Maria Andrieş

Într-o lume macistă este nevoie cîteodată de bisturiul observațiilor unei femei. Sexul slab? O glumă misogină

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Maria Andrieş
Cifre, nume, chipuri

La meciul Islanda – Argentina, din faza grupelor, scor 1-1, s-au uitat 201.000 de islandezi, adică 60 la sută din populaţia ţării, de 307.000 de locuitori. Mai mult, scrie Hollywood Reporter, citând televiziunea naţională de la Reykjavik, cei care au […]

...

Cupa celor umili

Zlatko Dalici nu va antrena Barcelona sau Real Madrid, deşi susţine că ar câştiga un sac de trofee în Champions League. Selecţionerul Croaţiei nu este un brand, iar asta nu e tocmai o fericire pentru marketingul marilor cluburi.

După cum […]

...

A cui este această Franţă?

„Cu capul în stele”, aşa a titrat L’Equipe, pe prima pagină, după calificarea Franţei în finala Mondialului. „La porţile Paradisului”, a scris Le Parisien. „Tot nu suntem campioni”, a venit contrapunctul dinspre Didier Deschamps, după victoria muncită, 1-0, din semifinala […]

...

Ireversibil

„Am cerut contractele fotbaliştilor de la LPF şi de la FRF. Nu au vrut să răspundă la solicitare şi atunci m-am dus cu Garda peste ei şi le-am luat”. Se întâmpla în 2005. Cel care povesteşte este Sebastian Bodu, pe […]

...

Franţa – Belgia, balşoi spectacol

Între noi, europenii, acum. În prima semifinală mondială, Franţa întâlneşte Belgia: două ţări vecine, prietene, care fac bancuri una despre alta. „Le Parisien” o numeşte relaţie de dragoste-ură: se iubesc, dar se tachinează.

De ce nu mănâncă belgienii covrigi? Nu […]

...

Supărat e Gigi, supărat

Gigi Becali s-a supărat pe echipă. S-a supărat taman după ce-a promis prime-record pentru titlu. Lucru clar, patronului din Ghencea îi plac extremele, dacă tot sare de la una la alta. Sare atît de des şi de repede, că nici […]

luni, 26 februarie 2007, 6:37

Gigi Becali s-a supărat pe echipă. S-a supărat taman după ce-a promis prime-record pentru titlu. Lucru clar, patronului din Ghencea îi plac extremele, dacă tot sare de la una la alta. Sare atît de des şi de repede, că nici supărarea, nici entuziasmul lui nu mai impresionează pe nimeni, cu atît mai puţin pe jucători, care s-au obişnuit cu toanele patronului. Cum îi vin, aşa se duc. Supărarea îl ţine o zi, două, apoi se mută în alte direcţii, fără să lase urme nici măcar în amintire.

Problema e că toanele lui Gigi nu sînt simple toane. La Steaua, ţin loc de strategie, viziune, plan managerial, studiu de fiabilitate, măsuri şi investiţii. Totul se decide în funcţie de curba sprîncenei patronului, nu de curba de efort. Dar nu poţi construi o echipă puternică bazîndu-te doar pe stări de spirit. Or fi ele schimbătoare, dar nu schimbă valoarea lotului.

Fotbaliştii de Steaua, cei pe care-i tot caută MM, ar şti că la un gol anulat aiurea trebuie să răspunzi cu un alt gol, nu cu polemici. Aşa procedează profesioniştii. Nu Comisia Arbitrilor trebuie să confirme că ai fost mai bun, ci rezultatul de pe tabelă. Fotbaliştii de la Steaua n-ar manifesta spontan, în momentele-cheie ale meciului, o lipsă crasă de voinţă şi lacune grave de putinţă. Din bune intenţii duse pînă la jumătate şi sprinturi libere de orice ţintă nu rezultă altceva decît enervarea patronului, şi aia trecătoare.

