Andrei Vochin

Cel mai bun ziarist dintre oamenii de fotbal și cel mai bun om de fotbal dintre ziariști. Pentru că le face pe amândouă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Andrei Vochin
Fuga înainte de toate

„Și calul aleargă, dar nu dă lapte”. Asta e fraza preferată a celor care nu apreciază ceea ce înseamnă în ziua de azi calitatea fizică a fotbaliștilor. Curios e că în special foștii jucători iau în derâdere, de multe ori, […]

...

Scrisoare către vecinii mei din Chateau Mont Royal Chantilly

Dragii mei,

E trecut bine de miezul nopții. Am urcat în cameră imediat după ce l-am văzut pe „Săpun” coborând din mașina ce l-a adus, târziu, de la controlul antidoping. Șchiopăta din genunchi și din suflet. Unii dintre voi mai […]

...

De la nea Vanea la nea Bataclan

Parisul ne-a așteptat febril și atunci, și acum. Semantica e însă cu totul alta, fără ca asta să aibă vreo legătură cu faptul că în ’98 eram jurnalist acreditat, iar acum oficial. Tremurul ăla de dinainte de competiție e, din […]

...

Domnul Goe

Cu mare plăcere am lecturat vineri interviul pe care Justin Gafiuc i l-a luat lui Dorin Goian. Am regăsit aceeași stare de bine pe care o trăiesc de fiecare dată când mă întâlnesc cu acest bărbat, indiferent de context, în […]

...

Lobby și cei 4 A

Cu alte cuvinte, dacă-și va duce angajamentul la capăt, Lobonț va ajunge la 40 de ani. Știrea poate surprinde, chiar dacă, atunci când vorbim de portari, ne aducem aminte că Dino Zoff devenea campion mondial cam pe la aceeași vârstă.

[…]

...

În sfîrşit, New Dinamo!

De voie, de nevoie, Mircea Rednic pregăteşte şi foloseşte o echipă de viitor în Ştefan cel Mare

Permalink to În sfîrşit, New Dinamo!
luni, 29 iunie 2015, 6:52

O fi de-adevăratelea? Asta mi-a fost prima întrebare după ce am văzut componenţa lotului cu care Mircea Rednic a abordat turneul de meciuri amicale din Elveţia.

O fi realmente o strategie de club să selectezi, să promovezi şi să foloseşti constant o gaşcă de puşti talentaţi care-ţi provin, în mare majoritate, din curtea proprie? Sau e doar nevoia de a umple locurile de cantonament pînă la sosirea marilor vedete din străinătate, care vin libere de contract, încasează salarii bine asezonate cu comisioanele aferente şi pleacă de nici wikipedia nu-i mai ţine minte?

Optimist din fire, merg pe prima variantă. Vreau să cred că, în sfîrşit, proiectul New Dinamo a pornit la drum. M-am bucurat să văd, pe parcursul jocurilor cu Lugano şi Chiasso, copiii loturilor naţionale folosiţi constant, în ciuda erorilor inerente pe care le comit.

Plecînd de la internaţionalii de tineret, Steliano Filip, Nedelcearu, Rotariu şi regăsitul Ionuţ Şerban, continuînd cu componenţii echipei de sub 18 ani, Patrick Petre sau Tîrcoveanu, şi încheind cu mezinul Robert „Balon” Moldoveanu, atacantul lotului de sub 16 ani, Dinamo şi-a etalat în aceste amicale ale verii tot panelul de vîrfuri de generaţie. E un început încurajator, dar, în acelaşi timp, şi o rezultantă a unei acţiuni concertate.

Greu încercaţi de problema insolvenţei, roş-albii au meritul de a nu fi strîns şurubul la maximum în zona propriei pepiniere. La nivel competiţional, ei şi-au construit o piramidă funcţională, care a cuprins, sub prima echipă, o alta, în eşalonul secund, la Berceni, şi un palier imediat dedesubt, în Liga 3, acolo unde au jucat în sezonul de primăvară inclusiv copii de 15 ani.

Ceea ce mi-e mai greu să înţeleg e cum au putut să renunţe la un antrenor atît de pasionat, de muncitor şi de curajos în a promova tinerii precum s-a dovedit a fi Florin Bratu, după un campionat în care Dinamo II alături de Metaloglobus şi Voinţa Domneşti au fost singurele echipe care, în ciuda vîrstei extrem de reduse a fotbaliştilor, au arătat cu adevărat o idee de joc. Dar asta e, cu siguranţă, o altă discuţie.

