Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Trădătorii fotbalului

Dacă ar fi loial intereselor „naţionalei”, Piţurcă ar trebui să plece

Două curente de critici s-au conturat după eliminarea de la Euro. Unul, centrat pe jucători, celălalt – focalizat pe antrenor. S-ar fi zis că Piţurcă se pricepe atît de […]

vineri, 20 iunie 2008, 5:55

Dacă ar fi loial intereselor „naţionalei”, Piţurcă ar trebui să plece

Două curente de critici s-au conturat după eliminarea de la Euro. Unul, centrat pe jucători, celălalt – focalizat pe antrenor. S-ar fi zis că Piţurcă se pricepe atît de bine la apărare, încît poate para singur observaţiile şi acuzaţiile. Şi totuşi, în jurul lui s-a ridicat cît ai bate din palme un zid protector mai ceva ca zidul de la Mogoşoaia sau gardurile de la Santispark. Piţurcă n-a reuşit să-şi apropie jucătorii şi să ţină echipa unită. A izbutit, în schimb, să coalizeze în jurul lui toate forţele care au pus fotbalul nostru sub sechestrul mediocrităţii şi stagnării. E şi asta o performanţă.

Pe cine apără, de fapt, cei care-l apără pe Piţurcă? Ce anume reprezintă un selecţioner limitat şi rămas în urma modernităţii? De ce întreaga populaţie de federali îi caută scuze, merite şi calităţi? Simplu. Pentru că Piţurcă a ajuns omul-emblemă al unui întreg sistem ostil la schimbări de orice fel, închis şi autosuficient.  Este un personaj extrem de preţios, pentru că ilustrează în formă condensată filosofia meschină, mentalitatea de amatori şi rezistenţa la nou a celor care conduc fotbalul nostru.

Schimbarea lui Piţurcă ar fi doar începutul. Apoi ar urma schimbarea rîndurilor în lot. Numai că nu există voinţă federală de schimbare. Nici măcar de analiză a situaţiei. Deşi, după cum reiese din „stenogramele” meciului cu Olanda, echipa n-a înţeles ce joacă. Şi atunci avem o problemă. Mare, imensă.

 Ce logică umană, sportivă sau de alt fel are acel „atacăm numai din minutul 75”? Cum e posibil ca într-un meci decisiv, capital, „meciul unei generaţii”, antrenorul să trădeze interesele echipei de dragul propriei tactici? Să trădeze jucătorii în numele propriilor idei fixe? Să trădeze fotbalul ca să nu-şi rişte reputaţia?

Că va schimba primul „11”, că va aduce nume noi sau nume vechi reşapate, stilul lui Piţurcă va rămîne acelaşi. Aceeaşi îngustime în viziune, acelaşi fixism la antrenamente, aceleaşi mize trunchiate şi calcule laşe. „Naţionala” nu respiră. E o formă agonizantă de viaţă, o sumă de spaime şi eforturi aiuristice. „Aleargă, Daniele, aleargă, că de-asta te-am băgat!”.

N-a pierdut nici o calificare, dar la prima participare la un turneu final, a arătat clar care-i sînt limitele. Dacă ar fi într-adevăr loial „naţionalei” şi meseriei, şi-ar da demisia. Numai că cine trădează o dată, trădează şi a doua oară, pînă la capăt. Dindărătul zidului de laude şi scuze, va începe să arunce săgeţi către propriii jucători. Iar cei care-l apără pe selecţioner se fac de două ori vinovaţi: iubesc şi trădarea, şi trădătorul. schină, mentalitatea de amatori şi rezistenţa la nou a celor care conduc fotbalul nostru.

Comentarii (182)Adaugă comentariu

batman (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:20

N-am inteles partea aia cu „mortii)Eu locuiesc la Roma si am fost la bar cu italieni si mi-am incurajat echipa tot timpul. Nu stiu ce apare in presa romana dar se maninica mult”****. Ce are” soula cu prefectura”. Piturca la meciul cu Olanda, ori a fost****, ori nu le are cu meseria. Pe deasupra este SI arogant, IAR AROGANTA TINE DE PROSTIE. Eu cred ca e *** si prin urmare mai are o sansa,

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:32

A, si inca ceva. Auziti si voi ce declara, ca a vazut si el la turneul asta limitele unor jucatori.

Bravo, bre! Ti-au trebuit o mie de meciuri de calificare si 3 la euro sa vezi si tu asta. De fapt nu sa vezi, ca ai vazut tu, ci sa ADMITI. Noi de cind ti-am spus? Da’ ce stim noi? Citi dintre noi au mai dat gol cu ceafa din degajarea portarului?

Da’ stai sa vezi pe cine cade magareata. Pe Tamas!
De cind tot isi varsa lumea amarul pe bloguri n-am vazut un singur blog (recunosc, nu le-am citit chiar pe toate) care sa-i reproseze lui Tamas golul cu Italia. Mai degraba i s-a reprosat lui Contra ca nu era la bara cum probabil ar fi trebuit. Da’ de Tamas nu s-a plins nimeni. Decit Piturca, pe motiv ca nu i-a ascultat instructiunile in meciul cu Olanda.