Cu trei-patru excepţii, jucătorii Stelei n-au talie demnă de cupele europene. De marea performanţă. Pentru majoritatea, contractul cu echipa din Ghencea reprezintă maxima realizare a carierei. Nu vor şi probabil nici nu pot mai mult. Ăsta-i adevărul care se pare nu l-a deranjat pe Gigi nici în primăvară, nici în vară, nici în toamnă, nici în iarnă. El tot promite că „scoate calul din mîzgă”, se supără, se veseleşte, trece prin toate nuanţele curcubeului, dar nici în ruptul capului nu-l bate gîndul să transfere un alt cal. Unul care să tragă la titlu şi la Ligă, nu la o delăsătoare căruţă mioritică.

Gigi e supărat acum, din cauza meciului cu UTA. E un pic de laşitate aici. E ca şi cum te-ai supăra pe o pisică, după ce te-a smotocit un leu. Gigi trebuia să se supere după meciurile cu Real, cu Lyon sau măcar după „dubla” cu Sevilla. Nu s-a supărat, a constatat doar cu seninătate neputinţa echipei. Giganţii vestici te strivesc o dată, de două ori şi, dacă rămîi întins la pămînt, dacă stai într-un cot şi-ţi contempli noua formă bidimensională, fără să mişti un deget să te ridici, te mai strivesc şi-a treia oară. Şi-a patra, de cîte ori vrea marele lor dorsal. Iar Gigi nu se supără. De ce oare? De ce?

Comentarii (302)Adaugă comentariu

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:55

@sirnobi aici ne despartim eu tin cu Real :))

Mihnea (63 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:56

@ lalala
EU cred ca realu nu trece de Bayern

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:56

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 1:54 pm
NYC: lol
ita: 3
fra: 2
spa: 3
eng: 4
por: 1
sco: 1
ola: 1
ger: 1

conteaza asta?

lasand la o parte glumita ta, pai…nu conteaza pe ce loc e fiecare la SFARSITUL campionatului???:)))

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:56

@mihnea probabil

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:57

nyc: eu sunt fffffff suparat pe jiji deoare in ultimul timp il doare in cur de steaua, dar adevarul e ca dc nu investea el masiv in steaua nu se trezeau nici ceilalti conducatori si echipele romanesti ar fi si acuma eliminate in primele tururi preliminare din cupele europe.
faptul ca a crescut nivelul campionatului e meritul lui intr-o proportie covarsitoare

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 13:58

nyc: normal ca va conta pe ce loc vor termina , dar ce conteaza cate au mai ramas?
dp toate probabilitatile si avand in vedere aici rezultatele inregistrate in turul optimilor anglia va avea 4echipe in sferturi. interesant

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:01

mihnea: real si bayern sunt praf

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:03

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 1:58 pm
nyc: normal ca va conta pe ce loc vor termina , dar ce conteaza cate au mai ramas?
dp toate probabilitatile si avand in vedere aici rezultatele inregistrate in turul optimilor anglia va avea 4echipe in sferturi. interesant

cum ce conteaza cate au mai ramas?
nu mai pot sa urce in clasament???

de ex, arsenal are toate sansele sa ajunga in fata lui liverpool, care joaca acasa sambata cu man utd!

Cata (10 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:03

Becali sa-si ia laba de pe Steaua, acolo trebuie un investitor.

Mihnea (63 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:03

@sirnorbi
Ok. Dar dintre real si bayern e bayern.
Mie imi place Manchester

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:05

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 1:57 pm
nyc: eu sunt fffffff suparat pe jiji deoare in ultimul timp il doare in cur de steaua, dar adevarul e ca dc nu investea el masiv in steaua nu se trezeau nici ceilalti conducatori si echipele romanesti ar fi si acuma eliminate in primele tururi preliminare din cupele europe.
faptul ca a crescut nivelul campionatului e meritul lui intr-o proportie covarsitoare

daca o iei cum spui tu, ai dreptate.

daca pui in balanta ce face bine si ce face rau…nu cred ca mai e nici o indoiala in ce parte se va inclina balanta…

Mihnea (63 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:06

@NYC :
Ce face bine si ce face rau din ce pdv?