Revenind la proiect, evident că riscurile imediate sînt extrem de mari. Cu atîţia copii cruzi aruncaţi în luptă, Dinamo poate fi la început carne de tun. Chiar din prima etapă cînd, dacă garniturile din pregătiri se vor regăsi şi în debutul oficial, vom asista, probabil, la un veritabil „tinerii cu bătrînii” în confruntarea de la Tîrgu-Mureş, dintre ASA şi „cîini”.

E foarte posibil ca gazdele să cîştige fără probleme, după cum e foarte posibil, aşa cum scria internautul „whiteredarad”, ca trupa lui Rednic să nu prindă în acest sezon nici play-off-ul.

Dar dacă asta va trebui să fie preţul pentru o construcţie solidă, bazată pe puşti români din propria ogradă, atunci el merită cu vîrf şi îndesat. Răspunsul, felicitările şi dansul le vor avea după 2-3 ani şi se vor bucura de ele, constant, mult timp de atunci înainte. Numai de ar fi de-adevăratelea!

Comentarii (35)Adaugă comentariu

valentin (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 7:14

Am incredere in Mircea Rednic.

reddogsv (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 7:39

Sper din toata inima sa aveti dreptate d-le Vochin! Cred ca daca ieseam din nenorocirea asta de insolventa, Negoita era obligat sa ia toti jucatorii pe care i-a cerut Rednic dar asa o mai scalda cel putin 1 an. Ma bazez pe ochiul si flerul celui din urma la formarea unei echipe competitive fara jucatorii blazati si impotenti din ultimii 2 ani, iar evolutiile echipei sa atraga lumea la stadion. Macar atat se poate face ca de titlu nici nu poate fi vorba. Tragic e ca au plecat vreo 13 si au venit doar 5 in loc cu mai putin de 14 zile inainte de start. Cel putin lui Bilinski, golgeterul echipei i s-a facut cea mai mare nedreptate. Ori sa te bazezi doar pe Himcinshi si Moldoveanu in atac si alde Corbu sau Tarcoveanu….In 2007 Rednic a castigat campionatul imbinand in mod armonios, ,,tinerii cu batranii”. Numai ca atunci batranii erau si nume si valori. Pentru binele fotbalului romanesc e bine ca echipele de traditie sa-si revina oricat ar fi de mare ,,rivalitatea”!

Vaj (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 7:51

Acest lot tanar trebuie asezonat cu cativa jucatori de experienta, jucatori ce vin sau au venit. Altfel, nici tinerii nu vor creste, dimpotriva, pe masura ce vor pierde meciuri, isi vor pierde si increderea in ei. Au nevoie de jucatori de experienta alaturi. Rednic si Dinu Vama pot construi un lot competitiv care sa imbine experienta, in pozitii cheie, cu tineretea lotului.

Lyonnais (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 8:27

Exemplul potrivit pentru astfel de echipe ar trebui sa fie Lyon. Dupa sezoanele fantastice din anii 2000 lyonezii au facut cativa pasi inapoi si au promovat masiv tineri; in sezonul trecut au avut constant 7-8 titulari formati la club. Rezultate: o formatie senzationala care va juca in doar cateva luni pe cel mai modern stadion din Europa, reintoarcerea direct in grupele UCL si o crestere a bugetului cu 60 mil Euro. A fost astfel posibil sa fie adus un golgeter uluitor precum Beauvue.
Singura problema: Lyon este condus de Aulas si Lacombe, noi avem diletanti…

Lyonnais (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 8:27

Exemplul potrivit pentru astfel de echipe ar trebui sa fie Lyon. Dupa sezoanele fantastice din anii 2000 lyonezii au facut cativa pasi inapoi si au promovat masiv tineri; in sezonul trecut au avut constant 7-8 titulari formati la club. Rezultate: o formatie senzationala care va juca in doar cateva luni pe cel mai modern stadion din Europa, reintoarcerea direct in grupele UCL si o crestere a bugetului cu 60 mil Euro. A fost astfel posibil sa fie adus un golgeter uluitor precum Beauvue.
Singura problema: Lyon este condus de Aulas si Lacombe, noi avem diletanti…

Dan (4 comentarii)  •  29 iunie 2015, 9:15

De nevoie. Cred ca si lui Rednic ii e mai usor sa lucreze cu tinerii decat cu niste stranieri de valoare indoielnica.

reddogsv (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 10:49

Da bravo ca ca nu mi-ati postat comentariul. Intai mi-ati spus ca e duplicat si când ma uit aici nu apare deloc! Felicitari!

