Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Trădătorii fotbalului

Dacă ar fi loial intereselor „naţionalei”, Piţurcă ar trebui să plece

Două curente de critici s-au conturat după eliminarea de la Euro. Unul, centrat pe jucători, celălalt – focalizat pe antrenor. S-ar fi zis că Piţurcă se pricepe atît de […]

vineri, 20 iunie 2008, 5:55

Dacă ar fi loial intereselor „naţionalei”, Piţurcă ar trebui să plece

Două curente de critici s-au conturat după eliminarea de la Euro. Unul, centrat pe jucători, celălalt – focalizat pe antrenor. S-ar fi zis că Piţurcă se pricepe atît de bine la apărare, încît poate para singur observaţiile şi acuzaţiile. Şi totuşi, în jurul lui s-a ridicat cît ai bate din palme un zid protector mai ceva ca zidul de la Mogoşoaia sau gardurile de la Santispark. Piţurcă n-a reuşit să-şi apropie jucătorii şi să ţină echipa unită. A izbutit, în schimb, să coalizeze în jurul lui toate forţele care au pus fotbalul nostru sub sechestrul mediocrităţii şi stagnării. E şi asta o performanţă.

Pe cine apără, de fapt, cei care-l apără pe Piţurcă? Ce anume reprezintă un selecţioner limitat şi rămas în urma modernităţii? De ce întreaga populaţie de federali îi caută scuze, merite şi calităţi? Simplu. Pentru că Piţurcă a ajuns omul-emblemă al unui întreg sistem ostil la schimbări de orice fel, închis şi autosuficient.  Este un personaj extrem de preţios, pentru că ilustrează în formă condensată filosofia meschină, mentalitatea de amatori şi rezistenţa la nou a celor care conduc fotbalul nostru.

Schimbarea lui Piţurcă ar fi doar începutul. Apoi ar urma schimbarea rîndurilor în lot. Numai că nu există voinţă federală de schimbare. Nici măcar de analiză a situaţiei. Deşi, după cum reiese din „stenogramele” meciului cu Olanda, echipa n-a înţeles ce joacă. Şi atunci avem o problemă. Mare, imensă.

 Ce logică umană, sportivă sau de alt fel are acel „atacăm numai din minutul 75”? Cum e posibil ca într-un meci decisiv, capital, „meciul unei generaţii”, antrenorul să trădeze interesele echipei de dragul propriei tactici? Să trădeze jucătorii în numele propriilor idei fixe? Să trădeze fotbalul ca să nu-şi rişte reputaţia?

Că va schimba primul „11”, că va aduce nume noi sau nume vechi reşapate, stilul lui Piţurcă va rămîne acelaşi. Aceeaşi îngustime în viziune, acelaşi fixism la antrenamente, aceleaşi mize trunchiate şi calcule laşe. „Naţionala” nu respiră. E o formă agonizantă de viaţă, o sumă de spaime şi eforturi aiuristice. „Aleargă, Daniele, aleargă, că de-asta te-am băgat!”.

N-a pierdut nici o calificare, dar la prima participare la un turneu final, a arătat clar care-i sînt limitele. Dacă ar fi într-adevăr loial „naţionalei” şi meseriei, şi-ar da demisia. Numai că cine trădează o dată, trădează şi a doua oară, pînă la capăt. Dindărătul zidului de laude şi scuze, va începe să arunce săgeţi către propriii jucători. Iar cei care-l apără pe selecţioner se fac de două ori vinovaţi: iubesc şi trădarea, şi trădătorul. schină, mentalitatea de amatori şi rezistenţa la nou a celor care conduc fotbalul nostru.

Comentarii (182)Adaugă comentariu

Tibi (31 comentarii)  •  20 iunie 2008, 18:23

Nici mie nu mia placut deloc cum a jucat Romania ultimul meci, un meci pe care ar fi trebuit sa-l castigam de cel putin de o suta de ori! Tactica si ideile limitate ale lui Piti ne-a adus intr-o ipostaza stanjenitoare. Dar nu numai el e de vina, intr-un fotbal sarac cum este cel al nostru, de unde sa scoti un coordonator veritabil? Dar un varf impins? Sa nu spuneti ca ar fi fost o varianta cu Bratu ori cu Danciulescu pentru ca nu tine, primul nu facea nimic mai mult decat au facut-o Marius ori Daniel Niculae, Danciulescu… Danciulescu ar fi fost poate o solutie pentru o repriza la ce fotbal se joaca acum in Europa… Dar sa nu uitam momentul tragerii la sorti, clipa urmatoare TOATA lumea spunea, inclusiv voi ziaristii ca nu avem nici macar o singura sansa, si acum ce faceti? Il omorati pe Piti pentru ca a adunat doar 2 puncte? Sa nu uitam in compania caror echipe le-a obtinut! Italia si Franta! In nici un caz Feroe ori Tonga… Deci sa nu tragem in pianist chiar daca e afon, a facut chiar si lucruri bune, ne-a dat speranta dupa primele 2 meciuri! Ca au obosit jucatorii asta e deja o alta problema, cine ii poate inlocui la ora actuala pe Mutu, Chivu, Radoi, Lobont? Aproape nimeni, sa vazut lipsa lui Radoi din angrenajul echipei in ultima partida! Si ar mai fi si altele de spus, doar ca cu vreau sa plictisesc

hmmm (57 comentarii)  •  20 iunie 2008, 18:24

va grabiti…vorba lui radu cosasu,dupa ce speram la maxim un punct si credeam ca plecam acasa dupa primul meci,acum tipam ca am castigat doua puncte si suntem nemultumiti ca nu ne-am calificat! si da,piturca a abordat fricos un meci decisiv,dar cu jucatorii pe care-i avem,chiar credeti ca cineva ar putea face mai mult? mi se pare ca suntem putin meschini si ca abia asteptam esecul,pt. a spune „i told you so!”

kop (8 comentarii)  •  20 iunie 2008, 18:30

Te punem pe tine Maria. Ca la dat cu gura esti belea.

