 incepeau oamenii sa plece din tribuna a 2-a. Oameni civilizati, cu copii sau cu neveste/prietene care venisera la spectacol.

Uite asa ii alungam. Si ma uitam la cei care faceau naveta peluza 1 – peluza a II-a doar doar sa gaseasca vreun jandarm sa se ia la bataie. Niste pustani teribilisti, betzi turta, care dupa aia se tineau de ochi k, vezi doamne, au fost tratati cu ‘gaze’ de fortele de ordine.

Puscariiiiaaaaa! Lasati interzisul pe stadioane! asta nu-i atinge cu nimic! La mititica cu 2 negri in spate! asta merita!!!!

Disdeseara (7 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:34

Bineinteles, voi iar nu ati inteles filmul evenimentelor. Nici nu ma asteptam la altceva. Firma de paza paza a intervenit brutal si a electrocutat cativa copii care se aflau in preajma tortelor. De aici a pornit tot haosul, din cauza firmei de paza care a intrat in peluza si a impartit pumni in stanga si in dreapta tortelor, pentru ca , deh, peste stadionul Stelei planeaza legi totalitare.

Pt restul de dobitoci care inca mai rezoneaza cu gandiri comuniste in tipul „asa e legea”, vreau sa va informez ca Legile 4/2008 si 60/1991, impreuna cu codurile de procedura atasate acestor legi, consfiintesc clar limite LEGALE in care pot actiona atat jandarmii cat si firmele private de paza. Si, surpriza, le este INTERZIS sa purceada la evacuarea unui spectator in timpul meciului (bineinteles in afara cazurilor de forta majora). Legiuitorii, cat de influentati ar fi fost dpdv politic de Mitica Puscariasul si de capetele luminate de la Securitate(sau jandarmerie?), au prevazut posibilele abuzuri din partea fortelor de ordine si au compus legea in consecinta, cu destule hibe, ce-i drept…

Asadar, Maria, tu ce vrei? Daca nu ai interesul(sau nu ai voie sa-l ai, directiva din redactie) sau capacitatea cognitiva pentru a percepe tot ce s-a intamplat, nu iti e rusine sa postezi un articol pe aceasta tema? Nu te simti inchisa intr-o cutie?!

nea_nelu (14 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:44

Daca vreun nenea jandarm citeste, vreau sa felicit jandarmeria pentru initiativa. Cum pe nici un stadion nu se intelege de vorba buna, poate se va intelege de pumn. La primul comentariu am citit ca un jandarm nu s-a adresat civilizat. =)))

Joga Bonito (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:46

„Ce simplu e să fii specialist în treaba altuia!”

Cat de adevarat ati subliniat aici d-soara Maria. Cred ca aveti mai multe tangente cu gastronomia, decat cu fotbalul. Este?

„Vă doare inima pentru huligani? Au găsit ce-au meritat! Dar la spectatorii civilizaţi vă gîndiţi? Chiar trebuie să moară cineva, ca să vă pese de ei?”

Elucubratie marca „stau la tv si ma dau cu parerea, pt ca nu costa nimic”.
Draga mea, cine era sa sfarseasca ucis? Vreun avocat sau vreun arhitect ce umezea scaunele de la TR I sau TR II? Sau bietii ultrasi luati la bataie cu o cruzime animalica de niste jandarmi cu un IQ subunitar.

Si inca ceva… Sa-mi aduci si mie dovezi cum ca ai putea sfarsit ucis din cauza unei torte. Sau mai bine zis sa cauti in analele fotbalului, persoane ucise din cauza unei simple torte!

kappac (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 16:58

Dupa cum spui tu marioaro, romania este o tara plina de huligani… tu chiar crezi ca toti oamenii care vin sa cante in peluza sunt din start dezaxati? sunt 10, 20, 30 din 3000 de oameni care pornesc aceste „razboaie”. doar ca jandarmii cand riposteaza dau in ce prind, vinovat sau nu femeie, copil, sau batran. si cand esti atacat pe nedrept normal ca trebuie te aperi si uite asa izbucnesc adevarate „razboaie”. si pentru o torta sa macelaresti niste oameni nu mi se pare normal. Jandarmii ar trebui maceleriti si firma de securitate a lui zlobozescu ala, daca alte cai nu se gasesc. ce n-as da sa mearga si copilul tau pe stadion si sa primeasca acest tratament nevinovat fiind. sa vedem pe cine aperi tu atunci.

Wholigan (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:12

Habar nu ai ce a fost acolo pe stadion, la fel ca 80% dintre cei care vin sa comenteze aici, dar iti permiti sa scrii articole despre nimic. Ai vorbit macar cu o persoana din peluza ca sa stii ce s-a intamplat???

