Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Blatter al V-lea. Sau al VI-lea

FIFA omologhează dreptul şefului de-a fi veşnic.

Există Champagne şi există Blatter. Încă nu există şampanie Blatter, dar va veni şi ziua cînd un urmaş al lui Pierre Pérignon (cel care a obţinut licoarea, zice-se din greşeală, la Hautvillers) o […]

luni, 29 septembrie 2014, 8:28

FIFA omologhează dreptul şefului de-a fi veşnic.

Există Champagne şi există Blatter. Încă nu există şampanie Blatter, dar va veni şi ziua cînd un urmaş al lui Pierre Pérignon (cel care a obţinut licoarea, zice-se din greşeală, la Hautvillers) o va omologa şi-o va turna în cupele prelaţilor de la FIFA. Fiindcă anul viitor, în mai, va fi din nou prilej de sărbătorire. Joseph Blatter va fi reales lejer la Zürich, într-o competiţie în care contracandidatul Jérôme Champagne şi-a anunţat deja intenţia de-a juca rolul ficusului. Va fi al cincilea mandat pentru Blatter, chit că omul anunţase că se va opri după al patrulea. Cum însă pofta de corupţie vine corupînd (lordul Acton a spus că puterea corupe, iar puterea absolută corupe absolut), Blatter s-a declarat deja disponibil şi pentru al şaselea mandat. Explicaţia? „O misiune nu se încheie niciodată.” Traducerea explicaţiei? „Nu pot risca desecretizarea dosarelor de corupţie.”

Michael Garcia, inspectorul de etică delegat pentru întocmirea raportului privind corupţia, a cerut miercuri publicarea celor patru sute de pagini. Două zile mai tîrziu, în spiritul transparenţei care animă FIFA, Joseph Blatter a răspuns sec: „Nici vorbă!”. În cheia asta trebuie citită dorinţa elveţianului de-a se eterniza în funcţie. Rapoartele de corupţie se îngroapă în cimitirul FIFA, iar inconştienţii care mişcă în front sînt domesticiţi sau reduşi la neputinţă. Blatter ştie că toată lumea e la curent cu matrapazlîcurile lui, însă cîtă vreme nu există nimic public, el poate lua acuzaţiile drept bîrfe, răutăţi sau fantezii. Asta indiferent dacă respectivele acuzaţii vizează întinderea fotbalului pe banchize sau în deşert ori malversaţiunile de desemnare a gazdelor pentru campionatele din 2018 şi 2022.

Şi e doar o impresie că Joseph Blatter se va bate cu Jérôme Champagne. Rivalul lui nerostit e tot un francez, dar din alte timpuri: Jules Rimet. Rimet e o figură iconică a fotbalului, cu toate greşelile pe care le-a făcut în cei 33 de ani în funcţie. E-adevărat, a dat CM spre organizare unei ţări de la capătul lumii (Uruguay) şi alteia sub conducere fascistă (Italia lui Mussolini), dar a înfiinţat Cupa Mondială şi a mărit numărul membrilor FIFA de la 12 la 85. De aceea, Blatter îl priveşte cu ochii cu care l-a privit Adrian Mutu pe Gheorghe Hagi: dorind să-l dea jos din jilţul cuvenit celui dintîi.

Fabrica de bani FIFA va duce fotbalul pe atolul Mururoa sau printre urşii polari, iar şeful ei va strînge, cu cele două mandate pe care le-a anunţat deja, mai mulţi ani la conducere decît a avut Rimet. Cînd orgoliul şi interesul de-a camufla nereguli se întîlnesc, aforismul lordului Acton pare o simplă vorbă de salon.

Comentarii (47)Adaugă comentariu

Marcovici (180 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 9:26

Blattul a murist, traiasca Blattul!

Marcovici (180 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 12:00

Blatter inima de leu

Gabi (1 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 12:58

stai linistit Radule ca indiferent cine va veni dupa el nu va dezvalui nimic. va face fix la fel

Marcu Anton cu betonu’ (4 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 13:56

