Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Ardeleanul iute

Ardeiul iute e un lucru obişnuit. Ardeleanul iute, nu

Dacă dai fotbalul la o parte, CFR Cluj produce o impresie bună. Tandreţuri vegetale de 8 martie, ambianţă, dichis, antiseminţism, ştaif european. Totul pare să arate civilizat şi să miroasă frumos. […]

luni, 10 martie 2014, 12:06

Ardeiul iute e un lucru obişnuit. Ardeleanul iute, nu

Dacă dai fotbalul la o parte, CFR Cluj produce o impresie bună. Tandreţuri vegetale de 8 martie, ambianţă, dichis, antiseminţism, ştaif european. Totul pare să arate civilizat şi să miroasă frumos. Site-ul CFR-ului întreţine sentimentul că aici lucrurile se fac inteligent. El se deschide cu o formulă de extracţie catalană („Mai mult decît un club”) şi te invită să conchizi că nu ai de-a face doar cu o echipă, ci cu un fenomen. Cu atît mai trist e să constaţi că pe teren, departe de retorică şi design, fotbalul CFR-ului e ponosit, limfatic şi fără orizont, aşa cum a fost şi alaltăieri cu Steaua. O formaţie altădată virilă şi decisă practică acum un joc încîlcit şi sterp. CFR pare un compozitor în pană de idei, care caută scînteia unei linii salvatoare şi găseşte doar formule care sună cacofonic.

De ce? Există mai multe răspunsuri. Unul se leagă de efectele secundare ale fotbalului-business. Dacă vinzi jucători valoroşi, aduci înlocuitori sub nivelul lor şi nu ai o pepinieră bine mobilată, capotezi. Un alt răspuns împinge discuţia în zona psihologicului, unde se invocă lehamitea şi demotivarea care se instalează în urma succeselor. (Nimeni nu explică de ce Bayern München, preferata investitorului clujean Árpád Pászkány, şi Juventus Torino nu au parte de asemenea pocinoage.) Al treilea răspuns ţine de schimbările dese de antrenor. Cîndva logic şi pragmatic, patronul CFR-ului a alunecat de o bună bucată de vreme într-un tip de comportament pe care-l aştepţi mai degrabă de la un oltean decît de la un ardelean.

Diverşi cunoscători susţin că Árpád Pászkány fie s-a plictisit de jucăria CFR, fie nu mai are alonja financiară („şi nu numai”, susură răuvoitorii) de altădată. Aşa o fi. Dar atunci de ce-a transformat Árpád Pászkány CFR-ul într-un tocător uman? Să fie vorba doar de neacomodarea tehnicienilor la Cadu? Puţin probabil. Cadu nu are personalitatea lui Mario Corso, Dobrin, Raul sau Zidane. Atunci, de unde graba asta? Şi de ce  simte domnul Pászkány nevoia să reconfirme un tehnician cu o săptămînă înaintea demiterii? Din ce motiv nimeni nu corespunde calapodului CFR şi nu rezistă mai mult de cîteva luni, indiferent dacă-l cheamă Uhrin jr, Cîrţu, Conceiçao, Jorge Costa, Andone, Paulo Sergio, Rednic sau Grigoraş? Nu cumva fiindcă pripa, actuala formulă managerială a lui Árpád Pászkány, e falimentară? Şi nu cumva fiindcă Árpád Pászkány cere imposibilul, adică un ins providenţial, care să nască izbînzi cît ai clipi din degete? Chiar să nu ştie domnia sa că asta e o utopie şi că englezii văd în utopie „paradisul candizilor?”

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Lereter (2 comentarii)  •  10 martie 2014, 13:16

Ca unul care i-am simpatizat mi-am pus si eu intrebarea asta. Ce cred : intai imi e clar ca Paskany nu mai baga bani milti.Dar nu asta ar fi cauza principala. Cred ca echipa e plina de „expirati”,nemotivati,ne doritori la efort mai mult. In al treile rand nici un antrenor nu a reusit s aschimbe sistemul falimantar 4-3-3,in care fundasii „construiesc” cu pase foarte lungi,peste mijloc,iar in fza de aparare prsingul inalt e inexistent. Daca la asta adaugam jucatori multumiti cu csalarii mari si prestatii penibile,ca :Deac,Pedro,Cadu,Rada,Maftei.Camora, rezultatele sint nemultumitoare,dar explicabile. In plus antrenorii se complac in a lua bani usor,iar actionarii au renuntat prea usor la rednic si Grigoras. CFR se cam duce la vale,asta e sensul !