POMANA cfr (188 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:22

Mărie,
Nu în urmă cu mult timp, aceiaşi aşa zişi suporteri stelişti îl înjurau de Jiji. În acele momente, suporterii erau lăudaţi, de „faimosul” colectiv a GSP-ului, iar Jiji… ţi minte, nu?
Jiji, a luat oarece măsuri împotriva lor, dar suporterii, ca noi toţi românii, sunt inventivi, iar locul înjurăturilor au fost luat de torţe, scandaluri cu jandarmeria etc, toate acestea fiind un alt fel de înjurături la adresa lui Jiji.
Şi nu uita ce ţi-am spus, dacă echipa Steaua nu merge şi nu uita, despre Rapid vorbesc acum, despre S.O.V. şi fam. Lucescu.
Te tuc, So

zsigodya (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:25

„Domnului” Argaseala, „domn in costum”, ar trebui sa-i agaseasca cineva pielicica de ajutor de cioban sosit si el cu acte in regula in stana.
De ce se tot uita presa in gura acestor semi-analfabeti care instiga huliganii de pe stadioane ? Sa-l ia Jamdarmeria si sa-l invete minte ceea ce chiar si stapanul sau behaitor a invatat, dupa ce a vazut ca nu-i de gluma cu DNA-ul: RESPECTUL FATA DE INSTITUTIILE STATULUI !

Wholigan (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:28

Văd că mai toate părerile din comentarii provin de la indivizi spălaţi pe creieri sau care gustă din plin comentariile TV şi nu şi-au pus niciodată problema să înţeleagă cu adevărat ce s-a întâmplat.
Huliganii sunt cei răi, Jandarmii sunt oameni buni, hotii şi vardiştii, indieni şi cowboys, negru şi alb.

Zmărăndescu a intrat decis să bată pe cineva în peluză, e mai uşor când ai o haită de malaci cu tine, e mai greu în ring unde alde Sora îl fac să plângă ca un bebeluş.

best (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:28

La timisoara sau aprins torte si nu a mai intervenit nimeni in forta in peluza,la dinamo la fel,la rapid la fel …cred ca faci articole la comanda fata mea,ai gruja

un cititor (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:32

Imi pare rau sa iti zic…dar nu ai dreptate in totalitate. Eu aseara nu am mai vrut sa merg la meci desi aveam bilet (poate a fost o premonitie, nu stiu) . Biletul meu a fost luat de sotia unui coleg de al meu cu care merg de obicei la meci, care ca sa nu mearga singur…si-a luat sotia cu el. Ghici ce s-a intamplat? Pai, foarte simplu, are un ochi vanat acum….si dece? Pentru ca la jumatatea primei reprize au venit cei de la firma de securitatea si au inceput sa injure si sa loveasca oamenii din tribune. Pana la urma, „ultrasii” au reactionat si ati vazut ce a iesit. Evident prietenii mei, el si ea au plecat dar….in drum spre iesire, surpriza: toata lumea era lovita indiferent daca erau „ultrasi” sau nu. Astfel si cateva persoane de 60 de ani au fost lovite alaturi de copii de 12-14 ani. Vi se pare normal? De ce mai sunt camere in cazul asta? Ca sa vine NISTE BRUTE sa loveasca pe oricine in stanga si-n dreapta? Iti dai seama ca cei 2 soti nu vor mai merge niciodata la stadion, nu? Nu am nimic sa fie eliminati suporterii violenti dar ce facem cu brutele (platite tot de noi) care vin doar ca sa bata niste nevinovati? Ei nu au avut curaj sa se ia la bataie cu asa-zisii „ultrasi”….si atunci au lovit pe cine era mai usor: batrani de 60 de ani, copii si sotiile unora care au avut proasta inspiratie sa mearga cu sotii la stadion.

adi (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:34

Maria ai perfecta dreptate.Vina cea mare o au conducatorii cluburilor care suporta si incurajaza anumite grupuri de turbulentzi.Ei ,conducatorii ,trebuie in primul rand trasi la raspundere.Daca s-ar face ordine printre mizerabilii de conducatori s-ar elimina usor si cei cateva zeci de turbulentzi .Ar fi foarte usor de indentificat dupa imaginile fimate la sfarsitul jocului.Iar presa are o mare parte de vina .Si acuma in loc sa vorbeasca de un meci destul de reusit ,ea creaza dezbateri despre interventia jandarmeriei.LEGEA NU SE DISCUTA ,SE APLICA,FIE EA BUNA SAU REA.Asa ca la puscarie cu mitica ,gigica ,borcica,vasilica ,savarina si fotbalul va fi mai curat

fan Timisoara (6 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:36

Zicea domnul Argaseala de amenzi si interdictie pe stadion, sa vedem daca vor primi vreo amenda cei filmati, eu pun pariu ca iar scapa si la meciul urmator vor fi pe stadion si totul se va repeta la infinit, numai la noi si in Serbia mai vezi asa ceva.

