Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Spectacol mutilat

Închiderea stadioanelor e măsura cea mai comodă împotriva violenţei. Şi cea mai mincinoasă. De ce-am ajuns să ne mutilăm fotbalul? Pentru că nu sîntem în stare să-l tratăm.

Pentru că nici una din părţile implicate, nici cluburile, nici forţele de […]

vineri, 13 aprilie 2007, 6:05

Închiderea stadioanelor e măsura cea mai comodă împotriva violenţei. Şi cea mai mincinoasă. De ce-am ajuns să ne mutilăm fotbalul? Pentru că nu sîntem în stare să-l tratăm.

Pentru că nici una din părţile implicate, nici cluburile, nici forţele de ordine, nu-şi asumă greul unor măsuri cu adevărat eficiente. Şefii de cluburi preferă stadioanele goale în locul stadioanelor modernizate, securizate şi supravegheate. Iar şefii jandarmilor preferă să încaseze critici decît să dea ordine cu cap şi coadă.

În cazul violenţelor de la Steaua – Dinamo, s-a blamat lipsa de reacţie a oamenilor de ordine. Erau călare, erau înarmaţi, trebuiau să-l protejeze pe cameramanul agresat. De ce n-au făcut nimic? De ce-au asistat pasivi la teribila scenă? De teama pedepsei. Da, da, a pedepsei! Potrivit regulamentului interior, jandarmii sînt pedepsiţi dacă intervin în aplanarea unui conflict. Se consideră că ei sînt de vină pentru izbucnirea conflictului, deci trebuie să li se taie din salariu, de la zece la sută pînă la leafa pe un an. Poţi să le dai şi postere cu suspecţii de huliganism, că tot nu se încumetă să se dea jos de pe cal.

Ce să înţeleagă şi ei? E bine să intervii? Nu e bine? Regulile nu intră în discuţie, sînt reguli. Dar procedurile plutesc într-un vag iresponsabil. Dacă nu le explică nimeni ce misiune au şi cum trebuie să acţioneze, n-o vor face din proprie iniţiativă. Ei se supun ordinelor, nu e vina lor, ci a superiorilor că ordinele sînt neclare.

Dacă jandarmii nu pot să-i deosebească pe agresori de victime, de ce ar face-o şefii de cluburi? Tocmai acum, cînd cifra de afaceri le permite să gîndească în categorii. Gîndirea asta e o rămăsiţă comunistă, de pe vremurile cînd individul era condamnat nu pentru faptele sale, ci pentru apartenenţa la o clasă socială sau alta. Patronii din fotbal îi pun pe suporteri în aceeaşi oală cu huliganii. „Suporterii să stea acasă!”, spune Becali, „Mai bine jucăm fără galerie!”, spun şefii de la Rapid. Mai bine pentru cine? Pentru echipe şi pentru public, în nici un caz.

În fiecare spectator zace o bestie, zic şefii din Liga 1, prin urmare, nu se poate opri violenţa decît oprindu-i pe oameni să vină la stadion. E un raţionament grosolan şi jignitor pentru masa mare a publicului de fotbal. Dar patronii din fotbal continuă să-l facă, nu la nervi, ci din calcul rece.

Ca afacere, publicul de pe stadioane trece drept cantitate neglijabilă. Numai în cupele europene se face profit frumos din bilete. În rest, banii cei mulţi vin de la televiziuni, cu telespectatorii lor, nu de la spectatori. Deci ce rost mai are să vină lumea la stadion? Dacă aşa îşi pun problema patronii de echipe, înseamnă că n-au înţeles nimic. Nici din fotbal, nici din afaceri.

Comentarii (114)Adaugă comentariu

MAI BINE FARA SPECTATORI (4 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 20:33

DECAT CU HULIGANI MAI BINE FARA SPECTATORI.

