Noul www.fcdinamo.ro
Intr-un fotbal romanesc in care cluburile joaca in new-media mai prost decit in Liga 1, orice initiativa in aceasta zona trebuie laudata, indiferent daca este reusita sau nu.
Dinamo si-a relansat zilele trecute siteul incercind, macar teoretic, o abordare iesita putin […]
Intr-un fotbal romanesc in care cluburile joaca in new-media mai prost decit in Liga 1, orice initiativa in aceasta zona trebuie laudata, indiferent daca este reusita sau nu.
Dinamo si-a relansat zilele trecute siteul incercind, macar teoretic, o abordare iesita putin din standardele siteurilor cluburilor romanesti. In sensul ca pe linga partea de informatie, magazin si posibilitatea de a cumpara bilete online, noul site al „ciinilor” are si o zona dedicata fanilor, in care acestia pot interactiona.
Citeva observatii despre site:
1. Vizual …
Designul este foarte modest, neadaptat anului 2014! Iti lasa o senzatie de saracie, cu o deschidere in care s-a folosit un model de slide invechit, care nu-ti pune in evidenta nici fotografia, nici titlul! Priviti in imaginea de mai jos cum arata fotografia principala si cum se rup titlurile in boxurile mai mici ale stirilor secundare …
Cum ar arata o deschidere moderna? Sa ne uitam putin peste siteul celor de la Real Madrid http://www.realmadrid.com/en. Acest tip de deschidere „a la Real” te ajuta sa ii evidentiezi suporterului si o fotografie, dar si 3 titluri pe care merita sa le citeasca …
Acum, mai este un aspect. Se vede din numarul de informatii oferite zilnic ca Dinamo nu aloca resurse editoriale foarte mari siteului, de aceea o deschidere de site mai potrivita ar fi fost pe modelul siteului Barcelonei, cu o singura informatie bine definita in deschidere (http://www.fcbarcelona.com/)
In general, ecluburile ar trebui sa foloseasca zona de deschidere, care este cea mai importanta a siteului, pentru a oferi informatie valoroasa, puternica, informatie ce pune in valoare vedetele echipei, povestile frumoase ale clubului, performantele acestuia … Nu titluri de genul Liga 3, urmeaza CS Balotesti – Dinamo II (cum observam mai sus) … Aceste titluri mai modeste, dar de actualitate, se pot pune, cum observati in poza de mai sus – Barca, pe o „banda” de news …
Sub slideul de deschidere, siteul se continua pe 3 coloane, in aceeasi nota de design modest.
Structura:
Categoria Stiri: evidentiaza 3 informatii, care nu sint cele mai noi, ci cele mai importante, ceea ce este corect. Apoi listingul este unul clasic, ok. Pe coloana de 300, in dreapta, gasim un filtru de „cele mai citite”, dar care are o singura informatie (se pot pune mai multe, caci acesta este rolul, sa evidentieze subiectele de interes) – datata 14 februarie, ceea ce ma face sa cred ca aici este un „bug”, adica widgetul nu functioneaza corect (este destul de greu de crezut ca pina azi, 27 februarie, nu-si gasea locul acolo o stire mai de actualitate) …
Pagina de articol: titlul, poza, textul si „share”-ul sint corect proportionate si asezate. Insa acestei pagini ii lipsesc elemente http://fcdinamo.ro/negoita-il-respectam-pe-reghecampf-dar-mai-are-multe-de-demonstrat-in-fotbalul-romanesc) care denota experienta modesta a dezvoltatorului Webstyler in astfel de proiecte. Lipsesc „related-urile” (subiectele pe aceeasi tema sau despre acelasi personaj – filtru tag) si alte informatii importante dpdv al cititorului sau al clubului. Saracia informatiei acestei pagini ingreuneaza procesul de navigare, deci un mare minus de usability!
Inca o chestie importanta. Pe coloana din dreapta este obligatoriu sa se gaseasca informatii despre meciuri si clasament in aceasta categorie – ele exista pe homepage – ceea ce ma face sa cred ca structural, planul gindit in dezvoltarea siteului a fost facut cam pe genunchi.
In plus, ca o galeata mare numita „Stiri” nu este prietenoasa pentru utilizator, mai ales cind in pagina de articol lipsesc elementele amintite mai sus sau listingul de taguri dupa care iti mai poti filtra ca cititor stirile …
Categoria Meciuri: se deschide cu informatia veche (ce s-a intimplat in ultimul meci), apoi sint oferite partidele urmatoare. N-ai nici o sansa sa vezi toate rezultatele din acest campionat ale lui Dinamo, ce sa mai vorbim despre un istoric al rezultatelor clubului campionat de campionat. Filtre pe meciuri (gen toate rezultatele partidelor Steaua – Dinamo) sint deja SF-uri.
Pe coloana din dreapta avem trimitere catre cumpararea biletelor online (corecta) si clasamentul, cu Dinamo evidentiat. Aici problema este alta! In noul site, nu exista un clasament complet, in care sa poti vedea cite victorii are echipa, ce golaveraj …
Categoria Echipa: are 4 verticale: Dinamo, Dinamo II, Juniori si Staff.
subcategoria Dinamo: s-a muncit putin la fotografii si atit. Informatiile despre jucatori sint la minima rezistenta …
subcategoria Dinamo II: aceeasi structura, dar aici nici macar fotografii nu s-au mai pus, informatie 0
subcategoria Juniori: deschidere asemanatoare hp, dar fara linkuri functionale, listing de stiri in care nu merg galeriile foto!
Categoria Club: pastreaza deschiderea categoriei Echipa si se desfasoara in nota aceluiasi design modest, cu informatie inghesuita. Ori, un club ca Dinamo, care are 18 campionate si 13 Cupe ale Romaniei, cu atitia jucatori reprezentativi, merita cu siguranta mai mult.
FAN ZONE – pilonul laudat de Webstyler – este in aceeasi nota neprietenoasa, greu de utilizat si cu probleme tehnice!
In plus, nu s-a reusit integrarea de autentificare decit cu shop-ul (se face automat daca esti logat pe site), nu si cu platforma de vinzare a biletelor (nu se face automat, dar te poti loga cu acelasi user si parola ca in site), dar aceasta ar fi ultima problema …
In concluzie, noul site al lui Dinamo este departe de a fi vizual si tehnic un produs de calitate! Sa speram ca se poate transforma, insa mie imi este clar ca cei care l-au facut nu au expertiza in aceasta zona. Aici gasiti bla, bla, bla-ul oficial