Tupac (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:40

Spune-mi si mie te rog ce ai vazut tu ca fi in masura sa faci acest articol ? Vorbesti din auzite , ai scris din ce a spus Militaru si atat . Hai sa vorbim mai clar : se aprind 3 torte , pentru banner-ul impotriva timisorenilor , ok ? Bun . Au intervenit cei de la Zmarandescu VIP care isi faceau loc printre suporteri cu ELECTROSOCURI ! Ai auzit Mario ? cu electrosocuri , erai in calea lor si tineai banner-ul iti luai electrosoc . Asta a patit acel tanar , nu a lesinat din cauza presiunii , ci maimutoii lui Zmarandescu au pus aparatul pe el , iar toti cei ce incercam sa il ridicam de acolo primeam o palma de pumni si picioare , iar cel ce a ajuns primul l-a el a primit un electrosoc in fata ! (este baiatul cu fata plina de sange) . Noi suntem huliganii , Mario ? Acel tanar a fost desfigurat pentru ca incercat sa isi ridice un amic de jos . S-au inchis portile si am fost gazati ca niste animale in peluza , iar cei ce incercau sa iasa erau loviti cu o ploaie de pulane . Da Mario , da ! Erau copii de 15-16 ani , erau fete , ba chiar un om de peste 50 de ani care a primit un pulan in cap pentru ca isi proteja nepotelul de gazele care faceau aerul nerespirabil in peluza . Cum iti permiti sa spui asa ceva ? Daca era copilul tau cel desfigurat pentru un banner de niste maimutoi ? De ce nu vorbesti de Zmarandescu ? De ce nu vorbesti de actiunea securista a oamenilor lui Becali de a trimite scutierii cand un intreg stadion a inceput sa strige anti Gigi Becali ? De ce nu spui ca in Groapa si Giulesti s-au aprins MULT MAI MULTE torte decat in Ghencea si nu s-a intamplat nimic ? De ce Mario , de ce ?

Doctorul (96 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 17:47

Dupa ce au avut atatia ani cu “interziceri” , romanii isi doresc cel mai mult, sa faca ce e interzis. Ar fi bine sa existe custi in care sa se bata. Cine ramane viu, intra pe stadion.

Eu unul, as vrea sa ii bata pana ii snopeste. De ce trebuie sa mergem pe stadion ca sa ne varsam naduful? Sa stam dracu inchisi la Balaceanca aca nu ne putem abtine. Cel care l-a lovit pe jandarm la Cluj, trebuia ca azi sa imparta hrana cu sobolanii sau sa fie hrana pentru sobolani. Cu iarba deasupra. Eu am fost la N meciuri pe stadioane. Daca le vorbesti frumos fortelor de ordine te ajuta cu orice. Eu nu inteleg de ce ies problemele astea. Totusi, cum ar arata un Steaua – Dinamo in momentul in care, “diferite animale” ar incepe sa arunce cu torte? Cam lugubru peisaj.

Lasand gluma la o parte, daca ar fi voie cu torte pe stadion, nu ar mai fi asemenea probleme. Alte exemple?
Daca s-ar legaliza iarba, ar scadea enorm consumul de “injectabile”.
Daca s-ar legaliza prostitutia, nu ar mai fi atatea victime ale bolilor venerice.
Dca politistii nu ar mai sta la vanatoare de linii continue. Si inca o linie si inca una. :))
Ar arata si tara asta mai bine. Din pacate astea-s vise.