http://www.sportsaga.ro (66 comentarii)  •  20 iunie 2008, 18:39

In loc sa dati in Piti si sa publicati stenograme ar trebui sa faceti niste anchete privind fotbalul juvenil.
Diferenta se face si se va face mult timp de acum inainte la aria de selectie si organizare a sistemului fotbalistic din tara respectiva. Asa ca lasati prostiile. Daca urmariti bine fotbalului romanesc aduceti problema asta in prim plan.
Dar voi nu vreti asta. Voi urmariti doar demiterea lu’ Piti. Va razbunati pe el ca nu va are la inima.

marius (2 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:00

ai perfecta dreptate.antrenorul este principalul vinovat de acest esec.nu are demnitatea sa-si dea demisia.e antrenorul unei echipe alcatuita numai si numai pe interese.nu are „stofa” de antrenor.SA PLECE.

iaka (36 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:17

Bravo Maria,nu ma asteptam,credeam ca sunteti toti aliniati…Pentru articolul asta te iert de toate bazaconiile din urma!Cineva trebuie sa-i ceara nesimtitului astuia sa ne lase.Va urniti cu greu,dar tot e bine.De la voi,doar tu si Fornade ati aratat un pic de curaj.Elefantii aia… se fac ca ploua!Ei nu vad ca lumea e nemultumita?Daca nu va pleca panarama asta de om si de antrenor,prevad ca la meciurile viitoare ale nationalei,o asiste doar gradinarii aia de tund gazonul!Inca odata felicitari!

fig (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:19

sos cu piturca

Mircea (2 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:21

ehh…daca nu se vor face schimbarile necesare consecintele se vor vedea in anii viitori. Pt ca orice alegere faci ( sau nu o faci) are consecinte. Unele in bine, altele in rau.
Si mie mi se pare Piturca ca fiind total depasit nu numai ca antrenor dar ca om al timpurilor noastre. El vine dintr-un trecut din care nu a reusit niciodata sa se debaraseze, un trecut in care (cel putin in fotbal) antrenorul taie si spanzura, jucatorii sunt niste marionete iar restul, restul nu conteaza. Eu nu l-as numi egoist l-as suspecta de comportament deficitar;
Dar, daca nu vreti sa-l schimbati, trimiteti-l cel putin din nou pe bancile scolii; sa faca cursuri de genul: „cum sa accept critica, cursuri de comunicare, cursuri de limba engleza, cursuri de cum sa fiu asertiv si totusi social si nu in cele din urma: trimiteti-l sa invete fotbalul modern!

dan (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:28

Piturca e un antrenor limitat.Stie oarecum sa se apere dar are parte(fiindca el ii alege)doar de jucatori ingimfati,alcoolici,fitzoshi si fara urma de determinare,jucatori care nu au orgoliu,nu muncesc au in cap doar alcool,manele si pentrru ei idealul absolut sunt banii.Despre onoare nu are sens sa amintim ca nu inteleg acest cuvint.Despre MARIA doar vb frumoase,este inteligenta si mai mult cunoaste si acest sport pe care-l comenteaza.

PAUL CANADA (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:30

ESTI O **** SI NU STIU DE CE OVIDIU TE LASA SA SCRI ARTICOLE IN ZIARUL LUI, PITURCA ESTE CEL MAI CAPABIL ANTRENOR CARE-L ARE ROMANIA LA ORA ACTUALA, EL A FACUT DIN **** BICI SI MAI ERA PUTIN SI IL FACEA SA POCNEASCA, PE CINE VRETI ANTRENOR PE BELONI CARE ARE NEVOIE DE TRANSLATOR SA VORBEASCA LIMBA ROMANA SAU PE IORDANESCU SA DUCA JUCATORII LA MANASTIRI. LA CRATITA CU TINE SI LASA FOTBALUL PE MANA BAIETILOR

sorinaccio (2 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:33

problema nu este ca am facut doar 2 puncte, ci ca se putea mai mult, mult mai mult.dupa tragerea la sorti era normal sa ne inghete inima vazand celelalte echipe din grupe,dar asta nu inseamna ca te duci si joci intr-un mod fixist,te adaptezi la situatie.asta inseamna sa dai dovada de flexibilitate si de creativitate.cand vezi dupa 15 – 30 min ca franta e de batut nu mai stai cu capul la cutie.iti iei inima-n dinti si incerci sa faci ceva.ce putea sa se intample?sa ne bata cu 2 poate 3-0?chiar crede cineva ca la felul cum a jucat franta ar fi putut sa ne bata daca eram mai agresivi si mai determinati?eu unul nu cred asa ceva.era momentul sa jumulim cocosul galic, sa ne razbunam pentru toate umilintele fotbalistice la care ne-au supus in ultimele 2 decade.sa nu uitam ca sansa este intotdeauna de partea celor curajosi!!!

stelist din 1977 (5 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:42

acum intelegem dece hagi si gasca l-au alungat pe piti, intelegem dece mutu se cearta cu el tot timpul
mutule
ai datoria sa ne scapi de habarnistul asta de piturca , tu ai calificat romania nu el , ai facut destule greseli ca om dar nu ca fotbalist , nu mai juca pt el , nu-i mai lasa pe toti sa isi puna lauri pe munca ta ..
chivule
nu fi sclavul nimanui , nu te-ai facut becali fotbalist si nici de la piti nu ai ce invatza in afara de politici jegoase
DEMISIA LUI PITURCA

laokon (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 19:50

ok..de acord cu tine. sa zicem ca-l schimbam pe piturca, schimbam intreg lotul..problema e cu cine ii schimbam? nu va ganditi poate ca (cu cateva exceptii) in mare cam astea sunt varfurile generatiei la nivel de echipa nationala? va sfatuia cineva mai sus sa faceti anchete referitoare la fotbalul juvenil…mi se pare o idee foarte buna. din ce vad eu presa sportiva pe la noi, nimeni dintre voi nu are curaj sa ia taurul de coarne si sa puna presiune pentru o schimbare in bine.toti va multumiti sa criticati.m-am saturat de abordarea asta balcanica, distructiva.ca sa schimbi ceva trebuie sa ai si un plan de back-up.alta solutie pe banca in cazul in care vrem un antrenor roman nu imi vine in minte.poate lucescu senior, dar nu cred ca s-ar baga el la asa ceva.numai bine!