Anonimus (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 13:17

Is clujean si nu pot decat sa-i dau dreptate 100 % Domnului Paraschivescu,mai mult decat atat nu se putea spune,om educat,calculat si echlibrat in discursuri,bravo

Dan (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 13:29

Cat a scos bani CFR-ul a fost bun pentru Paskany…acum e o tinichea legata de coada.

Steaua-1986-forever (11 comentarii)  •  10 martie 2014, 13:56

Singura diferenta intre cfr 2013-2014 si cfr 2011-2012 „campioana” sunt arbitrajele. Atat. Si probabil un pic mai putina influenta politica. In rest, joaca aproape la FEL. Si are aproape aceeasi echipa (cu 2 exceptii). Dar asta nu se poate sa fie o scuza pentru ca „altii” (a se citi STEAUA) a avut mai multi jucatori vanduti si mai importanti si cu toate astea…..JOACA FOTBAL.

valahu (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:04

eu cu prietenii mei imperatoru,randoom si tumbzilă ne uitam pe net cand joaca cfr-ul si mancam seminte prajite pe plita.

Radu (2 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:15

Dacă citim doar primul paragraf din articolul Dvs., atunci aveți (parțial) dreptate. Parțial – pentru că vă exprimați tot felul de dubii în fața evidenței 🙂 Mai departe, însă, tot ce pot să vă spun este că nu faceți altceva decât să comentați – elegant și inspirat – diverse speculații. Mai bine ați scrie un articol despre alte aspecte, ceva mai interesante, având în vedere că orice echipă – chiar și una bine organizată precum CFR-ul – traversează perioade mai puțin faste (și pentru asta nu trebuie neapărat să-l acuzăm sau să-l denigrăm pe Árpád Pászkány).

Să vă spun câteva lucruri pe care probabil nu le știți:

1. Centrul de copii și juniori al CFR-ului este un model pentru alte cluburi. În curând vor apărea și jucători apți pentru echipa mare.

2. CFR Cluj este singurul club din România care este integrat într-o rețea solidă de scouting și promovare a tinerelor talente – poate vă interesați despre acest subiect, sunt multe de spus și n-am suficient timp să dezvolt subiectul.

3. Spre deosebire de alte cluburi gen Steaua, Dinamo, Petrolul, Astra etc. la Cluj s-au făcut investiții PRIVATE masive și serioase în infrastructură (stadion, terenuri de antrenament, diverse dotări etc.) și nu numai pentru asta CFR Cluj este un club bine cotat și apreciat la nivel european.

4. Atmosfera de la stadion și din jurul echipei a fost mereu cea mai civilizată din campionat, chiar dacă CFR-ul nu are cei mai mulți / fanatici suporteri.

Aș putea continua, dar n-are sens. Vă invit să faceți o vizită la Cluj și eventual la un antrenament al echipei. Sau chiar în Gruia, la vreun meci anost – în care CFR face egal și joacă slab. Sunt convins că veți pleca înapoi la București destul de încântat ce ați văzut și auzit. Și veți uita repede că jocul n-a fost cine știe ce.

Stefan Cj (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:28

Au luat titluri masluite.vezi interviul lui Bilica dupa ce a plecat de la U Cluj in care spune clar ca stiau ce au de facut.ex concret penalty’ul acela….acolo de ce nu a luat nimeni atitudine?de ce nu s’a facut o ancheta?ca despre ‘valiza’ se mai vb si azi.Chiar inainte de cfr-Steaua paskany a readus aminte de acea ‘prima’ promisa jucatorilor lui U.De ce cand au promovat a aparut muresan sa spuna cu un ranjet ticalos ca ‘bineinteles ca am premiat adversarele Jiului’.Toate astea se uita desi cu astea ar trebui inceput de fiecare data cand e vb de cfr.pt ca ei au facut la fel ca ceilalti.la fel de josnic doar ca nu asa la vedere.Uitati’va ce se va intampla cu drepturile pt Liga 1 si cine e in spatele acestor interese.oare paskany?uitati’va ce nemernicii fac cand e vb sa joace cu o echipa care aduce multi suporteri pe stadionul lor.ex Steaua,U Cluj,dinamo…lucurile acestea nu tin ‘de un altfel de club’.Este unul dintre cele mai mizerabile cluburi de la noi.si eu sunt clujean si mi-e rusine cand stiu ce mizerii au facut si ce imaculati vor sa para.Respect