MAI BINE FARA SPECTATORI (4 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 20:36

IN ANGLIA S-A FACUT ORDINE DUPA CE ECHIPELE ENGLEZE AU FOST DATE AFARA DIN EUROPA SI DUPA CE IN LEGISLATIE SAU INTODUS PEDEPSE DRASTICE. ASTFEL PENTRU CELE MAI MARUNTE SCANDALURI AMENZILE TREC DE 5000 DE LIRE STERLINE PLUS INTERDICTIA DE-A INTRA PE STADION. ASA CA ATI VAZUT ,DESI NU SUNT GARDURI, NIMENI NU INDRAZNESTE SA INTRE PE TEREN.

Dany (1 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 20:46

Ai foarte mare dreptate, e frustrant sa ai abonament si sa nu poti vedea meciurile echipei favorite

Bogdanst1981 (3 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 20:47

Ma intreb ce se intimpla cu suporterii care merg la meci cu abonamente pe care le-au platit in avans? Probabil ca pierd banii, nu cred ca li se returneaza! Si asta din cauza ca tweety si gasca lui nu doar ca nu platesc nimic, dar mai si primesc bani pentru a se deplasa cu echipa si a-si arata muschii etapa dupa etapa!

ross (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:04

cine pm o fute pe asta de o tine in continuare ziarista…..

eldorado (23 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:05

Stelistilor ,Kameramanul poate sta oriunde sa filmeze pentru a informa despre evenimentele care se petrec .Meciul de fotbal este un astfel de interes pentru care publicul trebuie sa fie informat.Actual in lume kameramanii sunt prezenti peste tot ,chiar si in razboi in primele linii ,unde pricolul este uriasi.In alte zone de conflict sunt rapiti de teroristi si chiar decapitati cu sange rece.Sa nu spuna jandarmeria sau suporterii stelisti ca reporterul nu avea voie ,sau mai grav ca nuavea ce sa caute in zonele din jurul stadionului.Mai ales ca suntem pe timp de pace.Dreptul la informare este un drept international in general acceptat in toate tarile,mai putin de dictaturi si teroristi.Dar dupa filozofia invatata in spatele blocurilor de catre fanii stelisti si de unii dintre conducatorii lor ,numai legea pumnului si sa fi cel mai smecher conteaza.Este nevoie de o supraveghere video in jurul si in incinta stadioanelorsi suspendari de stadioane cu probleme de pana la 1-2 campionate.Poate atunci…?

Anonim (40 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:06

Se presupune ca jurnalistii sunt ancorati in realitate, dar este clar ca nu este deloc asa. Problema aceasta este in toata lumea, mai putin in Anglia, dar cand englezii ies intr-o alta tara, este prapad. Italia, Grecia, Spania ca sa le numesc pe cele mai importante au probleme cu fanii rasisti si turbulenti, tari cu resurse financiare mult mai importante decat noi. Ca sa nu mai zic ca in Romania jandarmii stau si se uita cum un cameraman ia bataie de la huligani, iar atunci cand intervin mai in forta toata lumea le sare in cap. Asadar cum ai da-o, tot nu-i bine. Odata, la o emisiune televizata ati fost intrebata de dl. Becali ce credeti dvs. ca ar trebui sa se faca si nu ati stiut ce sa mai ziceti. Analizati mai bine situatia din tara noastra, o tara care are doar un stadion decent si o sa ajungeti la concluzia ca asta este singura solutie realista.

Vlad Dracul (7 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:09

Toate mizeriile astea nu pot decât să-mi confirme că am luat o decizie bună acum 5 ani când am renunţat să mai merg pe stadion…

