Andrei Vochin

Cel mai bun ziarist dintre oamenii de fotbal și cel mai bun om de fotbal dintre ziariști. Pentru că le face pe amândouă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Andrei Vochin
Fuga înainte de toate

„Și calul aleargă, dar nu dă lapte”. Asta e fraza preferată a celor care nu apreciază ceea ce înseamnă în ziua de azi calitatea fizică a fotbaliștilor. Curios e că în special foștii jucători iau în derâdere, de multe ori, […]

...

Scrisoare către vecinii mei din Chateau Mont Royal Chantilly

Dragii mei,

E trecut bine de miezul nopții. Am urcat în cameră imediat după ce l-am văzut pe „Săpun” coborând din mașina ce l-a adus, târziu, de la controlul antidoping. Șchiopăta din genunchi și din suflet. Unii dintre voi mai […]

...

De la nea Vanea la nea Bataclan

Parisul ne-a așteptat febril și atunci, și acum. Semantica e însă cu totul alta, fără ca asta să aibă vreo legătură cu faptul că în ’98 eram jurnalist acreditat, iar acum oficial. Tremurul ăla de dinainte de competiție e, din […]

...

Domnul Goe

Cu mare plăcere am lecturat vineri interviul pe care Justin Gafiuc i l-a luat lui Dorin Goian. Am regăsit aceeași stare de bine pe care o trăiesc de fiecare dată când mă întâlnesc cu acest bărbat, indiferent de context, în […]

...

Lobby și cei 4 A

Cu alte cuvinte, dacă-și va duce angajamentul la capăt, Lobonț va ajunge la 40 de ani. Știrea poate surprinde, chiar dacă, atunci când vorbim de portari, ne aducem aminte că Dino Zoff devenea campion mondial cam pe la aceeași vârstă.

[…]

...

N-aveţi un recurs şi pentru conştiinţă?

Dincolo de regulamente, legi şi manevre avocăţeşti va sta mereu o chestiune necuantificabilă şi din ce în ce mai străină oamenilor de fotbal: recunoştinţa

Permalink to N-aveţi un recurs şi pentru conştiinţă?
duminică, 24 mai 2015, 6:46

Mai 2012. CFR e într-o luptă nebună cu Vasluiul lui Porumboiu pentru titlul de campioană. E antepenultima etapă şi, la Cluj, vine o viitoare retrogradată, Voinţa Sibiu. Meciul pare o formalitate, mai ales după ce Sougou deschide scorul în primele 10 minute. Cînd se joacă doar pe teren, fotbalul e parşiv. Oaspeţii egalează prin repriza secundă, teama pune stăpînire pe jocul oamenilor lui Andone, nervozitatea creşte, iar CFR mai rămîne şi în 10 după eliminarea lui Ronny. Minutele se scurg nemilos, arbitrul arată prelungirile. Totul pare să se năruie. Totul însemnînd vreo 20 de milioane de euro.

Preşedintele Iuliu Mureşan e o statuie a disperării. Pare că şi-ar vinde şi sufletul pentru a-l putea plăti pe cel care să-l scoată dintr-un asemenea impas. Nu că ar fi prima oară. E momentul în care un bărbat tuns milităreşte, îmbrăcat în vişiniu şi purtînd tricolul cu numărul 24 face o ultimă încercare disperată. Ia o minge de pe la 30 de metri, înaintează puţin şi, fără să se mai gîndească la faptul că e ultima fază, trage cu răspundere şi cu sete. Mingea zboară spre totul sau nimic, urcă peste portar şi, apoi, coboară brusc în plasă. Vasile Maftei salvează, practic, în ultima secundă, bugetul clubului, aşa cum pe vremuri Amalia Rodriguez revigora economia Portugaliei (ca să rămînem într-o zonă extrem de cunoscută şefilor din Gruia). Stadionul erupe, preşedintele arată ca ieşit de la terapie intensivă şi e în stare, probabil, să-i promită marcatorului salariul lui Cristiano Ronaldo. Ce-l costă?

Iunie 2014. Neplătit de luni de zile şi acumulînd o datorie de peste 100.000 de euro, Vasile Maftei îşi cere drepturile la Comisii. Omul care era dispus să-i pupe picioarele în urmă cu numai doi ani devine principalul său oponent. Lucrează cu simţ de răspundere ca să împiedice normalitatea. Se înconjoară de gulerele albe ale avocaţilor şi de negreala din sufletele celor care găsesc toate căile pentru a amîna un drept evident al jucătorului. Amînă termene, găseşte tertipuri, face promisiuni scrise fără acoperire. Ce caracter frumos!