v1ad (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:28

Am fost la meciuri la ambele echipe clujene cat am locuit acolo (pana in 2012) si cred ca e de inteles de ce s-a plictisit paskany:
1. nu l-au lasat sa preia pe U din nationalismul CL Cluj
2. aduci vreo 6-7 trofee unui oras cu o singura cupa in ’65 si tot esti hulit si numit in toate
3. trebuie sa iei masuri sa nu ti se umple meciul de stelisti/dinamovisti etc la meciuri acasa
4. aduci bani in oras din taxe, cupe europene etc, faci un stadion aproape de la 0 iar orasul face stadion altuia fara sa te ajute pe tine cu nimic
5. trebuie ca cumperi cateva meciuri in fiecare an „par” pentru ca toti sunt impotriva ta, iar jucatorii tai sunt prea plazati
Motivele pot continua. Este adevarat ca nici ultciorul nu merge de multe ori la apa cu jucatori luati gratis si vanduti pe milioane dar faptul ca paskany s-a saturat e foarte usor de inteles

ionut (5 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:34

Nu merge mereu sa cumperi jucatori de mana a treia din Portugalia ca mai apoi sa i vinzi pe un pret de 10 ori mai mare. Am sperat ca cei de la Cluj sa reuseasca sa construiasca un club european, sa creasca de la an la an, sa castige campionatul an de an si in felul acesta sa dea o palma celor din sud care conduc cluburile de fotbal ca pe o stana de oi. Dar din pacate Árpád Pászkány s a comportat la fel ca cei din Bucuresti. A schimbat antrenorii prea des, a vandut jucatorii la prima oferta mai buna si in locul lor a adus jucatori liberi de contract. Sa conduci un club de fotbal si sa l faci sa prospere de la an la an nu e chiar rocket science dar se pare ca pentru afacerstii romani e. E mai usor sa faci bani din contractele cu statul roman.

Vali Negru (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 14:53

Sub pseudonimul Radu simt un atarnator al patronului cfr-ist, daca nu, chiar individul in cauza. „CFR Cluj este un club bine cotat și apreciat la nivel european.” – he-he-he ! Apreciat de cine ? De martanii din Someseni ? De Relu Tamas ? Bai, sarmanilor, victoriile dubioase, obtinute la final de meci, la un gol diferenta, alea care v-au facut campioni, v-au stins luciditatea.

are importanta? (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 15:05

Nu mai confundati ARDEALUL cu echipa ungurilor de la Cluj!

ardel (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 15:07

problema este ca de la mijloc in sus echipa nu exista..au nevoie de niste fundasi case sa aduca un mai mare aport la constructie si mijlocul si atacul sa alerge mai mult incercand sa tina mai mult de minge . Aduci mingea in careul advers, aduci oamenii in careul advers, dai mingea in careu…fotbalul e simplu pe atac…

Xbotz (2 comentarii)  •  10 martie 2014, 15:27

Problema CFR-ului este una clara.CFR este una dintre putinele echipe romanesti care lucreaza cu firme de scaunting.CFR asa a ajuns o echipa mare.A luat pe nimic jucatori tineri din Africa sau de prin ligile a-3-a,a-4a din campionatele puternice dupa care iau vandut pe bani grei(ex:Traore,Semedo,Rafael Bastos).In ultimele 18 luni insa nu le-au mai iesit figura si acum au probleme.Cu siguranta insa ca Arpad Paskany mai are bani sa tina echipa si CFR isi va reveni in maxim un an,lotul nu e foarte rau se cauta doar un antrenor care sa aiba rezultate.Miriuta nu are nici-o victorie in 3 meciuri la CFR iar cu Petre Grigoras echipa nu juca nimic.Se cauta un antrenor iar ca va fi gasit,cel mai probabil in vara daca va fi dat afara Miriuta,CFR se va lupta iar la titlu in Liga I.