Vad ca zice gsp-ul ca s-a hotarit in sfirsit Piturca sa-l bage pe Zicu in locul lui Banel si Fl. Petre. Mare minune. Cred ca i-a dat careva una dupa cap sa-si mai vina in fire, ca altfel nu-mi imaginez sa-i fi venit lui singur ideea asta.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:32

@vocea americii: Sunt de acord cu tot ce ai spus. Dar ce sa faci cu Piturca, ca asta e nevindecabil. E orgolios, nevoie mare olteanu, si pe deasupra a dat dovada ca e timpit. Pai in meciul cu Olanda a demonstrat ca poate fi si timpit. Dar poti fi timpit si sa joci ultra-ofensiv cu Olanda si sa dai 2 bari, sa ratezi un 11 metrii, si sa te bata aoia cu 3-0. Problema e ca in ultimul caz nu mai avea probleme cu multi dintre cei care acum ii cer demisia.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:35

batman:

Am zis si eu asa in loc de grupa mortii, grupa mortilor. Dupa cum am jucat.

Lasa-l c-a avut destule sanse, ii ajunge.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:40

Vreau sa ramana Piti din urmtoarele motive:

– imi plac relatile sale cu mass-media, cum va taie macaroana cand incepeti cu apucaturile voastre de tabloid.
– este un antrenor orgolios, si in afara de mutu nici un alt jucator nu cred ca ii este impus in selectie, voi vreti o marioneta cu care sa va lingeti reciproc in dos.
– dintre antrenorii romani, este unul din putinii care a antrenat la nivel inalt si la o echipa care nu este parte din cooperativa securista.
– daca vine un alt antrenor care renunta la mutu, il sustin necoditionat, dar nu este posibil, deoarece mutu este tipul de jucator care va fi buricul pamantului si drogat si accidentat si paralizat si daca isi face schimbare de sex, este omul sistemului, pila pilelor fotbalistice, cel care va vinde la italieni si voua va place pentriu ca sunteti o …; dar deviez, daca lui Piti i este imposibil sa scape de Mutu, la fel va fi oricarui antrenor, asa ca schimbatera antrenorului nu va produce nici o imbunatatire;
– este fost-stelist, iar noi, stelistii am fost intodeauna gardieni fotbalului romanesc, impotriva corupatorilor si explotatorilor cooperatisti si securisti care si-au facut cotetul si cuibul pe domeniul fotbalului romanesc. Avem obligatia sa luptam cu acest organism epidemic, iar atata vreme cat un stelist este acolo exista o mica speranta pentru viitor.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:57

Aoleu, lasa-ma soro cu spiritul de turma, ca a fost la steaua cind era bunica fata, ca ala e de la dinamo sau de la Baile Felix. Voi astia care de la patuzsopt in coace si da-i si lupta si lupta si da-i, n-aveti conceptul de echipa nationala.

Nu poate sa scape de Mutu? Da’ de Banel si de Fl. Petre de ce nu poate sa scape?

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:10

@:scufita: Lasa-l pe Piturca ca mai sunt si alte variante si mai bune. Un antrenor strain, si se termina cu „gastile” din fotbalul romanesc. Deja vad ca au aparut antrenori straini si in liga 1 din Romania. De ce nu si la nationala ? Asta probabil nu s-ar sfii sa-l tina pe bara nici pe Mutu sau pe Chivu. Crezi ca unul ca Guus Hiddink s-ar compromite sa intre in „jocurile mafiote” din fotbalul romanesc. Nu cred. Ala ar fi in stare sa aduca la nationala si un de la Poli Iasi, daca crede ca merita. Macar o sa stim ca o sa fie neutru la selectie. Poate cine stie astia au alte metode de selectie. Pai e permis ca un titular al nationalei sa declare inainte de meciul cu Olanda ca aia parca alearga ca la un joc pe calculator ? Probabil ca va face si un profil psihologic cu eventualii selectionati. Iar pe cei cu probleme medicale ii va menaja indiferent de numele lor.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:26

Povestea unei generatii cooperatiste. Actuala echipa a Romaniei se bazeaza numeric pe jucatori dinamovisti si ex-dinamoviti, toti cooperatisti la viata lor, care au ajuns in sistemul de selectie al nationalei fara ca echipa lor de club sa aiba performate deosebite si reale. Prima data au ajuns prin influenta unor impresari pentru a fi vanduti, deoarece performantele cumparate de Dinamo in campionatul intern nu erau de ajuns si nu erau coloborate cu cele europene, iar dupa au ajuns pentru ca s-au transferat afara la cluburi ‘straineze’, majoritatea cluburi macaronare si moggiene cu care ISM avea relatii fratidice. Ei au fost ulterior impusi nationalei ca marfuri de export, si pe langa mentalitatea cooperatista au adus cu ei la nationala si mercenariatul si vedetismul. Jucatori care nu au facut parte din acest sistem cooperatist-ism-istic nici nu au fost bagati in seama: D. Serbam, C. Munteanu, L. Rosu (in perioade in care erau in forme maxime la echipe de club din cel mai puternic fotbal din lume). Ei au fost urmati de aceeasi ignoranta de jucatori ca Claudiu Raducanu, Adrian Neaga, George Ogarau, Marian Aliuta (cand era in forma excelenta la Steaua), etc. Rezultatul a fost evident, nu ne-am mai calificat 8 ani se zile la nici un turneu final, in timp ce cooperatisti si ism-isti si-au umftat buzunarele cu comisioane din transferuri si au acum dosarele de evaziune fiscala prafuite pe la DNA.