Jucătorul e singur în faţa unui mecanism machiavelic care amestecă legi, interese şi minciuni. Crede că e apărat de un sindicat flasc, care vorbeşte mult şi face extrem de puţin. În cele din urmă, Maftei pierde. Eroul din urmă cu doi ani devine o simplă masă credală.

Morala. Fotbalul nu mai e de mult locul de întîlnire al conştiinţelor. Pentru cei mai mulţi dintre cei implicaţi, în special din zona administrativă, pasiunea e o noţiune abstractă. Se devalizează cluburi cu istorie, se fură milioane din conturi, se calcă pe glorii ca pe cadavre. Conducătorii cluburilor în insolvenţă trăiesc în paradisuri, conduc limuzine luxoase şi se gudură libidinoşi pe lîngă fete frumoase. Unii dintre ei, ăia mai fraieri, mai şi divorţează după căsnicii de zeci de ani. Pentru că, fiind în sfîrşit atinşi de o pasiune, nu ştiu să o gestioneze. Că de conştiinţă sau de recunoştinţă pentru tot ce s-a întîmplat în trecut, v-aţi dat seama, n-are cum să mai fie vorba.

Comentarii (48)Adaugă comentariu

rapid_visiniu (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 7:42

Bine punctat!

Andrei F (12 comentarii)  •  24 mai 2015, 8:03

Eu nu mai inteleg pentru ce mai avem federatie de fotbal…Oricum totul pare ca se intimpla ca in codru…
A fost problema cu Muresan.S-a dat tot asa bombastic un numar mare de etape de suspendare.Ca mai apoi sa se descopere ca nu se poate suspenda deloc un agresor care a bagat un jucator in spital…
Formula pare a functiona mai departe…Arbitraje scandaloase in care chiar mai marele FRF striga ca trebuiesc luate masuri aspre pentru arbitrii….Ei as …Masurile aspre erau de ochii lumii…Parca 5 etape de suspendare…Consecinta?…Nu numai ca arbitrii au avut liber la greseli dar FRF nu am auzit nici macar ca a inteprins ceva ca o astfel de situatie ca in cazul Muresan sa se intimple din nou…Acum vedem cum ziarul la care scrieti a contabilizat arbitraje preponderent bune pentru o echipa si arbitraje in majoritate proaste pentru contracandidata…Raspunsul FRF a fost ca arbitrajele se vor dezbate peste citeva saptamini-de fapt dupa terminarea campionatului…
Cazul de acum de la TAS este cel mai sfidator…Un jucator se adreseaza comisiilor FRF in iulie anul trecut.In septembrie obliga clubul la plata.Desi clubul din septembrie era in ilegalitate,comisiile FRF gasesc nimerit sa aplice regulamentul fix in ziua in care CFR intra in insolventa…Dupa 6 luni in care clubul trebuia penalizat…Stiti si dv. ca Maftei a declarat ca are de recuperat 100000 de euro.A cerut 30% ca sa nu se mai judece cu clubul iar CFR nu a acceptat nici atit…Am citit ca CFR ar avea datorii de 20 mil. euro …Prin jmecheria la care FRF a fost partasa putem considera ca CFR nu a cistigat campionatul ci chiar a produs banii echivalenti grupelor CL….
Oare sunteti mindru de activitatea FRF din care ati facut parte?…Burleanu a avut curajul sa se laude ca el este cel care a facut competitia din campionat interesanta…Eu credeam ca Burleanu ne va asigura doar de faptul ca avem un campionat mai cinstit…Altfel …prin logica lui ar trebui de ex. ca nationala sa nu faca nimic la urmatorul joc si asta pentru a nu se desprinde si a fi interesul competitiei si mai mare…

daniel (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 8:48

Ai mare dreptate. Eu sunt suporter CFR si te apreciez cum dezbati toate problemele.
Imi aduc aminte de acel moment 2012. Si nu e normal cum s-a procedat fata de Maftei, fata de altii.
Altfel, ceea ce s-a intamplat acum, cu 24 puncte – e munca baietilor. Si ei spera spre mai bine.
Marea dezaxmagire este modul in care este condus un asemenea business si legislatia din Romania – care este in defavoarea omului de rand, a contribuabilului individual. Insolventa este cel mai de succes business – iei bani de la toti, si nu iti respecti contractele. Scoti banii din firma, nu mai ai capitalizare si insolventa te salveaza ca paton, manager, tunar.