PCH (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:11

inafara de scrierile astea patetice, in care va lamentati ce nedreapta e viata, voi, ziaristii, a 4a putere in stat, nu mai aveti nimic de zis? asta e tot ce puteti? aproape ca incep sa dau dreptate celor care va blameaza pentru ca va sesizati doar cind se intimpla ceva unuia dintre voi. nu tot voi ati tacut chitic cind jandarmii impuscau si imparteau bastoane? ce-ati facut voi la celelalte incidente de acest fel (care nu au fost deloc putine) ati aratat macar responsabilii? sefii fotbalului ce fac? mitica, nasu, despre ei nu ziceti nimic?
nu mai vrem lamentari, vrem sa va faceti meseria in sprijinul societatii, in sprijinul fanilor si sportului, nu sa va dati dupa cine va gidila interesul!
presa – este o mizerie in romania. inclusiv cea sportiva. puterea cuvintului scris nu sta in hirtia pe care e tiparit, ci in mobilizarea care o poate genera. si voi veniti cu articolele astea fisiite. 10-15 minute de tastat, si gata!
sunteti penibili!

mara (175 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:11

IMPORTANT!IMPORTANT!IMPORTANT!PENTRU MARIA

As vrea sa iau si eu legatura cu tine , Maria.As vrea sa iti pun niste untrebari legate de meseria de jurnalist sportiv , cariera pe care as vrea sa o urmez si eu si cred ca esti in masura sa-mi dai niste lamuriri si cred ca de la tine as putea sa aflu niste raspunsuri concrete , nu tot felul de aberatii cum am aflat pana acum!
Daca ai putea sa-mi dai o adesa de e-mail sau ceva de genul ti-as fi foarte recunoscatore!
Adresa mea de email este cea care apare la mesaje!(Poti sa imi lasi un mesaj daca vrei!)
Cu speranta ca vei citi acest mesaj , iti doresc numai bine!
Mara

kanker handelsonderneming (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:13

doar tarile civilizate ( ex anglia) au reusit sa faca ordine pe stadioane. din pacate la noi in tara nu se va reusi asta niciodata si de vina nu sunt cluburile, presedintii, jandarmeria sau mai stiu eu cine…maria, mai ai mult de invatat pana sa intelegi. de vina este mediul din care provii si tu, maria. de vina este mediul din care provenim noi, toti. de vina este mentalitatea. acolo trebuie operat. asta e diferenta dintre noi si tarile civilizate. iar mentalitatea nu se schimba peste noapte. pentru a scapa de violenta trebuie sa se opereze de la baza societatii. de acolo trebuie inceputa extirparea. stadionul de sub podul grant este o mizerie. ati uitat voi ziaristii, ca acum cativa ani, suporterii rapidului au urinat pe voi? se pare ca da. imi pare rau sa o spun, dar stadionul giulesti este cel mai imputit din tara.

fantasyworld (3 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:20

Jurnalismul e o meserie care comporta riscuri. Ti le asumi sau nu. Uite ca a-ti face meseria la un meci ( si nu numai in Romania ) e la fel de riscant ca un reportaj in Irak. Cum au scris multi altii inaintea mea si pe alte bloguri de ce mobilizarea asta media ( numai in gsp au fost peste 12 editoriale, dezbateri tv, etc. ) tocmai acum ? Sau numai acum ?

sorin-arges (21 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:25

Mai fata, de data asta ai perfecta dreptate !

PCH (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:27

.

Romario (11 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:32

FRUMOS ARTICOL!! BRAVO…!!

Despre masurile posibile pentru a eradica violenta pe stadioane, trebuie sa precizam ca se impune o disociere clara intre un club de fotbal si niste golani, care fara nici o farama de gandire, fac rau unei echipe.

Ideal ar fi sa se impuna niste masuri care sa permita detectarea rapida a golanilor, arestarea si pedepsirea exemplara a acestora!

Cluburile si suporterii adevarati nu trebuie sa sufere de pe urma actiunilor unor golani ordinari!!

Sumarizez mai jos posibile masuri care ar putea duce la eradicarea violentei din jurul meciurilor (sunt idei preluate de la altii, eu doar le sumarizez):

1) camerele de luat vederi, pentru identificarea punctuala a derbedeilor si condamnarea rapida a acestora + interdictia de a mai intra in stadioane, timp de multi ani; Trebuie date niste exemple, astfel incat sa nu se creada ca suntem sat fara caini!!