Peace

Mihai (15 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:00

Auzi ma? cine esti tu sa comentezi fotbalul,si tot ce tine de el? Ce „huligani”? ca in peluza aia e plin de pustani si de copii,care-si iau aiurea bataie si de la firma de securitate ,si de la jandarmi… Multi dintre aia care ziceti voi ca snt huligani,snt elevi,studenti,oameni simpli.Sunt doar cativa baieti,care snt „huligani”,un grup restrans.Pentru aia nu merita sa ia bataie toata peluza.In plus,ce le iei atata apararea jandarmilor? ei nu au ce cauta pe stadion,in tribune.Acolo trebuie sa intervina doar firma de securitate.Daca ar fi destepti baietii de la jandarmerie,nu ar trebui sa intervina,pentru ca se stie ca inflameaza si mai mult spiritele.Ai dreptate cu faza cu „propria piele”,dar nu-mi spune mie ca jandarmii aia,se afla in pericol…si ca au inceput sa dea cu bulanele,ca sa se apere ei…oamenii au costume de protectie,pe cand cei din peluza nu.Ei au inceput sa dea in suporteri din exces de zel,si din prostie…Daca nu isi faceau aparitia,atunci nu avea nimeni nimic cu ei.Sa-ti explic eu cum e? Pai gandeste-te asa,ca erai tu in peluza…esti inconjurata de mii de suporteri,care se imping,care sar peste scaune,se calca in picioare.Unii din ei arunca cu scaune,altii se bat,altii iau bataie.Langa tine sa zicem ca vine unu de la jandarmi sau securitate,si-l bate pe baiatu de langa tine….Tu esti linistit de fel,dar vine omu sa dea si in tine…Ce faci? o sa stai sa te bata? Nu! iti spun eu sigur ca nu o sa stai….Pur si simplu intervine un moment de panica,in care nu mai gandesti,si singurul instinct este cel de aparare.Crede-ma nu ai unde sa fugi.Intri in panica,si incepi sa te bati cu oricine.Asa ca nu mai judeca suporterii ca snt violenti,pentru ca si tu ai reactiona la fel daca ai fii acolo,crede-ma! TE ROG FRUMOS,NU MAI COMENTA CE STII TU DOAR PRIN AUZITE Maria!Si nu mai fa atata pe corecta…pentru ca nimeni nu a fost perfect corect in viatza asta,niciodata….

microbist (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:12

La Dinamo-Steaua s-au aprins sute de torte,la Rapid -Steaua la fel si in amundoua cazurile jandarmii nu au intervenit.De ce au trebuit sa intervina la Steaua -Timisoara unde s-au aprins doar 2 torte ?

Alex (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:13

D-soara „sunt ziarista ca’ parca’ ma pricep”, sunteti total pe langa subiect. da, nu e voie prin lege cu torte pe stadion, de ce nu i-au controlat mai bine la intrare? vina conducerii/organizatorilor/jandarmeriei/firmei de securitate. de ce unul din cei 10 suporteri care vor primi interdictie pe stadioane AVEA DEJA interdictie? vina conducerii/organizatorilor/jandarmeriei/firmei de securitate.
de ce se aruncau scaune si pietre si de ce atat violenta din partea suporterilor? citez: „Vă doare inima pentru huligani? Au găsit ce-au meritat!” daca aprinzi o torta nu esti huligan. nu trebuia intervenit in forta, suporterii din zona tortelor nu erau violenti si nici nu aveau de gand sa inceapa scandal, isi vedea de treaba lor, DE A FI SUPORTERI. faptul ca firma de securitate a intrat peste ei cu scopul de a scoate 2-3 dinti a dus la aceste incidente, atunci s-a produs panica la peluza 1 si ABIA ATUNCI puteau fi raniti oameni. corect si civilizat era ca cei cu tortele sa fie opriti si trasi la raspundere dupa meci. faptul ca intri in mijlocul suporterilor cu electrosocuri si gaze e ca si cum te-ai duce la razboi. daca erau trimisi 2 stewarzi sau 2 pompieri nu se intampla nimic. era clar ca cei de la firma de securitate vroiau scandal. la meciul cu dinamo de ce nu s-a intervenit in forta? acestea sunt niste lucruri pe care d-voastra, domnisoara andries, nu le veti intelege niciodata dintr-un birou, din spatele monitorului, unde e cald si bine…

ionnis (8 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:13

romania e o tara libera. nu se vede…

microbist (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:18

Oare la Dinamo-Steaua si Rapid-Steaua femeile si copiii nu erau in pericol ? Oare prin interventia brutala a bodyguarzilor si jandarmilor femeile si copiii nu au fost in pericol ?

dura lex (7 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:19

Domnisoara,

Confundati fortele de ordine, sa nu le spun , de represiune.
in interiorul stadionul au intervenit cei platiti de club, recte Smardoiescu, jandarmeria si-a facut datoria pe domeniul public.Articolul D-voastra e construit gresit, se bazeaza pe o necunoastere a regulamentelor in vigoare.Nu pun la indoiala mesajul transmis, ci doar exemplul folosit.

Mishu (6 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:21

iar o sa apara hultarasii sa va explice ca va inselati, ca vorbiti prostii, ca sunteti cetateanca…

ratzoi (6 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:24

stai putin, maria, ca a murit un suporter al lui Fc Timisoara anu trecut sau acum 2 ani, si, daca imi aduc aminte, tot asa, pt ca securitatea nu a prea existat, pt ca huliganii isi faceau de cap in zona aia…si totusi, nimic nu s-a schimbat. intrebarea nu e ”daca tre sa moara cineva” ci ”cati tre sa moara?”