caneto (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 9:00

Pentru acel gol, noi, suporterii CFR, l-am sanctificat la acea vreme pe Maftei: de-atunci îl numim Sfântu’ Maftei Corvinu’. 🙂 Şi, da, merita/merită să-şi ia banii, dacă aşa zic papirusurile. Dar, sunt şi alţii care au restanţe de încasat, chiar sume mai mari, cu randament mult mai mare pe perioada jucată decât Maftei (a venit la CFR accidentat, a acuns acest lucru, spun unele voci, a fost recuperat pe cheltuiala clubului, a avut un contract baban, şters rău în joc mai bine de jumătate din perioada contractuală), şi nu au avut niciodată ieşirile astea în presă, de ţaţă de piaţă ale lui Maftei. Poate, nu-i moral, într-adevăr, cum s-a comportat clubul cu el, dar nici Maftei nu-i sfântu’ (decât pentru acel gol cu Sibiul :)) şi nici clubul nu-i ăl mai negru drac din infern, mai toate cluburile au greutăţi şi restanţe către jucători.

aliadiere (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 9:03

O solutie ar fi ca Toate cluburile sa fie organizate altfel si nu ca societati comerciale.

misu (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 9:33

Vochine stai linistit si asculta-l pe Miriuta si Muresan ! Poate nu stii ca recent li s-au promis 60 % din restante la toti jucatorii care nu mai evolueaza la CFR !!!

cfr (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 9:41

N-as putea zice ca n-aveti dreptate. Cu considerentul ca Maftei trebuia platit pt ca avea dreptul la salar, nu din recunostinta. Recunostinta nu se plateste: o ai sau nu. Dar munca se plateste. Daca moral, datorezi recunostinta unui om, si nu-l platesti pt munca prestata, e cu atat mai grav. Iar descrierea chichitelor avocatesti e inutila. La fel poate patii un inginer, un muncitor, sau orine. Problema e ca legea permite aceste chichite. De vina e legiuitorul. Pt ca cei care pot, intodeauna vor folosi acele chichite.

andrei2015 (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 9:59

Ai tu vochine constiinta cu cei din federatie. Legea a fost incalcata cu buna stiinta, iar cei ce ar trebui sa va ascunda putin pt abuz in serviciu, se pare ca dorm. Recunostinta a avut destula Maftei. Poate ar trebui intrebat cat a luat de la cfr , nu cat mai e de luat. Rautatea voastra a celor din bucuresti ne face mai puternici, si stim f bine de ce. Pt ca cfr conteaza. Pt voi o liga normal ar fi cu viitorul, chiajna, voluntari sau tarlugeni. ca fcsb sa poate manevra totul cum doreste. Voi cei care criticati cfr de fapt distrugeti fotbalul romanesc. Pt ca nu vochin sau burleanu e in analele fotbalului, Ci cfr…cu manchester, cu roma….in rest, sunteti penibili…

Catalin M (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:05

100% de acord. as fi curios sa aflu pct de vedere al domnului Muresan cu privire la asta. cu tot tupeul si nesimtirea ce-l caracterizeaza (bai si n-ai zice dupa aspect), care ar fi totusi argumentul sau, dincolo de litera implacabila a legii.
eu cred ca peste 70% din cei ce urasc Steaua o fac pt ca o asocieaza cu Becali.
din acest pdv recunosc, urasc ( si sunt un tip mai degraba echilibrat) CFR-ul din cauza lui Muresan si a lui Paskany, in egala masura cu reputata lor abilitate de a castiga trofee de o maniera controversata, mult peste a celor de la Dinamo din perioada Borcea.

eugeniustin (3 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:19

Mor cand aud vorba, atat de des utilizata in ultima vreme, „baietii au dat dovada de caracter”.caracter inseamna, pentru domnii patronii, sa iti faci meseria fara a fi platit.foarte frumos.
ps: domnul Negoita ce mai spune despre Barboianu?

adriann_ (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:27

Bine scris, dar tarziu, mult prea tarziu. Trebuia sa fie plin gsp-ul de articole de-astea INAINTE de decizia de la TAS.

cristian (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:42

Foarte corect articolul. Partea proasta e ca Maftei stia cu cine are de-a face si si-a asumat riscul.