2) cluburile sunt responsabile pentru organizarea din cadrul stadionului. Daca se intampla ceva, disputarea meciului pe arena adversarului, mi se pare solutia optima!!

vlad (66 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:38

Este clar cel mai bun articol al tau. Se vede si din numarul foarte mic de injuraturi de pe pagina asta. In mod normal nici nu ma mai chinui sa citesc comentariile de la articolele tale, sunt mult prea urate.

Sohil (35 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:52

Sa o luam metodic. Legile sunt facute si aplicate in ziua de astazi de catre cei mai mari infractori. Tot ceea ce intreprind acesti lupi in piei de oaie este in sprijinul intereselor lor murdare, meschine. Investitorii din fotbal? Niste acrobati pe sarma Codului penal, niste parveniti care, cu simtul lor innascut de a face bani din orice si cu orice pret, au simtit ca nimic nu te propulseaza mai sus pe scara notorietatii decat fotbalul, un fenomen social la nivel mondial. Ca atare, tot ceea ce investesc ei de fapt li se intoarce inmiit si nu neaparat din fotbal. Sa fim seriosi. Gigi Becali, Penescu, Bosanceanu, Copos, Badea etc. erau bogati si inainte de a intra in fotbal. Doar ca erau aproape niste anonimi. Prin fotbal si-au sporit averile si faima. La ce ne putem astepta din partea acestor lupi? La masuri in interesul suporterului de rand, singurul implicat in fenomen complet dezinteresat si aproape permanent perdant? Nu. Ei si-au plantat in fruntea Ligii unul de-al lor, smecher de cartier, pretins impaciuitorist, dar teribil de veninos atunci cand e calcat pe coada ( va amintiti cum l-a numit Mitica pe Hagi? Oligofren!), un individ extrem de dotat in arta supravietuirii cu orice pret. E drept ca intr-un stat mafiot ca al nostru nici nu iti trebuie prea multa arta sa reusesti acest lucru, evident, cu conditia sa fii borfas cat mai celebru. Mitica a strans pe langa el doar indivizi asemeni lui, cand cinici, cand cabotini, cand virulenti, dar in permanenta impostori. Ati vazut ce decizii iau aceste comisii LPF? Una mai aberanta ca alta, in dispretul bunului simt, al omului capabil de sinapse. Oare acestor penibili nu le vine niciodata sa isi traga palme atunci cand se privesc in oglinda?
Teribil este altceva. Ca a ajuns sa li se para prea multora normal ca meciurile sa se joace fara spectatori. Adica sa existe pedepse in stil comunistoid, de-a valma, fara discernamant si fara diferentieri. Nu domnilor! Normal este sa li se rupa capatanile huliganilor, sa fie identificati si pedepsiti imediat.
Cotizam cu sume considerabile la buget ca sa traiasca bine niste impostori, infractori mai mari decat cei pe care trebuie sa ii controleze si sa-i pedepseasca. Platim bilet la meci ca sa fim batjocoriti continuu. Suntem prea blanzi cu huliganii, cu violentele in grup, cele mai periculoase, pentru ca in haita se dezlantuie toate instinctele.
Dar nu se va schimba nimic. De ce? Pentru a incheia rotund: pentru ca legile sunt emise si aplicate de lupi in piei de oaie! Si pentru ca prea mare parte dintre noi suntem complice prin pasivitate!

nu conteaza (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:56

drept sa va spun trebuie sa recunoastem ca suntem in ROMANIA
si atata timp cat nu se ia nicio masura treaba asta cu stadioanele va continua. Repet trbuie sesizate autoritatile altfel putem noi comenta aici cat vrem ca-i degeaba

MaDaMan (23 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 21:58

taci drq printesa gunoaielor

VULPASIN (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:06

De ce nu se baga sanciunea:

Echipa sanctionata joaca pe teren propriu fara suoprteri
DAR ADVERSARII POT SA-SI ADUCA GALERIA!!!!