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:07

@NYC crezi k e vreun patron ,actionar ,finantator in fotbalul romanesc pe care dacail pui intro balantza va iesi pe plus?

lulu (20 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:08

Sincer imi pare rau de situatia in care ai ajuns ,domnule Becali ! Esti victima sentimentelor si intentiilor tale bune .
Pacat !
Un alt GiGi Becali nu va mai aparea curand !
Steaua , iubirea dumitale si a numerosi suporteri este pe marginea prapastiei . Pentru a evita prabusirea totala , debaraseazate de lichelele care te inconjoara si pe care in mod paradoxal declari ca ii iubesti si ca iti sunt oameni de incredere .
Asta-i solutia salvarii !
I-ati pe langa dumneata mesriasi emeriti in footbal nu ingineri ratati , ingamfati , duplicitari , fini derbedei , arbitrii compromisi si alte lipitori , artisti in arta lingusiriisi , specialisti in metode de a-ti manca banii .
Sunt destule foste glorii ale stelei care supravietuiesc cu greu saraciei in care traiesc si care inca si-ar da viata pentru Steaua , dece nu=i cauti ?Asa de tare te-au imbrobodit incat , de exemplu , marele portar Iodache ,pe care-l ai in ograda , sta acasa iar prin lume dupa portari pleaca , in voiaj de lux , un impostor in ale fotbalului .
Asfel de exemple se mai pot da .(Jenei , Constantin , Voinescu , T.Stoica etc ) , toti acestia ti-ar lucra in credinta si banii tai pentru ei ar fi o binefacere nu o imbuibare ca pentru cei ce te inconjoara .
Toate aceste consideratii le-am facut pentu ca idealul dumitale sa nu fie terfelit de : HAHALERE .

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:09

@lulu tu pe ce planeta traiesti?

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:11

lalala Says:

February 27th, 2007 at 2:07 pm
@NYC crezi k e vreun patron ,actionar ,finantator in fotbalul romanesc pe care dacail pui intro balantza va iesi pe plus?

bineinteles ca nu, dar nu e un motiv sa soui ca situatia e acceptabila.

in fine, eu vad altfel lucrurile.

pt fotbal o fii bine, dar…eu nu traiesc din fotbal, si mi se pare ca nu se justifica!

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:11

nyc: in anglia e clara treaba mu si chelsea termina pe primele 2 locuri

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:12

lalala says:

February 27th, 2007 at 2:09 pm
@lulu tu pe ce planeta traiesti?

see what I mean???:)))

i-am raspuns si lui Mihnea

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:13

@NYC nu am spus k situatzia e acceptabila si …nici eu nu traiesc din fotbal

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:13

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:11 pm
nyc: in anglia e clara treaba mu si chelsea termina pe primele 2 locuri

asa pare, da’ nu vad de ce liverpool sau arsenal au sanse mai mari ca ele sa ia CL.

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:14

lalala Says:

February 27th, 2007 at 2:13 pm
@NYC nu am spus k situatzia e acceptabila si …nici eu nu traiesc din fotbal

si cred ca dpdv social, economic si politic raul facut de ei e mult mai mare decat binele pe care il fac in fotbal.

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:15

@NYC corect

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:16

nyc: nuuuuuu. e clar. eu cred ca au sanse cam egale

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:18

lulu: te rog sa nu mai postezi ca sa nu mai aiba dinamovistii motiv sa-si bata joc de noi.
pfoai din cauza celor ca tine ajunge jiji si partidul lui la 10-12%. rusine

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:18

@NYC iar binele facut in fotbal nu prea exista pt k nici unul dintre ‘mari’ patroni din fotbqal nu au intrat in acest sport pentru a face performantza . au intrat ca sa faca bani publicitate etc

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:19

lulu: citeste o carte doua si dupa aia poti sa te apuci de postat pe bloguri. dc totusi te hotaresti sa postezi…te rog in numele milioanelor de stelisti din tara, spune ca esti rapidist, dinamovist, polist, urzicenist sau ce vrei tu.numai stelist nu.;)

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:20

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:19 pm
lulu: citeste o carte doua si dupa aia poti sa te apuci de postat pe bloguri. dc totusi te hotaresti sa postezi…te rog in numele milioanelor de stelisti din tara, spune ca esti rapidist, dinamovist, polist, urzicenist sau ce vrei tu.numai stelist nu.;)

ai vrea tu:))))))))))))))))))))))

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:21

lalala Says:

February 27th, 2007 at 2:18 pm
@NYC iar binele facut in fotbal nu prea exista pt k nici unul dintre ‘mari’ patroni din fotbqal nu au intrat in acest sport pentru a face performantza . au intrat ca sa faca bani publicitate etc

da’ mai sus vorbeati de merite incontestabile etc.