Bravo !, ai ghicit..Poate sa vina unul chiar din fotbal care stie cu ce se maninca fotbalul si sa-l dea-n vileag cu toate magariile facute de Blatter de cind e sef la FIFA-CORUPTIE-NEPOTISM ,etc lista e prea lunga …

paul.o (5 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 14:28

FIFA lui Blatter este un sistem de corupie care ar exploda daca la conducere ar veni cineva care nu este si el parte a sistemului.Este protejat (sau tolerat) de Elvetia care incearca sa-si apere ce a mai ramas din faimosul secret bancar.Doar Anglia mi s-a parut ca lupta cu adevarat mai ales prin cateva investigatii jurnalistice ( The Guardian, The Sun ) in rest … Germania se lupta insa cu frana de mana trasa ( probabil ca a cotizat pentru CM 2006 ) , de Franta si Spania nu am auzit nimic, Brazilia a organizat CM 2014 in rest… Sincer vorbind, ma asteptam la mai mult de la Michael Garcia.

mihail (50 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 17:08

@R. Paraschivescu
Am curaj sa pun pariu , domnule Paraschivescu , ca si domnia voastra ati asistat la matrapazlacuri ( ATI ASISTAT !!) pe care nu puteti sa le faceti publice , din oarece motive , ati intors capul si v-ati vazut de treaba ! „Non ragioniam di lor, ma guarda e passa” , cum zice nemuritorul Dante . Sa nu credeti ca va fac vre-un repros , human nature !!

Razvan (1 comentarii)  •  29 septembrie 2014, 20:16

Mi-e clar ca Blatter va iesi doar cu picioarele inainte de la conducerea FIFA.Iar cine va veni dupa el nu va dezvalui nimic.In cel mai bun caz va incerca sa schimbe cate ceva sau,mai rau,va prelua cu totul sistemul,facand in continuare la fel.

gery76 (25 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 5:19

@paul.o
-Si daca ar fi cotizat Germania pentru worldcup2006,pentru suporteri a meritat toti banii,a fost de departe cel mai bine organizat mondial din istorie ,cu stadioane arhipline superbe si cu milioane de oameni entuziasti pe strazi.

-Decat sa vad un mondial precum cel din Africa de Sud,chiar daca-i fusese acordat corect,dar care a fost un fiasco organizatoric,cu stadioane ce figurau in statistici pline,insa in realitate erau pe jumatate goale,chiar si in Brazilia a fost destula debandada cu turisti obligati sa stea in hotel de frica jafurilor,prefer un mondial unde se mai ”umbla”pe aici pe acolo,organizat de Germania sau Anglia.

-Chiar daca sunt un mare fan al Germaniei din clasa 1 primara,din ’82[vara asta a fost revelion],nu inteleg de ce Anglia n-a primit organizarea unui mondial inca din ’66,desi alaturi de Germania dispune de o infrastructura foarte buna,iar nemtii si englezii au cei mai entuziasti si cunoscatori ai fenomenului fotbal.

alexu (15 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 9:08

Fotbalul a incetat demult sa fie un simplu sport domnule Paraschivescu. E o afacere care invarte miliarde de euro. Si adevaratul avant abia acum incepe, cum bine ati remarcat cu extinderea lui pana la limita absurdului. O sa ajunga papuasii sa invete mai intai ce e mingea de fotbal si nu vanatoarea pentru supravietuire.

Iar Blatter (ce nume predestinat are omul asta in romana) ca balaurul din cartile lui Tolkien: este atras de aur, de bogatie, mai mult decat orice pe lumea asta. Iar atata timp cat toti cei din conducere ciugulesc de la masa lui, e greu de crezu ca o sa apara vreun Serpico sa faca lumina. Viata mereu bate filmul 🙂

Marcovici (180 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 14:01

Un WC ar trebui organizat doar de cine si poate sa faca asa ceva, fara sa isi bata joc de toti. Prin rotatie, Germania, Franta, Anglia, spania, Italia. Asta dupa Blade al X-lea, poate…

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:14

@ Marcovici

Inima de leu, dar apucaturi de rechin. Si mai mult decat atat, vorba lui Petru Rares. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:15

@ Gabi

Si-atunci? E mai bine sa ramana in functie pana la moarte, ca mitropolitii? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:16

@ Marcu Anton

Lista e uriasa, dar de undeva tot trebuie inceput. Englezii au motive precise pentru care vorbesc si critica, fiindca tinteau ei organizarea CM. Astept sa li se alature si altii. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:18

@ paul. o

Garcia a scris un raport de patru sute de pagini si a cerut oficial publicarea lui. Ideal / utopic ar fi ca toate fortele din fotbalul mare sa-i ceara lui Blatter sa se retraga. Evident, asta n-o sa se intample si stim de ce. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:19