gogu (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:53

maftei si-a primit banii pt sezonul 2012, in ultimul an petrecut la cfr nu a jucat aproape deloc asa ca daca nu joci nu trebuie sa ai pretentii

unul (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 10:53

din pacate Maftei nu are constiinta ,nu negam faptul ca acel gol a adus oarecum titlul in Gruia dar daca stam si judecam drept maftei nu trebuia sa uite ca acelasi Muresan l-a adus la CFR (l-au inlocuit pe Tony cu maftei) si a stat 1 an de zile accidentat fiind pe banii clubului !!Domnule Vochin dumneata insinuezi ca maftei a castigat singur acel meci dar daca te-ai fi uitat mai atent la alte meciuri a CFR-ului ai fi vazut ca acelasi maftei a comis greseli grave meci de meci ,cfr incasand goluri si a pierdut puncte nenumarate din aceasta cauza .

fix pix (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 11:34

Domnu’ Vochin…de ce nu v-ati scandalizat cand Mititelu nu isi platea jucatorii de 2 ani??? Cand Steaua i-a dat cu tifla lui Nesu (si nu e caz singular la ei)??? Cand Rapid nu le platea nici cazarea, ce sa mai vorbim de salarii??? Si exemplele pot continua…sunteti atat de inversunat impotriva lui CFR Cluj de trebuie sa ma intreb: primiti comenzi pentru articole?

Joo Ferenc (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 11:34

D-le Vochin , se ne aducem aminte :
1. Vasile a venit accidentat , clubul i-a oferit cele mai bune conditii de recuperare, neincluse in salariu, bani deloc putini.
2. Asmutirea ANAF asupra CFR a blocat orice plata spre restantieri
3. Salariul incasat de Maftei cat timp a stat la CFR e suma la care , la aceasta ora, nimeni nu mai viseaza in Romania
4. Nerabdarea lui ni se pare suspecta, omul stia ca intr-un final isi va recupera banii
5. Da, a salvat acel titlu, ii datoram recunostinta si respect insa inafara de asta omul a fost platit regeste.

Ca post scriptum, omul isi merita toti banii insa a fodt tare prost sfatuit.

vas (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 12:47

Asta e CFR Cluj, echipa care in vremea Diktatului si-a aratat adevarat „fata”, iar azi, adica ieri, juca cu drapelul Ungariei in tribune! Si tu, sarmane Andrei, vrei de la astia „constiinta”??!!….:)))

adriann_ (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 12:48

@Andrei2015: pentru ca nu doreati o liga 1 cu Chiajna, Voluntari samd v-ati dat ieri viata pe teren in meciul cu Rapidul, nu? Macar aia de la Craiolguta s-au facut ca ploua, n-au mai bagat si texte de-astea. Ipocrizia ardeleneasca are mereu o latura deosebit de gretoasa, se vad veacurile de sevilism sub cizma straina…

Mr,Boo (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 12:49

d-ule vochin sper ca stiti ca induceti voit lumea in eroare,regulamentul sportiv nu este mai presus de legea romana.voi jurnalistii atacati echipele de fotbal in loc sa atacati capul hotiei si incompetentei din fotbal[frf] ,imi pare rau sa va spun ,dar ati pierdut respectul oamenilor.nu e nevoie sa argumentez,oamenii destepti stiu asta,.cu totii stim citi motivatia sentintei tas,regulamentele fifa[nu sunt secrete].Rusine!!!!

Brad (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:05

pai nu puteau face plati bai BOA ca aveau conturile blocate fraudulos de ANAF. Sau asta nu tre’ sa se stie. Asa va comportati de parca cfr e singura echipa care a intrat in insolventa. Isi va primi parte din bani cand ii va veni randu, si pa la revedere. Maftei stia ca nu poate fi platit din cauza ANAF-ului dar nu a zis o secunda la tv partea asta.

victor L (12 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:06

Asa e, dle Vochin, la Cluj (cu preponderenta in Ardeal) se intimpla toate porcheriile din fotbalul mioritic.
Spaima ca echipa prea cinstitului enorias, Jiji, nu va cistiga campionatul, nastre monstrii ziaristici 😛
„Morala. Fotbalul nu mai e de mult locul de întîlnire al conştiinţelor.”
Poate, dar faceti parte din fenomenul fotbal, si nu sinteti la „locul de intilnire al constiintelor” 😛

Marcel (11 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:12

Şut şi gol!
Păcat totuşi că fanii cei mai înfocaţi ai diferitelor grupări nu văd nimic rău în comportamente de genul acesta! Pentru prea mulţi nerespectarea contractelor e o treabă absolut normală… Şi se mai miră de lipsa performanţei!