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:21

nyc; jiji prin faptul ca a investit a facut un bine pt steaua, dar si pt dinamo deoarece s-au trezit si investitorii vostri si au inceput sa bage bani

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:21

@NYC eu nu

kolo_mexicanul (1 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:24

bv MARIA!!!! dar ai putea fii mai incisiva ca doar nu ti-e frica de taranul asta(bECALI).iti recomand sa scrii un articol si despre dictatura pe care o impune la echpa(vezi cazul omului fara minte rADOI si bOSTINA) concluzia e clara : bECALI e un prost!!!!!!!

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:24

nyc: eu cred ca el a ridicat fotbalul romanesc prin banii pumpati in echipa si in stadion . tu nu crezi? vezi si cu stadionul-aia 7 actionari se milogesc la interne sa va dea bani de modernizare.jiji ce a facut? a bagat mana in buzunar si a facut stadionul.simplu.
e un om de rahat, un zero. nu e stelist, a venit la noi sa-si faca imagine, dar a ajutat enorm de mult clubul si inclusiv fotbalul romanesc

elle (228 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:25

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:19 pm
lulu: citeste o carte doua si dupa aia poti sa te apuci de postat pe bloguri. dc totusi te hotaresti sa postezi…te rog in numele milioanelor de stelisti din tara, spune ca esti rapidist, dinamovist, polist, urzicenist sau ce vrei tu.numai stelist nu.;)

il tradeaza spiritul de …turma 🙂 …scuze dar nu am putut sa sa ma abtin 🙂

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:26

nyc: de cum a bagat banii, de sponzorizari si donatii date jucatorilor, si de cat de curati erau banii nu discut. :d dar asa e la toate echipele bogate de la noi: ori se baga bani murdari: dinamo steaua, ori se spala bani: cluj, tm, ori nu se baga bani: rrapid :))

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:27

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:24 pm
nyc: eu cred ca el a ridicat fotbalul romanesc prin banii pumpati in echipa si in stadion . tu nu crezi? vezi si cu stadionul-aia 7 actionari se milogesc la interne sa va dea bani de modernizare.jiji ce a facut? a bagat mana in buzunar si a facut stadionul.simplu.
e un om de rahat, un zero. nu e stelist, a venit la noi sa-si faca imagine, dar a ajutat enorm de mult clubul si inclusiv fotbalul romanesc

ce stadion a facut, mai???

ati uitat scandalul cu firma care a facut nocturna? cu executarea silita?

lojele erau facute inainte sa vina el, parca.

a lasat toate datoriile clubului pe SC steaua si a pornit de la 0.

a facut gazonul, atat. eu asa stiu.

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:29

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:26 pm
nyc: de cum a bagat banii, de sponzorizari si donatii date jucatorilor, si de cat de curati erau banii nu discut. :d dar asa e la toate echipele bogate de la noi: ori se baga bani murdari: dinamo steaua, ori se spala bani: cluj, tm, ori nu se baga bani: rrapid :))

el vorbeste ca vrea sa duca romania spre biruinta:))), su dupa aia recunoaste senin ca fenteaza statu’ si fiscu’???

hai, ma, am ajuns sa discutam de pacaliciu’ si de grobianu’ asta???