@ mihail

Va admir curajul, e impresionant. Dar si mai mult va admir certitudinile. Ma tem insa ca nu v-ar ramane mare lucru dupa angajarea pariului. Human nature, cum bine spuneti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:22

@ gery 76

Si eu as fi vrut sa vad CM dat englezilor. Sigur, in Germania aproape totul a mers snur, insa nu stiu daca e un argument capabil sa se impuna singur. Africa de Sud a fost un fiasco si nici Brazilia n-a fost departe, de acord. Stiti insa ca retorica FIFA va apasa mereu pe pedala raspandirii fotbalului pretutindeni bla bla bla. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:24

@ Razvan

E un sistem tip piovra care seamana destul de bine cu CIO de pe vremea lui Samaranch. Si acolo s-au facut porcarii cu nemiluita. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 17:25

@ alexu

Cred ca si Pacino a uitat de Serpico. Blatter e un capomafioso caruia trebuie sa i se spuna la nesfarsit lucrul asta in public. Asa cum face Lineker. Altfel, totul va deveni nunta mafiota cu rapirea si nereturnarea miresei. R.P.

gery76 (25 comentarii)  •  30 septembrie 2014, 18:57

@Radu Paraschivesu
-Domule Paraschivescu mi-este teama ca in noul context socio-politic sa nu avem parte de boicot din partea mai multor tari occidentale precum la Olimpiada din 1980 .

-Atunci sa-l vedem pe Blatter cum procedeaza,iar Qatar 2022 nici nu cred ca se mai disputa acolo,sper ca pana la urma celor de la F.I.F.A sa le vina mintea la cap si Anglia sa fie organizatoarea.

corvette59 (172 comentarii)  •  1 octombrie 2014, 23:24

@ gery76, ce-i gresit cu Australia ? WC’22 trebuia sa fie aici ! Am putea sa o gazduim miine fara nici un fel de cheltuiala extra .Personal , am gasit WC ’02 cea mai perfect organizata editie .Mai ales in Japonia !
@RP,parca spuneati ceva de Totti ? Joe Hart v-a auzit cu siguranta ! In sfirsit l-am vazut pe Ozil facind un meci ca-n „tinerete” ! Galata ? O sperietoare falsa !

gery76 (25 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 1:50

-@corvette59
Nu am nimic cu Australia,din contra o consider la ora actuala printre cele mai civilizate si dezvoltate natiuni,voiam Anglia in afara de infrastructura si pentru ca afluxul de turisti ar fi cu siguranta mai mare decat ar fi in Australia,iti dai seama ce numar imens de germani,francezi,italieni,spanioli,scandinavi,poate chiar si romani[desi probabilitatea de a ne califica este f.mica,avand in vedere ca la mondiale nu ne mai intalnim cu ”pomana”de la Euro 2016],ar putea fi prezenti in Regat.

Marcovici (180 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 8:55

Pro Australia, one hundred procent!!!

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 9:04

Sunteti un scriitor cu o gandire profunda …Mi a placut comparatia lui Blatter cu Rimet si a lui Mutu cu Hagi …Ador cand scrieti despre fotbalistii romani si fotbalul romanesc …
Cu tot respectul care vi l port …pe Blatter nu l intereseaza deloc faptul ca in Romania se scrie adevarul despre el .
Vesticii au propia lor imagine …se cred deasupra tuturor …

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 13:37

@ gery 76

Ochiul dracului va decide, cum s-a intamplat de atatea ori. Sigur, vazand conflictele de la ora actuala, ne putem gandi si la un boicot. Dar stiti ca asta ar fi o miscare domino. Cum a fost si in 1980, cu JO de la Moscova. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 13:40

@ corvette59

Ma bucur ca Arsenalul dvs. a jucat frumos aseara. Da, nu mi-a mai fost rusine sa spun ca-mi place Ozil. Ieri a facut in general ce trebuia si-a gresat jocul Arsenalului. Totti, ehe, ce fotbalist. Ma rog, a avut noroc ca Hart a alunecat inainte sa plece din poarta, dar tot mare e. M-am simtit bine vazandu-mi doi favoriti in doua zile tragand carti castigatoare. In plus, Lazio (n-o stiti, se deghizeaza in echipa de fotbal) a batut 4-0 la Palermo. Doar Realul m-a enervat. A castigat, regret s-o spun, fara pic de stil si stralucire. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 13:42