Stralucescu (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 15:40

Domnule decat sa ajungi la puscarie mai bine spui pas, si te retragi. Face bine Pászkány, a bagat destui bani si toti rad de el, sa faca si altii ce a reusit el, desi dupa condamnarile astea cred ca nu se va mai aventura nimeni sa bage bani in fotbalul romanesc. Uitati-va si in Europa, in afara de seici si Gazprom, toata lumea vrea sa vanda.

clujean (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 15:56

Cadu, Cadu, Cadu, Cadu, Cadu !!!! Acolo-i baiu’ ! Domnule Paraschivescu, pe langa faptul ca sunteti un ziarist grozav, sunt convins ca sunteti si un bun observator si psiholog. Incercati sa faceti o selectie, cel putin din ultimii 2-3 ani, cu diverse imagini (poze si filmari) cu acest individ. O sa vedeti in ochii si privirea lui doar aroganta, plictiseala si proasta crestere ! Sunt convins ca acolo-i buba. Doar ca baciul Paszkany si cu baciul Muresan se fac ca nu vad. Ma rog, pe banii lor…

Gabriel (2 comentarii)  •  10 martie 2014, 16:32

@Radu
1. Centrul de copii si juniori de la CFR nu a fost, nu este si nu va fi un model pentru nimeni. S-a infiintat „furand” antrenori si copii de la Universitatea Cluj. De curand s-a instituit o taxa lunara care a adus multe nemultumiri si plecari ale copiilor. Sunt bani fara chitanta pentru ca nu au voie sa-i perceapa. Au probleme si cu terenurile de antrenament care sunt inchiriate si nu s-a platit chiria. In acest campionat de copii au fost meciuri „de acasa” care s-au desfasurat pe terenul oaspetilor, la solicitarea clubului CFR. Uita-te un pic si pe clasamentele actuale ale juniorilor A, B, C, D, E. Cate campionate de juniori a castigat CFR? Au jucat vreo finala macar?
2. Exagerezi din nou. Pana anul asta promovarea tinerelor talente nu a existat la CFR. Dupa juniorat li se dadea un picior in dos. „Reteaua solida de scouting si tinere talente” se reduce in acest moment la jucatori de mana a 2-a adusi pe mai nimica din Portugalia.
3. Care sunt investitiile masive si serioase in terenuri de antrenament. Te rog sa spui care sunt aceste terenuri. Antrenamentele se tin pe terenuri inchiriate.
4. Atmosfera civilizata este aceea cand se baga in timpul meciului in difuzoare la maxim galeria inregistrata de-ti sparge timpanele? cand sunt huiduiti propriii jucatori? sau cand nu esti lasat la intrare cu insemne ale echipei adverse? sau cand ti se scaneaza cartea de identitate la cumpararea biletului? sau cand firma privata de paza evacueaza fractiunea romaneasca din galerie? sau cand biletele pentru suporterii CFR se distribuie gratuit prin firmele patronilor si casieriile UPC, iar pentru oaspeti sunt 300 de lei? „De vis” pentru orice suporter din tara, sigur o sa-ti onoreze invitatia.

Ceea ce scrii tu pare un text redactat de o masinarie de propaganda.

cosmo (22 comentarii)  •  10 martie 2014, 17:47

„Dacă dai fotbalul la o parte, CFR Cluj produce o impresie bună.”

excelent, cu asta ati spus tot, restul articolului balast, doar ca sa iasa nrul de caractere. 🙂

@Steaua-1986-forever ai dreptate, prietene, din pacate arbitrajele nu mai sunt cu cfr, sunt cu alta echipa acum. care scoate 20% sau 50% din punctele pe care le facea cfr in ucl pe vremea cand era la fel de buna , cum zici tu, ca acum.