DirtyOne (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:25

Sunt foarte curios, daca dupa aceste incidente stadionul din Ghencea va fi suspendat. Cel din Giulesti e in pericol de a fi suspendat pentru incidentele produse tot de suporterii stelisti. Eu imi permit sa pun pariu ca nu se va intampla nimic, si e firesc, e stadionul lui Gigi Becali, nu va fi niciodata suspendat.

Bgd (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:29

Maria,daca ai citi macar o singura data protocolul dintre cluburi si firma de securitate si jandarmerie sau legile pe care jandarmeria trebuie sa vegheze sa fie respectate si care vorbesc despre modalitatile prin care acestia trebuie sa intervina,ti-ai da doua palme pt acest articol.Legea spune clar ca acei suporteri care au aprins tortele,2 la numar aseara,trebuiau identificati cu ajutorul camerelor video amplasate si baza de date si la iesirea din stadion sa ii opreasca si sa ii sanctioneze.Nu se intra in forta in peluze,cu gaze si bastoane date la intamplare in stanga si dreapta,indiferent daca acele persoane au comis vreo infractiune sau nu,pt ca aces lucru provoaca toti suporterii sa se solidarizeze si sa se intamplce ce s-a intamplat si aseara.Mai mult de atat,jandarmul trebuie sa roage suporterul sa se legitimeze sau daca e cazul sa il urmeze la masina sau sectie,doar daca acesta refuza,are obligatia de a il imobiliza,nu cu bastoane in cap,gaze sau electrosocuri,ci pur si simplu se trage mana la spate si se pun catuse.ATAT!Nu suntem in Kosovo pe stadion si lumea a murit in 89 ca ei sa bata lumea dupa bunul plac?Nu cred.Te-ai intrebat de ce suporterii arunca cu scaunele acelea?Pt ca gazele acelea iti iau respiratia si vrei sa iesi din peluza,iar ei inchid peluzele si e singura sansa care o ai ca sa iesi sa rupi cordonul de jandarmi,pt ca altfel,poti muri.Incearca odata gazele acelea,care probabil tu crezi ca te gadila si pe urma vorbeste.

un_stelist (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:30

parerea mea e ca jandarmeria a provocat acest incident. daca n-ar fi intervenit totul ar fi fost ok lumea se calma. era vorba de o torta nu de declansarea unei revolutii. exces de zel din partea jandarmeriei.

luc (3 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:30

Nu stiu al catelea articol al tau pe care il citesc este,nu le-am numarat,sunt foarte multe,stiu sigur doar ca acesta este si ultimul…intotdeauna ti-am admirat curajul dar ce ai scris in articolul asta nu este nici 5% adevarat!!ma intreb daca ai fost la meci,sau ai vb cu cineva care a fost la meci,sau scrii doar asa ca sa ai ce scrie….eu unul am fost la stadion la peluza 1(peluza huliganilor)din fericire nu am luat nici un pumn,dar asta doar pentru ca am avut noroc….cum poti spune ca jandarmii si-au facut treaba???daca erai u in peluza si te trezeai cu un pumn cine stie pe unde….poate norocul meu a fost ca din cauza organizarii execrabile a domnului argaseala am reusit sa intru doar prin min 15 si nu am fost acolo in fata
Cum poti sa spui ca jandarmii si-au facut treaba cand un om trecut bine de prima tinerete plangea la propriu si avea fata plina de sange???el e huligan??
Cand fetele care sunt in numar foarte mare pe ghencea tipau disperate ca ne omoara astia……cand pe steafan cel mare s-au aprins zeci de torte si nimeni n-a intervenit…..pt ce?pt o torta?pt ca zmarandescu sa-si arate barbatia ca bate niste copiii?asa tara vrem?tara militieneasca?
Chiar nu inteleg motivul subiectivitatii tale!!(nu ma pot gandi decat ca ori esti ruda cu mitica:)),ori cu cineva din jandarmerie……..)mult noroc

kaymack (3 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:39

sincer mereu te`am admirat…insa acum m`ai dezamagit…vino si u in peluza 1 data sa imi aratzi acei huligani… NU EXISTA! Noi cei de la peluza cantam si ne incurajam echipa,fara noi fotbalul nu ar mai fii decat o telenovela…Noi cei de la peluza facem specatacol.Si k sa iti spun dak nu ar fii intervenit jandarmii nu s`ar fii intamplat nimic pt k tot scandalul a inacput din cauza lor,doar nu aruncam noi cu scaune asa aiurea…Jiji PLEACA DIN GHENCEA! ***

toni (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:51

Mda meciul trebuia oprit conform regulamentului, stadionul suspendat pe multe etape iar Steaua trebuia sa fie depunctata. De ce nu ? Pentru ca oamenilor le este frica de GG si de puterea lui de cumparare. Cum sa dispara el din lumea fotbalului,parca era suspendat si nu putea da declaratii in numele echipei.De unde si-ar mai lua Miticii banii si cum ar mai putea sa-si dea ei cu parerea despre tot si toate Ar fi multe de spus despre curajul de a aplica legea cu orice pret.