Șerban (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:26

Felicitări, mai ales pentru că prilejuiți unor suporteri să-și prezinte, la rândul lor, caracterul!
Memorabilă exprimarea: „ acelasi maftei a comis greseli grave meci de meci ,cfr incasand goluri si a pierdut puncte nenumarate din aceasta cauza”

Dan (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:27

Fotbalul nu mai e de mult locul de întîlnire al conştiinţelor.

De asta nu ma mai uit de ceva timp la fotbal.
Respect, domnule Vochin!

aadvark (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:33

iuliu muresan este un om lipsit de scrupule, un mincinos patologic, nu trebuie sa ne ascundem dupa cuvinte, dar de un tupeu iesit din comun, poate comparabil cu cel al lui Giovanii Becali, dar macar ala e un bisnitar. El nu isi mai apartine de mult timp. Pur si simplu nu a vrut sa plateasca acei jucatori calcand in picioare orice lege.El a facut inselaciune si fals in inscrisuri, trebuie sa plateasca pe parte penala, iar clubul retrogradat, nu conteaza faptul ca jucatorii nu sunt de vina. Cineva trebuie sa le dea o palma celor de acolo si sa le arate ca legile trebuie respectate

Brad (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 13:36

ca a mintit cand a venit la cfr ca e apt de joc si defapt era accidentat si a stat 1 an in spital de lux la turci pe banii cefereului de ce nu precizati??? daca ai verticalitate e normal sa precizezi atat plusurile cat si minusurile…dar nu e cazul

Sorin (8 comentarii)  •  24 mai 2015, 14:18

Andrei, este clar ca Burleanu trebuie sa plece de la Federeatie pt incompetent! Se vede clar asta.
Problema ta este ca trebuie sa pleci si tu pt ca te-ai compromise.
Nu zic sa vina M.Sandu, dar sa vina altcineva ca de voi m-am lamurit.
Rusine!!
Ca sa nu mai vorbesc de conflictul de interese in care te afli…dar ma rog, te-ai molipsit de la oamenii pe langa care stai.
Eu, in locul tai imi dadeam demisia ca sa nu ma compromit si mai mult.
Asa, ramai in scaun(si Ion Iliescu a iubit mult sa fie la conducere si saracu’)…poate ai prins gustul puterii, cine stie, oamenii se mai schimba.
Iar tu te-ai schimbat.
Rusine Andrei Vochin.

CFR-ist (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 14:34

Ai partial dreptate, Vochine, dar mai grav ar fi sa nu iti aperi drepturile, iar daca cei de la FRF au gresit si au dat dovada de rea-credinta, de ce sa nu ii penalizezi? Maftei isi va primi banii, la fel cum si-au primit toti ceilalti inaintea lui, dar cu intarziere, ce-i drept.

Parneava (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 15:06

Dar despre constiinta celor care nu au platit pentru Baciu decat dupa moartea lui Sechelariu,sau despre banii la care au renuntat Thereau,Carlos,sau columbianul care ulterior a facut furori in Mexic,nu ar trebui sa scrieti ?Sau despre banii datorati de Rapid atator jucatori cu salarii mari de pe vremea lui Copos ati scris ceva? Sau despre salariile neplatite de Moraru la Rapid aveti vreo veste? Ori despre datoriile la jucatorii Astrei,se aude ceva ? Sau despre cum se finanteaza echipe si contracte de jucatori pe la diverse comune din bani publici,o sa scrieti ceva? Ma indoiesc !! Ca intodeauna prietenul la nevoie se cunoaste.Cu siguranta Maftei va primi banii,in momentul iesirii din insolventa a clubului CFR,la masa credala asa cum este legal.Sau vreti sa spuneti ca la Dinamo,se intampla altfel? Ori trebuia sa vina cineva cu bani de acasa sa plateasca salariul jucatorului.Nu sunteti echidistant si noi nu mai suntem in anii „90.

napocarepublic (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 15:42

asteptam un articol despre sursa tuturor relelor din fotbalul romanesc …raposata 5teaua si actuala Fcsb …ciuca batailor din liga campionilor…
va rugam sa ne spuneti cum a acaparat Ciobanul puterea in FRF!