Gretty (56 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:00

Piturca trebuie sa plece. Chiar de ne-ar califuca la n mondiale si europene , chiar de-ar trece de grupe si-ar ajunge in finale, chiar de-ar castiga campionate, pentru mine ar insemna NIMIC.
Nimic de bine, domnule Piturca.

g. (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:08

Daca tot stam sa ne intrebam „cine vine in locul lui Piturca ?” „cu cine o sa atacam ?” „ce facem dupa ce se retrag Mutu si Chivu ?” riscam sa nu vedem padurea din cauza copacilor.
E mult mai simplu sa pornim de la ce vrem.
Eu zic ca cel mai decent lucru care putem sa ni-l dorim nu e sa ne calificam sau sa facem „figuri frumoase”.
Cu aceste teluri am ajuns aici unde sintem acum.
Eu cred ca ceea ce trebuie sa vrea federeatia si suporterii e altceva : „Haideti sa jucam si noi asa de bine si frumos ca Olanda sau Spania sau Portugalia”
Daca asta e scopul pe terman mediu si lung rezultatele vor aparea.
Iar chiar daca nu vor aparea tot nu e nimic deoarece Portugalia si Spania nu prea au rezultate recente senzationale dar nimeni nu poate sa le acuze ca isi bat joc de fotbal.
Noi si grecii din pacate nu ne putem mindri cu jocul nostru ci doar cu rezultatele.Ale grecilor mai consistente dar absolut conjuncturale iar ale noastre usor patetice in ultima vreme.

wender (2 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:15

Nota de baza a federatiei este :” Inainte de turneu au zis toti ca nu luam nici un punct si am luat doua!”. E adevarat dar SE PUTEA MAI MULT! Ce zicea Böloni? Romanii se multumesc cu putin? Ca roman nu mi-a cazut bine dar a avut dreptate.
Prima prioritate a lui Piturca este Piturca si aste e miezul problemei. El uita ca repezinta Romania, ca e platit de federatie. Un asemenea angajat ar trebui dat afara pt. ca pune interesele personale inaintea intereselor celui care-i da de mincare!
Jucatorii ar trebui sa invete altceva de la antrenor decit sa perpetueze sechelele traditiei balcanice care ne tot arunca inapoi de mii de ani.

hexagon (13 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:28

d-le ioanitoaia,
de mult nu mai citesc ‘articolele’ persoanei ce a scris acest articol, din motive ca habar nu are ce e fotbalul, sportul in general. nu o luati ca pe o jignire, din contra.fata reuseste sa scrie fara sa intelega fenomenul, ca si cum ar scrie despre politica, economie, industrie sau orice activitate despre care cuiva nu ii convine. considerand-o o persoana responsabila pt cuvintele aruncate, probabil la comanda cuiva, sunt sigur ca va intelege, sau ii traduce cineva, ca pt mine si multi ca mine, ea reprezinta o ‘ziarista’ limitata şi rămasa în urma modernităţii. ‘ziarista’ a ajuns printre oamenii-emblemă GSP, al unui întreg sistem ostil la schimbări de orice fel, închis şi autosuficient. Este un personaj extrem de preţios, pentru că ilustrează în formă condensată filosofia meschină, mentalitatea de amatori şi rezistenţa la pertformanta a celor care conduc jurnalismul nostru. Schimbarea ei, ar fi doar inceputul. Apoi ar urma schimbarea rîndurilor în redactie. Numai că nu există voinţă de schimbare. Nici măcar de analiză a situaţiei. Că o sa schimbati editorialistii, că o sa aduceti nume noi sau nume vechi reşapate, stilul GSP va rămîne acelaşi. Aceeaşi îngustime în viziune, acelaşi fixism in articole, aceleaşi mize trunchiate şi calcule laşe. GSP nu respiră. E o formă agonizantă de viaţă, o sumă de spaime şi eforturi aiuristice de a vinde ziarul, de a face fata ProSport, si altor publicatii.
Femeia ‘ziarist’ a arătat clar care-i sînt limitele. Dacă ar fi într-adevăr loiala meseriei, şi-ar da demisia de la rubrica de spot. Numai că cine trădează o dată, trădează şi a doua oară, pînă la capăt. Dindărătul zidului de explicatii/argumente, va începe să arunce săgeţi către ‘subiecti’ . Iar cei care apără un astfel de personaj, se fac de două ori vinovaţi: iubesc şi mediocritatea, şi mediocrul.
persoanele limitate, mentalitatea de amatori, copierea aerelor de jurnalisti, trebuie oprita.
e in puterea Dvs., d-le Ioanitoaia, sa o faceti. luati-o chiar ce pe o datorie…

gingie (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:30

Mai intai sa moara „elefantii” astia care conduc fotbalul romanesc si apoi POATE vom avea un fotbal care sa mearga pe o panta ascendenta valoric.S-ar putea insa sa murim noi mai intai….

fury (9 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:45

@hexagon
daca …” de mult nu mai citesc…” cum poti sa critici si sa dai sfaturi???? Exact asa procedeaza militienii din fruntea fotbalului romanesc… „de mult nu mai citesc…” nimic in afara de sms-uri… mai demult mai citeau si ei …cartea de telefoane…mersu trenurilor… da decand cu mobilele astea si cu 4×4 nu mai tre biblioteca…
Imi voi aminti toata viata mutra lu mitica de la NASUL in sala de la teatrul Giulesti parca…atunci cand Maria a intrebat senina … citez…”cu ce a gresit fotbalul romanesc de este condus si azi in 2006 de militieni???”
Hei hexagoane atunci pe unde erai???

M (3 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:45

Este bine sa ne amintim totusi anumite lucruri bune aduse de Piturca, sau intamplate in lot sub domnia sa. Ne-am calificat, baietii s-au comportat ca un grup omogen, cel putin pana la un punct, apararea si mijlocul defensiv au functionat destul de bine. Nu m-as grabi sa arunc cu pietre in Piturca. A facut si lucruri bune. Ce dorim noi acum, asa cum bine a zis G., (# 15), este ca echipa Romaniei sa-si schimbe totusi stilul si sa incerce macar sa joace precum Olanda, Portugalia, etc., adica un joc ofensiv si spectaculos. Nu mai dorims a joace tzurca, domnule Pitzurca! Asta este.

zizou (3 comentarii)  •  20 iunie 2008, 20:55

Dupa parerea mea,gresesti! E adevarat ca Piturca a gresit in ultimul meci cu Olanda,nimeni nu l-a inteles de ce nu a schimbat ceva in joc la pauza! Dar stau si ma gandesc daca chiar avem fotbalisti de atac…eu cred ca suntem sub orice critica la acest capitol! In afara de Mutu si Marica,care nu este intr-o forma buna,avem doar jucatori defensivi! Cu cine sa ataci? Cu Radoi,Codrea,Nicolita,Fl.Petre,Chivu?Pur si simplu nu avem cu cine! Si ar trebui sa va ganditi cu ce echipe am jucat!Noi nu am jucat cu Austria,Grecia si alte echipe accesibile!Am jucat cu 3 favorite la castigarea turneului,care au jucatori la cele mai tari echipe ale europei!