@ ovidiu_3003

Va multumesc. Dupa cum vedeti, fotbalistii romani ma indeamna tot mai rar sa scriu despre ei. Evident ca pe Blatter nu-l intereseaza altceva decat bratele caracatitei FIFA (plus devansarea lui Rimet ca longevitate in functie). Insa mai exista si alte tipuri de justitie. Pe ele ma bazez, sincer sa fiu. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 13:44

@ Marcovici

Sigur, cum sa nu. Si eu cred ca Australia ar fi o gazda nu doar primitoare, ci si eficienta. Iar cine se plange de caldura in Australia trebuie trimis in clima polara din Qatar. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 14:32

@ gery76
Sigur, Angliei i-ar veni randul la organizarea unei Cupe Mondiale (are infrastructura si singurul „mondial” gazduit a fost cel din ’66), insa Italia ar fi o tara mai interesanta de vizitat (ma refer la cei care vor sa imbine turismul sportiv cu cel cultural, daca ai inteles). Deocamdata, lipseste infrastructura strict sportiva, ca de autostrazi sau hoteluri nu duce lipsa! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 14:41

@ corvette59 si R.P.
Remarcatul meu din meciul de aseara este cu certitudine Welbeck! Ozil – neconvingator inca!
Sperietoare nu sunt cu certitudine nici Galata, nici Anderlecht, ci doar cele cateva aspirante la trofeu (Bayern, PSG, Chelsea, Real, Atletico, poate si Barca, nu neaparat in aceasta ordine), pe care sper sa nu le intalneasca „tunarii” nostri pana prin „sferturi”! Ca sa nu le intalneasca, trebuie sa se claseze pe locul 1 in grupa, adica sa invinga in toate meciurile ramase (si destul de clar pe cei de la BVB)! O.

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 16:16

…Toate echipele nemtesti sunt foarte puternice …au castigat indiferent ca au evoluat acasa sau in deplasare .Sunt curios sa vad pana unde ajunge Bayer Leverkusen.

Obiectiv (461 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 16:43

Singurele echipe nemtesti care au contat cu adevarat in ultimii ani au fost Bayern si Dortmund ( ultima, de vreo 3 ani incoace)!
Schalke si Leverkusen au „iesit” din grupe anul trecut, insa au fost eliminate apoi fara drept de apel (la scoruri rusinoase, dupa ce si in grupe au incasat 6 si, respectiv, 9 goluri de la echipele din Anglia)! Acum, Schalke a smuls 1 punct pe Stamford Bridge, insa abia a facut un egal acasa cu Maribor! Iar Leverkusen nu poate fi sigura de calficare, intr-o grupa cu Monaco si cu Zenit!
Concluzia – doar Bayern a contat si conteaza in mod constant, desi sub comanda lui Pep a scazut considerabil (de la acel 7-0 cu Barca – la umilitorul 0-5 cu Real, la interval de un an)! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 17:16

@ Obiectiv

Ma rog, sunteti greu de convins cu privire la Ozil. Pas grave. R.P.

ovidiu_3003 (97 comentarii)  •  2 octombrie 2014, 20:36

Da…Obiectiv…probabil ai dreptate …nu s specialist in fotbalul international …asa la o prima impresie cred ca toate cele patru echipe nemtesti vor trece de grupe …daca nu patru macar trei …
Pentru mine conteaza cu adevarat doar o singura echipa …CSU.

Obiectiv (461 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 8:41

@ Radu Paraschivescu
Adevarul este ca pe Ozil nu-l mai suport de la ultima partida de pe Emirates contra celor de la Bayern; a ratat cu seninatate o lovitura de pedeapsa, la 0-0, dupa care a facut doar tampenii (mingi pierdute, pase gresite)! Toate acestea in vreo vreo 20 minute, cate am vazut din acel meci!
In ochii mei, o realibilitare ar fi posibila doar daca se implica in fiecare meci si da cel putin o pasa de gol (dar sa nu fie cel care sa salveze onoarea)!
Suntem dispusi sa facem concesii celor pe care-i simpatizam, va inteleg. Sper sa nu va suparati pe mine! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 8:43

Radu Paraschivescu
Scuze: „…si da cate cel putin o pasa de gol…” O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 10:33

@ Obiectiv

Nu-i loc de suparare. Mie imi place Ozil si cand joaca slab, dvs. va displace si cand joaca bine. Simpatiile si antipatiile nu se dreseaza, ele pur si simplu exista. R.P.

puppinkeresku (1 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 11:01

Noi ROMANI nu avem dreptul sa acuzam pe cineva de coruptie !!!!!!
SUNTEM TARA CEA MAI CORUPTA !!!!!????