Un clujean (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 15:45

Obiectivitatea este principala calitate a unui ziarist,titlul este valabil pentru ambele parti :club si jucator cat si pt dvs ca autor a articolului.
Da ,Maftei are dreptate ,contractul e contract dar a fost adus pe bani nu putini, accidentat fiind, un an ,platit (CFR a avut cele mai mari salarii din liga) , trimis in clinici in strainatate ,si resuscitat ca fotbalist,el juca tenis la Winners club fiind in recuperere si era platit de club + privilegiul de a juca in Champions League.Ei toate astea se uita ,a venit perioada Miriuta si au incetat platile , caracterul lui de mercenar de 2 lei se vede atunci cand a fost consternat cand ca a aflat ca CFR nu a falimentat (primind punctele) caz in care el nu ar mai fi avut nici o sansa de a isi primi vreun ban,dacat sa astepte iesirea din insolventa care poate sa-i returneze o parte din bani, el ar fi preferat stergerea clubului ca razbunare, caracter 0 barat.

dragan (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 16:34

Salut. Intai vroiam sa stiu daca mai esti la FRBurleanu.
Daca mai esti, fugi de acolo ca la ce fac, baietii or sa faca coada la parnaie.
Daca esti ca ei, ramai.
1. CFR nu au fost hoti si imorali numai acum. Au castigat campionate prin furt , mita, santaj , cumparare de jucatori , numai ca nu i-a prins nimeni. Inca. Ultima isprava , filiera romaneasca de „castigat” litigii la TAS. Au avut „aparatori” buni. SI eu sunt imparat. Ba nu . Presedinte. :)))
2. Acum filiera arbitrilor cumparati sau santajati a trecut la ASA ( sau ce-o fi ea ) via FRBurleanu. Asmenea furturi nu am mai vazut niciodata . SI am vreo 40 de ani in fenomen. SI pres tace. Toti tac , ca il fura pe cioban. Gresit domnilor. Foarte gresit.

Crimson Veritas (3 comentarii)  •  24 mai 2015, 16:49

Insolventa … nu ar trebui sa aibe nici o legatura cu regulamentele sportive … raspunderea fata de regulamentele sportive … trebuie sa fie ACEEASI pentru toate echipele, indiferent ca sunt din Cluj sau din Bucuresti, indiferent ca sunt solvabile sau insolvente! Decizia TAS … este o mizerie … de proportii! Cu tot respectul pentru Maftei … el a ales singur si semnat echipa si clubul pentru care sa joace … lasati pe el si pe impresarul lui … sa vorbeasca despre constiinta CFR-ulu! Cat despre integritatea competitiei … de ce o echipa care este solvabila, si-a platiti taxe, datorii, etc… sa poata fi depuncata, si una rau-platnica sa se bucure de protectie competitonala? Care este logica … si care este stimulentul … sa platesti jucatorii, sa platesti taxe, impozite, tva … etc …! De ce regulamentele sportiva … amesteca procedura comerciala de asistenta … si anume insolventa … cu raspunderea pe PLAN SPORTIV? Pai eu zic ca e bine … Statul Roman finanteaza la ora asta 2/3 din echipele din Liga 1 … fie direct, fie indirect (prin insolvventa, si administrator judiciar) … deci Statul se implica cu bani, cu stadioane, cu sigle … si aflam ca … echipele care au ca Sponsor unic sau principal Statul Roman … nici nu pot fi trase la raspundere? Nu credeti ca e mai bine … ca echipele care mai au inca capital si raspundere privata, in frunte cu … Steaua … sa-si faca propria liga … si sa va lase voua … LIga 1 sa v-o bagati in fund? Atat vreau … sa-mi raspundeti la intrebarea asta … nu vreti sa va bagati voi … LIga 1 … in fund, bugetarilor?

Note: ’10 motive pentru care CFR merita sa fie campiana’ by Andrei Vochin, anul 2010! … Unul dintre motive …. ‘Managementul Ultra-Profesionist al CFR-ului’. Poti sa dai un singur Motiv pentru care o echipa care a incasat nu mai putin de 60 milioane ‘mita’ de la UEFA, plus vanzari de jucatori ca la super-market … 3 ani mai tarizu … este in insolventa? Poate puneti aceasta intrebare … lui Kovesi, ca e felia ei de paine … si are si aceasi etnie cu … Paskany!

Radu (2 comentarii)  •  24 mai 2015, 16:52

Sper sa nu mai iasa din insolventa niciodata, si sa-i ia DNA-ul la intrebari (desi securistii intre ei…e mai greu).