Cand FRF a vazut ca se ingrose gluma si se face aproape un deceniu de nerealizari, deceniu care devine sezizabil si de cel mai neinzestrat intelectual mioritic, l-a adus din nou pe antrenorul-calificare, Piturca, si i s-a facut de data aceasta un contract mult mai conditionat decat primul. Frf-isti i-au dat libertatea sa ia jucatori non-cooperatisti (in mare de la Steaua) exact atat cat sa-i califice echipa dupa 8 ani la un nou turneu final, dar bineinteles ca laurii i-au luat tot cooperatisti mercenari. Tot non-cooperatisti puteau sa-i duca echipa in sferturi si cine stie cat de departe, dar salariul lui Mutu la Fiorentia a avut prioritate si poate si statulul lui euro-sandu in Exco.

Asta e, in mare povestea. Cand aveti nevoie de fotbal, performanta si calificare, dati un telefon, faceti o vizita in bd. Ghencea, trimite-ti o convocare. Este un serviciu pe care-l prestam spontan, profesionist si cu placere. Daca vreti alceva, stiu eu un interviu cu un vampir, un spartan in izmene si cocosat, un cofetar sa va faca un tort, stiti unde sa sunati, unde sa va duceti …:)) unde vedeti mesajul ‘Football is out of Business’, ‘Acesul in Groapa liber pentru cordelute (editorialisele de la gsp primesc si un hamburger si ultimul disc cu florin salam la intrare)’, ‘Who needs to play CL when we can train for CL and will always have a Ceahlaul’, ’60 years of prostitution’ …:))

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:38

Pai de asta am si „provocat” discutia despre un antrenor strain, cu personalitate, de preferinta nord-european. De ce? Pentru ca e imposibil. Pentru ca Mircea Sandu & CO sunt corupti de Becalioni. Pai ce face el ce vrea? Culmea e ca pe deasupra e si bou si nu ar fi in stare sa gaseasca vreunul. Si atunci, care e sansa fotbalului romanesc. Pai nu e. Cred ca unguru ala a avut pile mari la Ungaria de a fost lasat sa intre si el in hora, probabil via Base. Acum sa fiu cinstit cred ca unii jucatori poate sa-i aleaga si Piturca.

dan77 (1 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:43

Este Piturca deseori mitocan, arogant, lipsit de bun simt ? Fara indoiala.
E loc de mai bine? Evident.
Are limite? Da!

1. Totusi, cred ca putin echilibru nu ar strica. Dupa meciul cu Italia presa a facut timp de 4 zile presupuneri despre cum va ceda Olanda meciul cu noi. Nimic altceva, intr-un mod iresponsabil si inept care a inoculat ideea unei predari neconditionate. Dupa meciul cu Italia, nu mai conteneau elogiile la adresa lui Piturca. Foarte putini jurnalisti au scris cu echilibru, foarte putini sunt capabili sa fie fideli adevarului (macar propriu), si din pacate, ca sa citez dintr-un articol din acest ziar, prin articolele sale semnatara a aratat si de ce va fi o ziarista uneori acceptabila, dar niciodata mare. Poate daca ar face mai putin cu ochiul tribunei si-ar depasi conditia.

2. Desi nu are legatura directa cu articolul (poate doar la nivelul lipsei echilibrului si a unui narcisism suparator), mi se pare exagerata atitudinea lui Gh. Popescu. Hai sa vedem care au fost rezultatele generatiei de aur la Europenele din 1996, primele dupa o lunga perioada de absenta. 0-1 Franta 0-1 Bulgaria 1-2 Spania. Aceeasi lipsa de echilibru. Noi vs. ei.

Cred ca situatiile sunt mult mai nuantate decat ar vrea sa para cei doi.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:44

Cred ca intelegerea e, de felul:- Ba Piti, tu alegi 10, si noi 12. Bine, acum sa-i dam cezarului ce-i al cezarului a ales si el jucatori cum ar fi „Forrest gump”. Parca il aud in vestiar dindu-i indicatii lui Banel, alearga, alearga, alearga, banele. Si ****ce sa faca, azis si el:- Sefu alerg, iti jur, dar lasa-ma sa fac si eu o „bicicleta”. Si Piturca i-a zis:- Bine ma, dar numai o data si numai cu Franta.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:46

Intelegeti ca nu antrenorul e problema, ci FRF-isti. Si nu vor aduce niciodata un antrenor strain pe care nu pot ei sa-l dreseze ei sa latre la comanda. Piti a fost adus pentru ca au fost nevoiti de lipsa de rezultate, si el fiind ultimul care le servise calificare pe tava, dar i-au pus conditii. Inainte Piti nu accepta niciodata sa fie injurat de un jucatator sau insutat, de genul cum Mutu o face.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:49

Voi nu intelegeti ca FRF in actuala configuratie trebuie sa pice? Degeaba ne luam de un antrenor, un rezultat, un jucator care a prins o zi doua sau un turneu (e zile) mai proaste, daca sistemul ramane?