Atunci ar simti cluburile mai bine cum „ustura” sanctiunea…si nu ar fi si vizitatorii sanctionati pentru greseala altora.

dadarau (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:10

FA M,AIMUTO IAR AI APARUT?UN SFAT DU-TE TARE .RO

nu conteaza (2 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:19

si degeaba daca lasa suporterii adversi
suporterii echipei gazda se pot da drept suporteri ai celeilalte echipe si atunci……………………….

red-tico (47 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:21

MITICA SA NE-O IEI IN GURA HOTU DRACU !!!!

EURO-est (6 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:35

Incetati odata cu prostiile! Cum sa cereti oprirea violentei in fotbal. Voi sunteti bolnavi? Violenta in fotbal este cel mai bun lucru care se intampla societatii romanesti. Fara aceasta violenta, credeti ca ea nu ar mai exista? Nicidecum. Ea ar fi canalizata in alte directii. Nu vedeti ce s-a intamplat in Franta cu maghrebienii si arabii, la budapesta? Iata doua exemple de locuri in care nu exista violenta in fotbal, sau, dupa caz nu exista fotbal. A disparut violenta in aceste locuri? Nicidecum. Stiti la ce ar duce lipsa violentei din fotbal? la cresterea criminalitatii pe strazi, la dezordini sociale si poate chiar la razboi. A se vedea cel de-al doilea razboi mondial cand agresivitatea naturala a oamenilor a fost canalizata catre ura impotriva evreilor. care erau de vina. De ce erau de vina? pentru ca erau vinovatul de serviciu. Dar va rog romanasilor , incercati cu creierasele voastre mici sa mai aveti si pareri proprii, nu mai preluati integral chiar tot ce vi se toarna in mintile voastre odihnite de catre toate cotcodacele, gainusele, genialele si cocosheii din presa. Oamenii astia, formatorii astia de opinie, nu ar fi in stare nici sa socoteasca cat fac 3,5 kile de rosii in piata si voi ascultati ce va spun ei?

hingherul (1 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:36

curvo

EURO-est (6 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:40

Incercati sa vedeti intelesul lucrurilor. Violenta umana, a grupurilor de colectivitati umane este naturala. Este data de hormoni si asa va fi in vecii vecilor. intelectualii si copiii de intelectuali isi amagesc agresivitatea naturala cu jocuri deosebit de violente sau filme sau alte prostii. oamenii simple nu au acces atat de usor la aceste lucruri (trebuie sa stie sa foloseasca un calculator, sa caute pe internet, sau sa dea bani pe DVD-uri) atunci ei isi consuma agresivitatea la fotbal.
Intelegeti odata, e ceva natural, e normal, e ca apa pe care o bei. E ca si cum voi ati cere organismului vostru numai sa manince dar sa nu mai scoata nimik pe partea cealalta. Chiar, incercati doua zile sa nu mai faceti caca? ce se va intampla? simplu. veti exploda sau veti muri. la fel si cu societatea, fara violenta de pe stadioane ar fi razboi civil.

EURO-est (6 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:49

asa ca incetati sa mai cotcodaciti impotriva violentei din fotbal. Iubiti violenta din fotbal. Ocrotiti violenta din fotbal. Asta va permite sa mergeti noaptea in siguranta pe strada, sa nu fiti priviti prin luneta si sa nu va treziti cu masina intoarsa cu rotile in sus si incendiata.
Si mai ales nu mai ascultati tot ce se cotcodaceste prin presa inainte de atrece prin filtrul gandirii voastre macar asa un pic.

EURO-est (6 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 22:54

Respect si somn usor natiune, ati supravietuit 2000 de ani, si acum o sa va distruga poluarea lipsei de gandire de tip american. Incolonaaaareeea, catre mcdonald’s cu cantec inainteee marsh:
„Treceau batalioane de creiere spalate…
….”