durden (209 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:58

foarte foarte prost articolul…nu sunt deloc de acord.fotbalului PUR SI SIMPLU UJ-I STA BINE CU SUPORTERI CA LA TENIS, sa zicem…nu e acelasi lucru…ultrasii au un rol important in frumusetea acestui sport.dar tu n-ai cum sa intelegi…

marcel (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 18:59

felicitari pemtru articol.

Ba-i agaricilor , ia sa va vad ce tari sunteti dupa ce luati un scaun in cap de la niste animale.

De ce nu se ia nimeni de Zmarandescu , pentru ca le-a dat-o mai tare ca jandarmii.

Bine le-a facut , prima data cand sunt de acrod cu el

nikuroko (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:07

bine va facut

stelist_1 (1 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:07

da…acelasi tip de articol scris din fata televizorului sau cel mult de la masa presei unde nu se cunoaste realitatea din tribuna….astept un articol din partea ta cu un titlu pe masura si pe marginea evenimentelor de acum cativa ani cu macelul facut de jandarmi de dupa meciul cu dinamo din stefan cel mare sau mai nou, vis a vis de modul in care au fost maltratati suporterii stelisti la vaslui de aceleasi asa zise autoritati ale statului (in realitate niste golani si analfabeti in uniforme)…cred ca am ceva de asteptat, nu?

Nea Caisa (3 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:12

Maria, asa este atunci cind lucrurile nu sunt reglementate in fotbalul nostru: cind sefii cluburilor sunt ‘infratiti’ cu galeriile, cind, ca aseara, asteapta orice semn pentru a le reprima. Uite, poate ma va injura lumea aici, dar cred ca pina la urma imi va da dreptate. Eu cred ca trebuie (Liga mai degraba, dar si FRF) sa reglementeze drepturile si indatoririle spectatorilor de fotbal, iar acestea sa fie scrise pe bilete de la meciuri. Ca platitor, fiecare spectator de fotbal are indatoriri – mai ales ca meciurile se desfasoara din ce in ce mai mult pe stadioane cu statut de spatii private – dar are si drepturi; printre altele, daca spectacolul e prost are si dreptul sa-si ceara banii inapoi. Iar galeriile ori macar nucleele lor, Maria, trebuie sa devina galerii profesioniste, imbracate distinct si usor de identificat – si nu sa traiasca in concubinaj cu cluburile. La vreme de criza, poti plati 100 de oameni cu jumatate de norma ca sa faca galerie si sa le dai un rind de haine ca sa fie usor de recunoscut. Restul trebuie sa fie spectatori: mai mult ori mai putin patimasi, dar spectatori. Cu indatoriri, dar si cu drepturi ca urmarea platii biletului la meci. Deci, Maria, so pe Mitica: cind va elabora Liga setul de drepturi si indatoriri ale spectatorului de fotbal?