MARTZIC (27 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:20

BRAVO MARIA! BUN ARTICOLUL. DA IN EI FARA MILA, CACI ALTFEL NU SE SCHIMBA NIMIC. VOI CARE APARETI LA TV SI IN PRESA SUNTETI PURTATORII NOSTRI DE CUVANT SI TREBUIE SA COMUNICATI FRUSTRARILE, DEZAMAGIRILE, SI SPERANTELE NOASTRE. APROPO, PE LANGA CA ESTI DRAGUTA, M-AU SURPRINS PLACUT OPINIILE TALE ELOCVENTE SI LA OBIECT EXPRIMATE LA ANTENA 3 FARA FRICA. SI EU MA SIMT TRADAT DE PITURCA! AR TREBUI IMPUS ANTRENORILOR DE ECHIPE NATIONALE CA IN PRIMUL RAND SA APERE INTERESUL NATIONAL LA TOATE MECIURILE. TOT INAINTE MARIA! CINEVA TREBUIE SA SPUNA ADEVARUL, CHIAR DACA DOARE!

vlad (4 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:26

Nu mai pot sa aud replici de genul celor debitate de LAOKON , citez: ” ok. de acord cu tine. sa zicem ca-l schimbam pe piturca, schimbam intreg lotul..problema e cu cine ii schimbam?”

Asa ati facut si in politica …voi n-aveati cu cine sa-l schimbati nici pe iliescu – nu mai suport sa aud asa ceva, am alergie la expresii si raspunsuri de acest gen. Cand o sa invatati odata ca nimeni in lumea asta nu este de neinlocuit? Terminati cu starea asta de letargie, de amorteala generala ca veti cadea intro totala paralizie si nici scaunul cu rotile nu va va mai ajuta sa va miscati; deschideti ochii, luati masuri, cercetati, uitati-va in jur, cautati si numai asteptati sa va pice in gura, ceva de-aiurea… judecati ca de-asta ne-au napadit balariile – desteptati-va odata, pentru numele lui Dumenzeu!

Piturca nu este antrenor, de ce nu incercati sa aflati motivele obiective pentru care nu poate continua pe aceasta pozitie? Nu am absolut nimic cu Piturca, dar pozitia de selectioner la nationala il depaseste. Eu nu fac afirmatii fara sa le intorc pe toate fetele. Piturca a dat semne de incompetenta in foarte multe instante:

1. In calificari, eu unul, n-am vazut nicio o idee de joc. Ne-am calificat dintr-un amestec de noroc (conjunctura favorbaila) si ghinion al altora, (bulgarii in criza de antrenori, nesansa albanezilor in meciul cu noi de la Tirana, conjunctura favorabila pt noi ca Olanda se afla in plin proces de refacere, etc.)

2. Inconsecvent propriilor principii. Selectia a facut-o pe baza de interese de grup si nu nationale. A ingorat jucatori de la Ajax, (pe motiv c asunt rezerve) dar a adus la nationala rezerve de la Steaua. Verii Becali au avut o puternica influenta la nationala. Lotul a fost format din jucatorii care se afla sub contract cu Steaua, sau sunt impresariati de firma fratilor Becali. Gigi si Giovani Becali au avut impreuna in nationala Romaniei nu mai putin de 19 jucatori!

3. La turneu, a adoptat o tactica falimentara inca de la prima confruntare. Este stiut faptul ca aparandu-te supranumeric, te expui unei uzuri fizice si psihice fenomenale… care te va eroda foarte rapid. N-a contat asta. El nu si-a propus altceva decat sa „tina piept” adversarelor cu orice pret. A sacrificat totul pe ideea asta.

Tactica apararii supraglomerate nu cere niste veleitati extraordinare unui antrenor. Puteau s-o aplice jucatorii insisi, chiar si fara el. N-a avut capacitatea sa inteleaga ca Franta, in acel moment era la pamant; orbit de „istoria” ei, Piturca a abordat o Franta imaginara (o Franta vicecampiona) , nicidecum Franta care i se asezase in fata, Franta cea reala. Apoi, n-a inteles ca executarea penalty-ului din meciul cu Italia, nu trebuia atribuita de un jucator afectat psihic; Piturca n-a inteles de fapt nimic din ce se intampla in jurul lui, toata aceasta perioada…

4. N-a stiut cum sa foloseasca „materia prima” de care a dispus cu adevarat, in modul cel mai eficient posibil. In loc sa aduca mijlocasi de meserie ,(la inchidere dar si creativi ca Tibi Ghioane, Cernat, Alin Stoica – el trebuia recuperat, nu Nicolita sau Petre- va inivit sa dati un search pe youtube si cautati „Alin stoica” sau „Lucian Sanmartean” sau chiar Mitea, Keseru , sa vedeti clasa de jucatori de un talent deosebit – asta ca sa nu mai spuneti ca n-avea cu cine sa faca echipa ), deci, in loc sa aduca mijlocasi de meserie, antrenorul nostru a transformat doi fundasi excelenti, Chivu si Radoi, in niste mijlocasi mediocrii ,daca nu chiar submediocrii -sa fie acolo, „de facut fata”! Doar varfuri si portari mai aveau de jucat baietasii astia, ca in rest, ii facuse Piturca „buni” la toate;

5. A sustinut ca in meciul cu Olanda le-a cerut jucatorilor sa se apere pana in minutul 75, dupa care sa iasa la atac. Aceasta afirmatie, il desfiinteaza complet si iata de ce :

a. In primul rand ca in conditia in care ne aflam, trebuia atacat din primul moment. El nu a dat nici cel mai mic semn ca intentioaneaza asa ceva;

b. Apoi, desi a aflat repede ca Italia conduce, a continuat sa se apere. Ba mai mult, a cerut jucatorilor in mod expres sa faca acest lucru pana in minutul 75. Oare chiar a crezut ca poate sa invinga o echipa ca Olanda in 15 minute? Daca da, atunci sa-mi fie cu ierare…dar ceva e putred in Danemarca!