PCH (5 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 23:13

nu pot sa cred ca asta o avut rabdare sa posteze atitea aberatii.

gugu (4 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 23:21

gugu-stiuc

http://demaio.wordpress.com/2007/04/14/tweety-tolontan-suporterii-stelisti-si-amaratii-de-noi/

Alex (1 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 23:21

Sunt batuti pe strada zilnic o multime de persoane de catre niste … iar presa nu face atata tam tam. Ii normal sa va aparatzi colegul dar aparatzii pe totzi atunci. Nu prea cred ca suporterul ala a lovit fara motiv, nu-i prea logica treaba. Si mai spunetzi ca nu suntezti partinitori , si voi cei din presa reprezentati interesele cuiva. Este drept ca nu a avut voie sa-l loveasca pe cameraman, dar altii care sunt lovesc zilnic pe strada si fac atatea lucruri urate au voie? Eu nu zic ca nu-ti spune geniala de catre domnul Ovidiu Ioanitoaia dar te rog sa scrii corect. Iar legat de subiectul ales de tine , consider ca suspendarea nu poate sa-i daca pe suporteri sa se opreasca din huliganism!!! In Anglia ii mai rau de cat la noi si cum sunt opriti? Cum lor nu li se suspeda terenul?Stewarzii acolo isi fac treaba, iar suporterilor le este frica de ceea ce pot pati. La noi ii ca la nimeni, iar chestiile astea nu le vom putea schimba pentru ca tin de mentalitate si de crestere, ar insemna sa avem intr-o prima faza numai familii din inalta societate si care sa-si educe copii in stiluri cat mai occidental. Asta NICIODATA !!!!

gugu (4 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 23:22

gugu-stiuc, cot-codac…

http://demaio.wordpress.com/2007/04/14/tweety-tolontan-suporterii-stelisti-si-amaratii-de-noi/

foosball (8 comentarii)  •  13 aprilie 2007, 23:22

http://www.foosball.ro

Lale (8 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 1:02

peste 50 d ani poate o sa-mi duc nepotul la meciuri…..asta e problema romanului….copiaza tot c e prost din afara

www.ultras.ro (2 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 2:12

sunt prost

dasdas (2 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 2:21

ol

arh. Gheorghe Petrescu (246 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 5:26

Pe vremea fostului presedinte al Romaniei, N.C.,nu sufla
unul pe stadion, de ce? Armata, politia, internele mai
ales, lucrau foarte bine, si nimeni nu avea curajul sa
bata pe cineva, sau sa-l agreseze. Azi, armata, este
marunta, politia nu stie ce job are, iar trupele mai
speciale, au grija de cei bogati. Gigi Becali vorbeste
ca sa se afle in treaba, si anume, „Mai bine fara a
avea spectatori pe stadion dacat, huligani.” O gandire
de doi lei vechi si, mai vrea sa fie si presedintele
Romaniei. Halal presedinte, niciodata Romanii nu-l
vor alege ca presedinte. Sa stea in banca lui sociala.
Eu sant stelist, iubesc echipa Steaua, NU, imbecilitatea
din curtea Campioanei. Deschide-ti odata mintea,si
analizati situatia prin prizma unei alegeri gandite, nu
de suprafata. Ce fotbal mai este „ALA”, fara spectatori?
Domnilor, bagati-va mintile in cap si adaptati-va odata
la standardurile Europei, in toate, dar si in sport. Roma
Imperiala a lasat sugestii acum 2000 de ani, cum sa-ti
petreci timpul la o intrecere sportiva, iar Europa plina
de fotbal, creioneaza, „SOLUTII SI IDEI NOI PENTRU
SUPRAVIETUIREA SPECTACOLULUI FOTBALISTIC.”
„In Romania s-a rezolvat problema, nu se poate, se
inchide stadionul pentru spectatori.” RUSINE, sefilor de
cluburi care inghit o asemenea magarie sociala, iar
organele de ordine sa se gandeasca ca, ei sant platiti,
pentru linistea si securitatea unui meci de FOTBAL.
Ce, in tarile civilizate NU sant raufacatori? SANT, dar
se i-au masuri de urgenta, se fac sedinte speciale cu
organizatiile implicate in SPORTUL CU BALONUL ROTUND.
Organele de ordine din lumea civilizata, muncesc pentru
salariul lor, iar daca nu dau randament, sant penalizati
fie din salariu, fie pusi sub disciplina restrictiva. Asa ca,
studiati problema, gasiti SOLUTII, si dati drumul
spectatorilor sa intre pe stadioane. Decat sa judecati
empiric si fara rezultat, mai bine lasati locul LIBER, pentru
altii mai capabili decat voi. F.R.F. este cea mai proasta
organizatie de fotbal din Europa. Sa-mi fie cu iertare,
daca am fi avut oameni de valoare in conducerea F.R.F.,
ERAM DEPARTE, asa, tragem mata pe uscat, iar NASU,
sterge preful de pe bancile de la UEFA. La munca cu voi,
NU la intins mana, si DESTEAPTA-TE ODATA, ROMANE.
Hai Steaua si Hai Romania!