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:53

Asa te vreau scufito. Acum vorbim aceeasi limba. Deja o sa devenim plictisitori. Da de „bicicleta” lui Banica cum ramine ?

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:56

Nu cred ca trebuie sa mai reamintesc, da aia de la federatie nu pot fi inlaturati decit de ssrrii!!! Ca pe restu ii au la mina, nu? Solutii..Fara violenta!!!

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:57

Dom’le, marturisesc ca citesc unele articole pe blogul asta extraordinare. Cititi articolul 24. Argumentat punct cu punct, absolut corect.

Mie mi s-a parut ca jucatorii n-au fost asa rai cum spun unii pe-aici. Chiar si unii jucatori care de obicei nu-mi plac (Contra, Radoi) mi s-a parut ca si-au dat viata pe teren. Orice ati spune, Lobont, Chivu, Mutu, Goian, Rat, Ghionea, Tamas, Codrea, astia toti sint jucatori de clasa.

Da’ daca tu ai niste Mig-uri la dispozitie si le pui sa dea cu insecticide pe ogor… Asta a facut Piturca, i-a pus pe toti sa joace fundasi. Pentru asta nu le trebuia antrenor.

Uitati-va si voi cum e facuta echipa Romaniei:

Fundasi: Contra, Tamas, Goian, Ghionea, Radoi, Chivu, Rat.

Atacanti: Mutu, D. Niculae, M. Niculae, Marica, Dica, Fl. Petre (sa nu ziceti ca e mijlocas).

Iar mijlocasi pe cine? Cocis si Codrea.

Pe Banel nu-l numar la nici o categorie.

Asa, acuma cine sa vina antrenor? Dan Petrescu sau Dorinel. De Andone nu stiu ce sa zic. Nici acum nu pot sa uit cum i-a luat Roger Milla mau’ in 90 in Italia.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 8:59

Doar incercati sa va imaginati ce s-ar intampla daca Mutu ar cadea parada influentelor externe, daca mutu nu e in forma sau in chef !!! Tot jocul nostru ofensiv depide de Mutu, acest punct de legatura intre orice tentativa de a contrui si finalizare … Mutu ne-a trimis acasa de unul singur; in meciul cu Olanda a stricat peste 20 de pase primite in jumatatea adversa, dandu-le lui M. Niculae exact de unde sprintatse sau exact in alta directie decat cea de sprint, fara sa mai luam in discutie driblingurile prelungite in marginea terenului fara a se incerca macar patrunderi perpendiculare pe poarta, iar la o faza in care Mutu avea [pozitie buna de a suta a trimis o minge paralela cu poarta desi vazuse ca nu e nimeni acolo. La asta adaugam faptul ca mutu e mot la fieacre corner, lovitura libera sau penalty.

Ce se intampla dupa logica voastra daca cineva ajunge la Mutu? Acest nod central din atacul nostru? Sau pur si simplu nu are chef sa joace (cum e el deobicei)? Normal ca lasa impresia ca am fost varza in atac, pentru ca el e atacul!

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:10

Am urmat sfatul tau si am citit 24, si propune ce am spus si eu un antrenor nord-european. Da nu se poate cit Mircica e acolo. Si dupa Mircica osa vina Bobica. Si tot asa. Nu o sa mai apuc eu… nu sunt batrin, dar nu mai sper.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:11

Banel Nicolita. Nu trebuia sa fie neaparat convocat, prestatile de la Steaua nu-l recomandau in forma si moralul sa abordeze un astfel de turneu final. Un Szekely era mult mai bun in opinia mea. Banel Nicolita este o solutie, dar nu dupa un sezon dezastros care l-a avut la Steaua. Fl. Petre cu atat mai putin.

Totusi nu este genul de jucator fundamental, adica daca nu merge Banel nu merge nimic in atac, cum este Mutu. Banel e bun la sprinturi si centrari, nu daca ai un singur varf de careu care e atat de retras ca-l depaseste Banel in sprint si nici nu mai are cui sa centreze, iar Mutu face tot ce-i sta in putinta sa se plaseze aiurea (ma refer doar la meciul cu Olanda). Asemenea circumstante, ii anihileaza pur si spimplu posibilitatile de exprimare ale lui Nicolita, care nu e tipul care sa dribleze de pe loc sau sa finalizeze.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:13

Ati vazut noua schimbare, post pe post, Banel-Zicu. Adica mai pe romaneste Gigi – Victor. Buna. Hai sa le dam la romani unu mai ofensiv, ca au inceput sa faca galagie.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:15

Si cu ocazia campionatului asta m-am mai uitat si eu o data la TVR pe sopcast si am vazut o emisiune de chibiti. I-am vazut si eu pe oamenii de fotbal de la noi, Dinu si Stoichita, a tot stiutori, cu priviri umezi si blajine, care spun numai platitudini. Sfatul batrinilor. Si lumea ii crede.