Obiectiv (461 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 14:11

@ Radu Paraschivescu
Just! Totusi, daca n-ar juca la Arsenal si n-ar fi platit regeste, Ozil mi-ar fi indiferent! Cand evolua la Real (una dintre echipele dvs. preferate), randamentul lui era superior!
Ca sa va mai destindeti un pic, va marturisesc (cred ca nu in premiera) si ca nu prea-mi plac „stangacii”, caracterizati printr-o oarecare suficienta, devreme ce nu-si perfectioneaza jocul cu celalalt picior! O.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 22:05

@ puppinkeresku

Ne bat destui, nici macar aici nu suntem primii. Mai cercetati, va rog. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  3 octombrie 2014, 22:08

@ Obiectiv

S-ar putea ca Ozil sa fi fost mai bine pus in valoare la Madrid. Cu stangacii, stiu eu? Kempes, Maradona, Messi, Hagi, Overath, Flohe, Hansi Muller, Mihajlovic, Roberto Carlos, Six, Gento, Van Hanegem plus 1000. Vi se pare suficienta aceasta lista de oameni suficienti? R.P.

corvette59 (172 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 3:11

Din conversatiile d-voastre as putea gasi destule subiecte controversiale .Cu duiumul ! Ma voi margini ,totusi, la doar doua .
@ obiectiv . Ozil a facut meci mare cu Galata si motivul nu cred sa fie ca vorbea aceiasi limba ca adversarii . E jucator de „zile” . In zi buna vrei sa centrezi si mingea intra in poarta. In zi rea ratezi de pe linia portii . Cred ca principala carenta a lui Ozil este pregatirea fizica . Inca nu-l tin plaminii sa „duca” 90 min si el stie asta. De aceea nu alearga sa recupereze baloanele pierdute ,sau pasate gresit . Aceasta deficienta este incurabila si de aceea trebuie sa fim multumiti cu Ozil asa cum este . Welbeck a aratat de ce Arsenal l-a cumparat si ce ar fi devenit el la ManUtd daca ar fi fost jucat pe pozitie corecta .Adevarata „afacere” Arsenal a facut-o cu Chambers . CC este jucatorul pe care-l poti folosi pe orice pozitie . Chiar si virf !
@ RP. Miine e meci mare .Afara la Chelsea si mi-e cam frica . Nu am invatat inca sa contracaram adversarul care vine peste noi in primele minute .Nu luam gol in primele 20 de min , Chelsea va fi avea parte de o very nasty surprise .Ma rog ! Ceva nu merge uns la Real ! Sa fie lipsa lui DiMaria ? Nici acum nu vad rationamentul in vinzarea lui si aducerea lui Kross.Se pare ca James si-a cheltuit portia de eficacitate asta vara in Brazilia. A propos de stingaci si dreptaci , ati auzit vreodata de jucatorul fara picioare si cu doua capete ? Se numea Denis Law si a jucat pt ManUtd.Intr-un clasament al „caposilor” ce loc i s-ar cuveni lui Dumitrache ?

gery76 (25 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 3:58

-@Radu Paraschivescu
-Deyan Savicevic,Davor Suker,Hristo Stoickov si mai ales Andreas Brehme,cel care dupa marcarea golului cu dreptul in finala W.C.1990,a declarat ca el nu simte nici o diferenta in a executa loviturile fixe fie cu stangul fie cu dreptul.

-De remarcat ca la Mexico ’86 a marcat in poarta lui Bats cu stangul in semifinalele cu Franta,apoi la Italia’90,a marcat unul din cele mai frumoase goluri ale mondialului cu dreptul in optimile cu Olanda ,iar in semifinale a marcat di nou cu stangul in poarta lui Shilton.Spunea ca nu face nici o diferenta intre picioare doar ca lovirea cu dreptul este putin mai tehnica,iar cea cu stangul putin mai puternica.