ioan plischi (400 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 6:28

poate ca inainte de a blama fortele de ordine – nu spun ca este ceva nejustificat in asta – ar trebui sa ne aplecam un pic si asupra acestor indivizi care provoaca acte antisociale in jurul si in incinta unui stadion.

mimi (15 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 8:04

http://www.hotstop.ro

sergiuCFR (1 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 8:53

frumos..in sfarsit o femeie care se pricepe la fotbal..mai bine decat barbatii..astept sa deveniti redactor sef..ca sa schimbati ceva din mentalitatea jurnalistilor..E DE NEIMAGINAT CUM CU TUPEU MAXIM FITUICILE `DE SPORT` vorbesc doar de cele 3 echipe din Bucuresti.
INTREBARE PENTRU ECHIPA GSP SI PENTRU DUMNEAVOASTRA :
CUM E POSIBIL CA PE PAGINA `FOTBAL` TOATE STIRILE (mai putin una) SA FIE DESPRE STEAUA ?

caine (11 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 9:06

astept demisia comandantului jandarmeriei !!!

RESEMNATUL (281 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 9:51

Alte blaturi
Procuratura din Napoli a scos la iveală încă 15 meciuri trucate în sezonul 2004-2005. Calciopoli, partea a doua. După nici un an de la scandalul blaturilor care a zguduit fotbalul italian vara trecută, Procuratura din Napoli a nominalizat alte 15 partide aranjate de fostul director general al lui Juventus, Luciano Moggi, şi „cooperativa” sa în stagiunea 2004-2005. Printre acestea, inclusiv un derby, cu Milan (0-0), disputat în decembrie 2004.

AUZI STIRE….SI CAND MA GANDESC CA LA MECIUL ALA DIN 2004 INTRE JUVE SI MILAN (FIIND SUPORTER JUVE) STATEAM CU INIMA CAT UN PURICE DE EMOTIE……CE DOBYTOC AM FOST….

Dura Lex, Sed Lex (3 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 10:16

Sunt de acord cu doua fapte:

1) Violenta pe stadion nu este tratata la nivel de fenomen de catre cei ce administreaza si legifereaza fotbalul in Romania. Discutand fiecare incident in parte nu va da nici o solutie pe termen lung.

2) Incidente au mai fost, mult mai dure decat agresarea unui cameraman. Nu comentez prezenta imprudenta a cameramanului in mijlocul galeriei. Dar in acele cazuri reactia presei a fost una slaba si incoerenta, in comparatie cu reactia la acest ultim eveniment. Daca intensitatea reactiei nu se mentine si pentru cazurile urmatoare, atunci presa da dovada de o atitudine de tip sindicalist si de lipsa de respect real pentru suporteri.