Oricum, cei mai mari mafioti sunt UEFA….si TAS

brazvan (4 comentarii)  •  24 mai 2015, 17:01

îmi pare rău și că a înviat la tembelizor nea mureșan, cu obrazul ca șoriciul și tonajul supradimensionat, să ne țină acum lecții demorală…

hai CFR (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 17:34

E si o interpretare a situatiei sa fii pus in lumina proasta. Jucatorii nu sant adusi sa sta in teren sa isi ia salariile. Sau sa merga la antrenamente sa isi ia salariile.
Articolul seamana cu Istoria Romaniei scrisa de comunisti. Ridicarea in slavi a unor momnte cu Stefan cel Mare, Mihai Viteazu, A.I.Cuza…Horia/Closca/Crisan .razboiul de Independenta, 1907 .si 23 August. Ce a fost intre aceste perioade e o zona cenusie. Articolul ar fi trebui sa faca o analiza competenta a fiecarui moment a jucatorului. Trebuia spus ca Maftei a luat bani si pentru nemunca si poate altii l-ar fi dat afara. Asta cum e ? Facem ca Iliescu in 1990 ? Manipulam iarasi si iarasi spunand 10 % de adevar ?

Ce ziceti daca eu aduc 10 de milioane in fotbalul romanesc bani pentru care am muncit toata viata pana la 10 seara in fiecare zi in alte tari din lume….si dupa 10 ani vreau sa scot acei bani inapoi….adica 10 milioane care nu mai valoreaza 10 milioane vi se pare ticalosie ? . Atunci voi fi aratat cu degetul ? Eu trebuie sa muncesc pe branci sa fac aceai bani sa ai aduc sa fiu om de binefacere ? Credeti ca banii se fac usor ? Sau nu ne pasa ? De asta nu se vorbeste.

hajra kvsc (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 19:12

de ce nu-ti imaginezi un alt scenariu, si anume ca bagi in fotbal 10 milioane furati si scoti 100 de milioane curati. Faci o cocina care in acte costa13 milioane, iar in realitate costa 8 milioane, diferenta… Aduci jucatori si antrenori din toata europa pe contracte uriase, care-ti castiga trofee, iti baga zeci de milioane in cont iar tu ii dai afara fara sa-i platesti. Faci fundatii fantoma, cu ajutorul carora platesti jucatorii, care au semnat contracte cu clubul, eludand fiscul. Ar mai fi , dar sunt chestii pe care nu le-nteleg toti, din lipsa de informatii. Oricate manevre ati face franarilor pana urma vine decontul. Rabdare ca inca n-ati scapat.

krol (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 19:43

Andrei Vochin : este Bucureștean , fan înrăit , suporter înfocat al Stelei (l-am văzut în studiourile de sport TV , cum suferă , împreună cu ,,blonda,, când Steaua pierde cu ASA , Ceahlăul , Oțelul , etc). Acest individ împreună cu alți ziariști sportivi din București , urăsc echipele din Ardeal . Ar fi vrut ca CFR Cluj să fie eliminată din fotbalul românesc , ca Steluța lor iubită să poată ,,defila,, nestingherită în liga 1 . Acum CFR Cluj primind punctele lor muncite înapoi , a creat o ură și mai mare din partea acestor slugarnici fără scrupule ai Stelei .

adi (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 20:01

de craiova nimic? asteptam ca sa crape hotii, precuma facut-o Terbea? Ati uitat ca banditul a dezafiliat Craiova pentru a-l lua pe Subotici si a fost dovedit ca mituitor pentru FCM/ASA, dar hotii de la FRF si LPF au uitat sa trimita ASA in divizia a doua, cum spune regulamentul?

animalutul20 (1 comentarii)  •  24 mai 2015, 22:14

Și dacă nu juca nici un meci în 2014 matei ziggeuinerul avea dreptul la contractul sau-e treaba clubului ca i-a făcut un contract de 500k știind ca e acidentat…….a fost acolo, s-a antrenat ,era dreptul lui sa-și ia banul

Mircea (3 comentarii)  •  25 mai 2015, 2:14

Domnule Vochin, m-ați convins, fotbalul a devenit ceea ce sugerați- o afacere
în în care murdăriile sunt descoperite de cine vrea, când vrea.Pentru noi, contri-
buabilii devin cunoscute când și când, la momente după cum le dictează interesul, sau interesele…Deci a devenit o obscură afacere în care spectatorul
e masă de manevră(sugerați aceasta chiar dumneavoastră). Deci, spuneam, m-ați convins-de azi fotbalul este un act străin,incorect, la care n-o să mai
particip, nici ca spectator nici ca și contribuabil. Trec pe tenis, unde lupta
sportivă mi se pare că e corectă. Dacă și în acest sport mă veți convinge că
și-a vârât dracul codița, o să mă rezum la mersul pe jos jumătate de oră.
Mulțumesc mult pentru că m-ați vindecat de acest microb.