Mx5 (4 comentarii)  •  29 iunie 2015, 10:57

Inca un New Dinamo?! Al catelea? Vai de rabdarea bietilor suporteri!

george gorovei (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:03

New Dinamo ? Stai sa arate ceva fotbal si sa vezi cati vor pleca spre serie C !!! Atata timp cat se alearga numai dupa castig , nu va fi fotbal in Romania, doar va avea echipa, desi umbla si el numai dupa castig , deja e pe cont propriu , lucreaza pe plus ! Comentarii de prisos , desi nu ma mai surprinde nimic…

bash (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:10

Doua cuvinte: play out

john.peris (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:11

De acord cu dvs. felicitari pentru analiza pertinenta dle Vochin !

illusion (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:15

new dinamo,olae….tot fotbalul mioritic e mort. Nu exista niciun new dinamo… o echipa in insolventa care nu poate evolua pana in sezonul 2018-2019 in cupele europene. ce new dinamo?? la prima oferta de 150 000 de euro de transfer pleaca primul. Sa nu mai vorbim ca daca vor mai mult de 3000 de euro pe luna li se reziliaza contractul. Fotbalul romanesc e mort si ingropat….n-o spun eu ,o spun tribunele. Nu mai vine absolut nimeni la stadion…doar batranii.Nu mai intereseaza pe absolut nimeni din oamenii sub 60 de ani liga 1-2-3 etc. Audientele la tv sunt de 0,1 la meciurile bune. Toata liga ii in insolventa si joaca degeaba.Sa va pregatiti titlurile cand o sa vedeti un Legia 5-0 botosani, cand o sa vedeti steaua out cu trencin sau cel mult in turul urmator. Vai de capul fotbalului romanesc. Fotbal mioritic N-1909 si D-in cursul sezonului 2015.

daniel (5 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:28

steliano filip, ala de a fost si pe la steaua? si rotariu, ala adus de timisoreanul de taica-su, la dinamo, dupa indelungi peripetii? si fiul lui petre, celebru prin taica-su? deci astia sunt aia new? eu zic sa va spalati cu apa rece de trei ori pe zi, pana la brau d-le…dinamo trebuia sanctionata demult pentru insolventa in tr-un stil mai barbatesc..o liga a treia nu le strica..eu cred ca rednic antrenaza acolo, pana ii vine o oferta adevarata, mai banoasa..altfel, nu l-as recunoaste….

cristian007 (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:35

Din nou laudam „viitorul”, „o sa fim buni”, „o sa” este definitia fotbalului romanesc. Suntem la pamant de 20 de ani(fotbalistic vorbind) si totusi in fiecare an, cate un ziarist(cu salariu de la federatie evident) ne zice cat de luminos o sa fie viitorul. Ce ar fi sa incepem sa traim in prezent, sa facem ceva in prezent. Sa vedem daca suntem in stare sa facem ceva ACUM. Ca altfel o sa ne trezim peste 3-4 ani ca actualul newDinamo a fost decat un vis si o sa incepem inca un newDinamo…ca niste mesteri manole perpetui.

Neutru (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:44

La Dinamo exista o problema majora, faptul ca Negoita e total pe langa fenomen si nici nu intelege ca Dinamo ca si anvergura e un club prea mare pentru el ca finante necesare. Nu stiu cum de i-a nimerit pe Vama si Rednic, un tandem greu de batut cu alta formula conducator-antrenor pentru Dinamo. Dar Negoita nu ii lasa sau nu e capabil sa le ofere conditiile necesare crearii unei echipe puternice. Consider ca Vered, Tahar (dorit de Rednic) si altii ar fi fost excelenti pentru Dinamo si nu cred ca ar fi costat chiar atat de mult. Adica vine jucaotrul gratis, ar trebui sa-ti permis un 2-3000 de euro in plus pe luna…ca n-ai dat 500.000 – 1 milion pe el. 3.000 in plus la 12 luni ar insemna 36.000, la 5 jucatori ar fi 180.000 euro pe an dar 5 jucatori iti ridica nivelul echipei, 5 salarii de 12.00-14.000 (considerand ca salariul e direct proportional cu valoarea si nu Tamasi de 30.000 care sigur nu-si justifica salariul) iti pot aduce milioane din cupele europene sau cel putin ii poti scoate din locul 2 in campionat in loc de locurile 7-8.
Negoita mai spune la 2 ani si jumatate de la preluarea clubului (spunea la inceput ca in 2-3 ani ne batem la titlu, ca face din Dinamo o echipa ca aia din ’89, etc ) ca s-ar bate cu Steaua dar ca nu asta e prioritatea aratand inca o data ca nu a inteles ce inseamna DINAMO…dar care e obiectivul lui? Sa ne batem cu Botosani si Craiova, nou-promovate? Cat de jos poate duce clubul? Oare cand a preluat actiunile nu a stiut in ce se baga? Nu a fost si inainte printre sponsori, nu stia care sunt problemele?
Ce vrea Negoita de fapt de la Dinamo? sa devina cunoscut, un nou Turcu? Cine mai e Turcu acum de cand nu mai e la Dinamo? Nu mai aude nici dracu de el…