Astea-s motivele care imi vin cel mia clar in minte in acest moment si pentru care eu unul conisder ca avem nevoie urgenta de alt antrenor.

Pentru a schimba mentalitatea si a juca si noi fotbal adevarat si pentru a deveni capabili sa aliniem si noi o echipa cu fundasi, mijlocasi si atacanti bine definiti, avem nevoie de un antenor strain. Germa sau olandez. Altii nu ne vor ajuta. In tara nu exista decat unul care ar putea misca lucrurile spre directia buna: DAN PETRESCU. Sa n-aud de Lucescu (oricare ar fi ei), Dinu, Iordanescu, Rednic, Andone , Lacatus sau altii ca ei. Niciunul dintre ei nu au calitatea necesara schimbarii stilului de joc defensiv si mai ales, a imprimarii unei mentalitati de invingatori. Dan Petrescu este singurul! Dixit!

Multumesc Maria ca-mi permiti accesul pe blogul tau!
Numai bine!

seasonstraveler (22 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:28

Naţionala joacă PROST! Mai bine zis nu joacă nimic!

Cu Piţurca la naţionala n-am făcut niciun meci bun. Până şi meciul de la Constanţa, caştigat şi menţionat cu mândrie atât de des, a fost o ruşine… un teren ruşinos şi un joc cel puţin ambiguu!

Naţionala joacă prost şi urât! Pentru că nicio echipă antrenată de Piţurcă nu a jucat frumos! Naţionala calificată fără înfrangere o făcea dintr-o grupa mediocră şi după nişte jocuri de urâte!

Naţionala joacă prost, urât iar jucătorii cerşesc compasiune! Pentru că nu pot mai mult, pentru că dacă ar putea mai mult n-ar avea cine să le spună ce să facă, pentru că dacă ar fi cineva să-i aşeze în teren şi-ar controla mai întâi conturile sau “cuvântările înţelepte” şi abia apoi s-ar gândi la atitudine şi determinare!

Naţionala joacă prost, urât, jucătorii cerşesc compasiune iar conducerea federaţiei este doar o adunătură de profitori şi mafioţi! Într-un top al jucătorilor români determinanti pentru naţionala ultimilor 20 de ani, ar intra în primii 10 lupescu, prunea sau prodan? Jucători mediocri pentru o federaţie mediocră, condusă de un preşedinte el însuşi o definitie a mediocrităţii şi tupeului!

Egal cu o echipa Franţei umilită de Olanda şi bătută la pas de Italia, nu-i o performanţă decât pentru o echipă mediocră! Jalnică echipa care se bucură de un egal dupa un meci incredibil de prost!

Egal cu Italia în condiţiile ultimului meci este o performanţa pentru o echipă mică şi care nu-şi propune mai mult. Să ai “în mână” campioana mondială, să pierzi victoria ca prostu’ şi să consideri egalul bun, este atitudine de slugă mulţumită că şi-a plecat conaşul ochii către ea.

Să nu joci nimic, într-un meci de care depindea să trimiţi acasă finalistele ultimului mondial, este răspunsul unui antrenor foarte slab şi al unei echipe mediocre!

Ca promisiune de sărbătoare, să ne lăudăm mediocritatea şi să ne uităm cu admiraţie la echipa Turciei! Germania, Portugalia, Turcia, Spania, Italia, Rusia, Olanda au ceva în comun, toate au în spate (sub o formă sau alta) istoria unui imperiu… istoria şi tradiţia unor învingători… istoria, tradiţia şi mândria de-a muri luptând!

Noi slăvim mediocritatea, ne mulţumim cu firimituri, acceptăm proverbe care n-ar trebui să ne reprezinte (”capul plecat sabia nu-l taie” etc) şi ne construim cuvinte frumoase care să ne acopere prostia!

A! Mai facem ceva… lăsăm eroii să ne fie terfeliţi, istoria să ne-o modeleze fiecare după plac şi prezentul să ni-l hotărască alţii!

Noi ne apărăm sărăcia! Câtă prostie în sintagma asta!!!

Mai ţineţi minte faţă de **** a lui V. Badea după meciul cu Real Madrid şi dezamăgirea slugii care nu primise un tricou de la stăpân? Asta este atitudinea jucătorului român, a slugoiului în echipament de fotbalist! După câte tricouri au plâns Hagi, Gică Popescu sau Dan Petrescu?

iaka (36 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:29

Hai sa o lamurim si cu Boloni,ca dupa meciul cu Olanda am citit multe mesaje de genul:,,a avut dreptate Boloni…,,.Pai ce dreptate a avut mai fratilor?Ala a jignit grav poporul roman,caci la popor s-a referit,nu la echipa nationala sau la terminatu` asta de Piturca,,.Noi de ce balmajim intr-una pe blogurile-astea,de multumiti ce suntem cu ,,putinul,, realizat de echipa? Daca voi,ca indivizi in parte,va recunoasteti in caracterizarea facuta de Boloni poporului roman,atunci e in regula,inseamna ca a avut dreptate…

crs (12 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:30

faceti o comparatie intre scolile de fotbal din olanda si ce e la noi! poate va imaginati ca va veni un antrenor magician care ii va invata plasament, dribling si cum se loveste mingea dar lucrurile astea ar fi trebuit sa le invete la 7 ani.