Cred ca metode de rezolvare a problemei pe termen lung exista:

1) Metoda „britanica” de disciplinare : monitorizare cu camere video si obligatia agresorilor de a se prezenta la circa de politie pe durata meciurilor; Nu cred insa ca avem o politie suficient de capabila pentru o asemenea abordare in momentul Aprilie 2007;

2) Metoda „germana” de disciplinare: amenzi extraordinar de dure. Amenzi de 20,000RON si 3-6 luni de puscarie acordate fara drept de apel vor potoli in mod eficient orice individ dispus la ultraj. Dar nu cred ca avem vreun interes sau vreo participare din partea celor ce elaboreaza legile, in fond o lege a fotbalului ar trebui sa treaca de parlament, ceea ce e improbabil in viitorul apropiat;

3)Metoda „americana” de disciplinare: interventii in forta ale jandarmeriei. De exepmplu: ataci un cameraman cu lantul, te ataca 4 jandarmi calare cu bastoanele si cu gloante de cauciuc, tu ramai paraplegic. Politia e protejata de dreptul ei de a interveni, iar tu, cei cu care erai la stadion si toti cei care citesc despre cazul tau se vor cuminti brusc. Dar nu cred ca violenta suplimentara e o solutie, cu toate ca e o metoda ieftina de rezolvare a crizei.

De asemenea, nu sunt de acord cu prezentarea cazurilor in presa ca fiind „incidente intre suporteri”. E o eticheta falsa, principala calitate a unui om care ataca un alt om nu este aceea de suporter al unei echipe ci aceea de infractor. X a atacat pe Y, nu conteaza in ce context, X ia amenda si puscarie.

Dragos (1 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 11:22

Tie nu iti e sila de tine retardato? Am vazut o emisiune cu tine si un lider PNG….nu sunt fan Becali dar dupa emisiunea aia a crescut omul ala in ochii mei

DeMaio (20 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 11:43

Locul acelui individ este la zoo. Cat despre ce cauta cameramanul ala sa filmeze, este simplu, filma intr-un loc public, nu avea de ce sa nu faca asta, dar se pare ca aveti unele probleme in a intelege asa ceva. Nu era obligat sa se opreasca pentru ca niste animale au hotarat sa refuleze. Era meseria lui, asa cum meseria multor din cei ce calca gradenele stadionului este aceea de a face scandal. Asa cum este meseria lui Tweety ala, de a se bate si de a produce incidente. Locul lui este acolo unde trebuia sa ajunga de mult timp. Nu la facultate, nu la biroul agentiei imobiliare la care lucreaza, ci dupa gratii, pana se calmeaza, sau la spital, pentru analize ceva mai aprofundate. Cat despre jurnalisti, ei bine, nu sunt perfecti nici unul, dar nici nu pot fi inlocuiti de animale ca Tweety. Si nu pentru ca ar da cu lantul in aia pe care ii intervieveaza, ci pentru ca limba romana de care se foloseste este o drama. Cam atat. Sper sa ne trezim si sa ne dam seama ca libertatea inseamna mai ales sa respecti si drepturile celuilalt, nu sa le exacerbezi pe ale tale. Mai ales cand nu le ai. Nu de alta, dar nu imi aduc aminte ca in constitutie sa fie prevazut dreptul de a da cu lantul…

TEPES (4 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 11:50

Niste NULITATI , care nu stiu sa faca legi , nu stiu sa i-a masuri , nu stiu sa impuna niste reguli , asta sint toti de la o margine la alta . Nu mai zic de patronii de club care ar trebuii sa taca dracu din gura si sa -si vada de banii lor si sa lase pe cei care se pricep sa VORBEASCA sau sa antreneze si sa nu mai INCITE LA VIOLENTA . IPOTENTII______LPE

yo (10 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 12:19

bai EURO

yo (10 comentarii)  •  14 aprilie 2007, 12:23

TU VB AIUREA e o diferenta: aia se bat pe strada,astia se bat in tribuna.Cand ii vezi pe strada o iei la dreapta si ai scapat,dar in tribuna bai PROSTU’ DRACULUI unde te mai duci?????,unde mai fugi??asa k lasa-ne k esti prost de dai in gropi .sunt tari care nu au fotbal sau alte sporturi bine reprezentate si oamenii stau foarte cuminti fara sa se bata pe strazi.

Comentează