Si ala de era seful lor… baiat umblat. Are doua cetatenii, asa a zis Dinu. Probabil are si cellular.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:16

Hai sa-l mai lasam pe Banel. Pai Banel ,pe timpul lui PELE, era o minune. Pina sa ajunga PELE, de la mijlocul terenului la poarta, cred ca Nicolita facea doua ture si mai intreba si portaru de sanatate.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:23

Nu mai bateti dom’le cimpii cu antrenor strain, evident n-o sa se intimple. N-a ramas un motiv care sa nu fi fost mentionat. Ce antrenor strain! Nici macar pe Piturca n-o sa-l schimbe.

Scufita:

„nu trebuia NEAPARAT convocat”? „Neaparat”?

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:30

vancouver, sunt de acord ca acum Banel nu e o solutie. Dar a fost o perioada la Steaua cand era un jucator extrem de important, ca nu poti sa ai o echipa plina numai de ronaldo si ronaldinho, iti trebuie si astfel de jucatori de travaliu, viteza si care sa centreze perfect. Din pacate Banel nu numai ca nu a mai progresat de atunci la inteligenta de joc, cum fac toti jucatorii cand ajung la o echipa pretentioasa si valoroasa, dar prestatile lui mult mai slabe si neinspirate. Este un jucator al carui joc depinde aproape exclusiv de moral, iar moralulul lui e la pamant, nereusitele si acuzatile vin din toate partile si in aceste conditii ii va fi imposibil sa se redreseze. In aceste competii avem nevoie de jucatori puternice psihic, care sa faca fata presiunii constante. Din pacate la ora actuala nu este o solutie nici pentru nationala si fotbalul asta de vacanta, cu atat mai putin pentru Steaua si fotbalul profesionist.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:35

Pai de aia se si pregateste, schimbarea post pe post, GIGI – VICTOR.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:39

vocea americii, ‘neaparat’ – din lipsa de solutii pe post. Nu exista nici o solutie pe dreapta care sa fie ‘mult’ mai atractiva decat Banel. Stiu ca jucatorii care stau acasa sunt de obicei ‘cei mai ciumeti’, dar chiar nu e cazul. Zicu? no way, a fost si accidentat apropae tot sezonul. Iar Szekely, chiar daca mie imi place mai mult nu a avut nici meciuri europene si nici nu a fost folosit in campania de calificari. Piti trebuia sa-l convoace intai in campania de calificari. Cand l-a luat pe Fl. Petre a mers deasemnea pe principul formei la echipa de club, CSKA Sofia, unde Petre a a avbut totusi un final de sezon senzational, dar care cum am vazut l-a epuizat.

tzg (2 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:39

Daca renunta la daniel niculae, piti are tot sprijinul meu. Dar na, e fost stelist. Cine e sau a fost de la Steaua trebuie trecut prin foc si para in toate articolele gesepe. Eu sincer nu stiu ce voiati de fapt de la piturca, dar mai ales pe cine vreti in loc. Ma deranjeaza la culme ingustimea mintii, nu a antrenorului, ci a plebei ordinare care la fiecare insucces cere demisia dar la fiecare succes lauda. Cat s-a dus nationala la Euro toata lumea era fericita, s-a intamplat ce s-a intamplat, vrem demisia. Piturca a fost cu frica, asta e, i-era sa nu ia goluri si etc, dar e chestie si de jucatori. Ma rog, cum crezi tu, fiecare are o parere. Probabil ca e vorba si de modul in care nea Piti nu sufla-n struna reporterilor si nu da declaratii bomba numai bune de pus pe prima pagina. Asteptam sa vedem care sunt propunerile tale pentru noul antrenor al reprezentativei, unul curat ca lacrima si care sa fie fidel scopurilor tale nobile.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:41

Inainte de meciul cu Franta, am inteles ca a avut o intilnire cu un psiholog. Si sa fiu sincer, cu Franta nu a jucat rau deloc. Mai putin, „bicicleta”. Cred ca psihologul i-a dat prea multa incredere in fortele proprii si a incercat niste „efecte. Alfel, ce sa zic, cred ca trebuia sa ia psihologul dupa el.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:43

E o aberatie. Probabil o infloritura gsp, Piti nu putea sa declare asa, fara macar sa inceapa sezonul. Daca Szekely va avea un sezon formidabil cu Steaua, iar Zicu si dinamo vor iesi cum fac ei de obicei la primii debutant pe care-i intalnesc, ma indoiesc ca Zicu va fi convocat.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:45

A, pai personal nici eu nu am vreo problema cu Piturca. Cu exceptia faptului ca el face numai juma de echipa, restu, Becalionii. A, si era sa uit, citeodata, e***Vezi, chestia cu Olanda.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:47

vad ca esti obsedat de ‘bicicleta’ lui banel cand ar trebui sa fii obsedat de ‘scarita’ lui Mutu …:)) parerea mea; am vazut jucatori de la Italia si Franta facand greseli copilaresti, calcand pe minge, luftand, dar pe nici unul comitant atat de multe erori si straii incat sa trimita de unul singur o intreaga generatie acasa …:))

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:48

Crezi ca Gigi Becali ii face parte din echipa lui Piturca?