muica (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 18:43

comentariul lui Radu este mai bun si mult mai documentat ca articolul dumneavoastra
-nu inteleg chiar de ce scrie fiecare dupa cum il taie capul

ion (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 20:43

Nu inteleg chestiunea cu pocinoagele si comparatia CFR-ului cu Bayern Munchen sau Juventus, sau a fotbalului romanesc cu cel nemtesc ori italian…trag si o concluzie falsa zic eu, daca CFR termina pe 7-10 anul acesta urmeaza falimentul, A.C Milan, Man. United urmand acelasi algoritm vor disparea si ele…
..a jucat steaua la CFR si ne-au batut…felicitari…observ insa ca este ceva in Gruia ce deranjeaza rau de tot presa damboviteana: acest articol e rau intentionat si prost documentat…mai aparuse unul in care se spunea ca li se cerea stelistilor sa nu strige Romania( eu am fost la meci, galeria stelei, niste copii cu max 10 clase, la seral, au strigat afara cu ungurii din tara, moment in care galeria CFR-ului, fractiunea KVSC a strigat romania)..presa dezinformeaza si acolo…
..trist e ca in Romanica tot ce porneste si se vrea a se face bine deranjeaza…la mai mare domnilor ziaristi

magojanul (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 21:56

cfr joca atat cat i se da voie sa joace. miticilor cum se face ca atat de mult pupata in cur iubita voastra echipa steaua alearga singura prin campionta iar cand nu mai este frf si arbitrii si prin europa este rusinea fotbalului romanesc. cum se face ca cfr a luat 10 puncte in CL si voi o laudati pe atunci si o faceati echipa de blatisti. apoi uitati-va foarte bine la Paskany ala nu arunca vorbe in vant. daca nu-i dati un campionat corect ci il tot puneti la rand ca steau ca dinamo ca altele sa nu cumva cfr sa fie foarte campioana, ca deh provincialii, atunci cu siguranta va scoate o campioana dar in alte campionate, si sa nu patim precum U nu ne vindem tara. unde ar fi fost U daca era in gradina lui Paskany. era alta istorie acum. atata timp cat diriguitorii fotbalului nu vor da siguranta unui campionat corect in care arbitrii sa-si vada de puta lor, nu vor mai fi jucatori valorosi si prin acestia un fotbal competitiv, pentru ca nu se poate plati salarii ca acestia sa faca burta mare din lipsa de competitie ca oricum figuranti pot fi si cei mai slabi jucatori. apoi steaua poate lua o suta de campionate si toti banii sa ramana in bucurestiul flamand, ca la primul meci in europa e vai de mama noastra. spor mult la pupat ce alegeti dumneavoastra.

stando (4 comentarii)  •  10 martie 2014, 22:28

Ma uitam la meciul cu steaua (meci mizerabil al ceferistilor) si ma gandeam: uite ca scouterii atat de laudati ai lui Arpi n-au putut merge pana la Satu Mare sa-l vada pe pustiul longilin Gardos, bine ca l-au vazut miticii. N-au putut merge la Alba Iulia sa vada ca un alt pusti numit Stanciu pute de talent, dar porumbacul a stiut asta. Numai doua exemple despre orbirea din Gruia si aducerea deliranta a unor neica-nimeni din tari exotice, in speranta ca gloaba poate fi transformata in pur-sange dupa galeata de jaratic administrata de scroafa Muri. E, uite ca nu mai tine… Ingamfarea si prostia fac casa buna.
Altfel, va mai amintiti echipa de copii cu care Aberdeen cucerea Europa acuma-s 30 de ani condusi de un tanar antrenor numit Alex Ferguson ? Ce zici, Arpi elvtars ? Te bagi ?

daku (1 comentarii)  •  10 martie 2014, 22:38

Domnule paraschivescu ,jos palaria,excelent articol. Pt .Radu care a comentat inaintea mea,cu suzele de rigoare; 1.CENTRUL DE COPII SI JUNIORI este departe de a fi un model,mai degraba un model degenul ”ASA NU” Jucatori pt echipa mare doar din intamplare pot aparea. 2.despre scauting,se face dupa ureche.exemple ultimele 15 veniri. 3.Cu stadionul ai dreptate dar cu restul nu.Teren de antrenament este unul singur(sintetic de dimensiuni mici),mai inchiriaza clubul inca 2 mai inchiriaza parinti juniorilor,cam asa sta treaba si te rog sa ma crezi ca stiu foarte bine ce spun. 4.Aici cred ca ai dreptate,dar asta nu inseamna ca nu mi-as dori sa avem fani precum PETROLUL,ca tot i-ai pomenit mai sus.