cristi (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 11:53

Rednic are valoare si poate face o echipa competitiva.Intrebarea este,va fi lasat de conducere? Nu cred,pentru ca se pare ca exista misiunea de a distruge incet,incet acest brand.

Mihai Marian (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 12:06

NEUTRU — Cand a preluat clubul Negoita era convins de doua lurururi.
1- ca mai mult ca sigur cu fratele lui in PSD si primar la sectorul 3 prinde contracte cu statul..
2- miza e complexul sportiv din Sos. Stefan cel Mare.
Si tandemul Borcea,Nicolae Badea tot asta au urmarit.Sa puna mana pe complexul ala ,sa l ia in locatie de gestiune sau sa jumuleasca d ela Mai sai Primaria sectorului 2,ca pana la urma il revendica si una si alta si sa l transformeuntr un complex rezidential.Cum primi nu au reusit,atunci a aparut Negoita si a dat din coate,s a dat mare,a promis marea cu sarea,ca face ca drege si acum s a vazut cu un club lesinat,plin de datorii,pe care vrea nu l vrea incearca cumva sa l resusciteze ,sa l aduca la viata si sa l vanda,pentru ca la prima oferta de 10-15 mil euro nici nu sta pe ganduri,el iesind la banii astia cu vre o 20 mil castig.Nu i prost ,dar nici destept.Cat despre priceperea in ale fotbaluilui nici nu l intereseaza asta.Esteel dinamovist cum era mama mare sefa peste CAP la ea in comuna!Vrea doar banii si atat,asa cum isi doreste si Becali.Pentru astia nu conteaza aceste branduri nici cat negru sub unghie.Pentru ei conteaza sa le stoarca de bani.Cand nu or sa mai produca,le vor parasi si vor disparea ca si U Craiova,Poli Timisoara,Iasi,FC Arges etc..Becali a spus o ieri,ca pe el il intereseaza sa reuseasca finul,nu Steaua.Steaua e pe planul doi.Asa e si Negoita,sa iasa din insolventa,sa vina un fraier cu o oferta buna si in secunda doi il vinde.Ce new Dinamo etc,etc..Nu l intereseaza asa ceva.Daca il interesa si daca se pricepea ,Dinamo acum avea o echipa tanara,cu care ataca campionatul si cupa,si la anul juca in cupele europene..Am mai spus asta inca de cand s a instalat babuinul asta la Dinamo ca nu vom avea echipa deloc si ca ne vom chinui asa pana pleaca.

marian (1 comentarii)  •  29 iunie 2015, 12:52

BUNA ZIUA. Dragi iubitori de sport ( fotbal) acest fenomen ar trebui sa bucure vederea celor care de la un timp nu mai vin prin tribune.Fotbalul la toate ligile este de un nivel foarte foarte scazut. Iar ce-i ce ar trebui sa ne incante nu sunt lasati.In fiecare an se schimba sistemul .la liga 1 se va vedea in 2016. in liga 2 si a 3 deja este prapad. cu ce-i 2 si 3 u19 in terensi 6 in lot …..restul vor fi u 30-31-34-37. iaru20-21-22si chiar u23 vor deveni saormariii.cu greu va fi refacut apoi nivelul-20-25-28.vom juca cu ……..!Parca se infinta in fiecare regiune un ,,CENTRU DE EX……… !!!! SAU NU.CA REMEDIEZE CEVA AR TREBUI.LA LIGA2 1u22-1u21 -1u2o.(3 in total) .LA LIGA 3-5 sub 24 de ani -u23 1- u22-2 -u21-1 u20 -1.ce-i u-19-18-17 sa poata juca la republicani si apoi la liga 4 .ori cum daca esti bun joci . nu conteaza varsta. daca se va juca cu numere si nu jucatorii ce-l putin (de fotbalisti inca nu vorbim) vom descoperi in curand. PE CURAND

l0gan (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:05

mi e dor de ei !! sa inceapa balciu odata

bvd magheru (3 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:08

In acest moment depindem mai ales de Rednic . Sper sa i se dea credit chiar daca nu prindem play off-ul dar cu conditia sa foloseasca toti tinerii mentionati de tine . Probabil ii va incerca de la inceput dar daca vom pierde prea multe jocuri si simtim ca ne poate trece glontul pe la ureche probabil se va renunta la ei si se vor folosi cei cu experienta competitionala .. E o sabie cu 2 taisuri. In rest MULT SUCCES REDNIC si HAI DINAMO !