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:48

Pai, scufito, nu e vorba de gsp, ca in momente mai importante cum e acum cu amenintarile impotriva lui Piturca, mai baga si ei un mic zvon, ca sa se mai potoleasca masele.( adica, multimea) Eu personal, nici nu stiu daca ala o sa mai fie in stare de ceva, daramite de nationala. Ca de n-a frecat bara cu accidentari…

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 9:53

Eu cred ca cei doi au relatii mai mult decit amiabile. Ca, sa nu-mi spui ca Piturca face parte din gasca lui Copos, ca p-asta n-o mai cred. Iar Paszkani, nu are nici cea mai micuta, mitica, albulica, sansa ca sa-i ajunga vreun jucator la nationala, nici daca ii naturalizeaza Basica 4 jucatori.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:02

Apropo de Paszkani. Stii, e greu sa intrii in „Cammoorra”. Trebuie sa fii de nationalitate…Si mai e si accentul..etc Singurul lucru care ii poate lega indiferent de limba, sunt, money..Stii melodia lui ABBA, pe timpul meu cind eram elev la liceu in Bucale’, era la moda, doar ca toata lume visa, pentru ca daca te prindeau comunistii cu malaiu gros te impuscau.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:02

Cocis, iar mi se pare o fixatie ciudata a lui Piturca, cum e si Nicolita de altfel …:)) Fiecare antrenor cu pasaricile lui …:)) Nu o sa gasesti nicaieri un antrenor care sa nu aibe nici o pasarica …:))

Pe mine ma enerveaza ‘pasarica Mutu’, care este pasarica FRF, este o pasarica comerciala si care distruge spiritul echipei nationale, aceasta pasarica …:)) ‘Pasarica Mutu’ are atat de multe drepturi si atributii la nationale, incat decide de unul singur cand plecam acasa de la un turneu final si multi nici nu baga de seama care pasarica este de vina …:))

Mutu nu are ce cauta la nationala, Il Catastrofico distruge orice premisa de a construi o echipa solida, unita si echilibrata si responsabila. Deagaba ne luam de alte ‘pasarici’ daca ‘pasarica sefa’ o lasam sa pasareasca in continuare, pasarele.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:11

tzg:

Da’ zi si mie, care om cu mintea intreaga isi imagineaza ca bate Olanda in ultimele 15 minute de joc, dupa ce jucasem practic 3 meciuri la 4 zile , si cind iti trebuie victoria din minutul 1?

Adica cum „a gresit, i-a fost frica, asta e”? Pai e putin lucru?

Si sa mai stii ca multi dintre noi ne-am bucurat, evident, cind a cistigat Romania, dar mai pe jumatate asa, ca parca nici una din victorii n-a fost una asa sa ne racoreasca. Mai toate au fost scremute si constipate.

Iar teoriile astea fataliste, ca n-avem cu cine, nu ajuta. Cu aia care-i are (si are!), antrenorul trebuie sa scoata ce e mai bun de la ei. Ti se pare ca Piturca reuseste sau macar incearca asta?

Noi capul lui Motoc vrem!

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:12

Cocis, a ramas cu meciul bun facut in Olanda. Si cred ca cu asta va ramine, amintire. Nu cred ca mai are multe sanse. Poate daca inscrie golul prin care Lokomotiv, i-a campionatul rusiei.Atunci, poate. Iar Mutu, ar mai trebui sa” frece” si el bara cite o juma de ora, macar. Dar cine are curajul, ca nici aia de la Fiorentina, nu au. Poate numai daca ajunge la Milan sa il mai corecteze cineva.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:12

Toti jucatorii stelisti convocati la nationala sunt in opinia mea esentiali, in afara de Nicolita. Pana si Ovidiu Petre (Codrea a fost rezultatul lipsei acestuia). Radoi, Ghionea (mult peste Tamas), Goian ei formeaza cea mai puternic mecanism defensiv pe care a avut-o Romania in istoria ei fotbalistica, de club si de nationala. Iar Dica desi destul de lent, are o viziune a jocului deosebita, dar nu e jucatorul care sa faca minuni in 5-10 minute. Aportul lui ofensiv in meciul cu Italia a fost esential, desi nimeni nu l-a evidentiat. Cu el in teren am avut cea mai ofensiva Romanie de la acest turneu, a dat niste pase foarte bune.

MirceaZ (41 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:13

Iar voi aratati cum ati stat la panda ca sa-l atacati pe Piturca la prima greseala, facand abstractie cat se poate de nesimtit de adversarele din grupa.

Dincolo de fixitatea intr-adevar stupida si de lipsa totala de fler la alegerea lotului (oameni ca Banel, F Petre sau M Niculae n-au ce sa caute nici la echipe mediocre din divizia A, iar D. Niculae a avut la viata lui, din pacate, unele reusite care l-au facut sa para fotbalist, desi este o gluma), nu cred ca aveti ce mari critice sa-i aduceti, avand in vedere ca tactica asta era cat pe ce sa aduca trei puncte cu Italia, diferenta fiind facuta de Mutu, cel „incorsetat” in atatea tactici defensive, care saracul de atata libertate ce a avut deodata, vazandu-se fata in fata cu Buffon, si-a dat in petec (ca bibliotecarul din Swashank Redemption dupa ce-a iesit din inchisoare).