UltraMihai (2 comentarii)  •  11 martie 2014, 0:01

Pai cand vezi ca proprii, cum sa le zic sa nu-i jignesc, proprii spectatori se bucura cand echipa primeste gol, cum sa mai ai motivatia investitionala ?! 😀 tot inainte, traiasca stiaua, traiasca dinamo, chiajna, navodari, lehliu gara, filiasi, etc. Misto fotbal avem, nu-i asa ?

yaruk (1 comentarii)  •  11 martie 2014, 8:21

Daca Barcelona e ”mes que un club” si CFR ul ” mai mult decat un club” rezulta ca CFR = Barcelona !
Ambele cluburi sunt campioane europene la ceva : unii la fotbal ceilalti la schimbat antrenori !

DECEBAL U CLUJ (1 comentarii)  •  11 martie 2014, 15:24

cfr e un club artificial. totul este artificial la ei. din pacate pt ei, ‘U’ este viitorul, club cu suporteri si traditie

impegatul (1 comentarii)  •  12 martie 2014, 1:49

Se pare ca din pacate zvonurile devin realitate. CFR Tocmai si-a vandul terenurile de antrenament. Pacat. http://ziuadecj.realitatea.net/sport/paszkany-isi-pregateste-plecarea-in-ungaria–124264.html

maximuspqr (31 comentarii)  •  12 martie 2014, 21:32

Ne am obisnuit sa i glorificam pe sportivi…(plagiat?)
Maistore citesc cam tot ce scrii pe site si nu mi permit sa poluez domeniul cu stilul si lipsa mea de pregatire dar acum ma sufoc.
Am vazut emisiunea unde si mataluta participi si nu inteleg de ce moderatorul si Radulescu erau umezi si cu greu nu au plins de fericire la marele gest facut de danciulescu cu Rotariu. Citez moderatorul”se vede ca era nevoie de un om ca danciulescu” Radulescu”ce frumos, foarte frumos si a facut treaba danciu, isi face treaba”. Spun doar atit maistore, daca MM il lua de mina pe Cojocaru si umplea gurile dinamovistilor in fata galeriei steliste si acum aveau nevoie de helas pentru a le trece greata colegilor tai. Daca era fiul meu in locul lui Rotariu ii dadeam lui danciulescu de nu ii mai trebuiea vreodata impresii ultras. Am apreciat omul si fotbalistul danciulescu toata viata mea, acum a ramas doar fostul fotbalist, ca om e o marioneta si dau dreptate celor fe rideau ca a luat bac ul la 100 de ani. Ultrasii urla, injura, scuipa si se bat, iubesc echipele, isi dau sufletul, pling, divorteaza si cad in depresie, au o nebunie, o dragoste, o patima, nu sint scuze dar… danciulescu nu are nimic dar isi permite sa ia un pusti aiurit de mina si sa ii spuna sa urle ca asa e bine.
Uffff, m am racorit. Sa ne traiesti maestre si la mai multe scrieri, ca tare bine le zici.
Scuze, nu are legatura cu CFRul:) dar nu am avut alte variante.
Pace!