-Mare pacat ce i se intampla in aceste momente ,pentru mine va ramane cel mai mare mijlocas stanga din istoria fotbalului german si unul din cei mai mari din lume.

gery76 (25 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 4:06

-Am vrut sa scriu fundas stanga,dar greseala n-a fost foarte mare caci impotriva STIINTEI in ’83 Brehme juca mijlocas stanga,ne-a si dat 2 goluri la Kaiserslautern in victoria lor cu 3-2,unde alaturi de Briegel si Bongartz asigurau ”osatura echipei”.

corvette59 (172 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 8:04

@ gery76,
laudabila tendinta ta de a gasi intotdeauna ceva sa pui in valoare calitatile si exploiturile Germaniei , sau RFG-ului ! E atitudinea unui druker fanatic si e de inteles . Eu ,de exemplu ,daca as fi fan Brazilia as demonstra ca brazilienii au fost cei mai buni peste tot si la toate . Cu destul succes, as zice . As putea demonstra ca Brehme al tau a fost un junior fara talent in comparatie cu Nilton Santos,sau Roberto Carlos . Sint destule argumente pro si contra si tinind cont de acest fapt ar trebui sa avem grija cind ne pronuntam asupra lui „cel mai” ,sau „cea mai „. Se risca ridicolul citeodata .

Obiectiv (461 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 8:35

@ Radu Paraschivescu si @ corvette59
Ozil a facut un meci relativ bun comparativ cu foarte palidele sale evolutii de la inceputul acestui sezon, sa nu ne entuziasmam! Problema lui este mai mult de ordin conceptual (mental), decat fizic! Si da, il caracterizeaza suficienta despre care vorbeam…
Chambers este un jucator bun, polivalent, insa nu-ti castiga partidele; meciurile le castiga in special atacantii care convertesc in gol o parte semnificativa din ocaziile pe care le au. Sau mijlocasii care s-au maturizat (Ramsey, Wilshere), plus cei cu experienta si ambidextri (Cazorla executa la fel de bine loviturile libere si cornerele cu ambele picioare)! In fine, meciurile pot fi castigate si daca portarul si fundasii nu se intrec in greseli, cum se intampla destul de des la Arsenal!
Poate exagerez cu suficienta stangacilor; de acord cu aproape toate exemplele date, insa la multi dintre jucatorii respectivi magia piciorului stang se resimtea in faze statice (lovituri libere, de exemplu). In fine, la majoritatea stangacilor am observat si ca nu exerseaza vole-urile; ma abtin sa dau exemple, insa, la acest capitol, Papin si van Basten raman inegalabili!
In privinta „caposilor”, Dumitrache (el avea de toate, inclusiv vole-uri, Dumnezeu sa-l odihnesca) a avut un contemporan exceptional in persoana lui Dudu Georgescu (ambidextru, eficient, insa mai putin exploziv si cu un dribling mai slab) si un urmas bunicel (Gerstenmajer, acum antrenor in Elvetia)! O.

Obiectiv (461 comentarii)  •  4 octombrie 2014, 8:44

@ corvette59
Tot despre stangaci: dupa ce s-a reprofilat, van Basten a ajuns la destule realizari si cu piciorul drept, din pozitii mai complicate decat cele, rare, in care marcheaza Messi cu acelasi picior!
Ramanand la exemplul lui van Basten, el marcheaza, din cand in cand, si din vole; in primul sezon la United, a avut o executie fabuloasa, la o pasa de vreo 40-50 m, sper ca v-o amintiti!
O omisiune: din panoplia unui atacant fabulos precum van Nistelrooy, nu puteau lipsi lovitura de cap si executiile din vole, capitole la care Ronaldo I era mai slabut!

gery76 (25 comentarii)  •  5 octombrie 2014, 2:07

@corvette 59

-Eu am spus ca este unul dintre cei mai buni fundasi stanga din istorie,nu neaparat cel mai bun,gusturile difera de la om la om,asa si eu pot sa spun ca portarii Braziliei sunt si au fost la nivel de cadeti fata de cea mai buna scoala de portari a lumii,pe numele ei Germania,incepand cu Barbosa si continuand cu Gilmar,Felix,Leao,Waldir Perez,Carlos,Taffarel,Marcos,Dida sau J.Cesar.

-SeppMaier,Harald Schumacher ,Olliver Kahn,Manuel Neuer,fac parte cu siguranta din primii 20 de portari all-time ai lumii.

-Eu fata de altii[cum m-ai numit fanatic] chiar daca sunt un mare fan Germania ,niciodata n-o sa ma feresc in a afirma ca cel mai mare fotbalist din istorie,a fost este si va fi Diego Armando Maradona,desi fotbalistul care l-am admirat cel mai mult a fost Lothar Matthaus.

Comentează