Plus de asta, voi nici nu va dati seama sau nu vreti sa spuneti care sunt adevaratele probleme ale lui Piturca, tot ce va intereseaza e ca trebuia sa atacam nebuneste. Dupa razboi, ati vazut cu totii ca Franta era de batut (desi Olanda a batut-o cu marele ajutor al unei erori uriase de arbitraj – la 1-0 trebuiau penalty si eliminare – iar Italia a batut-o dupa ce-a iesit Ribery accidentat si, din cate mi s-a spus, cu un penalty care n-a fost asa de clar), dupa razboi ati vazut ca „n-am atacat Olanda”, desi era clar ca echipa se incadra in psihoza nationala de idioti care se bateau pe burta si-si dadeau coate ca se dau batavii la fund si trantesc meciul.

N-am crezut ca o sa ajung vreodata sa-i iau apararea lui Piturca (care imi e unul dintre cei mai nesuferiti oameni din fotbal – si clubul e mare si deloc select), dar virulenta cu care ati iesit acum din padure si va dati viteji, va face ABSOLUT PENIBILI si NEPROFESIONALISTI. Mai bine ati remarca felul cum presa italiana ne-a intretinut psihoza nationala vorbind despre cum si ei ar face blat etc, in timp ce voi n-ati fost nici macar atat de isteti incat sa trageti un semnal de alarma de bun simt (pentru ca nici articolul tau, de dinainte, Maria, nu se poate chema decat un simplu comentariu de bun simt).

La fel ca si Piturca, ati fost doborati, de numele adversarilor, dar acum, „scrofulosi la datorie”, v-ati gandit voi sa puneti de-un puci, ca a venit apa si la moara voastra.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:15

@vocea americii: Pai nu intelegi ca Piturca citeodata e ***. Cel mai bine e sa nu il prindem *** la un turneu final. Sau cind jucam un meci de calificare cu o echipa mica, ca ne-am ars.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:23

scufita

Vad ca iti place mult sa faci afirmatii fara acoperire. Exact ce a a gresit Mutu asa rau? A jucat defensiv pentru ca asa i s-a trasat. Daca iei mingea de la mijlocul terenului cu 3 adversari dupa tine iti spun eu ca mori pina la careu.

A ratat penalty-ul, da’ nu de aia nu ne-am calificat. Si noi si italienii puteam sa mai dam goluri. Putea sa fie scorul 5-5. Calificarea am pierdut-o cu Olanda.

De ce nu-i incearca Piturica si pe copiii astia mai tineri, Costea si Bogdan Stancu?

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:28

Cititi si voi, ce a declarat Florentin Petre. Lumea(adica,poporul) nu le dadea nici macar 1% sanse sa ajunga vreodata la poarta Italiei. Asta trebuie dus la psiholog. Nu mai are scapare. Cred ca stie ca nu mai prinde nationala, mai ales ca e in virsta si „vopseste aiurea”. De unde stie el ca 1%?

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:30

Aitudinea presei fata de Piturca nu are nici o legautra cu turneul final. Nu stii ca ziaristii gsp au interdictie la conferintele sale de presa? Este exact cum zici, il asteptau la cotitura. Scandalul lor dateaza din era cu ‘Piti barbugiul’ primul mandat. Pana acum nu au avut ce sa zica, ca Piti si-a cam indeplinit obiectivele, acum dau si ei cu tusul cat pot sa iasa cu ceva dupa acest turneu, mizand pe cliseul ‘se putea mai mult’, care este adevarat dar daca nu specifici persoana care ne-a lucrat pe toti, de la jucatori, antrenori si fani, Il Catastrofico, cliseul nu are nici o valoare. Micile ‘pasarici’ ale lui piturca, greseli (omenesti si antrenoricesti) nu sunt decisive. Mutu este problema acestui sistem, problema pe care ziaristii o exploateaza comercial nu au nici un interes sa o identifice si sa o prezinte publicului.

Nu-i mai bagat in seama …:)) GSP-ul din cate stiu au si interdictie prin Ghencea, sa vedem cat o sa mai duca asa doar cu bazaconii de genul ‘Mutu este dorit de barcelona, milan’ sau ‘spartanii de plastelina’ …:)) falimentul va bate la usa …:))

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:33

Apropo de Florentin Petre. Asta s-a suparat ca la „invitat” Piti si in aparare, sa-l ajute pe Contra. Ba, ce la mai umilit Grosso ala. De n-a dat Grosso ala la centrari de pe partea lui si a lui Contra, de ma mir ca am scapat fara gol.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:38

Cind o sa vina vremea sa nu ne intereseze impotriva cui jucam? Filosofia noastra sa fie

„Jucam fotbal. Cistiga cel mai bun.”

Nu cel mai viclean, nu cel mai pervers, nu cel mai fricos. Asta vrem noi. Daca Piturca ar fi instare de asa ceva, s-o faca. Pina acum a facut exact pe dos. Si o va face si de-acum incolo.