rasism (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:23

****
UN STRIGAT-BA LASATI-NE TARA
OBSCEN
Despre ce se intampla in viata reala insa.In Romania nu mai exista respect fata de lege,ordine in fata legii,teama de lege,moralitatea legii,iar printre vinovati de aceste lucruri sunteti si voi ziaristii.pentru ca in loc sa prezentati stirile cu atitudine le prezentati ca senzatie sau senzational.
Jandarmii actioneaza fara nici o noima( le-ar trebui un cod de actiune) precum politistii aceia americani cand aresteaza vreun om de culoare,In Romania pe stadioane au ajuns sa asigure ordinea firmele de securitate.Este OK pina la un anumit punct,CINE LE DA LOR DREPTUL SA ATACE SI SA LOVEASCA SUPORTERII ,PERSOANE AFLATE IN TRIBUNA ,RECALCITRANTII, CE LEGE LE DA DREPTUL SA BATA CU BASTOANE SA AGRESEZE,SA FOLOSESCA SPREY-URI LACRIMOGE.CE LEGE.O sa se spuna ca suporterii injura,ca vin cu bannere(este o metoda de a te face auzit,de a te exprima,SI NOI VREM SA FIM ASCULTATI INVITATI IN EMISIUNI SI NOI NE PUTEM EXPRIMA COMPETENT VIS A VIS DE FENOMENUL FOTBALISTIC-facem parte din el),o sa se spuna ca suporterii vin cu torte,fac distrugeri pe strada ,se bat.Cei care se bat ,care agreseaza oameni care jignesc,sunt huliganii.Pot fi eliminati.Da huliganii pot fi eliminati ,putem sa avem meciuri ca in ANGLIA,PUTEM.Ne TREBUIE FERMITATE,LEGE,TIMP,COERENTA,OBIECTIVITATE-insa cand un ziarist este lovit cu lantul de un asa zis suporter si primeste doar pedeapsa cu suspendare si avem n-exemple in acest sens vrei sa ai ordine pe stadioane.CREDETI CA DOAR CU BASTONUL BATAND LA INTAMPLARE SE POATE FACE ORDINE.NU CRED .FARA O LEGISLATIE APLICATA UNITAR SI OBIECTIV VALABILA SI PENTRU MINE SI PENTRU NETOIU SI PENTRU COPOS SI PENTRU BECALI,valabila si pentru nevasta de senator care a depasit o coloana de masini si a lovit pe contrasens o alta masina omorand 3 oameni si distrugand o familie(apropo stiti ce pedeapsa a primit-este prea obscen ca sa o spun).Nu se actioneaza in asa manierea ca sa previi(legislatia nu este preventiva-nu sperie pe nimeni-NICI NU ARE CUM CU LEGI FACUTE DE ANDON).Ca sa previi trebuie sa ai legi,maniera de actiune,fermitate,obiectivitate,respect,sa ai atitudine,sa ai educatie,oameni integri care sa conduca(o alta obscenitate-NETOIU -CANDIDEAZA ,si cati altii asemeni lui) hotii sefi peste banca-tara asta este singura tara europeana bananiera.As fi vrut sa spun mai multe si mai detaliat.
P.s. -exista o parere ca jandarmeria foloseste aceste evnimente ca sa- si antreneze trupele in mod real.
Da acei oameni hraniti,dotati,platiti din banii nostri bat la intamplare-au conducatori care probabil stiu cum se batea SI INCOMUNISM,avem si politicieni,unii batausi au chiar pensii obscene.

Vlad (18 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:23

Ai interpretat putin gresit… noi, spectatorii nevinovati aflati in peluza, care nu ne permitem sa cumparam abonament la tribuna de ce meritam sa fim gazati?? Nu am vazut in 10 ani de cand merg pe Ghencea asa panica, ca atunci cand au intrat bodyguarzii aia in peluza…. interventia jandarmilor evident ca a fost justificata, dar ei trebuie sa stinga focul aprins de agentia de paza a lui Becali! Daca nu interveneau bodyguarzii ce crezi ca se intampla??? venea sfarsitul lumii din cauza tortelor alea??? Mie mi-a placut explicatia purtatorului de cuvant de la jandarmerie…. am intervenit tocmai pt ca nu era pericol, erau doar 2 torte… in stefan cel mare si giulesti nu s-a putut pt ca erau zeci si era periculos… :). Oameni **** ca asta conduc sute, mii de jandarmi, oameni care nu-si dau seama ce inseamna panica…. peluza aia era plina de liceeni si de femei aseara, am fost la un pas sa ne calcam in picioare din cauza a 2 oameni!!! Cat de potrivita a fost interventia aia??? Rolul lor e sa aiba grija ca noi, oamenii nevinovati sa nu fim amenintati, aseara au reusit exact contrariul!

Zgurandescu (110 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:40

L-a pus ciobanul pe dulau sa sara la gitul oilor mai nervoase, a iesit cu bataie, iar acum o catelusa s-a gasit sa-l linga pe dulau, cica apara mieluseii nevinovati ! Pe cioban il seveste, nu pe miei, stii si tu asta, nu degeaba te incolacesti la picioarele incaltate cu opinci Gucci ale primului cioban al tarii !

Mihail Dionis (10 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:49

Un jurnalist celebru spunea odinioara ca meseria aceasta se poate rezuma usor: „savoir, faire, avoir faire, faire savoir”. Prima conditie pentru a face ceva si a ii face pe ceilalti sa stie este sa stii tu insuti (jurnalistul) despre ce este vorba. Domnia ta nu ai habar de ceea ce s-a petrecut pe stadion, despre cauzalitati si culpe, despre legi si modul de aplicare a lor, insa pozezi in opinie indignata de serviciu pe GSP. Domnia ta comite o manipulare a opiniei publice, cu voie sau fara voie.
Articole ca acesta pot sa scriu si eu cu duiumul, servind celor care vor sa citeasca si sa se oripileze cu scarba de ceea ce ar fi facut chipurile „ultrasii” exact comentariile de nivel de balta pe care le asteapta. Daca domnia ta vrea sa depaseasca nivelul de smarc in care se balaceste articolul, e nevoie de:
– informare corecta preliminara (inclusiv „audiatur altera pars”);
– intelegere justa a lantului de evenimente;
– prezentare a evenimentelor nude, cu cat mai putine comentarii personale iesite din viscere;
– referinte clare la fapte concrete in cazul in care exista judecati de valoare in cuprinsul articolului.
In cazul de fata, conditiile de mai sus nu au fost indeplinite nici macar pe departe. Penibil.