Radu (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:31

Si totusi, care e solutia propusa de tine? Sa schimbam pe Piturca…cu cine? Apoi schimbarea randurilor in lot…sa-l punem pe Mutu fundas stanga si poate Tamas varf?…sau poate schimbam coloanele in lot…

iaka (36 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:36

Vlad,numai respect,cel mai obiectiv si mai argumentat comentariu pe care l-am citit in legatura cu acest subiect.

tino (2 comentarii)  •  20 iunie 2008, 21:40

ne multumim cu putin. important e sa ne calificam nu sa cistigam

denny (14 comentarii)  •  20 iunie 2008, 22:33

Salut mai oameni buni,

Daca tot ne dam cu parerea hai sa fac si eu acelasi lucru.
Cred ca un antrenor ca Dan Petrescu si o echipa nationala formata numai din jucatori tineri din campionatul intern este ceea ce ne trebuie.Si, cand spun asta ma bazez pe urmatoarele considerente:
1) jucatorii romani care activeaza in campionatele externe cu foarte putine exceptii, nu au facut decat figuratie la EURO 2008;
2) exista in campionatul intern jucatori care sub comanda unui bun antrenor (care apropo ar putea sa-i vada la treaba etapa de etapa) ar manca jar pentru a fi convocati la nationala;
3) exista deasemenea jucatori din campionatul intern care sunt implicati in UEFA Champions League / UEFA Cup, pe cand cei care joaca in campionatele externe nu prea (putine exceptii);
4) Mircea Sandu si compania nu sunt „elefanti” ci mai degraba „dinozauri” (care si-au trait traiul si si-au mancat malaiul) .

Vad ca m-a parasit insipratia dar promit sa revin.
Have a nice weekend.

denny (14 comentarii)  •  20 iunie 2008, 22:40

PENTRU TOTI „CUNOSCATORII DE CRITICA DE ZIAR”

CAM CATE ARTICOLE DE PRSA SPORTIVA NU NEAPARAT FOTBALISTICA ATI SCRIS LA VIATA VOASTRA? NU DE ALTA DAR AM SENZATIA CA ATI PUTEA FI SUFICIENT DE INTELIGENTI SA TACETI CAND CINEVA CARE ARE MULT MAI MULTA EXPERIENTA SI SCOALA IN DOMENIU DECAT VOI SCRIE.

CRED CA ACESTE BLOGURI AR TREBUI FOLOSITE EXCLUSIV PENTRU A NE SPUNE PAREREA IN LEGATURA CU SUBIECTUL ARTICOLULUI SI NU CU ARTICOLUL IN SINE ATATA VREME CAT NU POSEDAM VREO SCOALA / DIPLOMA DE JURNALISM.

SPER SA NU VA FI SUPARAT PREA TARE „DOMNILOR PROFESORI”

CU RESPECT, me

denny (14 comentarii)  •  20 iunie 2008, 22:42

Pentru Alin,

Dar tu cum esti ????

radu 1 (1 comentarii)  •  20 iunie 2008, 22:51

ma bucur sa vad,in sfarsit, ca si alti gandesc ca mine. Mi se pare de bun simt articolul dar trebuie mers mai departe.
E calr ca exista curentul pro Piturca care isi apara interesele: dragomir, lupescu, mircea sandu. Au avut ocazia sa ne arate ce pot. si nu prea au putut multe. Tot ce trebuie este sa se formeze un curent de opinie puternic care sa le explice celor trei si altora ca ei ca a fi PROFESIONIST inseamna sa-ti asumi si victoriile dar si esecurile. Iar la euro 2008 a fost un ESEC grandios prin ridicolul sau. Ar fi trebuit sa vina la aeroport cu demisiile deja date. Dar pentru asa ceva trebuie intai sa te respecti pe tine insuti. iar ei nu prea stiu ce inseamna asta ori sant atat de nesimtiti incat nici nu le pasa. Barem o singura fraza de analiza de bun simt n-am auzit: ceva de genul „da am gresit trebuie sa analizam ce s-a intamplat si sa luam masuri. Eu unul n-am auzit asa ceva. domnilor ati ratat „fabulos” un turneu final deci e vremea sa lasati pe altii sa-si arate valoarea. Inteleg ca in politica ai nostri nu prea au bun simt dar voi aveti pretentia ca santeti profesionisti. daca este asa aratati-ne si noua si plecati de buna voie. altfel nu santeti decat un roi de muste la *****

telegraful junglei (4 comentarii)  •  20 iunie 2008, 23:04

Piturca a facut lucruri excelente la nationala, incepand cu calificarea la EURO 2008 si continuand cu punctele OBTINUTE EXCLUSIV PE TACTICA FACUTA DE ANTRENOR in meciurile cu Franta si Italia. Ca jucatorii nu au fost in stare sa lege 3 pase cu Olanda nu este vina lui Piturca. Chivu, Mutu, Contra, Tamas adica vedetele si-au aratat limitele. Cei de genul Nicolita Cocis, Codrea sunt oricum doar muncitori nu genii in vreme ce FL.Petre, D.Niculae si M.Nicolae sunt doar de umplutura!!! Ar fi fost frumos sa vedem Romania jucand ca Olanda dar asta nu se poate realiza cu generatia actuala. De ce? Pt. ca Mutu nu este Robben sau van Persie sa alerge atat in atac cat si in aparare, Chivu nu este Schneider sau van der Vaart sa domine mijlocul terenului etc. Oricum razboiul impotriva lui Piturca este pornit de presa si se datoreaza EXCLUSIV FAPTULUI CA PITURCA NU LE-A DAT VOIE SA IA INTERVIURI IN CANTONaMENTUL NATIONALERI DE LA EURO!!! Asta este razbunarea ziaristilor de 2 bani care-si au pondusul in can-canuri si barfe si ,convingeti-va singuri, nu sunt in stare sa faca o analiza pertinenta a unui meci de fotbal! Rusineee….

denny (14 comentarii)  •  20 iunie 2008, 23:09

Pt.Maria Andries,

Te rog sa nu bagi in seama comentariile tutror „profesorilor” care s-ar putea sa nu fie in stare sa scrie doua randuri dintr-o scrisoare.
Fa ceea ce stii sa faci mai bine.SCRIE, chiar daca uneori gresesti (aviz „profesorilor” numai cine nu munceste nu greseste).
As vrea sa ii vad pe „domnii profesori” (a se citi misogini) incercand sa faca o treaba care este considerata „exclusiv feminina cum s-ar descurca.
Intr-o lume de ziaristi sportivi dominata clar ca si numar de barbati este bine ca exista o FEMEIE care incearca sa sparga monopolul (si de multe ori reuseste sa o faca foarte bine).