Scorillo (7 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:43

noi suntem 22 de milioane de antrenori, numai ca nu avem licenta deocamdata :)) partea buna e ca o parte dintre noi mai avem si bun simt, partea proasta este ca cei care conduc federatia nu au. dupa asa esec lametabil, piturca ar trebui sa se puna singur la zid si sa se duca unde vede cu ochii. in asa numita grupa de foc am avut 3 meciuri: 1 cu o franta haotica si care habar nu avea ce cauta in teren; 2 cu o italie furata ca-n codru de arbitru; 3 cu rezervele olandeze. ce era asa de greu?? nu mai tine nimeni minte vremurile cand bateam URSS cu 3-1, la 2 ani dupa ce au jucat finala europeana? cand eliminam argentina lui batistuta?? cand faceam egal cu argentina lui maradona??? cand bateam anglia lui beckham? nu e asa mare diferenta intre jucatorii de atunci si cei de astazi… bine, cei de atunci erau un pic mai buni; insa aveam antrenori buni, care stiau sa convoaca jucatorii care trebuie si mai ales stiau sa-i puna in valoare pe toti. erau vremuri cand aveam si noi o tactica in teren… astazi nu mai intelege nimeni nimic din barbugeala lui piturca, nici macar el.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:45

Uite in incheiere vreau sa va spun ca am urmarit meciurile nationalei din vancouver, pe postul american espn2. Comentatorii, au fost britanici, si erau profesionisti. Am inteles ca au fost si jucatori ai lui LIverpool, respectiv, Rangers. Oamenii, bineinteles, cit se poate de neutri. Niciodata, dar niciodata, nu au afirmat ca Romania are sanse mici. Poate stiau ca Franta si Italia, au probleme, poate. Vizionasera meciurile cu Olanda ale Romaniei din preliminarii si stiau ca nu te poti juca cu Romania. Toata tevatura asta cu Florentin Petre, ca ei banuiau ca nu au nici 1% sanse sa ajunga la poarta Italiei, nu o mai inteleg.

scufita (93 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:54

Lasand la o parte penalty-ul in care a vrut sa-l umileasca pe Buffon si sa se imbrace de glorie personala in detrimentul echipei, in loc sa aleaga o executie sigura la unul din colturi sau sa lase pe altul mai capabil si serio sa execute?

A gresit totul, absolut totul, si golul ala a venit tot dintr-o greseala a lui Zambrotta. A primit foarte multe baloane pe care le-a irosit fie prin driblinguri fie pase aiurea. Degaba va luati de D. Nicula sau M. Niculae, Mutu a facut tot posibilul sa le dea baloane inutile, bineinteles in putinele cazuri in care nu incerca actiuni individuale. Nu a facut nici un dribling reusit si nu a dat nici o pasa utilizabila in atac. In aparare a venit doar cand a avut chef. Cu astfel de prestati iti este absolut imposibil sa marchezi sau sa fii periculos, pentru ca toate baloanele se duc la Mutu nu la celalat varf, iar daca Mutu nu vrea, nimic nu iese…

Ce ar fi voi sa urmariti meciurile si sa vedeti de cate baloane a beneficiat Mutu, pentru ca asta e jocul echipei. Pana si Radoi i-a dat peste 4 mingi excelente cu Franta, care l-au pus in situatie foarte buna de a cimbina cu D. Niculae, dar Mutu le-a irosit cu incercari p[ersonale de a intra printre franceti ca printre popice. Cu Italia Codrea si Chivu l-au servit excelent, de 3 ori avand doar pe Buffon intre el si gol si a tras aiurea fie in portar die pe langa. Cu Olanda, cred ca e mai mult decat stilul obisnuit, cred ca italienii constienti de importanta si conectivitatea lui Mutu in sistemul nationalei au ajuns la el si l-au cumparat. Daca luai un individ beat turta si il punei pe teren era mai util decat Mutu. Chiar sa nu-i dea nici o pasa lui M. Niculae pe care acesta sa o poata folosi, eu nu am mai vazut asa ceva; ii dadea exact in locul de unde vedea ca Nicule sprintase. O lovitura libera si un corner nu a fost in stare sa dea calumea. Hai sa fim seriosi. Eu nu am vazut la nici o echipa un jucator care sa aibe mai multe baloane ca Mutu, nicaieri. Asta este tina a cca 20-30 de baloane utilizibaile, inclusiv dejari de ale portarului, nu toate excelente dar destul de multe, iar cand adversarul strage la el cu 2-3 jucatori, nu returneaza mingea in joc, in 1-2, in spatem, in lateral, incearca o finalizare personala, care esueaza bineinteles, ca are o tehnica precara hai sa fim realisti.

mosh Califar (14 comentarii)  •  21 iunie 2008, 10:55

Maria de data asta nu va mai tine faza cu schimbarea lui Piturca fata mosului, lasati-o balta. Va doare ca nu va baga in seama ? De ce ar face-o ? Puteti voi sa stati si-n cap si-n coada, NU CONTATI.

Comentează