vasco (93 comentarii)  •  13 martie 2014, 7:28

De la bun inceput investitia lui Paszkanyi in CFR 1907,a avut iz de diversiune antiromaneasca.S-a reusit in mare parte resuscitarea unor „patriotisme”locale,regionale,CFR s-a autoproclamat „mindria Ardealului”,multi frustrati au pus botul la asa ceva si au aprut reactii anti capitala,anti mitici..Cam asta a fost scopul lui Paszkanyi si al lui Muresan,mesajele lor gen superioritati regionale gidilind orgoliile de provinciali si intaritind romanii unii impotriva altora.Se stie ca prin fotbal ajungi usor la sufletul plebei,acolo ard pasiuni mari care pot fi usor manipulate.Ajutati si de prietenii politici,se stie care,au reusit,cu aceleasi mijloace ca si Steaua sau Dinamo ,sa aiba rezultate,cind nu au mai avut au reusit sa arunce vina pe „mitici”,au mai aruncat prin cite un interviu ca vezi Doamne,exista diferente de „civilizatie”intre ei si restul tarii, si …fandaxia-i gata,scopul invrajbirii a fost atins.E foarte seducatoare ideea unei asazise superioritati si foarte frustrant sa stii ca „ceilalti”nu te lasa sa faci performanta…Trebuie sa recunoastem ca,fata de cei care dau foc papusii simbolizindu-l pe Avram Iancu sau flutura drapele unguresti si secuiesti,Paszkanyi si compania au staif,rafinament,trezind ura intre romani si nu aversiune pentru revizionismul unguresc.

vasco (93 comentarii)  •  13 martie 2014, 7:32

Mentionez ca sunt ardelean,nu sunt sovin sau xenofob cum voi fi imediat etichetat,am amici unguri,doar ca am pretentia ca gindesc si am cunostinte de istorie si despre tehnicile de manipulare a maselor.Si mai ales nu cred in Paszkanyi si in bunele lui intentii!

Un moldovean (1 comentarii)  •  13 martie 2014, 17:08

Vasco, jos pălăria pentru analiză. Unul din subiectele care mă întristează cel mai mult e ura și vrajba dintre noi. Mă bucur să mai văd pe aici ardeleni care nu-și înjosesc semenii din restul țării. Eu vă voi iubi mereu. Numai bine!

Marcovici (2 comentarii)  •  13 martie 2014, 21:45

Exagerari.

un fan cfr (1 comentarii)  •  14 martie 2014, 2:08

Vasco, ai perfecta dreptate.

fulk_nerra (1 comentarii)  •  14 martie 2014, 11:24

@vasco, f corect. subscriu!

tibi (1 comentarii)  •  14 martie 2014, 12:27

Are treaba paskanyi cu ungurii cum am eu cu indienii …singura lui preocupare a fost si este :sa faca bani….cfr sau alta afacere nu conteaza,atat timp cat ii aducea bani. probabil ii place si fotbalul si de aia a preferat aceasta afacere…si poate pt ca din fotbal pana acum nu demult s-a putut fura in liniste,evaziune cat cuprinde,mai sunt si pariurile,mai e si publicitatea care ti-o da fotbalul etc.
Nenea arpi…a fost cercetat pana de curand si poate inca mai este pt grup infractional etc…mai este certat si de dna si mai este si sponsor al unui sau mai multor partide politice si mare beneficiar de contracte cu statul…deci omul doar la bani se gandeste ,incetati cu romani,unguri,ardeal etc….omul e un mare evazionist,beneficiar de contracte cu statul(tov boc stie 😉 si un mare mare avar!iar modalitate cum a facut si face bani e cat se poate de cunoscuta ;)…dar nu degeaba e sponsorul partidelor politice…uite caci inca e liber hotul…

Ottonelu (5 comentarii)  •  14 martie 2014, 18:05

Domnule Paraschivescu, nu înțeleg cum va aduceți aminte de această bestie cu chip uman și chelie de-asemenea. Arpi ăsta nu merită să respire aerul României, zău! Părerea mea. 😀

Radu (2 comentarii)  •  16 martie 2014, 12:13

@Vali Negru: nu simți bine, nu „atârn” de nimeni. Ba mai mult de atât, sunt din București dar stabilit în Cluj acum 8 ani. Du-te și cântă la altă masă, că sunt suficiente articole despre Steaua sau Dinamo pe cele două site-uri de sport cancan.
@Gabriel: faptul că ești suporter de-al Universității nu înseamnă, automat, că trebuie să torni gogoși despre clubul rival. Tot ce ai scris sunt invenții intens mediatizate și absolut stupide (gen stația de amplificare cu aplauze sau firma de pază anti-români). Am fost personal la nenumărate meciuri în Gruia, am văzut meciurile echipelor de pitici și juniori, am prieteni ai căror copii sunt la grupele de copii acolo. Nu încerca să-mi discreditezi postarea cu minciunele și aiureli, că te faci de râs. În final ajungem tot la vechea problemă a suporterului „U”, cum că un ungur e mai civilizat și mai isteț ca mulți români. Și desigur, că CFR are 8 trofee și U Cluj mai nimic. Înainte de a arunca cu noroi în cineva sau ceva, gândește! Și eventual renunță…