Asa ca inca o data Maria: Fa ceea ce stii sa faci mai bine.SCRIE.

radu (3 comentarii)  •  21 iunie 2008, 0:07

Domnisoara Andries jos palaria articolul, subscriu intrutotul ! piturca este sustinut de cei care isi bat joc si sfideaza de multi ani interesele si valorile fotbalului romanesc insa cel mai grav este ca isi bat joc de suporteri ! A vazut o lume intreaga cum a distrus acest antrenor mediocru fotbalul si ne-a facut sa ne fie rusine de faptul ca suntem romani si suporteri ai echipei nationale . Italienii au dreptate cand spun ca am fost o rusine pentru fotbal. Din pacate urmeaza preliminariile mondialului si mi-e pur si simplu sila de ce o sa vedem , e trist si penibil !

Mihai (28 comentarii)  •  21 iunie 2008, 0:29

ÎŢI MULŢUMESC!!! În sfârşit un articol „acid”, dar în acelaşi timp corect. Eu era să mă iau la bătaie cu oamenii pe stradă pentu că încurajau Olanda. Li se acrise de ce joacă România. Eu am zis că deh, „România nu are nicio vină, vina o au jucătorii”.
Să alerge la maraton şi Daniel şi Bălănel. Şi să nu uit, şi Florinel Petre. Cociş oricum e şeful lor, liderul ştafetei.
Sunt atâtea de zis. Vă rog să continuaţi cu aceste articole. Daţi pe post părerea suporterilor, nu doar a oficialilor FRF.
Mulsumesc anticipat.

tevez (13 comentarii)  •  21 iunie 2008, 1:05

piturca e cel mai mare antrenor, a reinventat jocul „5 contra 2” si in plus daca aduna cele 2 cifre lui ii da 11. nu-i asa ca e mare?!

andrei s (4 comentarii)  •  21 iunie 2008, 1:44

Deci chiar pot spune cu tarie ca acest articol m-a impresionat. Felicitari !!!

petrache (66 comentarii)  •  21 iunie 2008, 1:50

Bravo Doamna Andries!
Din nou ati scris frumos, logic si la obiect. Felicitari!

Cristi (3 comentarii)  •  21 iunie 2008, 1:55

Turcia a facut seara asta un meci extraordinar. Nu neaparat ca valoare, cit ca si vointa. In ultimii 25 de ani, turcii au important masiv antrenori germani -Terim a fost asistentul lui Derwall, campion european in 1980 – si chiar si dupa ce au jucat o semifinala de campionat mondial nu le-a fost rusine sa aduca inspiratie dela antrenori ca Lucescu sau Hagi. Sa ne amintim si la noi ce au insemant venirile lui Alesanco – desi incepator- si Protasov la vremea lor la echipele pe unde au trecut.

Poate ca federatia ar trebui sa opteze temporar pt un staff strain, fie doar si pentru a stopa incremenirea staffului tehnic in mentalitatea temporizarii. De tot felul de „maistrii” care exceleaza in tactica „pe ei pe mama lor” nu mai discutam.

Poate ca nu e patriotic, dar daca Rusia poate cu Hiddink, Anglia a putut cu Eriksson ( cu un englez acum s-au fript), noi de ce n-am putea?

Mishu (20 comentarii)  •  21 iunie 2008, 4:11

Marioaro, Turcia a fost un mare imperiu (ne-a arata si cu croatii), iar noi doar niste aparatori frati cu riul si cu ramul.
Din pacate, ciinii (ziaristii si blog-erii ) latra, ursul (Piturca & comp.) trece si petrece.

biancorossi (68 comentarii)  •  21 iunie 2008, 4:27

bai denny, in prostia ta incomensurabila tocmai ai pus punctul pe zeta: tu chiar crezi ca dra asta si alti 99% din asa zisii jurnalisti (nu numai de sport) au studii superioare si mai ales jurnalistice?? si daca prin absurd chiar au, tu chiar crezi ca stiu mai mult de 1% din ei unde e sediul facultatii pe care au absolvit-O ?? latinii spuneau : quod nullum est, nullum efectum producit…

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 4:40

Ba, folositi ce argumente vreti, pro si contra, dar mai lasati-o draaccului cu imperiul ca si Austriecii au fost un imperiu si oricum mai civilizat decit turcii, si sunt bita la fotbal.Desi AU conditii in tara pentru fotbal mai bune ca turcii.
O sa vedem noi si alt imperiu cum o i-a pe coaja cu olandezii. Sau ma rog si astia au fost un imperiu , nu, dar mai mic.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 4:47

Bravo, domnisoara, mi-a placut articolul, ar fi bine sa se incerce si un antrenor strain, in Romania. Macar mentalitatea staff-ului tehnic s-ar mai schimba. In plus, nu ar mai fi cearta asta intre stelisti si ceilalti legat de lotul de jucatori. Exista antrenori straini, buni, mai buni decit Piturca. Vezi, Guus Hidink, Roberto Mancini si mai sunt destui.

Alex/New York (1 comentarii)  •  21 iunie 2008, 5:53

Daca est o tanti ai scuza provocarii , minuiesti subiectul cu grija celor de la procuratura Comunista care mincau feca si la sfirsit concludeau ca incriminatul se face vinovat de un fissssssssss atit de periculos social incit trebuie condamnati la o pedeapsa grea. Cu un campionat mediocru sa fi capabil sa construiesti o echipa si s-o califici la un Turneu ca Euro 2008 este un super rezultat. Intr-o grupa ca aceea ce am avut-o sa nu iesi pe ultimul loc este un rezultat bun. Faptul ca presa ca unealta de dezinformare a facut din feca bici si au incercat sa-l faca sa plezneasca nu intra in responsabilitatea lui Piturca. El a gresit cind a mintit ca va lua titlul ,creind o falsa impresie si o falsa aspiratie. In anii 80′ Craiova ,Steaua si Dinamo au jucat semifinale de competiti europene , iar Steaua a jucat 2 finale si a cistigat una. In anii 2000′ Steaua a jucat o semifinala si atit , nici o alta echipa nu a scos vreun rezultat care sa duca jucatorul de rind Roman in competiti grele unde sa-si creeze experienta si de unde Piturca sa aibe de unde alege. Englezi au stat acasa si au un campionat cu mult peste cel Romanesc.
Bateti cimpi oameni buni , Piturca nu a avut materialul uman de urmarit si selectat pentru a scoate un rezultat pe seama prostiei presei care freaca prazul in chip de Baston de Maresal. Euro 2008 ca orice competitie are si un caracter de Marketing (piata) pentru ca jucatorii de valoare sau fara sa poata fi evaluati uni fata da altii. Daca jucatorii nostri nu au venit motivati din sinea lor sa poate prinde un contract mai bun , jucind citeva meciuri peste valoarea lor obisnuita si a influenta piata in favoarea lor ,Piturca nu a putut face mai mult decit un loc 3 in ceea mai grea grupa. Restul este vrajela ieftina. Nu cautati vinovati pentru ca nu sint . Presa aceasta plina de feca a creat o falsa SPERANTA si atat , Nimic mai Mult.