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:29

elle: nu ma supar, dar nu prea am inteles ce ai vrut sa insinuezi. dc patronul a fost oier inseamna ca suporterii sunt oi? dc patronul s-a imbogatit din butelii inseamna ca suporterii sunt butelii? dc aveti pe stema caini(rosii!!!!!) inseamna ca suporterii sunt maidanezi.
eu cred ca gresesti. normal -padure fara uscatori nu exista, dar asta e valabil pt toate echipele

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:30

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:21 pm
nyc; jiji prin faptul ca a investit a facut un bine pt steaua, dar si pt dinamo deoarece s-au trezit si investitorii vostri si au inceput sa bage bani

cu asta as putea fi de acord:)))))))))))))))))))))

Mihnea (63 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:30

Orice patron de club pus sub lupa de suporteri nemultumiti va iesi intotdeauna sifonat. Gigi becali el nu poate fi comparat cu altii…

a facut si bine dpv social , urmarind alte interesuri, dar a facut bine.
a facut si rau daca a facut afaceri „funky” cu MAPN.
Poti oricand sa il acuzi sau sa il aperi , argumente sunt si pentru o parte si pentru cealalta…dar sunt sigur ca nu mai este credibil in ochii nimanui.

Vrea sa surprinda cu orice pret incat, acum, nu ne mai surpinde cu nimic…orice ar face. Ganditi-va ca ar fi fost mut…. stergeti-va din cap toate declaratiile lui…. acum judecati-l dupa ce a facut, cum vi se pare , bun sau rau?

Nu vreau sa il apar…il consider un circar. Vreau doar sa spun ca il vom putea observa mai bine atunci cand va fi ignorat complet.

elle (228 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:31

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:29 pm
elle: nu ma supar, dar nu prea am inteles ce ai vrut sa insinuezi. dc patronul a fost oier inseamna ca suporterii sunt oi? dc patronul s-a imbogatit din butelii inseamna ca suporterii sunt butelii? dc aveti pe stema caini(rosii!!!!!) inseamna ca suporterii sunt maidanezi.
eu cred ca gresesti. normal -padure fara uscatori nu exista, dar asta e valabil pt toate echipele

ne mai amuzam si noi 🙂

elle (228 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:32

Mihnea

circar e cuvantul potrivit ….

eu (11 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:33

lasati-l pe lulu , da semne ca i se cangreneaza si singuru neuron care il are…

lalala (30 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:35

@eu :))))))

violator de maidanezi pe doua picioare (109 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:35

sirnorbi:

aici gresesti. ce`i doi maidanezi dp stema lu dinamu, reprezinta securitatea si comunismul… intelegi caini rosi(i)

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:38

nyc: sa nu ma intelegi gresit. eu nu vreau sa-l laud pe gigi. dar adevarul asta e: a bagat bani in club.multi bani

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:40

violator de maidanezi pe doua picioare Says:

February 27th, 2007 at 2:35 pm
sirnorbi:

aici gresesti. ce`i doi maidanezi dp stema lu dinamu, reprezinta securitatea si comunismul… intelegi caini rosi(i)

nu, ca voi oti fi fost echipa burgheziei si a aristocratiei:))))))))))))))))).

voi ati fost echipa clanului ceausescu, asa ca, in locul vostru, m-as gandi mai bine (sper sa nu-ti cer prea mult!:))) inainte sa deschid gura!!!

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:40

violator de maidanezi pe doua picioare: aici gresesti si tu, deoarece inainte de 89 si noi si dinamo am profitat de regim. dar macar am avut rezultate in europa 😉

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:40

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:38 pm
nyc: sa nu ma intelegi gresit. eu nu vreau sa-l laud pe gigi. dar adevarul asta e: a bagat bani in club.multi bani

da, ma, nu zice nimeni ca n-a bagat. e clar.

NYC (223 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:42

sirnorbi Says:

February 27th, 2007 at 2:40 pm
violator de maidanezi pe doua picioare: aici gresesti si tu, deoarece inainte de 89 si noi si dinamo am profitat de regim. dar macar am avut rezultate in europa

sa nu vorbim si de rezultatele din romania (vezi cele 100 de meciuri fara infrangere:))) si povestea cu viorel mateianu).

sirnorbi (125 comentarii)  •  27 februarie 2007, 14:42

nyc: pacat ca nu sunt polisti sau rapidisti pe aici. sa inebuneasca. dinamo si steaua au controlat fotbalul romanesc inainte de 89 si il vor controla si in urmatorii 100 de ani deoarece sunt cele mai valoroase echie din tara.

Comentează