stereo (3 comentarii)  •  17 martie 2014, 8:07

cand iei bani pe valorile vandute atunci iti aduci alte posibile viitoare valori si nu aduci jucatori care se recomanda ca a trecut pe la marile cluburi.asa fac marile echipe europene,ceeace inseamna ca mai este cale lunga pana a ajunge la modelul dorit.uitati-ve la sahtiorul lui lucescu care dupa ce vinde pe sudaamericanii mai putin cunoscuti scuterilor ,aduce alti necunoscuti de scuterii europeni carora lucescu senior le adauga plus valoarea necesara care sa-i propulseze in circuitul cumparare-vanzare.este formula clasica a industriei fotbalului de mare performanta,ori cfr-ul lui arpad a uitat repede acest lucru incurcandu-se cu…demiterile in lant a antrenorilor schimbati ca proprii ciorapi.a disparut dinamismul oamenilor care sa impinga…trenul clujean,e nevoie de tinerete agresiva si competenta,pe care acest…bunic din staful administrativ nu le are,evident nu-i vorba de arpi baci,se stie el care blodogoreste cuvintele si umple sticla televizoarelor,lasand impresia ca el este alfa si omega al fotbalului din gruia.imi pare rau ca chefereul clujean cum zicea valentin stanescu,care anunta ca va fi o echipa de top european s-a transformat intr-un morman de fiare…vechi.pacat.in rest,de acord cu notificarile unui condei cum putine intalnesti in cele doua cotidiene de specialitate.s-auzim numai de bine cum zicea odata de demult celebrul satiric tomazian.

Gabriel (2 comentarii)  •  17 martie 2014, 12:05

@Radu
1. Eu nu sunt doar de 8 ani in Cluj ca si tine, ci mult mai demult. Inainte sa fie Paskany si Muresan rivalitatea intre cele 2 echipe era sportiva si multi clujeni mergeau la ambele echipe. Odata cu venirea celor doi, din dorinta de a atrage cat mai multi suporteri de la U la viitoarea ta fosta echipa, au inceput cu „mizeriile” la limita legii si al bunului simt. Eu am fost la toate meciurile la care am facut referire, pe cand tu se vede ca vorbesti din auzite, iar situatiile sunt asa de iesite din comun, incat nici macar nu-ti vine sa crezi ca a fost asa. Oricine a fost la acele meciuri poate depune marturie. In plus toate ziarele locale si centrale au relatat aceste situatii. O simpla cautare pe Google dovedeste ce spun eu. (de exemplu: http://adevarul.ro/news/sport/straini-propriul-fief-galeria-cfr-statia-amplificare-1_50ad2c437c42d5a663901720/index.html ; http://ziuadecj.realitatea.net/sport/scindare-in-galeria-cfr-ului-materialele-lor-sustin-intregirea-ungariei-mari–110153.html)
2. Una este ca ai fost la meciuri ale copiilor si juniorilor si alta e ce am spus eu. Un simplu telefon la prietenii tai care au copii acolo iti va confirma situatia de acum de la centrul de copii si juniori – legat de taxa si terenuri de antrenament. Referitor la atragerea de antrenori de la U – care au plecat cu multi copii, pot sa-ti dau nume, dar nu mi se pare corect sa pomenesc numele lor in acest context. Ei au plecat din ratiuni financiare, dar politica viitorului tau fost club a fost incorecta.
3. Paskany e „ungurul mai civilizat si mai istet” ca multi romani? Faptul ca ai facut bani prin orice mijloace nu te face nici mai civilizat nici mai istet. Daca justitia isi va face treaba si la Cluj vom vedea cat de istet a fost. De civilizat s-a vazut pana acum.

Mai era unul cu aere de intelectual – albu din sibiu – care ne dadea tot felul de lectii, dar se stie ca atunci cand vaporul se scufunda sobolanii fug primii.

@vasco
Felicitari pentru postare!

Comentează