vancouver (34 comentarii)  •  21 iunie 2008, 6:21

@alex: Deci, asta a invatat domnia ta, la New York, ca trebuie sa te multumesti cu ce ai, adica cu putin. Ciudat. Ma rog nu vreau sa intru in polemica, sau sa jignesc, ca suntem vecini. Dar sistemul american, inclusiv educatia, incurajeaza faptul, ca oricine poate invinge, chiar si cei cu a 2 a sansa. Aici in Vancouver, inainte sa inceapa „europenele”, m-au „innebunit toti la cap”, ca avem sanse. Chiar si comentatorii de la espn2, inainte de a incepe meciul cu Franta, ne-au dat sanse de a produce surpriza. Nu s-a vorbit niciodata ca suntem „second-hand”. Ce tot sustii varianta federatiei ca nu aveam nici o sansa. Pai asta era interesul lor, nu? Sa o tina ca nu avem sanse deloc. Sa nu aiba dureri de cap, la sfirsit.Astia de la espn2 au spus de la inceput ca avem destule sanse. Cunosteau nationala romaniei, foarte bine, si mai stiau si de slabiciunile Frantei si Italiei. Deja la inceputul meciului cu Franta, comentatorul principal, a spus clar ca nu crede ca Romania va fi invinsa. La fel si la meciul cu Italia. Sau n-am inteles eu bine sau la noi se vorbeste engleza si la voi americana.

ioan plischi (400 comentarii)  •  21 iunie 2008, 6:58

federalii il apara de fatada. ei stiu ca pitigoiul nu va demisiona, iar daca „va fi demisionat” trebuie sa-i platim milioane. chestiuni ca „nu putem juca din 3 in 3 zile”, „atit am putut”, pot constitui materie prima pentru divertis sau catavencu, nu scuze ascund un lucru se pare neglijat de presa: de ce dracu – doamne iarta-ma – trebuia sa faca ai n ostri antrenamente de parca erau la inceputul unui sezon, cind jucatorii veneau dupa opt-noua luni de partide interne si internationale?!

Stoicikov (2 comentarii)  •  21 iunie 2008, 6:58

Miss N.F. dovedeste inca o data ca nu intelege sportul asta. Scrie si ea in nota celorlalti „muncitori ai lui Voiculescu”; nu le mai dau numele, ca ii stiti. Cu toate dezavantajele existente (ghinionul de la tragerea la sorti, handicapul valoric etc.), Nationala a fost la un pas de calificarea in sferturi, chiar dupa al doilea meci. Ca o paranteza, poate a fost mai bine ca Mutu a ratat penaltiul respectiv; in conditiile in care romanii sunt vanati precum fiarele in Italia, cred ca nu ma hazardez daca spun ca ratarea aia si pierderea calificarii de catre noi in favoarea italienilor a salvat poate siguranta si chiar vietile unor oameni nevinovati, care puteau deveni victimele acelui popor degenerat de iubirea pentru acest sport blestemat; dimpotriva, noi, romanii, n-aveam nimic de castigat daca ne calificam (si chiar daca am fi devenit campioni) – nu aveam forta de a domina adversarii, or, de am fi castigat precum grecii, am fi fost detestati asemeni lor.
Altfel, rusine sleahtei de „bagabonti” setosi de sange (cititi „mazilire”)! Oricare dintre noi a fost macar o data tradat sau uzurpat de meritele obtinute prin munca si pasiune, se va scutura de repulsie ori de cate ori isi va aminti cum a fost inlaturat Piturca de la carma Nationalei, dupa calificarea la EURO 2000, ca sa vina aia care ne-au ingropat (atentie! nu cu Olanda, ci cu Slovenia!) si care ne-au tinut departe de fotbalul mare.

vocea americii (148 comentarii)  •  21 iunie 2008, 7:18

Pentru toti astia care va bucurati ca am luat macar 2 puncte in grupa mortilor, datorita ilustrei tactici a marelui antrenor:

Bun, sa zicem ca tactica a fost buna cu Franta si Italia (desi multi nu sint de acord, le puteam bate pe amindoua, pe Franta pe merit daca incercam iar pe Italia cu noroc). Sa zicem. Am luat doua puncte, sintem bucurosi.

Durerea mare e ca tactica asta n-a mai fost buna cu Olanda cind (1) de la inceput trebuia sa cistigi meciul, (2) era si mai clar ca trebuie sa cistigi meciul cind italienii conduceau, iar francezii erau cu in 10 si fara Ribery. Asta e durerea cea mare, incapatinarea crasa sora cu timpenia, pe care a etalat-o Piturca in multe rinduri. Rigiditatea in gindire, asta ne-a costat si ne va costa in continuare cit e el la nationala.

Stii ca uneori socoteala de-acasa nu se potriveste cu aia din tirg. La asta nu te-ai gindit, Satano!

Cum mai miriie cite un jucator, cum trece la represalii (cel mai recent, cu Marica). Si de ce credeti ca e intransigent cu jucatorii? Ca sa ridice moralul echipei? Nu. Numai din mindria lui proprie. Ca nu-l calca pe el nimeni pe bombeu. Voi nu v-ati prins? Nu Mutu e vedeta echipei, nu Chivu, nu Lobont. Piturca e.
Nu vedeti ce fante e? Scump la vorba si pretios (bine ai zis Maria!).

Eu propun sa-si faca si Piturca blog dom-le, sa-i spunem lui direct, nu aici pe blogul asta.

Comentează