bvd magheru (3 comentarii)  •  25 mai 2015, 4:15

Cu ocazia acestui articol vreau sa le multumesc tuturor jucatorilor din liga 1 mai ales, mai putin celor de la echipa mea de suflet ,pentru ca au jucat fotbal in conditiile grele mai ales din anul asta . Multumesc !!

adi (1 comentarii)  •  25 mai 2015, 6:35

Felicitari pentru articol domnule Vochin , tin sa mentionez ca sunt CFR-ist, dar ce e corect e corect.

ardeal (1 comentarii)  •  25 mai 2015, 6:45

Sunteti penibil! Dar de ceilalti 30 de fotbalisti care au muncit pentru cele 24 de puncte nu ziceti nimic?! Cat e de moral sa le iei munca????
Problema e ca la voi la bucuresti moralitatea e cam „pe mana” cu interesul.

Paulie (1 comentarii)  •  25 mai 2015, 7:27

Ai devenit superficial, dezamagitor…
Sa fi fost CFR prima echipa cu datorii la jucatori ? Celelalte echipe le spuneau jucatorilor altceva decat cei de la CFR cand au ajuns la fundul sacului ?
Misel, miticesc, te-ai dat pe brazda… Esti parte integranta a regimului…jalnic !

lord belial (4 comentarii)  •  25 mai 2015, 7:58

cfr e echipa unui grof, sclavul lui basescu

c24 (1 comentarii)  •  25 mai 2015, 8:09

Domnule Vochin, ceva va tradeaza! Lui Maftei ii contabilizati un joc in care a dar un gol, in respectiva editie are, cel putin 2 goluri pe constiinta care au dus la pierderi de puncte (2+3), greseli in care nu s-a pozitionat corect si omul lui a marcat, a mai si fost partas la balbe decisive, in meciul respectiv si-a facut datoria a fost nu numai platit ci si premiat la momentul respectiv! Din tot timpul petrecut la club a jucat satisfacator un sezon, in rest, accidentat, in prima parte, accidentare pe care a adus-o cu el si a fost vindecat de club, iar in ultimul an de contract e mai bine sa nu vorbim de calitatea jocului si nici despre lustrul dat scaunelor din tribuna cand, datorita pregatirii precare, nu prindea nici lotul. Intrebarea e a adus sau a pierdut mai multe puncte? Dar nu conteaza, contractul trebuia respectat, nu-i prost ce ce cere, ci cel ce da. In schimb siropul patetic de la inceput de articol e jalnic!
Banul, domnule Vochin, banul in ce va transforma? Nu va suna a lichelism aceasta punere a problemei?
Nu ati scos un cuvant despre faptul ca CFR-ului i-au fost blocate conturile de catre ANAF si ca nu putea plati atunci cand au decis comisiile. Nu spuneti nimic cum ca vina CFR vis a vis de ANAF e aceeasi pe care o au toate cluburile din Romania, adica plata jucatorilor in baza contractelor civile si nu a contractelor de angajare! Vorbiti direct de presedintele care nu vrea, nu de presedintele care nu poate. Uitati total sa spuneti ca jucatorului maftei i s-a propus o intelegere pe care a respins-o impreuna cu Liviu Ganea intial, ulterior doar el.
Pareai onest la un moment dat, constat ca v-a trecut. Si inca ceva, cum de CFR este singura echipa din liga 1 depunctata pentru restante salariale? Ar fi multe domnule Vochin, dar mi-e teama ca stric orzul pe gaste! Voua astora care scrieti doar pe bani punctuali nu va gadila nimic constinta, iar creierul va reactioneaza la miros de firfirici nu la dreptate sau adevar.

un anonim (11 comentarii)  •  27 mai 2015, 11:12

Felicitari un articol foarte bun se pare ca ai iesit si tu putin din moartea clinica in care ai intrat!!!!!!!Dar sa nu uiti ca si tu lucrezi la aceea federatie care ia dat plasa lui Maftei si altora si tu faci parte din acea echipa!!!Si ca iti place sau nu si tu teai schimbat nu mai esti acelasi ziarist ci incerci tot timpul sa impaci si capra si varza!!!!

Comentează