Opio (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:50

Mda, dar nu ai zis nimic de legea Dragomir care este o *****.Inainte in anii 90 era un spectacol total in Ghencea, de ce? Pentru ca puteai intra cu torte,petarde,confetti.Acum , de la doua torte a inceput un adevarat scandal.Vinovatii? sunt cei de la securitate,pentru ca au permis sa se intre pe stadion cu torte, si intr-adevar excesul de zel.Nu vii direct si lovesti cu bastonul.TU ca ziarist normal ca iti convine sa dai vina pe suporteri, pentru ca ei sunt cei mai usor de acuzat,nu cred ca ti-ar fi convenit sa fii pe langa acei indivizi cu torte, sa dea cei de la firma lui Zmarandescu sa lesini sau sa iti scurga sangele din tine.VOI PRESA CAND O SA INCERCATI SA NE RESPECTATI, SI MAI ALES CAND O SA SCRIETI ADEVARUL???? NICIODATA.. DE CE? Pentru ca sunteti avizi dupa scandal, tot gsp-ul e facut pe scandal, pe minciuni.RUSINE MA !! RUSINE !!! si noi ultrasii suntem oameni ca voi, numai ca nu stiti sa va spuneti o parere obiectiva, repede faceti o stire fara sa analizati.Unde va e deontologia de jurnalist???

Fayr Play (2 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:51

Felicitari Maria ptr articol.
Ai punctat foarte bine. Nici cu jandarmii nu imi e rusine, dar de data asta chiar si-au facut treaba. Legea e de partea lor / noastra, dar cind se intimpla ceva, CA DE OBICEI, SINTEM DEPASITI DE SITUATIE. Ne luam imediat de jandarmi. In loc sa-i sprijinim. Sa bagam cit mai multi HULIGANI dupa gratii, noi le tinem partea tot HULIGANILOR???
Asta e adevarata problema.
Ai punctat bine. Sper sa vada si cei care trebuie articolul. Felicitari. Nu vreau sa spun mai mult.

gabriel (5 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 19:52

Corect , oare cand vor disparea golanii de pe stadioane . Cei vizati considera ca daca s-a intamplat la Dinamo se poate intampla si la Steaua. Poate ca ar fi fost bine daca cei in cauza la Dinamo ar fi fost amendati. Chiar si dupa meci. In tot cazul este prea multa ura si necivilizatie pe stadioanele noastre. Nu e nici o pierdere cativa golani care vor fi interzisi pe stadion. Vor fi inlocuiti cu mii de adevarati suporteri. Hai Steaua!

Ionut (4 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:00

Iar vorbesti fara sa cunosti situatia. Vino odata la un meci in peluza galeriei si dupa aia o sa vorbesti in cunostinta de cauza.
Nu neg ca in galerie sunt si smintiti, care n-au nici o treaba cu echipa si vin sa rupa scaune, sa dea cu petarde si alte alea. Dar aia sun 10 % din totalul suporterilor.
In schimb jandarmii si oamenii lui Smardoiu sunt oameni de aceeasi teapa cu ticnitii din galerie, numai ca beneficiaza de un avantaj, sunt imbracati in uniforma. In rest sunt la fel de inculti si de batausi de de huligani ca si cei din galerie.
iti doresc sa traiesti si tu ce-am trait eu anul trecut la dinamo-Steaua, cand dupa ce in timpul meciului au dat cu gaze de mai aveai un pic si sareai in gol de la 20 m ca sa scapi, dupa meci ne-au scos jandarmii pe stefan cel mare si ne-au luat la bataie si la alergat pana la piata victoriei.
Plateste si tu pentru doi tampiti pe care nu ii cunosti si,nu ai treaba cu ei, si dupa aia da-ti cu parerea de bunatatea jandarmilor din Romania.

bhuttu (7 comentarii)  •  16 noiembrie 2008, 20:03

Maria, te inseli. Aseara s-a platit o polita. A lui becali, fata de suporterii care nu-l mai suporta. Iar jandarmii, au mai avut si ei in sfarsit ocazia sa arunce cateva bastoane fara sa le mai sara presa in cap. Si voi le faceti jocul. Va taiati singuri craca. Si voi, ziaristii, si conducatorii fotbalului romanesc, cu toate mizeriile lor.

Comentează