aurel (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:18

la asa suporteri ,asa echipa .Chiar crede-ti ca meritati mai mult , la felul cum comentati ?

aurel (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:21

la asa suporteri ,asa echipa .Chiar crede-ti ca meritati mai mult ,la felul in care comentati ?

ionel (2 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:27

fotbalu in ziua dea azi e stiinta=management,din pacate negoita este si sarac si lipsit de tot ceea ce onseamna managment sportiv.Adica e si sarac si slab pregatit profesional ,siatunci de unde strategie pentru a revitaliza un brand construit in 67 de ani.Ramane cum a zis Lucescu-un aventurier-eu as traduce un impostor.

ing.CPV (5 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:46

Si de ce este NEW Dinamo si n-ar fi :NOUL DINAMO?
Si de ce este COMENTARIUL TAU si n-ar fi COMENTARIUL DUMNEAVOASTA?

ing.CPV (5 comentarii)  •  29 iunie 2015, 20:49

Adica : DUMNEAVOASTRA ?

Danezu (2 comentarii)  •  30 iunie 2015, 6:46

Asta chiar ca e vrăjeală de doi lei .Un articol scris să fie la număr să îți iei banii. Toată lumea știe ca ,,Strâmbi ,, nu promovează tineri ,el are nevoie doar de rezultat ( la fel și nenorociți de Vamă) .Mai vorbim peste 4-5 săptămâni ,tot cu jucătorii experimentați va juca ,poate pe lângă ei să mai apăra unul maxim doi copii. Strâmbu nu crește copii iar Vama nu sta dacă nu împarte el toți banii ( două lepre) .

ing.CPV (5 comentarii)  •  30 iunie 2015, 7:59

Comentariul DUMNEAVOASTRA asteapta cam mult !!??

Emilian (6 comentarii)  •  30 iunie 2015, 8:48

Aiurea! Nu e nici un „new Dinamo”, e vorba de un investitor (Negoita) care nu are bani pentru un club ca Dinamo si care a ajuns sa promoveze juniorii pentru simplu motiv ca nu are bani sa plateasca jucatori maturi. Sunt de acord si eu ca lui Bilinski i s-a facut o nedreptate.

adrian_hora (3 comentarii)  •  30 iunie 2015, 13:41

titlul este un pic incomplet, trebuia spus „new dinamo 8” . sau e cumva 9 ori 10? ca am pierdut sirul. 😛

cristi (2 comentarii)  •  30 iunie 2015, 13:45

Am o intrebare,daca sigla Stelei a devenit a Armatei ,palmaresul al cu este?Din cate stiu vechea societate avea niste datorii care erau mai mari decat a Rapidului si al lui Dinamo la un loc.Ce se intampla in acest caz?De ce nu sa judecat in conditii egale?

TUDORICA (2 comentarii)  •  30 iunie 2015, 15:07

De ce New Dinamo , cand mai aproape de adevar si origini este New Ciocanul.Ar fi o iesire discreta si mult asteptata de romani ca aceasta echipa a militienilor si securistilor sa dispara,asa cum zicem ca a disparut si comunismul.Ce spuneti despre acest scenariu domnule Vochin,e viabil?

ing.CPV (5 comentarii)  •  30 iunie 2015, 18:05

Sa mai astepte inginerul.Nu prea este in tema cu ce vrem noi sa d istrugem.
CULTURA si LIMBA ROMANESCA !?

brod (2 comentarii)  •  1 iulie 2015, 9:46

stimate domn, aţi uitat „pericolul negoiţă”: dacă pune ceva ochii pe ei, îi vinde „imobiliarul”, faără să sclipească.

gabi (1 comentarii)  •  1 iulie 2015, 12:20

belgradean-nica, moti, grigore, st radu,-tararache,matei,lazar,-torje,marica,alexe, ce echipa//////

ing.CPV (5 comentarii)  •  1 iulie 2015, 12:51

Eu am scris de SPOIALA DE CULTURA.Nu mai gasim cuvinte romanesti !?

Comentează